راهنمای سفر به ترکیه

راهنمای سفر به ترکیه

کشور ترکیه از مقاصد گردشگری بسیار مهم برای ایرانیان به‌شمار می‌آید. دلیل این محبوبیت می‌تواند نزدیکی و هم‌مرز بودن آن با کشور ایران باشد. علاوه‌بر این، آب‌وهوای مناسب و وجود مکان‌های گردشگری بسیار زیاد سبب شده‌اند تا سالانه گردشگران و مسافران زیادی قصد مسافرت به این کشور را داشته باشند؛ اما پیش از سفر به این کشور نیاز است تا راهنمای سفر به ترکیه را مطالعه کنید تا اطلاعات مناسبی را در رابطه با این کشور به‌دست بیاورید. این اطلاعات می‌توانند مربوط به موقعیت قرارگیری یا واحد پول این کشور باشند. علاوه‌بر این نحوه دسترسی و مسافرت به ترکیه از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت.

راهنمای سفر به ترکیه

دلایل سفر به کشور ترکیه

پیش از این‌که در رابطه با کشور ترکیه و نحوه سفر به آن اطلاعات مناسبی را به‌دست بیاورید نیاز است تا دلایل و هدف خود را از مسافرت به این کشور مشخص کنید. یکی از مهم‌ترین دلایل این است که برای سفر به این کشور به اخذ ویزا نیاز نخواهد بود. باتوجه به این موضوع که معمولاً روند اخذ ویزای مسافرتی کشور‌های اروپایی برای ایرانیان سخت است، بنابراین سفر به کشور ترکیه یکی از گزینه‌های بدون دردسر به‌شمار می‌آید؛ چراکه  می‌توان به‌راحتی و بدون دریافت ویزا به بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور پرداخت.

علاوه‌بر این ترکیه به عنوان یک کشور آسیایی و اروپایی شناخته می‌شود و معمولاً هزینه‌های مسافرت به آن بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. فرهنگ مردم این کشور نیز شباهت بسیار نزدیکی به فرهنگ ایرانیان دارد. تنوع غذا‌های لذیذ و باکیفیتی که در این کشور به چشم می‌خورند باعث شده تا ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری به‌شمار بیاید. سالانه فستیوال‌ها و جشنواره‌های بسیار مهیج و جذابی نیز در این کشور برگزار می‌گردند. علاوه‌بر تمامی موارد فوق امکان استفاده از تفریحات ساحلی مانند غواصی یا قایق سواری در این کشور وجود دارد که این موضوع نیز یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به ترکیه به محسوب می‌شود.

دلایل سفر به کشور ترکیه

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

ترکیه به عنوان یک کشور آسیایی شناخته می‌شود که بخش بزرگی از این کشور در منطقه آناتولی یا آسیای کوچک قرار گرفته است. به بیان دیگر کشور ترکیه در جنوب باختر قاره آسیا واقع شده و در منطقه‌ای به نام آسیای صغیر قرار دارد. ترکیه به عنوان محل اتصال دو قاره مهم آسیا و اروپا شناخته می‌شود. شکل هندسی بسیار خاص و منحصربه‌فرد این کشور باعث شده تا تغییرات و توسعه بسیار زیادی در بخش اقتصادی در این کشور به‌وجود بیایند. این کشور دارای شش همسایه آسیایی و دو همسایه اروپایی است. در واقع ترکیه با ایران ۴۹۹ کیلومتر مرز مشترک دارد.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

زبان، دین، واحد پول ترکیه

اولین قانون اساسی جمهوری ترکیه که در سال ۱۹۲۴ میلادی وضع شد، دین رسمی مردم این کشور را اسلام تعیین نمود. توجه داشته باشید که اکثر مسلمانانی که در کشور ترکیه زندگی می‌کنند تابع مذهب تسنن بوده که در بین آن‌ها حنفی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین گروه و اقلیت مذهبی شناخته می‌شوند. علاوه‌بر این شافعی‌ها با جمعیتی کمتر در بخش شرقی ترکیه زندگی می‌کنند. ترکی، زبان رسمی مردمان این کشور به‌شمار می‌رود که در حال حاضر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های دنیا نیز به‌حساب می‌آید. یکای پول این کشور لیر است که با کد ایزو ۴۲۱۷ و کد الفبای TRY معرفی می‌گردد.

زبان، دین، واحد پول ترکیه

آب‌ و هوای کشور ترکیه

همان‌طور که بیان گردید به دلیل موقعیت قرارگیری کشور ترکیه در بین دریا معمولاً شاهد آب‌وهوای مرطوب در این کشور هستیم؛ اما در برخی از شهر‌های دیگر ترکیه اقلیم مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی وجود دارند. در سفر به کشور ترکیه نیاز است تا اطلاعات مناسبی را از آب‌وهوای این کشور به‌دست بیاورید. علاوه‌بر این با سفر به شهر‌های مختلف این کشور می‌توانید شاهد آب‌وهوای مختلف و گوناگون باشید.

آب‌ و هوای کشور ترکیه

اقدامات لازم برای سفر به کشور ترکیه

برای سفر به کشور ترکیه نیازمند داشتن برخی از مدارک و ملزومات لازم برای سفر هستید. یکی از مهم‌ترین موارد و اقدامات لازم برای سفر به این کشور دریافت گذرنامه یا پاسپورت است. در همین راستا مهم‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا سفر به کشور ترکیه نیازمند اخذ ویزا خواهد بود؟. برای سفر به ترکیه نیاز است تا اطلاعات مناسبی را در رابطه با نحوه سفر به این کشور به‌دست آورید.

اقدامات لازم برای سفر به کشور ترکیه

گذرنامه یا پاسپورت

یکی از اصلی‌ترین مراحلی که برای خارج شدن از مرز‌های کشور ایران باید به آن توجه داشته باشید اخذ گذرنامه یا پاسپورت است. در واقع پاسپورت به عنوان یک مدرک شناسایی به‌شمار می‌آید که به‌واسطه کشور مبدا صادر می‌گردد. گذرنامه یا پاسپورت معرف هویت مسافر کشور مقصد است. برای دریافت گذرنامه نیاز بوده تا به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنید و مدارکی همچون اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و یک قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی را به همراه داشته باشید.

گذرنامه یا پاسپورت

ویزای ترکیه

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا سفر به کشور ترکیه محبوبیت زیادی داشته باشد امکان سفر به این کشور بدون دریافت ویزا است. برخی از کشور‌های همسایه به دلیل ارتباط سیاسی و تجاری نزدیکی که با یکدیگر دارند اقدام به امضا کردن توافق‌نامه‌ای تحت عنوان لغو ویزا می‌کنند. کشور ایران و ترکیه نیز اقدام به عقد توافق‌نامه لغو روادید یا ویزا نموده‌اند، بنابراین مسافرین و گردشگران ایرانی می‌توانند بدون اخذ ویزا به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند؛ اما در صورتی که مسافرین برای اقامت بیش از سه ماه در این کشور اقدام کنند باید برای دریافت ویزا به سفارت ترکیه مراجعه نمایند.

ویزای ترکیه

راه ‌های سفر به کشور ترکیه

برای سفر به کشور ترکیه می‌توانید از راه‌های مختلف استفاده کنید. در واقع استفاده از هر یک از مسیر‌های دسترسی و مسافرت به این کشور با در نظر گرفتن هدف شما از سفر مشخص می‌شوند. به‌طور کلی می‌توان که مسافرت به ترکیه با هواپیما یا با قطار یا حتی با اتوبوس یا ماشین شخصی نیز امکان‌پذیر است. هر یک از روش‌ها و راه‌های مسافرت به این کشور دارای مزایایی هستند و مسافرین و گردشگران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

راه ‌های سفر به کشور ترکیه

سفر با هواپیما به کشور ترکیه

کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد پررفت‌وآمد و مهم گردشگری به‌شمار می‌آید. در واقع سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران برای سفر به این کشور از مرز‌های هوایی اقدام می‌کنند. سفر با هواپیما به کشور ترکیه به دلیل نزدیکی و هم‌مرز بودن آن با ایران بسیار ساده و با صرف زمان کمی انجام می‌پذیرد. بنابراین اگر قصد سفری ایمن و بدون دردسر را دارید پیشنهاد می‌شود که از هواپیما برای سفر استفاده کنید.

سفر با هواپیما به کشور ترکیه

سفر با قطار به ترکیه

در زمان استفاده از مسیر‌های حمل‌ونقل ریلی مدت زمان بیشتری را در سفر خواهید بود؛ اما در مقایسه با وسایل حمل‌ونقل هوایی هزینه‌های کمتری را خواهید پرداخت. برای سفر به کشور ترکیه با قطار باید در وهله اول از قطار تهران وان استفاده نمایید. زمانی که به وان ترکیه سفر کرده‌اید می‌توانید با در نظر گرفتن مقصد خود از خطوط داخلی قطار این کشور استفاده کنید. هم اکنون یکی از روش‌های سفر به این کشور استفاده از قطار است که برای افرادی که به دنبال ماجراجویی در سفر هستند، مناسب خواهد بود.

سفر به ترکیه با اتوبوس یا ماشین شخصی

سفر‌های جاده‌ای یکی دیگر از روش‌های چالش‌بر‌انگیز سفر به ترکیه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید به‌وسیله، وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس یا خودروی شخصی به این کشور سفر کنید. برای سفر با خودروی شخصی باید اقدام به تهیه گواهینامه بین‌المللی و آکسا نمایید. علاوه‌بر این داشتن پلاک ترانزیت نیز یکی دیگر از ملزومات سفر با خودروی شخصی به ترکیه به‌شمار می‌آید. برای سفر با خودروی شخصی می‌توانید از مرز بازرگان که در ۲۹۰ کیلومتری شهر تبریز و مرز سرو که در ۶۰ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد استفاده کنید. علاوه‌بر این مرز رازی نیز که در ۷۰ کیلومتری خوی قرار داشته امکان سفر با خودروی شخصی به ترکیه را فراهم می‌سازد.

سفر به ترکیه با اتوبوس یا ماشین شخصی

بهترین زمان سفر به کشور ترکیه

یکی از موارد بسیار مهمی که باید پیش از سفر به کشور ترکیه به آن توجه داشته باشید، بهترین زمان سفر به این کشور است. بهترین زمان سفر به ترکیه با در نظر گرفتن هدف شما از سفر مشخص می‌شود؛ اما از نظر آب‌وهوایی هر کدام از فصل‌های این کشور فرصتی را برای استفاده از امکانات و تفریحات گوناگون فراهم می‌آورند.

سفر در فصل بهار به کشور ترکیه

یکی از فصل‌ها و زمان‌های بسیار مناسب برای مسافرت به کشور ترکیه فصل بهار است؛ چراکه  در این فصل آفتابی ملایم با هوایی بسیار مطبوع را در این کشور شاهد هستیم. در صورتی که به دنبال استفاده از تمامی امکانات و تفریحات موجود در این کشور هستید پیشنهاد می‌شود تا در فصل بهار به ترکیه مسافرت کنید. به بیان دیگر بهار به عنوان یک فصل طلایی برای مسافرت به‌شمار می‌آید و در این فصل معمولاً میزان سفر به این کشور افزایش پیدا می‌کند.

سفر در فصل بهار به کشور ترکیه

سفر در فصل تابستان به کشور ترکیه

در صورتی که نمی‌توانید گرمای زیادی را تحمل نمایید، پیشنهاد می‌شود تا در این فصل به کشور ترکیه مسافرت نکنید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً در تابستان امکان استفاده از تفریحات آبی و ساحلی در این کشور وجود دارد و می‌توانید از تمامی این امکانات نهایت استفاده و بهره را ببرید. بهترین زمان خرید از کشور ترکیه فصل تابستان است. این فصل برای افرادی که به خرید کردن و پاساژگردی علاقه زیادی دارند مناسب خواهد بود، به‌طور ی که خرید اجناس با قیمت‌های بسیار مناسب امکانپذیر است.

سفر در فصل تابستان به کشور ترکیه

سفر در پاییز به کشور ترکیه

به جرأت می‌توان گفت پس از فصل بهار بهترین زمان سفر به کشور ترکیه، پاییز خواهد بود؛ چراکه در این فصل معمولاً از شلوغی و ازدحام توریست‌ها و مسافرین کاسته شده و شهر چهره پاییزی به خود می‌گیرد. علاوه‌بر این به دلیل این‌که هزینه‌های اقامت و خرید در فصل بهار در این کشور در مقایسه با فصل پاییز کمتر است بنابراین یک زمان ‌ایده‌آل برای مسافرت به‌حساب می‌آید. پیشنهاد می‌شود تا برای سفر به این کشور از اوایل آذر ماه اقدام به برنامه‌ریزی نمایید؛ چراکه  پس از آن احتمال سرد شدن هوا افزایش می‌یابد.

سفر در پاییز به کشور ترکیه

سفر در زمستان به کشور ترکیه

به علت سرمای زیاد و بارش برف تعداد کمی از مسافران و گردشگران در زمستان بهبرای مسافرت به ترکیه اقدام می‌کنند؛ بنابراین امکان یافتن هتل و تور‌های گردشگری با قیمت پایین‌تر وجود خواهد داشت. به دلیل برگزاری جشن کریسمس در اوایل زمستان حراج‌هایی هر ساله در ترکیه در نظر گرفته می‌شوند و امکان برخورداری از تخفیف‌های ویژه در این فصل وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال خریدی ارزان هستید می‌توانید از فصل زمستان برای مسافرت به ترکیه‌ای استفاده کنید.

سفر در زمستان به کشور ترکیه

هزینه‌ های سفر به ترکیه

برای سفر به کشور ترکیه یک‌سری هزینه‌های ثابتی وجود دارند که پیش از سفر باید اقدام به پرداخت کردن آن‌ها نمایید. برخی از این هزینه‌ها شامل هزینه صدور یا تمدید پاسپورت و عوارض خروج از کشور می‌شوند؛ اما هزینه‌های سفر به کشور ترکیه منوط به هزینه بلیط هواپیما و هزینه بلیط محل اقامت است. در صورتی که با وسایل حمل‌ونقل دیگری مانند قطار یا خودروی شخصی نیز به کشور ترکیه مسافرت کنید می‌توانید به‌صورت چشم‌گیری در میزان هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید. علاوه‌بر تمامی این موارد در کشور ترکیه هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های خورد و خوراک و هزینه‌های بازدید از جا‌های دیدنی این کشور را نیز باید بپردازید که این هزینه‌ها برای هر یک متفاوت خواهند بود.

هزینه سفر هوایی به کشور ترکیه

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین هزینه‌هایی که در زمان سفر به کشور ترکیه باید به آن توجه داشته باشید هزینه سفر و استفاده از وسایل حمل‌ونقل مختلف است. در واقع اگر از وسایل حمل‌ونقل هوایی مانند هواپیما برای سفر به این کشور استفاده کنید باید هزینه‌های مختلفی را براساس نوع ایرلاین بپردازید. برای مثال بلیط رفت‌وبرگشت شرکت هواپیمایی ترکیش ۳۳۱ دلار در نظر گرفته شده است. این هزینه در صورتی که از شرکت‌های هواپیمایی قطر استفاده نمایید این هزینه در حدود ۴۷۳ دلار خواهد بود.

هزینه سفر هوایی به کشور ترکیه

هزینه سفر با قطار به کشور ترکیه

هزینه خرید بلیط قطار در مقایسه با بسیار بلیط‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است، با این حال مدت زمان سفر به وسیله قطار طولانی‌تر بوده؛ به‌طوری که برای سفر به کشور ترکیه در حدود ۶۰ ساعت زمان صرف می‌شود. هزینه‌های سفر به‌وسیله قطار با در نظر گرفتن نوع کوپه و خدمات اضافی درخواستی می‌توانند متغیر باشند؛ اما به‌طور کلی هزینه سفر برای یک شخص بالغ در حدود ۵۵ یورو خواهد بود.

هزینه سفر با ماشین و اتوبوس به کشور ترکیه

یکی از روش‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه و ارزان برای سفر به کشور ترکیه استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس است. علاوه‌بر این امکان سفر با اتومبیل شخصی و کاپوتاژ ماشین نیز وجود دارد. مسافتی که از شهر تهران تا استانبول باید طی کنید در حدود ۲۴۵۰ کیلومتر خواهد بود. برای هر ۱۰ کیلومتر به خرید یک لیتر بنزین نیازمند هستید. علاوه‌بر این هزینه کاپوتاژ خودرو نیز در حدود هفت میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در صورتی که قصد سفر با اتوبوس را به کشور ترکیه داشته باشید باید اقدام به خرید بلیط اتوبوس تهران استانبول کنید که هزینه آن نیز با در نظر گرفتن زمان سفر متفاوت و متغیر است.

هزینه سفر با ماشین و اتوبوس به کشور ترکیه

هزینه بیمه مسافرتی به کشور ترکیه

ضرورتی برای تهیه بیمه مسافرتی برای سفر به کشور ترکیه وجود ندارد؛ اما برای اطمینان خاطر بیشتر و احساس امنیت بالاتر پیشنهاد می‌شود تا برای خرید بیمه مسافرتی به این کشور اقدام کنید. هزینه‌های خرید بیمه با در نظر گرفتن سن بیمه‌گزار و مدت سفر مشخص می‌شود. به‌طور کلی می‌توان گفت در هنگام استفاده از بیمه مسافرتی می‌توانید از مزایایی مانند هزینه‌های پزشکی و درمانی و پرداخت هزینه‌های تأخیر در پرواز و کنسل شدن آن نیز استفاده نمایید. علاوه‌بر این، این بیمه‌ها می‌توانند هزینه گم شدن چمدان و همچنین مدارک شناسایی مسافرین را نیز متقبل شوند.

هزینه‌ های خورد و خوراک در سفر به کشور ترکیه

یکی دیگر از اصلی‌ترین هزینه‌هایی که در سفر به ترکیه با آن مواجه خواهید شد، هزینه‌های خورد و خوراک خواهد بود. به‌طور میانگین می‌توان گفت هزینه یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت این کشور برای هر نفر در حدود ۳. ۴۷ دلار بوده؛ اما هزینه‌های خورد و خوراک در کشور ترکیه با در نظر گرفتن کیفیت رستوران و شهری که رستوران در آن قرار دارد متغیر است.

هزینه‌های خورد و خوراک در سفر به کشور ترکیه

هزینه اقامت توریستی در کشور ترکیه

توجه داشته باشید که یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل هزینه اقامت در این کشور است. این هزینه می‌تواند با در نظر گرفتن هتل‌ها و محل‌های مختلف اقامتی مانند هاستل متفاوت و متغیر باشد. هزینه مورد نیاز برای استفاده از هتل‌ها و مراکز اقامتی به امکانات و همچنین محل قرار‌گیری و نوع اتاق آن مرتبط خواهد بود؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت هزینه یک شب اقامت در هتل سه ستاره در شهر استانبول در حدود ۱۴ دلار به بالا است. هزینه یک شب اقامت در یک هتل ۴ ستاره در همین شهر نیز از ۱۸ دلار آغاز می‌گردد.

هزینه خرید سیم کارت در ترکیه

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که شما می‌توانید بدون خرید سیم‌کارت در کشور ترکیه از امکانات و سرویس‌های رومینگ اپراتور‌های داخلی استفاده نمایید؛ اما در صورتی که به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستید استفاده از رومینگ برای شما مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. بر همین اساس باید توجه داشته باشید که اپراتور‌های مختلفی در حال ارائه خدمات هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ترک تلکام و ترکسل اشاره کرد. بنابراین می‌توانید با مراجعه به فرودگاه و با ارائه پاسپورت و پر کردن فرم مربوطه اقدام به خرید سیم‌کارت نمایید. در سفر به کشور ترکیه هزینه خرید سیم‌کارت می‌تواند با در نظر گرفتن نوع اپراتور متغیر باشد.

هزینه خرید سیم کارت در ترکیه

هزینه‌ های رستوران در کشور ترکیه

کشور ترکیه به دلیل این‌که از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار نزدیک به کشور ایران است و با این کشور هم‌مرز بوده، بنابراین ذائقه مردم آن نیز نزدیک به مردم ایران است. در شهر‌های توریستی این کشور رستوران‌های بسیار لوکس و باکیفیتی وجود دارند. در صورتی که قصد استفاده از این رستوران‌ها را داشته باشید باید برای یک وعده غذای معمولی در این شهر‌ها در حدود ۱۵ تا ۳۰ لیر بپردازید. هزینه‌های غذا در کشور ترکیه یکی دیگر از هزینه‌های سفر محسوب می‌شوند.

هزینه‌ های رستوران در کشور ترکیه

هزینه ورودی و مکان‌ های توریستی کشور ترکیه

مطمئناً بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند به منظور دیدن مکان‌های جذاب این کشور اقدام به مسافرت می‌نمایند. در کشور ترکیه علاوه‌بر سواحل و جزایر، محله‌ها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور شامل مسجد سلطان احمد استانبول یا کلیسای سنت آنتونی می‌شوند. در زمان مسافرت به این کشور باید هزینه‌هایی را نیز بابت هزینه تهیه بلیط برای بازدید از برخی مکان‌های دیدنی در نظر بگیرید.

هزینه ورودی و مکان‌های توریستی کشور ترکیه

زیباترین و مهم ترین شهر‌های ترکیه

کشور ترکیه شهر‌های بسیار زیادی را در خود جای داده و پیشنهاد می‌شود در صورتی که به این کشور سفر می‌کنید، حتماً از شهر‌های مختلف این کشور دیدن نمایید. از مهم‌ترین شهر‌های توریستی و گردشگری ترکیه می‌توان به استانبول و آنتالیا اشاره کرد. علاوه‌بر این بازدید از مارماریس و استفاده از امکانات در نظر گرفته در کاپادوکیا می‌تواند بسیار مهیج و جالب باشد. شما می‌توانید در زمان سفر به کشور ترکیه از شهر بدروم نیز دیدن کنید. علاوه‌بر این شهر‌های بسیار معروفی مانند آنکارا و جزیره پرندگان مهاجر که تحت عنوان جزیره کوش ‌آداسی شناخته می‌شود از مهم‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه به‌شمار می‌روند.

استانبول

در شهر استانبول کشور ترکیه مکان‌ها و جا‌های دیدنی بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند. به‌طور  کلی اگر به تاریخ و تماشای قدمت دوران گذشته علاقه‌مند هستید می‌توانید به مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی این شهر مراجعه نمایید. در این شهر میدان بسیار مهمی تحت عنوان میدان تکسیم و خیابان استقلال قرار گرفته‌اند. در این خیابان کافه‌های دنج و رستوران‌های باکیفیت زیادی مشاهده می‌شوند. در صورتی که برای خرید به شهر استانبول سفر می‌کنید می‌توانید از بازار قدیمی و مراکز خرید لوکس این شهر نیز بهره ببرید.

استانبول

آنتالیا

از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده تا این شهر به عنوان محبوب‌ترین شهر‌های کشور ترکیه شناخته شود وجود سواحل بی‌نظیر آن است. سواحل بسیار زیادی در آنتالیا وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ساحل لارا یا ساحل پاتارا اشاره کرد. سواحل آنتالیا می‌توانند مکانی بسیار مناسب برای خوش‌گذرانی و استراحت در تعطیلات باشند. در آنتالیا علاوه‌بر وجود ساحل بسیار متنوع شاهد انواع هتل‌های لوکس و رستوران‌های مختلف نیز خواهید بود. در این شهر انواع تفریحات آبی و مراکز غواصی و بسیاری از امکانات دیگر تعبیه شده‌اند.

آنتالیا

مارماریس

بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کشور ترکیه مسافرت می‌کنند در مقایسه با شهر استانبول و آنتالیا کمتر به این شهر سفر می‌نماید. در واقع دلیل سفر نداشتن برخی از افراد به مارماریس، نداشتن اطلاعات مناسب از امکانات و تفریحات در نظر گرفته شده، در آن است. این شهر بندری به عنوان یکی از بی‌نظیرترین شهر‌های کشور ترکیه شناخته می‌شود که در جنوب غربی آن قرار دارد. طبیعت بی‌نظیر این شهر سبب گردیده تا دارای آب‌وهوای بسیار مطبوع و سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای باشد. علاوه‌بر این، شهر مارماریس در رشته کوه‌های کنار دریا واقع شده است. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد بازمی‌گردد. در این شهر می‌توانید از انواع خدمات غواصی و تفریحات آبی و همچنین انواع هتل‌ها و رستوران‌های باکیفیت استفاده کنید.

مارماریس

کاپادوکیا

کاپادوکیا به عنوان شهری در مرکز کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر توریستی دارای تپه‌ها و خانه‌های صخره‌ای بسیار زیاد و مختلفی است. در صورتی که به دنبال تفریحات مهیج و خاطره‌انگیزی مانند بالن سواری هستید پیشنهاد می‌شود تا به کاپادوکیا سفر کنید. در این شهر علاوه‌بر بالون سواری می‌توانید از امکانات رفاهی بسیار زیادی مانند هتل‌ها و جاذبه‌های تاریخی و انواع قلعه‌های موجود نیز استفاده نمایید. از جاذبه‌های کاپادوکیا می‌توان به دره عشق و شهر زیرزمینی آن اشاره کرد.

کاپادوکیا

بدروم

یکی دیگر از زیباترین شهر‌هایی که در کشور ترکیه قرار گرفته است شهر بدروم نام دارد. در این شهر شاهد انواع دیوار‌های سفید و سنگ‌فرش‌های روستایی خواهید بود. این شهر از مناطق جنوبی و ساحلی کشور ترکیه به‌شمار می‌آید. شهر بدروم مناظر و سواحل زیبای بسیار زیادی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بدروم، روستا‌های ساحلی و بازار‌های محلی است. این بازار‌ها در سال‌های گذشته به یکی از مناطق مهم توریستی برای مسافران تبدیل شده‌اند و زمانی که به این شهر سفر می‌کنید می‌توانید از قلعه سنت پیتر و کشتی بدروم دیدن نمایید. علاوه‌بر این امکان صرف صبحانه‌های روستایی و محلی و گشت‌و‌گذار در روستای گنبت می‌تواند برای شما بسیار خاطره‌انگیز باشد.

بدروم

قونیه

بسیاری از افراد و مسافرانی که به شهر قونیه در کشور ترکیه مسافرت می‌کنند نام این شهر را به دلیل وجود آرامگاه شاعر بزرگ ایرانی مولانا جلال الدین بلخی می‌شناسند. در صورتی که علاقه زیادی به شعر و ادبیات دارید می‌توانید به شهر قونیه در کشور ترکیه سفر کنید. در قونیه آرامگاه‌های مولانا و شمس تبریزی قرار دارند و علاوه‌بر این امکان بازدید از موزه ‌اشیاء بر جای مانده از مولانا نیز در قونیه بسیار جالب خواهد بود. پیشنهاد می‌شود تا در روز هفدهم دسامبر به شهر قونیه مراجعه نمایید؛ چراکه  این روز سالگرد مولانا بوده و مراسم رقص سماع دراویش در آرامگاه او برگزار می‌گردد.

قونیه

کلام پایانی

در زمان مسافرت به کشور ترکیه نیاز است تا اطلاعات کاملی از این کشور داشته باشید. در واقع با داشتن اطلاعات مفید از آب‌وهوای شهر‌های مختلف ترکیه و جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی آن می‌توانید در زمان تصمیم‌گیری برای سفر بهترین انتخاب را انجام دهید. علاوه‌بر این یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از سفر با آن مواجه خواهید شد هزینه‌های مسافرت است. بنابراین با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل‌ونقل و اقامت، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی را برای سفر به این کشور داشته باشید. راهنمای سفر به ترکیه می‌تواند شما را برای برنامه‌ریزی‌های لازم یاری کند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها