ویزای تایلند

ویزای تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا و درهمسایگی از شرق با کشور کامبوج ازشمال با کشور میانمار و کشور لائوس و از جنوب با کشور مالزی می باشد. امور سیاسی تایلند به صورت پادشاهی اداره می شود. زیبای بی وصف کشور تایلند و همچنین قرار گیری در نقطه استوایی جذابه توریستی آن را چند برابر کرده و به همین دلیل دریافت ویزایی توریست تایلند برای ایرانیان مورد توجه بود وما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات کاملی از نحوه دریافت ویزای تورستی تایلند در اختیار علاقه مندان قرار دهیم.

انواع ویزای تایلند

شما با توجه به شرایط، نوع سفر و مدت اقامت خود می توانید هر یک از انواع  ویزا را انتخاب و اقدام به دریافت آن کنید.

 

  1. ویزا توریستی: مسافرانی که به قصد سفر سیاحتی و برای بازدید یا دیدار اقوام خود به کشور تایلند سفر می کنند میتوانند از این نوع ویزا استفاده کنند این نوع از ویزا در چند مدل مختلف صادر می شود که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم.

  2. ویزا ترانزیت یا فروگاهی: برای مسافرانی که قصد سفر به کشور دیگری از طریق فردگاه های تایلند را دارند می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.
  3. ویزا تجاری یا کاری: این سبک از ویزا برای اشخاصی واجد شریط که به قصد تجارت یا برای کار کردن یا ایجاد کسب و کار به این کشور سفر می کنند مورد استفاده قرار می گیرد.

  4. ویزا تحصیلی یا دانشجویی: به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در تایلند افرادی زیادی متقاضی ادامه تحصیل می باشند با توجه به شرایط تحصیل این تایپ از ویزا برای آنها صادر می شود. که به صورت دوره ای در دوران تحصیل تمدید می گردد.

شما با توجه به شرایط سفر خود می توانید هر یک از انواع  تایپ ویزا را انتخاب و اقدام به آن نمایید.

انواع ویزای توریستی تایلند

ویزاهای توریستی تایلند به صورت یکبار یا چند بار ورود(مولتی)که دارای اعتبار 3 ماه تا 6 ماه می باشند.

ویزای یکبار ورود تایلند: همانطور که از اسم این ویزا مشخص است شما اجاره یکبار ورود به خاک تایلند دارید برای آن دسته از مسافرانی که قصد بازید از کشور در دوره زمانی مشخص را دارند این تایپ ویزامیتواند بهترین گزینه باشد.

ویزا چند بار ورود یا مولتی تایلند: آن دسته از مسافرانی که در یک دوره 6 ماه امکان بیش ازیکبار ورود به خاک تایلند را دارند پیشنهاد میشود از ویزا مولتی استفاده کنند که بار هر بار ورود امکان اقامت 60 روزه را دارا می باشند.  

 

مدارک مورد نیاز ویزای تایلند

با توجه به اینکه انواع ویزای تایلند را معرفی کردیم و آشنایی با انواع ویزا را کسب کردیم، مدارک متقاضی بسته به نوع و دلیل سفر توریستی،کاری ، دانشجویی یا ترانزیتی تغییر میکند و همچنین این امر در محاسبه مبلغ دریافتی سفارت تاثیر گذار بوده است. در زیر نمونه ای از ویزای تایلند را مشاهده می کنید:

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی تایلند

1.اصل پاسپوت با 6 ماه اعتبار

2. کپی شناسنامه و کارت ملی

3. یک قطعه عکس 4*6

4. تمکن مالی(با توجه به شرایط متغییر است)

5. رزرو پرواز و هتل

 

مدت زمان صدور ویزا

اگر تمامی مدارک مسافران کامل و بدون نقص باشد ویزا توسط سفارت تایلند در تهران درکمتر از یک هفته صادر می شود.

 

قیمت ویزای توریستی تایلند

با توجه به اینکه قیمت ویزا بسته به تایپ آن متغییر است و با توجه به شرایط مسافران تغییر می کند در زمینه اخذ یا مشاوره برای دریافت ویزا کشور تایلند با همکاران ما در شرکت هواپیمایی ژینو پرواز آریا در تماس باشید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها