جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی

آیا شما نیز با شنیدن نام دبی به یاد دنیای مدرنیته و مکان گردشگری و توریستی می‌افتید؟ جاهای دیدنی دبی آن را به محبوب‌ترین و فوق‌العاده‌ترین نقطه جهان تبدیل نموده و اصلی‌ترین دلیل خوش‌نامی این شهر نیز به حساب می‌آیند. همچنین دبی هر چند شهر بزرگی به شمار نمی‌رود؛ اما از نظر رکورد گینس و تنوع مکان‌های دیدنی و گردشگری و... آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. کسانی که تا به حال به دبی سفره نکرده‌اند و تنها درباره آن شنیده‌اند نمی‌توانند به اندازه افرادی که به آن جا سفر کرده‌اند حال و هوای دبی را تصور کنند. اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است درباره جاهای دیدنی آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

جاهای دیدنی دبی

مشهورترین جاهای دیدنی دبی

دبی به عنوان شهری رویایی جاهای دیدنی بسیاری را در خود جای داده که توانسته‌اند افراد زیادی را برای گشت‌وگذار به سمت خود جذب نمایند. هر چند تمامی نقاط دبی سرشار از دیدنی‌های خارق‌العاده بوده؛ اما برخی از آن‌ها دارای شهرت و جذابیت بیشتر و مقصد اکثر مسافران بین‌المللی هستند. بنابراین اطلاعاتی از مشهورترین جاهای دیدنی دبی به شما ارائه خواهیم داد تا پیش از سفر آن‌ها را شناخته و از آن‌ها دیدن کنید. از جمله این مکان‌های دیدنی می‌توان موارد زیر را نام برد.

مشهورترین جاهای دیدنی دبی

باغ معجزه در دبی

اگر در محدود زمانی ماه نوامبر تا آوریل به دبی سفر کنید می‌توانید از تماشای باغ معجزه در دبی یا همان میراکل گاردن بهره‌مند شوید. باغ معجزه دبی از مشهورترین مکان‌های دیدنی در این شهر به حساب می‌آید. همچنین به دلیل وجود 150 میلیون گل‌ گوناگون در 72 هزار مترمربع زمین، این مکان عنوان وسیع‌ترین باغ گل دنیا را به خود اختصاص داده است. وجود این باغ بزرگ و باطراوت در میان زمین‌های خشک در دبی مانند یک معجزه بوده و می‌توان آن را یکی از عجایب این کشور دانست. لازم به ذکر است که باغ معجزه یکی از افتخارات و جاهای دیدنی به شمار می‌رود که در گینس به ثبت رسیده است.

طراحی بی‌نظیر و خاص این باغ در کنار هزاران مزایا و زیبایی‌های دیگری که دارد بر محبوبیت هرچه بیشتر باغ معجزه افزوده و می‌توان آن را دلیل اصلی خوش‌نامی آن دانست. کسانی که عاشق دیدن گل‌های رنگارنگ و متنوع هستند با تماشای این بهشت زمینی می‌توانند به گرفتن عکس‌های زیبا در کنار گل‌های فوق‌العاده بپردازند. طراحی خاص این باغ مسافران را بسیار شگفت ‌زده می‌کند؛ چراکه تمامی حیوانات، اشیاء، خانه‌ها، وسایل نقلیه و مسیرها از جنس گل ساخته شده‌اند. بنابراین از این‌رو تعداد بازدیدکنندگان این باغ بسیار بالا بوده و بهترین مکان برای به دست آوردن انرژی از دست رفته به حساب می‌آید.

علاوه‌بر این موارد در بخشی از باغ هواپیمای ایرباس که توسط گل ساخته شده نیز وجود دارد که نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. تمامی این تزئینات غول‌آسا در گینس به ثبت رسیده و مورد استقبال افراد قرار گرفته‌اند. بنابراین در صورت سفر به دبی در اوایل بهار از تماشای این باغ زیبا غافل نشوید. شما می‌توانید از این باع هر روزه از ساعت 9 الی 21 شب دیدن نمایید. همچنین هزینه بلیط برای بازدید آن نیز برای افراد بزرگسال حدود 55 درهم و برای کودکان تا سن 12 سالگی 40 درهم خواهد بود.

آدرس: خیابان البارشای جنوبی، خیابان سوم

باغ معجزه در دبی

برج خلیفه در دبی

برج خلیفه دبی که به عنوان نماد این کشور شناخته می‌شود در قسمتی از شهر قرار دارد که از تمامی نقاط شهر می‌توان آن را تماشا کرد. برج خلیفه لقب بلندترین ساختمان جهان را از آن خود کرده و به همین سبب از شهرتی جهانی نیز برخوردار است. همچنین حتی اگر در فاصله 95 کیلومتری دبی نیز قرار داشته باشید می‌توانید این برج زیبا را نظاره کنید. علاوه‌بر آن آسانسورهای موجود در این مکان رکورد سریع‌و‌سیرترین آسانسور دنیا با توان جابه‌جایی حدودا 10 متر در هر ثانیه را نیز به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین برای سوار شدن در این آسانسورها بعد از خرید بلیط مدتی در اتاق‌های انتظار خواهید ماند و سپس وارد آن می‌شوید. لازم به ذکر است که در اتاق‌های انتظار نیز از شما پذیرایی شده و با وجود سرگرمی‌های آن لحظات خوشی را پشت سر خواهید گذاشت. همچنین در تمامی طبقات این برج می‌توانید بسیاری از آثار هنری، تاریخی و دیگر چشم‌اندازهای خارق‌العاده را تماشا کنید.

طبقات مختلف برج خلیفه

اگر به دنبال تجربه یک غذای استثنایی در بلندترین نقطه هستید در طبقه 122 می‌توانید از رستوران‌های موجود بهره‌مند شوید. باید در نظر داشته باشید که قیمت غذا در این رستوران‌ها بالا بوده؛ بنابراین پیش از رفتن به آن بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین برای دیدن مناظر بی‌نظیر شهر خصوصا به هنگام تاریکی با وسیله‌هایی مانند تلسکوپ، می‌توانید به طبقات 124 تا 148 بروید.

بلندترین طبقه برج خلیفه طبقه 163 است؛ اما تنها برخی از افراد می‌توانند از آن دیدن نمایند و بازدید از آن برای عموم امکان‌پذیر نخواهد بود. بلیط برج خلیفه در حدود 3 ماه اعتبار دارد، بنابراین بهتر است یک الی دو هفته پیش از رفتن آن را تهیه کنید تا از وجود آن مطمئن شده و با مشکل مواجه نشوید. چنانچه اگر می‌خواهید تا در ایام تعطیلی و ازدحام از برج خلیفه دیدن کنید باید بلیط‌ها را حدوداً یک ماه قبل تهیه نمایید. همچنین ساعت بازدید از این مکان فوق‌العاده نیز می‌تواند بر قیمت بلیط‌ها اثرگذار باشد. شما می‌توانید برای بازدید از این برج از ساعت 8 و نیم تا 10 شب اقدام کنید.

قیمت بلیط آن نیز براساس طبقه مورد بازدید در دو نوع طبقه‌بندی می‌شود. نوع اول طبقات 124 و 125 که در حدود 149 درهم بوده و نوع دوم آن طبقات 124 و 125 و 148 که مبلغی حدودا 378 تا 533 درهم در نظر گرفته شده است.

آدرس: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ بن رشید 1

برج خلیفه در دبی

سیاره سبز در دبی

هر چند نام دبی بیشتر به دلیل وجود بازارهای مختلف طلا و لباس و... بر سر زبان‌ها افتاده؛ اما در کنار آن‌ها طبیعت بی‌نظیر دبی نیز فوق‌العاده است. تماشا و بازدید از سیاره سبز دبی به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی در دبی علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جذب نمود. جنگل سبز دبی محل زندگی انواع حیوانات، گیاهان، پرنده‌ها و دیگر جانداران بوده و از آن به عنوان جنگل بارانی نیز یاد می‌شود. بنابراین وجود بیش از 3000 نوع گیاه و جانور این مکان را به یکی از بزرگ‌ترین اکوسیستم‌های دنیا تبدیل کرده است.

وجود یک درخت 25 متری در مرکزی‌ترین بخش این مکان سرسبز در کنار یک آبشار زیبا، منظره را دیدنی‌تر نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که بدانید این محوطه به کمک یک سقف شیشه‌ای که حدوداً 50 متر ارتفاع داشته پوشیده شده و به عنوان یک منطقه سرپوشیده شناخته می‌شود. حیوانات گوناگون این مجموعه علاوه‌بر پستانداران، خزندگان و پرندگان از نوع آبزیان موجود در آکواریوم به ‌شمار می‌روند. گیاهان این اکوسیستم اکثراً متعلق به آمریکای جنوبی هستند که در آن قرار گرفته‌اند. همچنین این مکان برای کودکان نیز به علت وجود بازی‌هایی مانند بند بازی و پل‌های معلق محیطی متفاوت و شاد خواهد بود.

بنابراین اگر بعد از چند مدت اقامت در دبی از محیط‌های کویری دبی خسته شده‌اید، برای ایجاد تنوع به سیاره سبز بروید؛ زیرا این مجموعه نسبت به دیگر جاهای دبی همواره از رطوبت بیشتری برخوردار است. شما می‌توانید از سیاره سبز در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 19 شب و سایر روزها از ساعت 10 تا 20 بازدید نمایید. همچنین قیمت بلیط ورودی با خرید آنلاین 110 درهم و در صورت حضوری 140 درهم خواهد بود.

آدرس: منطقه الوصل، خیابان المدینه

سیاره سبز در دبی

خیابان السرکال در دبی

در سال 2008 خیابان السرکال یعنی پیش از به شهرت رسیدن به عنوان یک مکان دیدنی با بیش از 20 گالری هنری، یک انبار صنعتی به حساب می‌آمد. تمامی مجموعه‌های موجود در آن به مرور زمان در زمینه‌های برگزاری مراسم فرهنگی، موسیقی، هنر مدرن، هنر آشپزی و... پیشرفت کرده و گسترش یافتند. آثار گوناگون و باارزشی در جای جای این مجموعه 100 هزار مترمربعی قرار گرفته‌اند. باید بدانید که تقریباً تمامی آثار موجود در دنیا را می‌توانید در خیابان السرکان بیابید. انواع گوناگون نقاشی‌ها، صنایع دستی، مجسمه و... را در این مکان خواهید دید.

همچنین می‌توانید مجموعه خط سوم که آثار هنری خاورمیانه و ایران بوده را که از برترین بخش‌های این خیابان به شمار می‌رود مشاهده نمایید. گالری کربن دوازده با حدود 8 نمایشگاه بسیاری از نقاشی‌های مدرن، مجسمه‌های زیبا و ارزشمند را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر آن گالری نویز خاکستری السرکان نیز که از سبک‌های اروپایی و آسیایی پیروی می‌کند، مکانی برای پیوند هنر و رنگ خاکستری است. همچنین انواع رستوران‌ها، کافه، ورزشگاه‌ها و... نیز در این مجموعه کامل وجود داشته و می‌توانید با رفتن به آن‌ها خاطرات سفر خود را زیباتر سازید.

شما می‌توانید برای بازدید از خیابان السرکان در تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 19 به آن مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که بیشتر جاهای خیابان السرکان به غیر از برخی از قسمت‌های خاص آن به صورت رایگان قابل بازدید هستند.

آدرس: غرب دبی، منطقه القوز، خیابان هفدهم

خیابان السرکال در دبی

نهر دبی کریک

دبی کریک که یک نهر از آب‌های خلیج فارس به شمار می‌رود به خور دبی نیز مشهور است. بسیاری از دیدنی‌ها دبی را می‌توانید در دبی کریک پیدا کنید؛ زیرا این نهر از بسیاری از شهرها گذشته و منظره بی‌نظیری دارد. حال‌وهوای سنتی آن نیز این مکان را به عنوان یکی از خاص‌ترین مکان‌های دیدنی در لیست جاهای گردشگری در دبی گنجانده است. همچنین می‌توانید انواع کشتی و قایق را در این بندر قدیمی و امن تماشا و از آن‌ها استفاده کنید. اگر قصد سفر به دبی را دارید از تماشای شب‌های دبی کریک غافل نشوید؛ چراکه تمامی چراغ‌های رنگارنگ این مجموعه به هنگام شب روشن شده و منظره بی‌نظیری را ایجاد خواهند کرد. بازدید از این مکان زیبا رایگان و به صورت 24 ساعته است.

آدرس: جاده راس الخور، مسیر خور دبی

نهر دبی کریک

گاردن گلو در دبی

اگر به همراه خانواده به دبی سفر کرده‌اید و به دنبال بهترین مکان که برای تمامی افراد خانواده در هر سن و سالی جذاب باشد هستید، سری به گاردن گلو دبی بزنید. گاردن گلو نیز زیستگاه تعداد زیادی از حیوانات و گیاهان بوده و از نظر مساحت به 16 هکتار می‌رسد. در حدود 10 میلیون لامپ LED در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون برای تزئینات این مجموعه به کار رفته‌اند تا این مکان از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار رود. اگر کودک شما بهانه یک تفریح جذاب و دوست‌داشتنی را می‌گیرد، او را به داینو پارک گاردن گلو ببرید تا از آن لذت ببرد.

حدود 120 دایناسور در نژادهای مختلف در این بخش وجود دارند که می‌تواند برای کودکان و حتی بزرگسال‌ها جذاب باشد. شاید متوجه شده باشید که گاردن گلو دبی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می‌رود، بنابراین خاطرات بودن در آن را از دست ندهید. شما می‌توانید روزهای تعطیلی و اعیاد از ساعت 5 الی 11 شب از این مجموعه زیبا دیدن کنید. همچنین هزینه بلیط ورودی آن برای کودکان 40 درهم و برای بزرگسال 70 درهم در نظر گرفته شده است.

آدرس: خیابان المستقبل، خیابان المجلس

گاردن گلو در دبی

موزه های تاریخی دبی

موزه‌های موجود در دبی به دلیل استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و اشیائی فراتر و خاص‌تر از سایر موزه‌های دنیا به بازدید‌کنندگان ارائه می‌دهند که هر کس را متعجب می‌کند. زمانی‌که وارد خیابان‌ها و کوچه‌های دبی می‌شوید ممکن است هزاران سوال برای شما پیش بیایند که دانستن آن‌ها نیز برایتان جالب باشد. بنابراین با رفتن به موزه‌های دبی می‌توانید درباره گذشته و چگونگی برپایی و گسترده شدن این شهر اطلاعات سودمندی را به دست آورید. در واقع موزه‌های دبی می‌توانند چیزی بیشتر از یک موزه معمولی در اختیار بازدیکننده قرار دهند و سوالات فراتری را برای او حلاجی کنند.

موزه آینده در دبی

موزه آینده دبی پیش از افتتاح به عجیب‌ترین معماری جهان معروف شد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دبی نیز به شمار می‌رفت. ساختمان 77 متری این موزه بر شگفت‌انگیزی و زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده است. متخصصان و گردشگران زیادی با دیدن این موزه حیرت‌زده شده و آن را به عنوان زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان عمرشان تعبیر می‌نمایند. بیشتر افراد با شنیدن نام این موزه آن را به  این گونه‌ تصور می‌کنند که با ورود به آن بتوانند اطلاعاتی را درباره آینده به دست آورند؛ اما این موزه گذشته و آینده را به یکدیگر مرتبط نشان می‌دهد. شما می‌توانید سبک‌های قدیمی و هنری و فرهنگی زیادی را در این مجموعه نظاره‌گر باشید.

آثار قرار داده شده در این موزه بسیار زیاد بوده و در فضای 30 هزار مترمربعی جای داده شده‌اند. همچنین برای جذابیت بیشتر روی هر یک از آن‌ها اشعار معروف شیخ محمد بن راشد نیز به چشم می‌خورد. همان‌طور که بیرون این موزه از زیبایی بسیار برخوردار است، درون آن نیز چندین برابر بیشتر بیننده را شگفت‌زده خواهد کرد. موزه آینده دبی دارای 7 طبقه بوده که در هر طبقه بسته به موضوعی خاص آثار متفاوتی قرار داده شده‌اند. برخی از نمایشگاه‌های موجود در این موزه مربوط به اکوسیستم و سلامت انسان و مهندسی زیست ‌شناسی هستند. همچنین در طبقه‌ای دیگر خدماتی برای نشان دادن آینده به کودکان و تشویق آن‌ها برای داشتن آینده‌ای بهتر تدارک دیده شده‌اند.

به شما قول می‌دهیم که با رفتن به این موزه بتوانید از جنگل‌های آمازون تا فضای بیکران را تماشا کنید و لذت ببرید. فناوری نوین و واقعیت فضای مجازی اقدامی شگفت‌انگیز برای به نمایش درآوردن تمام زیبایی‌های دنیا در این موزه است. شما می‌توانید از این موزه زیبا از ساعت 10 الی 18 دیدن کنید و برای ورود به آن باید در حدود 145 درهم برای تهیه بلیط بپردازید.

آدرس: منطقه مرکز تجارت، خیابان شیخ زاید

موزه آینده در دبی

موزه اتحاد در دبی

موزه اتحاد در بین تمام موزه‌ها و جاهای دیدنی در دبی، می‌تواند تمامی تاریخ معاصر امارات متحده عربی را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان شرح دهد. موزه اتحاد با داشتن فضایی 25 هزار متری می‌تواند چگونگی تأسیس این کشور را در سال‌های 1968 تا 1974 یعنی از زمان تأسیس تا پیشرفته شدن به نمایش درآورد. شما می‌توانید برگه‌های قانون اساسی را در طراحی بی‌نظیر سقف منحنی موزه اتحاد بنگرید. همچنین هر یک از آثار موجود در این موزه به خوبی می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را درباره تاریخ دبی به در اختیار شما قرار دهند.

نمایشگاه‌ها و گالری و آثار قرار داده شده در این موزه همگی نشان از اقتصاد و سیاست دبی و اسناد معتبر و تاریخی آن هستند. اسلحه، سکه‌های تاریخی، یونیفرم نظامیان، اشیاء قدیمی و... درباره دبی را می‌توانید در این موزه بیابید. همچنین معماری بسیار خاص و کتابخانه فوق‌العاده آن نیز توجه همگان را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 10 الی 20 از موزه اتحاد دبی دیدن نمایید. قیمت بلیط ورودی برای هر نفر 25 درهم در نظر گرفته شده است.

آدرس: منطقه المینا، خیابان جمیرا

موزه اتحاد در دبی

مسجد جمیرا در دبی

اگر بخواهیم یکی از باعظمت‌ترین بناهای تاریخی شناخته شده در دبی را به شما معرفی کنیم که نوعی نماد این کشور نیز به شمار می‌رود، مسجد جمیرا نام دارد. دو مناره زیبای سنگ‌کاری شده درخشش عجیبی به بزرگراه حمیرا داده‌اند، به گونه‌ای که برخی آن را زیباترین مسجد در خاورمیانه می‌دانند. معماری خاص و بی‌نظیر این مسجد از دوران فاطمیان بر جای مانده و تاکنون نیز با همان ظرافت در چشم هر بیننده‌ای می‌درخشد. بنابراین در سفر به دبی از زیبایی‌های این مسجد بی‌نصیب نشوید.

مسجد جمیرا در دبی

صحرای سافاری در دبی

برای کسانی که به دنبال یک مکان دیدنی و لوکس هستند صحرای سافاری دبی بهترین انتخاب خواهد بود. می‌توان شتر سواری و ماشین سواری را در این صحرا تجربه کرد و اوقات خوشی را برای خود به ثبت رساند. همچنین می‌توانید قهوه خود را به هنگام غروب آفتاب بنوشید و در یک اقامتگاه شاهانه استراحت کنید. علاوه‌بر آن سندبوردینگ یا همان اسکی روی شن را نیز می‌توانید در این صحرا تجربه نمایید. بنابراین از این رو بیشتر بیابان‌های دبی تبدیل به جاهای دیدنی بسیار زیبا شده و گردشگران می‌توانند از آن به عنوان یکی از مراکز تفریحی نیز یاد کنند.

صحرای سافاری در دبی

آکواریوم زیر آب در دبی

آکواریوم بزرگ در دبی یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری به شمار می‌رود. وسعت این آکواریوم به قدری زیاد است که برخی از افراد از دیدن آبزیان آن به شدت هراسان می‌شوند. بازدید از این تمامی قسمت‌های این آکواریوم بزرگ رایگان نبوده؛ اما بخش زیادی از آن را می‌توانید رایگان تماشا کنید. درون آکواریوم انواع گوناگون آبزیان را که تاکنون به چشم هم ندیده‌اید، شاهد خواهید بود؛ بنابراین از بازدید آن غافل نشوید. هزینه ورودی و تماشای این آکواریوم 110 درهم در نظر گرفته شده و واقع در خیابان مرکز مالی است. 

آکواریوم زیر آب در دبی

تاپ گلف در دبی

گلف یکی از خاص‌ترین بازی‌ها در جهان است که طرفداران زیادی نیز دارد. گلف‌ بازان همواره به دنبال بهترین زمین برای انجام این بازی ویژه و جذاب هستند. تاپ گلف دبی اولین زمین گلف موجود در خاورمیانه بوده و افراد با هر میزان تجربه بازی گلف می‌توانند در آن به راحتی بازی کنند. تاپ گلف می‌تواند خاطره‌ای به یادماندنی را برای افراد به ارمغان بیاورد؛ اما به هنگام بازی مراقب دیگر بازیکنان این زمین باشید. هزینه ورود به آن برای هر فرد 150 درهم در نظر گرفته شده و واقع در باشگاه گلف است.

تاپ گلف در دبی

موزه توهمات

اگر به دنبال موزه‌ای شگفت‌انگیز و مناسب برای تمامی اعضای خانواده هستید موزه توهمات دبی بهترین گزینه خواهد بود. اتاق‌های سه بعدی، خطای دید و وجود حدودا 60 هولوگرام عجایب دیگر که می‌توانند ذهن آدمی را فریب دهند در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. تصاویر عجیب و غریب، آینه و تونل‌های گردان، شعبده‌های بصری و... یکی از دیگری فوق‌العاده‌تر و سرگرم‌کننده‌تر هستند. بنابراین پیش از رفتن به این مکان دوربین عکاسی خوب و دیگر لوازم عکاسی را با خود ببرید تا برای چند سال آینده خود خاطراتی زیبا را بسازید.

اگر می‌خواهید عکس‌های حرفه‌ای تهیه کنید، می‌توانید از عکاسان موجود در بخش‌های مختلف این موزه بهره ببرید. محل قرارگیری این موزه در یکی از مشهورترین مناطق دبی در کریک است. شما می‌توانید برای بازدید از این موزه برای روزهای دوشنبه تا پنحشنبه از ساعت 10 الی 22 و برای باقی روزها ساعت 10 تا 23 را انتخاب نمایید. قیمت بلیط ورود به این موزه نیز برای افراد بزرگسال 22 دلار و برای کودکان 16 دلار خواهد بود.

آدرس: کریک دبی، خیابان السیف

موزه توهمات

موزه تمدن اسلامی شارجه دبی

در حدود 16 موزه شارجه وجود دارند که گنجینه‌ای از فرهنگ و تاریخ بی‌نظیر دبی را در خود جای داده و تکرارنشدنی و بی‌مانند هستند. هر یک از موزه‌های شارجه موضوعات مختلفی را دنبال می‌کنند که از نظر موقعیت نیز بسیار نزدیک به یکدیگر بوده‌اند. موزه‌های شارجه تمامی آثار مربوط به علم و هنر و دانش، تاریخ و تمدن اسلام، ماشین‌های کلاسیک و... را به نمایش گذاشته‌اند. موزه تمدن اسلامی در میان دیگر موزه‌های شارجه در دبی از محبوبیت بیشتری برخوردار است بنابراین تنها این موزه به طور خاص به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی برشمرده می‌شود.

برخی از آثار موجود در نمایشگاه‌های این موزه بسیار قدیمی هستند و قدمت آن‌ها به قرن هفتم تا بیستم میلادی می‌رسد. انواع دست‌نویس‌ها، وسایل معماری، کیمیا، پزشکی، ستاره ‌شناسی، قرآن‌های قدیمی و... در 7 قسمت مختلف این موزه قرار داده شده‌اند. کلکسیون سکه، منبت‌کاری، فلزکاری و نقاشی از دیگر آثار موجود در این موزه به شمار می‌روند. شما می‌توانید روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 الی 20 و در روز جمعه از ساعت 16 الی 20 از این موزه اسلامی بازدید نمایید. قیمت ورودی برای افراد بیشتر از 13 سال 10 درهم و برای کودکان 5 درهم خواهد بود.

آدرس: منطقه شارجه، بخش شرقی منطقه انبأ

موزه تمدن اسلامی شارجه دبی

موزه قهوه در دبی

موزه قهوه یکی از زیباترین دکوراسیون سنتی شهر را به خود اختصاص داده و اطلاعاتی درباره قهوه سنتی خلیج فارس و دبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. محل قرارگیری این موزه در محله قدیمی الفهیدی است. موزه قهوه دارای دو طبقه مجزا بوده که در طبقه اول انواع مختلف قهوه و اسباب تهیه آن و در طبقه دیگر اطلاعات موجود در رابطه با آن را مشاهده خواهید کرد. کسانی که وارد این موزه می‌شوند در کنار تمام جذابیت و سرگرمی که دارد، به شدت به خوردن یک قهوه دلچسب علاقه نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است که برای نوشیدن یک قهوه استثنایی به یکی از کافه‌های موجود در این موزه بروید. همچنین می‌توانید برای تهیه سوغاتی نیز نگاهی به قهوه‌های آن بیندازید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 الی 17 از این موزه دیدن نمایید و برای وارد شدن به آن نیازی به خرید بلیط نخواهد بود.

آدرس: محله الفهیدی

موزه قهوه در دبی

کلام آخر...

دبی یکی از خاص‌ترین نقاط دنیا برای گردش، تفریح و خرید کردن به شمار می‌رود. افراد بسیاری علاقه‌مند به سفر به این شهر هستند. جاهای دیدنی دبی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران و توریست‌هایی برشمرده می‌شوند که دبی را برای تفریحات و تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. بنابراین شناخت مشهورترین جاهای دیدنی دبی می‌تواند سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر نماید. انواع موزه‌های موجود در دبی، مسجد جمیرا، آکواریوم بزرگ، سیاره سبز، برج خلیفه، موزه توهمات، باغ معجزه و... نمونه‌هایی از هزاران جاهای دیدنی و تفریحی در دبی هستند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها