راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

دبی یا بهتر بگوییم جواهر درخشان خاورمیانه، شهری است که همه انتظارات را زیر پا میگذارد. دبی، برخاسته از شن‌های بیابان با خط افق آینده‌نگر خود، به عنوان شاهدی بر نبوغ و جاه‌طلبی انسان است. این شهر با معماری فوق‌العاده، سبک زندگی لوکس و مجلل و فرهنگ‌ها مختلف، مکانی است که رویاها در آن زنده می‌شوند. با غروب خورشید بر فراز خلیج‌فارس، دبی به سرزمین عجایب مسحورکننده تبدیل می‌گردد؛ چراکه منظره شهر با سمفونی نورها زنده می‌شود و آسمان خراش‌های سر‌به‌فلک کشیده‌ مانند برج خلیفه که به آسمان‌ها می‌رسند تمامی شهر را روشن می‌کنند.

راهنمای سفر به دبی

آشنایی با شهر دبی

امارات متحده‌ عربی یکی از کشورهای حوزه‌ خلیج فارس به‌شمار می‌رود که از شهرهای مختلفی تشکیل شده است. یکی از این شهرها، شهر دبی نام دارد که به عنوان بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شهر این کشور به‌حساب می‌آید. این شهر بسیار پرصدا و پرهیاهو بوده که از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب ایران قرار گرفته است. این شهر با دیگر شهرها از جمله ابوظبی، عمان و شارجه مرز مشترک دارد. دبی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که داشته از منابع نفتی بسیار خوبی برخوردار است؛ اما این شهر همواره در تلاش بوده تا درآمد خود را به نفت وابسته نکرده و از راه گردشگری نیز منبع درآمد داشته باشد.

شهر دبی، با برخورداری از وسعتی برابر با 4110 کیلومترمربع پهناورترین شهر در کشور امارات متحده‌ عربی به‌حساب می‌آید. این شهر در صحرای شنی قرار گرفته و به همین دلیل هیچ رودخانه‌ای ندارد؛ اما از وسط این شهر رودخانه‌ای طبیعی به نام خور می‌گذرد. رودخانه‌ خور شهر دبی را به دو قسمت تقسیم می‌کند که شامل دیرا و دیره می‌شوند. همچنین این شهر دارای یک تونل بوده که به نام  تونل نفق الشندقه شهرت دارد. مردم بومی این شهر می‌توانند از طریق پلی که روی این تونل قرار گرفته، با یکدیگر در ارتباط باشند.

آشنایی با شهر دبی

آب و هوای شهر دبی

شهر دبی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب‌وهوای گرمسیری و بیابانی است. دما در بیشترین و کم‌ترین حالت در فصل بهار به ۳۶ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌طور کلی این شهر دارای تابستان‌های بسیار گرم همراه با رطوبت بسیار بالایی است. اگر می‌خواهید به این شهر لاکچری سفر نمایید باید توجهی ویژه به آب‌وهوای آن داشته باشید و سفر خود را به فصل تابستان موکول نکنید؛ اما کدام فصل برای سفر مناسب‌تر خواهد بود؟

دقت داشته باشید که دبی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود به‌طور کلی شامل دو فصل آب‌وهوایی می‌شود. فصل‌هایی که هوا در آن‌ها گرم و گرم‌تر خواهد شد. نیمه‌ اول سال هوا در این شهر گرم‌تر و در نیمه‌ دوم سال گرم است. با این شرایط اگر قصد دارید تا در شهر دبی از شکوفه‌های رنگارنگ و زیبای درختان و همچنین برف دیدن کنید، باید بدانید کخ هیچ یک از آن‌ها به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی این شهر وجود ندارند. فصل زمستان در این شهر دارای آب‌وهوای معتدل و مناسبی است که این موضوع باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی به این شهر سفر نمایند.

به عنوان مثال با شروع این فصل، در ساحل جمیرا، حجم قابل توجهی از گردشگران مشاهده خواهد شد. این موضوع در ماه‌های دی و بهمن یا همان ژانویه و فوریه قوت بیشتری یافته و افراد جهت بازدید و حضور در این فستیوال‌ها به این شهر سفر می‌کنند. بهترین و مناسب‌ترین زمان برای سفر به این شهر باتوجه به بودجه‌ شما و همچنین قصدتان از سفر، مشخص خواهد شد. به عنوان مثال برخی از افراد قصد دارند تا با بودجه‌ای بسیار کم به این شهر سفر کنند و برخی دیگر می‌خواهند برای تفریحات مختلف و پاساژگردی و خرید انواع کالا به این شهر لاکچری سفر داشته باشند.

آب و هوای شهر دبی

جاذبه های گردشگری دبی

اگر می‌خواهید به شهر دبی سفر کنید، در ابتدا باید در مورد جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن اطلاعات کامل و جامعی را داشته باشید. دبی شهری است که در گوشه و اطراف خود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی را جای داده است. جاذبه‌هایی که در کنار مراکز خرید می‌توانند سفری به یادماندنی و خاصی را برای شما به ارمغان بیاورند. اگر به این شهر پرهیاهو سفر کنید کدام جاذبه‌های تفریحی و گردشگری را باید از نزدیک مشاهده کرده و از آن‌ها بهره‌مند شوید؟ سافاری دبی، آکواریوم بزرگ دبی، دلفیناریوم، دبی مارینا، باشگاه گلف، پارک آبی واید وادی، نخل‌های مصنوعی خارق‌العاده موجود در این شهر، برج العرب و برج خلیفه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌حساب می‌آیند که می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

جاذبه های گردشگری دبی

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی خواهیم داشت:

برج خلیفه

برج خلیفه، واقع در دبی، امارات متحده عربی، یک شگفتی معماری و نمادی از نبوغ انسان است. این بنا که در ارتفاع خیره‌کننده 828 متری (2717 فوتی) ایستاده است، ممتازترین سازه ساخت بشر در جهان به حساب می‌آید. البته ناگفته نماند برج خلیفه تنها یک شگفتی معماری نیست، بلکه ترکیبی زیبا از فضاهای مسکونی و تجاری را در خود جای داده است. این برج دارای آپارتمان‌های مجلل، دفاتر شرکتی، رستوران‌های سطح بالا و هتل مشهور جهانی است. عرشه‌های رصد واقع در طبقات 124 و 148 این برج منظره‌ای مسحورکننده از خط افق دبی و خلیج‌فارس را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های برج خلیفه، نورپردازی خیره‌کننده آن است. این برج مجهز به فناوری پیشرفته LED است که در شب با سمفونی رنگ‌ها زنده می‌شود و طرح‌ها و الگوهای مختلف را به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید تماشای این نورپردازی به یک جاذبه اصلی در شهر دبی تبدیل شده و گردشگران و مردم محلی را مجذوب خود کرده است. برج خلیفه از زمان تکمیل رکوردهای زیادی را شکسته است، برای مثال این برج رکورد بیشترین تعداد طبقه و بالاترین طبقه اشغال‌شده در جهان را دارد. همچنین آسانسورهای آن از سریع‌ترین آسانسورهای دنیا هستند و می‌توانند بازدیدکنندگان را با سرعت 10 متر بر ثانیه به عرشه‌های رصد برسانند.

نخل جمیرا

نخل جمیرا جزیره‌ای نمادین ساخته دست بشر است که در سواحل دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. این پروژه که به شکل درخت نخل است، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و خارق‌العاده‌ترین پروژه‌های مهندسی در جهان شناخته می‌شود. پالم جمیرا که بیش از 5 کیلومتر مربع وسعت دارد به خاطر هتل‌های لوکس، ویلاهای مسکونی مجلل، سواحل خیره‌کننده و سرگرمی‌های جذاب در سطح جهانی مشهور شده است.

این جزیره دارای طیف وسیعی از رستوران‌ها و امکانات سرگرمی، از جمله کلوپ‌های ساحلی، رستوران‌های عالی و مکان‌هایی ویژه زندگی شبانه است. از این رو بازدیدکنندگان می‌توانند انواع غذاها در طعم‌های بین‌المللی گرفته تا غذاهای لذیذ اصیل اماراتی را نوش‌جان کرده و در عین حال مناظر خیره‌کننده آب‌های نیلگون اطراف را تماشا کنند.

لازم به ذکر است که سواحل نخل جمیرا با ماسه‌های طلایی و آب‌های شفاف از زیباترین سواحل دبی هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند زیر درختان نخل در حال نوسان آن استراحت کنند، در نور خورشید غرق شوند یا در فعالیت‌های مختلف ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی، پاروسواری و پاراسلینگ شرکت کنند.

دبی مارینا

دبی مارینا یک منطقه ساحلی جذاب در قلب دبی، امارات متحده عربی بوده که به خاطر خط افق خیره‌کننده، قایق‌های تفریحی لوکس، رستوران‌های مجلل و فضای پرجنب‌وجوش به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مسکونی و تفریحی در این شهر تبدیل شده است.

نقطه قوت دبی مارینا، خود مارینا است که توسط انسان‌ها ساخته شده و در کانالی به طول 3 کیلومتر با ساختمان‌های بلند چشمگیر و قایق‌های تفریحی لوکس خودنمایی می‌کند. مارینا امکانات پهلوگیری برای قایق‌های خصوصی را نیز ارائه داده است و به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های آبی، از جمله سفرهای دریایی با قایق بادبانی، سفرهای ماهیگیری و ماجراجویی‌های ورزش‌های آبی شناخته می‌شود.

ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند در سفر به دبی از انواع فعالیت‌های تفریحی در مارینا استفاده کرده و لذت ببرند. این منطقه دارای مراکز تناسب اندام، استراحتگاه‌های اسپا و امکانات سلامتی برای کسانی است که به دنبال آرامش و تجدید قوا هستند. علاوه‌بر‌این ساحل عمومی نزدیک به مارینا به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که از سواحل شنی بکر خلیج‌فارس لذت ببرند.

نهر دبی

نهر دبی که به نام خود دبی نیز شناخته می‌شود، یک آب‌راه تاریخی است که نقش بسزایی در توسعه و رشد شهر دبی در امارات متحده عربی داشته است. این نهر با طول تقریبی 14 کیلومتر، شهر را به دو بخش دیره در شمال و بر در جنوب تقسیم می‌کند.

نهر دبی از اهمیت تاریخی و فرهنگی زیادی برخوردار است. زیرا قرن‌ها به عنوان نقطه کانونی تجارت و بازرگانی در منطقه بوده است. در گذشته قایق‌های چوبی سنتی دائما در امتداد این نهر در حرکت بودند و با حمل کالاهایی مانند منسوجات، ادویه‌جات و مروارید، دبی را به بخش‌های مختلف شبه‌جزیره عربستان، ایران، هند و شرق آفریقا متصل می‌کردند.

یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای بهتر نهر دبی، رفتن به اسکله ابرا و سوار شدن به یک قایق چوبی سنتی است. این سفر کوتاه مناظری پانوراما از معماری متضاد در هر دو طرف نهر را ارائه می‌دهد که آسمان‌خراش‌های مدرن را در یک طرف و در طرف دیگر ساختمان‌های سنتی با برج‌های بادگیر و بازارها را به نمایش می‌گذارد.

محله بستکیه

محله بستکیه که به نام منطقه تاریخی الفهیدی نیز شناخته می‌شود، محله‌ای جذاب در دبی است که قدمت آن به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد و نگاهی جذاب به میراث فرهنگی غنی دبی دارد. محله بستکیه که در امتداد نهر دبی واقع شده به دلیل معماری سنتی و مسیرهای پرپیچ‌وخم و باریکی که دارد مشهور است. این منطقه به نام شهر ایرانی بستک نامگذاری شده است، زیرا بسیاری از بازرگانان ایرانی در روزهای اولیه توسعه دبی در اینجا ساکن بودند.

جالب است بدانید قدم زدن در این محله همانند سوار شدن بر ماشین زمانی است که شما را به گذشته می‌برد. ساختمان‌های این محله دارای برج‌های باد متمایز به نام «بارجیل» هستند که برای جذب باد و هدایت آن به داخل خانه‌ها طراحی شده‌اند و تهویه طبیعی را فراهم می‌کنند. همچنین این محله دارای چندین گالری هنری، موزه و مرکز فرهنگی است که آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

ناگفته نماند محله بستکیه نشان‌دهنده تعهد دبی به حفظ میراث فرهنگی خود در میان مدرنیزاسیون سریع است. همچنین این منطقه در طول سال میزبان رویدادهای فرهنگی مختلفی از جمله نمایشگاه‌های هنری، جشنواره‌های موسیقی و تورهای گردشگری بسیاری از سراسر دنیا بوده است.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یک جاذبه نمادین و یک مکان مذهبی مهم به حساب می‌آید که در امارات متحده عربی و شهر دبی واقع شده است. این مسجد به عنوان یکی از زیباترین مساجد شهر، نمادی از معماری اسلامی بوده و پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها است. مسجد جمیرا با معماری گیرا، برنامه‌های آموزشی و فضایی فراگیر، نمادی از تعهد دبی به تنوع فرهنگی و همزیستی مذهبی است.

این مسجد که به‌طور‌کامل از سنگ سفید ساخته شده است، جزئیات پیچیده و خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد که ترکیبی از سبک‌های معماری سنتی فاطمی و مدرن هستند. همچنین گنبد مرکزی بزرگ، مناره‌های دوقلو و کنده‌کاری‌های ظریف این مسجد را به یک شاهکار بصری تبدیل کرده است که نمی‌توان به راحتی چشم از آن برداشت. مسجد جمیرا ظرفیت پذیرایی از 1300 نمازگزار را دارد و درب‌های آن همیشه به روی مسلمانان و غیرمسلمانان باز است که همین امر را می‌توان یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد مسجد جمیرا دانست. بازدید از این مسجد عموما توسط تورهای راهنما توسط مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد ارائه می‌شود و فرصتی برای آشنایی مستقیم با اسلام و فرهنگ اماراتی فراهم می‌کند. این تورها همچنین توضیحاتی را در مورد اعمال، اعتقادات و سنت‌های اسلامی ارائه می‌دهند و گفتگوی بین ادیان و تبادل فرهنگی را در یک محیط مسالمت‌آمیز تقویت می‌کنند.

باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی، بهشت گل‌های فریبنده و یکی از بزرگترین باغ‌های گل طبیعی جهان است که در دبی قرار دارد. این باغ با وسعت بیش از 72000 مترمربع، نمایش خیره‌کننده‌ و هیجان‌انگیزی از رنگ‌های زنده، طرح‌های پیچیده و مجسمه‌های تخیلی را ارائه می‌دهد و آن را به مقصدی محبوب برای دوست‌داران طبیعت و علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل کرده است.

همچنین باغ معجزه دارای یک مجموعه شگفت‌انگیز با بیش از 150 میلیون گل است که با دقت در اشکال و ساختار مختلف چیده شده‌اند. از طاق‌ها و اهرام شکل قلب گرفته تا خانه‌هایی با ابعاد واقعی و مکان‌های دیدنی نمادین که با گل‌ها بازسازی شده‌اند، هر گوشه باغ منظره‌ای جذاب را به نمایش می‌گذارد.

باغ معجزه دبی علاوه‌بر نمایش گل‌های خیره‌کننده، میزبان جاذبه‌های متنوع و گزینه‌های مختلف سرگرمی نیز است. بازدیدکنندگان می‌توانند باغ پروانه‌ها را که هزاران پروانه رنگارنگ را در خود جای داده است، کاوش کنند یا در تپه احاطه شده توسط گل‌های آبشاری و گیاهان معطر، استراحت کنند.

موزه دبی

موزه دبی یک موسسه فرهنگی فریبنده به‌ شمار می‌رود که در قلعه الفهیدی، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های موجود در دبی واقع شده است. این موزه سفری جذاب را در میان تاریخ، سنت‌ها و میراث غنی شهر فراهم می‌کند و به بازدیدکنندگان درک عمیق‌تری از تبدیل دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یک کلان‌شهر جهانی ارائه می‌دهد.

در موزه دبی که قدمت آن به اواخر قرن هجدهم میلادی بازمی‌گردد، مجموعه‌ای چشمگیر از مصنوعات و نمایش‌های چندرسانه‌ای به چشم می‌خورد. این موزه همچنین یک نمای کلی از گذشته دبی، یافته‌های باستان‌شناسی، تسلیحات سنتی اماراتی، اسناد تاریخی و نمایش‌های آموزنده آداب‌ورسوم، فرهنگ و توسعه اقتصادی شهر را به تصویر می‌کشند، ارائه می‌دهد.

اپرای دبی

به جرئت می‌توان گفت اپرای دبی یک شاهکار معماری خیره‌کننده و یک مکان فرهنگی برجسته در قلب دبی است که نشان‌دهنده تعهد شهر به هنر بوده و بستری در سطح جهانی برای هنرهای نمایشی از جمله اپرا، باله، تئاتر، کنسرت و سایر سرگرمی‌های زنده فراهم می‌کند. ساختار متمایز اپرای دبی که به شکل یک داو سنتی (یک کشتی بادبانی سنتی عربی) طراحی شده، تلفیقی از زیبایی‌شناسی مدرن و نمادگرایی فرهنگی است که به شکل یک نمای شیشه‌ای چشمگیر درآمده و خط افق اطراف و آب‌های درخشان فواره دبی را منعکس می‌کند.

ناگفته نماند که فضای داخلی اپرای دبی نیز به همان اندازه فضای بیرونی آن چشمگیر است و سالنی پیشرفته با ظرفیت 2000 نفر را دارد. این سالن به خاطر آکوستیک عالی و طراحی قابل انطباق خود شهرت دارد و به آن اجازه داده شده است تا میزبان طیف وسیعی از اجراها، اپراهای بزرگ و ارکسترهای سمفونیک تا کنسرت‌های معاصر و تولیدات تئاتری باشد. علاوه‌بر سالن اصلی اجرا، اپرا دبی همچنین دارای مکان‌های کوچکتر، استودیوهای تمرین، رستوران‌ها و فضاهای روی پشت‌بام نیز است که مناظری خیره‌کننده از شهر را ارائه می‌دهند.

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد (SMCCU) یک سازمان منحصربه‌فرد مستقر در دبی است که بر ترویج گفتگو و تفاهم بین فرهنگی تمرکز دارد. این مرکز در سال 1998 توسط اعلی‌حضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، با هدف پر کردن شکاف بین فرهنگ‌های مختلف، تقویت احترام، پذیرش و تبادل دانش تاسیس شده است.

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد برنامه‌ها و ابتکارات مختلفی را ارائه می‌دهد که برای آموزش ساکنان و بازدیدکنندگان در مورد فرهنگ، سنت‌ها و ارزش‌های اماراتی طراحی شده‌اند. یکی از فعالیت‌های محبوب آن برنامه «درهای باز، ذهن‌های باز» است که شامل گشت‌های راهنما در مسجد جمیرا می‌شود و به افراد با پیشینه‌های مختلف اجازه می‌دهد تا از نزدیک با اسلام آشنا شوند.

مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد با این باور فعالیت می‌کند که از طریق درک و قدردانی از فرهنگ‌های متنوع، مردم می‌توانند ارتباطات قوی‌تری گیرند و جامعه‌ای هماهنگ ایجاد کنند. تعهد این مرکز به تقویت تبادل فرهنگی و فراهم کردن بستری برای تعاملات معنادار، آن را به منبعی ارزشمند در ترویج هماهنگی فرهنگی در دبی تبدیل کرده است.

منطقه حفاظت شده صحرای دبی

منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی، منطقه‌ای با مساحت بیش از 225 کیلومترمربع است که در سال 2002 برای حفاظت از اکوسیستم منحصر‌به‌فرد بیابانی و تنوع زیستی آن تأسیس شد.

منطقه حفاظت شده صحرای دبی به عنوان پناهگاهی برای انواع گیاهان و جانوران بومی که با شرایط سخت کویر سازگار شده‌اند، عمل می‌کند. مناظر متنوع آن شامل تپه‌های شنی، دشت‌های شنی و بوته‌زارها است که زیستگاه گونه‌هایی مانند اوریکس عربی، غزال، روباه صحرایی و گونه‌های متعدد پرندگان را شامل می‌شود. این ذخیره‌گاه نقش مهمی در تلاش‌های حفاظتی ایفا کرده و بقا و پایداری این اکوسیستم‌های بیابانی ارزشمند را تضمین می‌کند.

مراکز خرید دبی

برخی از افراد به‌دنبال خرید انواع کالاها و محصولات در پاساژهای مختلف و معروف دبی هستند. فستیوال‌های مختلفی جهت خرید در این شهر گردشگری وجود دارند که همانند جمعه سیاه یا فروش ویژه سال نوی میلادی می‌توانند فوق‌العاده باشند. اوت لت‌های مال و ویلیج و مراکز خرید دراگون مارت از جمله مراکزی به‌شمار می‌روند که شما می‌توانید با بودجه‌ای بسیار کم از آن‌ها خرید کنید. علاوه‌بر این مراکز خرید دیگری نیز در این شهر به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توان به مرکاتو، برجمان، وافی، سیتی سنتر دیره، امارات مال و دبی مال اشاره کرد.

مراکز خرید دبی

دبی با وجود مراکز خرید فوق‌العاده‌ای که دارد طیف گسترده‌ای از برندهای بین‌المللی، کالاهای لوکس و تجربه‌های خرید منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین مراکز خرید دبی می‌پردازیم:

  • دبی مال: دبی مال با مساحت حیرت‌آور 5.9 میلیون فوت مربع، بزرگترین مرکز خرید جهان است که بیش از 1200 فروشگاه خرده‌فروشی، از جمله برندهای لوکس و گران‌قیمت مانند گوچی، شنل و لویی ویتون در آن فعالیت دارند. در این مجموعه بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه‌بر خرید از امکانات سرگرمی مختلف آن مانند پیست یخ سرپوشیده، سینمای مالتی پلکس و آکواریوم معروف دبی و باغ وحش زیر آب نیز دیدن کنند.

 

  • مرکز خرید امارات: مرکز خرید امارات یکی دیگر از مقصدهای نمادین محبوب برای خرید در دبی است. این مرکز خرید به خاطر پیست اسکی سرپوشیده که تجربه منحصربه‌فردی از اسکی و اسنوبورد را در وسط بیابان ارائه می‌دهد، مشهور شده است. در این مرکز همچنین بیش از 630 فروشگاه از جمله برندهای مد بین‌المللی، لوازم الکترونیکی و اثاثیه منزل فعالیت دارند.
  • مرکز خرید ابن‌بطوطه: این مرکز خرید با الهام از سفرهای کاشف معروف عرب، ابن‌بطوطه، به شش بخش با مضامین متفاوت تقسیم شده که هر یک نماینده منطقه متفاوتی است که وی از آن بازدید داشت. مرکز خرید ابن‌بطوطه ترکیب متنوعی از فروشگاه‌های مد، لوازم الکترونیکی و دکوراسیون منزل را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و سینمای مالتی پلکس آن نیز لذت ببرند.
  • دبی مارینا مال: این مرکز خرید که در قلب دبی مارینا قرار دارد، مناظر خیره کننده‌ای از اسکله و قایق‌های تفریحی مجلل را به نمایش می‌گذارد. دبی مارینا مال دارای برندهای مختلف مد و همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی بسیار زیبا است. این مرکز خرید همچنین دارای یک منطقه سرپوشیده برای بازی کودکان و یک تفرجگاه در فضای باز برای قدم زدن نیز دارد.
  • سیتی سنتر دیره: سیتی سنتر دیره یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید دبی است که در آن بیش از 370 فروشگاه از جمله برندهای مشهور مد، لوازم الکترونیکی و لوازم خانه و آشپزخانه فعالیت دارند. این مرکز خرید همچنین یک هایپر مارکت بزرگ کارفور، یک سینمای چندگانه و یک منطقه سرگرمی اختصاصی برای کودکان طراحی کرده تا بازدیدکنندگان در کنار خرید به تفریح نیز بپردازند.
  • دبی فستیوال سیتی مال: دبی فستیوال سیتی مال به دلیل موقعیت قرارگیری جذاب در کنار آب و معماری زیبایش در بین مردم و گردشگران شهرت دارد. این مجموعه ترکیبی از مارک‌های مد بین‌المللی، اثاثیه منزل و فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی را دارا بوده و همچنین میزبان اجراهای زنده منظم، از جمله کنسرت و نمایش در آمفی‌تئاتر روباز خود است.
  • وافی مال: مرکز خرید وافی با معماری و طراحی الهام گرفته از مصر متمایز از دیگر مراکز خرید شده است. این مجموعه دارای انواع بوتیک‌های مجلل، جواهرفروشی‌ها و گالری‌های هنری است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در سوق خان‌مورجان، یک بازار زیرزمینی که شبیه بازار باستانی عربی است  بگردند و صنایع دستی و کالاهای سنتی منحصربه‌فرد خود را خریداری نمایند.
  • مرکز خرید مرکاتو: مرکز خرید Mercato به‌گونه‌ای طراحی شده است که شبیه یک دهکده خرید با تم رنسانس ایتالیا باشد. فضایی جذاب با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، پل‌هایی به ‌سبک ونیزی و یک فواره مرکزی از جمله جذابیت‌های معماری این مرکز خرید هستند. همچنین این مرکز خرید ترکیبی از مد، لوازم جانبی و فروشگاه‌های تخصصی به‌علاوه سینما و فودکورت را دارا است.
  • دراگون مارت: دراگون مارت بزرگترین مرکز تجاری محصولات چینی در خارج از چین است. این مرکز خرید مجموعه گسترده‌ای از کالاهای چینی، از لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی گرفته تا لباس و مبلمان را ارائه می‌دهد. مرکز خرید دراگون مارت به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است تا یافتن کالاهای مورد نیاز را برای مشتریان آسان ‌نماید.
  • دبی اوت لت مال: به جرئت می‌توان گفت که دبی اوت لت مال بهشتی برای خریداران است که به دنبال قیمت‌های تخفیفی در برندهای مختلف بین‌المللی هستند. این مرکز خرید دارای بیش از 240 فروشگاه، از جمله فروشگاه‌های مد، لباس ورزشی و دکور خانه است و بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در آن از تخفیف‌های فوق‌العاده در مجموعه‌های فصل قبل و محصولات پایانی برخوردار شوند.

 

 

اقامت در دبی

به جرئت می‌توان گفت که وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس در این شهر، آن را به شهری محبوب و پرامکانات تبدیل ساخته است. هتل‌های لاکچری این شهر تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامت در شهری مدرن را برای شما رقم می‌زنند. اگرچه دبی با هتل‌های لوکس خود شناخته می‌شود، اما تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این شهر به حدی زیاد است که تقریبا با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید محلی مناسب را برای اقامت خود پیدا کنید.

 

 

بهترین هتل‌های 5 ستاره دبی

یکی از مهمترین دلایل شهرت دبی هتل‌های 5 ستاره و مجلل آن است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • برج العرب جمیرا:

هتل برج العرب جمیرا در دبی نمادی از تجمل است که به دلیل ساختار متمایز بادبانی شکل و مهمان‌نوازی بی‌نظیرش در سراسر جهان شهرت دارد. این هتل که در جزیره دست‌ساز جمیرا بنا شده چشم‌اندازی خیره‌کننده از خلیج‌فارس و خط افق را به نمایش می‌گذارد.

جالب است بدانید که هتل جمیرا با 321 متر ارتفاع یکی از بلندترین هتل‌های جهان بوده و به عنوان یک شگفتی معماری نیز شناخته می‌شود. فضای داخلی برج العرب با عناصر طراحی مجلل و توجه بدیع به جزئیات چنان حیرت‌انگیز است که هیچ مسافری نمی‌تواند از دیدن آن‌ها سیر شود. این هتل دارای سوئیت‌های مجللی نیز است که هر کدام دو طبقه بوده و دارای پنجره‌های کف تا سقف، خدمات پیشخدمت خصوصی و امکانات رفاهی پیشرفته هستند.

به جرئت می‌توان گفت که خدمات برج العرب فراتر از اقامت و رستوران آن بوده و مجموعه‌ای از امکانات تفریحی از جمله یک تراس بزرگ با دو استخر، کابانای خصوصی و یک باشگاه ساحلی را در خود جای داده و دسترسی انحصاری به آب‌های گرم خلیج‌فارس را نیز فراهم کرده است. اسپا Talise این مجموعه طیف وسیعی از درمان‌های جوان‌کننده را ارائه می‌دهد، در حالی که مرکز تناسب اندام آن مجهز به تجهیزات پیشرفته است.

  • هتل آرمانی دبی:

هتل آرمانی دبی یک هتل پنج ستاره مجلل است که در برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان و در مرکز شهر دبی قرار دارد. هتل در واقع یک همکاری بین نماد مد جورجیو آرمانی و Emaar Properties است که تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شیک را به مهمانان ارائه می‌دهند.

هتل آرمانی دبی دارای 160 اتاق و سوئیت برای مهمان است که هر کدام با دقت و ظرافت در جزئیات طراحی شده‌ و بدین خاطر اتاق‌ها حس آرامش و لاکچری بودن را القا می‌کنند. مهمانان با اقامت در این هتل می‌توانند از مناظر خیره‌کننده خط افق دبی و خلیج‌فارس لذت ببرند و شبی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. همچنین ناگفته نماند که اتاق‌ها مجهز به امکانات رفاهی و فناوری پیشرفته هستند تا اقامتی راحت را تضمین کنند. غذا خوردن در هتل آرمانی دبی یک لذت وصف‌ناپذیر دارد؛ چراکه این هتل دارای طیف وسیعی از رستوران‌ها و سالن‌های استراحت است که هر کدام در محیطی شیک غذاهای لذیذی را سرو می‌کنند.

هتل آرمانی دبی علاوه بر امکانات اقامتی و رستوران‌‌های استثنایی، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و خدماتی را برای بهبود تجربه مهمانان ارائه می‌دهد. Armani/SPA پناهگاهی برای آرامش با انواع درمان‌های الهام‌گرفته از سنت‌های باستانی شرقی و غربی است. این هتل همچنین دارای یک مرکز تناسب اندام، استخر شنا و یک بوتیک خرده‌فروشی نیز است تا مهمانان بتوانند محصولات انحصاری آرمانی را در آن بیابند.

  • هتل جمیرا امارات تاورز:

هتل جمیرا امارات تاورز، واقع در دبی خود یک جاذبه گردشگری و یک مکان دیدنی به حساب می‌آید. این سازه باشکوه با ارتفاع 355 متری از دو برج تشکیل شده است که شامل برج اداری و برج هتل می‌شود. برج هتل جمیرا امارات تاورز دارای اقامتگاه‌های مجلل و امکانات رفاهی در سطح جهانی است که با بیش از 400 اتاق و سوئیت مجلل، مهمانان خود را با مناظر خیره‌کننده از خط افق شهر پذیرایی می‌کند. لازم به ذکر است که این اتاق‌ها با دقت فراوان طراحی شده و مجهز به امکانات مدرن هستند تا اقامت راحت را برای هر مهمان تضمین کنند.

این هتل همچنین مجموعه‌ای از رستوران‌ها را برای پاسخگویی به سلیقه‌های مختلف ارائه داده است. از رستوران‌های ناهارخوری عالی که غذاهای بین‌المللی لذیذ سرو می‌کنند تا سالن‌های مدروز با نوشیدنی‌های تازه که مهمانان می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر از غذا را در هتل جمیرا امارات تاورز داشته باشند. از جمله رستوران‌های هتل جمیرا امارات تاورز می‌توان به رستوران‌های برنده جوایز، از جمله Al Nafoorah، Hakkasan، و Mosaico اشاره کرد.

برج‌های امارات جمیرا نه تنها بهشتی برای مسافران تفریحی بلکه مقصدی برتر برای مسافران تجاری محسوب می‌شوند. برج آفیس، خانه شرکت‌های چند ملیتی متعددی است که امکانات پیشرفته‌ای را برای کنفرانس‌ها، جلسات و رویدادها فراهم می‌کند. علاوه‌بر‌این، این هتل دارای طیف قابل توجهی از امکانات تفریحی از جمله اسپا، مرکز تناسب اندام، استخر شنا و خدمات دربان اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای هر مهمان است.

  • Grosvenor House، یک هتل مجلل:

گروسونور هاوس یک هتل پنج ستاره نفیس در قلب مارینا دبی بوده که 749 اتاق، سوئیت و آپارتمان شیک با دکوراسیون مدرن و چشم‌انداز خیره‌کننده از خلیج فارس یا خط افق خیره‌کننده دبی را در خود جای داده است. ناگفته نماند این اقامتگاه‌ها با امکانات مدرن و مبلمان شیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نهایت راحتی و تجمل را ارائه دهند.

صرف غذا در Grosvenor House برای علاقه‌مندان به غذا کاری لذت‌بخش خواهد بود؛ چراکه این هتل دارای چندین رستوران تحسین‌شده از جمله بودا بار است که ترکیب متنوع از غذاهایی با طعم‌های آسیایی را ارائه می‌دهند. مهمانان همچنین می‌توانند از غذاهای دریایی لذیذ در اسلون لذت ببرند یا با سرو یک کوکتل در یکی از بارها و سالن‌های شیک هتل استراحت کنند.

این هتل همچنین امکاناتی در سطح جهانی برای پاسخگویی به نیازهای هر مهمان ارائه می‌دهد. وجود دو استخر روباز، یک مرکز تناسب اندام پیشرفته و یک اسپای مجلل در این مجموعه موجب می‌شود تا مهمانان ‌بتوانند در آن از طیف وسیعی از درمان‌های جوان‌کننده لذت ببرند. علاوه‌براین برای راحتی مسافرین هتل دسترسی به ساحل خصوصی و انواع ورزش‌های آبی را نیز فراهم کرده است.

  • آتلانتیس، نخل: این هتل در جزیره پالم جمیرا قرار داشته و به دلیل معماری باشکوه، سوئیت‌های زیر آب و گزینه‌های سرگرمی متفاوت معروف شده است. هتل آتلانتیس نخل دارای پارک آبی وسیع، آکواریوم، اسپای مجلل و چندین رستوران برنده جوایز متعدد است.
  • One&Only The Palm: این هتل به سبک بوتیک، واقع در شبه‌جزیره پالم جمیرا، محیطی خلوت و آرام را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که هتل دارای معماری خیره‌کننده موری و اندلسی، ویلاهای خصوصی کنار ساحل، یک آب‌گرم در سطح جهانی و رستوران‌هایی استثنایی است.
  • جمیرا القصر: هتل جمیرا القصر با الهام از کاخ‌های سنتی عربی ساخته شده است. اتاق‌های مجلل، دسترسی به ساحل خصوصی، تعدادی رستوران و دسترسی رایگان به پارک آبی Wild Wadi از جمله امکانات و ویژگی‌های هتل جمیرا القصر هستند.
  • کاخ مرکز شهر دبی: این هتل در نزدیکی برج خلیفه است و چشم‌اندازی خیره‌کننده از فواره دبی را ارائه می‌دهد. همچنین فاصله هتل تا دبی مال نیز کم بوده و دسترسی به این مرکز را خرید بسیار آسان کرده است.
  • Ritz-Carlton، دبی: این هتل در قلب دبی مارینا واقع شده است و اتاق‌های زیبا، ساحل خصوصی، اسپای لوکس و تعدادی رستوران از جمله ویژگی‌ها و امکانات این هتل هستند.
  • Waldorf Astoria Dubai Palm Jumeirah: هتل فوق در نخل جمیرا قرار داشته و از امکانات و ویژگی‌هایی نظیر ساحل خصوصی، اتاق‌های لوکس و تعدادی رستوران برخورد است و چشم‌اندازی خیره‌کننده از افق دبی دارد.
  • ریزورت بولگاری دبی: هتل ریزورت بولگاری به سبک مدیترانه‌ای ساخته شده و در جزیره خلیج جمیرا قرار دارد. ریزورت بولگاری دبی امکاناتی نظیر ویلاهای مجلل، دسترسی به ساحل خصوصی و یک اسپا در سطح جهانی را ارائه می‌دهد.

بهترین هتل ‌های 4 ستاره دبی

هتل‌های 4 ستاره که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت از دیگر اقامتگاه‌هایی هستند که برای اقامت در دبی می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

  • هتل Rove Downtown: این هتل شیک دارای اتاق‌های مدرن، استخر روی پشت‌بام، باشگاه ورزشی 24 ساعته و تعدادی رستوران است که در قلب دبی و در نزدیکی جاذبه‌های محبوب قرار دارد.
  • هتل بوتیک ویدا داون تاون: هتل بوتیک که به دلیل طراحی شیک خود مشهور است، دارای اتاق‌های بزرگ، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و چندین رستوران بوده و نزدیک به برج خلیفه و فواره دبی قرار دارد.
  • هتل Dusit Thani Dubai: این هتل با الهام از فرهنگ تایلندی، اتاق‌های شیک با منظره پانوراما ارائه می‌دهد. همچنین دارای استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام، اسپا و چند رستوران مختلف است.
  • هتل مدیا وان: هتل مدیا وان امروزی دارای اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام با چشم‌اندازهای خیره‌کننده، سالن بدنسازی و انواع رستوران است. ناگفته نماند این هتل در مدیا سیتی دبی، در نزدیکی سواحل و مناطق تفریحی شبانه قرار دارد و مسافران با اقامت در آن شب‌هایی خاطره‌انگیز را تجربه خواهند کرد.
  • هتل Tryp by Wyndham Dubai: این هتل مدرن واقع در ارتفاعات بارشا، دارای اتاق‌های شیک، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و چند رستوران بوده که با اقامت آن به راحتی به دبی مارینا، پالم جمیرا و مرکز خرید امارات دسترسی خواهید داشت.
  • هتل Mercure Dubai Barsha Heights Hotel Suites & Apartments: در این هتل سوئیت‌ها و آپارتمان‌های جادار با آشپزخانه‌های کاملا مجهزی وجود دارد تا اقامتی ایده‌آل را به افراد ارائه دهد. استخر روی پشت‌بام، سالن بدنسازی، انواع رستوران و قرارگیری در ارتفاعات بارشا، نزدیکی به مارینا دبی و نخل جمیرا از دیگر امکانات هتل است.
  • هتل Hilton Dubai The Walk: این هتل در منطقه پرجنب‌وجوش جمیرا، بیچ رزیدنس واقع شده است و اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و چندین رستوران را ارائه می‌دهد.
  • هتل عربیان پارک: در هتل عربیان پارک اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام، سالن بدنسازی و رستوران با منویی متنوع از انواع غذاها از جمله امکاناتی هستند که هر گردشگری را وسوسه به اقامت می‌کنند. این هتل در نزدیکی مناطق تجاری اصلی دبی واقع شده است و فاصله کمی با جاذبه‌های اصلی شهر دارد.
  • هتل Millennium Place Dubai Marina: این هتل در مارینا دبی و نزدیک به ساحل و جاذبه‌های محبوب قرار دارد و دارای اتاق‌های شیک، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و رستوران‌های مختلف است.

بهترین هتل‌ های 3 ستاره دبی

هتل‌های 3 ستاره در مقایسه با همتایان 5 ستاره خود در دبی، اقامتگاه‌های راحت، امکانات ضروری و موقعیت مکانی مناسب را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. برخی از بهترین هتل‌های 3 ستاره دبی عبارتند از:

  • هتل روو دبی مارینا: هتل روو در مارینای دبی واقع شده است و اتاق‌های مدرن، سالن بدنسازی 24 ساعته، استخر و موقعیت مناسبی در نزدیکی جاذبه‌های محبوب را ارائه می‌دهد.
  • هتل Citymax Hotel Bur Dubai: این هتل در منطقه تاریخی بور دبی قرار داشته و اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و دسترسی آسان به نهر دبی و موزه دبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.
  • هتل Ibis Al Barsha: واقع در منطقه Al Barsha، دارای اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال مجهز، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام بوده و نزدیک به Mall of the Emirates است.
  • هتل Premier Inn Dubai Ibn Battuta Mall: قرارگیری این هتل در نزدیکی مرکز خرید ابن‌بطوطه و دسترسی آسان آن به ایستگاه مترو موجب شده تا بسیاری از گردشگران اتاق‌های آن را برای اقامت انتخاب کنند.
  • هتل Rove City Centre: در نزدیکی مرکز خرید دیره سیتی‌سنتر هتلی قرار دارد که وا سیتی سنتر نام داشته و دارای اتاق‌های شیک، یک سالن ورزشی 24 ساعته، یک استخر شنا و یک مکان مرکزی برای کاوش در منطقه تاریخی دبی است.
  • هتل Holiday Inn Express Dubai Jumeirah: این هتل در منطقه جمیرا قرار دارد و دارای اتاق‌های مدرن، استخر روی پشت‌بام و مرکز تناسب اندام است. از ویژگی‌های هتل هالیدی این اکسپرس جمیرا می‌‌توان به نزدیکی آن به ساحل و جاذبه‌های گردشگری محبوب دبی اشاره کرد.
  • هتل Citymax Hotel Al Barsha: هتل سیتی مکس واقع در البرشا، دارای اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و دسترسی آسان به مرکز خرید امارات و اسکی دبی است.
  • هتل  Ibis Styles Dubai Jumeira: این هتل در منطقه جمیرا قرار داشته و اتاق‌های رنگارنگ و امروزی، استخر روی پشت‌بام، مرکز تناسب اندام و یک مکان مرکزی برای کاوش در دبی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکانات آن هستند.
  • هتل Premier Inn Dubai Silicon Oasis: واقع در منطقه Silicon Oasis بوده و اتاق‌های راحت، استخر روی پشت‌بام و رستورانی با منو متنوع دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل می‌توان به موقعیت مناسب برای گردشگران تجاری اشاره کرد.

بهترین هتل‌ های 2 ستاره دبی

در حالی که دبی به خاطر اقامتگاه‌های مجلل خود معروف شده است، چندین هتل 2 ستاره خوب نیز وجود دارد که اقامتی راحت را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین هتل‌های دو ستاره شهر دبی می‌پردازیم:

  • هتل سیتی‌سنتر ایبیس دیره: هتل ایبیس دیره در نزدیکی مرکز خرید سیتی‌سنتر دیره واقع شده است و اتاق‌های ساده و در عین حال راحت، رستوران و مرکز تجاری دارد. نزدیکی به ایستگاه مترو مرکز شهر دیره نیز از دیگر ویژگی‌های این هتل است.
  • هتل Ibis Al Rigga: این هتل در محله پرجنب‌وجوش دیره واقع شده و اتاق‌های مدرن، رستوران و پذیرش 24 ساعته دارد. همچنین به ایستگاه متروی الریگا و چند مرکز خرید و رستوران نیز نزدیک است.
  • هتل فرودگاه بین‌المللی پریمیر این دبی: این هتل دارای اتاق‌های دنج، رستوران، پذیرش 24 ساعته و سرویس رفت‌وآمد رایگان به فرودگاه بین‌المللی دبی است.
  • هتل Arabian Park & Park Hotel Apartments: این املاک دارای اتاق‌ها و آپارتمان‌های راحت، استخر، سالن بدنسازی و چندین رستوران هستند و در منطقه الجدف، نزدیک نهر دبی واقع شده‌اند.
  • هتل Ibis One Central: هتل فوق در نزدیکی مرکز همایش و نمایشگاه بین‌المللی دبی واقع شده است. اتاق‌های مدرن، رستوران و مرکز تناسب اندام از مهم‌ترین امکانات و ویژگی‌های این هتل به شمار می‌روند.
  • هتل Ibis Mall of the Emirates: این هتل که در نزدیکی مرکز خرید امارات قرار دارد، اتاق‌های جمع‌وجور و در عین حال راحت، رستوران و استخر روی پشت‌بام دارد. ناگفته نماند هتل Ibis Mall of the Emirates یک انتخاب عالی برای کسانی است که قصد دارند از جاذبه‌های اطراف این هتل بازدید کنند.

بهترین هتل‌ های 1 ستاره دبی

دبی نیز همانند بسیاری از شهرها اقامتگاهی با قیمت مناسب و هزینه‌ای کم‌تر نسبت به هتل‌های ۴و ۵ ستاره ارائه کرده است تا گردشگرانی که توانایی مالی بالایی ندارند بتوانند بدون دغدغه اسکان در این شهر به گردش بپردازند.

  • هتل راش اینن: این هتل در قلب بر دبی و در چند قدمی موزه دبی و نهر دبی واقع شده است و اتاق‌های ساده، رستوران و پذیرش 24 ساعته دارد.
  • هتل Panorama Hotel Bur Dubai: اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه، رستوران و استخر روی پشت‌بام، چشم‌انداز پانوراما در منطقه بور دبی، نزدیکی به مرکز خرید برجمان و ایستگاه متروی الفهیدی از جمله ویژگی‌های بسیار خوب هتل Panorama Hotel Bur Dubai است.
  • هتل آپارتمان فلوریدا سیتی: این هتل که در منطقه الریگا واقع شده، اتاق‌ها و آپارتمان‌های ساده به همراه یک رستوران و مرکز تناسب اندام دارد. همچنین هتل آپارتمان فلوریدا سیتی به ایستگاه متروی الریگا و مراکز خرید مختلف و چندین رستوران نزدیک است.
  • هتل زعفران بوتیک: این هتل در منطقه الریگه واقع شده و اتاق‌های ساده، رستوران و پذیرش 24 و نزدیکی به ایستگاه متروی الریگا و چندین مرکز خرید و رستوران از مزایای اقامت در آن است.
  • هتل سان مارکو: هتل سان مارکو در دیره با اتاق‌های ساده، رستوران و پذیرش 24 ساعته در تمام سال پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است. این هتل همچنین در چند قدمی ایستگاه مترو الریگا و مرکز خرید دیره سیتی‌سنتر قرار دارد.
  • هتل مترو الجوهارا: این هتل دارای اتاق‌های ساده، رستوران و مرکز تناسب اندام است و در نزدیکی ایستگاه مترو یونیون و مرکز خرید دیره سیتی‌سنتر قرار دارد.
  • هتل رویالتون: هتل رویالتون هتلی در منطقه الریگا است که اتاق‌های مقرون‌به‌صرفه، رستوران و پذیرش 24 ساعته از امکانات آن هستند.
  •  هتل بزرگ الخلیج: اگر قصد اقامت در هتل ۱ ستاره در دبی را دارید، هتل بزرگ الخلیج واقع در منطقه دیره با اتاق‌های ساده، رستوران و پذیرش 24 ساعته همواره پذیرای شما خواهد بود. این هتل در چند قدمی ایستگاه مترو Union بوده و تعدادی رستوران و مرکز خرید در نزدیکی آن نیز وجود دارند.
  • هتل البراق: این هتل دارای اتاق‌های ساده، رستوران و پذیرش 24 ساعته است. هتل البراق در منطقه البرها، نزدیک بیمارستان البرهه و ایستگاه مترو الریگا قرار دارد.

اقامت ارزان در دبی

یافتن هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌های واقعا ارزان در دبی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا این شهر به دلیل هزینه‌های بالای زندگی و هتل‌های لوکس خود مشهور شده است. با این حال برای اقامت ارزان‌تر در دبی علاوه بر هتل‌های 1 و 2 ستاره، چند گزینه دیگر نیز وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • هاستل‌های کوله‌گردی: برخی از هاستل‌های کوله‌گردی در دبی نرخ‌های مناسبی را برای مسافرانی که بودجه کمی دارند ارائه می‌دهند. این هاستل‌ها معمولا اتاق‌هایی به سبک خوابگاه مشترک با امکانات اولیه مانند تخت‌خواب‌های دو طبقه، حمام‌ و مکان‌های مشترک هستند. به عنوان مثال از میان این هاستل‌ها می‌توان به Backpacker 16 و At The Top Hostel اشاره کرد.
  • مهمان‌خانه‌ها در دیره: دیره، محله‌ای قدیمی در دبی، دارای چند مهمان‌خانه است که در مقایسه با هتل‌های مجلل، قیمت‌های نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند. این مهمان‌سراها امکانات اولیه و اتاق‌هایی با حمام مشترک را دارند که معروف‌ترین آن‌ها ایزی هتل دبی و هتل البراق است.
  • منطقه تاریخی الفهیدی: منطقه تاریخی الفهیدی واقع در بر دبی، دارای معماری سنتی عربی و چند مهمان‌خانه معروف به "خانه‌های میراثی" است. این مهمان‌سراها یک تجربه فرهنگی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهند و گزینه‌ مقرون‌به‌صرفه‌تری برای اقامت هستند. به عنوان مثال در الفهیدی مهمان‌خانه اورینت و هتل و اسپا حیاط عربی از جمله اقامتگاه‌های ارزان در دبی هستند.
  • پلتفرم‌های رزرو آنلاین: وب‌سایت‌هایی مانند Booking.com، Hostelworld و Airbnb گاهی اوقات می‌توانند گزینه‌های اقامتگاه و مهمان‌خانه مقرون‌به‌صرفه را در دبی ارائه دهند. توصیه می‌شود نتایج جستجو را بر اساس قیمت فیلتر کنید و نظرات مهمانان قبلی را بخوانید تا از کیفیت و قیمت مناسب آن‌ها مطلع شوید.

به یاد داشته باشید که حتی ارزان‌ترین هاستل‌ها و مهمان‌خانه‌های دبی نیز ممکن است در مقایسه با سایر شهرها نسبتا گران باشند. از این رو تعیین بودجه، تحقیق کامل و رزرو از قبل برای تضمین بهترین اقامت و قیمت‌ ضروری است.

دانستنی های جامع در رابطه با دبی

  • واحد پول: درهم امارات
  • زمان محلی: GMT+4
  • زبان رسمی: عربی
  • دین و مذهب اکثریت مردم: اسلام
  • کد تلفن امارات متحده‌ عربی: 971+
  • کد تلفن شهری دبی: 04
  • شماره پلیس: 999
  • شمار آمبولانس: 998
  • شماره آتش‌نشانی: 997

چگونه می توان به دبی سفر کرد؟

دبی شهری بسیار بزرگ و خاص در کشور امارات متحده‌ عربی است. برای سفر به این شهر برای گردشگران دو راه وجود دارد. اولین راه که به عنوان راحت‌ترین راه به‌حساب می‌آید، سفر هوایی خواهد بود. شما می‌توانید از هر جای جهان بلیط سفر به شهر دبی را تهیه نمایید و به مرکز این شهر بروید. در دبی تنها یک فرودگاه وجود دارد که به عنوان فرودگاه بین‌المللی شناخته می‌شود و پذیرای تمامی پروازها از دیگر کشورها است. راه دیگر راه دریایی است. این راه به نسبت سخت‌تر و حساس‌تر خواهد بود و می‌تواند سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید با انتخاب این روش سفری هیجان‌انگیز و خاص را برای خود رقم بزنید.

چگونه می توان به دبی سفر کرد؟

جاذبه های تفریحی  دبی

در شهر دبی جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارند که گردشگران می‌توانند پس از ساکن شدن در محل اقامت خود به سراغ بازدید از آن‌ها بروند. این شهر به‌دلیل توریستی بودن، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مختلفی را در خود جای داده است. این جاذبه‌ها از آکواریوم‌ها و پارک‌های مختلف گرفته تا برج‌های متنوع در این شهر هستند. دقت داشته باشید که دبی یکی از شهرهای بسیار بزرگ و لاکچری در حوزه ساخت برج‌هایی با ارتفاع‌ بسیار بالا در جهان شناخته می‌شود. به‌طور کلی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهر شامل موارد مختلفی می‌شوند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دهکده جهانی

یکی از تفریحات بسیار شگفت‌انگیز و بسیار خاص بازدید از دهکده جهانی است. اگر شما به این شهر دیدنی سفر کرده‌اید حتما از دهکده جهانی آن بازدید نمایید. در این مجموعه می‌توانید با صنایع دستی یا سوغات مخصوص این شهر بیشتر آشنا شوید. دقت داشته باشید که سوغات یا صنایع دستی 26 کشور دیگر نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند.

شهر بازی آی ام جی

اگر به‌دنبال بزرگ‌ترین مرکز تفریحی سرپوشیده در جهان هستید، شهر بازی آی ام جی یکی از مجموعه‌های بسیار بزرگ در جهان به‌حساب می‌آید که به‌صورت سرپوشیده در این شهر بنا گردیده است. این شهربازی در مساحتی به اندازه 140 هزار مترمربع همراه با 4 جزء بسیار جذاب ساخته شد. این 4 جزء شامل دهکده گمشده دایناسورها، کارتون نتورک، مارول و بلوار آی ام جی می‌شوند. دقت داشته باشید که در هر کدام از این بخش‌ها، تفریحات جذاب و متنوعی وجود دارند که هر کدام می‌توانند بسیار عالی و فوق‌العاده باشند. در این شهربازی کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی نیز در نظر گرفته شده‌اند. از دیگر جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دبی می‌توان به آکواریوم لاست چمبرز، آکواریوم دبی، میراکل گاردن دبی، سالن اپرای دبی، لگولند دبی، مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت، پیست اسکی دبی، شهربازی مادهش ورلد و دلفیناریوم دبی اشاره کرد.

شهر بازی آی ام جی

حمل‌ و نقل در شهر دبی

گردشگران زیادی جهت بازدید از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شهر دبی به این شهر سفر می‌کنند تا بتوانند یک سفر بسیار فوق‌العاده را برای خود به ارمغان بیاورند. این شهر به‌ این دلیل که همه روزه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، از نظر وسایل حمل‌ونقل از تنوع خوبی برخوردار است. در این شهر وسایل حمل‌ونقل زیادی از جمله اتوبوس، منوریل، تراموا، انواع قایق‌ها و کشتی‌های عمومی جهت رفت‌وآمد در دسترس قرار دارند. دقت داشته باشید که برای استفاده از این وسایل حمل‌ونقل، می‌بایست بلیط خریداری نمایید. بلیط‌ها در مدل‌های مختلفی وجود دارند که بلیط در نظر گرفته شده برای گردشگران، کارت قرمز است. شما می‌توانید با پرداخت ۲ درهم این کارت را خریداری کرده و از وسایل حمل‌ونقل آن استفاده کنید.

حمل‌ و نقل در شهر دبی

سخن پایانی

بدون شک می‌توان گفت که دبی شهری است که در آن همه چیز بزرگتر و عجیب‌تر به نظر می‌رسد. در میان آثار دیدنی دبی نخل جمیرا و مجمع‌الجزایر مصنوعی به شکل درخت نخل، گواهی بر جسارت دبی است. این مکان دارای استراحتگاه‌های مجلل، سواحل بکر و یک هتل زیر آب است که به مهمانان نگاهی اجمالی به دنیای زیر امواج را می‌دهد. فراتر از زرق‌وبرق، دبی دیگ ذوبی از فرهنگ‌ها است که در آن سنت‌ها به‌طور یکپارچه با مدرنیته ترکیب می‌شوند. منطقه تاریخی الفهیدی، با کوچه‌های باریک و برج‌های بادگیر سنتی، تضاد کاملی با خط افق مدرن شهر دارد. در اینجا می‌توانید خود را در میراث غنی منطقه غوطه‌ور کنید، موزه دبی را کاوش کنید و در بازارهای شلوغ آن، جایی که بوی ادویه‌ها و صدای چانه‌زنی فضا را پر می‌کند، پرسه بزنید. دبی همچنین با مراکز تجاری مجلل خود بهشت خریداران است. مرکز خرید امارات، با پیست اسکی سرپوشیده خود، نشان از تمایل دبی برای فراتر رفتن از مرزها دارد. ناگفته نماند در این شهر از دبی مال، بزرگترین مرکز خرید جهان با انواع بوتیک‌های لوکس، رستوران‌های لذیذ و جاذبه‌های شگفت‌انگیز نمی‌توان غافل شد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها