آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

قدم زدن در میان اقیانوس و دل سپردن به موجودات زنده تجربه‌ای وصف‌نشدنی و عجیب به‌شمار می‌آید. در شهر آنتالیای ترکیه آکواریومی بزرگ و وسیع وجود دارد که می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم بزند. این مجموعه آموزشی و تفریحی بهترین لوکیشن برای تفریحات سفر شما به‌حساب می‌آید و می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد. در آکواریوم آنتالیا چندین هزار گونه آبزی وجود دارد که هر یک زیبایی‌های بی‌نظیری را به دیدگان شما تقدیم می‌کنند. موقعیت قرارگیری این مجموعه بسیار مناسب است و می‌توانید در زمانی کوتاه خود را به آکواریوم برسانید و روز خود را بسازید. این مجموعه، بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی در ساحل مدیترانه به‌حساب می‌آید که شما را غافل‌گیر می‌سازد.

آکواریوم آنتالیا

معرفی آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا پروژه‌ای عظیمی به‌شمار می‌آید که برای ساخت آن از طراحان ماهر و مجربی کمک گرفته شد تا مجموعه‌ای مرغوب ایجاد گردد. آغاز فعالیت ساخت و راه‌اندازی آکواریوم در سال 2011 شروع و در 2012 پایان یافت. این تونل آکواریومی طولی معادل با 131 متر و عرضی معادل با 3 متر دارد و می‌تواند 5 هزار تن آب را در خود تحمل نماید. آکواریوم موجود خود به 40 آکواریوم کوچک‌تر و موضوعی تقسیم می‌شود که در هر بخش می‌توانید با آبزیان مختلفی آشنا شوید. در این مجموعه می‌توانید به تماشای غذا دادن به کوسه‌ها بنشینید و این نمایش جذاب را به خاطر بسپارید.
غذا دادن به کوسه‌ها در ساعتی مشخص انجام می‌شود که می‌توانید در آن بازه زمانی راهی آکواریوم آنتالیا شوید. در میان تونل موجود محلی برای استراحت ایجاد شده تا بتوانید به ادامه بازدید خود بپردازید. طبق آمار منتشر شده، بین سال‌های 2012 تا 2014 بیش‌از 2 میلیون مسافر و گردشگر راهی آکواریوم شده‌اند و این موضوع نشان دهنده گیرا و جذاب بودن آن است. بخش‌های مختلفی در آکواریوم وجود دارد که می‌توان به ترتیب به صخره‌های گرمسیری جهان، شهر گم شده آتلانتیس و کشتی غرق شده اشاره داشت.

معرفی آکواریوم آنتالیا

بخش های مختلف آکواریوم آنتالیا

بخش‌های مختلفی در آکواریوم آنتالیا ایجاد شده تا بتوانید از وقت و روز خود به خوبی بهره ببرید. تمامی این بخش‌ها برای رفاه حال گردشگران ایجاد شده‌اند و با هوش و ذکاوت در کنار هم قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی بخش‌های موجود می‌پردازیم.

تونل آکواریوم

تونلی وسیع ایجاد شده که تمامی حیوانات در آن قرار دارند. در این تونل حیوانات بسیاری وجود دارند و می‌توانید از تنوع بالایی دیدن نمایید. مرجان‌های زنده، لایون فیش‌ها (خروس ماهی)، دلقک‌ماهی‌ها، مارماهی‌های بزرگ، اسب‌های دریایی، اختاپوس‌ها و... انواع حیوانات موجود هستند که در تونل آکواریوم آنتالیا وجود دارند. یکی از بهترین امکانات موجود در این بخش، شنا کردن با ماهی‌ها به‌شمار می‌آید که می‌توانید در میان ماهی‌ها و گیاهان دریایی حضور پیدا کنید. در بخشی که شنا فراهم شده، کوسه یا حیوانی خطرناک وجود ندارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده به غواصی بپردازید.

باغ وحش

در کنار بازدید از آبزیان و حیوانات موجود در دریا، می‌توانید به سراغ حیوانات خشکی بروید و انواع حیوانات سمی و بزرگ را ببینید. در باغ‌وحش موجود، تنوع بالایی از حیوانات ارائه می‌شود تا بتوانید از تمامی حیوانات دیدن کنید. مسئولان آکواریوم بر این عقیده بودند که شرایطی فراهم نمایند تا گردشگران بتوانند در فضایی مدرن به تماشای حیوانات آبزی و خشکی بپردازند و تجربه‌ای جدید را کسب نمایند.

سالن برف

در آکواریوم آنتالیا سالنی وسیع وجود دارد که می‌توانید در هر فصل از سال، حتی چله تابستان راهی برف‌بازی شوید. این سالن مساحتی بالغ بر 1500 متر دارد که در تمامی روزهای سال به فعالیت خود ادامه می‌دهد. برف‌بازی در این سالن می‌تواند شادی را به دل شما تقدیم کند و بهترین خاطرات را به ثبت برساند.

سینمای سه ‌بعدی

سینمای سه‌بعدی برای افرادی ایجاد شده که تمایلی به قدم زدن در میان تونل را ندارند و نمی‌خواهند از نزدیک موجودات را بررسی کنند. این افراد می‌توانند بر روی صندلی‌ای راحت و نرم بنشینند و در سینمای سه‌بعدی از تماشای حیوانات لذت ببرند. شرایط فراهم است تا در این سینما در کنار کوسه‌ها شنا کنید و تجربه‌ای متفاوت را کسب نمایید؛ تجربه‌ای که در واقعیت غیرممکن است و تجربه آن شدنی نیست.

لاشه هواپیما

یکی از بخش‌های غیر منتظره در آکواریوم آنتالیا، وجود لاشه هواپیما به‌شمار می‌آید. شاید از خود سوال کنید که دلیل وجود لاشه هواپیما در آکواریوم آنتالیا چیست. مسئولان و طراحان این مجموعه بر این تلاش بودند که مجموعه ایجاد شده طبیعی و خارق‌العاده باشد. در این راستا از مجسمه‌سازی ایتالیایی کمک گرفتند تا لاشه هواپیمایی را بسازد. لاشه هواپیمایی بر گل نشسته و لاشه‌های زیردریایی که برای تزئین دکورهای آکواریوم از آنها استفاده شده است. شما در زمان بازدید از آکواریوم حسی طبیعی‌تر را خواهید داشت.

بخش های مختلف آکواریوم آنتالیا

امکانات موجود در آکواریوم آنتالیا

در آکواریوم آنتالیا می‌توانید تنوع وسیعی از امکانات رفاهی و تفریحی را شاهد باشید که برای گردشگران طراحی شده‌اند. اجاره ویلچر و محل مناسب برای ویلچر، پارکینگ، برگزاری مراسم، فروشگاه‌ها، باغ وحش، رستوران‌ها، زمین‌های بازی کودکان، فروشگاه اسباب‌بازی، غواصی در آب و مناظر مخصوص عکاسی، از بخش‌ها و امکانات منحصربه‌فرد ارائه شده در آکواریوم به‌شمار می‌آید. تمامی این امکانات با هوشمندی بسیار برگزیده‌ شده‌اند تا بتوانید در بازه زمانی حضور خود، تمامی خواسته‌های خود را پاسخ دهید.

امکانات موجود در آکواریوم آنتالیا

موقعیت مکانی آکواریوم آنتالیا

آکواریوم در شهر کنیالتی استان آنتالیا قرار گرفته و می‌توانید با استفاده از اتوبوس و تاکسی راهی این شهر و آکواریوم شوید. تاکسی دریایی نیز یکی دیگر از وسایل نقلیه به‌شمار می‌آید که در ساعات 10:30، 13:30 و 17:30 شما را به بندر قایق بادبانی می‌رساند. 
•    نشانی: کشور ترکیه، استان آنتالیا، ساحل کنیالتی، محله اراپسویو، بلوار دوملوپینار
•    تلفن: ۶۵ ۶۵ ۲۴۵ ۲۴۲ ۹۰+
•    آدرس اینترنتی: antalyaaquarium.com

هزینه ورودی و زمان مورد نیاز برای بازدید از آکواریوم آنتالیا

ورود به آکواریوم نیاز به تهیه بلیط و پرداخت هزینه‌ دارد. برای هر فرد شما باید 100 لیر ترکیه را بپردازید تا بتوانید وارد مجموعه شوید. کودکان زیر 2 سال نیازی به پرداخت هزینه و تهیه بلیط ندارند. با توجه به وسیع بودن امکانات و بخش‌های موجود، باید زمانی معادل 4 تا 8 ساعت را برای بازدید از آکواریوم آنتالیا کنار بگذارید. این زمان برای بازدید از تمامی بخش‌ها درنظر گرفته شده و می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد.

هزینه ورودی و زمان مورد نیاز برای بازدید از آکواریوم آنتالیا

سخن پایانی

آکواریوم آنتالیا از آن دست جاذبه‌های گردشگری در این شهر است که می‌تواند امکانات بسیاری را به شما ارائه دهد. بخش‌های متنوع و مختلف موجود به خوبی سر شما گرم می‌کنند و بهترین خاطرات را به ثبت می‌رسانند. وجود لاشه هواپیما، سالن برف، رستوران و... از انواع بخش‌ها و امکانات موجود به‌شمار می‌آیند. برای ورود به آکواریوم باید هزینه‌ای بپردازید و چیزی حدود 4 الی 8 ساعت از زمان خود را کنار بگذارید. این مجموعه در ساحل کنیالتی قرار گرفته و می‌توانید با استفاده از اتوبوس، مترو، تاکسی و... راهی آن شوید و خاطره‌بازی کنید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها