بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد مسافرت را دارند زمان مناسب برای سفر خواهد بود؛ بالاخص اگر مقصد انتخابی برای آن‌ها تازگی داشته و تا به ‌حال به آنجا سفر نکرده باشند. در همین راستا لازم است اطلاعاتی را در رابطه با مکان‌های تفریحی و گردشگری، فرهنگ مردم، آب و هوا و... آن مقصد به دست آورید. یکی از این مقاصد پرطرفدار برای سفر تایلند نام دارد. این کشور یکی از منحصربه‌فرد‌ترین کشورها برای مسافرت و گردش به شمار می‌رود؛ زیرا از هر نظر می‌تواند سبب شگفتی بازدیدکنندگان گردد؛ اما این سوال مطرح می‌شود که بهترین زمان سفر به تایلند چه زمانی است؟ فصول مناسب برای سفر به تایلند کدام هستند؟ از نظر آب‌ و ‌هوایی تایلند در کدام دسته قرار می‌گیرد؟

بهترین زمان سفر به تایلند

آشنایی با تایلند

کشور تایلند در میان جنوب شرقی آسیا واقع گردیده و با کامبوج، لائوس، مالزی، میانمار مرز مشترک دارد. هنگام ورود به این کشور با مناظر زیبا و متنوعی روبه‌رو خواهید شد. همچنین مردم این کشور از فرهنگی باورنکردنی بهره می‌برند که باعث شگفتی تمامی مسافرین می‌گردد. اگر شما به ‌دنبال جست‌وجو و کاوش در فرهنگ‌های جدید هستید کشور تایلند بهترین گزینه برای این کار خواهد بود. بدون اغراق می‌توان گفت کشور تایلند با بازارهای با شکوه، معابد دلنشین، غذاهای بسیار خوشمزه و خیابان‌ها و سواحل منحصربه‌فرد،‌ مقصدی برای سفر در طول سال به‌ حساب می‌آید.

آب و هوای تایلند

به طور کلی کشور تایلند از آب ‌و ‌هوای گرمسیری برخوردار است؛ اما با این حال در تمامی نقاط این کشور از شمال گرفته تا جنوب آن، با آب ‌و‌ هوای متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. ميانگين دمای سالانه در این کشور نزدیک به ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. ميانگين دما از اسفند ماه تا خرداد ماه به ۲۹ الی ۳۸ درجه می‌رسد و در روزهای گرم سال دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش می‌یابد. بارندگی از تیر ماه در این کشور آغاز می‌گردد و گاهی اوقات تا مهر ماه نیز ادامه خواهد یافت؛ اما ماه‌های خشک و خنک این کشور را از آبان تا اسفند ماه می‌دانند و اساسا می‌توان گفت که در این کشور سه ماه خنک، گرم و بارانی وجود دارد.

آب و هوای تایلند

سه فصل تایلند براساس الگوریتم گردشگری

در ماه‌های نوامبر تا فوریه بیشترین میزان گردشگری و بازدید از این کشور صورت می‌گیرد که ماه‌های آبان تا اسفند هستند. در این بازه زمانی در تمامی مناطق تایلند هوا زمستانی خواهد بود؛ اما با این حال تایلند به دلیل خوش آب ‌و‌ هوا بودن، بیشترین گردشگران را در این فصل از به خود جذب می‌کند. ميانگين دما در فصل زمستان ۱۸ الی ۳۲ درجه است. به‌ طوری که گرمای خورشید ملایم و رطوبت هوا کم بوده و همچنین شب‌ها نسیم ملایم روح‌ انسان را نوازش خواهد داد. با کنار هم قرار گرفتن تمامی این قابلیت‌ها کشور تایلند در فصل زمستان بیشترین گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

فصل بارش کم و پراکنده از ماه‌ سپتامبر آغاز شده و تا اکتبر ادامه خواهد داشت که در واقع از ماه‌ اسفند تا آبان است. در این فصل گردشگران زیادی به تایلند سفر نمی‌کنند و سواحل مانند فصل پرگردشگر شلوغ نخواهند بود؛ همچنین بارندگی به ‌صورت پراکنده رخ می‌دهد. اگر از آن دسته گردشگران هستید که به بارش‌های ناگهانی علاقه‌ دارید، بهترین زمان سفر به تایلند برای شما این فصل است.

فصول کم گردشگر از ماه آوریل تا می و از جولای تا سپتامبر ادامه دارند که معادل با ماه‌های فروردین تا خرداد و تیر تا مهر است. گرم‌ترین روزهای تایلند را در ماه‌های می و آوریل شاهد خواهید بود. به‌ طوری در روزهای این فصول هوا به‌ شدت گرم و شب‌های آن بسیار خنک خواهد بود. اگر طاقت گرمای زیاد را ندارید، بی‌شک نباید در این زمان به تایلند سفر کنید. همچنین از تیر ماه به بعد، هوا مرطوب شده و بارش به‌ شدت قابل مشاهده می‌شود و گاهی اوقات ممکن است بدون وقفه و به‌ مدت ۴ ماه باران ببارد. در نتیجه اگر در این فصول برای تفریح و گردش  به تایلند سفر نمایید، نمی‌توانید لذت چندانی از سفر را نصیب خود نمایید؛ زیرا باید بیشتر زمان خود را به دلیل شرایط آب و هوایی در هتل بگذرانید.

سه فصل تایلند براساس الگوریتم گردشگری

آب ‌و ‌هوای مناطق شمالی تایلند

همان‌طور که بیان کردیم به ‌صورت کلی کشور تایلند دارای آب ‌و‌ هوا گرمسیری است. زمانی که برای بازدید از مناطق شمالی این کشور مراجعه می‌کنید، با مشاهده جنگل‌های سرسبز و مناظر کوهستانی هیجان‌انگیز به احساس شادی و نشاط خاصی دست خواهید یافت. از نظر آب‌ و‌ هوایی کشور تایلند سه وضعیت داشته که شامل هوای گرم، خنک و بارانی می‌شود. از آذر ماه تا ماه اسفند هوا سردسیری خواهد بود. ناگفته نماند که غروب خورشید در این فصول زیبایی منحصربه‌فرد‌ی دارد که هر گردشگر را به خود جذب می‌کند. همچنین ماه‌های فروردین تا خرداد هوای گرم تایلند در مناطق شمالی آن احساس خواهد شد که اگر دوستدار سرما هستید بهتر است در این فصل به تایلند سفر نکنید؛ اما تیر ماه تا ماه مهر باران‌های ناگهانی ممکن است شما را غافلگیر کنند، زیرا این ماه‌ها جزء پربارش‌ترین روزهای کشور تایلند به حساب می‌آیند.

آب ‌و ‌هوای مناطق مرکزی تایلند

در این مناطق بیشتر اراضی زیر کشت هستند و آب‌ و هوا گرمسیری است. اگر قصد سفر به مناطق مرکزی تایلند را دارید، پیشنهاد می‌شود در ماه‌های مهر تا دی که هوا سردسیری است به آنجا سفر نمایید. همچنین بهمن ماه تا ماه خرداد هوای گرم این منطقه فرا می‌رسد و دما در این زمان چیزی نزدیک به ۴۰ درجه خواهد بود. ناگفته نماند که در ماه‌های تیر تا مهر باران‌های موسومی تایلند مرکزی، خود را نشان می‌دهند‌.

آب ‌و‌ هوای مناطق جنوبی تایلند

در جنوب تایلند هوا به دو فصل خشک و بارانی تقسیم می‌شود. از ماه اردیبهشت تا ماه آذر، فصل خشک با دمای ۲۵ الی ۳۲ درجه خود را نشان می‌دهد؛ بنابر تحقیقات صورت گرفته بهترین زمان از نظر آب ‌و ‌هوایی برای سفر به کشور تایلند ماه‌های اردیبهشت تا آذر است. از ماه خرداد تا دی فصل بارندگی در مناطق جنوبی تایلند مشاهده خواهد شد که باران در این فصول به‌ صورت رگبارهای کوتاه خواهد بود.

آب ‌و‌ هوای مناطق جنوبی تایلند

چه ماه هایی بهتر است به تایلند سفر کرد؟

هر کدام از ماه‌های تایلند دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی‌ هستند که شما براساس علایقی که دارید می‌توانید در هر کدام از ماه‌های سال از این کشور دیدن کنید.

ماه ژانویه

درصد بارش بارندگی در این ماه کم است، در واقع یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به ‌حساب می‌آید. اگر شما نیز به گرفتن آفتاب‌ در تایلند علاقه‌مند هستید سواحل غربی برای این امر بسیار مناسب خواهند بود. در ماه ژانویه فصل فستیوال‌های متنوع و جذاب آغاز می‌گردد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها سال نوی چینی نام دارد.

ماه فوریه

در این ماه بارندگی در سواحل شرقی این کشور به چشم می‌خورد و همین بارندگی‌های زیاد باعث می‌گردند تا هوا بسیار خنک و مطبوع باشد؛ اما این نوع آب ‌و هوا دائمی نبوده و طی زمان بسیار کمی جای خود را به گرما خواهد داد. از سری فستیوال‌های معروف این ماه گل چیانگ نام دارد که در طول سه روز در تمامی نقاط تایلند به‌ دلیل پایان فصل سرما برگزار می‌گردد.

ماه مارس

از این ماه به عنوان فصل گرما در تایلند یاد می‌کنند. دما در ماه مارس به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و هوای خنک جای خود را به گرما می‌دهد. همچنین در این فصل احتمال بارندگی کم است و می‌توانید به هر نقطه از این کشور سفر کنید.

ماه آوریل

بدون اغراق می‌توان گفت ماه آوریل یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به تایلند خواهد بود. ازدیاد گردشگران در این ماه باعث به وجود آمدن شلوغی و ازدحام در این کشور می‌شود؛ زیرا روزهای 13 تا 15 آوریل، سال نوی مردمان این کشور نامیده می‌شود.

ماه ژوئن

اگر به شلوغی علاقه‌ای نداشته و قصد دارید در فصلی که تایلند خلوت است به این کشور مسافرت کنید، یشنهاد می‌شود در ماه ژوئن برای این سفر اقدام نمایید. در این ماه شما می‌توانید از حراج‌ها‌ و تخفیف‌های بسیار خوبی که وجود دارند بهره‌مند شوید.

ماه جولای

در این ماه به فصل سرما نزدیک می‌شویم و دما به شدت کاهش می‌یابد و بارندگی افزایش خواهد یافت. همچنین در این ماه مدارس جزایری نیز تعطیل می‌شوند که این خود دلیلی برای شلوغ شدن آن در مقایسه با مابقی ماه‌ها است.

ماه جولای

ماه آگوست

بارندگی در این ماه به‌ صورت بسیار شدید صورت می‌گیرد؛ به ‌خصوص در قسمت‌های شمالی تایلند بارندگی به ‌صورت عجیبی شدت می‌یابد.

ماه سپتامبر

لقب پربارش‌ترین ماه سال در تایلند به سپتامبر می‌رسد‌. اگر شما جزء علاقه‌مندان به تفريحات ساحلی هستید این ماه گزینه مناسبی برای سفر نخواهد بود و تنها مزیت آن، تخفیفات بسیار خوبی است که می‌توانید به هنگام خرید دریافت کنید.

ماه اکتبر

در پایان این ماه بارندگی‌ها به ‌شدت کاهش می‌یابند و بار دیگر چرخه توریستی تایلند آغاز می‌گردد و می‌توانید در فستیوال گیاه‌خواران نیز شرکت کنید.

ماه نوامبر

از بهترین زمان‌ها برای استفاده از تفریحات و امکانات ساحلی ماه نوامبر است؛ پس اگر دوستدار تفریحات ساحلی هستید در این ماه به تایلند سفر کنید.

ماه دسامبر

در این ماه تایلند پذیرای مهمان‌ها و گردشگران زیادی است؛ زیرا این کشور برای تعطیلات کریسمس یکی از بهترین گزینه‌ها به‌ حساب می‌آید. همچنین هوای بی‌نظیر تایلند در دسامبر نیز برای این موضوع بی‌تاثیر نیست؛ اما از نظر هزینه‌ای، قیمت هتل‌ها در این ماه نسبت به دیگر ماه‌ها بالاتر خواهد بود.

ماه دسامبر

بهترین زمان سفر از تایلند براساس شهرهای مقصد

کشور تایلند جزء کشورهای چهار فصل است و هر زمانی که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید؛ اما در زمانی یک‌سری تخفیفات ویژه وجود دارند که این زمان بهترین فرصت برای علاقه‌مندان به خرید خواهد بود. شهرهایی که مقصد گردشگران در هنگام بازدید از تایلند هستند را در زیر بیان خواهیم کرد:

بانکوک

پایتخت کشور تایلند بانکوک نام دارد که جاذبه‌های تاریخی، کافه و رستوران‌ها گوناگون و مراکز خرید منحصربه‌فردی را در خود جای داد. از نظر آب ‌و ‌هوایی این کشور در طول سال دارای هوای گرم و مرطوب بوده و در هر زمان که بخواهید می‌توانید به این کشور سفر کنید. بهترین زمان برای سفر به تایلند ماه‌های آذر تا اسفند است که هوای این کشور خارق‌العاده می‌شود؛ اما ماه‌های اردیبهشت تا تیر هوای تایلند به ‌شدت گرم شده و می‌توان گفت غیرقابل تحمل خواهد بود. همچنین ماه خرداد تا آبان ماه تعداد گردشگران تایلند کاهش می‌یابند و هزینه سفر نیز کم می‌شود؛ اما ممکن است باران‌های موسومی شدید در این زمان برای شما آزاردهنده باشند.

پوکت

زمان مناسب برای سفر به پوکت ماه آبان تا اردیبهشت ماه است. هوا در این ماه‌ها برای انجام فعالیت‌های آبی و ساحلی خنک و بسیار مناسب خواهد بود. میزان گرما در این شهر از ۳۱ الی ۳۴ درجه متغییر بوده؛ همچنین ماه‌های خرداد تا آبان میزان هزینه‌ برای اقامت در هتل‌ها مناسب است، زیرا به دلیل بارش باران‌های موسومی مسافران کمی به آنجا سفر می‌کنند.

پوکت

کرابی

در جنوب تایلند شهر کرابی قرار دارد. در این شهر شاهد طبیعیت بکر و فوق‌العاده‌ای خواهید بود. بهترین زمان برای سفر به این شهر ماه آبان تا ماه فروردین است. در کرابی پارک‌های ملی، جزایر و سواحل بکر بسیاری به چشم می‌خورند. همچنین بالاترین دما در این شهر ۳۲ درجه خواهد بود که در مقایسه با دیگر شهرها، گرمای آن زیاد نیست.

کوسامویی

اگر به‌ دنبال هوای گرم هستید ماه‌های دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای سفر به ساموئی هستند. در این زمان احتمال بارندگی نیز وجود دارد؛ اما به ‌صورت پیوسته نخواهد بود و بیشتر از یک روز طول نخواهد کشید.

آندامان

ماه‌های دسامبر و ژانویه از بهترین زمان‌ها برای سفر به آندامان به‌ حساب می‌آیند. همچنین از نظر آب‌ و‌ هوایی دارای هوایی خشک و آفتابی هستند که دریا در این ماه‌ها بسیار آرامش‌بخش است و دوستداران ورزش‌های آبی می‌توانند نهایت لذت را ببرند.

آندامان

زمان مناسب برای سفر به تایلند براساس فستیوال‌ ها

جشن و فستیوال‌های بسیاری در تایلند برگزار می‌گردند که بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها ماه نوامبر تا مارس است. گردشگران زیادی در این ماه‌ها به تایلند سفر می‌کنند ؛زیرا آب ‌و هوای تایلند در این ماه‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از سری جشن‌ها و فستیوال‌هایی که در تایلند برگزار می‌شوند، می‌توان به فستیوال سال نو، جشنواره گل، جشنواره کینگ منگ رای و... اشاره نمود.

زمان مناسب برای سفر به تایلند براساس فستیوال‌ ها

بهترین زمان سفر برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند

اگر قصد آشنایی با فرهنگ مردم تایلند را دارید، باید در زمان‌های خاصی به این کشور سفر کنید. این روزهای خاص جشن‌های متعددی برگزار می‌شوند که ریشه در فرهنگ باستان این کشور دارند و عبارتند از:

  • بسیاری از مردم تایلند ریشه چینی دارند و یک فستیوال سال نو چینی در مناطقی که جمعیت زیادی از آن‌ها چینی هستند برگزار می‌گردد. یکی از اماکن بانکوک است؛ که در این مراسم شاهد رقص اژدها، ترقه و پایکوبی خواهید بود.
  • روز ماکا بوچا در اوایل ماه بهمن تا اواسط اسفند ماه نام‌گذاری شده است. در این روز بودایی‌ها به معابد خود وارد می‌شوند و سه مرتبه دورتادور ابوسوت راه می‌روند و شمع روشن می‌کنند.
  • جشن سال نو تایلند در روزهای ۱۳تا ۱۵ آوریل برگزار می‌گردد. در این جشنواره با توجه به رسومی که دارند روی مردم آب می‌ریزند تا از گناهان و بدی‌ها دور شوند.
  • جشنواره ارواح یا Phi Ta Khon در ماه ژوئن برگزار می‌گردد. در این جشنواره مردان و زنان لباس محلی به تن می‌پوشند و از ماسک‌های رنگی و عجیب روی صورت خود قرار می‌دهند و در خیابان‌ها شروع به انجام رقص سنتی می‌پردازند.
  • جشنواره شمع اوبونتو راچاتانی جزء محبوب‌ترین جشن‌های مردم تایلند است. این جشن در شهر اوبون راچاتانی و در ۵۰۰ کیلومتری شمال شرقی بانکوک برگزار می‌گردد و جزء قدیمی‌ترین جشن‌های تایلند به ‌حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر تایلند برای آشنایی با فرهنگ مردم تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند برای شنا و پیاده ‌روی

شما در تمامی ماه‌ها به غیر از روزهایی که بارندگی زیاد و به ‌همراه طوفان و رعد ‌و برق است، می‌توانید در سواحل تایلند شنا کنید. به ‌همین علت پیشنهاد می‌شود در ماه‌های نوامبر تا آوریل به شنا بپردازید؛ به ‌خصوص سواحل آندمان در این زمان بهترین موقعیت برای شنا کردن به حساب می‌آیند. اگر دوستدار پیاده‌روی هستید در ماه‌های اکتبر تا فوریه هوا نسبتا خنک می‌شود و از بهترین زمان‌ها برای پیاده‌روی به ‌حساب می‌آید. ناگفته نماند شما در تمام طول سال می‌توانید به پیاده‌روی بروید؛ اما در تابستان که هوا به ‌شدت گرم خواهد بود، شاید برای این کار زمان مناسبی نباشد.

بهترین زمان سفر به تایلند برای شنا و پیاده ‌روی

بهترین زمان بازدید از تایلند برای ماهیگیری و تماشای دلفین‌ ها

اگر قصد ماهیگیری در تایلند را دارید می‌توانید در هر زمانی که به این کشور سفر کرده‌اید، از این تجربه بهره‌مند گردید؛ اما پیشنهاد می‌شود اگر می‌خواهید که صید خوبی نصیب شما شود در روزهای بارانی به ماهیگیری بروید. از جمله ماهی‌های معروف تایلند می‌توان به Giant Mekong Catfish، Barramundi، Siamese Carp و Giant Snakehead اشاره کرد. نهنگ‌ها بیشتر در سواحل شرقی تایلند وجود دارند و در ماه‌های سپتامبر تا دسامبر بسیار به سواحل بانکوک نزدیک می‌شوند تا بتوانند از طریق لنگرگاه‌ها تغذیه داشته باشند.

بهترین زمان بازدید از تایلند برای ماهیگیری و تماشای دلفین‌ ها

بهترین زمان سفر به تایلند براساس صرفه اقتصادی

در فصولی که در تایلند بارندگی زیاد رخ می‌دهد، قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما کاهش می‌یابند و ارزان می‌شوند. طبق آمارهایی که به دست آمده اگر در ماه‌های مارس تا مه و سپتامبر تا اکتبر به تایلند سفر کنید از نظر هزینه به‌ صرفه‌تر خواهد بود. همچنین حراج‌های بزرگ از تیر تا شهریور برگزار می‌گردند که در این زمان‌ها تایلند بسیار شلوغ شده و هزینه سفر نیز مقداری افزایش خواهد یافت.

بهترین زمان سفر به تایلند براساس صرفه اقتصادی

کلام پایانی

برای آن‌که مشخص کنید چه زمانی بهترین زمان برای سفر به تایلند خواهد بود، بهتر است علایق خود را در نظر بگیرید و بدانید که هدف شما از سفر چیست و در چه آب ‌و‌ هوایی می‌توانید سفر کنید. همان‌طور که می‌دانید کشور تایلند از کشورهایی بوده که در هر زمان که به آن‌جا بروید با آب و هوای جدیدی روبه‌رو خواهید شد. همچنین از نظر هزینه‌ای نیز در زمان‌هایی مانند برگزاری فستیوال‌ها و جشن‌ها انبوه زیادی از مردم به تایلند سفر می‌نمایند، به همین علت میزان هزینه‌ هتل‌ و بليط نسبت به سایر روزها افزایش می‌یابد و صرفه اقتصادی ندارد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها