بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند

در هنگام سفر به کشور پهناور هند با وارد شدن به هر بخش و شهری از این کشور شگفتی‌های بسیاری در مقابل شما قرار می‌گیرند. همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در این کشور، دلیلی جهت انتخاب هند برای بسیاری از گردشگرانی است که قصد سفر به یک کشور شگفت‌انگیز را دارند؛ اما شما باید از بهترین زمان سفر به هند آگاهی کامل داشته باشید و در این زمان به کشور هند سفر کنید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. بهتر است بدانید که به دلیل پهناور بودن، این کشور آب‌وهوایی بسیار معتدل دارد و در فصول مختلف شرایط اقلیمی در هر نقطه از این کشور کاملاً متفاوت خواهد بود. حال بهتر است بیشتر با کشور هند و بهترین زمان سفر به این کشور زیبا آشنا شویم.

بهترین زمان سفر به هند

بهترین زمان سفر به هند چه زمانی است؟

بسیاری از افراد بر این باورند که هند کشوری گرمسیر با هوایی سوزان است و اعتقاد دارند که بهترین زمان سفر به هند در زمستان خواهد بود تا شدت گرمای هوا کاسته شود. در این خصوص باید گفت که این کشور بسیار پهناور و وسیع بوده و شما می‌توانید در نواحی شمالی آن کوه‌های سربه‌‌فلک کشیده‌ای را شاهد باشید که برف بر روی آن‌ها را پوشانده است. حال با توجه به پهناور بودن و وجود شرایط اقلیمی متفاوت در این کشور، بهتر است آگاهی یابید که چه زمانی بهترین زمان سفر به هند به‌شمار می‌رود.

توجه داشته باشید سفر به هند که از شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی متفاوتی در چهار فصل سال برخوردار است، کاملاً به خصوصیات اخلاقی و سلیقه شما بستگی دارد و هر فرد می‌تواند با توجه به علایق خود بهترین زمان سفر به هند را تعیین نماید؛ اما پس از آگاهی یافتن از شرایط آب‌وهوایی هند جهت اتخاذ تصمیم نهایی برای بهترین زمان سفر با ما همراه باشید تا فصل‌های مختلف و شرایط متفاوت اقلیمی این کشور را بیشتر بشناسید.

جهت اطلاع از بهترین زمان سفر به کشور هندوستان می‌بایست در ابتدا مکان مورد نظر خود را در این کشور انتخاب کنید؛ زیرا شرایط آب‌وهوایی به دلیل وجود اقلیم‌های مختلف در هر نقطه‌ای از هند متفاوت خواهد بود. به‌طور مثال بازدید از جاذبه‌های تاریخی هندوستان در فصل بهار و زمستان امکانپذیر است و جهت بازدید از تفریحگاه‌های ساحلی سعی کنید فصل پاییز و زمستان را برای این منظور برگزینید. فصل تابستان نیز بهترین زمان بازدید برای افرادی است که به مناطق کوهستانی هند علاقه مند هستند.

بهترین زمان سفر به هند چه زمانی است؟

فصل بهار در کشور هند

در میان گردشگران بهترین زمان سفر به هند فصل بهار شناخته می‌شود و شهره بسیار داشته که آن هم به دلیل رنگارنگ بودن و وجود جلوه‌های طبیعی در این کشور است. از دیگر دلایل شهرت هند در فصل بهار می‌توان به برگزاری فستیوال هولی یا جشن رنگ هند اشاره کرد. برگزاری این فستیوال به دلیل آغاز فصل بهار است و در این جشن مردم پودرهایی گیاهی که از مواد گیاهی و طبیعی تهیه شده‌اند را روی یکدیگر می‌ریزند. با انجام این کار صحنه‌ای رنگارنگ به‌وجود می‌آید که قرار گرفتن در این محیط پر از هیاهو و شور و اشتیاق است.

در واقع فستیوال هولی در میان مردمان بومی هندوستان و گردشگران شهرت بسیاری داشته و گردشگران معمولاً برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در فصل بهار در این کشور حضور داشته باشند. جشن رنگ هند در تمامی نقاط این کشور برگزار می‌گردد؛ اما در شهرهایی مانند بیهار و ایالت اوتار پرداش از شور و جذابیت بیشتری برخوردار است. توصیه می‌شود اگر قصد دارید برای بازدید از این جشن به هندوستان سفر کنید یکی از این دو مکان را انتخاب نمایید.

در واقع برخی از گردشگران تاریخ 20 یا 21 مارچ را بهترین زمان سفر به هند می‌دانند و آن نیز به دلیل برگزاری این جشن است. ضمن این‌که پس از شرکت در جشن هولی، بازدید از دیگر مناطق گردشگری را از دست ندهید. برخی از دیدنی‌های هند در فصل بهارشامل ایالت‌های جنوبی تامیل نادو، آندرا پرادش، دره آراکو و اوتی می‌شوند.

فصل بهار در کشور هند

فصل تابستان در کشور هند

بسیاری از افراد فصل تابستان را برای سفر خود برمی‌گزینند و دلیل آن نیز تعطیلی مدارس است. همچنین گرمای هوا نیز از دلایلی به‌شمار می‌رود که بیشتر افراد فصل تابستان را جهت بازدید از مناطق گردشگری متفاوت انتخاب می‌کنند. بسیاری از گردشگران بر این عقیده هستند که فصل تابستان بهترین زمان سفر به هند است. در این فصل تفرجگاه‌های کوهستانی هند از رونق و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

جاذبه‌های دیدنی هند در نقاط کوهستانی این کشور بنا شده‌اند و یادگاری از دوران استعمار کشور هند به‌حساب می‌آیند. در واقع در زمان استعمار هند، انگلیسی‌ها برای در امان ماندن از گرمای هوا به اقامتگاه‌هایی که در ارتفاعات هند ساخته بوده‌اند می‌رفتند.

برای بازدید از این تفرجگاه‌ها بهتر است با نام آن‌ها آشنا باشید که آن‌ها را مک لودگونی، موسوری، دارجلینگ، شیلونگ، کادایکانال، مونار و وایاناد می‌خوانند و هر یک از این اقامتگاه‌ها در مناطق مختلف کشور هند قرار گرفته‌اند. در فصل تابستان بعد از بازدید از تفرجگاه‌ها بهتر است تا به دیگر مکان‌های گردشگری این کشور مانند سواحل آن که گوا، کرالا و اوریسا سری بزنید. اگر فصل تابستان را بهترین زمان سفر به هند می‌دانید، در این فصل بازدید از مناطق کوهستانی هند مانند گولمارگ، لاداخ و سونمارگ می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شما باشند.

فصل پاییز در کشور هند

با شروع فصل پاییز و در اوایل اکتبر، باران‌های موسمی در کشور هند شروع به باریدن می‌کنند، ممکن است در نقاط مختلف این کشور بارش این باران‌ها با تفاوتی زمانی اتفاق افتد. برخی از افراد که به این آب‌وهوا علاقه زیادی دارند و قدم زدن در باران و بازدید از زیبایی‌هایی طبیعی را ترجیح می‌دهند، فصل پاییز را به عنوان بهترین زمان سفر به هند برمی‌گزینند. در برخی از کشورها بارش باران سبب ایجاد آشفتگی در انجام برنامه‌های گردشی می‌شود؛ اما در هند این امر کاملاً برعکس است. بارش باران در این کشور آب‌وهوایی دلپذیر و مطبوعی را به‌وجود می‌آورد و افرادی که در این تاریخ در هند حضور دارند، فصل پاییز را بهترین زمان سفر به هند می‌دانند.

فصل پاییز در کشور هند

فصل زمستان در کشور هند

بهتر است جهت دانستن بهترین زمان سفر به هند کمی با شرایط آب‌وهوایی این کشور در فصل زمستان نیز آشنا شوید. در این فصل در برخی از نقاط کشور هند به ویژه نقاطی که در قسمت جنوبی این کشور قرار دارند، آب‌وهوای زمستانی به ‌چشم نمی‌خورد. اگر علاقه دارید تا زمستان بارش برف را نیز به هنگام سفر به هند تجربه کنید، بهتر است به نواحی شمالی این کشور سفر نمایید. وجود برخی از تفریح‌های زمستانی مانند اسکی نیز می‌تواند تجربه جالبی را برای شما در این کشور به همراه داشته باشد.

امکان بازدی از برخی از مکان‌های هند در فصل تابستان یا دیگر فصل‌ها به دلیل گرمای بیش از حد هوا وجود ندارد و تنها در فصل زمستان گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند که یکی از این مکان‌ها راجستان نام دارد. کاهش هزینه سفر در فصل زمستان نسبت به فصل‌های دیگر نیز سبب می‌شود تا برخی از افراد این فصل را برای سفر به کشور هندوستان انتخاب نمایند. اگر به دنبال بازدید از مکان‌های خاصی هستید که امکان بازدی از آن‌ها در دیگر فصول وجود نداشته بهتر است با انتخاب فصل زمستان تجربه بی‌نظیری را برای خود به ثبت برسانید و روزهای خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

فصل زمستان در کشور هند

بهترین زمان سفر به هند و هر یک از شهرهای آن

در زمان سفر به کشور هند باید بدانید که کدام شهر مقصد شما خواهد بود و بر اساس آب‌وهوا و شرایط اقلیمی آن منطقه، زمان مناسب را انتخاب نمایید. در این رابطه بهتر است با شهرهای این کشور آشنا بود. در ابتدا باید به شهر بمبئی اشاره کرد؛ به این دلیل که وجود زیبایی‌های شگفت‌انگیز در این شهر سبب شده تا بسیاری از رویاها در این مکان به واقعیت تبدیل شوند. اگر مقصد شما شهر بمبئی باشد بهترین زمان سفر به آن از اکتبر تا فوریه است.

شهر بعدی دهلی نام دارد که بناهای تاریخی بسیاری زیادی را در خود جای داده و شهر دهلی نو پایتخت امروزی هند است. برای این‌که بتوانید در زمان سفر به شهر دهلی از آب‌وهوای مناسب و مطلوب آن استفاده کنید بهتر است در ماهای اکتبر، مارس، فوریه و نوامبر به این منطقه سفر نمایید. شهر آگرا نیز یکی دیگر از شهرهای محبوب در میان گردشگران بوده که ماه‌های اکتبر تا مارس بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌شوند. برای سفر به شهر جیپور هند نیز به دلیل نیمه بیابانی بودن این منطقه، بهتر است فصل زمستان را برگزینید تا با آب‌وهوایی معتدل روبه‌رو شوید و از سفر خود لذت ببرید.

اگر شهر چیپور را در هنگام سفر به هند انتخاب کرده‌اید، در نظر داشته باشید که در این شهر جشنی به نام جشن گنگاور برپا می‌شود. این جشن در فصل تابستان در هوایی 45 درجه‌ای آغاز می‌شود؛ اما به دلیل گرمای زیاد و وزش بادهای گرم رفت‌و‌آمد و گشت‌و‌گذار در این شهر کمی سخت به‌نظر می‌رسد. کسانی که علاقه‌مند هستند تا در تابستان در این جشن شرکت نمایند، می‌توانند با نوشیدن مایعات خنک به‌صورت مکرر شدت گرمای زیاد را تا حدودی تحمل کنند.

بهترین زمان سفر به هند و هر یک از شهرهای آن

داشتن سفری اقتصادی به کشور هند

اگر به دنبال تجربه یک سفر اقتصادی به هند هستید، بهتر است از ابتدای سپتامبر تا انتهای این ماه (اواخر شهریور تا اوایل مهر) برنامه سفر خود را پایه‌ریزی نمایید. توجه داشته باشید علاوه‌بر این زمان می‌توانید ماه‌هایی مانند ژانویه تا 1 آوریل، 7 می تا 20 می و 20 آگوست تا 18 نوامبر را برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی انتخاب کنید. ضمن این‌که در فصول خنک، قیمت‌ها در این کشور افزایش بیشتری یافته و اکثر گردشگران ترجیح می‌دهند تا در چنین ماه‌هایی برای رفتن به سفر برنامه‌ریزی کنند.

کلام آخر

اگر قصد سفر به هند را دارید و می‌خواهید بدانید که بهترین زمان سفر به هند چه زمانی است، در ابتدا باید بدانید که این کشور پهناور در فصول مختلف شرایط اقلیمی بسیار متفاوتی دارد. برخی از افراد بهترین زمان سفر به این کشور را بهار می‌دانند و آن نیز به دلیل برپایی جشنی به نام هولی است. برخی دیگر بر این باورند که تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها بهترین زمان برای سفر یه هند خواهد بود. دیگر افرادی که علاقه به بارش باران و قدم زدن در هوای بارانی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در چنین هوایی را دارند، فصل پاییز را انتخاب می‌کنند. فصل زمستان نیز به دلیل کاهش هزینه سفر و بازدید از برخی مکان‌هایی که در فصول دیگر امکان‌ بازدی از آن‌ها وجود نداشته، انتخاب دیگر افراد است.

 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها