پوکت یا پاتایا

پوکت یا پاتایا

انتخاب بین پوکت یا پاتایا کار آسانی نیست! زیرا هر دو این شهرها بی‌نظیر هستند و سفر به آن‌ها خالی از لطف نیست. هنگامی که به پوکت سفر می‌کنید روح شما جان دوباره می‌گیرد و به موازات آن زمانی که به دیدن شهر پاتایا می‌روید جشن‌های شبانه و هیجانات آن‌ها شما را محاصره خواهد کرد. هر دو این شهرها جزو مناطق بی‌نظیر برای گردشگری هستند که آب‌و‌هوای خارق‌العاده‌ای دارند اما همیشه برای گردشگران این سوال است پوکت یا پاتایا؟ از نظر گردشگری کدام یک گزینه مناسب‌تری به‌حساب می‌آیند؟ چه جاذبه‌های گردشگری در این شهرها وجود دارد؟ هزینه سفر به پوکت بهتر است یا پاتایا؟

پوکت یا پاتایا

آشنایی کلی با پوکت

از دوران قدیم پوکت بخشی از ایالات تای بوده است. این شهر در قسمت جنوب غربی کشور تایلند واقع گردیده و حدود ۱۲ کیلومتر مکعب مساحت دارد. ناگفته نماند به‌صورت تقریبی ۲۲ جزیزه کوچک در این شهر وجود دارد که هر کدام زیبایی خاصی به شهر می‌دهد. از نظر جمعیت حدودا ۷۵هزار نفر در این شهر ساکن هستند و هر ساله چیزی نزدیک به ۴ میلیون گردشگر خارجی به این شهر سفر می‌کنند‌. همچنین از نکات حائز اهمیت هنگام سفر به پوکت، نزدیکی این شهر به ساحل است. بدون شک سواحل پوکت یکی از زیباترین سواحل تایلند به‌شمار می‌روند.

آشنایی کلی با پوکت

آشنایی کلی با پاتایا

شهر پاتایا در روز ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۹ به یکی از شهرهای محل زندگی در تایلند تبدیل شده است. این شهر در شرق تایلند و ۱۶۵ کیلومتری بانکوک قرار دارد. مساحت پاتایا نزدیک به ۲۲.۲ کیلومتر است و حدود ۱۵۰۰۰۰۰ نفر در این شهر ساکن هستند و هر ساله ۵.۵ میلیون توریست خارجی به این شهر سفر می‌کنند. شایان ذکر است اهالی پاتایا شهرت پیدا کردن این شهر را به سربازان آمریکایی مدیون هستند زیرا سربازان آمریکایی بعد از پایان جنگ ویتنام به‌دنبال محلی برای استراحت بودند که با این شهر روبه‌رو شدند و به تدریج سربازان دیگری به آنجا آمدند و مردمان اطراف پاتایا از طریق سربازانی که آنجا مستقر می‌شدند، کسب درآمد می‌کردند و با گذشت زمان شهر پاتایا شهرت پیدا کرد و در بین مردم به محبوبیت خاصی دست یافت.

آشنایی کلی با پاتایا

هزینه های خورد و خوراک در پوکت

هزینه‌های خورد و خوراک در پوکت نسبتا به‌صرفه است. گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند برای صرف یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان قیمت پوکت باید حدودا ۶۰ بات پرداخت کنند، همچنین میزان هزینه‌ مصرف یک وعده غذایی برای دو نفر در رستوران‌های متوسط پوکت ۴۰۰ الی ۶۰۰ بات خواهد شد. اگر علاقه‌مند به غذاهای فست‌فودی هستید شما می‌توانید در فست‌فودی‌هایی مانند دونالد با پرداخت ۲۰۰ بات غذاهای فست‌فودی خوشمزه میل کنید. همچنین اگر از نظر مالی برای رفتن به رستورآن‌های لوکس مشکلی ندارید هزینه یک وعده غذایی در این رستورآن‌ها ۵۰۰ الی ۵۰۰۰ بات حساب می‌شود. ناگفته نماند به‌صورت کلی هزینه مواد غذایی به‌شکل جداگانه به شرح زیر است:

  • یک کیلو برنج ۳۲ بات
  • گوشت مرغ ۹۷ بات
  • گوشت قرمز ۳۵۰ بات
  • هر عدد نان ۴۰ بات
  • یک لیتر شیر ۵۵ بات

هزینه های خورد و خوراک در پوکت

هزینه های خورد و خوراک در پاتایا

در شهر پاتایا انواع رستوران‌ها وجود دارد که هر کس براساس میزان بودجه خود به آنجا می‌رود. به‌صورت میانگین اگر بیان کنیم میزان هزینه هر وعده‌ غذایی در رستوران‌های نسبتا ارزان ۵۰ تا ۱۵۰ بات، در رستوران‌های متوسط ۲۵۰ تا ۶۰۰ بات، رستوران‌های لوکس ۶۵۰ تا ۳۳۰۰ بات خواهد شد. اما اگر به‌دنبال فست‌فود هستید و اولویت شما خوردن فست‌فودهای خوشمزه است میزان هزینه هر وعده غذایی در فست‌فودی‌های پاتایا ۱۵۰ تا ۲۷۰ بات خواهد شد. اما قیمت هر کدام از مواد غذایی در پاتایا به‌شکل زیر است:

  • نان 500 گرمی: 50 بات
  • شیر یک لیتری: 47 بات
  • برنج سفید یک کیلوگرمی: 42 بات
  • هر یک کیلوگرم مرغ: 82 بات
  • هر یک کیلوگرم گوشت قرمز: 344 بات
  • بسته‌های تخم مرغ 12 عددی: 50 بات
  • بطری آب 1/5 لیتری: 15 بات

هزینه های خورد و خوراک در پاتایا

آب و هوای پوکت

از نظر آب‌و‌هوایی شهر پوکت جزو مناطق گرم و مرطوب استوایی است. تقریبا در تمامی اوقات سال هوا دمای ثابتی دارد همچنین میزان زیاد بارندگی در ماه‌های خرداد آغاز شده و تا آبان ادامه پیدا می‌کند. یکی از بهترین زمآن‌ها برای سفر به پوکت، ماه آذر تا فروردین است زیرا شدت بارندگی‌ها کاهش می‌یابد و هوا بیشتر روزها آفتابی خواهد بود. ناگفته نماند پوکت در مقایسه با پاتایا شدت بارندگی بیشتری دارد و اکثر اوقات بارندگی در بعدازظهرها آغاز می‌شود.

آب و هوای پوکت

آب و هوای پاتایا

به‌صورت تقریبی آب‌وهوای پاتایا در تمام روزهای سال گرم است و میانگین دما به ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. همچنین پاتایا به‌علت موقعیت جغرافیایی که دارد همیشه در معرض بادهای موسومی سالانه است. در ماه نوامبر تا فوریه بارندگی‌ها بسیار کم بوده و بهترین زمان برای سفر به پاتایا به‌حساب می‌آید. در ماه‌های آوریل و مه این شهر گرم‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد و متوسط دما ۳۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. ماه‌ ژوئن تا اکتبر زمان بارآن‌های سیل‌آسا در پاتایا خواهد بود، به‌طوری که گاها مردم شب و روز شاهد باران هستند به‌همین علت گردشگران در این ماه‌ها کمتر به این شهر سفر می‌کنند.

آب و هوای پاتایا

مهم ترین جاذبه های پوکت

همان طور که می‌دانید یکی از زی باترین شهرهای تایلند پوکت است که در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که همیشه باعث به‌وجد آمدن گردشگران می‌شود. در این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوانی موجود است که خالی از لطف نیست در هنگام سفر به تایلند از این شهر و اماکن دیدنی آن بازدید کنید. در بین اماکن گردشگری پوکت یک‌سری اماکن مانند ساحل پاتونگ، شهر قدیمی پوکت، مجسمه بزرگ بودا توانسته‌اند بین گردشگران محبوبیت خاصی پیدا کنند و جزو بهترین مقاصد گردشگری شهر پوکت باشند.

ساحل پاتونگ

در بین جاذبه‌های گردشگری پوکت که با نام مروارید دریای آندامان نیز از آن یاد می‌کنند ساحل پاتونگ جزو مقاصد گردشگری بی‌نظیر این شهر است. ساحل پاتونگ در ۱۵ کیلومتری از قسمت غربی پوکت قرار دارد. بدون اغراق می‌توان گفت هیچ روزی از سال این ساحل خلوت نیست و همیشه میزبان گردشگران فراوانی است، به‌همین علت در آنجا مراکز خرید، کافه‌ها و رستورآن‌های زیادی تأسیس گردیده که کسب درآمد خوبی دارند. خالی از لطف نیست هنگام سفر به ساحل پاتونگ به خیابان تاویونگ نیز سر بزنید. این خیابان در مجاورت ساحل پاتونگ قرار دارد و جزو خیابآن‌های معروف شهر پوکت است که در آنجا می‌توانید به بهترین رستورآن‌ها، مراکز خرید متنوع، هتل‌ها و... مراجعه کنید و سفری لذت‌بخش برای خود به ارمغان آورید.

ساحل پاتونگ

شهر قدیمی پوکت

قدمت شهر قدیمی پوکت به اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن۲۰ برمی‌گردد. این شهر از نظر زیبایی جزو اولین شهرهای تایلند است. معماری که در این شهر استفاده شده به سبک معماری سینو پرتقالی بوده و نسبت به سایر شهرهای تایلند معماری متفاوتی دارد. خيابآن‌هایی چون پانگ نگوا، چالنگ، دیبوک، کرابی، راسادا از مشهورترین خیابآن‌های پوکت هستند که سالانه گردشگران زیادی از آنجا بازدید می‌کنند. هر کدام از این خیابآن‌ها به‌نحوی زیبایی خاصی دارد که شما تنها با قدم زدن و پیاده‌روی کردن در این خیابآن‌ها می‌توانید به زیبایی شهر قدیمی پوکت دست پیدا کنید. شما اگر قصد بازدید از شهر قدیمی پوکت را دارید لازم است یک روز کامل را به آن اختصاص دهید تا با تمامی رمز و راز و زیبایی‌های این شهر آشنا شوید. بی‌شک سفر به این شهر یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود.

شهر قدیمی پوکت

مجسمه بزرگ بودا

مجسمه بودای بزرگ در شهر پوکت قرار دارد که این مجسمه مهیب و سفید رنگ دارای وزنی حدود ۱۳۵تن و ارتفاع و عرض آن هر کدام ۴۵متر و ۲۵.۴۵ متر است. به‌علت ابعاد بزرگی که این مجسمه دارد سومین مجسمه بزرگ شهر پوکت نام گذاری شده است که شما در هر کجای این شهر که قرار داشته باشید به‌راحتی می‌توانید این مجسمه را مشاهده کنید. آغاز تاسیس این مجسمه به سال ۲۰۰۲میلادی برمی‌گردد؛ با اینکه مجسمه بودای بزرگ قدمت زیادی ندارد اما در بین ساکنین پوکت دارای احترام زیادی است و از همان ابتدای ساخت، اکثریت ساکنین پوکت این مجسمه را مقدس می‌شمردند‌. ناگفته نماند که ساخت این مجسمه دلیلی برای شهرت بیشتر شهر پوکت بوده است و جمعیت زیادی از توریست‌ها و گردشگران سالیانه از این مجسمه بازدید می‌کنند. هنگام بازدید از مجسمه بودای بزرگ می‌توانید از بخش‌های زیر نیز دیدن کنید:

  • پلکان مجموعه: برای آنکه بازدیدکنندگان به مجسمه بودای بزرگ راه پیدا کنند یک پلکان بسیار عظیم از سنگ مرمر و بتن ساخته شده است که شما باید از طریق این پلکآن‌ها به سمت مجسمه حرکت کنید.
  • عرشه بازدید: هنگامی که به محوطه بودای بزرگ ورود پیدا می‌کنید یک‌سری تابلو نصب شده است که شما را به سمت عرشه بازدید هدایت می‌کند. برای آنکه شما به عرشه بازدید دست پیدا کنید لازم است از تعدادی پله و نمایشگاه عبور کنید تا زمانی که به عرشه بازدید می‌رسید ابهت و بزرگی مجسمه بودای را خواهید دید زیرا این مجسمه درست در بالای سر شما نصب شده است.
  • پرستشگاه بودائیان: یک طبقه در زیر مجسمه پرستشگاه بودائیان ساخت گردیده است. زمانی که به این پرستشگاه راه پیدا کنید با جمعیتی از بودائیان روبه‌رو می‌شوید که در حال عبادت هستند و یک‌سری هدایا به‌عنوان پیش‌کش به مجسمه‌هایی که در حال عبادت آن‌ها بوده، تقدیم می‌کنند.
  • محوطه اطراف مجسمه بودای بزرگ: محوطه‌ای به وسعت ۲۵۰۰متر مربع در اطراف مجسمه بودای بزرگ وجود دارد که در آن محوطه چندین مجسمه کوچک ساخته شده است‌ که هر کدام از این مجسمه‌ها روایتگر یک داستان و افسانه خواهد بود.

مجسمه بزرگ بودا

مهم ترین جاذبه های پاتایا

همان طور که پیش‌تر بیان کردیم پاتایا هر ساله میزبان نزدیک به ۵میلیون نفر گردشگر از گوشه و کنار دنیا است. زیرا پاتایا علاوه‌بر آب‌و‌هوای خوبی که دارد امکانات تفریحی و تاریخی زیادی در آن موجود است، به‌همین علت جمعیت زیادی این شهر را مقصد خود قرار می‌دهند. ناگفته نماند که جمعیت مهاجرین به این شهر بسیار زیاد است و توانسته تغییر زیادی در پاتایا ایجاد کند و همین تغییرات توانسته ثروت زیادی برای تایلند به ارمغان آورد. از سری جاذبه‌های گردشگری پاتایا می‌توانیم به بازار شناور پاتایا، باغ استوایی نانگ نوچ، گالری هنر در بهشت هنر اشاره کنیم.

باغ استوایی نانگ نوچ

در ۱۸ کیلومتری‌ شهر پاتایا باغ استوایی نانگ نوچ واقع شده است. این باغ جزو ده باغ زیبای جهان به‌حساب می‌آید که در سال ۱۹۵۴ خانم نانگ نوچ تانساچا و آقای پیسیت این دشت‌ها و تپه‌ها را خریداری کردند تا در آن‌ها انواع میوه‌ها را کشت کنند. اما خانم نوچ در سفرهای خارجی که در پیش داشت با یک‌سری باغ زیبا مواجه شد و تصمیم گرفت باغ میوه را به یک باغ گل و گیاه تبدیل کند و در سال ۱۹۸۰ این باغ بازگشایی گشت و طی گذشت زمان، امکانات و تجهیزات زیادی به آن افزوده شد. این باغ بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرق آسیا نامیده شده است. در باغ نانگ نوچ نزدیک به ۲۰۰۰۰ درخت گرمسیری از ۵۰ کشور جمع‌آوری شده که در این باغ تحت مراقبت هستند، همچنین یک‌سری گیاهان نادر نیز در آنجا وجود دارد که در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند.

در هر بخش باغ استوایی نانگ نوچ باغ‌های متفاوتی وجود دارد که اولین باغی که در  آنجا تأسیس شده است باغ ایتالیایی نام دارد. از دیگر باغ‌های موجود در نانگ نوچ می‌توان به باغ فرانسوی که الهام گرفته از باغ‌های کاخ ورسای است اشاره کرد. همچنین از دیگر باغ‌های موجود در آن می‌توانیم از باغ سفالگری، باغ شناور، باغ مجسمه حیوانات و... یاد کنیم. اگر قصد بازدید از این باغ را دارید قیمت بلیط ورودی 500 بات بوده و ساعت کاری از 8 صبح تا 6 بعدازظهر است.

باغ استوایی نانگ نوچ

بازار شناور پاتایا

یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین اماکن گردشگری در پاتایا بازار شناور است. این بازار در بخش جنوبی پاتایا و در نزدیکی ساحل جامتین قرار دارد. بازارهای شناور همانند بازارهای معمولی ساخته می‌شوند با این تفاوت که برای رفتن به این بازارها نیازمند به قایق هستید. در واقع این بازارها بر‌ روی کانال‌ها و دریاچه‌های آبی قرار می‌گیرند. وسعت این بازار شناور حدود ۱۰۰۰۰۰متر مربع محاسبه شده است که بیش‌‌ از ۱۱۴ مغازه، رستوران و فروشگاه در آن وجود دارد. بازار شناور پاتایا به چهار قسمت تقسیم‌بندی می‌شود که شامل محصولات و صنایع دستی چهار بخش کشور تایلند است. این بخش‌ها شامل جنوب، شمال، مرکزی و شمال شرقی می‌شوند. از سری محصولاتی که در این بازار به‌فروش می‌رسد ظروف نقره، مجسمه، کیف‌های چرم و... است. شما می‌توانید با رفتن به بازار شناور پاتایا در عین حال، هم خرید کنید و هم تفریح و گردش داشته باشید.

بازار شناور پاتایا

گالری هنر در بهشت هنر

یکی دیگر از دیدنی‌های شهر پاتایا گالری هنر در بهشت است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این گالری مملو از آثار هنری گوناگون بوده و در کنار آن تفریح و سرگرمی برای بازدیدکنندگان خود دارد. از سری عواملی که باعث شده است این گالری نسبت به سایر گالری‌ها متمایز شود وجود نقاشی‌های سه‌بعدی بوده که با نهایت تمرکز و خلاقیت ترسیم گردیده است. در رسم نقاشی‌های موجود در گالری هنر خلاقیت و هنر موج می‌زند زیرا شما هنگامی که با دقت به آن‌ها خیره شوید خطای دیدی به‌وجود می‌آید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از سری موضوعاتی که در این نقاشی‌ها می‌توانید مشاهده کنید مربوط به طبیعت، اماکن تاریخی، حیوانات وحشی و... است. این گالری عظیم در دل خود چندین زیرمجموعه و بخش جای داده است که هر کدام از این زیر مجموعه‌های حرفی برای گفتن دارند:

  • DIORAMA: این بخش یکی جذاب‌ترین قسمت‌های گالری هنر برای توریست‌های خارجی است. زیرا در این قسمت ماکت‌های سه‌بعدی وجود دارد که اماکن تاریخی تایلند را معرفی می‌کند.
  • AQUA: در این بخش شما تصاویر سه بعدی از اعماق اقیانوس‌های تایلند را مشاهده خواهید کرد. نقاش‌های این مناظر آنقدر حرفه‌ای کار کرده‌اند که شما با دیدن تصاویر ترس و هیجان از اقیانوس را تجربه می‌کنید زیرا نقاشی‌ها با خود اقیانوس واقعی هیچ‌گونه تفاوتی ندارند!
  • AYUTTAYA: از جمله معروف‌ترین سلسله‌های تایلند AYUTTAYA است. این سلسله در زمآن‌های بسیار قدیم در کشور تایلند فرمانروایی داشته و‌ شما در این بخش با نقاشی‌هایی از این سلسه آشنا خواهید شد.
  • EGYPT: اهرام مصر برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است‌. در گالری هنر با نقاشی‌های سه بعدی اهرام‌ مصر را به نمایش گذاشته‌اند که علاقه‌مندان به این نقاشی‌ها می‌توانند از آنجا بازدید کنند. این نقاشی‌ها آنقدر زنده و واقعی هستند که گویا شما سوار بر ماشین زمان شده‌اید و در حال سفر به مصر هستید.
  • SAFARI: در این قسمت از مجموعه با تصاویری از حیوانات وحشی روبه‌رو خواهید شد. این تصاویر آنقدر خلاقانه و واقعی ترسیم شده‌ است که بازدیدکنندگان گاهی با ترس از شکار شدن‌ توسط حیوانات درنده در تصویر مواجه می‌شوند!

گالری هنر در بهشت هنر

بهترین مراکز خرید پوکت

یکی دیگر از دلایلی که هر ساله انبوه زیادی از گردشگران به پوکت سفر می‌کنند وجود مراکز خرید پوکت تایلند است. در این مراکز خرید شما می‌توانید انواع برندهای معروف جهان با قیمت مناسب پیدا کنید. اولین مرکز خرید پوکت مربوط به سال ۱۹۹۸ میلادی است و بعد از آن جمعیت مراکز خرید روز به روز بالاتر رفت و امروزه پوکت به یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در تایلند تبدیل شده است. از سری مراکز خرید مشهور پوکت می‌توانید به ‏Jungceylan، سنترال فستیوال و پریمیوم اوتلت  اشاره کرد.

مرکز خرید سنترال فستیوال

در غرب پوکت مرکز سنترال فستیوال تأسیس شده است. این مرکز خرید متشکل از دو ساختمان بزرگ بوده که بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر پوکت به‌حساب می‌آید. در این مرکز خرید انواع برندها در مواردی چون لوازم الکتریکی، لوازم ورزشی، لوازم خانگی، لباس، لوازم آرایشی قابل مشاهده است. همچنین یک فود کورت بی‌نظیر در این مرکز خرید قرار دارد که انواع غذاهای ژاپنی، غربی، تایلندی را سرو می‌کند. ساختمان دیگر این مرکز خرید که با نام سنترال فستیوال از آن یاد می‌کنند شامل بوتیک لوازم  جانبی موبایل، کیف، لوازم الکترونیکی و... است.

‏‏‏‏مرکز خرید ‏Jungceylan

در مرکز ساحل پاتونگ مرکز خرید Jungceylan قرار دارد. این مرکز خرید شامل یک سوپرمارکت بسیار عظیم، هفت مرکز تفریحی که ۵ سینما در آن وجود دارد، ۲۰۰ بوتیک، ۲۵ رستوران متنوع و هتل فوق‌العاده‌ای به نام Millennium Resort Patong است. اگر به‌دنبال پیدا کردن اجناس خاص در تایلند هستید شما تنها با مراجعه به این مرکز خرید می‌توانید تمامی خریدهای خود را انجام دهید. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توانید به سالن بولینگ، اسنوکر، بازی‌های ویدئویی، رستورآن‌ها با کیفت بالا و در عین حال قیمت مناسب اشاره کرد.

‏‏‏‏مرکز خرید ‏Jungceylan

مرکز خرید پریمیوم اوت لت

در شمال غربی پوکت یک مرکز خرید با نام پریمیوم اوت لت وجود دارد که از نظر ظاهری این مرکز همانند یک روستا است و در آن فقط تعدادی بوتیک و رستوران وجود دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های بازار پریمیوم اوت لت این است که در این مرکز خرید تمامی اجناسی که تولید آن‌ها متوقف شده به فروش می‌رسد، به‌همین علت با قیمت پایین فروخته می‌شوند. از سری مواردی که می‌توان در این مرکز خرید پیدا کرد لباس، کفش، اسباب‌بازی و...‌ است که با قیمت باورنکردنی شما می‌توانید خریداری کنید.

بهترین مراکز خرید پاتایا

شهر پاتایا یکی از شهرهای تایلند است که در آن اماکن دیدنی زیادی وجود دارد. در کنار اماکن دیدنی، مراکز خریدی بسیاری نیز موجود است که شما می‌توانید در آنجا از طریق این مراکز خرید سوغاتی‌هایی خریداری کنید. در پاتایا مراکز خرید نوین، بازارهای محلی و شبانه همواره میزبان جمعیت زیادی از مردم هستند. اکثر مراکز خرید پاتایا در خیابان Beach Road به‌خصوص در قسمت جنوبی این خیابان قرار دارند. پس اگر قصد بازدید از مراکز خرید پاتایا دارید کافی است به خیابان Beach Road سر بزنید که در آنجا تمامی مراکز خرید از جمله مرکز خرید فستیوال، مرکز خرید ترمینال ۲۱ و مرکز خرید رویال گاردن پلازا قرار دارد.

مرکز خرید فستیوال

مرکز خرید فستیوال پاتایا در سال ۲۰۰۹ میلادی بنا گردیده است. این مرکز خرید به‌‌عنوان اولین مرکزی خریدی بوده که توسط شرکت سنترال پاتایا تأسیس شده است. شرکت سنترال پاتایا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروش املاک در تایلند به‌‌شمار می‌رود که در شهر پاتایا توانست به بهره‌برداری دست پیدا کند. مساحت مرکز خرید فستیوال نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ متر مربع می‌رسد.که در دل خود ۷ طبقه  و ۳۷۰ مغازه جای داده است. این مرکز خرید یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید پاتایا به‌ حساب می‌آید و اکثر اوقات انبوه زیادی از جمعیت در آنجا حضور دارد.

مرکز خرید فستیوال

مرکز خرید ترمینال ۲۱

در ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۸ مرکز خرید ترمینال ۲۱ افتتاح شد. این مرکز خرید در قسمت شمالی پاتایا قرار دارد. برای ساخت این مرکز از یک فرودگاه الهام‌ گرفته‌اند. هنگامی که به این مرکز خرید وارد می‌شوید با یک قسمتی که مشابه باند فرودگاه بوده و یک هواپیمای که در حال بلند شدن از روی زمین است که روبه‌رو خواهید شد. این مرکز خرید در دل خود ۶ طبقه دارد که هر کدام از ۶ طبقه منعکس ‌کننده شهرهای بزرگ جهان از جمله ایتالیا، پاریس، سان فرانسیسکو، هالیوود آمریکا، توکیو و لندن است. ناگفته نماند شما در این مرکز خرید می‌توانید شاهد تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل گراند سنتر پاتایا باشید.

مرکز خرید ترمینال 21

مرکز خرید رویال گاردن پلازا

اگر به‌دنبال پیدا کردن سرآغاز مفهوم مرکز تفریحی هستید باید به سراغ مرکز خرید رویال گاردن پلازا پاتایا رفت. در این مرکز خرید مجموعه‌ای از رستوران‌ها، جاذبه‌ها و فعالیت‌های خانوادگی، فروشگاه‌های خرید بین‌المللی و... موجود است. این مرکز خرید در خیابان ساحل قرار دارد و در جلوی این مرکز خرید یک بالن زرد و یک هواپیمای قرمز رنگ قابل مشاهده است. همچنین انواع برندهای مختلف به همراه اجناس الکتریکی و... وجود دارد.

مرکز خرید رویال گاردن پلازا

فاصله پوکت تا پاتایا با هم

فاصله بین دو شهر زیبای پوکت و پاتایا چیزی نزدیک به ۹۶۹ کیلومتر است. مسافت ۹۶۹ کیلومتری، این معنا را دارد که اگر شما بدون هیچگونه توقفی از طریق راه زمینی اقدام به رانندگی از سمت پاتایا به پوکت کنید حدود ۱۲ ساعت و ۵۳ دقیقه طول می‌کشد تا شما به مقصد دست پیدا کنید. البته اگر شما با اتوبوس‌های پاتایا به پوکت سفر نمایید حدود ۱۶ ساعت بعد به پوکت خواهید رسید. ناگفته نماند از دیگر روش‌ها برای سفر از پاتایا به پوکت می‌توانید به اتوبوس و کشتی‌های لنج‌ اشاره کرد. اگر شما از طریق سفرهای زنجیره‌ای کشتی‌های لنج و اتوبوس این مسافت ۹۶۹ کیلومتری را طی کنید نزدیک به ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه در مسیر رسیدن به مقصد خواهید بود.

فاصله پوکت تا پاتایا با هم

پوکت ارزان تر است یا پاتایا

از نظر هزینه‌های سفر اگر بین پاتایا و پوکت مقایسه‌ای انجام دهیم متوجه خواهید شد که به‌صورت تقریبی هزینه سفر به هر دو آن‌ها یکسان است با این تفاوت که میزان هزینه‌ برای سفر به پاتایا نسبت به پوکت ارزان‌تر خواهد شد زیرا فاصله پوکت تا بانکوک به نسبت پاتایا بیشتر است به‌همین علت میزان هزینه‌ پوکت کمی بیشتر خواهد شد. اما به‌طور کلی میزان هزینه‌ای که برای سفر به این دو مقصد باید پرداخت کنید یکسان است. اگر به‌صورت جزئی هزینه‌های سفر به پوکت و پاتایا را بیان کنیم شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاتایا:
    • هزینه تاکسی از بانکوک به پاتایا ۳۵.۶ دلار
    • هزینه برای اقامت در‌ هتل متوسط به ازای هر شب ۴۰ دلار
    • یک وعده غذای عادی ۸.۵ دلار
  • پوکت:
    • میزان هزینه‌ تاکسی از بانکوک به پوکت ۳۸ دلار
    • هزینه تاکسی از فرودگاه به هتل ۱۳ دلار
    • هزینه برای یک هتل نسبتا متوسط به ازای هر شب ۳۶ دلار
    • میانگین یک وعده غذایی ۸.۳ دلار

پوکت ارزان تر است یا پاتایا

کلام پایانی

انتخاب بین پوکت یا پاتایا همان طور که بیان شد جزو سخت‌ترین کارهای جهان است؛ زیرا این دو مقصد در بین مردم محبوبیت دارند و به هر کدام که سفر کنید بی‌شک یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای شما خواهد شد. از نظر هزینه به‌طور تقریبی هر دو شهر به یک میزان صرفه اقتصادی دارند و تفاوت چندانی بین آن‌ها نمی‌توان قائل شد.‌ ناگفته نماند آب‌و‌هوای دلنشین این دو شهر باعث شده است همیشه این دو مقصد شاهد گردشگران زیادی باشند و هر ساله انبوهی از توریست‌های خارجی به شهرهای تایلند از جمله پوکت و پایاتا سفر کنند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها