بهترین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو

آیا تا به‌حال به مالدیو سفر کرده‌اید؟ می‌دانید بهترین زمان سفر به مالدیو در چه فصلی از سال خواهد بود؟ مالدیو یکی از چشم‌نوازترین مجمع‌الجزایر دنیا به‌شمار می‌رود که در مجاورت اقیانوس آرام واقع گردیده است. مالدیو لقب بهشت استوایی را در این منطقه از آن خود کرده و سالانه پذیرای تورهای مسافرتی و توریستی زیادی است. این جاذبه تفریحی برای یک سفر استثنایی، رمانتیک و به‌ یادماندنی بهترین گزینه محسوب می‌شود که افراد زیادی این مکان خاص را برای ماه عسل نیز برمی‌گزینند. کسانی که به قدم زدن روی شن‌های سفید و شنیدن صدای دریا و مرغابیان علاقه‌مند هستند، می‌توانند در ساحل مالدیو بهترین تجربه را کسب نمایند.

بهترین زمان سفر به مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو

کشور مالدیو در اقیانوس هند با بیش از هزار جزیره‌ کوچک و بزرگ در قسمت جنوب آسیا واقع شده است. سواحل زیبای آن به دلیل داشتن آب‌های شفاف و زلال بسیار خیره‌کننده بوده‌ و تا کیلومترها قابل دیدن هستند. همچنین وجود هتل‌های بسیار مجلل آن بر آب شهرت و زیبایی ویژه‌ای به این مکان دیدنی و تفریحی بخشید. بازدید و مسافرت از طریق تور مالدیو علاوه‌بر جذابیت و ثبت خاطرات به یادماندنی، از باشکوه‌ترین سفرها برای کسانی که به‌شمار می‌رود که از پایتخت خاورمیانه یا آسیای جنوبی می‌آیند. شما می‌دانید چه زمان برای انتخاب و سفر به مالدیو مناسب خواهد بود؟ با بررسی آب‌وهوا در فصول مختلف در این کشور دیدنی می‌توانید تصمیم درستی را در این باره اتخاذ نمایید.

مجمع الجزایر مالدیو

بر اساس شرایط جوی بهترین زمان سفر به مالدیو

آب‌وهوا در اکثر فصل‌های سال در مالدیو بسیار متعادل و دلچسب است؛ اما به‌طور کلی آب‌وهوای مالدیو گرم بوده و همین موضوع خصوصاً برای افرادی که از کشورهای سردسیر به این مکان سفر می‌کنند، جذاب خواهد بود. حال جهت آشنا شدن به‌صورت جزئی‌تر با آب‌وهوای فصول مختلف در مالدیو و شرایط سفر به این مکان بهتر است تک تک فصل‌ها را بررسی کرد.

فصل بهار در مالدیو

برای بهره‌مند شدن از تفریحات آبی بی‌نظیر و طبیعت فوق‌العاده مالدیو، فصل بهار را به دلیل وجود آب‌وهوایی عالی به عنوان برخورداری از یک سفر لذت‌بخش انتخاب کنید. چنانچه می‌توان گفت از پربازدیدترین فصول سال در مالدیو فصل بهار است که آب‌وهوای کاملاً مطلوب و خارق‌العاده آن هوش را از سر آدمی می‌برد. لازم به ذکر است که اگر قصد سفر در این فصل از سال را دارید باید پیش از سفر بلیط و هتل خود را رزرو کرده باشید.

فصل بهار در مالدیو

 فصل تابستان و حمام آفتابی در مالدیو

اگرچه دمای مالدیو با فرارسیدن فصل تابستان کمی بالا رفته و مانند فصل بهار نخواهد بود؛ اما باز هم طرفداران خاص خود را دارد و گزینه انتخابی بسیاری از مسافران به‌حساب می‌آید. تابستان در مالدیو از حدود 10 آذر آغاز شده و تا 10 اردیبهشت ادامه خواهد یافت. از آنجایی که مالدیو در نیمکره‌ جنوبی واقع شده این اختلاف فصل دیده می‌شود. هوای معتدل در این فصل این امکان را به مسافران می‌دهد که حمام آفتاب را در سواحل مالدیو تجربه نمایند. دما در فصل تابستان در مالدیو تقریباً به 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که این خود نشان از هوای بسیار معتدل مالدیو در این فصل است.

همچنین برای کسانی که به دنبال تفریحات آبی هستند تجربه غواصی در اقیانوس می‌تواند هیجان و لذت را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. اگر علاقه‌مند به مواجه شدن با باد و باران‌های موسمی نیستید بهترین گزینه سفر به مالدیو فصل تابستان است. ویندسرفینگ و کایت سواری از محبوب‌ترین تفریحات آبی این منطقه هستند که تنها در فصل تابستان می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد. ورزش‌های آبی در این فصل به دلیل نبود بادهای تند و بارش‌های تهدید‌آمیز در بهترین حالت ممکن اجرا می‌شوند. بنابراین کسانی که فصل تابستان را انتخاب می‌کنند به‌راحتی می‌توانند در سواحل، آفتاب بگیرند و برنزه گردند؛ اما مواظب باشید که بدن شما دچار کم آبی و سوختگی نشود.

 فصل تابستان و حمام آفتابی در مالدیو

فصل پاییز در مالدیو

میزان و تعداد تورهای گردشگری مالدیو با کاهش نسبی هوا بعد از فصل تابستان و شروع فصل پاییز بیشتر شده و مسافران زیادی به این جزایر سفر می‌نمایند. همچنین زیبایی و دلچسبی فصل پاییز با تابیدن نور خورشید و نمناک بودن و رطوبت هوا، سفر را برای توریست‌ها استثنایی‌تر می‌کند. علاوه‌بر این موارد اگر علاقه‌مند به دیدن دلفین‌های سفید و پلانکتون‌های براق و خاص جزیره زیبای وادهو هستید، در فصل پاییز به مالدیو سفر کنید. 

فصل پاییز در مالدیو

فصل زمستان و لذت موج سواری در مالدیو

برخلاف تصورات، آب‌وهوای فصل زمستان در مالدیو کاملاً معتدل بوده و در حدود 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود که با بارش‌های بسیار آرام همراه است. زمستان در مالدیو به‌طور کلی از 11 اردیبهشت آغاز و تا 9 آذر ادامه داشته و به پایان می‌رسد. بنابراین آب‌وهوای بسیار خوب مالدیو این فصل را به عنوان شلوغ‌ترین و پرمتقاضاترین فصل‌های توریستی آن تبدیل کرده و مسافران نیز از آن رضایت دارند. با سفر به مالدیو در فصل زمستان علاوه‌بر لذت بردن از آب‌وهوای معتدل و خوب، می‌توانید با فرا رسیدن عید نیز از بسیاری از تخفیفات همچون رزرو هتل، رستوران‌ها، خرید محصولات و... بهره‌مند شوید.

همچنین ماه‌های می تا نوامبر برای کسانی که عاشق دیدن عجیب‌ترین موجودات دریایی و رفتن به اعماق دریا هستند بهترین گزینه خواهد بود. شفافیت آب دریا در این فصل به قدری شور و اشتیاق غواصی را در افراد بالا می‌برد که هر کسی آرزو می‌کند که می‌توانست به قعر آب‌ها برود و موجودات را از نزدیک ببیند. غواصان و شناگران حرفه‌ای در این فصل به مالدیو آمده و در مسابقات غواصی و شنای آن که بسیار هیجان‌انگیز نیز بوده، شرکت می‌کنند. لازم به ذکر است که قسمت بلیط و تورهای مالدیو در فصل زمستان در مقایسه با دیگر فصل‌ها بیشتر شده و به ازای آن گردشگران با دیدن تمامی نقاط جزایر از آن لذت خواهند برد.

فصل زمستان و لذت موج سواری در مالدیو

فصل ریزش باران موسمی در مالدیو

طبق تقویم مالدیو از ماه جولای تا آگوست که مصادف است با 10 تیر تا 10 شهریور، براساس گفته‌های هواشناسی، توده‌های بارشی وارد این کشور خواهند شد. سپس بار دیگر از 10 آبان تا 11 فروردین یعنی حدوداً از ماه نوامبر تا ماه مارس شاهد بارش باران‌های موسمی دوم هستیم. هر چند نمی‌توان زمان بسیار دقیقی برای این بارش‌ها در نظر گرفت؛ اما بیشترین احتمال در همین دو بازه زمانی گزارش شده است. بنابراین کسانی که دوست ندارند در فصل بارانی سفر کنند بهتر است تا این تاریخ‌ها را به خاطر بسپارند.

فصل ریزش باران موسمی در مالدیو

خلوت ترین زمان برای سفر به مالدیو

سفر به مالدیو در تمام فصول از آب‌و‌هوای یکسانی برخوردار نیست و حتی می‌توان آن را تنها دارای دو فصل دانست. بنابراین می‌توان برای مالدیو تنها دو فصل مجزا را در نظر گرفت و آن نیز خشک و بارانی است. فصل خشک مالدیو از دسامبر یا آذر شروع و در ماه مارس یا فروردین به پایان می‌رسد. همچنین فصل بارانی که شامل تمامی باد و باران‌های موسمی می‌شود از ماه می یعنی خرداد آغاز و تا نوامبر یا آبان ادامه خواهد داشت. در ماه ژوئن یا تیرماه این بارش‌ها به حداکثر خود خواهند رسید. بنابراین افرادی که می‌خواهند از باران‌ها در امان باشند، فصل خشک را برای سفر انتخاب می‌کنند و افرادی که به دنبال حداقل کردن هزینه سفر و خلوت بودن سواحل هستند، سفر خود را در فصل بارانی هماهنگ می‌نمایند.

خلوت ترین زمان برای سفر به مالدیو

رویدادها و فستیوال ها در بهترین زمان سفر به مالدیو

در مالدیو افراد از دو تقویم قمری اسلامی و تقویم گرجستانی برای برگزاری مراسمات و تعطیلات خود استفاده می‌کنند. بنابراین هرگونه تعطیلی در این کشور مانند ماه رمضان که اگرچه برخی از گردشگران در این ماه مهمان‌نوازی مردم مالدیو را کمتر شاهد هستند؛ اما در اقامت مسافران تأثیری نخواهد داشت. از جمله فستیوال‌هایی که در این کشور برگزار می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 رویداد روز هوراوی

 سلطان حسن کسی است که کشور را از دست عاصبان جنوبی هند رهانید؛ بنابراین برای بزرگداشت این مرد ملی در ماه جولای یک روز را به نام روز هوراوی نام نهاده‌اند. کشور در حدود 4 ماه در زمان جنگ مالدیو به دست سلطان حسن این مرد شجاع و دلاور رهبری و اداره می‌شد. همچنین علت نام‌گذاری این روز اصالت سلطان حسن که از خانواده هورا در ماله بود گرفته شده است. جشن هوراوی با خوراکی‌های اصیل و موسیقی و رقص و پایکوبی برگزار شده و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. بنابراین در گذشته مالدیو به دست بسیاری از سران سرکش مانند هلند، پرتغال، انگلستان و سلطان‌ها قرار داشته و از اوضاع و احوال مساعدی برخوردار نبود. سلطان حسن، این مرد بزرگ با آزاد کردن مالدیو از دست مستعمران در روز 26 جولای 1965 این افتخار بزرگ را از آن خود کرد. جشن هوراوی در مالدیو نشان‌دهنده شروع اقتدار، قدرت و استقلال آن است که اکنون نیز مالدیو به عنوان مشهورترین نقطه در ترکیه شناخته می‌شود.

 رویداد روز هوراوی

رویداد روز ملی

روز ملی در تقویم اسلامی ماه سوم قمری یا به عبارتی روز اول ماه ربیع‌الاول در مالدیو است. محمد تاکوروفانو در این روز مالدیو را بعد از 15 سال از دست مستعمره پرتغال نجات داده و کشور را به کمک یاران خود مجددا آزاد کرد. بنابراین روز آزادی مالدیو به دست محمد تاکوروفانو را روز ملی نامیده‌اند و هر ساله در تاریخ مشخص آن را جشن می‌گیرند.

فستیوال روز برد

مالدیو در تا سال 1965 حکومت نسبتاً مستقل و مقتدری داشته تا این‌که در نوامبر سال 1988 براساس یک کودتای نافرجام اوضاع این منطقه مجددا نابه‌سامان شد. مردم زیادی در این واقعه هولناک زخمی و برخی نیز جان خود را از دست دادند. سردسته این کودتا چند تن از مردم این کشور بوده‌اند که به دنبال برهم زدن استقلال و فروپاشی مالدیو، دست به این شورش زده بودند. علاوه‌بر آن در سوم همین ماه در سال 1988 گروه دیگری نیز به نام سریلانکایی‌ها به این کشور حمله و شورش دیگری را به راه انداختند. گروه تروریستی سریلانکایی‌ها نیز قصد برهم زدن کشور را داشته‌اند که آن‌ها نیز از این اقدام ناکام مانده و از کشور فرار کردند. بنابراین هر ساله به مناسبت این اتفاق، سوم نوامبر را به نام روز برد، جشن گرفته و فستیوال برگزار می‌کنند.

فستیوال روز برد

جشن روز ماهیگیر

هر ساله در روز دهم دسامبر مردم مالدیو یکی از خوشمزه‌ترین جشن‌های خود را به نام روز ماهیگیر برگزار می‌نمایند. ماهیگیران بزرگ‌ترین کمک را به اقتصاد بومی می‌کنند؛ بنابراین برای قدردانی از زحمات آن‌ها این فستیوال را به نام آن‌ها برپا کرده و در آن به پخت انواع ماهی‌ها می‌پردازند. اگر سفر خود را در این زمان انتخاب کرده‌اید حتماً در جشن ماهیگیر شرکت کنید تا علاوه‌بر شرکت در فضایی شاد، با انواع روش‌های ماهیگیری نیز آشنا شوید. همچنین می‌توانید با خوردن انواع ماهی‌ها با مزه‌ها و طعم‌های مختلف آن‌ها آشنا شوید. ماهی ماکرول، ماهی تن اسکیپ جک و... نمونه‌هایی از ماهی‌های موجود در مالدیو هستند. علاوه‌بر این‌ها با شرکت در جشن ماهیگیر می‌توانید با آداب و رسوم و فرهنگ اصیل مردم این کشور نیز آشنا شوید.

جشن روز ماهیگیر

چه زمان می توان یک سفر به صرفه و ارزان به مالدیو داشت؟

همواره برخی از زمان‌های سال هزینه تورهای مسافرتی به مقصد مالدیو ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر خواهند بود. اوایل خرداد تا اواسط تیر یا همان اواخر می تا اوایل جولای بازه زمانی کم توریست و خلوت و به اصطلاح کم گردشگر در مالدیو محسوب می‌شود. بنابراین خرید بلیط یا رزرو تور مالدیو در این زمان‌ می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که قصد دارند تا زیبایی‌های این کشور فوق‌العاده را با کمترین هزینه نظاره‌گر باشند.

بسیاری از مسافران در این زمان‌ها تور مالدیو را انتخاب می‌کنند؛ چراکه آب‌وهوای مالدیو در این ماه‌ها معتدل بوده و در عین حال از تمامی خدمات سایر ماه‌ها نیز برخوردار است. می‌توان با صرف هزینه کمتر از بهترین هتل‌ها، غذاها، تفریحات و... بهره‌مند شد و لذت برد. اگر میانه خوبی با باران‌های ناگهانی ندارید بهتر است زمان دیگری را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید.

چه زمان می توان یک سفر به صرفه و ارزان به مالدیو داشت؟

کلام آخر...

سفر یک بخش هیجان‌انگیز در زندگی بسیاری از افراد به‌شمار می‌رود که از طریق تورهای مسافرتی می‌تواند باکیفیت‌تر و منظم‌تر نیز صورت پذیرد. سفرهای خارجی نیز جذابیت‌های خاص خود را دارند که یکی از آن‌ها سفر به مالدیو است. مالدیو تعداد زیادی جزیره، سواحل زیبا و هزاران مکان‌های دیدنی و توریستی را در خود جای داده که سالانه در فصول مختلف مسافران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. حال این سوال پیش می‌آید که در میان فصول سال بهترین زمان سفر به مالدیو کدام است؟ این کشور در تمامی فصول مملو از مسافر بوده و هر کدام از این چار فصل زیبایی‌های خود را دارند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها