مراکز خرید هند

کشور هند سرزمین رنگ‌های جادویی و متنوع در خرید است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، حتماً به مراکز خرید پر زرق‌وبرق آن سری بزنید. هند رتبه شادترین کشور را به خود اختصاص داده است. همین موضوع می‌تواند نشان‌دهنده یک سفر شاد همراه با خریدهای گوناگون به عنوان سوغاتی باشد. در مراکز خرید هند اجناس باکیفیت، به‌روز، اصیل و دست‌ساز هندی را خواهید دید. بیشتر مراکز خرید هند در پایتخت آن، شهر دهلی قرار دارند. این مراکز خرید با طراحی فوق‌العاده و زیبایی بصری که دارد می‌تواند یک سفر خوب را برای شما به ارمغان بیاورد.

مراکز خرید هند

 

Select City Walk Mall

جالب‌ترین مرکز خرید هند در شهر دهلی Select City Walk Mall است. این مرکز خرید تا به حال توانسته نیازهای گردشگران و تمامی افراد ساکن دهلی را فراهم کند. Select City Walk Mall  بیشتر از ده سال است که تأسیس‌ شده و امروزه فعالیت‌هایی به‌جز خرید در آن انجام می‌شود. جشن‌ها و فستیوال‌هایی که جزئی از فرهنگ هند به‌شمار می‌آیند در این مرکز خرید برگزار شده است. این مرکز خرید به‌قدری بزرگ بوده که ظرفیت گنجاندن مردم بی‌شماری را دارد. یک مرکز خرید خوب علاوه بر ویژگی‌های خرید، از امکانات رفاهی نیز برخوردار است.

Select City Walk Mall یکی از بهترین امکانات رفاهی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. کافه‌ها و رستوران‌های این مرکز خرید برای دیدارهای کاری، دوستانه، عاشقانه و... مناسب هستند. مارک‌های متنوعی همچون  Forever21،  chanel ،Dior ،Zara ،H&M در مرکز خرید 6 میلیون متر مکعبی دهلی عرضه می‌شود. هر یک از شهرهای هند دارای یک هنر و صنایع‌دستی است که فروشگاه‌های این مرکز خرید آن‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهند. قسمتی از مرکز خرید ویژه هنرنمایی و رقص و آواز خواندن است که برای بازدیدکنندگان فضای مفرحی ایجاد می‌کند.

آدرس: Saket District center, South Dehli

Select City Walk Mall

 

DLF Promenade Mall

شما در بعضی شهرهای هند، به یکی از فروشگاه‌های DLF دسترسی خواهید داشت. DLF Promenade Mall یک فروشگاه زنجیره‌ای به‌حساب می‌آید. این فروشگاه اجناسی کم‌یاب و لاکچری با قیمت‌های بالا را به مشتریان خود عرضه  می‌نماید. افرادی که به‌دنبال خرید یک سوغاتی ناب هستند بهترین اجناس را در این مرکز خرید می‌یابند. این مرکز خرید در منطقه Vasant Kunj دهلی، مارک و برندهای معروف همچون، Sppencers،Zara ، Mark Sephora را دارد. برندهای متفرقه اما محبوب مانند BCBGeneration ، Juicy Couture، Hunkemoller و... نیز به مشتریان ارائه می‌شوند.

 افراد مشهور و هندمندان بیشتر این مرکز را برای خریدهای خود انتخاب می‌کنند. چراکه مرکز مد در دهلی به‌شمار می‌آید و هر جنس جدیدی اعم از لباس، عطر و... اول در فروشگاه‌های این مرکز عرضه می‌شوند. خدمات رفاهی DLF Promenade Mall شامل رستوران، کافه، سینما و سرزمین بازی برای کودکان است. رستوران‌های برند TGIFBands  و  House Deli غذاهای لذیذی را برای بازدیدکنندگان آماده می‌کنند. امکان بازدید برای عموم از ساعت 11صبح تا 23 شب است.

آدرس: Vasant Kunj, South Dehli 

DLF Promenade Mall

 

DFL Emporio Mall

یک مرکز خرید دیگر از DLF در منطقه جنوبی هند قرار دارد که بیشتر مناسب افرادی بوده که توان مالی بالایی برای خرید دارند. این مرکز خرید DLF، توانسته تا جایی که می‌تواند برندهای معروف دنیا را فراهم کند. بیش از 130 برند در این فروشگاه خود نمایی می‌کنند که حدود 49 برند جهانی هستند. طراحان معروف کشور هند در این فروشگاه به بازدیدکنندگان، مدل‌هایی که به تازگی ترند شده‌اند را معرفی می‌کنند. افرادی که در صنعت مد و لباس مشغول هستند می‌توانند انواع سبک دوخت هندی را در کنار خرید مشاهده نمایند.

کافه و رستوران‌های هندی در DLF Emporio Mall با ارائه غذاهای خوش‌مزه محبوبیت بسیاری بین گردشگران پیدا کرده‌اند. همچنین نوشیدن چای شرقی و ماسالا در کافه‌های دنج این فروشگاه احساس شادابی را به شما خواهد داد. مشاهده آماده‌کردن غذاهای جدید و خوش‌مزه‌ای که میل می‌کنید باید برایتان جالب باشد. رستوران Setz که دارای 7 آشپزخانه است در فروشگاه DLF، امکان بازدید از نحوه آشپزی و آماده‌سازی غذا را به مردم می‌دهد. امکان بازدید برای عموم از ساعت 11 صبح تا 21 شب است.

آدرس: Vasant Kunj, South Dehli 

DFL Emporio Mall

 

Ansal Plaza Mall

دانشجویان محلی و بین‌المللی که به اجناس خاصی احتیاج دارند قادر هستند از فروشگاه Ansal Plaza Mall آن‌ها را تهیه فرمایند. حدود 23 سال  از تأسیس این مرکز خرید دانشجویی می‌گذرد. تا به حال بیشترین بازدید و محبوبیت را بین مردم و دانشجویان در دهلی داشته است. دانشجویان دانشگاه نزدیک به مرکز خرید Ansal Plaza از خدمات رفاهی این مکان استفاده می‌کنند. آنسال پلازا یک مرکز خرید دارای آمفی تئاتر است.

رستوران‌های آنسال پلازا که در فضای باز بالاترین طبقه ساختمان قرار دارند برای گردشگران شگفت‌انگیز بوده و از آن استقبال می‌کنند. تماشای منظره چشم‌نواز دهلی در این رستوران‌ها به نام‌های Orza Triple8  Taksim، Sky High تجربه شگفت‌انگیزی خواهد بود. افرادی که اجناس مورد نظر خود را درون فروشگاه نیابند می‌توانند به خرده ‌فروش‌های این مرکز خرید سری بزنند. این مکان که از ساعت 11 صبح تا 23 شب بازدید دارد، برای دانشجویان یک مکان تفریحی به‌حساب می‌آید.

آدرس: Andrews Ganj, Khel Gaon marg, South Dehli

Ansal Plaza Mall

 

Ambience Mall

افرادی که توانایی خرید از مرکز خرید DLF را ندارند می‌توانند به مرکز خرید آمبینس مراجعه نمایند. این مرکز خرید در دهلی فاصله کمی با DLF دارد. آمبینس از برندهای متفرقه ولی باکیفیت اجناس تشکیل‌ شده است. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های Bata، Big Bazar،Home center ،Lifestyle ، Global  و... می‌شود. تنها تفاوت این فروشگاه با سایر مراکز خرید در کوچک بودن مغازه‌ها و قیمت پایین اجناس است. مدیران این مرکز خرید برای کودکانی که در کنار بزرگ‌ترها برای خرید مراجعه می‌کنند، شهربازی فراهم کرده‌اند.

پس از یک خرید حسابی مجموعه مرکز خرید آمبینس، به بازدیدکنندگان خدمات رفاهی خود را ارائه می‌دهند. مانند سایر مراکز خرید، رستوران‌های این مکان در قسمت 3 مجموعه پیشنهادهای جذاب و لذیذی برای شما خواهد داشت. شگفت‌انگیزترین قسمت این مجموعه تماشای فیلم‌ در Director`s Cut PVR بوده که همراه با میل غذا انجام می‌شود. رستوران‌های معروف آمبینس

 شامل Panjabi By Nature،Kylin Skybar ، Chili's ISJK است که از ساعت 10 صبح تا 22 شب به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

آدرس: Vasant Kunj, South Dehli

Ambience Mall

 

DFL Place Mall

مرکز خرید DLF Place Mall یکی از مجموعه فروشگاه‌های DLF معروف است. این مرکز خرید سومین DLF دهلی بوده که برگزاری جشن‌ها، مراسم هنری، مراسم فرهنگی هند، اجرای نمایش حیوانات خانگی و موسیقی را بر‌عهده دارد. این مراسم‌ها هر سال در روزهای به‌خصوصی اجرا می‌شوند. این مرکز تا حدی پیشرفته بوده که حتی فستیوال ملی هند که جزء مهمی از فرهنگ آن محسوب می‌شود، در DLF Place Mall برگزار می‌کنند. برندهای مشهور و باکیفیتی اجناس خود را در این مرکز خرید به اشتراک گذاشته‌اند شامل:

  • United Colors of Benetton
  • Nike
  • Puma
  • Reebok
  • Satyapaul & Spencer's
  • Jack n Jones
  • Vero Moda

سالن خدمات رفاهی مرکز خرید  DLF Place Mallبه نام Eat-Food ارائه‌دهنده غذاهای مشهور و باب میل گردشگران است. این سالن شامل 4 رستوران معروف با نام‌های Emoi ، Oh So Stoned ، Roll's Kings، Dominosبوده که دارای منوهای متنوعی هستند. یک رستوران زنجیره‌ای که نوشیدنی و غذاهای نابی دارد در این مرکز خرید است. این رستوران Rock Café The Hard نام دارد. DLF Place Mall از ساعت 11 صبح تا 23 شب برای بازدید عموم باز است.

آدرس: Press Enclave Marg' Saket District Center; New Dehli

DFL Place Mall

 

Pacific Mall

این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 23 شب به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهد. وسیله حمل و نقل در دهلی مستقیماً به سمت این مرکز خرید حرکت می‌کنند. برندهای مرکز خرید Pacific Mall تقریباً شناخته‌شده و اجناس با کیفیتی هستند. این برندها شامل Tommy Hilfiger،  Promod ، ONLY ، Mango،  UCB ، Calvin Klein،  moda  ، Jack & Jones ،  Vero French می‌شود. خدمات رفاهی این مجموعه مانند رستوران‌ها و شهربازی کودکان بوده که همراه با پارکینگ اختصاصی یک پکیج کامل هستند. رستوران‌ها شامل Café Beach Car Barbecue و Hinglish-Castle's می‌شوند.

آدرس: Tagore Garden, West Dehli

Pacific Mall

 

TDI Mall

افرادی که از مرکز خرید TDI Mall دیدن می‌کنند محال است که جذب اجناس فروشگاه‌ها نشوند. این فروشگاه‌های بزرگ، مدت زمان بسیاری است که در منطقه شمالی دهلی مشغول به داد و ستد اجناس هستند. TDI Mall از سه طبقه مجزا تشکیل‌شده که شامل دو پارکینگ در اختیار مرکز خرید است. این مرکز خرید شلوغ‌ترین مرکز خرید هند در روزهای تعطیل بوده و برندهای Liverpool  Lifestyle ، Wills  ،Woodland را عرضه می‌کند. خدمات رفاهی این مجموعه شامل شهربازی، ویشنال سینما، فودکورت و... بوده که در ساعات 10 الی 22 شب باز هستند.

آدرس: Shivaji Place, Vikas Enclave, West Dehli

TDI Mall

 

Metro Walk Mall

خرید کردن با کودکان بازیگوش کار دشواری است. همچنین کودکان خرید بزرگسالان را خسته‌کننده می‌دانند. مترو واک مال مرکز خریدی است که شهربازی بزرگی دارد. این مرکز خرید با 2میلیون و 200هزار متر مربع گنجایش بازدیدکنندگان بسیاری را در ساعت 10صبح تا 23 شب دارا است. این مکان با خرده‌فروشان و فروشگاه‌های خود شامل Pantaloons، Nike ،Levis ، Spykar  ،Reid ،Taylor Reebok  وAdidas  می‌شود. هنگام خرید اگر بازدیدکنندگان احساس خستگی داشته باشند می‌توانند در آخرین طبقه این ساختمان از خدمات رفاهی برخوردار شوند.

این خدمات مانند رستوران و کافه به‌نحوی قرار گرفته‌اند که دریاچه مصنوعی دهلی از بالا دیده می‌شود. این منظره درکنار غذاهایی همچون پیتزا هات، پیند بلوچی و پنجابی خاطره‌انگیزترین بخش سفر را تشکیل می‌دهد. کافه‌های مترو واک قهوه کاستا، کافه روز، شیرینی‌های مخصوص شهر دهلی و هند را به مشتریان عرضه می‌کنند. پس از خرید می‌توانید به پارک تفریحی نزدیک به مترو وال نیز سری بزنید که به پارک ماجراجویی معروف است. انتخاب این مرکز خرید علاوه بر تنوع اجناس، می‌تواند یک گردش تفریحی نیز به‌ شمار بیاید.

آدرس: Sector 10, Rohini, North Dehli

Metro Walk Mall

 

Janpath Market

برخی از گردشگران مایل به خرید اجناس سنتی و صنایع دستی هندوستان هستند. جان پات مارکت یک بازار است که با همین سلایق هم‌سویی دارد. این بازار به‌قدری محبوب بوده که تقریباً در تمام روزهای سال پرهیاهو است. عرضه اجناس سنتی و صنایع‌دستی هند در این مکان به معنای کاهش کیفیت آن نیست. بازدید از تمام غرفه‌های جان پات از ساعت 10 صبح تا 23شب برای عموم آزاد است. افرادی که به خرید سوغاتی‌های رنگی میل دارند بهترین مکان را برای خرید انتخاب کرده‌اند. پارچه فروشان هندی در جان پات پارچه‌های مرغوب خود را می‌فروشند.

لباس هندی رنگارنگ که بیشتر خانم‌ها را به خود جلب می‌کند در این بازار به فروش می‌رسد. ادویه‌های هندی در سراسر جهان معروف‌اند و طرفداران زیادی دارند. حین ورود به بازار عطر فوق‌العاده ادویه هندی به مشام شما خواهد رسید. زیورآلات رنگین و طلایی هندی می‌توانند با درخشش شما را به‌سمت خود جلب کنند. چوب صندل نوعی محصول سوغات هند بوده که در کنار کفش‌های هندی به‌فروش می‌رسد. در این بازار غذاهای اصیل و خوش‌مزه هندی با تندی خاصی که دارند خودنمایی می‌کنند. عودهای خوش‌بویی که در بازار عرضه می‌شوند ناب‌ترین عودهای دنیا هستند.

آدرس: J6H9+JGJ, Janpath Rd, Janpath, Connaught Place, New Dehli, Dehli 110001, India

Janpath Market

Dilli Haat

دیلی‌هات یک مرکز خرید مشابه بازار جان پات بوده که اجناسی مانند چوب صندل، مهره‌رنگی‌، زیورآلات، لباس‌های هندی و... را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. لوازم قدیمی و تاریخی هندی که از عتیقه‌جات محسوب‌ شده، در مغازه‌های این بازار فروخته می‌شوند. دیلی هات ارزان‌تر از سایر بازارها و مراکز خرید دهلی در کشور هند است. افرادی که توان مالی متوسط و کمی دارند می‌توانند اجناس ارزان و مقرون ‌به‌صرفه‌ای را خرید نمایند. خرید از دیلی هات موجب آشنایی با فرهنگ اصیل مردم هند می‌شود.

Dilli Haat

 

Khan market

بازار خان بیشتر برای افراد ثروتمند و بازدیدکنندگان بین‌المللی، به‌عنوان یادبود یک شخص به نام خان عبدالجبار ساخته‌ شده است. این بازار یک خیابان بلند با فروشگاه‌های کنار آن بوده و رنگ‌های شاد اجناس سراسر آن را پوشانده‌اند. لوازم خانگی، ورزشی، زینتی، پوشاک و... در این بازار به فروش می‌رسند. افرادی هم در گوشه و کنار بازار، غذاهای تند هندی یا فست‌فودهای ترد را می‌فروشند.

Khan market

 

Sarojini Nagar

علت نامگذاری این بازار فردی به نام ساروجی نایدو بوده است. این فرد در عرصه آزادی کشور هند فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده. تمام اجناسی که فکرش را می‌کنید در این بازار به چشم می‌خورند. از البسه هندی گرفته تا لوازم زینتی خانه در ساروجی فروخته می‌شوند. فروشندگان و مشتریانی که در این بازار مشغول به دادوستد هستند در حفظ پاکی و نظافت محیط بازار به‌خوبی عمل کرده‌اند. چرا که این بازار نسبت به سایر بازارهای هند فاقد آلودگی است.

Sarojini Nagar

 

Chandni Chowk

اگر خرید و بازدید از مراکز خرید قدیمی شما را به‌وجد می‌آورد، این بازار مناسب‌ترین گزینه برای شما است. بازار قدیمی چاندی چک به گردشگران فرصت قدم‌زدن و کندوکاو محیط را می‌دهد. لباس‌های سنتی چاندی چک با سلیقه‌ای بی‌نظیر و اصیل هندی دوخته و عرضه می‌شوند. با اینکه برندهای معروف کمتر بین لوازم و اجناس این بازار دیده شده‌اند اما کیفیت این اجناس نسبت به هزینه آن‌ها مناسب است. از دیگر لوازمی که در این بازار به‌فروش می‌رسند می‌توان به عینک، لوازم زینتی و سنتی هند اشاره کرد.

Chandni Chowk

 

Shipra mall

هنگام سفر به هند اگر به یک ساختمان با نمای رومی برخوردید تعجب نکنید چرا که این مکان مرکز خرید شیپرا است. این مرکز خرید به ارائه 100 برند ملی معروف بوده و اجناس برند بین‌المللی نیز عرضه می‌شوند. خدمات رفاهی و تفریحی شیپرا مال از تنوع برخوردار است. خدمات رفاهی مانند کافه، رستوران و پارکینگ در اختیار تمامی بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. سینما سه بعدی پیشرفته این مکان همراه با آمفی‌تئاتر شیپرا مال را از سایر مراکز خرید متمایز می‌کند.

Shipra mall

 

کلام آخر

یک سفر خوب، سفری است که علاوه‌بر بازدید از مکان‌های دیدنی با فرهنگ مردم آن منطقه آشنایی پیدا کنیم. حال آنکه می‌توانیم با خرید از آن منطقه تکه‌ای از این فرهنگ را با خود به یادگار ببریم. ادویه‌ها، البسه و عطرهای هند می‌توانند جزئی از این فرهنگ باشند. همچنین بدلیجات درخشان این کشور که از تنوع بسیاری برخوردار هستند. سفر به هندوستان با مردم خون‌گرمی که دارد یک سفر به ‌یاد ماندنی خواهد بود. مراکز خرید هند تمامی نیازهای گردشگران را حین سفر و خرید سوغاتی برآورده خواهد کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها