بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

امروزه به دلایل مختلفی از جمله امنیت، رفاه، آرامش، وجود جاذبه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و هتل‌های مقرون‌به‌‌صرفه و... روسیه به یکی از پرمخاطب‌ترین کشور‌ها جهت ورود مردمان مختلف از اقصی نقاط جهان مبدل شده است. شما می‌توانید با سفر به این کشور آثار تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی متعددی را مشاهده نمایید. همچنین به علت قرارگیری کشور روسیه در بخش شمال اوراسیا یعنی اروپای شرقی و آسیای شمالی، سفر به این کشور پهناور به سبب نزدیکی آن به ایران، یکی از کار‌های مورد علاقه ایرانیان است. قطعاً آگاهی و علم نسبت به برخی نکات از جمله بهترین زمان سفر به روسیه، می‌تواند به شما جهت مسافرت کمک شایانی برساند.

بهترین زمان سفر به روسیه

شرایط کلی آب و هوایی در کشور روسیه

به علت پهناور بودن و وسعت این کشور شاهد وجود انواع مختلفی از شرایط آب و هوایی در این منطقه هستیم. کشور روسیه آب و هوای متنوعی دارد؛ به این معنا که در برخی از قسمت‌های این کشور یخبندان‌های شدید به چشم می‌خورند؛ در صورتی که در دیگر مناطق آن، هوا متعادل است. براساس گزارشات هواشناسی طی چندین سال اخیر، میانگین دمای هوای این کشور در بازه مثبت ۳۶ درجه سانتی‌گراد الی منفی ۳۶ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده است. قرار‌گیری این کشور در بخشی بسیار دور‌تر از خط استوا سبب شده تا این منطقه آب و هوای بسیار سردی را تجربه کند و دارای برف و باران‌های بسیار سختی باشد.

می‌توان بیان کرد به علت وجود سرمای بی‌سابقه در این قسمت از جهان، پیست‌های اسکی‌ عظیم و مشهوری در کشور روسیه قرار دارند. توصیه می‌کنیم هر زمانی که قصد سفر به این کشور یا شهر‌های آن را داشته‌اید، تمام نکات آب و هوایی این منطقه را بررسی نمایید؛ چراکه وسعت این کشور زیاد بوده و دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی است. برای مثال به علت وجود دریای بزرگ خزر و دریای بالتیک، شهر‌های مجاور این مناطق دارای آب و هوای نسبتاً گرم‌تری در مقایسه با سایر بخش‌های این کشور هستند.

شرایط کلی آب و هوایی در کشور روسیه

سفر به کشور روسیه در فصل‌ های مختلف

کشور روسیه با داشتن ۶۰ هزار کیلومتر مرز خشکی و مرز آبی، بیشترین مقدار خطوط مرزی در جهان را به خود اختصاص داده است. به علت موقعیت خاص و حساس آن، پیشنهاد می‌شود پیش از سفر برای داشتن سفری دلپذیر و به دور از مشکلات، آب و هوای منطقه مورد نظر خود را بررسی کنید. کسب اطلاعات پیرامون شرایط آب و هوایی نه تنها به شما در جهت کسب تجربیات و داشتن سفری خاطره‌انگیز کمک می‌نماید، بلکه در زمینه‌های مختلف از جمله شرکت در جشنواره‌ها، خرید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، بهره‌مندی از تخفیفات فصلی و... نیز کمک شایانی خواهد رساند.

سفر به کشور روسیه در فصل بهار

فصل بهار یکی از زمان‌های مورد علاقه مسافران جهت حضور در این کشور است؛ چراکه در این فصل شهر‌هایی چون سنت پترزبورگ، مسکو و... در ارائه خدمات خود از جمله فروشگاه‌ها و مراکز خرید، حمل و نقل، هتل‌ها و مراکز اقامتی و... تخفیف بسیار زیادی قائل می‌شوند. اگر شما نیز این فصل را جهت سفر به این نقطه از جهان برگزیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجهیزات مناسبی از جمله لباس مناسب، کرم ضد آفتاب و... را نیز به همراه داشته باشید. ترجیحاً از به همراه داشتن لباس‌های گرم خودداری نمایید؛ چون این فصل دارای آب و هوای مناسبی بوده و شما به هیچ وجه احساس سرما نخواهید کرد.

سفر به کشور روسیه در فصل بهار

سفر به کشور روسیه در فصل تابستان

فصل تابستان به عنوان اوج گردشگری در سراسر جهان شناخته می‌شود؛ زیرا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و خانواده‌ها فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی کردن جهت داشتن سفری دل‌پذیر و خوشایند دارند. کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما می‌توانید به منظور دریافت خدمات متعدد چون حمل و نقل، خرید در مراکز خرید و فروشگاه و... این فصل را به منظور سفر انتخاب نمایید. بخش‌های اعظمی از این کشور به رنگ‌های تابستانی مبدل می‌شوند و برای شما این امکان را به وجود می‌آورند تا شاهد زیبایی‌های بی‌حد و اندازه این بخش از جهان باشید. 

همچنین در این فصل امکان حضور در کشتی‌ها و تجربه سفر در رودخانه نوا برای شما وجود خواهد داشت؛ چراکه در این زمان یخ‌های رودخانه نوا از بین رفته و شرایط را برای سفر با کشتی میسر می‌سازند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دیدن مناظر دریایی این کشور تمایل دارید، با استفاده از کشتی‌های کروز این هیجان و لذت را برای خود چندین برابر سازید. برای عاشقان هنر و موسیقی نیز فصل تابستان بسیار مناسب است و آن‌ها می‌توانند در این فصل با حضور در مکان‌های مخصوص این کشور که قبل از شروع جشن‌ها اعلام می‌شوند، از نواختن موسیقی و بازیگری افراد لذت ببرند. سفر در این زمان معایب مختص به خود را نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم نمود. هنگام سفر در این فصل ممکن است نیاز باشد شما ساعت‌ها در صف خرید بلیط برای حضور در جاذبه‌های گردشگری معطل شوید یا یافتن وسایل حمل و نقل نیاز به صرف زمان بیشتری داشته باشد.

سفر به کشور روسیه در فصل تابستان

سفر به کشور روسیه در فصل پاییز

فصل پاییز در کشور روسیه برای علاقه‌مندان به گشت و‌ گذار بسیار مناسب خواهد بود؛ چراکه در این فصل طبیعت به رنگ‌های زیبایی همچون قرمز، نارنجی، زرد و قهوه‌ای در خواهد آمد و منظره جذاب و فریبنده‌ای را به نمایش می‌گذارد. همچنین در مقایسه با سایر فصل‌ها، هزینه‌های سفر به این کشور از جمله حمل و نقل، هتل، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، بلیط جاذبه‌های گردشگری و... بسیار کاهش می‌یابند و همین امر می‌تواند به شما در نگهداری هزینه کمک بسیار زیادی نماید. دیگر در این زمان خبری از صف‌های طولانی به منظور خرید بلیط نبوده و شما با خیالی آسوده می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی کشور روسیه از جمله موزه فضانوردی، کلیسای جامع سنت باسیل، کلیسای کاتولیک مریم مقدس، خیابان بولشا نیکیتسایا، میدان مانژ، مترو مسکو و... دیدن نمایید.

سفر به کشور روسیه در فصل پاییز

سفر به کشور روسیه در فصل زمستان

فصل زمستان در کشور روسیه از ماه نوامبر الی ماه مارس ادامه دارد. شما می‌توانید با حضور در این کشور در این زمان شاهد بارش برف، باران و تگرگ باشید. همان‌طور که پیش‌تر بیان شد به علت سرمای عظیم این کشور پیست‌های اسکی مشهوری در این منطقه به چشم می‌خورند که برای ورزشکاران گزینه بسیار مطلوبی محسوب می‌شوند. براساس گزارشات هواشناسی در این فصل دمای هوا به منفی ۳۶ نیز می‌رسد که سبب می‌گردد مردمان بومی این منطقه و مسافران هوای بسیار سردی را تجربه نمایند.                                                                                      

شاید برخی از افراد به دلیل سرمای بیش از حد این کشور، برای سفر در فصل زمستان کشور روسیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند! این طرز فکر کاملاً نادرست بوده و شما می‌توانید در این فصل از جاذبه‌های گردشگری خاص و همچنین معماری زیبای این کشور لذت ببرید. کاخ‌های موجود در این کشور از جمله کاخ کرمیلن و کاخ پترهوف به علت معماری زیبای خود، با آمدن برف نمایی تازه گرفته و خیابان‌های مجاور خود را نیز زیبا می‌سازند.

سفر در این فصل به سبب سرمای هوا و ورود اندک مسافران بسیار ارزان بوده که به شما این امکان را می‌دهد تا در فرصت مناسب و بدون هیچ‌گونه عجله به بازدید از مناظر گردشگری مورد نظر خود بپردازید. اگر امکان سفر به این کشور در فصل زمستان برای شما فراهم شده، می‌توانید در جشنواره Maslenitsa یا جشنواره پنکیک حضور یابید. این جشنواره جشنی به منزله پایان فصل زمستان و آغاز فصل بهار است که طرفداران مخصوص به خود را داشته و سالانه چندین هزار نفر به منزله بازدید از آن در کشور روسیه حاضر می‌شوند.

سفر به کشور روسیه در فصل زمستان

چه زمانی به کشور روسیه سفر کنیم؟

کشور روسیه دارای شهر‌های متعددی چون شهر مسکو، سن پترزبورگ، سوچی، نیژنی نووگورود و... است که در میان آن‌ها نام شهر‌های مسکو و سنت پترزبورگ همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به چشم می‌خورد. نمی‌توان زمان دقیقی را برای سفر به این کشور پیشنهاد داد؛ چراکه هدف و مقصود هر یک از افراد از مسافرت به آن متفاوت بوده و نباید یک شرایط کلی را برای همه مسافران در نظر داشت. اگر قصد دارید از آب و هوای مطبوع این کشور و شهر‌های آن بهره‌مند شوید، بهترین زمان سفر به روسیه در فصل بهار است. برخی از افراد به دنبال شرکت در جشنواره‌ها هستند که بهترین زمان برای حضور این قشر از افراد فصل پاییز خواهد بود؛ چراکه در این فصل می‌توانید علاوه‌بر کسب لذت از جوش و خروش مردم در خیابان‌ها، مشاهده نواختن موسیقی شبانه، سالن‌های تئاتر و... را نیز تجربه نمایید.

چه زمانی به کشور روسیه سفر کنیم؟

سفر به کشور روسیه در زمان فستیوال ها و جشنواره ‌ها

کشور روسیه در فصول مختلف دارای فستیوال‌ها و رویداد‌های مختلف است که امکان بازدید از تمام آن‌ها برای افراد بومی و مسافران وجود خواهد داشت. یکی از فستیوال‌های مشهور و به نام این کشور، فستیوال جاز اوسادبا نام دارد. هنگام برگزاری این رویداد که حدوداً ۱ الی ۲ روز به طول می‌انجامد، سبک‌های متنوع موسیقی چون بوز، جاز، جاز-راک و... در فضای باز اجرا‌های مختلفی را برگزار می‌نمایند. برخی از افراد با دیدن فیلم‌های مختلف در ژانر‌های گوناگون تحت هر شرایطی حس و حال بسیار خوبی را دریافت می‌کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم فستیوال بین‌المللی فیلم مسکو را نیز فراموش نکنید. این جشنواره دارای قدمت بسیار زیادی بوده که هر ساله در اواخر ماه ژوئن در این کشور برگزار می‌شود.

شاید نسبت به این نکته آگاهی داشته باشید که طراحان مد و لباس متعددی در کشور روسیه در حال فعالیت هستند. بدین منظور برای قدردانی از حضور این افراد، جشنواره‌ای با نام هفته مد در روسیه برگزار می‌گردد که در آن تمام طراحان و هنرمندان حضور داشته و نمونه کار‌های خود را برای سایر افراد به نمایش می‌گذارند. از دیگر رویداد‌های مشهور و حائز اهمیت کشور روسیه می‌توان به روز پیروزی اشاره کرد. این روز به علت پیروزی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی بر آلمان نازی در جنگ برگزار می‌شود.

سفر به کشور روسیه در زمان فستیوال ها و جشنواره ‌ها

سخن پایانی 

 اگر قصد سفر به کشور روسیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جهت داشتن سفری لذت‌بخش از تمامی نکات از قبیل واحد پولی، محل اقامت، آب و هوا، بهترین زمان سفر به روسیه و... اطلاعاتی دقیق کسب نمایید. در واقع با سفر به این کشور این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید و از نزدیک شاهد تنوع فرهنگی متعددی باشید. علاوه‌بر این نکات کشور روسیه و شهر‌های آن دارای جاذبه‌های بی‌شماری چون جاذبه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی، طبیعی و... هستند که با داشتن اطلاعات کافی از موقعیت جغرافیایی، آب و هوا و همچنین مکان‌های مربوط به این جاذبه‌ها می‌توانید با خیالی آسوده به مسافرت خود ادامه دهید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها