راهنمای سفر به روسیه

راهنمای سفر به روسیه

یکی از کشور‌هایی که توانسته امروزه به پرمخاطب‌ترین و پرگردشگر‌ترین کشور‌های دنیا مبدل شود، کشور روسیه است. این کشور به سبب داشتن منابع طبیعی از جمله آلومینیوم، آرسنیک، سیمان، مس و منیزیم، تاریخچه غنی، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات آبی، مکان‌های تاریخی، هتل و اقامتگاه‌ها و... توانسته نظر مثبت افراد متعددی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب نماید. قطعاً پیش از سفر به این کشور زیبا، می‌بایست نکاتی از جمله شرایط آب و هوایی، واحد پول، تفریحات سالانه و... را با مطالعه راهنمای سفر به روسیه مورد بررسی قرار داد تا این سفر به یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین سفر‌های شما مبدل گردد.

راهنمای سفر به روسیه

تاریخچه روسیه

بسیاری از مورخان تاریخ و سرگذشت کشور روسیه را بسیار غنی و باارزش می‌دانند؛ چراکه فردی لایق و توانمند به نام شاهزاده نشین مسکو توانست پس از چندین سال به تسلط طولانی مدت مغول‌ها در این منطقه پایان ببخشد و روسیه را در قرن ۱۲ فتح کند. پس از گذشت ۵ قرن یعنی در ابتدای قرن ۱۷ حکومت این منطقه به دست سلسله رومانف افتاد و در نهایت آن‌ها توانستند مرز‌های روسیه را تا بالتیک گسترش دهند. در تمامی این سال‌ها اتفاقات متعددی برای حکومت و اداره این کشور رخ داد؛ چراکه براساس شواهد برجای مانده می‌توان گفت به علت شکست جنگ روسیه در برابر ژاپن که به انقلاب ۱۹۰۵ مشهور است، اتفاقات و حوادث مختلفی در زمینه تغییر پارلمان رخ داد.

جالب است بدانید که این کشور به علت میزان مساحت و نرخ رشد جمعیت خود، توانسته در برگیرنده نژاد‌های مختلفی از جمله گرجی، آذری، باشد. همچنین باتوجه به وسعت این کشور و وجود مناطقی چون مناطق خودگردان یا جمهوری‌ها، اغلب افراد بومی تنها به زبان روسی صحبت نکرده و ممکن است در برخی از اوقات از ۲۷ زبان دیگر استفاده کنند.

براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات شبانه‌روزی مورخان می‌توان به این جمع‌بندی رسید که کشور روسیه تا قبل از قرن ۱۸ دارای وسعت و حکومت قوی در منطقه نبوده است؛ اما با گذشت زمان و به وقوع پیوستن انقلاب کمونیستی و تغییر نام کشور به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، توانست مقام و رتبه بسیار مناسبی را در این منطقه کسب نماید. لازم به ذکر است که این کشور عضو گروه هشت بوده و توانسته به‌ واسطه حضور در میان کشور‌های صنعتی، از نظر درآمد سالانه در جایگاه بسیار مناسبی قرار گیرد.

تاریخچه روسیه

اطلاعات کلی کشور روسیه

قطعاً آگاهی نسبت به نکات اولیه یک شهر یا یک منطقه، می‌تواند به شما کمک شایانی در زمینه‌های مختلف از جمله خریداری بلیط، تبدیل پول، شماره تلفن‌های ضروری و... برساند.

نام انگلیسی

Russia

پایتخت

مسکو

نوع حکومت

جمهوری فدرال

زبان رسمی

روسی

زبان های رایج

اکراینی، ترکی، خانواده زبان‌های قفقازی

جمعیت

۱۴۶ ملیون و ۳۲ هزار نفر

واحد پولی

هر روبل روسیه معادل ۰.۰۱۴ دلار امریکا است

منطقه زمانی

GMT+3 . UTC +2TO +12

پیش شماره کشور

007

پسوند دامنه وب سایت ها

.ru

اطلاعاتی درباره سفر به روسیه

باتوجه به این‌که کشور روسیه از لحاظ اقتصادی و گردشگری در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد، قطعاً به عنوان یکی از مقاصد همیشگی افراد محسوب می‌شود. قطعاً با کسب اطلاعات پیرامون نکاتی چون شرایط آب و هوایی، غذا‌های محلی و بومی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، جاذبه‌های تفریحی و... می‌توانید سفری دلچسب و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی روسیه

کشور وسیع و پهناور روسیه در بخشی از غرب اروپا و آسیای شمالی قرار داشته و همچنین با بخش‌هایی چون دریای بالتیک، اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی و دریای خزر مرز آبی دارد. جالب است بدانید که مساحت این کشور حدوداً ۱۷۰۷۵۴۰۰ کیلومترمربع بوده که به‌واسطه این میزان، لقب پهناور‌ترین کشور دنیا را به کشور روسیه نسبت داده‌اند‌. از آنجایی که این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی در بالای عرض جغرافیا قرار گرفته، بخش‌هایی از مناطق آن از جمله سیبری بسیار کم بارش بوده و طبیعتاً به علت شرایط آب و هوایی این مناطق خالی از سکنه نیز هستند‌.

موقعیت جغرافیایی روسیه

آب و هوای روسیه

یکی از نکاتی که اغلب افراد پیش از سفر تمایل به کسب اطلاعات در رابطه با آن را دارند، بهترین سفر به آن منطقه است. شاید در وهله اول برای شما جالب باشد که آگاهی نسبت به بهترین زمان سفر، چه تأثیری در روند مسافرت خواهد داشت! اگر قصد سفر به کشور زیبا و پهناور روسیه را دارید، باید بدانید که مناسب‌ترین زمان سفر فصل تابستان خواهد بود؛ چراکه در این زمان عوامل متعددی از جمله جشنواره‌های گوناگون، قیمت ارزان بلیط هواپیما، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، فعالیت شبانه‌روزی مکان‌های گردشگری و... می‌توانند سفری مطلوب و خاطره‌انگیز را برای شما به وجود آورند.

جالب است بدانید که مکان‌های گردشگری کشور روسیه اعم از جاذبه‌های طبیعی آن از جمله شفق‌های قطبی، تنها مختص به این منطقه بوده و به هیچ عنوان امکان ندارد شما نظیر آن را در بخشی دیگر مشاهده کنید. همچنین کشور روسیه را می‌توان مقصدی برای تمام سنین دانست؛ چراکه به‌واسطه تعدد مکان‌های تفریحی و تاریخچه غنی خود توانسته افراد بی‌شماری را مجذوب خود کند. بسیاری از افراد به‌دلیل وجود تاریخچه فرهنگی و ادبی این کشور، تمایل به بازدید و حضور در آن را دارند.

اگر کمی با تاریخ معاصر جهانی آشنایی داشته باشید خواهید دانست که این منطقه به‌دلیل وجود جنگ جهانی دوم و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی توانسته افراد فرهیخته متعددی از جمله ماکسیم گورکی، آنتوان چخوف، لئو تولستوی و... را در خود پرورش و رشد دهد. آب‌وهوای این کشور به‌دلیل قرار‌گیری در نیمکره شمالی و اوراسیا بسیار سرد و خشک است؛ البته میزان سرمای آن قابل تحمل بوده و ممکن است برای برخی از افراد خوشایند باشد.

فصل بهار در کشور روسیه فصلی نسبتاً ارزان به شمار می‌رود؛ در واقع می‌توان سرمای هوا را علت آن دانست. اگر می‌خواهید سفری ارزان داشته باشید و توجه ویژه‌ای به جشنواره‌ها، مراکز خرید و... ندارید، قطعاً انتخاب فصل بهار می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما محسوب شود. همان‌طور که پیش‌تر بیان شد یکی از جاذبه‌های زیبا و دل‌انگیز این منطقه دیدن شفق‌های قطبی بوده که بخش عظیمی از افراد تنها به بهانه دیدن آن به کشور روسیه سفر می‌کنند. این رویداد تنها در مناطق سردسیر و دقیقاً در طولانی‌ترین شب سال پدیدار می‌شود.

اگر شما نیز قصد دارید در مناسب‌ترین زمان به بازید این رویداد طبیعی منحصربه‌فرد بپردازید، توصیه می شود فاصله میان ماه نوامبر تا مارس را انتخاب کنید؛ چراکه در این زمان علاوه‌بر کاهش بسیار زیاد قیمت تور‌های مسافرتی، می‌توانید با پرداخت کمترین مبلغ از بهترین امکانات بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که طبیعت کشور روسیه در فصل پاییز نیز طرفداران خود را داشته و شما می‌توانید با انتخاب زمان دلخواه خود که می‌تواند از اواخر ماه سپتامبر باشد، در این کشور وسیع حضور پیدا کرده و از بازدید مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی همچون کاخ و پارک گاچینا، کاخ کاترین و... لذت ببرید. فصل زمستان تنها برای علاقه‌مندان به برف و اسکی مناسب است؛ در غیر این صورت می‌تواند به‌دلیل وجود دمای هوا تا منفی ۵۰ درجه برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. کشور روسیه و مردمان بومی آن به منظور کسب لذت از هر فصل این منطقه، تفریحات متنوعی را برپا نموده‌اند که انجام یا بازدید از آن‌ها خالی از لطف نبوده و می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین خاطرات شما مبدل شود.

آب و هوای روسیه

سبک پوشش در روسیه

سبک پوشش مردم روسیه نیز همانند تاریخچه این منطقه سرگذشت بسیار جالب و در عین حال عجیبی داشته است؛ چراکه براساس بیانات پیتر بزرگ از قرن ۱۸ به بعد هیچ‌کدام از افراد حق استفاده از لباس روستایی و قدیمی یعنی لباس روسی را نداشته و می‌بایست با استفاده از لباس ملی در اقصی نقاط کشور حضور می‌داشتند‌. پس از گذشت این دوران و ایجاد جریمه، سبک لباس مردمان روسی از بین رفته و روزبه‌روز به حالت اروپایی نزدیک‌تر شده بود. یکی از لباس‌های رایج که برای مردان و زنان بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت، روباکا یا پیراهن بلند بود. این لباس که از ابریشم یا کتان تهیه می‌شود، اغلب برای مصارف خانگی کاربرد داشت‌. همچنین علاوه‌بر روباکا، استفاده از سارافن بلند نیز برای زنان رایج بوده و اغلب به رنگ‌های سفید، آبی روشن یا قرمز در بازار به فروش می‌رسید. جالب است بدانید که امروزه سبک پوشش در اقصی نقاط روسیه در مقایسه با زمان قدیم تغییر کرده و دیگر اجبار یا تحمیلی وجود ندارد؛ اما همچنان در بخش‌هایی از این کشور که جمهوری چچن در حال حکومت است می‌توان مشاهده کرد که استفاده از روسری برای بانوان اجباری بوده و می‌بایست در تمامی موقعیت‌ها از جمله مراحل کاری روزانه، جشن‌ها، مراسم‌های شادی و... حتماً از روسری استفاده شود.

سبک پوشش در روسیه

غذا و بهای آن در روسیه

قطعا‌ً یکی از جذابیت‌های یک سفر خوب و دلچسب، می‌تواند تجربه غذا‌های بومی و محلی آن منطقه باشد. کشور روسیه نیز به‌واسطه تاریخچه غنی خود، غذا‌های متعددی داشته که میل نمودن و چشیدن طعم آن‌ها می‌تواند برای همیشه در ذهن شما باقی بماند. یکی از غذا‌های اصیل و رایج این منطقه را می‌توان بورش دانست. این غذای اصیل در خانواده سوپ‌ها قرار دارد و می‌تواند دارویی بسیار مقوی برای دوران سرماخوردگی محسوب شود‌.

جالب است بدانید که این سوپ دارای انواع مختلفی از جمله گیاهی و گوشتی بوده که شما می‌توانید بنابر سلیقه خود یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. همچنین این غذا به‌دلیل رنگ و لعاب بسیار چشم‌نواز خود توانسته جایگاه مناسبی را در میان وعده‌های اصلی غذایی افراد در کشور روسیه به خود اختصاص دهد. علی‌رغم آن‌که در اقصی نقاط کشور غذا‌هایی همچون سوپ طرفدار آن‌چنانی ندارند؛ اما در کشور روسیه این موضوع صادق نبوده و شما می‌توانید در تمام بخش‌های آن با انواع و اقسام سوپ‌ها و آش‌ها از جمله آکروشکا روبه‌رو شوید. 

این سوپ به‌صورت سرد سرو می‌شود و به‌دلیل استفاده از مواد اولیه‌ای چون پیاز، سیب زمینی، زیتون و‌... می‌تواند یک وعده غذایی کامل به حساب آید. غیر ممکن است که به کشور روسیه سفر کنید و تمایل به میل نمودن پلمنی نداشته باشید. پلمنی در خانواده آش‌ها جای داشته و شما می‌توانید با میل کردن آن احساس آرامش و لذت را کسب نمایید. تهیه این غذا بسیار آسان بوده و اکثر آشپزان برای بالا بردن کیفیت آن از خمیر‌های پر شده با مواد گوشتی یا سبزیجات استفاده می‌کنند.

اگر شما نیز جزء طرفداران غذا‌های سبک و حاضری هستید، توصیه می‌کنیم بلینی را مد نظر داشته باشید؛ چراکه این غذا جزء بهترین غذا‌های کشور روسیه به شمار می‌رود و شما می‌توانید کرپی نازک یا پن کیک را همراه با سبزیجات تفت داده و تازه نوش‌جان کنید. لازم به ذکر است که نحوه سرو بلینی‌ها تنها به سرآشپز وابسته بوده و ممکن است همراه با کرم، خامه یا انواع مربا‌ها سرو شود.

یکی از غذا‌هایی که امروزه در اقصی نقاط جهان بسیار محبوب است، بیف استراگانوف نام دارد که سرآشپزان ساکن در کشور روسیه می‌توانند آن را به بهترین نحو سرو کنند‌. اگر گیاهخوار هستید یا در آن زمان تمایلی به استفاده از غذا‌های گوشتی ندارید، توصیه می‌کنیم برای یکی از وعده‌های غذایی خود سالاد میموزا یا میموسا را انتخاب نمایید؛ چراکه این سالاد به‌دلیل استفاده از پنیر، سیب زمینی، سس دست‌ساز و... در آن یک وعده کامل غذایی به حساب آمده و می‌تواند انتخاب خوبی برای فصول گرم محسوب شود.

غذا و بهای آن در روسیه

مکان های گردشگری روسیه

از آنجایی که جاذبه‌های گردشگری کشور روسیه متعدد هستند، اغلب افراد تمایل به بازدید از اقصی نقاط آن را دارند‌. اگر کمی در عرصه فضانوردی یا هوا فضا اطلاعات داشته باشید، قطعاً می‌دانید نام کشور روسیه در این حوزه بسیار سرآمد بوده است. یکی از مکان‌هایی که به‌خوبی توانسته میزان فعالیت، نتایج و دستاورد‌های فضانوردان مشهور چون گاگارین را نمایش دهد، موزه فضانوردی است که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. در این میان علاقه‌مندان به بازدید از مکان‌های مذهبی چون کلیسا‌ها بسیار متعدد هستند و در تمامی زمان خواهان بازدید از مکان‌هایی چون کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای کاتولیک مریم مقدس، کلیسای جامع کازان، کلیسای جامع بشارت و... خواهند بود.

این کلیسا‌ها در ساعات خاصی فعال بوده و شما می‌توانید پس از سنجیدن ساعت مورد نظر خود، در کلیسای مورد نظر حاضر شوید. توصیه می‌کنیم که بازدید از موزه‌هایی چون موزه هنر پوشکین، موزه صندوق الماس، موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه، موزه تسلیحات کرملین، موزه گولاگ و... را جزء اهداف سفر خود قرار دهید؛ چراکه این‌گونه مکان‌ها به‌خوبی تاریخچه یک کشور را برای افراد به نمایش خواهند گذاشت.

اگر به‌دنبال فضایی تاریخی، همراه با معماری زیبا و در عین حال شکوهمندانه هستید، می‌توانید بازدید از مکان‌هایی چون صومعه نوودویچی، صومعه دانیلوف، صومعه نووسپاسکی، صومعه ناوادویچی و... را در رأس فعالیت‌ها و بازدیدهای خود قرار دهید. قطعاً مکان‌های گردشگری کشوری وسیع همچون روسیه تنها به این موارد خلاصه نشده و شما می‌توانید از تمام بخش‌های این کشور از جمله خیابان‌ها، پل‌ها، میدان‌ها، آسمان‌خراش‌ها، آسمان‌نما‌ها، آب‌نما‌ها، عمارت‌ها، دریاچه‌ها و... دیدن کنید.

مکان های گردشگری روسیه

هتل‌ های روسیه

از آنجایی که در کشور روسیه بیشترین میزان رزرو هتل مربوط به مسکو و مناطقی چون آربات و تورسکوی می‌شود، شما می‌توانید هتل‌های متعددی را در این محله بیابید. باتوجه به این‌که مسکو پایتخت روسیه است، امروزه به یکی از قطب‌های گردشگری مبدل شده و توانسته رضایت افراد متعددی را جلب کند. برای مثال یکی از بهترین هتل‌های این منطقه که کاملا‌ً مدرن و منحصر‌به‌فرد بوده، چخوف نام دارد که ۵ ستاره داشته و توانسته به‌واسطه امکانات متعدد خود از جمله تور تفریحی، تور پیاده‌روی، خدمات برای مسافرین معلول، خودپرداز، پذیرش ۲۴ ساعته، کافه، رستوران، سالن ماساژ و... مسافران متعددی را به سوی خود جلب کند.

در صورتی که قصد دارید محل اقامت شما در مرکز شهر مسکو باشد، توصیه می‌کنیم هتل متروپل را نیز مد نظر داشته باشید. این هتل به علت داشتن مزایایی چون آرامش، سکوت، خدمات ۲۴ ساعته، تخفیفات متنوع، اتاق‌های تمیز، فضای خانوادگی و... افراد را به حضور در هتل جذب می‌کند‌. لازم به ذکر است که تمامی این هتل‌ها ۵ ستاره هستند و طبیعتا‌ً به علت ارائه امکانات متعدد، هزینه بیشتری را نیز دریافت خواهند کرد.

اگر می‌خواهید اقامتی ارزان‌قیمت و در عین حال به یادماندنی داشته باشید توصیه می‌کنیم نسبت به رزرو هتل‌هایی چون هتل هانو، آکسیز، ایزمایلو گاما، آندرون ایلچل، پیپل رد اسکوئر، کاسادو پلازا، سادوایا، ایزمایلو دلتا، سوئیسوتل کراسنی هولمی و... اقدام کنید. تمامی این هتل‌ها دارای کیفیتی بسیار مناسب هستند و به‌دلیل برخورداری از فضایی خانوادگی توانسته‌اند رضایت افراد متعددی را جلب کرده و به اقامتگاه دائمی آن‌ها تبدیل شوند.

هتل‌ های روسیه

سخن پایانی

اگر قصد دارید به کشوری مجهز و محبوب سفر کنید، توصیه می‌کنیم به کشور روسیه توجه ویژه‌ای داشته باشید. در راهنمای سفر به روسیه بهتر است بدانید که این کشور به‌ واسطه تاریخچه غنی خود توانسته جاذبه‌های متعددی از جمله جشنواره، اقامتگاه‌ها، مراکز خرید، رستوران‌های بومی و محلی گوناگونی را در دل خود جای دهد. جالب است بدانید که این کشور وسیع و گران ‌قیمت، از نظر صدور مواد معدنی نادر در دنیا در رتبه ۲ قرار داشته و به همین سبب مکان‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی را می‌تواند برای بازدید مسافران و مردمان بومی خود ارائه دهد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها