مراکز خرید باتومی

در هنگام سفر به هر شهری یکی از مهم‌ترین اوامر شناخت مراکز خرید آن است تا بتوانید سوغاتی یا یادگاری‌های مختلفی را برای خود و عزیزانتان خریداری کنید. بنابرایندر هنگام سفر به باتومی گرجستان از مراکز خرید باتومی غافل نشوید. معماری‌ ساختمان‌های این مراکز و همچنین مقرون‌به‌صرفه بودن اجناس به فروش رسیده در آن‌ها باعث جذب بسیاری افراد برای خرید از چنین مراکزی شده و در نهایت تاثیر بسزایی بر اقتصاد این کشور خواهد داشت.

 

معرفی مراکز خرید باتومی

شهر باتومی در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی و بسیار زیبایی که دارد توسط افراد ساکن آن شهر مجهز به مراکز خریدی شده که امروزه حرف اول را در دنیا می‌زنند. اگر شما نیز قصد سفر به کشور گرجستان و در نهایت شهر باتومی را دارید حتما بعد از دیدن جاذبه‌های طبیعی این شهر سری به مراکز خرید باتومی بزنید. با رفتن به این مراکز می‌توانید یک سوغاتی منحصربه‌فرد برای هر یک از عزیزان خود تهیه کنید و همچنین یادگاری‌هایی از این شهر برای خودتان بخرید.

در این قسمت قصد داریم تا شما را با مراکز خرید باتومی آشنا کنیم تا در هنگام سفر به این شهر زیبا بهترین پاساژها را از دست ندهید. همچنین تمام وسایلی که نیاز دارید را تهیه کرده و با خاطراتی خوش از شهر باتومی خارج شوید.

باتومی مال

این روزها باتومی مال به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید باتومی شناخته شده که در چهار طبقه ساخته شده است. این پاساژ تجاری و تفریحی بیش از 50 فروشگاه دارد و تنوع اجناس در آن بیداد می‌کند. باتومی مال واقع در کنار ساحل پرجنب و جوش شهر باتومی است که شما بعد از گذراندن وقت برای خرید؛ می‌توانید به نشستن و طی کردن ساعاتی در کنار ساحل با آرامش کامل بپردازید.

در اطرافی باتومی مال نیز مراکز رفاهی بسیار زیادی قرار گرفته‌اند که این مراکز شامل رستوران‌ها و کافه‌ها هستند. در خود این پاساژ نیز انواع و اقسام مغازه‌ها نظیر کیف فروشی، کفش فروشی، لباس فروشی، پوشاک ورزشی، فروشگاه‌های عطر فروشی و اکسسوری وجود دارند. اما یک نکته که حتما باید در مورد باتومی مال بیان کرد این است که اکثر کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند، مارک هستند. در باتومی مال ما شاهد وجود برندهای مختلفی هستیم که با خیال راحت از جنس این کالاها می‌توانیم اقدام به خرید آن‌ها کنیم.

در بالاترین طبقه باتومی مال یک مجموعه ورزشی قرار دارد که بازدیدکنندگان از این پاساژ می‌توانند به این قسمت نیز سری بزنند. خانه کودک در این پاساژ یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود و کودکان می‌توانند از باغ وحش و زمین بازی در آن استفاده کنند تا روزی به یاد ماندنی داشته باشند.

وای فای و پارکینگ رایگان در باتومی مال به شگفتی‌های آن می‌افزاید و این پاساژ همه روز هفته از 10 صبح تا 10 شب آماده برای بازدید شما مسافران گرامی است. به طور کلی می‌توان گفت که قیمت‌ها در باتومی مال مناسب هستند و مرکز خوبی برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. شما حتی برای رفتن به این پاساژ می‌توانید از مترو شهر باتومی استفاده کنید و به راحتی خودتان را به این مکان هیجان‌انگیز برسانید.

آدرس: Zurab Gorgiladze St, Batumi, Georgia

 

مجموعه مجلل مترو سیتی

یکی دیگر از مراکز خرید باتومی که بسیار معروف و شناخته شده در بین افراد ساکن باتومی و افراد گردشگر است، مجموعه مجلل مترو سینی نام دارد. یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن مترو سیتی وجود یک هتل 5 ستاره در آن است. این مجتمع علاوه بر تجاری بودن یک مکان تفریحی نیز محسوب می‌شود و شاهد وجود رستوران‌ها و کافه‌ها در این مکان خواهید بود.

در مترو سیتی شما می‌توانید تمام کالاهایی که نیاز دارید را در هر برندی پیدا کنید و این مجموعه امکانات بسیار بالایی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در این ساختمان همانند باتومی مال در بالاترین طبقه آن یک سالن ورزشی ساخته شده که تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های مترو سیتی وجود یک تراس بزرگ در آن است که با ایستادن بر روی این تراس می‌توانید ساحل زیبای باتومی را نظاره‌گر باشید. از دیگر امکانات مجموعه مجلل مترو سیتی پارکینگ بزرگ و رایگان آن است که مورد استفاده افراد بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

مترو سینی که از دو طبقه ساخته شده در بلوار جدید شهر باتومی قرار دارد و 16000 متر مربع زمین را به خود اختصاص داده است. یک نکته دیگر راجع به قیمت کالاها در مترو سیتی وجود دارد این است که قیمت کالاها در این پاساژ برای افراد ساکن باتومی گران به نظر می‌رسد اما برای افراد گردشگر این قیمت‌ها بسیار مناسب خواهند بود. مجتمع تجاری تفریحی مترو سیتی با مرکز شهر باتومی 500 متر فاصله دارد و در 2 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی شهر باتومی واقع شده است. همچنین مجموعه مجلل مترو سینی هر روز هفته از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده بازدید شما خواهد بود.

آدرس:  Lech and Maria Kaczynski St, Enter A, Batumi 6000, Georgia

باتومی پلازا

یکی دیگر از مراکز خرید باتومی ساختمان مجلل و بسیار بزرگ باتومی پلازا است که در این مرکز خرید چند طبقه تمامی واحدها جنبه فروشگاهی ندارند و برخی از واحدها اداری هستند. وجود رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مکان‌هایی برای بازی کودکان به مخاطبین مراجعه کننده به این پاساژ می‌افزاید.

بالاترین طبقه باتومی پلازا یک استخر بسیار بزرگ دارد که مورد استفاده افرادی که علاقه دارند بعد از اتمام خریدشان به استخر بروند، قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم از زیبایی این استخر صحبت کنیم باید گفت که سقف شیشه‌‍ای و متحرک استخر جذابیت فضای موجود را دو چندان کرده است. در روزهای گرم می‌توان سقف را باز کرده و در روزهای سرد کشیدن سقف متحرک باعث شده تا در هر روزی از سال استفاده از استخر در این پاساژ قابل استفاده باشد.

در رستوران‌های موجود در باتومی پلازا غذاهای گرجی سرو می‌شوند و حتما پیشنهاد می‌شود که در صورت رفتن به این مکان به هیچ عنوان این غذاهای لذیذ را از دست ندهید. قیمت کالاها و رستوران‌ها در پلازا به نسبت ارزان و مقرون‌به‌صرفه است و این پاساژ هر روز از ساعت 10 صبح الی 22 باز خواهد بود.

آدرس: Chavchavadze St, Batumi, Georgia

مرکز خرید فرودگاه بین المللی باتومی

بسیاری از مسافرینی که به شهر باتومی سفر می‌کنند به وسیله هواپیما خود را به این شهر رسانده‌اند. اما ممکن است در حال پیاده شدن از هواپیما نگاه بسیار دقیق به فرودگاه و مغازه‌های تشکیل دهنده آن نداشته باشند. باید گفت که اگر شما قصد سفر به شهر باتومی را دارید در عین رد شدن از داخل فرودگاه حتما نگاه ویژه‌ای به فروشگاه‌های موجود در این مکان داشته باشید.

وسایلی که در مرکز خرید فرودگاه بین المللی باتومی به فروش می‌رسند به دلیل معاف بودن از مالیات نسبت به سایر مراکز خرید باتومی، قیمت ارزان‌تری دارند. همچنین به دلیل قرار گرفتن در فرودگاه باتومی به صورت 24 ساعته باز هستند. به این دلیل است که شما در هر زمان ممکن که احتیاج به خرید کالایی را احساس کردید می‌توانید سری به این مرکز خرید بزنید و لوکس‌ترین اجناس از برندهای مختلف را خریداری فرمایید.

 

فروشگاه لباس آنوکی

فروشگاه لباس آنوکی یک مقصد مناسب برای افراد علاقه‌مند به خرید لباس و پوشاک با طراحی‌های دیزاینرهای مشهور در جهان خواهد بود. چنین افرادی با رفتن به این فروشگاه می‌توانند بسیاری از کالاهایی که آن‌ها را به وجد می‌آورد را پیدا کنند. اما آمارها نشان می‌دهد که تا کنون فروشگاه لباس آنوکی بیشتر از اینکه پذیرای گردشگران باشد مورد استقبال ساکنین باتومی قرار دارد. دلیل استقبال کم‌تر گردشگران از این فروشگاه قیمت کالاها در این مکان بوده که کمی بالا هستند.

تاریخچه برند آنوکی به یک جوان گرجی که در میلان ایتالیا مشغول به تحصیل بوده است، باز می‌گردد که اسم این جوان آنوکی آشیدزه است. لباس‌های موجود در این فروشگاه برخوردار از طراحی بسیار منحصربه‌فرد و مد روز هستند همچنین بد نیست برای خرید سوغاتی حتما سری به این بازار خاص بزنید.

آدرس: 6 Memed Abashidze Ave, Batumi

مرکز خرید عتیقه باتومی

اگر شما در حال قدم زدن در خیابان مپه پارنا واز شهر باتومی باشید شاهد دست فروش‌های بسیاری خواهید بود که در این خیابان مشغول به فروختن اجسام و کالاهای قدیمی یا در اصل عتیقه هستند. اگر شما هم به خرید عتیقه یا حتی بازدید از این گونه اجسام علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که این خیابان باتومی را به هیچ عنوان از دست دهید.

در مرکز خرید عتیقه باتومی تنوع ظروف، زیورآلات، مجسمه‌ها، سکه‌ها و لیوان‌های عتیقه بسیار زیاد است و شما با رفتن به این مرکز حتما یک سوغاتی بسیار جذاب خواهید خرید. از بین مراکز خرید باتومی، مرکز خرید عتیقه باتومی یک مکان واقعا مناسب برای خرید یک کالا به عنوان یادگاری است. این روزها شهرت بسیار زیاد افراد دست فروش در خیابان مپه پارنا واز باتومی باعث شده که مرکز خرید عتیقه باتومی به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی تبدیل شود.

آدرس: Parnavaz Mepe St, Batumi 6010, Georgia

 

هوپا بازار

یکی از موضوعاتی که افراد گردشگر در هنگام سفر به کشورهای مختلف دوست دارد تا در مورد آن آگاهی پیدا کنند آشنایی با آداب و رسوم آن کشور است. برای ارتباط ب افراد هر کشور نیز شناخت آداب و رسوم به شما تا حدود زیادی کمک خواهد کرد. هوپا بازار یک بازار سنتی و محلی در میان مراکز خرید باتومی است که شما را با آداب و رسوم شهر باتومی تا حدود بسیار زیادی آشنا می‌کند.

اگر شما هم به دنبال تجربه چنین آگاهی هستید و قصد دارید که از کشور گرجستان یک سوغاتی برای یک فرد بسیار مهم تهیه کنید تا با دیدن آن به یاد این کشور بیافتد؛ حتما به هوپا بازار سری بزنید. علاوه بر این در هوپا بازار شما می‌توانید مواد غذایی را با کمترین قیمت خریداری کنید.

باید گفت که در این باراز از کالاهای مد روز خبری نخواهد بود بلکه تمام کالاها صنایع دستی کشور گرجستان هستند. در و دیوار هوپا بازار پر از نقش و طرح‌های سنتی و اصیل گرجی هستند که قدم زدن در این بازار می‌تواند سازنده خاطرات بسیار خوبی برای شما باشد. یادتان نرود که برای رفتن به این بازار می‌توانید هر روز از 8 صبح الی 4 بعدازظهر مراجعه فرمایید.

آدرس: Maiakovski Str. 12-34500 Batumi-Georgia

 

مرکز تجاری مسکو

یکی دیگر از مهم‌ترین مراکز خرید باتومی که در خیابان 132 پوشکینی قرار دارد مرکز تجاری مسکو نام دارد. در این مرکز خرید شما شاهد فروش انواع مختلف لوازم منزل، لباس‌ها، اکسسوری و لوازم برقی هستید. نکته بسیار مهم دیگر درباره این مرکز خرید این است که تمامی اجناس در این مرکز با کمترین قیمت به فروش می‌رسند.

دلیل شهرت یافتن مرکز تجاری مسکو به صورت عمده برای فروش لوازم خانگی است و عمدتاً افراد برای خرید این گونه لوازم روانه بازار مسکو خواهند شد. همچنین رفت و آمد به این بازار با وسایل نقلیه عمومی برای مردم بسیار راحت است و با خیال آسوده می‌توانند خریدهای خود را به سایر نقاط در شهر باتومی بدون نگرانی منتقل کنند.

 

بازار جواهرات در باتومی

در میان مراکز خرید باتومی یکی دیگر از فروشگاه‌ها که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند بازار جواهرات در باتومی است. در شهر باتومی فروشگاه یونیورسال اسوک در خیابان نهم آوریل و فروشگاه گلد استوک در خیابان لرمونتیوی از معروف‌ترین بازارهای جواهرات هستند. در کنار این دو فروشگاه رستوران‌ها و کافه‌هایی قرار دارند که شما بعد از بازدید از این دو فروشگاه برای رفع خستگی می‌توانید از امکانات این دو مکان استفاده فرمایید. همچنین افرادی که به دنبال خرید یک سوغات منحصربه‌فرد و گران قیمت هستند این دو بازار بهترین انتخاب برای آن‌ها به شمار می‌رود.

 

مرکز خرید کاپارول

در بین مراکز خرید باتومی برای افراد بومی باتومی مرکز خرید کاپرول اولین گزینه مورد انتخاب است. افراد بومی در شهر باتومی معمولاً برای رفع نیاز روزانه خود به این بازار می‌روند. برای رفتن به این بازار باید یک نکته را در نظر داشته باشید آن هم متفاوت بودن ساعت کاری این بازار است. برای رفتن به مرکز خرید کاپارول شما می‌توانید هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر به این مکان مراجعه کنید. این بازار در روزهای تعطیل رسمی تعطیل است و در نظر داشته باشید که حتما برای رفتن به بازار کاپارول روزهای کاری را انتخاب کنید.

 

مرکز خرید دریای سیاه

یکی دیگر از مراکز خرید باتومی، مرکز خرید دریای سیاه محسوب می‌شود که به نسبت سایز مراکز خرید در این شهر از وسعت کمتری برخوردار است. در داخل این مرکز خرید یک هایپر مارکت وجود داشته که به هاپیر مارکت کارفور معروفیت دارد. در این هایپر مارکت بیش‌تر از 20 نوع برند معروف خارجی و گرجی موجود است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند.

در مرکز خرید دریای سیاه شما مغازه‌هایی که مشغول به فروش لوازم الکترونیکی، کتاب، لوازم خانه، اسباب بازی و تعداد محدود لباس هستند را مشاهده خواهید کرد. اگر در هنگام رفتن به مرکز خرید دریای سیاه به بخش سوپر مارکت آن می‌روید، فراموش نکنید که حتما برای خود یا عزیزانتان به عنوان یک سوغاتی بی‌نظیر پنیر هلندی را خریداری کنید. البته ناگفته نماند که پنیر گرجستان نیز یک انتخاب بسیار خوشمزه است.

 

فروشگاه فلابور کانسپت

فروشگاه فلابور کانسپت در شمار بهترین مراکز خرید باتومی قرار دارد و در این فروشگاه محصولاتی هنری و منحصربه‌فرد به فروش می‌رسد. در این فروشگاه چندین برند معتبر و معروف گرجی مشغول به فعالیت هستند و کالاهایی نظیر لوازم منزل، لباس، زیورآلات و... در این فروشگاه یافت خواهد شد. یک ویژگی بسیار عالی که افراد زیادی را به سمت فروشگاه کانسپت می‌کشاند کیفیت بسیار مناسب کالاها در کناز قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها است.

اگر شما به شهر باتومی سفر کردید و قصد خرید یک سوغات یا یادگاری منحصربه‌فرد دارید، این بازار انتخاب مناسبی برای شما است. همچنین خدمات ارائه شده در فروشگاه فلابورکانسپت قابل ذکر است و این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان خود امکان تحویل کالا درب منزل را نیز قرار داده و شما برای منتقل کردن اجناس به خانه یا هتل هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

‌آدرس: 18-22 Memed Abashidze Ave, Batumi

 

فروشگاه آرت گالری

اگر شما برای سفر به شهر باتومی رفتید و برای خرید سوغاتی به دنبال یک فروشگاه می‌گردید باید گفت که مقصد انتخابی شما فروشگاه آرت گالری است. در این فروشگاه سوغات مخصوص گرجی به فروش می‌رسد و شما قادر هستید از میان آن همه اجناس زیبا و دوست داشتنی یکی را انتخاب کنید. در این بازار خوراکی‌های محلی گرجی نیز به فروش می‌رسد و این امکان را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا قبل از خرید کمی از آن را عنوان تست استفاده کنند. در صورتی که مزه این خوراکی باب میل شما باشد، می‌توانید آن را خریداری نمایید.

آدرس: Rustaveli st, Batumi, Georgia

 

بازار آنتیک باتومی

بعضی از افراد در هنگام مراجعه به مراکز خرید به بخش‌هایی می‌روند که در آن‌جا اجناس قدیمی و دست دوم فروخته می‌شود. اگر شما هم به این مکان‌ها علاقه دارید باید گفت که بازار آنتیک باتومی یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. در این بازار شما حتی قادر هستید تا وسایل نایاب یا بسیار خاص و اصیل را نیز پیدا کنید و این موضوع برای افراد علاقه‌مند به خرید این گونه وسایل بسیار خوش آمد به نظر می‌رسد. اگر به شهر باتومی سفر کردید، در بین مراکز خرید باتومی بازار آنتیک آن را نیز فراموش نکنید.

 

بازار کشاورزی و ماهی باتومی

در شهر باتومی دو بازار وجود دارد به نام بازار کشاورزی و ماهی باتومی که در این دو بازار اقلام کشاورزی و دریایی مخصوص شهر باتومی به فروش می‌رسد. شما با رفتن به این دو بازار می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز روزانه خود را تهیه نمایید. در بازار ماهی این شهر نیز ماهی‌های تازه که صید روز هستند به فروش می‌رسد و این بازار صبح‌ها باز است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که صبح‌های خیلی زود قیمت ماهی‌ها گران‌تر خواهد بود و رفته رفته  و در هنگام نزدیک شدن به ظهر قیمت آن رو به کاهش است.

 

کلام آخر

پس از یک سفر جانانه و گشت و گذار در اماکن تفریحی مختلف خرید کردن می‌تواند شما را به وجد آورد. از این رو خرید در مراکز خرید باتومی می‌تواند حال و هوای متفاوتی را داشته باشد. همچنین یک تفریح عالی مخصوصا برای خانم‌های علاقه‌منده به این امر خواهد بود. چنانچه به شهر زیبای باتومی سفر کردید، بازدید از مراکز خرید آن را از دست ندهید چرا که هر کدام از این مراکز یک مکان تفریحی پر از شگفتی هستند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها