راهنمای سفر به سریلانکا

راهنمای سفر به سریلانکا

بسیاری از افرادی که قصد سفر به سریلانکا را دارند متأسفانه از اطلاعات مناسبی در رابطه با این مکان برخوردار نیستند. سریلانکا جزیره‌ای در بخش جنوبی کشور هندوستان بوده که در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای جذب حداکثری گردشگران کرده است. به دلیل طبیعت بکر و تنوع غذایی بسیار زیاد در این جزیره، تقاضا برای بازدید از مناطق گردشگری و جا‌های دیدنی آن هر سال در حال افزایش است. برای لذت بردن از تمامی جاذبه‌های موجود در این جزیره به راهنمای سفر به سریلانکا نیاز خواهید داشت تا بتوانید در زمان برنامه‌ریزی سفر به این جزیره نکات حائز اهمیتی را در نظر بگیرید.

معرفی کشور سریلانکا

کشور سریلانکا قسمتی از شبه قاره هندوستان بوده که در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب هند قرار گرفته است. در واقع سریلانکا در نیم‌کره شمالی واقع شده و برای سفر به این کشور نیاز است تا در اقیانوس هند به دنبال بزرگ‌ترین جزیره باشید. از نظر ظاهری سریلانکا شباهت بسیاری به قطره اشک دارد. این شباهت سبب گردیده تا لقب اشک هندوستان بر این منطقه نهاده شود. برخی از افراد نیز به این جزیره گوشواره هند می‌گویند. به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری سریلانکا شاهد بیشترین شباهت فرهنگی این کشور با مردمان کشور هندوستان خواهید بود. مساحت تقریبی سریلانکا در حدود ۶۵ هزار کیلومتر است.

دلایل سفر به سریلانکا

بسیاری از گردشگران و مسافران سریلانکا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند؛ اما مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که دلایل سفر به این جزیره چه می‌توانند باشند؟. محبوبیت سریلانکا در بین مسافرین و گردشگران هر روز در حال افزایش است؛ چراکه این کشور در زمینه گردشگری به عنوان یکی از بهترین مقاصد به‌شمار می‌آید. یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سریلانکا، جغرافیایی بسیار زیبا و آب‌وهوای بی‌نظیر آن است. علاوه‌بر این وجود سواحل باشکوه در این جزیره و تنوع فرهنگی باعث شده تا گردشگران سالانه از مسافرت به این منطقه استقبال زیادی نمایند.

جغرافیای کشور سریلانکا

به دلیل موقعیت قرارگیری و جغرافیای کشور سریلانکا شاهد آب‌وهوایی کاملاً مطبوع و دلپذیر و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی هستیم. به دلیل خاک حاصلخیزی که در این منطقه وجود دارد بسیاری از قدرت‌های ادوار گذشته به فکر استعمار این جزیره بوده‌اند. در صورتی که به عکاسی علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌شود تا به جزیره سریلانکا سفر کنید؛ چراکه در این جزیره شاهد مکان‌های مناسب برای عکاسی در طبیعت خواهید بود. ترکیب معماری معابد و مناظر طبیعی بسیار زیبایی که در این جزیره به چشم می‌خورند باعث به‌وجود آمدن یک چشم‌انداز رویایی و بی‌نظیر شده است.

فرهنگ در کشور سریلانکا

بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به کشور‌ها و شهر‌های مختلف جهان مسافرت می‌کنند شاهد برخی از فرهنگ‌های یکنواخت هستند. این فرهنگ‌ها معمولاً در طولانی مدت باعث خستگی مسافرین و گردشگران خواهند شد. تنها فرهنگ یکسان در بین مردمان این جزیره مهمان‌نوازی آن‌ها است. در واقع تنوع فرهنگ در کشور سریلانکا بسیار زیاد است. در هر قسمتی از این جزیره با مردمانی و اقوامی با ادیان مختلف مواجه خواهید شد. از مهم‌ترین شهر‌هایی که در این کشور قرار گرفته‌اند می‌توان به شهر دامبولا و شهر سیگیریا اشاره کرد. این شهر‌ها دارای تنوع فرهنگ باستانی و فرهنگ بودایی هستند.

حیوانات کمیاب در کشور سریلانکا

یکی از جاذبه‌های بسیار مهیج و جالبی که در سریلانکا بسیار پرطرفدار بوده مشاهده حیوانات کمیاب در این کشور است. در سریلانکا ۲۶ پارک ملی و همچنین دو پارک دریایی وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک ملی یالا اشاره کرد. این پارک ملی دارای بیشترین تنوع پلنگ گربه وحشی در جهان است. علاوه‌بر این وجود بیش ۲۱۵ گونه از خزندگان و پرندگان در این نواحی سبب گردیده تا این مکان به عنوان یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران شناخته شود. افرادی که به تماشای حیوانات بیرون از باغ وحش علاقه‌مند هستند می‌توانند از این فرصت به‌وجود آمده در سریلانکا نهایت استفاده را ببرند و در طول سفر خود آبزیان و پستانداران زیادی را از نزدیک مشاهده نمایند.

شهر‌های معروف کشور سریلانکا

در کشور سریلانکا شهر‌های بسیار مهمی وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی خاص هستند. به عنوان مثال از مهم‌ترین شهر‌های کشور سریلانکا می‌توان به شهر کلمبو یا شهر کندی اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود در صورتی که به کشور سریلانکا سفر می‌کنید حتما از شهر بنتوتا نیز دیدن فرمایید. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار محبوب و معروف کشور سریلانکا شهر‌گانه بوده که دارای چندین جاذبه گردشگری و دیدنی است؛ که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان معابد شگفت‌انگیز و کلیسا‌های زیاد این شهر را نام برد.

شهر کلمبو سریلانکا

شهر کلمبو به عنوان یک شهر تجاری و بزرگ‌ترین شهر سریلانکا شناخته می‌شود. در حال حاضر این شهر به عنوان استان غربی و پایتخت سریلانکا معرفی شده و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. همین جاذبه‌های گردشگری باعث شده که سالانه گردشگران و توریست‌های زیادی از سراسر جهان برای دیدن آن‌ها به این کشور سفر نمایند. شهر کلمبو یکی از زیباترین شهر‌های سریلانکا نیز معرفی می‌شود و به دلیل وجود آب‌وهوای گرمسیری آن‌ بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری کلمبو می‌توان به موزه تاریخ طبیعی و همچنین معبد سیما ماکالا اشاره کرد. در کلمبو می‌توانید از سواحل تفریحی و همچنین معابد بی‌نظیر آن نیز دیدن نمایید.

شهر کندی سریلانکا

کندی به عنوان بزرگ‌ترین شهر در کشور سریلانکا و آخرین پایتخت عصر پادشاهان باستانی این کشور محسوب می‌شود. شهر کندی در بین تپه‌های فلات کندی و در مزارع گرمسیری چای قرار گرفته و به عنوان دومین شهر بزرگ سریلانکا معرفی شده است. از نظر اقتصادی به عنوان یکی از مهم‌ترین شهر‌های این کشور به‌شمار می‌آید. از جاذبه‌های گردشگری کندی می‌توان به معبد دندان مقدس اشاره کرد.

در فصل تابستان جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیار لذت‌بخش و جذابی در این شهر برگزار می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جشنواره اسالا پراهرا اشاره نمود. فصل تابستان، شهر کندی غرق در شور و هیجان خواهد بود. در این جشنواره دیدنی فیل‌ها را تزیین می‌کنند و برنامه‌های متنوع آتش بازی و نمایش موزیکال در سراسر شهر برگزار خواهند شد. از جاذبه‌های دیگر این شهر می‌توان به معبد غار دامبولی و شهر مقدس اشاره کرد.

شهر بنتوتا سریلانکا

شهر بنتوتا در واقع یک شهر ساحلی در بخش جنوبی سریلانکا است. این شهر در مجاورت شهر کلمبو و گاله قرار گرفته و سواحل بسیار زیادی را در خود جای داده؛ و همین سواحل باعث شده‌اند تا شهرت زیادی در بین گردشگران و مسافران پیدا کند. در سواحل شهر بنتوتا می‌توانید انواع درختان نخل را نظاره‌گر باشید. علاوه‌بر این امکانات ورزشی و تفریحی بسیار زیادی در سواحل این شهر برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده‌اند. از جاذبه‌های گردشگری بنتوتا می‌توان به باغ بریف و جزیره دارچین اشاره کرد. همچنین این پیشنهاد می‌شود تا در صورتی که به بنتوتا سفر می‌کنید از قلعه پرتغالی‌ها و مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا دیدن نمایید.

آب ‌و هوای کشور سریلانکا

به دلیل موقعیت قرارگیری و جغرافیای کشور سریلانکا و آب‌وهوای استوایی، شاهد دو فصل خشک و مرطوب در این کشور هستیم. کشور سریلانکا به عنوان یک جزیره گرمسیری شناخته می‌شود که دارای آب‌وهوایی معتدل است. در این کشور وزش باد‌های اقیانوسی باعث شده تا دمای هوا متعادل‌تر باشد. به‌طور کلی می‌توان گفت نواحی جنوبی و جنوب غربی این کشور دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب هستند و بخش شمالی و شرقی آن آب‌وهوایی گرم و خشک دارد.

میانگین دما در سریلانکا بین ۲۸ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بوده و ممکن است که در ارتفاعات این کشور دما تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد نیز افت نماید. آب‌وهوای کشور سریلانکا مناسب برای سفر در تمامی فصول سال است. در این کشور سردترین ماه‌های سال، دسامبر و ژانویه هستند و گرم‌ترین روز‌های سال را می‌توانید در ماه های‌ آوریل و آگوست مشاهده نمایید.

بهترین زمان برای سفر به کشور سریلانکا

به‌طور کلی بهترین زمان سفر به کشور سریلانکا با در نظر گرفتن نواحی مختلف این جزیره متفاوت خواهد بود. در صورتی که قصد سفر به سواحل غرب و جنوب سریلانکا را دارید می‌توانید در ماه دسامبر تا ماه مارس اقدام به مسافرت کنید؛ اما در صورتی که قصد بازدید از سواحل شرقی این جزیره را داشته باشید می‌توانید در ماه دسامبر از بهترین شرایط آب‌وهوایی آن بهره‌مند شوید. نکته‌ای که در رابطه با کشور سریلانکا وجود دارد این است که به‌طور میانگین در تمامی طول سال سفر به آن امکانپذیر خواهد بود؛ چراکه در تمامی فصول دارای آب‌وهوای مناسبی برای گشت‌و‌گذار و تفریح است.

شرایط اخذ ویزا سریلانکا

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که همواره بسیاری از گردشگران و مسافران مطرح می‌کنند این است که آیا برای سفر به کشور سریلانکا نیاز به اخذ ویزا خواهد بود؟. برای پاسخ به این سؤال باید برخی از شرایط را مورد بررسی قرار دهید. برای سفر به کشور سریلانکا می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت سریلانکا اقدام به اخذ ویزای توریستی نمایید.

برای سفر به این کشور، ویزای توریستی فرودگاهی نیز صادر می‌شود که اعتبار آن‌ در حدود یک ماه است. برای دریافت این ویزا نیاز است تا در زمان رسیدن به فرودگاه مقصد مدارک خود را ارائه دهید که از مهم‌ترین مدارک می‌توان به گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار اشاره کرد. توجه داشته باشید که باید در زمان رسیدن به فرودگاه مقصد اقدام به ارائه بلیط‌های رفت‌و‌برگشت هواپیما نمایید. در این صورت مهر مخصوص در گذرنامه شما ثبت خواهد شد که به منزله ویزای اقامتی شما در کشور سریلانکا خواهد بود. لازم به ذکر است که در زمان اخذ ویزای سریلانکا هزینه‌ای را پرداخت نخواهید کرد.

شرایط حمل‌ونقل عمومی در سریلانکا

به‌طور کلی در کشور سریلانکا حمل‌و‌نقل با در نظر گرفتن برنامه سفر و تعداد نفرات مشخص می‌شود. یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل‌و‌نقلی که در کشور سریلانکا مورد استفاده قرار می‌گیرد توک توک نام دارد. این وسیله نقلیه در واقع یک موتور سه چرخ بوده و به ازای هر کیلومتر پیمایش مسیر هزینه مشخصی را از مسافرین دریافت می‌کند. در شهر کلمبو یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های رفت‌وآمد استفاده از توک توک است؛ چراکه می‌توانید در فاصله زمانی بسیار کمی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این شهر اقدام نمایید. علاوه‌بر این وسیله حمل نقل می‌توانید از اتوبوس نیز در این کشور استفاده کنید.

هزینه اتوبوس به ازای هر ۳ تا ۴ کیلومتر پیمایش دریافت خواهد شد. با توجه به این‌که هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس در کشور سریلانکا بسیار پایین است؛ اما متأسفانه کیفیت و امکانات مناسبی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده‌اند. بنابراین پیشنهاد می‌شود در صورت سفر به این کشور از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس کمتر استفاده کنید. برای سفر‌های طولانی و بین شهری نیز استفاده از قطار می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. قطار به عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل ارزان قیمت در سریلانکا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید که به دلیل ارزان بودن قطار معمولاً مسافرین و گردشگران زیادی از آن استفاده می‌نمایند که این موضوع باعث شده تا ازدحام و شلوغی در ‌ایستگاه‌های قطار آن به‌وجود بیاید. یکی دیگر از گزینه‌های رفت‌وآمد تاکسی‌های شهری است. توصیه می‌شود تا پیش از سوار شدن در رابطه با قیمت با راننده به توافق برسید؛ چراکه رانندگان سریلانکایی در صورت مواجه شدن با افراد غریبه درخواست پول بیشتری می‌کنند. در صورتی که بخواهید هزینه حمل‌ونقل در کشور سریلانکا را مورد بررسی قرار دهید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه‌های حمل‌ونقل در این کشور مقرون‌به‌صرفه و پایین است و می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل مختلفی که در این کشور در نظر گرفته شده‌اند استفاده کنید.

خرید سیم کارت در سریلانکا

بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کشور سریلانکا سفر می‌کنند در صورتی که از سیم‌کارت‌های کشور مبدا استفاده نمایند، متحمل هزینه‌های زیادی خواهند شد. به عنوان مثال اگر از کشور ایران به سریلانکا سفر می‌کنید در زمان استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی باید هزینه‌های زیادی را متقبل شوید. یکی از بهترین روش‌های استفاده از سیم کارت‌های خود کشور سریلانکا خواهد بود. سیم‌کارت‌های محلی با پکیج‌های دیتا و تماس برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

در این صورت می‌توانید از تماس‌های داخلی و همچنین تماس‌های خارجی نیز استفاده نمایید. علاوه‌بر این امکان بهره بردن از اینترنت نیز وجود دارد. اپراتور‌های تلفن همراه کشور سریلانکا آنتن‌دهی خوبی را در سراسر کشور در نظر گرفته‌اند. به منظور تهیه و خریداری این سیم‌کارت‌ها می‌توانید به گیشه مربوط در داخل فرودگاه مراجعه نمایید. قیمت این سیم‌کارت‌ها معمولاً بسیار مناسب است. در داخل شهر نیز می‌توانید اقدام به خرید این سیم‌کارت‌ها کنید؛ اما در صورت خرید از فرودگاه مطمئناً می‌توانید با قیمت پایین‌تری آن‌ها را تهیه فرمایید.

غذا‌های کشور سریلانکا

در تمامی شهر‌ها و کشور‌های دنیا غذا‌های خاصی وجود دارند. در واقع غذا‌های محلی برای گردشگران و مسافران محبوبیت بیشتری خواهند داشت. در کشور سریلانکا نیز انواع خورشت سبزیجات طبخ می‌شوند که دارای عطر و طعمی بی‌نظیر هستند. برخی از غذا‌های کشور سریلانکا باتوجه به سبزیجات همان فصل تهیه می‌گردند. از مهم‌ترین غذا‌های این کشور می‌توان به Gota kola kanda اشاره کرد.

این غذا به عنوان یک غذای بسیار مقوی شناخته می‌شود که سبز رنگ است و خواص درمانی زیادی دارد. از دیگر غذا‌های مشهور سریلانکا می‌توان به غذای Dha اشاره کرد. این غذا در حقیقت خورشت عدس نام داشته و از غذا‌های اصلی و محبوب این کشور به‌شمار می‌آید. در زمان سرو این غذا معمولاً آن را با برنج سرو می‌کنند.

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های سریلانکا

در کشور سریلانکا شاهد چهار مذهب اسلام و مسیحیت، هند و بودایی هستیم. به همین دلیل در طول سال تعطیلات عمومی یا مناسبت‌های زیادی وجود دارند. در این کشور ۲۵ روز به عنوان تعطیل رسمی در تقویم به چشم می‌خورند. در صورتی که قصد سفر به سریلانکا و شرکت در جشنواره‌های این کشور را دارید پیشنهاد می‌شود تا اطلاعات دقیقی از محل برگزاری و تاریخ جشنواره مورد نظر را کسب نمایید.

جشنواره وساک

براساس تقویم قمری بودایی جشنواره مذهب بودایی در روزهای اول سال جدید برگزار خواهد شد. این روز‌ها بین ۱۲ تا ۱۴ ‌آوریل هستند و به عنوان یکی از جشنواره‌های جالب در کشور سریلانکا شناخته می‌شوند. از مهم‌ترین قسمت‌های این جشنواره این است که این جشنواره در قله می‌هین تاله برگزار می‌گردد. برای رفتن به این مکان نیاز است تا پس از رسیدن به سریلانکا به‌واسطه قطار‌های شهر آنواردهاپورا به مقصد می‌هین تاله راهی شوید.

این جشنواره در تمامی شهر‌های کشور برگزار خواهد شد و در روز برگزاری این جشن در تمامی خانه‌ها و مغازه‌ها فانوس روشن می‌شود. در مناطق دیگر این کشور مانند دریاچه بیرا مردم به بیرون از خانه ‌می‌روند و اقدام به سرو غذا‌های خوشمزه می‌کنند. لازم به ذکر است که افراد مذهبی به معابد کلمبو رفته و در این معابد به عبادت می‌پردازند.

جشنواره کندی اسالا پویا پراهرا

یکی دیگر از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که در کشور سریلانکا برگزار می‌شود جشنواره کندی اسالا نام دارد. این جشنواره در شهر کندی برگزار شده و معمولاً به همین منظور سالانه در معبد دندان مقدس افراد بسیار زیادی دور هم جمع می‌شوند و اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کنند. در این جشنواره می‌توانید لحظاتی بسیار خاطره‌انگیزی را تجربه نمایید؛ چراکه بسیاری از افراد و خوانندگان در این جشنواره اقدام به آوازخوانی کرده و افراد دیگر نیز با فیل‌های تزئین شده به خیابان می‌آیند.

در این جشنواره برنامه‌های تفریحی و مهیجی در سراسر شهر برگزار می‌شوند. نکته جالب و حائز اهمیت دیگری که در رابطه با این جشنواره وجود دارد این است که این جشن به مدت ۷ روز در شهر برگزار شده و در شب‌های آخر مهیج‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های جشنواره را شاهد خواهید بود.

جشنواره دیپاوالی

این جشنواره به عنوان جشنواره نور هندو‌ها شناخته می‌شود. در این جشنواره مردم سریلانکا با روشن کردن لامپ‌های کوچک در خانه‌هایشان در تمامی سطح شهر، خیابان‌ها را نورانی می‌کنند. در تقویم میلادی معمولاً این جشن در ماه اکتبر و نوامبر برگزار می‌گردد و مدت زمان برگزاری آن ۵ روز خواهد بود. بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین قسمت‌های جشن در روز آخر هستند که بسیاری از مردم و شرکت‌کنندگان در آن با به تن کردن لباس‌های نو به یکدیگر شیرینی تعارف می‌کنند.

کریسمس

باتوجه به این‌که تعداد کمی از مردم سریلانکا مسیحی هستند؛ اما سالانه جشن‌های بزرگی تحت عنوان کریسمس در این کشور برگزار می‌شوند. در این روز‌ها مراکز خرید و فروشگاه‌ها با رنگ‌های شاد و جذاب اقدام به تزئین دکوراسیون خود می‌کنند و در تمامی بخش‌های شهر شاهد درختان کاج تزئین شده خواهید بود. این موضوع باعث شده تا زیبایی شهر در ایام کریسمس چندین برابر افزایش یابد.

فستیوال رقص‌های محلی کندی

در مجاورت دریاچه شهر کندی مکانی بسیار مناسب برای تماشای رقص و برگزاری بسیاری از جشن‌های محلی تعبیه شده؛ و هر روز عصر با پرداخت مبلغی تحت عنوان ورودی می‌توانید برای دیدن رقص بومی و نواحی مختلف کشور سریلانکا به این مکان سفر داشته باشید. از نکات بسیار مهم این جشنواره می‌توان به صورت‌های مختلف در حین برگزاری این مراسم اشاره کرد که هر یک از آن‌ها دارای نماد و مفهومی مخصوص به خود هستند.

موارد مهم در زمان سفر به سریلانکا

یکی از موارد بسیار مهمی که در زمان سفر به سریلانکا باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً آب لوله‌کشی این کشور دارای کیفیت مناسبی نخواهد بود؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود تا از بطری‌های آب معدنی که دارای برچسب سازمان استاندارد هستند استفاده نمایید. از موارد بسیار مهم دیگری که به عنوان توصیه‌های عمومی برای سفر به این کشور باید به آن توجه نمود این است که از توهین به پرچم و نماد‌های ملی این کشور خودداری نمایید و در رابطه با مسائل سیاسی این کشور به هیچ عنوان صحبت نکنید. آثار تاریخی در این کشور اهمیت و ارزش بسیار بالایی دارند و دست زدن به آن‌ها ممنوع است. پیش از سفر به کشور سریلانکا ممنوعیت‌های وارداتی را مطالعه نمایید تا در زمان مسافرت با مشکلات احتمالی مواجه نشوید. علاوه‌بر این داشتن شماره و آدرس سفارت ایران و شماره‌های ضروری کشور سریلانکا از موارد بسیار مهم در هنگام سفر به این کشور به‌شمار می‌روند.

اطلاعات ضروری کشور سریلانکا

پیش از سفر به کشور سریلانکا پیشنهاد می‌شود تا در رابطه با زبان رسمی و واحد پول این کشور اطلاعات مناسبی را به‌دست آورید. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین اطلاعات ضروری پیش از سفر به کشور سریلانکا، کد این کشور و شماره‌های اضطراری آن است. بسیاری مسافران و گردشگرانی که به کشور سریلانکا مسافرت می‌کنند باید اطلاعات مناسبی را نیز در رابطه با فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور داشته باشند.

  • زبان رسمی: سینهالی- تامیل
  • واحد پول: کرون
  • نوع برق شهری در کشور سریلانکا: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
  • کد کشور سریلانکا: +۹۴
  • شماره‌های اضطراری
  • پلیس ۱۱۸
  • آمبولانس و آتش نشانی ۱۱۰
  • پلیس گردشگری ۲۴۲۱۰۵۲. ۰۱۱

اختلاف ساعت سریلانکا با تهران: ساعت رسمی کشور سریلانکا ۵ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.   
فرودگاه‌های مهم و بین‌المللی سریلانکا: فرودگاه بین‌المللی باندرا نیکی، فرودگاه بین‌المللی ماتا و فرودگاه بین‌المللی راتمالانا

هزینه خورد و خوراک در کشور سریلانکا

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در زمان استفاده از راهنمای سفر به سریلانکا باید به آن توجه داشته باشید هزینه‌های خوردوخوراک در این کشور است. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت در این کشور در حدود ۳۰۰ روپیه خواهد بود. برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط نیز باید چیزی در حدود ۲ هزار روپیه پرداخت نمایید. در صورتی که به دنبال غذا‌های ارزان‌تر در سریلانکا هستید، می‌توانید از مک دونالد استفاده کنید که در مقایسه با سایر غذا‌ها ارزان‌تر است. برای تهیه یک بطری آب معدنی باید ۴۸ روپیه سریلانکا و برای سرو یک فنجان قهوه باید ۳۴ روپیه سریلانکا را پرداخت نمایید.

هزینه حمل ‌و نقل در کشور سریلانکا

از موارد بسیار مهم دیگر در زمان سفر به این کشور هزینه حمل‌ونقل آن خواهد بود. هزینه بلیط تک سفره در این کشور ۲۰ روپیه و هزینه بلیط ماهانه حمل‌ونقل هزار روپیه سریلانکا است. هزینه تاکسی ۵۰ روپیه و به ازای هر کیلومتر اضافه پیمایش ۴۵ روپیه سریلانکا به مبلغ فوق اضافه می‌شود. علاوه‌بر این هزینه یک لیتر بنزین در این کشور ۱۲۵ روپیه است.

جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا بسیاری از مسافران و گردشگران این کشور را به عنوان اولین مقصد گردشگری خود انتخاب کنند، وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و متنوع در آن است. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به شهر باستانی سیگیریا و شهر تاریخی گاله اشاره کرد. در صورتی که به تاریخ و تمدن کشور سریلانکا علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌شود که در صورت سفر به این کشور حتماً از آثار تاریخی این کشور نیز دیدن کنید.

شهر باستانی سیگیریا

این شهر باستانی در استان مرکزی سریلانکا قرار دارد و صخره‌هایی بسیار بزرگ و عظیمی را در خود جای داد. علاوه‌بر این یکی از قصر‌های باستانی بر فراز این صخره‌های عظیم قرار گرفته که باعث شده تا یکی از جاذبه‌های گردشگری به‌شمار بیاید. قلعه سیگیریا متعلق به شاه کاساپا بوده که از قرن پنجم بعد از میلاد بر جای مانده است. به وسیله پله‌هایی که در اطراف این صخره تعبیه شده‌اند می‌توانید به بالای صخره و قلعه تاریخی بروید. یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با شهر باستانی سیگیریا وجود دارد این است که ورودی این قلعه شباهت بسیار زیادی به شیر سنگی تراشیده شده داشته و دارای شکوه بسیار زیادی است.

شهر تاریخی گاله

در کشور سریلانکا یک شهر قدیمی وجود دارد که در آن می‌توانید آثاری بر جای مانده از هلندی‌ها را مشاهده کنید. در واقع مردم هلند در قرن شانزدهم اقدام به تأسیس این شهر نموده‌اند. از موارد بسیار مهمی که می‌توانید در شهر تاریخی گاله نظاره‌گر باشید، استحکام دیواره‌های این شهر است که برای هجوم دشمنان تعبیه شده بودند. این شهر در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از پایتخت سریلانکا، کلمبو قرار گرفته و یکی از مناطق گردشگری و تاریخی سریلانکا به‌شمار می‌رود.

غار دامبولا

این غار از بیست و دو قرن گذشته به عنوان یک مکان مذهبی در آیین بودا شناخته می‌شود. غار دامبولا به عنوان بزرگ‌ترین و سالم‌ترین غار در جزیره سریلانکا به‌شمار می‌آید. در داخل آن می‌توانید انواع نقاشی‌های دیواری بسیار زیبایی را مشاهده نمایید. علاوه‌بر این ۱۵۰ مجسمه در دورتادور غار نیز به چشم می‌خورند.

باید و نباید‌ها در سفر به سریلانکا

در زمان سفر به سریلانکا نیاز است تا به برخی از موارد مهم توجه داشته باشید تا بتوانید نهایت لذت را از سفر به این جزیره ببرید. یکی از موارد بسیار مهم این است که سعی کنید در حدود یک ماه قبل از سفر اقدام به رزرو هتل و محل اقامت خود نمایید. برای این‌که بتوانید از جاذبه‌ها و نواحی بیشتری در جزیره دیدن کنید نیازمند یک برنامه‌ریزی مناسب هستید؛ بنابراین راهنمای سفر به سریلانکا می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

سعی کنید در فعالیت‌ها و تفریحات رایگانی که در سطح شهر برگزار می‌شوند شرکت کنید. از مهم‌ترین تفریحات رایگان می‌توان به دوچرخه سواری، پیاده‌روی و همچنین کوهنوردی اشاره کرد. در زمان سفر به سریلانکا حتماً یک بطری آب معدنی نیز به همراه داشته باشید. توجه نمایید که این کشور در مقایسه با بسیاری از کشور‌های غربی به عنوان مقاصد گردشگری ارزان به‌شمار می‌آید؛ اما در زمان خرید مایحتاج خود حتماً اقدام به بررسی قیمت‌ها کنید.

کلام پایانی

در کشور سریلانکا جاذبه‌ها و جشنواره‌های بسیار زیادی به‌صورت سالانه برگزار می‌گردند که در زمان سفر به این کشور نیازمند راهنمای سفر به سریلانکا خواهید بود. در واقع پیش از سفر پیشنهاد می‌شود تا اطلاعات کاملی از آب‌وهوای این جزیره و همچنین مناسب‌ترین زمان سفر را کسب نمایید. کشور سریلانکا یکی از کشور‌های جنوب آسیا به‌شمار می‌آید که به دلیل مجاورت آن با اقیانوس هند، سواحل بسیار زیاد و زیبایی را در خود جای داده است. علاوه‌بر این، وجود آثار تاریخی و طبیعی فراوان باعث شده تا سالانه تقاضا برای مسافرت به این جزیره افزایش یابد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها