بهترین زمان سفر به سریلانکا

بهترین زمان سفر به سریلانکا

آیا قصد دارید سفری به یادماندنی برای خود و خانواده خود ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید به کشور سریلانکا سفر کنید و به دنبال بهترین زمان سفر به این مکان هستید؟ سریلانکا یکی از کشورهای بسیار جذاب در جهان است که افراد بسیاری این کشور را یکی از مقاصد اصلی خود برای تفریح برمی‌گزینند. اگر شما نیز می‌خواهید سفری فوق‌العاده داشته باشید باید به زمان سفر توجهی ویژه نمایید. بهترین زمان سفر به سریلانکا بستگی به عوامل مختلفی دارد که این عوامل به طور کلی شامل آب‌ و هوا، هزینه‌های مربوط به سفر و... می‌شوند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا

کشور سریلانکا کشوری آسیایی

کشور سریلانکا در جنوب قاره آسیا قرار دارد. این کشور به نوعی جزیره‌ای بسیار دیدنی به حساب می‌آید که همانند نام خود باشکوه است. این جزیره بسیار جذاب جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داد. علاوه‌ بر آن این کشور از تاریخی بسیار غنی برخوردار بوده که می‌تواند گردشگران بسیار زیادی را جذب خود نماید. کشور سریلانکا شامل شهرهای مختلف و بزرگی می‌شود که از جمله این شهرهای بسیار مهم می‌توان به سریلانکا، بنتوتا و کندی اشاره کرد. این کشور وسیع دارای جمعیت زیادی است که از این نظر می‌تواند به ایران شباهت داشته باشد.

سریلانکا به دلایل مختلفی به شهرت رسیده که مهم‌ترین آن‌ها تنوع حیواناتی بوده که در این کشور وجود دارد. تنها کافی است تا با یکی از تورهای سافاری به قلب حیات وحش این کشور سفر کرده و به تماشای فیل‌ها، بوفالو پلنگ‌ها و پرندگان مختلف بنشینید. از دیگر ویژگی‌های عالی که سبب به شهرت رسیدن این شهر شده می‌توان به نزدیک بودن جاذبه‌های دیدنی آن به یکدیگر اشاره کرد. به طوری که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن از کلیه‌ مراکز دیدنی و جذاب این کشور بازدید نمایید.

آب و هوای سریلانکا

کشور سریلانکا در جنوب آسیا و در منطقه‌ استوایی واقع شده و مانند دیگر کشورهای استوایی دارای دو فصل خشک و مرطوب است. این جزیره بسیار جذاب به عنوان یکی از جزایر گرمسیری به حساب می‌آید که به همین منظور آب ‌و هوای بسیار معتدلی دارد. همچنین این کشور در مجاورت بادهای اقیانوسی قرار گرفته که این موضوع باعث متعادل‌تر شدن آب‌ و هوای آن می‌شود.

به طور کلی آب ‌و هوا در نواحی جنوبی این کشور گرم و مرطوب و در نواحی شمالی آن گرم و خشک است. از طرفی دمای هوا در این کشور متغیر بوده و بین ۲۸ تا ۳۲ درجه تغییر می‌یابد. اگر می‌خواهید در بهترین زمان و در خنک‌ترین ماه‌های سال به شهر سریلانکا سفر کنید، بهترین زمان برای این امر ماه‌های دسامبر و ژانویه خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌شود تا در ماه‌های آوریل و آگوست به این جاذبه تفریحی سفر نمایید.

آب و هوای سریلانکا

بهترین زمان برای تفریح در مراکز مختلف سریلانکا

کشور سریلانکا به دلیل برخورداری از مراکز تفریحی، گردشگری و تاریخی به یکی از نقاط پربازدید در جنوب قاره آسیا تبدیل شده است. اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی را تجربه نمایید تنها کافی است تا از بهترین زمان سفر به این کشور آگاهی یابید. برای این منظور لازم بوده تا زمان‌های مناسب جهت بازدید از اماکن دیدنی و استفاده از تفریحات مختلف آن که شامل موارد مختلف می‌شوند را بدانید. به طور حتم با دانستن این اطلاعات می‌توانید بهترین برنامه را برای سفر خود برگزینید.

بهترین زمان برای بازدید از اماکن دیدنی سریلانکا

اگر قصد دارید تا به کشور سریلانکا سفر کنید و از مراکز دیدنی آن بازدید نمایید، می‌بایست در انتخاب زمان سفر دقت کاملی داشته باشید. در واقع باید در نظر بگیرید که چه زمانی تمامی مراکز دیدنی در این کشور باز بوده و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. همچنین برای یک سفر عالی و به یادماندنی لازم است تا به آب ‌و هوا در زمان مورد نظر توجه فرمایید. از اوایل دی تا اواسط اردیبهشت ماه هوای کشور سریلانکا بسیار خنک و عالی خواهد بود. در این بازه‌ زمانی می‌توانید با خیالی راحت به گشت‌ و گذار در مراکز مختلف این کشور بپردازید. نکته قابل توجهی که شما پیش از سفر باید به آن توجه نمایید این است که در اواسط ماه دی همزمان با تعطیلات کریسمس این کشور با حجم بسیار بالایی از گردشگر مواجه خواهد شد.

بهترین زمان برای طبیعت گردی

بدون شک سفر به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزیره‌ها در جنوب آسیا در کنار تفریحات دیگر نیاز به طبیعت‌گردی و گشت ‌و گذار در دل طبیعت دارد. طبیعت‌گردی می‌تواند در تمامی روزهای سال انجام شود؛ اما در بازه‌ زمانی ماه دی تا اواسط ماه بهمن این کشور مناسب‌ترین مقصد برای طبیعت‌گردی خواهد بود. به طوری که می‌توانید یک تفریح بسیار عالی را در دل طبیعت این کشور تجربه نمایید.

بهترین زمان برای طبیعت گردی

چه زمانی به سراغ تفریح در سواحل سریلانکا برویم؟

جزیره سریلانکا سواحل مختلف با امکانات بسیار عالی و به‌روزی را در خود جای داده است. امکاناتی که هر کدام از آن‌ها به نوعی برای گردشگران یک تفریح بسیار عالی و خاص محسوب می‌شوند. سواحل مختلفی در این کشور وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سواحل کلمبو و بنتوتا اشاره کرد. بدون شک فصل زمستان می‌تواند مناسب‌ترین زمان برای سفر و گشت ‌و گذار و همچنین خرید از مراکز مختلف در این جزیره باشد.  

چه زمانی به سراغ تفریح در سواحل سریلانکا برویم؟

چه زمانی می توان جهت بازدید از حیات وحش به سریلانکا سفر کرد؟

اگر می‌خواهید وال‌های دریایی را از نزدیک نظاره‌گر باشید بهترین زمان برای این تفریح هیجان‌انگیز اواسط آذر تا اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود. در این بازه‌ زمانی علاوه ‌بر بازدید از وال‌های دریایی، می‌توانید پرندگان مهاجر موجود در پارک ملی بوندالا را نیز مشاهده نمایید. پرندگانی که هر ساله در این بازه‌ زمانی به سواحل این کشور سفر می‌کنند. همچنین اگر عاشق فیل‌های آسیایی هستید می‌توانید سری به شهر مینریا در سریلانکا بزنید. بهترین زمان برای بازدید از این فیل‌های بسیار زیبا اواسط تیر تا اواسط مهر است.

چه زمانی می توان جهت بازدید از حیات وحش به سریلانکا سفر کرد؟

بهترین فصل برای سفر به سریلانکا

اگر قصد دارید بار و بندیل خود را ببندید و به کشور سریلانکا سفر کنید، باید زمانی را برای سفر خود انتخاب نمایید. به طور حتم بهترین زمان سفر به سریلانکا با توجه به مقصد و محل‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال بازه‌ ماه آذر تا اسفند مناسب‌ترین زمان برای سفر به مناطق جنوب و غرب به حساب می‌آید. این در حالی است که اگر بخواهید به مناطق شرقی سفر کنید، بهترین زمان سفر در ماه‌های فروردین تا شهریور است. به‌طور کلی بهتر است نیمه دوم سال را برای سفر خود برگزینید. در این بازه‌ زمانی می‌توانید از گرمای لذت‌بخش خورشید نهایت لذت را ببرید. همچنین در نیمه‌ دوم سال در این کشور خبری از باران‌های موسمی نبوده و مناسب‌ترین زمان برای تفریحات دریایی به حساب می‌آید.

بهترین فصل برای سفر به سریلانکا

فستیوال ها در سریلانکا

آیا عاشق موسیقی‌های هنری مختص به سریلانکا هستید؟ آیا می‌خواهید در فستیوال‌های مختلف این کشور شرکت کنید؟ فروردین بهترین ماه برای شرکت در جشن‌ها و فستیوال‌های مخصوص به کشور سریلانکا است. در این ماه دو فستیوال بسیار بزرگ و باشکوه برگزار می‌گردند که شامل «سال نو» سینهلا و تامیل نادو می‌شوند. همچنین در تیر ماه می‌توانید شاهد جشنواره‌های مختلف سنتی اسلا باشید.

این جشنواره یادآور اولین آموزه‌های بودا است که در کاتاراگما برگزار می‌شود. علاوه ‌بر این، در ماه مرداد می‌توانید دومین جشنواره اسالا را نیز مشاهده نمایید که جشنواره‌‌ای بوده که در منطقه‌ کندی و در طول ۱۰ روز برگزار می‌گردد. از دیگر جشن‌های بسیار مخصوص این کشور می‌توان به جشنواره دیپاوالی یا دیوالی که به معنای جشن چراغ‌ها است، اشاره کرد. در این جشن می‌توانید نما و شکل دیگری از شهر سریلانکا را مشاهده کنید و از غذاهای محلی این شهر نهایت لذت را ببرید.

فستیوال ها در سریلانکا

سخن پایانی

سریلانکا کشوری است که شهرهای مختلف و متنوعی را در خود جای داده است. شهرهایی که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصی دارند که می‌توانند سفر را برای شما خاص‌ و لذت‌بخش‌ کنند. توجه داشته باشید که اگر در مناسب‌ترین زمان ممکن به سریلانکا سفر نمایید می‌توانید سفری به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. افراد زیادی سفر به این کشور را برمی‌گزینند. به طور کلی بهترین زمان سفر به سریلانکا نیمه‌ دوم سال یعنی فصل پاییز و زمستان خواهد بود.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها