تفریحات باتومی

تفریحات باتومی

دلیل اصلی بسیاری از افراد برای سفر به باتومی استفاده از سواحل بی‌نظیر و تفریحاتی است که در آن جای گرفته‌اند. به‌طور کلی گرجستان از کشور‌هایی محسوب می‌شود که در صنعت گردشگری به شهرت بسیاری دست یافته است. بخشی از این شهرت به تفریحات باتومی در این کشور بازمی‌گردد. در باتومی فعالیت‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز زیادی در نظر گرفته شده‌اند؛ اما از محبوب‌ترین تفریحات این شهر می‌توان به تفریحات آبی و ساحلی اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود تا زمانی که به شهر باتومی سفر می‌کنید استفاده از این تفریحات را از دست ندهید؛ چراکه می‌توانید خاطره‌ای بی‌نظیر را در ذهن به ثبت برسانید.

تفریحات باتومی

برج الفبا

علاوه‌بر مکان‌های دیدنی و تفریحات ساحلی که در باتومی وجود دارند بازدید از بنا‌های مدرن این شهر نیز خالی از لطف نخواهد بود. در شهر کوچک و ساحلی باتومی، دیدنی‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورند که برخی از آن‌ها سبب گردیده تا چهره شهر مدرن‌تر به نظر آید. از جمله جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی می‌توان به برج الفبا و تندیس علی و نینو اشاره کرد. در این شهر یک سازه ۱۳۰ متری نیز وجود دارد که به نام برج الفبا شناخته می‌شود. این برج نشان‌دهنده نماد و سنبل الفبای گرجی بوده و نشانگر فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم باتومی است.

در رابطه با برج الفبای باتومی باید توجه داشته باشید که ساختار و معماری کلی این برج شباهت زیادی به dna دارد. در زمان ساخت این برج از آلومینیوم استفاده شده است. در ساخت برج الفبا از ۳۳ حرف الفبای گرجی بهره گرفته شده، به همین دلیل دیدن آن برای بسیاری از مسافران و گردشگران جالب خواهد بود. نکته‌ای که در رابطه با برج الفبا وجود داشته این است که بازدید از این برج کاملاً رایگان خواهد بود.

برج الفبا

چرخ و فلک باتومی و تندیس علی و نینو

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر باتومی که به عنوان تفریحات مورد علاقه بسیاری از مسافران و گردشگران نیز شناخته می‌شود چرخ‌وفلک باتومی است. این چرخ‌وفلک پانارومایی یکی از نماد‌های شهر باتومی به‌شمار می‌رود که در منطقه پارک میرکل واقع گردید. چرخ‌وفلک باتومی در مجاورت جاذبه‌های دیگری مانند مجسمه و تندیس علی و نینو قرار دارد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا چرخ‌وفلک یک دور کامل بچرخد در حدود ۱۰ دقیقه است. هنگامی که از آن استفاده می‌کنید می‌توانید در ارتفاع ۱۵۵ متری تمامی شهر باتومی و دریای سیاه را نظاره‌گر باشید. مجسمه علی و نینو نیز ارتفاعی در حدود ۸ متر داشته و در نزدیکی و مجاورت ساحل و دریای سیاه قرار دارد. ساعات کار و استفاده از چرخ‌وفلک همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ در نظر گرفته شده و هزینه آن دو لاری است.

چرخ و فلک باتومی و تندیس علی و نینو

سواحل باتومی مهم ‌ترین تفریح در این شهر

سواحل باتومی از تفریحات مهم این شهر به‌حساب می‌آیند. بلافاصله پس از سفر به شهر باتومی مجذوب سواحل آفتابی و صخره‌ای آن خواهید شد. در این شهر سواحل بسیار زیبا و طولانی قرار گرفته‌اند که در تمامی طول روز امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد؛ اما پیشنهاد می‌شود تا از سواحل در زمان غروب آفتاب نیز دیدن کنید. در فصل‌های شلوغ مخصوصاً در فصل تابستان سواحل این شهر بسیار پرازدحام خواهند شد؛ اما در زمان خلوتی این سواحل شاهد یک مکانی آرام خواهید بود.

قدم زدن در طولانی‌ترین بلوار ساحلی اروپا نیز خالی از لطف نخواهد بود. بلوار ساحلی باتومی در حدود ۷ کیلومتر است و مکانی بسیار مناسب برای پیاده‌روی در گنار درختان به‌شمار می‌رود. صبح‌ها بسیاری از مسافران و همچنین اهالی شهر باتومی برای ورزش و دوچرخه سواری به این بلوار ساحلی مراجعه می‌کنند. در طول مسیر تعداد زیادی ‌ایستگاه‌ دوچرخه به چشم می‌خورند که می‌توانید اقدام به کرایه دوچرخه نمایید. سواحل باتومی دارای امکانات و تجهیزات رفاهی بسیار مناسبی هستند که این موضوع به علت تمرکز مسئولین این شهر برای جذب حداکثری مسافران و گردشگران است.

سواحل باتومی مهم ‌ترین تفریح در این شهر

تله کابین آرگو

برای تماشای شهر باتومی پیشنهاد می‌شود تا سوار بر این تله‌کابین بر فراز شهر نظاره‌گر رویدادهای آن لحظه باشید. در واقع یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای این شهر سوار شدن بر تله‌کابین آرگو است. در زمان استفاده از این تله‌کابین هیجان‌انگیزترین بخش سفر را تجربه خواهید کرد. هزینه بلیط برای هر نفر در حدود ۱۰ لاری در نظر گرفته شده و در صورتی که در فصول پرگردشگر مانند تابستان به این شهر سفر کنید هزینه استفاده از تله‌کابین آرگو ۱۵ لاری خواهد بود. به‌دلیل ارتفاع بلند آن می‌توانید دید کامل و وسیعی از شهر را داشته باشید.

تله کابین آرگو

باغ‌ زیبای باتومی

یکی از تفریحات مناسب در شهر باتومی دیدن باغ‌ زیبای این شهر است. این باغ‌ از غنی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های سراسر دنیا شناخته می‌شود که به‌واسطه شخصی به نام روس آندری کراسنوف تأسیس گردید. زمان احداث آن به سال ۱۹۱۲ میلادی بازمی‌گردد. این باغ دارای مساحت بسیار بزرگی در حدود ۱۱۱ هکتار بوده که از ۳ نوع بخش تشکیل شده است. هر یک از بخش‌های باغ باتومی گیاهان و گل‌های زیبایی را در معرض نمایش قرار داده‌اند. باغ باتومی در نزدیکی و مجاورت تفرجگاه اسوانی قرار دارد. برای بازدید از این زیبایی می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ تا ۹ شب مراجعه کنید. هزینه بلیط بازدید از باغ باتومی ۶ لاری است.

باغ‌ زیبای باتومی

باشگاه سوارکاری باتومی

یکی دیگر از سرگرمی‌های بسیار لذت‌بخش و محبوب شهر باتومی در بین گردشگران و مسافران باشگاه سوارکاری این شهر است. برای استفاده از امکانات تعبیه شده در این باشگاه می‌توانید همه روزه به غیر از روز‌های دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ساعت ۲۱ به این مکان مراجعه نمایید. متوسط قیمت بلیط برای هر نفر ۳۰ لاری در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که این هزینه برای ۳۰ دقیقه سوارکاری تعیین گردید. باشگاه سوارکاری باتومی در نزدیکی اتوبان فرودگاه باتومی قرار دارد. کارمندان و افرادی که در این باشگاه سوارکاری اقدام به ارائه خدمات به گردشگران و مسافران می‌کنند به زبان‌های روسی، ترکی و انگلیسی مسلط هستند.

باشگاه سوارکاری باتومی

سینما آپولو

در صورتی که به‌دنبال تفریحاتی متفاوت هستید می‌توانید از سینما آپولو در شهر باتومی دیدن نمایید. برای بازدید از این سینما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به این مکان مراجعه نمایید. به‌دلیل قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه بلیط این سینما، بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا برای استفاده از این تفریح در شهر باتومی اقدام کنند. متوسط قیمت بازدید از سینما آپولو ۶ تا ۱۰ لاری است. این سینما در اوایل قرن بیستم افتتاح شده و در خیابان باتومی قرار دارد. نکته مهم در رابطه با سینما آپولو این است که اکثر فیلم‌های این سینما به زبان ترکی پخش می‌شوند.

سینما آپولو

فلای بورد باتومی

از تفریحات و سرگرمی‌های دیگری که هیجان بیشتری را برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورد فلای برد باتومی است. فلای بورد به عنوان ورزش‌های آبی شناخته می‌شود و معمولاً در فصول گرم تابستان از آن استفاده خواهد شد. متوسط قیمت این تفریح هیجان‌انگیز برای هر ۵ دقیقه در حدود ۵۰ لاری خواهد بود. فلای بورد وسیله‌ای است که شخص با استفاده از آن روی هوا معلق می‌شود. در واقع به‌دلیل پمپ و فشار شدید آب، فرد می‌تواند اقدام به انجام مانور و حرکات نمایشی کند. در صورتی که به‌دنبال تفریحات هیجان‌انگیز در دریای سیاه هستید می‌توانید از این موج‌سواری در بلوار باتومی استفاده نمایید.

فلای بورد باتومی

مرکز غواصی باتومی

یکی دیگر از تفریحات بسیار دوست‌داشتنی در شهر باتومی که نظر بسیاری از گردشگران را نیز به خود جلب می‌کند مرکز غواصی باتومی است. به‌‌وسیله این تفریح می‌توانید با دنیای زیر آب و دنیای دریای سیاه آشنا شوید. در این مرکز تمامی دوره‌های غواصی و نحوه استفاده از لوازم غواصی، به‌واسطه‌ افراد با تجربه آموزش داده خواهند شد.

مرکز غواصی باتومی

تفریحات آبی باتومی

به‌طور کلی تفریحات آبی باتومی از دلایل اصلی سفر به این شهر محسوب می‌شوند. در سواحل باتومی انواع تفریحات آبی در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال بنانا سواری یا چتربازی از مهم‌ترین تفریحات شهر باتومی به‌شمار می‌روند. برای استفاده از تفریحاتی مانند بنانا سواری یا چتربازی می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۹ شب برای استفاده از امکانات سواحل این شهر اقدام کنید.

هزینه بلیط بنانا سواری ۱۰ لاری برای هر نفر است؛ اما توجه داشته باشید که در برخی از بازی‌ها مانند بنانا سواری محدودیت سنی وجود دارد و فقط افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند با استفاده از جلیقه نجات از آن استفاده نمایند. جت اسکی نیز یکی دیگر از تفریحات مهیج و محبوب در شهر باتومی بوده که برای هر دقیقه استفاده از آن باید مبلغی در حدود پنج لاری را پرداخت نمایید.

سفر با قایق سی استار نیز از تفریحات آبی شهر باتومی به‌حساب می‌آید که می‌توان از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب از آن استفاده کرد. هزینه استفاده از تفریحاتی مانند قایق سی استار برای هر ۳۰ دقیقه یک لاری است. سفر با قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی در زیرمجموعه تفریحات آبی باتومی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در زمان سفر به شهر باتومی از تفریحاتی مانند اجاره کشتی تفریحی فورچونا استفاده کنید.

تفریحات آبی باتومی

مرکز هنر و موسیقی باتومی

در صورتی که به تفریحات و سرگرمی‌هایی مانند کنسرت و سینما علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌شود تا به مرکز هنر و موسیقی باتومی مراجعه کنید. مرکز هنر و موسیقی باتومی در خارج از شهر باتومی قرار دارد و به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری آن در امتداد یک منطقه ساحلی جایگاه بسیار مناسبی برای انواع گروه‌های موسیقی مانند ارکستر سمفونی باتومی یا استودیو مرکز باتومی فراهم آورده است. این مرکز در سال ۲۰۱۱ به‌واسطه یک معمار معروف به نام ولادیمیر مورد بازسازی قرار گرفت.

در این مرکز سالانه در حدود ۱۵۰ روادید مهم برگزار می‌شوند. برخی از این روادید‌ها مربوط به اجرای اپرا و رقص‌های محلی و سنتی هستند. در مرکز هنر و موسیقی باتومی کافه‌های کوچکی نیز در نظر گرفته شده‌اند که با ارائه منوی گسترده از تنقلات و نوشیدنی‌های مختلف پذیرای گردشگران و مسافران خواهند بود. خدماتی که در این مرکز ارائه می‌گردند شامل پارکینگ، دستشویی و نمایشگاه می‌شوند.

مرکز هنر و موسیقی باتومی

باغ وحش باتومی

باغ وحش باتومی یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه گردشگران و مسافران است. باغ وحش و آکواریوم باتومی همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات به مسافرین خواهد بود. به‌طور کلی می‌توان گفت نرخ قیمت ورودی این باغ وحش ارزان بوده و متوسط قیمت بلیط آن دو لاری در نظر گرفته شد. باغ وحش لاری در اواخر دهه ۱۹۳۰ احداث گردیده و در حال حاضر به عنوان یکی از جذاب‌ترین تفریحات و جا‌های دیدنی باتومی شناخته می‌شود.

خانه‌های تابستانی و زمستانی در این باغ وحش در نظر گرفته شده‌اند که به سه بخش کلی تقسیم می‌شوند. این سه بخش برای نگهداری پستانداران نادر و گونه‌های مختلفی از چهارپایان سم‌دار تعبیه گردیده‌اند. این باغ وحش یک‌بار در سال ۲۰۰۶ مورد بازسازی و مدل‌سازی جدید قرار گرفت. باغ وحش باتومی مکانی مناسب برای کودکان نیز به‌شمار می‌رود؛ چراکه در آن انواع خرگوش‌های بامزه و خوکچه‌های هندی نگهداری می‌شوند.

باغ وحش باتومی

پارک میراکل

پارک میراکل به عنوان یکی از مکان‌های کاملاً متفاوت در شهر باتومی شناخته می‌شود. در اطراف این پارک ساختمان‌های مدرن و بسیار زیبایی به چشم می‌خورند. پارک میراکل در مجاورت ساحل و در نزدیکی آب‌های زیبای دریا قرار گرفته است. برای ساخت این پارک تمهیدات بسیار زیادی ‌اندیشیده شده‌اند. پروژه ساخت پارک میراکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گرفته و به همین دلیل نام آن را میراکل قرار دادند. این نام به معنای معجزه است.

پارک میراکل از سازه‌ها و بنا‌های بسیار شگفت‌انگیزی مانند هتل رادیسون بلو و مرکز کسب‌وکار باتومی تشکیل می‌شود. البته مکان‌ها و بنا‌های بی‌نظیری مانند برج الفبا و فانوس دریایی نیز در نزدیکی این پارک قرار گرفته‌اند. در فاصله کمی از این پارک نیز می‌توانید پارک برج آب‌نما را مشاهده نمایید. برنامه‌های ساخت‌وساز و معماری زیادی برای این پارک در نظر گرفته شده‌اند که در آینده‌ای نزدیک تحقق می‌یابند. سالانه کنسرت‌ها و فستیوال‌های بسیار زیادی مانند کنسرت خولیو در این پارک برگزار می‌گردند. این پارک در فصل تابستان محل برگزاری فستیوالی تحت عنوان فستیوال موسیقی الکترونیکی است.

پارک میراکل

پارک آبی آکوا

در نگاه اول شاید این پارک، کوچک به نظر برسد؛ اما جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده است. آب بازی در این پارک باعث می‌شود تا لحظاتی خاطره‌انگیز را برای خود به ثبت برسانید. در پارک آبی آکوا دو استخر بزرگ و یک استخر برای کودکان در نظر گرفته شده‌اند. چندین سرسره نیز به تازگی در بلوار جدید شهر و در سواحل دریای سیاه نصب گردیده‌اند. برای استفاده از خدمات پارک آبی برای هر نفر در حدود ۳۰ لاری باید پرداخت کرد. البته هزینه استفاده از این خدمات برای مهمانان هتل رایگان خواهد بود. مدت زمان بازدید از پارک آبی آکوا ۳ تا ۴ ساعت است و امکان استفاده از آن تنها در فصل تابستان وجود دارد.

پارک آبی آکوا

پارک سیکس می‌

پارک سیکس می ‌یا پارک ششم مه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور گرجستان به‌شمار می‌رود. این پارک دارای یک دریاچه زیبا و پارک دلفین‌ها و همچنین یک آکواریوم است. به‌طور کلی می‌توان گفت پروژه ساخت این پارک به سال ۱۸۸۱ بازمی‌گردد. در این سال امپراتور روسیه پس از بازدید از این پارک اقدام به کاشت یک گیاه ماگنولیا در آن کرد و به‌دلیل دیدن الکساندر سوم نام این پارک ااکساندر گذاشته شد.

بر اثر گذشت زمان این پارک نیازمند بازسازی‌های متعددی بوده که سرانجام در سال ۲۰۰۶ پس از آخرین بازسازی به نام پارک سیکس می ‌تغییر نام داد. به موجب بازسازی‌های انجام شده در این پارک چندین ستون در آن بنا گردید. ستون‌ها به سبک یونانی و به منظور گرامیداشت اولین خلبان زن که در سن ۲۴ سالگی با فداکاری بسیار زیاد جان خود را از دست داد، تزئین شده‌اند.

پارک سیکس می‌

آکواریوم و دلفیناریوم باتومی

آکواریوم باتومی در ۲۰ اوت سال ۱۹۹۶ بازگشایی شد. این آکواریوم زیبا نمونه‌های مختلفی از جانداران دریایی کمیاب و ارزشمند اقیانوس شمالی را در خود جای داده است. جاندارانی مانند گوش یا سمور دریایی و فوک خزری از نمونه‌های کمیاب جانداران دریایی هستند که در این مرکز نگهداری شده و می‌توانید برای بازدید از آن‌ها اقدام کنید. در آکواریوم و دلفیناریوم باتومی یک لاک‌پشت غول‌پیکر که وزن آن به ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد نیز مشاهده خواهید کرد. علاوه‌بر این جانداران کمیاب مانند ماهی‌های مختلفی از آب‌های شیرین نیز در آکواریوم باتومی به چشم می‌خورند. در این آکواریوم ظرفیتی در حدود ۲۰۰ هزار لیتر در نظر گرفته شده که دارای یک ساختار بسیار بی‌نظیر و پیچیده است.

وجود یک تقویت‌کننده آب برای افزایش میزان اکسیژن و همچنین تنظیم درجه حرارت و انواع مختلفی از فیلتر‌ها برای به‌وجود آوردن یک تعادل بیولوژیکی سبب گردیده تا این آکواریوم و دلفیناریوم به عنوان یکی از مجهزترین آکواریوم‌های موجود شناخته شود. از مهم‌ترین تفریحات شهر باتومی می‌توان به نمایش دلفین‌ها در این آکواریوم اشاره کرد. نمایش دلفین‌ها به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، روسی و همچنین گرجی به‌واسطه هشت دلفین انجام خواهد شد. در این برنامه نمایشی، دلفین‌ها می‌توانند در حدود ۳۰ حرکت جذاب را اجرا کنند. این حرکات شامل رقص، بازی با حلقه و توپ و ایستادن روی دم است. همچنین سالانه تعداد بازدید‌کنندگان از این نمایش افزایش پیدا می‌کند.

در فصل تابستان که ازدحام و استقبال از این مکان بیشتر است، سه سانس در طول روز برای اجرا‌های نمایشی دلفین‌ها در نظر گرفته می‌شود. سالن آمفی تئاتر دلفین‌ها از ظرفیت مناسبی برخوردار بوده، به‌طوری که می‌تواند ۷۹۵ تماشگر را در خود جای دهد. امکانات مناسبی مانند صندلی‌های چرخ‌دار و آسانسور برای افراد معلول در این مکان نیز تعبیه شده‌اند. این مجتمع به عنوان اولین پارک دلفین در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد؛ اما سرانجام در ششم ماه می سال ۲۰۱۱ پس از ۲۰ سال وقفه در بازگشایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. شنا کردن با دلفین‌ها می‌تواند تجربه کاملاً متفاوت و تکرارنشدنی باشد.

در آکواریوم و دلفیناریوم باتومی می‌توانید برای شنا کردن با دلفین‌ها اقدام نمایید؛ اما باید توجه داشته باشید که افرادی مانند کودکان زیر ۳ سال و افرادی که تحت تأثیر مواد روانگردان قرار دارند و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند، نمی‌توانند از این فرصت به‌وجود آمده بهره‌مند شوند. هزینه بلیط برای تماشای دلفین‌ها در حدود ۱۵ لاری و برای تماشای آکواریوم ۲ لاری است. هزینه شنا کردن با دلفین‌ها برای کودکان ۳ تا ۱۶ سال ۱۰۰ لاری و برای کودکانی که بالای ۱۶ سال سن دارند، ۱۵۰ لاری در نظر گرفته شده است.

آکواریوم و دلفیناریوم باتومی

ساحل گونیو

از مهم‌ترین تفریحات در شهر باتومی می‌توان به سواحل بسیار زیبا و بی‌نظیر آن اشاره کرد. یکی از این سواحل زیبا ساحل گونیو نام  دارد که از پرهیاهوترین سواحل اطراف باتومی شناخته می‌شود. این ساحل زیبا مکانی بسیار مناسب برای تفریح و شب ‌زنده‌داری است؛ چراکه در اطراف آن انواع کافه‌ها و کلوپ‌های شلوغ و پرازدحام به چشم می‌خورند. ترکیب موسیقی و نسیم دریا در این ساحل فضایی کاملاً متفاوت را به‌وجود آورد. باتوجه به تمامی مشخصه‌ها و ویژگی‌های مثبتی که این ساحل داشته، آب آن کثیف است؛ همین موضوع به عنوان یکی از نقاط ضعف آن معرفی شد. بسیاری از افراد که به ساحل گونیو سفر می‌کنند برای شب‌نشینی‌های خاطره‌انگیز به دور یکدیگر جمع می‌شوند.

ساحل گونیو

کلام پایانی

جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی برای مسافران بسیار حائز اهمیت هستند. در شهر باتومی می‌توانید از انواع تفریحات ساحلی و آبی استفاده کنید؛ چراکه در این شهر سواحل بی‌نظیر و زیبایی وجود دارند. باتومی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های کشور گرجستان شناخته می‌شود و از نظر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیار غنی است. از تفریحات باتومی می‌توان به شنا کردن، آفتاب گرفتن و شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف آن اشاره کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها