معروف ترین خیابان های استانبول

معروف ترین خیابان های استانبول

استانبول شهری قدیمی در ترکیه است که با توجه به دو قسمتی بودن آن یعنی نواحی مربوط به آسیایی و اروپایی، خیابان‌هایی با سبک‌های مختلف ایجاد کرده است. این خیابان‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. آیا تا به الان شما اسامی خیابان‌های معروف استانبول را شنیده‌اید؟ از ویژگی‌های مختلف آن‌ها و دیگر مسائل آن اطلاعی دارید؟ معروف‌ترین خیابان‌های استانبول خیابان‌هایی بوده که هر کدام از آن‌ها بیانگر اطلاعات و آداب و رسوم خاصی هستند و در زمان سفر به این شهر نباید بازدید از آن‌ها را از دست دهید.

معروف ترین خیابان های استانبول

خیابان های مختلف استانبول

یکی از عمده‌ترین سوالات و ابهاماتی که افراد به هنگام سفر به کشورهای دیگر داشته و می‌تواند افکار افراد را به خود درگیر کند، بدون شک اطلاعات تاریخی، فرهنگ هر ناحیه، منطقه و دیگر مسائل است. شما با دانستن این اطلاعات می‌توانید شناخت کاملی نسبت به خیابان‌های مختلف این شهر در ترکیه داشته باشید. به طور کلی خیابان‌های استانبول به دو دسته‌ کلی تقسیم بندی می‌شوند که شامل ساختمان‌های فوق العاده لاکچری مربوط به خیابان‌های اروپایی و خیابان‌های قدیمی و تاریخی که در بخش آسیا می‌شوند. هر کدام از این خیابان‌ها در درون خود ناحیه و مناطق مختلفی را جای داده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استانبول شهری با وجود خیابان های اروپایی

بدون شک شهر استانبول یکی از شهرهای لاکچری و پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی و دیگر ملیت‌ها در جهان است. علت آن این است که در درون خود ساختمان‌ها و آپارتمان‌های لاکچری و فوق‌العاده‌ای قرار گرفته و توانسته چشم اندازی بسیار خاص و در عین حال نزدیک به شهرهای اروپایی ایجاد کند. خیابان‌های موجود در منطقه‌ اروپایی این شهر بزرگ به طور کلی شامل خیابان سلطان احمد، گالاتا، کارا کوی، خیابان صبحانه در منطقه بکشیتاش، خیابان استقلال میدان تکسیم، خیابان دیوان در محله سلطان احمد، خیابان عبدی در منطقه شیشلی، بی اغلو و... می‌شود.

استانبول شهری با وجود خیابان های اروپایی

خیابان دیوان در سلطان احمد، محله ‌ای قدیمی در استانبول

خیابان دیوان محله سلطان احمد و بیازیت را به یکدیگر متصل می‌کند و از طویل‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود. در خیابان دیوان می‌توانید از محله سلطان احمد، محله‌ای که در قدیمی‌ترین مناطق شهر استانبول قرار گرفته و بناهای تاریخی بسیار زیادی را در درون خود جای داده است، دیدن کنید. این محله ظاهری متفاوت داشته و می‌تواند برای شما سفری هیجان انگیز ایجاد کند. اگر شما می‌خواهید خاطره‌ای خوش از این خیابان داشته باشید، بهتر است از محله‌ دیدنی در ناحیه‌ اروپایی شهر استانبول بازدید نمایید. پیشنهاد می‌کنیم که سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که به هنگام غروب به این شهر برسید؛ چرا که در این ساعت می‌توانید تصاویری بسیار خاص از غروب آفتاب و همچنین مناطق مربوط به آن را مشاهده کنید.

خیابان دیوان در سلطان احمد، محله ‌ای قدیمی در استانبول

خیابان بانکالار در منطقه کاراکوی

خیابان بانکالار در محله‌ کارا کوی، یکی از خیابان‌های بندری بسیار مهم و پرطرفدار در بین گردشگران و اهالی بومی این شهر است زیرا در خود مناطق دیدنی بسیار زیادی جای داده و همچنین بافتی بسیار جذاب و قدیمی دارد. داشتن این بافت باعث شده تا خیابانی متفاوت از دیگر خیابان‌های اروپایی شهر استانبول محسوب شود. این خیابان و اطراف آن از سال ۲۰۱۲ به بعد تحت تاثیر بازسازی‌های مختلفی قرار گرفتند. در این بازسازی‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های موجود در آن، رنگ و روی دیگری پیدا کردند. اگر شما عاشق کافه گردی و گشت‌وگذار هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به کافه‌ «کارا کوی یا کاراباتاک» بزنید.

خیابان بانکالار در منطقه کاراکوی

خیابان صبحانه در منطقه بشیکتاش

بدون شک نام خیابان صبحانه در محله‌ بشیکتاش به گوش شما در طول سفرتان خورده است. نام این خیابان از کجا آمده است؟ این محله و خیابان بسیار معروف، نام یکی از تیم‌های فوتبال ترکیه‌ای است که به دلیل علاقه مردم منطقه به این تیم، روی این ناحیه گذشته شده است. در این خیابان صبحانه‌هایی سرو می‌شود که در کمتر جایی پیدا خواهید کرد. خیابان صبحانه در نزدیکی مناطق مختلف اروپایی از جمله شیشیلی، ساری یر و کاگیتا قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود تا شما به راحتی و تنها با اتوبوس یا مترو به این خیابان زیبا سفر کنید. اگر شما قصد گشت‌وگذار در این خیابان را دارید، می‌توانید از مناطق دیدنی آن که شامل موزه نیرو دریایی، مسجد اورتا کوی، پارک یلدیز، کاخ دلمه باغچه و بازار محلی می‌شود، دیدن کنید.

خیابان صبحانه در منطقه بشیکتاش

خیابان عبدی ایپکچی در محله شیشیلی

خیابان عبدی ایپکچی در محله شیشیلی  است که به دلیل داشتن ساختمان‌های لوکس و آپارتمان‌های آن بسیار خاص معروف است؛ چرا که شما با ورود به این خیابان با ساختمان‌های آسمان خراش مواجه خواهید شد. این خیابان و محله آن در اوایل قرن گذشته با ورود فرانسه و سکونت فرهنگ‌های مختلف تغییر پیدا کرده و تبدیل به محله شیشلی و خیابان عبدی ایپکچی امروزه شده است.

خیابان عبدی ایپکچی در محله شیشیلی

خیابان گالیپ دده در محله بی اغلو

خیابان گالیپ دده از سنگ‌فرش‌های زیبایی پوشیده شده است. گالیپ دده، یکی از خیابان‌هایی است که در بین دیگر خیابان‌ها و مناطق اروپایی در میان مردم بومی و گردشگران معروف و خاص به شمار می‌آید. این منطقه در خود ساختمان‌های تجاری و در عین حال مهم، هتل‌های بسیار لاکچری و رستوران‌هایی با غذاهای فوق العاده جای داده است. همچنین در گوشه و کنار خیابان گالیپ دده می‌توان انواع بارها، فروشگاه‌های ابزارآلات موسیقی، بوتیک‌ها و... را مشاهده کرد.

خیابان گالیپ دده در محله بی اغلو

خیابان استقلال در میدان تکسیم

خیابان استقلال تنها یکی از چند خیابانی است که در انتها به تکسیم ختم می‌شود. این خیابان به نوبه خود یک جاذبه دیدنی استانبول به شمار می‌رود. در امتداد خیابان استقلال مراکز خرید و همچنین سینماهایی وجود دارند که برای سرگرمی در یک سفر پر ماجرا گزینه‌های مناسبی هستند. پیاده‌روی در این خیابان که در جنوب میدان تکسیم قرار دارد، همراه با خوراکی‌هایی که می‌توانید از رستوران‌های آن خریداری کنید، بسیار لذت ‌بخش خواهد بود. خیابان استقلال از آنجایی که یک خیابان معمولی به ‌حساب نمی‌آید، تماماً از سنگ‌فرش پوشیده ‌شده است.

راه‌ رفتن روی این سنگ ‌فرش‌ها و انداختن عکس یادگاری برای برخی مسافران شگفت ‌انگیز خواهد بود. خوانندگان خیابانی نیز در آن هنرنمایی می‌کنند و با ریتم گوش ‌نواز موسیقی قلب عابران و توریستان را تسخیر می‌نمایند. لذت همراه ‌شدن با موسیقی خیابانی در خیابان استقلال یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در تور استانبول تجربه کنید. حین بازدید از فرصت‌های بی‌نظیر در خیابان استقلال از خوراکی‌های دست ‌فروشان غافل نشوید که بسیار لذیذ هستند.

از آنجایی که فرهنگ و سنت‌های ترکیه اشتراک‌های زیادی با فرهنگ و سنت‌های ایرانیان دارد، غذاهای ترکی نیز از سمت ایرانیان بسیار استقبال می‌شوند. خیابان استقلال انواع غذاهای ترکیه و استانبول را در مغازه‌ها و رستوران‌های خود دارد. بهترین شیرینی ترکی باقلوا است که بیشتر در کافه‌های خیابان استقلال به میهمانان عرضه می‌شوند. یکی از غذاهایی که بسیار در دل ایرانی‌ها جای خوش کرده، کباب ترکی بوده که در کشور خودمان نیز سرو می‌شود. کباب ترکی در ترکیه طرفداران بی‌شماری دارد و آن را در بهترین رستوران‌های خیابان استقلال طبخ می‌کنند.

خیابان استقلال در میدان تکسیم

خیابان های مناطق آسیایی

بخش آسیایی شهر استانبول، بخشی قدیمی‌تر همراه با امنیتی بسیار بالاتر از بخش اروپا است. این بخش همانند بخش اروپایی شهر استانبول، دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و مراکز خرید متعددی بوده که هر کدام از آن‌ها در خیابانی قرار گرفته‌اند. همچنین دارای جمعیتی بسیار کم و فضای سبز بسیار زیادی است. خیابان‌های مختلفی در بخش آسیایی شهر استانبول قرار گرفته‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

خیابان بغداد در محله کادیکوی

خیابان بغداد در کادیکوی یا محله قاضی کوی، یکی از خیابان‌های بسیار قدیمی و خاص در شهر استانبول است که قدمتی بسیار بالا دارد و براساس شواهد باستان شناسی یک ناحیه‌ خاص در قرن ۵ میلادی بوده است. این منطقه یکی از مناطق جذاب و دیدنی بوده که در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته و گردشگران می‌توانند از طریق آب‌های آزاد به آن مراجعه کنند. موقعیت جغرافیایی این ناحیه باعث شده تا جذابیت‌های مختلف خیابان بغداد از بخش آسیایی شهر استانبول، افزایش پیدا کند. انواع و اقسام بارها، رستوران‌ها و مراکز خرید در این خیابان سبب محبوبیت آن شده‌اند.

خیابان زیبای پریهان آبلا در منطقه کوزگونجوک

جواهر پنهان شده بخش آسیایی استانبول خیابان زیبای پریهان آبلا است. زیباترین و جذاب‌ترین خانه‌های رنگی ساخته شده با چوب را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. معمولاً مردمان ساکن در این منطقه ارمنی و یونانی هستند. چنگیز بکتاکش به کمک دیگر معماران ترکی توانستند این منطقه را به زیباترین حالت ممکن بازسازی کنند.

خیابان زیبای پریهان آبلا در منطقه کوزگونجوک

خیابان بویوک هندک در میدان تکسیم

خاص‌ترین لوکیشن عکاسی می‌تواند خیابان بویوک هندک باشد. در اطراف این خیابان صندلی کافه‌ها با نظم و ترتیب خاصی در فضای بیرونی چیده شده‌اند. در زمان عکاسی برج زیبای گالاتا در کادر شما خواهد بود. خیابانی پر از شلوغی و هیاهوی مردم با خوشمزه‌ترین قهوهای ترکی بدون شک همین خیابان بویوک هندک خواهد بود.

خیابان بویوک هندک در میدان تکسیم

خیابان kiremit در محله بالات

این خیابان دارای خانه‌هایی رنگارنگ و زیبا است که علت مشهوریت و پرطرفداری آن هستند. در اواخر قرن 25 و با اخراج یهودیان این منطقه به دست اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها در استانبول ساخته شد. این خیابان شگفت انگیز با کافه‌های عجیب و غریبی که دارد، بسیار محبوب گردشگران واقع شده است. بهترین و زیباترین طراحی و معماری محلات بالات را در خیابان kiremit می‌توانید به وضوح ببنید.

خیابان kiremit در محله بالات

آرناووت کوی، منطقه ای برای شب زنده داران

عاشق پیاده‌روی کردن در شب در یک محیط شاد و مفرح هستید؟ سفر به ناحیه‌ آرناووت کوی از بخش آسیایی شهر استانبول مناسب‌ترین راه برای تفریحات لازم در شب و لذت بردن از آن‌ها است. آرناووت کوی محله‌ای آسیایی است که در کنار تنگه‌ بسیار جذاب بسفر قرار گرفته و شما می‌توانید برای بازدید از این منطقه استانبول از کشتی‌های تفریحی استفاده کنید.

آرناووت کوی، منطقه ای برای شب زنده داران

سخن پایانی

اگر قصد دارید به شهر زیبای استانبول سفر کنید، پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌ها و در خیابان‌های آسیایی و اروپایی آن می‌تواند لذتی خاص به شما هدیه دهد. شما با پیاده‌روی و سفر به هر کدام از این نواحی استانبول می‌توانید با آداب و رسوم، فرهنگ، تاریخ هر قسمت و... آن بیشتر آشنا شوید. محله‌های استانبول، خیابان‌هایی با رنگ و بوی متفاوت و خاص هستند که می‌توانند بناهای تاریخی بسیار زیادی را برای تفریح شما داشته باشند.

 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها