مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

مسلما" یک شهر توریستی نیاز به مراکز خرید متنوعی نیز دارد، این مراکز شامل پاساژهای قدیمی و جدید، بازارهای روز و بازار های دائمی می‌شوند. شهر آنتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیست. مراکز خرید و بازارهای آنتالیا در مناطق مختلف شهر قرار دارند و مسافران باتوجه به محل اقامت خود به راحتی به این مراکز دسترسی پیدا می‌کنند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین و بهترین مراکز خرید آنتالیا می‌پردازیم.

 

معروف ترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

مراکز خرید متنوع در شهر آنتالیا یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آیند. در این بازارها با معماری خاص، انواع محصولات با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند. پوشاک برند، گلیم، ظروف سفالی، طلا، اجناس چرمی و... از انواع محصولاتی هستند که مورد توجه مسافران قرار گرفته‌اند. تنوع در مراکز خرید آنتالیا  سبب شده است تا سلیقه‌ اغلب گردشگران تأمین شود. بعضی از این مراکز تجاری، امکانات رفاهی خاصی دارند که بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بازارهای هفتگی و محلی در آنتالیا، محل مناسبی برای خریدهای مقرون‌به‌صرفه هستند. لذت گشت‌وگذار و خرید از این بازارها کمتر از مراکز تجاری مدرن نیست. در بازارهای سنتی و قدیمی، انواع مرباهای محلی، محصولات خوراکی، پارچه و صنایع دستی دیگر ترکیه به فروش می‌رسند. تعدادی از این مراکز خرید و بازارها بیشتر مورد استقبال و توجه گردشگران قرار گرفته‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

معروف ترین مراکز خرید آنتالیا کدامند

 

مرکز خرید تراسیتی

در محله فنر که یکی از لوکس‌ترین مناطق آنتالیاست، مرکز خرید تراسیتی واقع شده است. این مرکز تجاری یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. مرکز تجاری تراسیتی در 4 طبقه و 180 فروشگاه ساخته شده است. در این بازار برندهای معروف جهان مانند لاگوست، بربری، تامی هیلفیگر و... نیز حضور دارند. علاوه‌بر برندهای جهانی مسافران می‌توانند از برندهای معروف ترکیه در این بازار خرید نمایند. در این مرکز فروشگاه‌های جواهرات و ساعت، وسایل ورزشی، کیف و کفش، لوازم دیجیتال و لوازم خانگی دایر هستند. در طبقه آخر تراسیتی، یک فودکورت شامل 30 رستوران از برندهای باکیفیت غذا قرار دارند. از دیگر امکانات این مرکز تجاری می‌توان به یک سالن سینما، محل تفریح مخصوص کودکان، کافه، مسجد، اینترنت رایگان، ویلچر و پارکینگ اشاره کرد.

 

آدرس مرکز خرید تراسیتی:

  Fener Mahallesi, Tekelioglu Caddesi No: 55 Muratpaşa, Antalya    

مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید میگروس

محبوب‌ترین مرکز خرید آنتالیا، مرکز خرید میگروس با 130 فروشگاه است که در سال 2001 در منطقه کنیالتی افتتاح شد. تأسیس این مرکز تجاری جانی تازه به رونق اقتصادی منطقه بخشید. در حقیقت میگروس یک فروشگاه زنجیره‌ای سوئیسی است که در آنتالیا نیز شعبه دارد. این مجموعه در میان پارکی قرار دارد که یک طرف آن آکواریم آنتالیا واقع گردیده است. مرکز خرید میگروس به علت فروشگاه‌های متنوعی که دارد علاوه‌بر گردشگران، از سوی مردم آنتالیا نیز مورد استقبال قرار گرفته است. میگروس از مراکز خرید ارزان این شهر ساحلی به حساب می‌آید. در این مجموعه از برندهای بین‌المللی پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم دیجیتالی، زیورآلات، کیف و کفش، وسایل ورزشی تا سوپرمارکت فعالیت دارند.

در طبقه اول و منفی یک، فروشگاه‌های لوازم خانگی قرار دارند، برندهای معروف انگلیش هوم و مودو نیز در این مجموعه حضور دارند. در طبقه اول یک فودکورت بزرگ با 23 رستوران، کافه و فست فود، با کیفیت غذای بالا دیده می‌شود. همچنین در این طبقه تعدادی از برندهای معروف پوشاک فعالیت دارند. در طبقه آخر مجموعه نیز می‌توانید دیگر برندهای پوشاک را ملاحظه بفرمایید. غیر از فودکورت، امکانات دیگر مرکز تجاری میگروس شامل سینمای چند بعدی، هایپرمارکت، زمین بازی، شهربازی آکتورلند، صرافی، کافی نت و پارکینگ می‌شود. میگروس آنتالیا مکانی برای برگزاری اتفاقات فرهنگی و اجتماعی ترکیه است. تنباکوهای این مجموعه بسیار معروف و باکیفیت هستند و عده‌ای به قصد خرید همین کالا به میگروس می‌آیند. چشم‌انداز زیبای سواحل مدیترانه از جاذبه‌ رستوران‌های مرکز تجاری میگروس به شمار می‌آید.

 

آدرس مرکز خرید میگروس:

Arapsuyu Mahallesi, Atatürk Blv. No:3, 07030 Konyaaltı/Antalya Turkey

مرکز خرید میگروس

مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

از جذاب‌ترین مراکز خرید آنتالیا، مرکز خرید توربان مارینا است که در محله کالیچی نزدیک مدیترانه قرار دارد. این مرکز در کنار ساحل واقع گردیده و گردشگران علاوه‌بر خرید، از ورزش‌های آبی مجموعه نیز لذت می‌برند. مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا، در اثر بازسازی یکی از شهرهای قدیمی به وجود آمده و تلفیقی از معماری سنتی و مدرن محسوب می‌شود. در این مجموعه معروف‌ترین برندهای بین‌المللی و ترکی شعبه دارند، همچنین سوغات و خوراکی‌های ترکیه‌ای نیز در این مرکز به چشم می‌خورند. استراحت در کافه و رستوران‌های این مرکز به علت مجاورت با سواحل دریا، آرامش دلپذیری به شما خواهد بخشید.

مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

 

مرکز خرید مارک آنتالیا

در مرکز شهر آنتالیا، مرکز خرید مارک آنتالیا واقع شده که از تمام نقاط شهر دسترسی خوبی دارد. این مرکز تجاری که در سال 2013 افتتاح گردید شامل 155 فروشگاه از برندهای روز دنیا است. غیر از پوشاک و کیف ‌و کفش، لوازم خانگی و دیجیتالی نیز در این مرکز به فروش می‌رسد. قیمت اجناس در مرکز خرید مارک کمی بالاست؛ اما تنوع و کیفیت بسیار قابل قبولی دارند. پارکینگ وسیع این مرکز تجاری با ظرفیت 3000 ماشین از دلایل دیگر محبوبیت این مجموعه به شمار می‌رود. امکانات این مجموعه علاوه‌بر پارکینگ بزرگ شامل رستوران‌ها، فست‌فود، کافه، محوطه بازی کودکان و سالن سینما می‌شود. معماری منحصربه‌فرد این مجموعه در میان دیگر مراکز خرید آنتالیا شهرت دارد.

آدرس مرکز خرید مارک آنتالیا:

Tahılpazarı, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید شی ‌مال

دیگر مراکز خرید معروف آنتالیا، مرکز خرید شی‌مال با بیش از 70 فروشگاه است که در سال 2008 در منطقه توریستی لارا افتتاح شد. این مجموعه منطقه لارا را به 4 قسمت تقسیم نموده و به همین علت بزرگ‌ترین بازار محلی آنتالیا به شمار می‌رود. در این مرکز تجاری، اغلب برندهای معروف دنیا و ترکیه شعبه دارند. امکانات رفاهی این مجموعه شامل رستوران‌ها، سالن ورزشی، سالن تئاتر، 8 سالن سینمایی، مرکز تفریح کودکان، کافه و پارکینگ می‌شود. اجناس عرضه شده در شی‌مال علاوه‌بر پوشاک و کیف و کفش از برندهای معروف شامل کالاهای لوکس و زیورآلات نیز بوده که با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.

مرکز خرید شی‌مال اولین و بزرگ‌ترین مرکز خرید برند آنتالیا محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی شی‌مال، برگزاری نمایشگاه‌های هنری است که به صورت متنوع در هر فصل اجرا می‌شود. فروشگاه معتبر D&R در مجموعه شی‌مال فعالیت دارد و انواع کتاب‌های روز دنیا به زبان انگلیسی در آن یافت می‌شود.

 

آدرس مرکز خرید شی‌مال:

Fener, Tekelioğlu Cd. No:3, 07160 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید شی ‌مال

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا

در مرکز خرید اوت لت دیپو، مجموعه‌ای از اجناس با کیفیت خوب و قیمت مناسب پیدا می‌کنید. این مرکز با وجود انواع مختلفی از فروشگاه‌ها، یکی از جالب‌ترین مراکز خرید آنتالیا است. در این مرکز تجاری 900 فروشگاه پوشاک از برندهای مطرح دنیا قرار دارد. فروشگاه‌های کیف و کفش و زیورآلات را نیز در این مجموعه مشاهده می‌نمایید. این مرکز خرید باتوجه به معماری مدیترانه‌ای بنا شده و تمام فروشگاه‌ها در یک طبقه قرار دارند. اوت لت در کنار مرکز تجاری آنتالیا مال قرار دارد، در نتیجه این دو مجموعه در کنار هم بزرگ‌ترین مرکز خرید در خاورمیانه را تشکیل داده‌اند. اوت لت دیپو از بیرون شبیه به یک قلعه است آن هم به این دلیل که در بیرون این مرکز یک سازه نارنجی رنگ قرار دارد. در خصوص امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به پیست کارتینگ، شهربازی و سالن سینما اشاره کرد. در مرکز دیپو، خرید، سرگرمی و هیجان را یکجا تجربه می‌کنید. علاوه‌بر امکانات سرگرم کننده، این مجموعه فودکورت جداگانه‌ای دارد که انواع غذاهای اصیل ترکی و فست فود در آن سرو می‌شود.  

 

آدرس مرکز خرید اوت لت دیپو:

Altınova Sinan, Serik Cd. No:309, 07170 Kepez/Antalya, Turkey

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا

مرکز خرید اوزدیلک پارک

یکی از بازارهای قدیمی و نسبتا" بزرگ آنتالیا در منطقه کپز، مرکز خرید اوزدیلک پارک است. این مجموعه نسبت به مراکز تراسیتی و میگروس معماری متوسطی دارد اما در عین حال طراحی متناسب و زیبایی دارد. این مرکز تجاری با 144 فروشگاه به عرضه محصولات مختلف از جمله پوشاک و کیف و کفش از برندهای معروف دنیا و ترکیه می‌پردازد. این مرکز خرید در 4 طبقه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری از جمله، سالن بولینک، سالن بازی کودکان، فودکورت بین‌المللی و ترکی و پارکینگ دارد. در مجموع اوزدیلک، پارک مرکزی عالی برای گشت‌وگذار و همچنین مرکز فرهنگی و گردشگری آنتالیا محسوب می‌شود.  

 

آدرس مرکز خرید اوزدیلک پارک:

Kepez, Antalya 07090, Turkey٫ Fikri Erten St/Fabrikalar Dist

مرکز خرید اوزدیلک پارک

مرکز ایکی کاپیلی‌ هان

در محله بالبی ماهالسی که از مناطق قدیمی شهر آنتالیا به شمار می‌آید، بازار سرپوشیده و قدیمی ایکی کاپلی‌هان قرار دارد. این بازار قدیمی‌ترین مرکز خرید آنتالیا است که مدرن و امروزی شده است. این مرکز در قرن 14 ساخته گردید و بازاری برای خرید و فروش کالاهای ارزشمند، ابریشم و ادویه شد. بازار ایکی کاپیلی‌هان مدتی بعد از رونق افتاد و به یک خرابه‌ متروکه تبدیل شد. دولت ترکیه با بازسازی این بازار سبب شد که ایکی کاپیلی‌هان به یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری ترکیه تبدیل شود. در این بازار انواع سوغات ترکیه با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. اجناسی مانند ظروف و وسایل برنز، ظروف نقره کوب، صنایع دستی و عتیقه‌جات در بازار عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید در خرید ظروف عتیقه‌، در صورتی که بیش از 100 سال قدمت داشته باشند، اجازه خروج از خاک ترکیه را دریافت نمی‌کنند. در پشت بازار ایکی کاپیلی‌هان، کارگاه‌های ساخت صنایع دستی ترکیه مانند مسگری در حال فعالیت هستند.

آدرس مرکز ایکی کاپیلی‌هان:

Balbey Mahallesi, 403 Sok. İki Kapılı Han D:27 / 43, 07040 Muratpaşa / Antalyam, Turkey

مرکز خرید آنتالیا مال

مرکز خرید آنتالیا مال که یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری ترکیه شناخته می‌شود؛ در شهرهای مختلف این کشور دارای شعب متعددی است. آنتالیا مال که با نام مال آف آنتالیا نیز شناخته می‌شود که در سال 2016 افتتاح گردید و به عنوان یک مرکز تجاری مدرن فعالیت خود را شروع کرد. در این مجموعه، از معروف‌ترین برندهای روز دنیا و ترکی می‌توانید خرید نمایید. امکانات مرکز خرید آنتالیا مال شامل سالن سینما، سالن تئاتر، رستوران‌های بین‌المللی و ترکی، سالن بازی کودکان و پارکینگ با ظرفیت 3000 ماشین می‌شود. آنتالیا مال که یک انتخاب مناسب برای گشت‌وگذار و خرید بوده و در کنار مرکز خرید اوت لت واقع شده است.

مرکز خرید آنتالیا مال

 

مرکز خرید تانساش

مرکز خرید تانساش بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای ترکیه است که یکی از شعب آن در شهر آنتالیا قرار دارد. در این مرکز محصولات خوراکی از جمله میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، غذاهای بین‌المللی و ترکی عرضه می‌شود. این مجموعه علاوه‌بر محصولات تازه و خوراکی، اجناسی مانند کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم منزل و لوازم برقی به فروش می‌رسند. در گشت‌وگذار و خرید از این فروشگاه کودکان می‌توانند سوار ماشین‌های مخصوص شوند و ساعات خوشی را تجربه کنند.

مرکز خرید تانساش

 

مرکز خرید آنتالیم پریمیوم

مرکز خرید آنتالیم پریمیوم، مرکزی مخصوص سلبریتی‌ها بوده که در منطقه لارا واقع شده است. در این مجموعه اجناسی گران قیمت ولی باکیفیت به فروش می‌رسند که نظر سخت پسندان را به خود جلب می‌کند. در این مرکز تجاری انواع محصولات چرمی، کیف و کفش و جواهرات از بهترین برندهای روز دنیا عرضه می‌شوند. امکانات این مجموعه شامل فودکورت با انواع غذاهای بین‌المللی، ترکی، فست فود و کافه می‌شود.

مرکز خرید آنتالیم پریمیوم

 

مرکز خرید آلانیوم (آلانیا)

مرکز خرید آلانیوم معروف به آلانیا در سال 2006 در منطقه توریستی لارا افتتاح شد. در این مرکز 206 فروشگاه از برندهای مختلف دنیا مشغول به فعالیت هستند. لوازم خانگی، محصولات دیجیتالی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی از بهترین برندهای دنیا، دیگر اجناسی هستند که در این مرکز خرید عرضه می‌شوند. این مجموعه در بین گردشگران محبوبیت خاصی دارد. امکانات مرکز خرید آلانیا شامل رستوران، کافه و سالن مخصوص بازی کودکان می‌شود.

مرکز خرید آلانیوم(آلانیا)

 

 مرکز خرید لاورا

در منطقه توریستی لارا، مرکز تجاری دیگری با نام مرکز خرید لاورا واقع شده است که در سال 2004 افتتاح گردید. در این مجموعه و در بین 80 فروشگاه اجناسی همچون پوشاک، لوازم صوتی‌ تصویری و هرچه نیاز داشته باشید از بهترین برندها می‌توانید خرید نمایید. امکانات این مرکز شامل فودکورت با 14 رستوران و کافه، سالن سینما، سوپرمارکت، مجموعه تفریحی کودکان و پارکینگ با ظرفیت 60 ماشین می‌شود.

 مرکز خرید لاورا

 

بازار کندو

در منطقه لارا بعد از مرکز خرید آنتالیم پریمیوم، بازار کندو گران‌ترین مرکز خرید به حساب می‌آید. با اینکه این مجموعه طرفدارانی دارد اما عده‌ای نیز از کیفیت اجناس خریداری شده از این مجموعه راضی نبوده‌اند. در این مرکز انواع فروشگاه‌های پوشاک، صنایع دستی و... دایر هستند.

بازار کندو

مرکز خرید کمر

مرکز خرید بزرگ کمر، یکی از متنوع‌ترین فروشگاه‌ها را دارد. اجناسی مانند پوشاک، کفش، محصولات چرمی، زیورآلات در این مجموعه به فروش می‌رسند. امکانات این مرکز شامل سوپرمارکت، فود کورت با رستوران‌های ترکی و فست فود می‌شود. از نکات جالب خرید که در این مجموعه وجود دارد، امکان چانه زدن برای جنس مورد نظرتان است.

 مرکز خرید کمر

 

بازارهای آنتالیا

از پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیا، بازارهای سنتی و محلی هستند. در این بازارها خبری از برندهای معروف نیست اما در عوض سوغات محلی و صنایع دستی ترکیه را می‌توانید در آن‌ پیدا کنید. گردشگران با گشت‌وگذار در این بازارها با فرهنگ محلی و سنتی مردم ترکیه آشنا می‌شوند. این بازارها به صورت دائمی یا هفتگی دایر هستند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌نماییم.

بازار فرش لیدیا سوزانی

قدیمی‌ترین و بهترین بازار آنتالیا بازار فرش لیدیا سوزانی است. هنر طراحی و فرش بافی از قدیم در فرهنگ مردم کشور ترکیه دیده می‌شد. به همین علت در آنتالیا یک بازار به صورت اختصاصی برای فروش انواع فرش دستباف در نظر گرفته شده است. کیفیت فرش‌های موجود در این مجموعه به قدری بالاست که از سراسر دنیا برای بازدید و خرید به این مرکز تجاری مراجعه می‌کنند. در بازار لیدیا انواع فرش‌های نفیس ابریشم نیز یافت می‌شود. علاوه‌بر فرش‌های نفیس انواع زیراندازهای دست بافت هم در این بازار یافت می‌شود. برای علاقه‌مندان به فرش و قالی، بازدید از این بازار خالی از لطف نیست.

 

آدرس بازار فرش لیدیا سوزانی:

Barbaros, Hesapçı Sk. No:16, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey

بازار فرش لیدیا سوزانی

بازار گاراژ شرقی

بازار گاراژ شرقی یک بازار روزانه است. در این بازار اجناس به صورت روزانه تغییر می‌کند و فروشندگان مختلفی به فروش اجناس خود مشغول هستند. این بازار از ارزان‌ترین بازارهای روز آنتالیا به شمار می‌آید. اقلامی مانند قهوه، میوه و سبزیجات تازه و ادویه در این بازار به چشم می‌خورند. در این بازار پر رفت‌وآمد، اجناسی مانند پوشاک، زیورآلات، محصولات چرمی، وسایل تزئینی، ظروف مسی، عطر و ادکلن و... به فروش می‌رسند.

بازار محلی کاله ایچی

محله کاله ایچی از محله‌های قدیمی آنتالیا است که بافت قدیمی و سنتی خود را حفظ کرده است. بازار این محله نیز قدیمی‌ترین بازار شهر آنتالیا بشمار می‌آید. در این بازار انواع محصولات خوراکی محلی، ترشیجات و لولشک خانگی، قهوه، میوه و سبزیجات تازه به فروش می‌رسند. گردشگران و ساکنین آنتالیا از این بازار انواع پوشاک، وسایل تزئینی و سوغات ترکیه را می‌توانند خریداری نمایند. در اطراف این بازار محلی، دست ‌فروشان با پهن کردن بساط، اجناس و صنایع دستی خود را می‌فروشند. قدم زدن در این بازار سنتی در سفر به آنتالیا خالی از لطف نیست.

بازار محلی کاله ایچی

 

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا

بازار غذای آنتالیا در سال 1996 توسط شهرداری آنتالیا راه ‌اندازی شد. این بازار 24 ساعته با ارائه غذاهای خیابانی ترکیه، فرهنگ غذایی این کشور را به گردشگران معرفی می‌نماید. بازار غذای سرپوشیده آنتالیا علاوه‌بر غرفه‌های غذا دکه‌های فروش میوه و سبزیجات تازه نیز دارد.

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا

 

بازارهای هفتگی آنتالیا

در آنتالیا مانند تمام شهرهای مختلف دنیا بازارهای محلی و هفتگی برگزار می‌شود که در ادامه به معرفی هر کدام  از آن‌ها می‌پردازیم.

جومارتسی بازار (شنبه بازار)

معروف‌ترین بازار هفتگی آنتالیا شنبه بازار یا جومارتسی بازار است که در منطقه لارا برپا می‌شود. در این بازار انواع محصولات خوراکی شامل مواد غذایی، میوه، سبزیجات تازه، ادویه و خوراکی‌های محلی ترکیه به فروش می‌رسند. علاوه بر محصولات خوراکی، انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل تزئینی، لباس ورزشی و عینک نیز به فروش می‌رسند. با توجه به اینکه در ترکیه روزهای یکشنبه تعطیل است، گاهی برپایی این بازار تا روز یکشنبه ادامه پیدا می‌کند. بازارهای هفتگی از سوی مردم ترکیه و گردشگران بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

علاوه‌بر شنبه بازار، بازارهای هفتگی دیگری نیز در آنتالیا برپا می‌شود. در خیابان تاریک آکیلتوپو و در محله حامدیه، هر هفته پنجشنبه بازار برقرار است. چهارشنبه‌ها نیز در تقاطع خیابان‌های شارامپول و سوکولو و در پارکینگ بزرگ شهرداری چهارشنبه بازار برپا می‌شود. هر هفته سه‌شنبه‌ها در منطقه لارا بین خیابان‌های لارا و متین، سه‌شنبه بازار برگزار می‌شود.

در تمام این بازارهای هفتگی، انواع میوه و سبزیجات تازه به همراه دیگر محصولات غذایی به فروش می‌رسند. گردشگران با گشت‌وگذار در این بازارها فرهنگ و آداب ‌و رسوم مردم ترکیه را از نزدیک مشاهده کرده و از اجناس متنوع و جالبی که عرضه می‌شود، خرید می‌نمایند. 

خیابان های محبوب برای خرید در آنتالیا

در بین گردشگران و ساکنین آنتالیا علاوه‌بر بازارهای محلی، برخی خیابان‌ها نیز از مراکز خرید محبوب به شمار می‌آیند. در این خیابان‌ها انواع فروشگاه‌ها با تنوع اجناس و قیمت فعالیت می‌کنند. این مراکز خرید از 10 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و در فصولی که گردشگران بیشتری در شهر هستند تا ساعات پایانی شب به فعالیت خود مشغول هستند. دسترسی به این خیابان‌ها با کمک وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. در ادامه به معروف‌ترین این خیابان‌ها اشاره می‌کنیم.

خیابان ایشیکلار

خیابان ایشیکلار در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوعی در این خیابان مشغول به فعالیت هستند. این خیابان نزدیک محله کاله ایچی است و اکثر برندهای معروف ترک در آن مشاهده می‌شوند.

خیابان گوللوک

خیابان گوللوک در بافت قدیمی شهر واقع شده است و با نام گولوک در بین ساکنین شناخته می‌شود. در این خیابان که یک سر آن به خیابان جمهوریت متصل است؛ لباس با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.

خیابان شارامپول

در خیابان شارامپول فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش مشاهده می‌شوند. این خیابان در محله‌های مرادپاشا و محله المالی واقع شده است.

خیابان جمهوریت

بازار جمهوریت در خیابانی به همین نام واقع شده است. خیابان جمهوریت از پر ترددترین خیابان‌ها در شهر آنتالیا به شمار می‌رود. در این بازار فروشگاه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که در بین آن‌ها برندهای ترکی نیز مشاهده می‌شوند. پوشاک اسپرت، کیف و کفش، لباس‌های مجلسی، عینک و زیورآلات از جمله اجناسی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. قیمت اجناس عرضه شده در این بازار با توجه به کیفیت خوب آن‌ها بسیار مناسب است. گردشگران بسیاری در سفر به آنتالیا از این بازار دیدن می‌نمایند. 

خیابان جمهوریت

 

خیابان آتاتورک

 بلوار آتاتورک در منطقه کمر، بزرگترین و شلوغ‌ترین خیابان شهر آنتالیا است. در این خیابان، انواع منسوجات، زیورآلات، صنایع دستی، قهوه ترک، شیرینی و فرش به فروش می‌رسند. در این محل بازارهای روز هفتگی نیز برای فروش محصولات محلی برپا می‌شوند و فرصت مناسبی برای گردشگران فراهم شده تا سوغات محلی را خریداری نمایند. در روزهای دوشنبه، میوه و سبزیجات تازه، ادویه‌ها و شیرینی‌های محلی که کشاورزان به این منطقه می‌آورند، به فروش می‌رسند. در روزهای سه‌شنبه در این بلوار بازار نساجی برگزار می‌شود، فروشندگان پوشاک و پارچه اجناس خود را با قیمت مناسب در این بازار به فروش می‌رسانند.

خیابان آتاتورک

 

بازار اصلی و قدیمی آنتالیا

گردشگران بسیاری به گشت‌وگذار در بازار قدیمی و اصلی آنتالیا علاقه دارند. در این بازار انواع صنایع دستی، غذاهای ترکی، زیورآلات، باقلوا ترکی، حلوا ترکی، ادویه مخصوص، پوشاک، کیف و کفش به فروش می‌رسند. در این بازار علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه با صنایع دستی آن‌ها از جمله محصولات چرمی نیز آشنا خواهید شد.

بازار اصلی و قدیمی آنتالیا

 

کلام آخر

شهر آنتالیا از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه است. اقامت و گشت‌وگذار در این شهر ساحلی زیبا  با آب‌وهوایی معتدل در هر فصلی آرامش‌بخش خواهد بود. از مهم‌ترین ارکان سفر به هر شهر و کشوری گشت‌وگذار در مراکز خرید آن است. بنابراین در کنار استراحت و لذت بردن از سواحل دریای مدیترانه بازدید از اماکن تفریحی و مراکز خرید این شهر خالی از لطف نیست. مواد غذایی مورد نیاز و اقلامی تازه مانند سبزیجات به وفور در بازارهای روز این شهر یافت می‌شود. بنابراین مراکز خرید آنتالیا را هنگام سفر به ترکیه از دست ندهید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها