بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

امروزه دبی به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده و این را مدیون برنامه‌ریزی‌های دقیق و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی است که در این شهر انجام شده‌اند. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر توریستی و پیشرفته را دارید، لازم است با توجه به نیازها و خواسته‌های خود از سفر، بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید. برای بررسی دقیق بهترین زمان سفر، لازم است در مورد ویژگی‌های شهر دبی از نظر آب‌وهوا در هر فصل، زمان برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌ها، شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین فصل‌های گردشگری و همچنین گران‌ترین و ارزان‌ترین زمان برای سفر تحقیق کنید.

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین ماه برای سفر به دبی از نظر آب و هوا

افراد می‌تواند با اهداف مختلفی جهت سفر به شهر دبی اقدام نمایند. برای برخی از افراد این سفر به جهت لذت بردن از تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن در سواحل این شهر و برای برخی دیگر برای شرکت در مراکز خرید و خرید کردن اجناس مختلف با تخفیفات متنوع انجام می‌گیرد. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید تا از گرمای بی‌نظیر خورشید در فصل زمستان و همچنین آفتاب گرفتن در سواحل دیدنی دبی نهایت لذت را ببرید، باید توجه‌ای ویژه به آب‌وهوای این مناطق داشته باشید. اگر قصد دارید تا سفری به یادماندنی همراه با آب‌وهوای بسیار خوب و عالی داشته باشید و در سواحل این شهر توریستی آفتاب بگیرید، بهترین زمان سفر اوایل ماه آبان تا اوایل ماه بهمن خواهد بود.

در این ماه‌ها شهر دبی در بهترین و مناسب‌ترین شرایط آب‌وهوایی قرار داشته و شما می‌توانید انواع تفریحات از دریایی گرفته تا سافاری در کویر را تجربه کنید. به‌دلیل قرارگیری دبی در مناطق گرمسیری، آب‌وهوای آن در فصل تابستان بسیار گرم خواهد بود. البته این موضوع برای فصل زمستان برعکس بوده و آب‌وهوا در این فصل بسیار معتدل است. اگر خواستار سفری با کمترین شلوغی در شهر دبی هستید، ماه‌های آبان تا اوایل بهمن زمانی مناسب برای شما نخواهند بود؛ چراکه حجم بیشتر سفرها به این شهر در این بازه زمانی انجام می‌گیرند.

بهترین ماه برای سفر به دبی از نظر آب و هوا

بهار (مارس تا مه)

بهار در دبی دمای دلپذیر و آسمان صاف را به ارمغان می‌آورد و آن را به زمان ایده‌آلی برای بازدید گردشگران تبدیل می‌کند. در ماه مارس، دما از 17 درجه سانتیگراد (63 درجه فارنهایت) تا 28 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) با حداقل بارندگی متغیر است. با نزدیک شدن به ماه آوریل، دما شروع به افزایش می‌کند و بین 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) و 34 درجه سانتیگراد (93 درجه فارنهایت) متغیر است. در ماه مه شاهد افزایش بیشتر دما هستیم و میانگین آن به 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) تا 38 درجه سانتیگراد (100 درجه فارنهایت) می‌رسد. فصل بهار برای فعالیت در فضای باز و گردش در جاذبه‌های متعدد دبی مانند برج خلیفه، دبی مال و پالم جمیرا عالی محسوب می‌شود.

تابستان (ژوئن تا آگوست):

تابستان در دبی با گرمای سوزان و سطح رطوبت بالا شناخته می‌شود. درجه گرما می‌تواند در این دوره به اوج خود برسد و اغلب از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) فراتر رود. ژوئن آغاز تابستان است و دما در آن از 27 درجه سانتیگراد (81 درجه فارنهایت) تا 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) متغیر است. جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و میانگین دما در آن بین 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) تا 41 درجه سانتیگراد (106 درجه فارنهایت) می‌رسد. با توجه به این امر لازم است بدانید که گاهی فعالیت‌های خارج از منزل به دلیل گرمای شدید چالش برانگیز می‌شوند. با این حال، تابستان در دبی همچنین مزیت هتل‌هایی با قیمت کمتر و جمعیت کمتر را به همراه دارد. برای سلامتی خود توصیه می‌شود که اگر در تابستان به دبی سفر کردید، با نوشیدن بسیار آب و نوشیدنی بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تابستان

 پاییز (سپتامبر تا نوامبر):

پاییز در دبی درست بالعکس تابستان آب‌وهوای مطلوب‌تری دارد، زیرا دما به تدریج شروع به کاهش می‌کند. سپتامبر هنوز هم دماهای بالایی دارد که از 29 درجه سانتیگراد (84 درجه فارنهایت) تا 39 درجه سانتیگراد (102 درجه فارنهایت) متغیر است. با این حال با فرا رسیدن ماه اکتبر، دمای هوا شروع به خنک شدن می‌کند و به 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) تا 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) می‌رسد. نوامبر شاهد کاهش بیشتر دما است که میانگین آن بین 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) و 31 درجه سانتیگراد (88 درجه فارنهایت) متغیر است. از این رو واضح است که پاییز زمان بسیار خوبی برای گردش در جاذبه‌های فضای باز مانند مارینا دبی، سافاری صحرا و باغ معجزه بدون اذیت شدن در گرمای بیش از حد است.

زمستان (از دسامبر تا فوریه):

زمستان‌های دبی را می‌توان فصلی بسیار لذت‌بخش برای سفر و گردش دانست؛ چرا که شرایط آب‌و هوایی بسیار مطلوبی دارد. دسامبر آغاز فصل است و دمای هوا آن از 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) تا 26 درجه سانتیگراد (79 درجه فارنهایت) متغیر می‌شود. ژانویه سردترین ماه سال محسوب شده و میانگین دما در آن به 14 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت) تا 24 درجه سانتیگراد (75 درجه فارنهایت) می‌رسد. ماه فوریه دمایی کمی گرم‌تر دارد و از ۱۶ درجه سانتی‌گراد (۶۱ درجه فارنهایت) تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد (۷۹ درجه فارنهایت) متغیر است. زمستان به دلیل شرایط آب‌وهوایی مطلوب، فصل اوج گردشگری در دبی محسوب می‌شود. بدین خاطر می‌توان زمستان را زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از فعالیت‌های خارج از منزل، بازدید از باغ معجزه دبی، خرید در بازار طلا و انجام ورزش‌های آبی مختلف دانست.

به طور خلاصه، دبی آب‌وهوای بیابانی را تجربه می‌کند که با تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل شناخته می‌شود. بهار و پاییز فصل‌های انتقالی با دمای دلپذیر هستند که آن‌ها را برای سفر ایده‌آل می‌کند. تابستان گرمای سوزان به ارمغان می‌آورد، در حالی که زمستان آب و هوای معتدل‌تری ارائه می‌دهد و حجم قابل توجهی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. هر فصل در دبی دارای مزایای منحصربه‌فرد خود است، بنابراین مهم است که ترجیحات و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده خود را در هنگام انتخاب بهترین زمان برای بازدید از این شهر جذاب در نظر بگیرید.

زمستان

بهترین زمان پاساژ گردی و خرید در شهر دبی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید کردن است. اگر شما نیز به شهر دبی سفر کرده باشید قطعا با بسیاری از پاساژها و مراکز خرید این شهر روبه‌رو شده‌اید. ای به‌دلیل وجود بنادر بسیار، همواره کالاهای مختلف و به‌روزی به این کشور وارد می‌شوند. اگر قصد دارید تا به دبی سفر کرده و بهترین کالاها را با قیمتی بسیار پایین خریداری نمایید، برای این کار بهتر است تخفیفات و حراج‌های برخی از ماه‌ها را در نظر بگیرید. بهترین زمان برای سفر به این شهر و یک خرید استثنایی، ماه ژانویه خواهد بود. در این ماه می‌توانید کلیه اجناس را با برندهای مختلف و مطرح جهانی و با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرده و خریداری کنید. ژانویه آخرین ماه سال و مصادف با ماه دی است.

بهترین زمان پاساژ گردی و خرید در شهر دبی

سفری ارزان به دبی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد سفری با هزینه‌های بسیار کم و مطلوب را دارید، باید توجه‌ای خاص به زمان سفر خود داشته باشید. اگر می‌خواهید سفری با کمترین هزینه ممکن را تجربه نمایید به شما پیشنهاد می‌شود که در ماه‌های فصل تابستان یعنی ماه‌های خرداد تا شهریور به این شهر سفر کنید؛ اما چرا در این فصل سفر بسیار ارزان‌تر است؟ به این دلیل که ماه‌های ژوئن تا سپتامبر بسیار گرم هستند. این موضوع باعث می‌گردد تا هزینه‌های مربوط به هتل‌ها و بلیط پرواز کاهش یابند. همچنین نیاز است تا جهت گردش در شهر می‌بایست از خودروهای کولردار استفاده کنید. از طرفی شب‌های این ماه‌ها مناسب‌ترین زمان برای پیاده‌روی در سواحل این شهر خواهند بود. دقت داشته باشید که در این زمان از سال با گرما بسیار زیادی مواجه خواهید شد؛ در نتیجه خود را برای این موضوع آماده کنید.

سفری ارزان به دبی

زمان مناسب برای بازدید از فستیوال های دبی

به جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به دبی مربوط به بازدید از فستیوال‌های این شهر می‌شود. از آنجایی که دبی به تازگی میزبان جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری بوده است، بنابراین برگزاری آن‌ها توانسته افراد مختلفی را از سراسر جهان جهت بازدید و شرکت در این جشن‌ها به سمت خود جذب کند. جشنواره میراث فرهنگی المرموم، جشنواره بازی‌های Omega Dubai Desert Classic، جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه، جشنواره مودش و دانا دبی و نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل از جمله فستیوال‌های بزگ و جذاب این شهر به‌شمار می‌روند. گردشگرانی که قصد بازدید از این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها را دارند می‌توانند علاوه ‌بر شرکت در این جشنواره‌ها از دیگر مراکز خرید نیز بازدید نمایند.

اگر قصد چیدن برنامه‌ای برای سفر به دبی و بازدید از فستیوال‌های آن را دارید، در ابتدا باید از زمان برگزاری آن‌ها آگاه باشید. با دانستن زمان برگزاری فستیوال‌ها می‌توانید به ‌راحتی برنامه‌ای را در نظر گرفته و در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید. دقت نمایید که زمان برگزاری هر کدام از این فستیوال‌ها متفاوت بوده و شما باید با توجه به علاقه‌مندی‌های خود در آن‌ها شرکت کنید. به عنوان مثال برای شرکت در فستیوال میراث فرهنگی المرموم می‌بایست در نیمه‌ دوم مارس یا همان نیمه‌ اول ماه فروردین به این شهر سفر نمایید و این در حالی است که جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه در مارس یا همان اسفند ماه برگزار خواهد شد. از دیگر جشنواره‌های پرمخاطب دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

زمان مناسب برای بازدید از فستیوال های دبی

جشنواره خرید دبی (DSF)

فستیوال خرید دبی یک رویداد عجیب و غریب یک ماهه است که همه ساله معمولا در ژانویه یا فوریه برگزار می‌شود. جشنواره خرید دبی شهرت شهر را به عنوان بهشت خریداران به نمایش می‌گذارد و تخفیف‌های باورنکردنی و تبلیغات را روی طیف وسیعی از محصولات ارائه می‌کند. بازدیدکنندگان در بازارهای سنتی یا مراکز خرید مدرن می‌توانند همه چیز را از مد و لوازم الکترونیکی گرفته تا جواهرات و صنایع دستی در این فستیوال پیدا کنند.

رفتن به جشنواره خرید دبی را می‌توان هم فال و هم تماشا دانست؛ چرا که علاوه بر خرید مایحتاج در این جشنواره، آتش‌بازی‌های تماشایی نیز برگزار می‌شود که آسمان شب را روشن کرده و پخش کنسرت‌های موسیقی زنده با حضور هنرمندان مشهور در سراسر شهر آن‌ها را جذاب‌تر کرده است. این جشنواره همچنین شامل نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های فرهنگی، رژه و نمایش مد است که به زیبایی فضای جشن می‌افزایند. کارناوال سواری، بازی‌ها و بازی‌های کودکان، فستیوال خرید دبی را به یک رویداد مفرح برای همه سنین تبدیل کرده است.

جشنواره غذای دبی

جشنواره غذای دبی که سالانه برگزار می‌شود، طعم‌های محلی و بین‌المللی را گرد هم می‌آورد و تنوع رستوران‌های دبی را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره دارای طیف گسترده‌ای از رویدادهای مرتبط با غذا است، از جمله تورهای غذایی، حضور سرآشپزهای مشهور، مسابقات آشپزی، پارک‌های حمل غذا و رستوران‌های پاپ آپ، بازدیدکنندگان را ترغیبب می‌کنند تا به دیدن آن‌ها رفته و طعم غذاهای رستورانی یا اصیل خیابانی را بچشند. یکی دیگر از نکات برجسته جشنواره غذای دبی، رستوران‌های ساحلی آن است که علاقه‌مندان به سرو غذا در محیطی باز می‌توانند از خوردن غذا با چشم‌انداز خیره‌کننده ساحل لذت ببرند. این جشنواره همچنین میزبان کارگاه‌های تعاملی است که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد از سرآشپزهای چیره دست بیاموزند و تکنیک‌های مختلف آشپزی را کشف کنند.

جشنواره غذای دبی

جشنواره بین المللی فیلم دبی (DIFF)

جشنواره بین‌المللی فیلم دبی یک رویداد بین‌المللی مشهور است که هنر سینما را تجلیل می‌کند. DIFF که سالانه برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از فیلم‌های متنوع از سراسر جهان، از جمله فیلم‌های بلند، مستند و فیلم‌های کوتاه را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به عنوان بستری برای استعدادهای نوظهور و فیلم‌سازان شناخته شده برای نمایش آثار خود به مخاطبان جهانی عمل می‌کند.

در طول DIFF، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که در نمایش‌های فیلم و جلسات پرسش و پاسخ با کارگردانان و بازیگران حضور داشته و در بحث‌های میزگرد در مورد جنبه‌های مختلف فیلم‌سازی شرکت کنند. همچنین رویدادهای متمرکز بر صنعت سینما از جمله کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های مستر و جلسات شبکه این امکان را در اختیار مردم قرار داده‌اند تا با حوزه فیلم‌سازی آشنایی بیشتری پیدا کنند. این جشنواره فیلم‌سازان، بازیگران، تهیه‌کنندگان و علاقه‌مندان به فیلم را از کشورهای مختلف جذب کرده و به تبادل فرهنگی و ترویج رشد صنعت فیلم در دبی کمک می‌کند.

جشنواره جاز دبی

فستیوال جاز دبی یک فستیوال موسیقی فوق‌العاده است که هنرمندان جاز، بلوز و پاپ را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این جشنواره که در ماه فوریه هر سال برگزار می‌شود، مجموعه‌ای متنوع از اجراها را در چند مرحله ارائه می‌کند. از ملودی‌های جاز روح‌انگیز گرفته تا آهنگ‌های پرانرژی و پاپ؛ به گونه‌ای که این رویداد طیف گسترده‌ای از سلایق را در نظر گرفته و به نیاز آن‌ها پاسخ می‌دهد. جالب است بدانید که تاکنون جشنواره جاز دبی میزبان نوازندگان مشهور بین‌المللی مانند استینگ، آلیشیا کیز، سانتانا، جان لجند و بسیاری دیگر بوده است. کنسرت‌ها در یک مکان در فضای باز برگزار می‌شوند و محیطی منحصربه‌فرد در زیر آسمان پرستاره ایجاد می‌کنند. علاوه بر اجراهای اصلی، صحنه‌های کوچک‌تری با گروه‌های جاز محلی و استعدادهای نوظهور وجود دارند که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد هنرمندان جدیدی را کشف کرده و با آن‌ها آشنا شوند. فضای حیرت‌انگیز جشنواره، همراه با موسیقی گیرا، آن را به یک تجربه به یاد‌ماندنی برای دوست‌داران موسیقی تبدیل کرده است.

جشنواره جاز دبی

سورپرایز تابستانی دبی (DSS)

سورپرایز تابستانی دبی یک جشنواره سالانه است که در فصل تابستان برگزار می‌شود. هدف DSS افزایش جذابیت شهر به عنوان مقصدی مناسب برای خانواده با ارائه طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌ها برای همه سنین است. یکی از نکات برجسته DSS تبلیغات خرده‌فروشی است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند تخفیف‌های باورنکردنی را در مراکز خرید و خرده‌فروشی‌ها در سراسر دبی بیابند. از مد و لوازم الکترونیکی گرفته تا دکور خانه و محصولات زیبایی که خریداران می‌توانند در آنجا به خرید تابستانی بپردازند.

جشنواره سوپرایز تابستانی دبی همچنین دارای نمایش‌های سرگرم‌کننده زنده، از جمله کنسرت، نمایش‌های تئاتر و نمایش‌های خیابانی است. برای خانواده‌ها، DSS جاذبه‌های مختلفی مانند پارک‌های سرپوشیده، پارک‌های آبی و نمایشگاه‌های تعاملی را ارائه می‌دهد. کودکان می‌توانند از سواری‌ها، بازی‌ها و کارگاه‌هایی که مخصوص آن‌ها طراحی شده است لذت ببرند. DSS یک جشن شاد است که گردشگران و ساکنان را به گردش در شهر در طول فصل تابستان تشویق می‌کند.

جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات در دبی

جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات یک رویداد ادبی است که نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان به ادبیات را هر ساله از سرتاسر جهان جذب خود کرده و عشق به خواندن و ترویج تبادل فرهنگی را در آن‌ها تقویت می‌کند. نویسندگانی از ژانرهای مختلف از جمله داستان، غیرداستان، شعر و ادبیات کودک در جشنواره شرکت می‌کنند و بینش و تجربیات خود را با دیگر افراد به اشتراک می‌گذارند. امضای کتاب فرصتی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند تا کتاب‌های مورد علاقه خود را امضا کنند و در سطح شخصی با نویسندگان تعامل داشته باشند.

این جشنواره دارای برنامه‌های متنوعی از رویدادها مانند رونمایی کتاب، میزگرد، گفت‌وگوهای نویسنده‌ها، کارگاه‌های آموزشی، نقد شعر و جلسات داستان‌گویی است. بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که با نویسندگان مورد علاقه خود ملاقات کنند و در بحث‌های جذاب و کارگاه‌های شعر و نویسندگی که توسط افراد مجرب رهبری می‌شود شرکت کنند. جالب است بدانید که این جشنواره با برگزاری جلسات اختصاصی برای کودکان و بزرگسالان به نیازهای خوانندگان در تمام سنین پاسخ می‌دهد.

جشنواره ادبیات هواپیمایی امارات همچنین بر تنوع فرهنگی تاکید می‌کند و گفت‌وگو بین سنت‌های مختلف ادبی را تشویق می‌کند. نمایشگاه فوق آثاری از نویسندگان داخلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا ادبیات سراسر جهان را کشف کنند. این جشنواره نه تنها الهام‌بخش خوانندگان مشتاق است، بلکه نویسندگان مشتاق را نیز پرورش می‌دهد و برای آن‌ها راهنمایی‌های ارزشمند و فرصت‌های شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

چه زمانی برای بازدید فستیوال های دبی به این شهر سفر کنیم؟

سفر به لاکچری ترین شهر، دبی

اگر به دنبال سفر در آب‌وهوایی معتدل و مناسب همراه با کم‌ترین شلوغی هستید، میانه ماه‌های نوامبر تا اوایل دسامبر بهترین گزینه برای تفریح و گشت‌وگذار در دبی خواهد بود. دقت داشته باشید که سفر قبل از این بازه زمانی به علت وجود گرمای هوا بسیار سخت خواهد بود؛ همچنین امکان گشت‌و‌گذار در این شهر وجود نخواهد داشت.

ضمن این‌که روزهای بعد از این بازه زمانی با حجم بسیار زیادی از گردشگران و افرادی که به‌دنبال پاساژگردی و بازدید از مراکز خرید هستند، مواجه خواهید شد. در نظر داشته باشید که بدترین و نامناسب‌ترین زمان جهت گشت‌وگذار در این شهر فصل تابستان است؛ اما اگر قصد بازدید از سواحل دیدنی این شهر را دارید و از آفتاب آن نهایت لذت را می‌برید، ماه‌های آوریل و می بهترین زمان خواهد بود. در این ماه‌ها شما می‌توانید در آب دریا شنا کرده و از مناظر دیدنی این شهر دیدن کنید.

سفر به لاکچری ترین شهر، دبی

سخن پایانی

هنگامی که برای سفر به دبی برنامه‌ریزی می‌کنید، لازم است عوامل متعددی از جمله آب‌وهوا، گران‌ترین و ارزان‌ترین فصل سفر، شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان برای سفر و همچنین زمان برگزاری جشن‌ها و فستیوال‌ها را مدنظر قرار دهید. برای مثال از نظر آب‌وهوایی، دبی تابستان‌های بسیار گرم و طاقت‌فرسایی دارد. در فصل‌های انتقالی نظیر بهار و پاییز دبی دمای متعادل و آب‌وهوای بسیار دلپذیری را تجربه می‌کند.  در ضمن زمستان‌های آن نیز سرد نبوده و دما متعادل است، بدین خاطر می‌توان فعالیت‌های متعددی را در فضای باز انجام داد. به علاوه شهر دبی در طول سال میزبان فستیوال‌های مختلفی است که اگر قصد شرکت در آن‌ها را دارید، باید زمان سفر خود را با توجه به تاریخ برگزاری آن فستیوال‌ها تنظیم کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها