معروف ترین خیابان های تایلند

معروف ترین خیابان های تایلند

بدون شک با شنیدن نام کشور تایلند شما به یاد غذاهای خوشمزه و خیابان‌های همیشه شلوغ آن خواهید افتاد. خیابان‌هایی که افراد زیادی اعم از گردشگران و افراد بومی جهت پیاده‌روی و خلق یک روز عالی به سراغ آن می‌روند. تایلند یکی از کشورهای بسیار جالب و جذاب برای پیاده‌روی به هنگام شب است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به این شهر سفر کرده‌اید به طور حتم حرف ما را تایید می‌کنید. اگر قصد دارید تا بیشتر با معروف‌ترین خیابان‌های تایلند آشنا شوید و سفری در آن‌ها داشته باشید همراه ما باشید.

معروف ترین خیابان های تایلند

خیابان های معروف کشور تایلند

تایلند کشوری است که به طور حتم سفر به آن می‌تواند به یاد ماندنی و خاص باشد. این کشور در درون خود خیابان‌های معروف بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها مقصدی برای گردشگران جهت گشت‌وگذار یا خرید از پاساژها است. این خیابان‌ها به دلیل داشتن امکانات مختلفی و همچنین چشم اندازی بسیار فوق‌العاده تبدیل به جاذبه‌های گردشگری و توریستی در این کشور شده‌اند. خیابان‌هایی که از معروف‌ترین آن‌ها یعنی واکینگ استریت تا دیگر خیابان‌های کوچک یعنی خیابان خائوسان را می‌توان نام برد. فرقی ندارد شما در چه ساعت و در چه روزی به سراغ بازدید از این خیابان‌ها بروید. تمامی آن‌ها در اغلب اوقات پر هیاهو بوده و شما با مراجعه به هر کدام از آن‌ها با حجم زیادی از گردشگران و مردم بومی مواجه خواهید شد. پس قبل از مراجعه به خیابان‌های تایلند خود را آماده‌ محیطی پر هیاهو کنید.

واکینگ استریت، خیابانی واقع در ساحل پاتایا

خیابان واکینگ استریت، خیابانی بسیار معروف در دل شهر پاتایا بوده که در بخش جنوبی ساحل پاتایا قرار گرفته است. شهر پاتایا، جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و مراکز خرید بسیاری دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تمامی این مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری موجود در این شهر در داخل خیابان واکینگ استریت قرار گرفته‌اند. از طرفی خیابان واکینگ استریت، خیابانی است که طولی کمتر از یک کیلومتر داشته اما مراکز تفریحی مختلفی مانند کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بسیار زیادی را در کنار یکدیگر در خود جای داده است. علاوه‌بر مراکز تفریحی می‌توان به مراکز خرید نیز اشاره کرد.

اگر شما عاشق پیاده‌روی در طول شب هستید، پیشنهاد ما پیاده‌روی در خیابان واکینگ استریت است. تمامی کافه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مراکز رفاهی موجود در این خیابان در طول شبانه روز فعالیت داشته به طوری که صاحبان این مراکز همواره به دنبال خدمت رسانی هر چه بیشتر به مشتریان خود در طول شبانه روز هستند. این موضوع باعث شده تا صاحبان این مراکز به صورت شیفتی مشغول به کار باشند. از دیگر دلایلی که باعث جذابیت این خیابان در بین گردشگران شده است، وجود انواع کلبه‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر پاتایا بوده که در داخل این خیابان به نحوی بسیار زیبا و جذاب قرار گرفته‌اند.

خیابان واکینگ استریت خیابانی واقع در ساحل پاتایا

خیابان رویال سیتی اونیو

خیابان رویال سیتی اونیو، خیابانی است که در دیگر شهر کوچک تایلند یعنی بانکوک قرار گرفته است. این خیابان مختص به جوانان بوده و می‌توانند با مراجعه به آن از موسیقی‌های زنده‌ای که در این خیابان پخش می‌شوند، لذت ببرند. اگر قصد دارید از شلوغی و ازدحام رویال سیتی اونیو دور باشید تا بتوانید راحت‌تر به گشت‌وگذار بپردازید، پیشنهاد ما این است که قبل از ساعت ۱۰ به آنجا بروید. این خیابان پس از ساعت ۱۰ با حجم زیادی از مردم مواجه خواهد شد. خیابان رویال سیتی اونیو نیز مانند خیابان واکینگ استریت در داخل خود کافه‌ها، رستوران و کلبه‌های مختلفی جای داده است. طریقه ساخت این کافه‌ها به گونه‌ای بوده که هر کدام دیوار به دیوار به یکدیگر چسبیده‌اند. این موضوع باعث جذابیت هر چه بیشتر این خیابان در بین گردشگران شده است.

خیابان رویال سیتی اونیو

خیابان خائوسان، محلی مناسب جهت خرید

کشور تایلند کشوری بوده که در داخل خود خیابان‌های مختلفی با پدیده‌های گردشگری بسیار زیادی جای داده است. هر کدام از این خیابان‌ها ویژگی‌های مختلف و متنوعی داشته که باعث شده‌اند جزو لیست معروف‌ترین خیابان‌های تایلند قرار گیرند. خیابان خائوسان از دیگر خیابان‌های معروف این کشور بوده که به دلیل داشتن مراکز خرید متنوع و مختلف، معروفیتی خاص در شهر بانکوک پیدا کرده است. این مراکز در خود انواع مغازه و غرفه‌هایی را جای داده که مشغول به فروش مواد غذایی با قیمتی بسیار پایین و به‌صرفه هستند. اگر علاوه‌بر خیابان گردی، به دنبال خرید مواد غذایی در شهر بانکوک هستید، به شما خرید از این مراکز را پیشنهاد می‌کنیم.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خیابان، داشتن انواع مسافرخانه جهت اسکان گردشگرانی است که برای بازدید و گشت‌وگذار به شهر بانکوک و خیابان خائوسان مراجعه می‌کنند. همچنین علاوه‌بر وجود فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز خریدی نیز وجود دارند که دارای فروشگاه‌های مختلفی در حوزه فروش پوشاک و لوازم خانگی هستند. شما می‌توانید تمامی اجناس مورد نیاز خود را با قیمتی به‌صرفه و مناسب پیدا کرده و جهت خرید آن‌ها اقدام کنید.

خیابان خائوسان، محلی مناسب جهت خرید

خیابان سوی تونگلور، خیابانی لاکچری در تایلند

از دیگر خیابان‌های بسیار معروف در کشور تایلند خیابان سوی تونگلور است. این خیابان طوری ساخته شده که از دیگر خیابان‌های معروف تایلند خاص‌تر باشد. سوی تونگلور مقصد بیشتر گردشگران ثروتمند است؛ چرا که در این خیابان خدماتی ارائه می‌شود که نسبت به دیگر خیابان‌های معروف این کشور گران‌تر به حساب می‌آیند و شما برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌ای بالا پرداخت کنید. طراحی خیابان سوی تونگلور شبیه به یک شهربازی بوده و تنها تفاوت آن با یک شهربازی، دلباز بودن محیط است.

سوخومویت بانکوک

سوخومویت بانکوک، خیابانی معروف از دیگر خیابان‌های موجود در شهر بانکوک است که در محله‌ای به نام سوخومویت قرار دارد. اگر شما می‌خواهید با محله‌ای مدرن در کشور تایلند آشنا شوید، بازدید از سوخومویت بانکوک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مهم‌ترین مزیت این خیابان این است که در کنار یکی از رودخانه‌های بسیار قدیمی شهر قرار گرفته که باعث شده تا جذابیت این خیابان چند برابر شود. در خیابان سوخومویت بانکوک ایستگاه‌های قطاری وجود دارند که شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به دیگر نقاط تایلند سفر کنید.

سوخومویت بانکوک

خیابان پرتونم، خیابانی پر از انواع غذاهای تایلندی

خیابان‌های مختلفی در شهر بانکوک وجود دارند که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد و عالی تبدیل به یکی از مقصدهای گردشگری در این شهر شده‌اند. خیابان پرتونم نیز مانند دیگر خیابان‌های این شهر به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها به خاص‌ترین و مدرن‌ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری تبدیل شده است. عوامل مختلفی وجود داشته که گردشگران جهت بازدید و گشت‌وگذار به این خیابان مراجعه می‌کنند. با قدم زدن در آن می‌توانید بوی انواع غذاهای محلی و تایلندی را حس کنید. شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و خیابانی را از دکه‌های اطراف خیابان خریداری کرده و از مزه‌ فوق العاده آن‌ها لذت ببرید. تنها کافی است تا یکبار از غذاهای خیابانی موجود در پرتونم میل کنید تا طرفدار همیشگی آن شوید.

در این خیابان علاوه‌بر وجود دکه‌های فروش، انواع غذاهای محلی و خوشمزه، فروشگاه‌هایی در حوزه پوشاک و مواد غذایی نیز وجود دارند. تمامی پوشاکی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند برند هستند. همچنین شما می‌توانید اجناس مختلفی را در فروشگاه‌ها و بازارهای موجود در این خیابان پیدا کرده و خریداری کنید و خیالتان از بابت اصل بودن اجناس راحت باشد. اجناسی که در بازار مشهور خیابان پرتونم به فروش می‌رسند کیفیتی بسیار بالا و در عین حال قیمتی بسیار به‌صرفه دارند. این موضوع باعث می‌شود تا شما از خرید خود در این بازار نهایت لذت را ببرید.

خیابان پرتونم، خیابانی از انواع غذاهای تایلندی

خیابان ال کی مترو

آیا شما جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که به صورت مجردی به شهر پاتایا سفر کرده‌اید و به دنبال تفریحات مخصوص به جوانی می‌گردید؟ خیابان ال کی مترو خیابانی است که مختص به مجردها است چرا که تفریحات مختلفی در آن وجود داشته که این دسته از افراد می‌توانند اوقات فراغت مجردی خود را با آن‌ها بگذرانند. به طور کلی مجردها می‌توانند انواع غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌هایی با مزه‌های مختلف را با قیمتی بسیار به‌صرفه و پایین پیدا کرده و خریداری نمایند.

اگر شما به دنبال یک نوشیدنی هستید که در شهر پاتایا یا دیگر محله‌های این شهر وجود ندارد، می‌توانید به سراغ خیابان ال کی مترو بروید؛ چرا که در آن هر نوع نوشیدنی پیدا می‌شود. خیابان ال کی مترو نیز مانند دیگر خیابان‌های مشهور و معروف تایلند دارای مراکز رفاهی، گردشگری و تفریحی بوده که می‌توان به انواع هتل‌های چند ستاره، رستوران‌های بسیار شیک و کافه‌های مختلف اشاره کرد.

خیابان دیاموند

خیابان دیاموند که در زبان تایلندی به آن سوی دیاموند گفته می‌شود، خیابانی است که بین دو خیابان بین واکینگ استریت و خیابانی به نام خیابان دوم یا جاده دوم قرار گرفته است. خیابان دیاموند از قدیمی‌ترین جاهای تفریحی در شهر پاتایا است که از حوالی سال ۱۹۵۰ به بعد، به عنوان بهترین و مناسب‌ترین خیابان جهت تفریحات شبانه شناخته می‌شود. در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود داشته که تعداد آن‌ها به بیش از ۲۵ کافه می‌رسد و شما می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی وجود داشته که می‌توانید آن‌ها را سفارش داده و میل کنید.

خیابان دیاموند

خیابان های مناسب برای تفریحات شبانه

خیابان‌های ششم، هفتم و هشتم خیابان‌های بسیار کوچک و در عین حال شلوغ در تایلند هستند. این خیابان‌ها به هنگام شب بسیار پرهیاهو بوده چراکه گردشگران مختلفی از جمله مجردها جهت تفریحات شبانه به این ۳ خیابان مراجعه می‌کنند. خیابان ششم یا سوی ۶، خیابانی است که به جاده ساحلی یا بیچ رود پاتایا متصل می‌شود. اگر به تایلند سفر کردید، فرصت تفریح در این خیابان را از دست ندهید. نکته قابل توجه این است که مناسب خانواده‌ها نیست.

خیابان‌های هفتم و هشتم در شهر پاتایا خیابان‌هایی هستند که به صورت موازی قرار گرفته‌اند و انتهای آن‌ها به جاده ساحلی متصل می‌شود. شما می‌توانید پس از گشت‌وگذار شبانه در خیابان ششم از طریق جاده ساحلی وارد آن‌ها شوید و خریدی ارزان داشته باشید. البته دسترسی به این خیابان از طریق خیابان ششم با اتومبیل شخصی امکان‌پذیر است چراکه آن‌ها در فاصله یک کیلومتری از یکدیگر واقع شده‌اند.

خیابان پاتایا لند، خیابانی در منطقه پاتایا لند

خیابان پاتایا لند خیابانی است که شامل دو و نیم خیابان می‌شود. این خیابان در جنوب ساحلی پاتایا قرار گرفته است و منطقه‌ای مناسب برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید. این خیابان به دلیل داشتن کلاب‌های مختلف و کافه‌های پر هیاهو دارای محیطی بسیار شاد و مفرح است. این خیابان مناسب شب نشینی است و می‌تواند انتخابی مناسب بعد از گشت‌وگذار و خرید شما در شهر پاتایا باشد.

پاتایالند

خیابان رامبوتری (بانکوک)

خیابان رامبوتری خیابانی پرجنب‌وجوش است که در قلب منطقه تاریخی بانکوک، نزدیک به جاده معروف خائوسان واقع شده است. این خیابان یک مقصد محبوب هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران محسوب می‌شود. جاده رامبوتری به خاطر طیف متنوعی از اقامتگاه‌ها، از مهمان‌خانه‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های میان‌رده به خیابان محبوب مسافران شهرت دارد. اقامتی مقرون‌به‌صرفه و نزدیکی به جاذبه‌های مختلف، از دیگر عواملی است که رامبوتری را به مکانی مورد علاقه برای کوله‌گردها و مسافرانی تبدیل کرده که با بودجه محدود سفر می‌کنند.

این خیابان مملو از مغازه‌ها، غرفه‌ها و فروشندگان متعددی است که انواع کالاها را می‌فروشند. بازدیدکنندگان می‌توانند لباس، لوازم جانبی، سوغاتی، صنایع‌ دستی و آثار هنری محلی زیبایی را مشاهده و خریداری نمایند. در اینجا چانه‌زنی یک روش معمول است، بنابراین از مذاکره در مورد قیمت‌ها نترسید. جاده رامبوتری همچنین مرکزی برای غذاهای خیابانی خوشمزه و غذاخوری در هوای آزاد است. غرفه‌های غذا و رستوران‌های متعدد آنجا انواع غذاهای تایلندی، از پد تای و کاری سبز گرفته تا سیخ‌های کبابی و شیک‌های میوه‌های استوایی را در طعم‌های بی‌نظیری ارائه می‌دهند.

در فاصله چند قدمی خیابان رامبوتری، بازدیدکنندگان می‌توانند کاخ بزرگ، Wat Phra Kaew (معبد بودای زمردی) و Wat Arun (معبد سپیده دم) را مشاهده کنند. این خیابان همچنین به عنوان نقطه شروعی برای تورهای قایق رودخانه‌ای در امتداد رودخانه چائو فرایا عمل می‌کند.

خیابان رامبوتری (بانکوک)

خیابان بنگلا (پوکت)

خیابان Bangla یک خیابان معروف و پر‌جنب‌وجوش واقع در پاتونگ، محبوب‌ترین شهر ساحلی پوکت است. این شهر به خاطر تفریحات شبانه، بارها و کلوپ‌ها خود شناخته شده است و این امر موجب گشته تا مکانی مناسب برای برگزاری مهمانی‌ها و تفریح گردشگرانی باشد که به دنبال فضایی هیجان‌انگیز هستند. علاوه بر تفریحات شبانه، خیابان Bangla دارای مجموعه‌ای از دستفروشان خیابانی و غرفه‌های بازار است که همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد یا به عبارتی از سوغاتی و پوشاک گرفته تا غذاهای خیابانی را می‌فروشند. بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنند یا اقلام منحصربه‌فردی را خریداری کنند و به عنوان هدیه یا یادگاری به خانه ببرند.

به طور کلی، خیابانBangla  تداعی‌کننده زندگی شبانه و صحنه سرگرمی پرجنب‌وجوش پوکت است. چه به دنبال مهمانی شبانه، لذت بردن از اجراهای زنده یا صرفا لذت بردن از فضای پرانرژی باشید، این خیابان نمادین تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای کسانی که به دنبال هیجان و سرگرمی در پاتونگ هستند ارائه می‌دهد. از این رو کاملا مشهود است که این خیابان برای افرادی که به دنبال مکانی آرام یا گردش خانوادگی هستند، مناسب نخواهد بود.

خیابان واکینگ تا پی (چیانگ مای)

خیابان واکینگ تا پی، یک بازار پرهیاهو و شلوغ بوده که در قلب چیانگ مای، تایلند واقع شده است. این بازار ترکیبی لذت‌بخش و خاص از صنایع دستی محلی، سوغاتی‌های منحصر‌به‌فرد، لباس، لوازم جانبی و بسیاری موارد دیگر است که فروشندگان محلی آن‌ها را ارائه می‌دهند. صنعتگران ماهر از سرتاسر منطقه، هنر خود را در آنجا به نمایش می‌گذارند و محصولاتی با آثار هنری پیچیده، جواهرات دست‌ساز، کنده‌کاری روی چوب و منسوجات سنتی تایلندی را عرضه می‌کنند.

در این خیابان نوازندگان خیابانی، نوازندگان و رقصندگان سنتی، جمعیت را سرگرم می‌کنند تا شبی خاطره‌انگیز را برای آن‌ها رقم بزنند. در آنجا ممکن است به طور تصادفی با یک نوازنده با استعداد در حال نواختن گیتار برخورد کنید یا مجذوب اجرای رقص کلاسیک تایلندی شوید. علاوه بر این علاقه‌مندان به غذا با رفتن به خیابان چیانگ مای خود را در بهشت خواهند دید؛ زیرا این خیابان مملوء از فروشندگانی است که مجموعه‌ای از غذاهای لذیذ تایلندی را سرو می‌کنند. از نودل‌های سرخ‌شده معطر گرفته تا غذاهای دریایی کبابی لذیذ، کاری‌ تند و میوه‌های گرمسیری، تنوع به قدری زیاد است که هر فردی با هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.

در میان شلوغی خیابان واکینگ تا پی، دیدن جشن‌های فی‌البداهه یا راهپیمایی‌های مذهبی که از خیابان عبور می‌کنند، غیر معمول نیست. خیابان واکینگ تا پی حقیقتا جوهر میراث غنی و سبک زندگی پرجنب‌وجوش چیانگ مای را به تصویر می‌کشد. برای کسانی که به دنبال یک تجربه فرهنگی جدید و جالب، غذاهای لذیذ و گنجینه‌ای از یافته‌های منحصربه‌فرد هستند، این خیابان یک جاذبه بی‌نظیر خواهد بود.

خیابان واکینگ تا پی (چیانگ مای)

خیابان Nimmanhaemin (چیانگ مای)

خیابان Nimmanhaemin که اغلب با نام Nimman شناخته می‌شود، خیابانی شیک و بین‌المللی است که در چیانگ مای، تایلند قرار دارد. Nimmanhaemin که به خاطر فضای جالب و شب‌زنده‌دار خود شهرت یافته است به عنوان مقصدی محبوب در میان مردم محلی، مهاجران و گردشگران نیز شناخته می‌شود.

خیابان Nimmanhaemin در شمال غربی چیانگ مای واقع شده و با معماری مدرن، بوتیک‌های شیک، کافه‌ها و گالری‌های هنری شناخته می‌شود. این خیابان به عنوان مرکزی برای هنر، طراحی و مد معاصر در تایلند معروف است. با قدم زدن در امتداد Nimmanhaemin، مجموعه‌ای چشمگیر از بوتیک‌ها را خواهید دید که همه چیز از لباس‌های مد روز و لوازم جانبی گرفته تا صنایع دستی و دکوراسیون خانه را ارائه می‌دهند و بدین خاطر این خیابان به بهشتی برای علاقه‌مندان به مد تبدیل شده است.

این منطقه همچنین به‌ خاطر فرهنگ پر‌رونق قهوه‌ و با کافی‌شاپ‌های تخصصی متعدد در کنار خیابان، شهرت دارد. از گوشه‌های دنج گرفته تا فضاهای شیک و مینیمالیستی در این خیابان وجود دارند تا علاقه‌مندان به قهوه بتوانند طیف گسترده‌ای از دم‌کرده‌ها و نوشیدنی‌های دست‌ساز با کیفیت بالا را در ساعت انتهایی شب و محیط دلخواه خود میل نمایند. نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهای خلاقانه زیادی در خیابان Nimman برگزار می‌شوند و این موجب شده است تا هنردوستان از حضور چندین گالری هنر معاصر با حضور هنرمندان داخلی و بین‌المللی خوشحال شوند.

همچنین Nimmanhaemin میزبان مجموعه‌ای از رستوران‌ها و غذاخوری‌های مختلف است که منوی متنوعی از غذاهای محلی و غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند. از کافه‌های مد روز که غذاهای تلفیقی سرو می‌کنند تا رستوران‌های سنتی تایلندی و غذاهای بین‌المللی، هرچه که بخواهید را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

خیابان Nimmanhaemin (چیانگ مای)

بازار مواد غذایی Bangrak (بانکوک)

بازار غذای Bangrak، واقع در شهر زیبای بانکوک، یک بهشت آشپزی برای که علاقه‌مندان به غذا است که آن‌ها را از گوشه و کنار جهان به خود جلب می‌کند. این بازار شلوغ که در منطقه بانگ راک واقع شده است، پناهگاهی خاص برای آن‌هایی خواهد بود که به دنبال تجربه غذاهای خیابانی اصیل و خوشمزه هستند.

در بازار فوق با وجود فضایی شاد و مفرح می‌توانید ردیف به ردیف غرفه‌هایی با طیف متنوع از غذاهای لذیذ تایلندی را مشاهده نمایید که ارائه شده‌اند. از غذاهای مورد علاقه نمادین مانند پد تای، سوم تام (سالاد پاپایا) و سوپ تام یام گرفته تا جواهرات کم‌تر شناخته شده مانند مو پینگ (سیخ خوک کبابی) و khao niew mamuang، هر غذایی که بخواهید در این بازار یافت می‌شود. علاوه بر این همان‌طور که در بازار حرکت می‌کنید با فروشندگانی روبرو خواهد شد که به خلاقیت‌های خود در آشپزی افتخار می‌کنند. آن‌ها به طرز ماهرانه‌ای هر غذایی را درست در مقابل چشمان شما آماده کرده و طراوت و اصالت را تضمین می‌کنند. رایحه گوشت‌های تیز، ادویههای معطر و کاسه‌های بخارپز نودل فضای این بازار را پر کرده و هیچکس توان مقاومت در برابر آن‌ها را ندارد.

این بازار همچنین انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها و دسرها را ارائه می‌دهد. می‌توانید تشنگی خود را با چای سرد تایلندی رفع کنید یا از بستنی نارگیلی خنک و خامه‌ای که روی آن مجموعه‌ای از تاپینگ‌های خوشمزه قرار داده شده است، لذت ببرید. فراتر از خود غذا، بازار غذای Bangrak نگاهی اجمالی به شیوه زندگی مردم محلی دارد.

صرف نظر از اینکه یک شکم‌گرد باتجربه باشید یا یک مسافر کنجکاو، بازار غذای Bangrak مقصدی است که باید برای یک ماجراجویی آشپزی فراموش‌نشدنی در بانکوک از آن دیدن کنید. از این رو باید پیش از سفر به تایلند برای غوطه‌ور شدن در دنیایی از طعم‌های وسوسه‌انگیز، چهره‌های دوستانه و تجربه غنی فرهنگ غذاهای خیابانی خود را آماده کنید.

محله چینی (جاده یاووارات) (بانکوک)

محله چینی‌ها، واقع در امتداد جاده یاووارات در بانکوک، منطقه‌ای جذاب و شلوغ است که ترکیبی فریبنده از میراث چینی، فرهنگ و لذت آشپزی را نمایش می‌دهد. این محله یکی از قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین محله‌های شهر به حساب می‌آید. همان‌طور که به محله چینی‌ها قدم می‌گذارید، با دریایی از تابلوهای رنگارنگ، تزئینات پیچیده و هیاهوی دائمی از فعالیت مواجه خواهید شد. این منطقه به‌ خاطر خیابان‌های باریک و مملوء از غرفه‌های بازار که همه چیز از لباس و لوازم جانبی گرفته تا گیاهان و ادویه‌های سنتی چینی را می‌فروشند، معروف شده است.

مجموعه‌ای از طعم‌ها و غذاهای فوق‌العاده  تایلندی از دیگر دلایلی هستند که گردشگران را برای بازدید از محله چینی‌ها وسوسه می‌کنند. از اردک برشته آبدار و شکم خوک ترد گرفته تا غذاهای دریایی تازه، دیم سام و دسرهای لذیذی مانند برنج چسبنده انبه و شیرینی دوریان، نظر هر فردی با هر ذائقه‌ای را به خود جلب می‌کنند.

با گردش در محله چینی‌ها می‌توانید با فرهنگ غنی آن‌ها نیز آشنا شوید. معابد و زیارتگاه‌ها در سرتاسر منطقه پراکنده هستند‌. از جمله معابد این محله می‌توان به معبد باشکوه Wat Mangkon Kamalawat اشاره کرد که یک معبد برجسته بودایی چینی است که گواهی بر ایمان و سنت‌های جامعه دارد. در طول سال این منطقه با جشنواره‌های مهمی مانند سال نوی چینی با رژه‌های پرجنب‌وجوش، رقص اژدها و آتش‌بازی زنده می‌شود و مردم محلی و گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

فراتر از غذا و جشن‌ها، محله چینی‌ها نگاهی اجمالی به زندگی روزمره در بانکوک دارد. شما می‌توانید مردم محلی را مشاهده کنید که به کارهای روزمره خود می‌پردازند، از چایخانه‌های سنتی دیدن می‌کنند یا به سادگی در کوچه‌پس‌کوچه‌ها پرسه می‌زنند. محله چینی‌ها، با بازارهای شلوغ، غذاهای وسوسه‌انگیز و فرهنگی غنی، مقصدی است که گردشگران بانکوک نباید از آن غافل باشند.

محله چینی (جاده یاووارات) (بانکوک)

بازار شناور دامنوئن سادواک (بانکوک)

بازار شناور دامنوئن سادواک که درست خارج از بانکوک قرار دارد، یک جاذبه زیبا و نمادین است که نگاهی اجمالی به میراث فرهنگی غنی تایلند دارد. این بازار پرجنب‌وجوش به ‌خاطر مفهوم بازار شناور سنتی‌اش معروف شده و مکانی است که فروشندگان کالاهای خود را با قایق‌های دم بلند در امتداد کانال‌های باریک می‌فروشند. با رسیدن به بازار شناور Damnoen Saduak، صحنه‌ای جالب توجه از قایق‌های رنگارنگ مملوء از محصولات تازه، صنایع دستی محلی و غذاهای خوشمزه را شاهد خواهید بود. این بازار ضیافتی برای حواس است؛ چرا که با رایحه‌ای از نودل‌های تند، پنکیک نارگیل و قهوه تازه دم شده که در فضا پخش شده‌ می‌توانید بر روی یک قایق دم بلند سوار شوید و در آبراه‌های شلوغ حرکت کنید و خود را در فضای آنجا بی‌نظیر غرق سازید.

در این بازار طیف گسترده‌ای از غذاهای تایلندی از جمله غذاهای سرخ شده، غذاهای دریایی کبابی، میوه‌های استوایی و نوشیدنی‌های نارگیل تازه و خوشمزه عرضه می‌شوند. فرصت را از دست ندهید و غذاهای سنتی مانند پد تای را امتحان کنید یا از نوشیدنی‌های مختلف تایلندی لذت ببرید. در حالی که این بازار گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است اما همچنان جذابیت و اصالت خود را به گونه‌ای حفظ کرده که مردم محلی برای مایحتاج روزانه به آنجا مراجعه می‌کنند. همچنین فرصتی برای حمایت از صنعتگران محلی فراهم می‌کند و شما می‌توانید صنایع دستی، آثار هنری و سوغاتی‌های محلی را خریداری کنید. بهتر است از بازار شناور دمنوئن سادواک در صبح که در سرزنده‌ترین حالت خود است بازدید کنید. از آنجا که هر چه به ساعات انتهایی روز نزدیک می‌شویم ممکن است بازار شلوغ شود، بنابراین رسیدن زودهنگام به آنجا امکان گردش بهتر و راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

بازار شناور دامنوئن سادواک (بانکوک)

تا ماهاراج (بانکوک)

تا ماهاراج یک مرکز خرید شلوغ و دیدنی است که در کنار رودخانه چائو فرایا و در منطقه تاریخی بانگ راک بانکوک واقع شده است. Tha Maharaj به دلیل طراحی معماری جذاب خود که عناصر سنتی تایلندی را با زیبایی‌شناسی مدرن ترکیب می‌کند، متمایز از دیگر مراکز شده است. نمای بیرونی مرکز خرید دارای نمای سفید زیبایی است که با الگوهای پیچیده تزئین شده‌اند و در حالی که فضای داخلی دارای مفهومی در فضای باز است، به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که از نسیم طراوت‌بخش رودخانه در حین بازدید خود لذت ببرند.

خرید در Tha Maharaj یک تجربه لذت‌بخش با طیف وسیعی از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های تخصصی خواهد بود که محصولات مختلف را ارائه می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند تمامی نیازهای خود را از فروشگاه‌های مد، لوازم جانبی، دکوراسیون منزل و صنایع دستی تهیه نمایند. این مرکز یک مکان عالی برای کشف محصولات منحصربه‌فرد و محلی است که خلاقیت و هنر تایلند را به نمایش می‌گذارند.

وقتی صحبت از غذا می‌شود بهتر است بدانید که تاماهاراج مجموعه متنوعی از رستوران‌ها و کافه‌ها را ارائه می‌دهد. از غرفه‌های غذای خیابانی تایلندی که غذاهای اصیل سرو می‌کنند گرفته تا رستوران‌ها و کافه‌های مد روز که غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهند و بدین خاطر گفته می‌شود که تاماهاراج برای هر ذائقه‌ای منویی متنوع دارد. علاوه بر این بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که ضمن لذت بردن از منظره پانوراما رودخانه و مکان‌های دیدنی نمادین مانند Wat Arun (معبد سپیده دم)، غذاهای لذیذی را نیز میل کنند.

همچنین Tha Maharaj فرصتی برای استراحت و سرگرمی فراهم کرده است. این مرکز خرید دارای یک میدان بزرگ در فضای باز است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن قدم بزنند و استراحت کنند. رویدادهای منظم و اجراهای زنده نیز در میدان برگزار می‌شود که به سرزندگی این فضا می‌افزایند.

یکی از ویژگی‌های برجسته Tha Maharaj نزدیکی آن به رودخانه است. این مرکز خرید دارای یک اسکله است که بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق به آنجا بروند و یک روش حمل‌ونقل منحصر‌به‌فرد و زیبا را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کشتی‌های دریایی و قایق‌های تور در نزدیکی رودخانه وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند از رودخانه چائو فرایا و مناظر دلربای آن بازدید نمایند.

اطراف تاماهاراج توسط بناهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی احاطه شده است و بدین واسطعه بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی به مکان‌های فرهنگی اطراف مانند کاخ بزرگ، وات فو (معبد بودای دراز کشیده) و محله چینی‌ها دسترسی داشته باشند. نکته جالب توجه این جاذبه‌ها نگاهی اجمالی به تاریخ غنی و میراث فرهنگی تایلند است.

تا ماهاراج (بانکوک)

بازار شبانه تانگ سالا (کوه فانگان)

بازار شبانه Thong Sala واقع در Koh Phangan، یک بازار شلوغ است که با غروب خورشید زنده می‌شود. این بازار شبانه که در شهر اصلی جزیره Thong Sala قرار دارد، نگاهی اجمالی به فرهنگ محلی، صحنه غذاهای خیابانی و تجربه خرید دارد. با فرا رسیدن عصر، بازار شبانه Thong Sala با غرفه‌های رنگارنگ و فضایی پرجنب‌وجوش جان می‌گیرد.

یکی از نکات برجسته بازار شبانه Thong Sala، غذاهای آن است. این بازار دارای مجموعه‌ای چشمگیر از غرفه‌های غذای خیابانی است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای اصیل تایلندی را بچشند و از طعم‌های مختلف لذت ببرند.  کاری معطر و نودل سرخ شده، غذاهای دریایی تازه، سیخ کباب و شیک میوه‌های استوایی از جمله مواردی هستند که می‌توانید بسته به ذائقه خود هر کدام را در بازار شبانه تانگ سالا پیدا کرده و سرو نمایید. از این رو در سفر به تایلند بهتر است فرصت را از دست ندهید و طعم دلنشین غذاهای محبوب محلی مانند پد تای، کاری سبز، برنج چسبنده انبه و پنکیک نارگیل را امتحان کنید.

بازار شبانه تانگ سالا مکانی عالی برای خرید سوغاتی‌های منحصر‌به‌فرد و محصولات محلی است. فروشندگان مجموعه‌ای از اقلام متنوع، از جمله لباس، لوازم جانبی، صنایع دستی، آثار هنری و محصولات سنتی تایلندی را عرضه می‌کنند. چه به دنبال جواهرات دست‌ساز، منسوجات یا هدایای عجیب و غریب باشید یا چه به دنبال سوغاتی‌های مختص تایلند، بازار تانگ سالا طیف متنوعی از گزینه‌ها را به شما ارائه ارائه خواهد داد. از آنجایی که چانه‌زنی در بازار رایج است، بنابراین از چانه زدن و مذاکره در مورد قیمت‌ها برای تضمین یک خرید خوب نترسید.

در بازار شبانه Thong Sala علاوه بر خرید و غذاخوری، می‌توانید شاهد اجرای فرهنگی و موسیقی زنده نیز باشید که به سرزندگی محیط می‌افزاید. ممکن است با نوازندگان محلی روبرو شوید که استعدادهای خود را به نمایش می‌گذارند یا نمایش‌های رقص سنتی را ببینید که بینشی از فرهنگ و سنت‌های تایلندی را ارائه می‌دهند.

علاوه بر خود بازار، کاوش در منطقه اطراف Thong Sala می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد. این شهر دارای جاذبه‌های جالبی مانند اسکله Thong Sala است که به عنوان دروازه ورود بازدیدکنندگان به جزیره عمل می‌کند. چرا که در آنجا می‌توانید شاهد رفت‌وآمد قایق‌ها باشید و در عین حال از منظره دریا و جزایر مجاور نیز لذت ببرید.

ساندی واکینگ استریت (هوا هین)

ساندی واکینگ استریت در هوا هین بازاری شلوغ و سرزنده است که هر یکشنبه عصر برگزار می‌شود و شهر را به یک مرکز شلوغ فعالیت تبدیل می‌کند. این بازار خیابانی پرطرفدار که در قلب مرکز شهر هوآهین واقع شده است، با پیشنهادات متنوع، غرفه‌های غذایی لذیذ و فضایی سرزنده، مردم محلی و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بازار ساندی واکینگ استریت در خیابان ساندی واکینگ استریت که در امتداد جاده Dechanuchit کشیده شده است، بخش قابل توجهی از شهر را پوشش می‌دهد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از غرفه‌های مختلف بازدید کنند و خود را در فرهنگ محلی غرق کنند. این بازار از اواخر بعد از ظهر شروع می‌شود و تا غروب ادامه می‌یابد و زمان کافی برای خرید، صرف غذا و سرگرمی فراهم می‌کند. همان‌طور که در امتداد خیابان واکینگ ساندی قدم می‌زنید، مجذوب مناظر و صداهایی می‌شوید که اطراف شما را احاطه کرده‌اند.

این بازار پر از فروشندگانی است که طیف وسیعی از محصولات از جمله پوشاک، لوازم جانبی، صنایع دستی، سوغات و آثار هنری را ارائه می‌دهند. در ضمن این بازار یک گنجینه برای کسانی است که به دنبال اقلام منحصربه‌فرد و ساخته شده محلی هستند تا به عنوان یادگاری یا هدیه به خانه ببرند.

یکی از نکات برجسته ساندی واکینگ استریت، غذاهای آن است. غرفه‌های غذا و فروشندگانی که در امتداد خیابان برپا شده‌اند، بدون شک با مجموعه‌ای از غذاهای لذیذ تایلندی و طعم‌های بین‌المللی، شما را وسوسه خواهند کرد. از غذاهای لذیذ سرخ‌شده تا کاری‌های معطر، گوشت‌های کبابی، غذاهای دریایی و گزینه‌های گیاهی، هر غذایی که بخواهید در ساندی واکینگ استریت یافت می‌شود. با این وجود بهتر است فرصت را مغتنم شمرده و از غذاهای مورد علاقه محلی مانند پد تای، سام تام (سالاد پاپایا)، سیخ ساتای، و آب میوه‌های تازه استفاده کنید.

در حین لذت بردن از غذاهای خوشمزه، می‌توانید از اجرای موسیقی زنده و نمایش‌های فرهنگی نیز لذت ببرید که به فضای بازار شادی و سرزندگی بیشتری بخشیده‌اند. نوازندگان محلی استعدادهای خود را به نمایش می‌گذارند و مردم محلی و بازدیدکنندگان را با موسیقی سنتی تایلندی، رقص و حتی آهنگ‌های معاصر سرگرم می‌کنند. همچنین این بازار، بستر مناسبی را برای تبادل فرهنگی و فرصتی برای ارتباط با مردم خون‌گرم و خوش برخورد هواهین فراهم می‌کند.

شایان ذکر است که شهر هواهین به عنوان قدیمی‌ترین شهر تفریحی ساحلی تایلند، دارای جاذبه‌هایی فراتر از ساندی واکینگ استریت بوده و دارای سواحل شنی زیبا، هتل‌های مجلل، زمین‌های گلف و طیف وسیعی از جاذبه‌های دیگر نیز است. بازدیدکنندگان می‌توانند از مکان‌های تاریخی مانند کاخ Klai Kangwon بازدید کنند، در بازارهای شبانه پرسه بزنند، یا به سادگی در کنار دریا استراحت کنند و از آفتاب لذت ببرند.

ساندی واکینگ استریت (هوا هین)

خیابان نانگ لونگ (بانکوک)

بازار نانگ لونگ واقع در قلب بانکوک، جواهری پنهان است که نگاهی اجمالی به شیوه زندگی سنتی در تایلند دارد. این بازار محلی که در محله تاریخی نانگ لونگ قرار دارد، توانسته جذابیت دنیای قدیم خود را حفظ کند و در عین حال تا حدی نیز خود را با سلیقه‌های در حال تحول بانکوک امروزی وفق دهد. همان‌طور که وارد بازار نانگ لونگ می‌شوید، خود را در سرزمین عجایب غوطه‌ور خواهید دید. خطوط باریک بازار مملوء از فروشندگانی است که مجموعه‌ای از کالاها را می‌فروشند و طعم واقعی غذاهای بانکوک را به شما عرضه می‌کنند. میوه‌های تازه، سبزیجات و ادویه‌ها از سبدها سرازیر می‌شوند و فراوانی نعمت کشاورزی تایلند را به نمایش می‌گذارند.

قدمت بازار نانگ لونگ به بیش از یک قرن می‌رسد که آن را به یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر تبدیل کرده است. تاریخچه آن را می‌توان به زمان سلطنت شاه راما پنجم، زمانی که این منطقه را به عنوان یک پروژه سلطنتی برای ترویج کشاورزی و تجارت توسعه داد، نسبت داد. با گذشت زمان، محبوبیت این بازار افزایش یافت و با مجموعه متنوعی از محصولات تازه، غذاهای خیابانی و محصولات منحصربه‌فرد، توجه مردم محلی و بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

یکی از جذابیت‌های بازار نانگ لونگ، غذای خیابانی آن است. غرفه‌های غذا و چرخ دستی‌های متعدد، مجموعه‌ای فریبنده از غذاهای محلی را ارائه می‌دهند که درست جلوی چشمان شما طبخ می‌شوند. از نودل‌های خوش طعم و غذاهای برنجی گرفته تا میان‌وعده‌ها و شیرینی‌های لذیذ، در این بازار هر چیزی که بخواهید پیدا می‌شود. در این بازار فراموش نکنید که حتما طعم غذاهای مورد علاقه اصیل تایلندی مانند پد تای، سام تام (سالاد پاپایا)، مو پینگ (سیخ خوک کبابی) و خانم بوئانگ (پنکیک ترد با مواد پرکننده شیرین یا خوش طعم) را امتحان کنید.

این بازار همچنین به خاطر دسرهای سنتی تایلندی خود که اغلب از دستور‌العمل‌هایی تهیه می‌شود که در طول نسل‌ها منتقل شده‌اند، مشهور شده است. در آنجا غرفه‌هایی پیدا می‌کنید که برنج چسبناک با انبه، کانوم کروک (پنکیک نارگیل)، یپ تانگ (کوفته‌های زرده تخم‌مرغ شیرین) و غیره می‌فروشند. در بازار نانگ لونگ همان‌طور که در مسیرهای شلوغ بازار حرکت می‌کنید، متوجه فروشندگانی می‌شوید که با مشتریان شوخی دوستانه می‌کنند و فضایی دلنشین را ایجاد می‌نمایند. این بازار به عنوان محل تجمع افراد محلی برای ارتباط و معاشرت عمل کرده و حس اجتماعی را که عمیقا در فرهنگ تایلندی ریشه دوانده است، تقویت می‌کند.

بازار نانگ لونگ همچنین محل نمادین میدان مسابقه‌ای نانگ لونگ است. این پیست در سال 1903 در زمان پادشاهی راما پنجم ساخته شد و اولین پیست اسب‌دوانی در تایلند بود. در حالی که دیگر مسابقات اسب‌دوانی در آنجا برگزار نمی‌شود، اما جایگاه و برخی ساختمان‌های اطراف آن حفظ شده و برخی دیگر نیز تغییر کاربری داده‌اند. این میدان مسابقه حس نوستالژی و اهمیت تاریخی را به بازار اضافه می‌کند و می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گذشته آن منطقه، از آن بازدید نمایید.

خیابان نانگ لونگ (بانکوک)

خیابان تالانگ (پوکت)

خیابان Thalang واقع در قلب شهر قدیمی تاریخی پوکت، خیابانی فریبنده است که با حضور در آن می‌توان با میراث غنی فرهنگی جزیره آشنا شد. این خیابان که تقریبا 800 متر امتداد دارد، زمانی مرکز تجاری پوکت بود و در طول رونق معدن قلع جزیره در قرن نوزدهم به عنوان مرکزی برای تجارت و بازرگانی عمل می‌کرد. تالانگ امروزه به عنوان شاهدی بر گذشته چندفرهنگی پوکت است و ترکیبی زیبا از تأثیرات تایلندی، چینی و اروپایی را به نمایش می‌گذارد.

همان‌طور که در امتداد جاده Thalang قدم می‌زنید، بلافاصله با معماری چینی-پرتغالی که ساختمان‌ها را زینت می‌دهند مواجه و شگفت‌زده خواهید شد. این ساختمان‌ها به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند. نماهای تزئین شده، کرکره‌های رنگارنگ و بالکن‌های چوبی با حکاکی‌های پیچیده، منظره‌ای بصری زیبایی ایجاد می‌کنند که به دوران گذشته بازمی‌گردد. این ساختمان‌ها حکایت از گذشته پررونق پوکت دارند و بسیاری از آن‌ها امروزه به هتل‌های بوتیک، مهمان‌خانه‌ها، گالری‌های هنری و کافه‌ها تبدیل شده‌اند.

از غذاهای سنتی تایلندی گرفته تا غذاهای تلفیقی و طعم‌های بین‌المللی، هرچه بخواهید در خیابان تالانگ یافت می‌شود. جالب است بدانید که در غذاخوری‌های محلی، غذاهای لذیذی به ‌سبک پوکت، مانند می‌هوکین (نودل هوکین)، مو هونگ (شکم برشته شده خوک) و اوه اوو (یک دسر ژله‌ای با طراوت) سرو می‌شود. این خیابان همچنین دارای کافه‌ها و نانوایی‌های جذابی است که در آن‌ها می‌توانید شیرینی‌های تازه پخته شده را بچشید و در حین تماشای محیط، قهوه‌‌ای معطر نیز بنوشید.

خیابان تالانگ گنجینه‌ای برای علاقه‌مندان به هنر است؛ چرا که مملوء از گالری‌های هنری و استودیوهایی است که آثار هنرمندان محلی، از آثار معاصر گرفته تا نقاشی‌های سنتی تایلندی را به نمایش می‌گذارند. در مغازه‌های قدیمی نیز عتیقه‌جات، وسایل کلکسیونی و صنایع دستی منحصربه‌فرد، فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند تا سوغاتی‌ها یا وسایل دکوری بی‌نظیر را برای بردن به خانه بیابند.

جاده تالانگ یک مرکز فرهنگی نیز هست. در این خیابان چندین زیارتگاه و معبد پرآذین چینی مانند معبد Jui Tui و معبد چینی Put Jaw وجود دارد. این مکان‌های مقدس با کنده‌کاری‌های پیچیده، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ و مجسمه‌ها آراسته شده‌اند و نمایش‌دهنده میراث چینی پوکت و سنت‌های معنوی این جزیره هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از این معابد بازدید کرده و شاهد آیین‌ها و مراسمی باشند که در طول سال برگزار می‌شوند.

خیابان Thalang همچنین میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای مختلفی است که تنوع فرهنگی پوکت را جشن می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها جشنواره سالانه شهر قدیمی پوکت است که در ماه فوریه برگزار می‌شود. در طول این مدت، خیابان با راهپیمایی‌ها، نمایش‌های سنتی و تزئینات استادانه زنده می‌شود و بازدیدکنندگان را در جشن غرق می‌کند تا درک عمیق‌تری از سنت‌ها و آداب‌ورسوم جزیره پیدا کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که در چه ساعتی اوج هیاهو و شلوغی این خیابان است، باید بگوییم که ساعات عصرگاهی بهترین زمانی است که می‌توانید جریان زندگی را در آنجا مشاهده نمایید. خیابان تالانگ هر یکشنبه میزبان یک بازار خیابانی هفتگی است که به نام بازار لردیای شناخته می‌شود. جایی که دست‌فروشان غرفه‌هایی برای فروش مجموعه‌ای از کالاها از صنایع دستی و پوشاک گرفته تا تنقلات محلی و غذاهای خیابانی برپا می‌کنند. شایان ذکر است که در حالی که خیابان Thalang یک تجربه جذاب گردشگری را ارائه می‌دهد، جاذبه‌های دیگری نیز در شهر قدیمی پوکت وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. Soi Romanee، کوچه‌ای باریک در مجاورت خیابان Thalang، به دلیل معماری جذاب و مغازه‌های رنگارنگ خود شهرت پیدا کرده است.

خیابان تالانگ (پوکت)

Pai Walking Street (Pai)

Pai Walking Street یک بازار شلوغ است که در شهر جذاب Pai و در کوه‌های شمال تایلند قرار دارد. Pai که به‌ خاطر فضای غیرمتعارف و حال‌وهوای آرام خود شناخته می‌شود، گردشگرانی را از سراسر جهان جذب کرده است که به دنبال آرامش در میان طبیعت خیره‌کننده‌اش هستند. خیابان واکینگ استریت به عنوان قلب و روح این شهر عجیب‌وغریب عمل کرده و یک تجربه فرهنگی واقعا منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. علاوه بر این گوش سپردن به صدای دلنواز موسیقی زنده در این خیابان با اجرای بداهه نوازندگان با استعداد از دیگر تفریحاتی لذت‌بخشی است که می‌توان در واکینگ استریت تجربه نمود.

در خیابان واکینگ استریت شما می‌توانید ترکیبی متنوع از غرفه‌ها، مغازه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها را مشاهده کنید که هر کدام گنجینه‌ای برای مردم محلی و بازدیدکنندگان هستند. صنعتگران محلی با افتخار آثار خود را به فروش می‌رسانند و میراث فرهنگی غنی منطقه را به نمایش می‌گذارند. از منسوجات پیچیده گلدوزی شده تا ظروف نقره ظریف، برای هر سلیقه و هر بودجه‌ای می‌توان کالایی منحصربه‌فرد را پیدا کرد. عطر و طعم غذاهای خیابانی در فضا شما را وسوسه می‌کند تا از غذاهای محلی لذت ببرید. تنقلات سنتی مانند برنج چسبنده انبه، پنکیک موز و گوشت کبابی روی سیخ انتخاب‌های محبوبی هستند که چشیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

در سال‌های اخیر، پای در بین مسافرانی که به دنبال فرار از شلوغی زندگی شهری هستند، محبوبیت پیدا کرده است. در این خصوص جالب است بدانید که این شهر توانسته علیرغم شهرت رو به رشدش جذابیت روستایی و سبک زندگی سنتی و آرام خود را حفظ کند. از این رو بازدیدکنندگان به سادگی و اصالتی که در هر جنبه‌ای از Pai، از جمله خیابان‌های پیاده‌روی محبوب آن نفوذ کرده است، جذب می‌شوند.

Talad Rot Fai Ratchada (بانکوک)

Talad Rot Fai Ratchada، که همچنین به عنوان Ratchada نیز شناخته می‌شود، یک بازار شبانه محبوب واقع در بانکوک تایلند است. این بازار پرجنب‌وجوش و شلوغ در میان مردم محلی و گردشگران محبوب بوده و تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید و غذاهای خیابانی را ارائه می‌دهد. Talad Rot Fai Ratchada در ابتدا و در سال 2010 در محل قبلی خود در نزدیکی بازار آخر هفته چاتوچاک تأسیس شد؛ اما بعدها به دلیل برنامه‌های توسعه BTS Skytrain، بازار مجبور به تغییر مکان شد. در سال 2015، خانه جدید خود را در پشت مرکز خرید Esplanade در جاده Ratchadaphisek پیدا کرد. مکان جدید فضای کافی را هم برای فروشندگان و هم برای بازدیدکنندگان فراهم نموده و تداوم موفقیت بازار را تضمین می‌کند.

این بازار منطقه وسیعی را دربر می‌گیرد و به مناطق مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام فضا و جاذبه‌های خاص خود را دارند. یکی از نقاط برجسته منطقه قدیمی است که در آن می‌توانید مجموعه‌ای از اقلام قدیمی از جمله لباس، لوازم جانبی، صفحات وینیل و کلکسیون‌ها را پیدا کنید. این بازار یک گنجینه برای علاقه‌مندان به سبک قدیمی و کسانی است که به دنبال سوغاتی‌های منحصربه‌فرد هستند.

یکی دیگر از مناطق قابل توجه منطقه هنری است که آثار هنرمندان با استعداد محلی را به نمایش می‌گذارد. در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، صنایع دستی و دیگر خلاقیت‌های هنری را تماشا کنید. منطقه هنری بستری را برای هنرمندان نوظهور فراهم می‌کند تا استعداد خود را به نمایش بگذارند و با هنردوستان ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، Talad Rot Fai Ratchada دارای یک صحنه موسیقی زنده است که در آن گروه‌های موسیقی محلی و نوازندگان آثار خود را اجرا می‌کنند.

Talad Rot Fai Ratchada طیف گسترده‌ای از گزینه‌های خرید را برای پاسخگویی به تمامی سلیقه‌ها ارائه می‌دهد. جدای از مناطق قدیمی و هنری که قبلا ذکر شد، بخش‌هایی به مد، لوازم جانبی، دکوراسیون منزل، لوازم الکترونیکی و موارد دیگر اختصاص داده شده است. این بازار به دلیل قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه خود شناخته شده است و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا اقلام مختلف را با بهترین قیمت‌ها تهیه کنند.

علاقه‌مندان به مد می‌توانند مجموعه متنوعی از لباس‌ها، از جمله لباس‌های خیابانی مد روز، لباس‌های کلاسیک و لباس‌های سنتی تایلندی را خریداری کنند. اکسسوری‌هایی مانند جواهرات، کیف‌های دستی و عینک آفتابی نیز در آنجا به وفور در دسترس هستند. همچنین برای کسانی که به دکوراسیون خانه علاقه‌مند هستند، بازار شامل مجموعه‌ای متنوع از مبلمان و اقلام تزئینی نیز است.

بازار Talad Rot Fai Ratchada دارای مجموعه گسترده‌ای از غذاهای خیابانی محلی، غذاهای بین المللی و غذاهای ترکیبی است. از این رو بازدیدکنندگان می‌توانند غذاهای لذیذ سنتی تایلندی مانند پد تای، سام تام (سالاد پاپایا)، مو پینگ (سیخ خوک کبابی) و برنج چسبنده انبه را بچشند. همچنین غرفه‌هایی وجود دارد که غذاهای محلی را از سراسر تایلند سرو می‌کنند و به شما امکان می‌دهند طعم‌های مختلف را زیر یک سقف امتحان کنید. اگر به دنبال غذاهای بین‌المللی هستید نیز ناامید نخواهید شد. این بازار دارای غرفه‌های مواد غذایی است که سوشی ژاپنی، کباب کره‌ای، ماکارونی ایتالیایی، برگر آمریکایی و موارد دیگر را عرضه می‌کنند. این یک ماجراجویی غذایی است که در آن می‌توانید طعم‌های مختلف را از سراسر جهان کشف کنید.

Talad Rot Fai Ratchada (بانکوک)

خیابان واکینگ کرابی (کرابی)

Krabi Walking Street یک بازار پر‌جنب‌و‌جوش و شلوغ است که در قلب کرابی، یک مقصد گردشگری محبوب در جنوب تایلند واقع شده است. خیابان کرابی واکینگ استریت که در طول چندین بلوک قرار دارد، مجموعه وسیعی از محصولات محلی، صنایع دستی، غذاهای خیابانی و گزینه‌های سرگرمی را به نمایش می‌گذارد.

خیابان کرابی واکینگ استریت، تاریخی جذابی دارد که به چندین دهه قبل برمی‌گردد. در اصل یک بازار سنتی کوچک برای جامعه محلی بوده که با شروع رونق گردشگری در کرابی، به تدریج به یک بازار شبانه پررونق تبدیل شده است. این بازار در طول سال‌ها تحت بازسازی و گسترش قابل توجهی قرار گرفت تا تعداد فزاینده‌ای از بازدیدکنندگان را در خود جای دهد و امروزه توانسته به عنوان شاهدی بر توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه باشد.

خیابان واکینگ کرابی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را ارائه می‌کنند. با ورود به بازار، با غرفه‌های رنگارنگی مواجه می‌شوید که مجموعه‌ای چشمگیر از صنایع دستی، لباس، لوازم جانبی، آثار هنری و سوغاتی را به نمایش می‌گذارند. صنعتگران محلی با افتخار مهارت‌های خود را عرضه کرده و حکاکی‌های چوبی پیچیده، جواهرات دست‌ساز و منسوجات سنتی تایلندی را خلق می‌کنند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های خیابان واکینگ کرابی، غذای‌های خیابانی آن است؛ چرا که فروشندگان غذا‌های متعددی در صف خیابان هستند و طیف وسوسه‌انگیزی از غذاهای لذیذ تایلندی و غذاهای محبوب بین‌المللی را عرضه می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این خیابان مزه غذاهای لذیذی مانند پد تای، کاری سبز، غذاهای دریایی کبابی، برنج چسبناک انبه و آب میوه‌های تازه را بچشند و طعم آن‌ها را به خاطر بسپارند.

برای کسانی که به دنبال سرگرمی هستند، کرابی واکینگ استریت پر است از اجرای موسیقی زنده، نمایش رقص سنتی تایلندی و هنرمندان خیابانی که استعدادهای خود را مقابل چشمان بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارند. Krabi Walking Street فقط یک بازار نیست؛ چرا که توانسته نقش مهمی در حفظ و ترویج فرهنگ تایلندی داشته باشد. این بازار به عنوان یک پلتفرم برای هنرمندان، صنعتگران و کارآفرینان محلی عمل می‌کند تا استعدادها و سنت‌های خود را به نمایش بگذارند. با حمایت از این صنعتگران، بازدیدکنندگان به حفظ میراث فرهنگی تایلند کمک می‌کنند.

برای استفاده حداکثری از تجربه خود در خیابان کرابی واکینگ استریت به این نکات توجه داشته باشید:

  • چانه زدن: چانه زنی در بازارهای تایلند، از جمله خیابان کرابی واکینگ، امری رایج است. با خیال راحت در مورد قیمت‌ها با فروشندگان مذاکره کنید، اما به یاد داشته باشید که این کار را محترمانه و با لبخند انجام دهید.
  • زمان‌بندی: خیابان واکینگ کرابی عمدتا در تعطیلات آخر هفته از اواخر بعد از ظهر تا اواخر عصر کار می‌کند. بنابراین بهتر است بازدید خود را بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.
  • کاوش در مناطق نزدیک: زمانی که در خیابان کرابی واکینگ هستید، مناطق اطراف را کاوش کنید. چندین معبد، نقاط دیدنی و ساحل در این نزدیکی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.
  • پول نقد: اکثر فروشندگان در خیابان کرابی واکینگ استریت فقط پول نقد می‌پذیرند، بنابراین مطمئن شوید که بات تایلندی کافی در دسترس دارید.

سخن پایانی

تایلند، کشوری است که به دلیل داشتن خیابان‌های مختلف و البته جذاب توانسته گردشگران قابل توجهی را جذب خود کند. معروف‌ترین خیابان‌های تایلند خیابان‌هایی هستند که افراد می‌توانند در آن‌ها تفریحات متنوع و مختلفی را تجربه کنند. هر کدام از این تفریحات متفاوت است. اگر شما تا به الان به تایلند سفر کرده‌اید و از نزدیک از معروف‌ترین خیابان‌های تایلند بازدید کرده‌اید، می‌توانید در بخش نظرات ما را از حال و هوای خود به هنگام بازدید و گشت‌وگذار در معروف‌ترین خیابان‌های تایلند در میان بذارید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها