راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

کشور تایلند جنگل‌های سرسبز و سواحل بی‌شماری را در خود جای داده که سفر به این کشور را لذت بخش کرده‌اند. طبخ انواع غذا‌های بی‌نظیر و امکان سفر ارزان به این کشور باعث شده تا استقبال زیادی از این جاذبه گردشگری به‌عمل آید. تایلند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای تمامی مسافرین خارجی و داخلی شناخته می‌شود به‌طوری که سالانه در حدود ۱۶ میلیون گردشگر از این کشور دیدن می‌کنند. تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و از یک فرهنگ غنی برخوردار است. در زمان سفر به این کشور نیاز است تا اطلاعات مناسبی را در رابطه با راهنمای سفر به تایلند به‌دست بیاورید.

راهنمای سفر به تایلند

اطلاعات مهم در رابطه با کشور تایلند

کشور تایلند در زبان بومیان از دو واژه تشکیل شده که این دو واژه شامل LAND و THI می‌شود. در واقع تایلند در زبان بومیان به معنی سرزمین قوم تایی یا مردمان آزاد بوده و در حال حاضر چیزی در حدود ۶۹ میلیون نفر از جمعیت این کشور را قوم تایی تشکیل می‌دهند. ۱۴ درصد از این جمعیت را چینی‌ها تشکیل داده‌اند. البته مهاجرین زیادی از کشور‌های همسایه و دیگر اقوام کوچک‌تر نیز در طایفه‌های کوه‌نشین این کشور به چشم می‌خورند.

دین و مذهب مردمان کشور تایلند بودایی بوده و در حدود ۹۵ درصد مردمان این کشور از این دین تبعیت می‌کنند. اسلام یکی دیگر از بزرگ‌ترین اقلیت‌های مذهبی در تایلند به‌شمار می‌رود. در حال حاضر چهار درصد جمعیت این کشور مذهب اسلام تبعیت می‌کنند. سایر مردمان این کشور از ادیان و مذاهب مختلف دیگری مانند آیین هندو و ‌یهودیت و همچنین مسیحیت پیروی می‌نمایند. نظام سلطنتی کشور تایلند پیروز سلطنت مشروطه بوده و با در نظر گرفتن قوانین حاکم در این کشور قدرت سیاسی در اختیار نخست وزیر و پارلمان تایلند قرار دارد.

اطلاعات مهم در رابطه با کشور تایلند

سفر به تایلند بر اساس آب و هوا

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که همواره در رابطه با سفر به کشور تایلند مطرح می‌گردد آب‌وهوای این کشور است. در تایلند فصل‌های بارانی، گرم و سرد را شاهد خواهید بود. تقریباً در ماه می ‌تا اکتبر فصل بارانی کشور تایلند آغاز خواهد شد و در ماه‌های نوامبر تا فوریه شاهد هوای سرد در این کشور هستید. علاوه‌بر این ماه مارس نیز از گرم‌ترین ماه‌های سال در تایلند به‌شمار می‌رود. در ماه ژوئن بارش باران آغاز می‌گردد و در ماه‌های سپتامبر و اکتبر میزان بارش‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

در صورتی که قصد سفر به کشور تایلند را دارید پیشنهاد می‌شود تا در فصول سرد سال اقدام به مسافرت نمایید؛ چراکه در این زمان دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید؛ اما در صورتی که قصد سفر در فصل گرما را به این کشور دارید می‌توانید از تفریحات ساحلی این کشور بهره ببرید. در کشور تایلند در فصول گرم سال تفریحات متنوع آبی و ساحلی بسیاری در نظر گرفته شده‌اند. به‌طور کلی در رابطه با بهترین زمان سفر به این کشور می‌توان به فصلی از سال اشاره کرد که بارش باران کمتر است و دمای هوا خنک و قابل پیش‌بینی باشد. در فصول مختلف سال امکان مشاهده طبیعت بسیار زیبای کشور تایلند وجود دارد.

سفر به تایلند بر اساس آب و هوا

وضعیت آب و هوایی شهر‌های مختلف تایلند

هر یک از شهر‌های مختلف کشور تایلند دارای آب‌وهوای متفاوتی هستند. به همین دلیل پیش از سفر به این کشور نیاز است تا  در ابتدا هدف خود را از سفر به هر شهر تعیین نمایید؛ سپس اطلاعات مناسبی را در رابطه با وضعیت آب‌وهوای آن شهر به‌دست بیاورید. به عنوان مثال شهر پوکت یکی از شهر‌های بسیار مهم کشور تایلند به‌شمار می‌رود که دارای موقعیت جغرافیایی و قرارگیری خاصی است که همین موضوع باعث شده تا آب‌وهوای کاملاً متفاوتی با سایر شهر‌های این کشور داشته باشد.

وضعیت آب و هوایی شهر‌های مختلف تایلند

پوکت

شهر پوکت به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب‌وهوایی گرم و مرطوب است؛ اما معمولاً در شهر پوکت شاهد درجه دمایی ثابتی خواهید بود. از ماه نوامبر تا اوایل ماه‌ آوریل در این شهر آب‌وهوایی خشک و بدون باران پدیدار می‌گردد. از ماه می تا ماه اکتبر معمولاً بارش‌های زیادی در این شهر صورت می‌گیرند. هنگامی که به شهر پوکت سفر می‌کنید معمولاً رگبار‌های زیادی را در فصول بارانی شاهد هستید.

کرابی

این شهر دارای آب‌وهوایی گرمسیری بوده، به‌طوری که دمای این شهر معمولاً ۸ درجه سانتی‌گراد بالاتر از خط دمایی استوا تخمین ‌زده می‌شود. در شهر کرابی دو فصل وجود دارد. این فصل‌ها به ترتیب فصل گرم و خشک، خنک و مرطوب هستند. در این شهر معمولاً دمای هوا از ۲۷ درجه سانتی‌گراد کمتر نخواهد بود. باد‌های موسمی معمولاً این شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به‌طور کلی در ماه‌های مارس و‌ آوریل دمای هوا قابل پیش‌بینی بوده بنابراین باتوجه به این‌ موضوع امکان برنامه‌ریزی سفر وجود خپاهداشت.

پاتایا

شهر پاتایا به عنوان یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین شهر‌های کشور تایلند محسوب می‌شود و معمولاً دارای یک اقلیم گرمسیری است که این موضوع به‌دلیل مجاورت و نزدیکی آن با شهر بانکوک رقم خورد. در واقع شهر بانکوک نیز شباهت بسیار زیادی از نظر آب‌وهوایی با این شهر دارد. این دو شهر به‌دلیل ساحلی بودن در فصول مختلف سال دارای هوایی خنک هستند. زمستان در شهر پاتایا از نظر آب‌وهوایی بسیار مناسب خواهد بود؛ اما با نزدیک شدن به ماه ‌آوریل شدت گرما در این شهر افزایش خواهد یافت.

پاتایا

فستیوال ‌ها و جشنواره ‌های کشور تایلند

یکی از دلایل بازدید مسافران و گردشگران از کشور تایلند برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف و متنوعی است که دارای جذابیت‌های بسیار زیادی هستند؛ که همین موضوع بر محبوبیت این کشور افزوده است. در صورتی که قصد سفر به کشور تایلند را دارید پیشنهاد می‌شود تا در زمان برنامه‌ریزی برای سفر، شرکت در انواع فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف را نیز در نظر بگیرید. جشنواره‌های بسیار زیادی در این کشور برگزار می‌شوند. به عنوان مثال جشنواره لایکراتونگ یکی از جشنواره‌های بسیار معروف و جذاب این کشور است که در ماه نوامبر و ‌آوریل برگزار خواهد شد. در واقع این جشنواره به عنوان جشنواره نور نیز معرفی می‌شود و هنگام شرکت در این جشنواره می‌توانید از جذابیت‌های آن بهره‌مند گردید.

فستیوال ‌ها و جشنواره ‌های کشور تایلند

هزینه ‌های سفر به کشور تایلند

در زمان سفر به این کشور برخی از هزینه‌های لازم و ضروری مانند هزینه اقامت و حمل‌ونقل را باید در نظر بگیرید. به‌طور کلی هزینه اقامت در هتل‌های این کشور با در نظر گرفتن کیفیت هتل و شهر آن متغیر خواهد بود. تهیه غذا و استفاده از رستوران‌های مختلف در کشور تایلند نیز یکی دیگر از هزینه‌های سفر به این کشور به‌شمار می‌رود. به عنوان مثال برای صرف صبحانه در شهر پاتایا باید در حدود ۲۵ تا ۱۰۰ بات هزینه پرداخت کنید. همین هزینه برای صرف ناهار در این شهر در حدود ۴۰ تا ۱۲۰ بات خواهد بود. در صورتی که قصد خریداری اقلام ضروری مورد نیاز برای طبخ غذا را دارید باید به‌طور میانگین و به‌صورت هفتگی حدوداً ۱۸۹۹ تا ۱۱۱۰ بات هزینه در نظر بگیرید.

هزینه ‌های سفر به کشور تایلند

بهترین هتل ‌ها در کشور تایلند

هتل‌های زیادی در کشور تایلند وجود دارند که هر یک از آن‌ها کیفیت بالایی از نظر رفاهی عرضه می‌نمایند. به عنوان مثال هتل پنینسولا در شهر بانکوک تایلند یک هتل پنج ستاره بودهبوده در آن امکانات بسیار مناسبی مانند زمین تنیس و سالن بدنسازی تعبیه شده‌اند. علاوه‌بر این درهنگام سفر به کشور تایلند می‌توانید از هتل لبوا‌ استیت تاور بانکوک استفاده کنید. این هتل نیز دارای امکانات رفاهی مناسبی است و به عنوان یک هتل پنج ستاره در شهر بانکوک شناخته می‌شود. هتل‌های دیگری نیز در اقصی نقاط کشور تایلند وجود دارند؛ به عنوان مثال هتل ایندیگو پرل یک هتل ۵ ستاره است که در ساحل نیانگ واقع شده و امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران و مسافران قرار می‌دهد.

بهترین هتل ‌ها در کشور تایلند

غذا‌های محبوب کشور تایلند

کشور تایلند یک کشور معتدل و مرطوب است به همین دلیل معمولاً گیاهان مختلفی در آن رشد می‌کنند. در این کشور می‌توانید انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه را مشاهده نمایید. این میوه‌ها و سبزیجات دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و در اغلب غذا‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. غذا‌های مختلف و متنوعی در این کشور طبخ می‌گردند و همین موضوع باعث شده تا یکی از جاذبه‌های سفر به کشور تایلند استفاده از غذا‌های گوناگون باشد.

کاری میگو

یکی از غذا‌های دریایی بسیار محبوب و شناخته شده که در کشور تایلند نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد کاری میگو نام دارد. این غذا با استفاده از برنج، ریحان، سبزیجات و سس مخصوص و میگو تهیه می‌گردد. این غذا معمولاً از سبزیجات و سس مخصوص و میگو تهیه شده و برای طبخ آن معمولاً از سبزیجات مختلفی استفاده می‌شود که این سبزیجات را به‌صورت ترکیب با میگو مورد استفاده قرار می‌دهند.

انبه و برنج

یکی دیگر از غذا‌های معروفی که در کشور تایلند می‌توانید آن را میل کنید، انبه و برنج است. در واقع این مواد را با شیر غلیظ تهیه خواهند کرد. نکته جالبی که در رابطه با این غذای محبوب در کشور تایلند وجود دارد این است که به هر یک از رستوران‌ها و غذاخوری‌های این کشور که مراجعه کنید می‌توانید این غذا را میل نمایید.

حمل و نقل عمومی در کشور تایلند

حمل و نقل عمومی در کشور تایلند

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که در راهنمای سفر به تایلند باید به آن توجه شود، وسایل حمل‌ونقل عمومی در این کشور است. به‌طور کلی سیستم‌های بسیار مناسبی برای حمل‌ونقل مسافران و گردشگران در این شهر در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال می‌توان از اتوبوس، تاکسی یا تاکسی‌های موتور سیکلت برای جابه‌جایی در اقصی نقاط این کشور استفاده کرد.

اتوبوس

یکی از وسایل بسیار ارزان و قابل دسترس که بیشتر در شهر‌های بزرگی مانند بانکوک و پوکت مورد استفاده قرار می‌گیرد اتوبوس نام دارد. اتوبوس‌هایی که در خطوط مختلف این کشور فعالیت می‌کنند دارای امکانات و سیستم تهویه مطبوع هستند. باتوجه به این‌که در برخی از ایام سال گرمای هوا آزاردهنده خواهد بود؛ بنابراین وجود وسایل سرمایشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

تاکسی

یکی دیگر از وسایل ارتباطی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکسی است. در صورتی که از تاکسی‌های هتل محل اقامت استفاده نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه استفاده از تاکسی مطابق با هزینه‌ای خواهد بود که به‌واسطه هتل ارائه می‌شود؛ اما استفاده از تاکسی‌های عمومی نرخ‌ها و هزینه‌های متفاوت و گوناگونی خواهد داشت.

توک توک ‌ها

این وسیله حمل‌ونقل و ارتباطی مانند دوچرخه است. در واقع در حال حاضر دوچرخه‌هایی که در کشور تایلند مورد استفاده قرار می‌گیرند به عنوان نماد این کشور شناخته می‌شوند. از این وسایل حمل‌ونقل عمومی برای طی کردن مسافت‌های کوتاه استفاده شده و هزینه استفاده از آن‌ها از 30 بات آغاز می‌گردد. نکته‌ای که در رابطه با این وسایل وجود دارد این است که پیش از استفاده از آن باید هزینه سفر را با راننده هماهنگ کرد.

تاکسی رودخانه ‌ای

برای رفت‌وآمد به بعضی از مناطق کشور باید از قایق استفاده کنید. به همین منظور قایق‌های دم دراز سیگارتی مخصوصی وجود دارند که برای سفر‌های رودخانه‌ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تاکسی‌ها معمولاً از صبح زود تا پاسی از شب اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌نمایند.

معروف ‌ترین سوغاتی‌ های کشور تایلند

معروف ‌ترین سوغاتی‌ های کشور تایلند

در کشورتایلند سوغاتی‌های مختلفی وجود دارند. در واقع در شهر‌های گوناگون این کشور می‌توانید به فروشگاه‌های خیابانی مراجعه نمایید و سوغاتی‌های بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای را خریداری کنید. از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشور تایلند می‌توان به ادویه‌جات و مجسمه‌های فیل و بودا اشاره کرد. ظروف زیبای این کشور نیز به عنوان سوغاتی‌های مطرح شناخته می‌شوند. پیشنهاد می‌گردد در صورتی که به کشور تایلند سفر می‌کنید از سوغاتی‌های جذاب و باکیفیت این کشور مانند ابریشم و کتان تایلندی بهره ببرید.

ادویه های تایلندی

ادویه‌جات تایلندی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سوغاتی‌های این کشور به‌شمار می‌روند. مطمئناً بسیاری از گردشگران و مسافران که به کشور تایلند سفر می‌کنند ادویه‌جات این کشور را به عنوان اولین سوغاتی انتخاب می‌نماید. در این کشور علاوه‌بر انواع ادویه‌ها می‌توانید از سس‌های مخصوص نیز بهره‌مند شوید.

ادویه های تایلندی

مجسمه ‌های فیل و بودا

یکی دیگر از پرطرفدارترین سوغاتی‌های کشور تایلند مجسمه‌های فیل و بودا هستند. این مجسمه‌ها را اغلب از چوب و فلز و در برخی دیگر از مواقع از سفال می‌سازند. فیل و بودا به عنوان نماد کشور تایلند شناخته می‌شوند. باتوجه به این‌که دین اکثریت مردم این کشور بودایی است و فیل برای مردم این کشور اهمیت زیادی دارد و همچنین مردمان تایلند فیل را نمادی از خوش‌شانسی می‌دانند؛ بنابراین مجسمه‌های بسیار زیبایی در این کشور ساخته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغاتی خریداری نمایید.

مجسمه ‌های فیل و بودا

نکات ضروری در سفر به کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشور‌های توریستی به‌شمار می‌رود؛ اما برای سفر به این کشور به رعایت برخی از نکات ضروری و مهم نیازمند خواهید بود. برای مثال پیشنهاد می‌شود تا به تنهایی اقدام به سفر به این کشور نکنید. علاوه‌بر این حتماً مراقب وسایل خود باشید و در حین سفر از آب شیر برای آشامیدن ننوشید. در زمان شست‌وشوی میوه‌ها و سبزیجات در این کشور حتماً منبع آب را نیز مورد بررسی قرار دهید. نکته بسیار مهم دیگری که در زمان سفر به کشور تایلند باید مد نظر داشته باشید این است که در برخی از استان‌های این کشور مانند یالا و پاتانی خشونت بیشتری علیه گردشگران به چشم می‌خورد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا از سفر به استان‌های مذکور خودداری نمایید.

نکات ضروری در سفر به کشور تایلند

کلام پایانی

کشور تایلند یکی از کشور‌های توریستی بوده که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. در واقع به‌دلیل وجود طبیعت بسیار زیبا و امکان مسافرت ارزان به این کشور، در حال حاضر تقاضا برای مسافرت به تایلند هر روزه روبه افزایش است؛ اما پیش از سفر به این کشور نیاز بوده تا راهنمای سفر به تایلند را مطالعه کنید و اطلاعات تکمیلی و مناسبی را در رابطه با این کشور به‌دست بیاورید. یکی دیگر از موارد بسیار مهم در این رابطه، اطلاع از بهترین زمان سفر به تایلند است؛ چراکه کشور تایلند شهر‌های مختلف و گوناگونی دارد و هر یک از آن‌ها در فصول مختلف سال دارای آب‌وهوای گوناگونی هستند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها