بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه

هر شخصی برای سفر کردن یک هدف مشخص دارد؛ بنابراین هدف شما مشخص می‌کند که چه زمانی برای سفر به یک کشور زیبا مانند ترکیه مناسب است. محبوبیت جاذبه‌های ترکیه باعث ‌شده تا یکی از کشورهای عالی برای گذراندن تعطیلات باشد. بهترین زمان سفر به ترکیه بر اساس نوع خواسته مسافران تعیین می‌شود. برخی مسافران تنها برای خرید یا شرکت در فستیوال‌های ترکیه به این کشور سفر می‌کنند. برخی جشنواره‌ها یا تخفیفات نیز در زمان مشخصی اجرا می‌شوند.

بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه چه وقتی است؟

ترکیه با محبوبیت بالایی که به‌ دست آورده است، انتخاب خوبی برای یک سفر دوستانه، خانوادگی و... خواهد بود. این کشور جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی مانند سواحل و مراکز خرید دارد و در هر فصل زیبایی‌های خاص خودش را نمایان می‌کند. برای توریست‌هایی که به شرکت در جشنواره‌های ترکیه علاقه دارند، فصل و زمان خاصی مناسب است. از طرفی حراج و تخفیفات مراکز خرید مشهور ترکیه، همیشگی نیستند و تنها در یک زمان به‌خصوص انجام می‌شوند.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه وقتی است؟

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

ترکیه یک کشور چهار فصل است. بعضی از مسافران ترجیح می‌دهند برای سفر به این کشور زمانی را انتخاب کنند که سرما یا گرمای بیش از حد آن‌ها را آزار ندهد. با این وجود ترکیه در فصل سرد زمستان هم بازدیدکننده دارد. تفریحات زمستانی مفرح در ترکیه طرفداران بسیاری دارند. این کشور شامل چندین شهر بزرگ است که امکان تفاوت آب و هوا در هر یک از آن‌ها وجود دارد؛ قسمت‌هایی که در نزدیکی دریاها قرار گرفته‌اند، زمستان‌های نسبتاً سردی را دارند و بلعکس هوای شهرهای شرق ترکیه این طور نیست. این شهرها با بارش برف و باران بسیار زیادی همراه هستند.

اگر مسافران با آب و هوای بسیار گرم و خشک مشکل داشته باشند، نباید در روزهای تابستانی به شهرهای شرق ترکیه سفر کنند. برخی مسافران که قصد سفر در تابستان‌های خشک را دارند، گرمای بالای 40 درجه سانتی‌گراد را هم تجربه خواهند کرد. اوایل فصل بهار و اواخر پاییز، ترکیه بهترین آب‌وهوا را دارد. در ماه‌های می، آوریل، سپتامبر و نوامبر اغلب مسافران می‌توانند شاهد هوایی معتدل در طول سفر خود باشند. سفر به ترکیه در فصل زمستان برای مسافرانی که عاشق برف و باران هستند، مناسب است.

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه برای شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها

جشنواره‌ها و فستیوال‌های ترکیه، هر کدام به یک منظور اجرا می‌شوند و زمان به‌خصوصی برای اجرا دارند. استانبول شهر محبوب و پایتخت گردشگری ترکیه است که اغلب فستیوال و جشن‌ها در آن اجرا می‌شوند. توریست‌ها با بازدید از این فستیوال‌ها، تجربه‌های جدیدی کسب می‌کنند. اغلب جشنواره‌ها برای ایجاد سرگرمی گردشگران برپا می‌شوند. تماشای آداب و رسوم مردم محلی می‌تواند یک تجربه خاطره‌انگیز را رقم بزند.

روز استقلال و جمهوری ملی و روز کودک، یکی از فستیوال‌های محبوب است. این فستیوال اولین روز پیوست ترکیه به کشورهای جمهوری، بزرگداشت کودکان و استقلال را یادآوری می‌کند. مردم ترکیه و گردشگران همگی می‌توانند در این فستیوال شرکت نمایند. بزرگداشت کودکان به این علت یادآوری می‌شود که آن‌ها جزئی از آینده هستند. رئیس‌جمهور ترکیه یکی از افراد شاخصی است که در فستیوال روز استقلال شرکت می‌کند.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها

فستیوال دیگری به نام جشنواره فیلم استانبول در ترکیه اجرا می‌شود. این فستیوال از سمت چهره‌های هنری ایران نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. افرادی که مشتاق شرکت در این آن هستند می‌توانند در ماه آوریل به ترکیه سفر کنند. جشنواره فیلم استانبول بزرگ‌ترین رویدادی است که در 200 قسمت مختلف برگزار می‌شود. مسافران با شرکت در این فستیوال به مدت 10 روز از عناوین مختلف فیلم‌ها دیدن می‌کنند.

در شهر استانبول بیشترین فستیوال‌ها برگزار می‌شوند، اما شهر بدروم میزبان یکی از معروف‌ترین فستیوال‌ها است. فستیوال موسیقی سان اسپلش محل اجرای انواع موسیقی‌های جهان بوده که هر سال با شکوه بسیاری برگزار می‌گردد. علاقه‌مندان به موسیقی‌های بین‌المللی می‌توانند در فستیوال موسیقی بدروم از چهره‌های محبوب خود بازدید نمایند. خواننده‌های برجسته در سراسر دنیا برای شرکت در فستیوال موسیقی به ترکیه سفر می‌کنند. جشنواره کاپادوکس نیز در فصل تابستان اجرا می‌شود؛ این فستیوال مخصوص گردشگرانی است که به هنرهای مختلف علاقه‌مند هستند.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای شرکت در جشنواره ها و فستیوال ها

سایر جشنواره های ترکیه

در ماه آوریل بهترین جشنواره‌های ترکیه برگزار شده که 25 آوریل یکی از جشنواره‌های نشاط‌آور با عنوان شهر زیبا اجرا می‌شود. شرکت در فستیوال شهر زیبا یا گالیپولی برای تمام گردشگران امکان‌پذیر است. در کنار جشنواره موسیقی، می‌توان از جشنواره رقص آنتالیا نیز دیدن کرد. این جشنواره در 21 می برگزار می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 29 اکتبر جشن روز جمهوری ترکیه، شامل چندین برنامه جذاب و دیدنی است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. فستیوال مولانا هر سال در اواسط آذرماه اجرا می‌شود؛ این فستیوال قدمتی چند صد ساله دارد و یکی از افتخارات شهر قونیه است.

سایر جشنواره های ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید کردن

خرید بخشی از یک سفر خاطره‌انگیز است. با خرید لوازم سنتی می‌توان قسمتی از آداب و رسوم کشور ترکیه را به یادگار برد. بعضی افراد هم تنها به دلیل خرید لوازم مورد نظر خود به ترکیه سفر می‌کنند. خرید با هر انگیزه‌ای که باشد، در کنار تخفیف‌های مقرون‌به‌صرفه لذت‌بخش خواهد بود. برخی از مراکز خرید و بازارهای ترکیه اجناس مرغوبی دارند که در آخر فصل تخفیف می‌خورند. تخفیفات ویژه اجناس در ترکیه تا 50% هم پیش می‌روند و باعث داغ‌تر شدن بازار می‌شوند. بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید، بازه زمانی است که تخفیفات به اوج خودشان می‌رسند.

بهترین تخفیفات مراکز خرید ترکیه در مناسبت‌های جهانی مانند ولنتاین و اعیاد مختلف ارائه می‌شوند. معمولاً اجناسی مانند پوشاک که برای فصل جدید قابل استفاده نیستند، از تخفیفات خوبی برخوردارند.   بهترین مراکز خرید استانبول و آنتالیا نیز شامل این تخفیفات می‌شوند و تمام مسافران می‌توانند یک خرید دل‌چسب را داشته باشند. تخفیف خرید به معنای بی‌ارزش ‌بودن کالا و اجناس نیست؛ بهترین برندها هم شامل تخفیفات مراکز خرید ترکیه می‌شوند و استثنایی وجود ندارد. اوایل فصول سال بهترین زمان سفر به ترکیه به منظور خرید است. ماه‌های مناسب برای خرید در ترکیه عبارتند از:

  • اوایل جولای
  • اواسط سپتامبر
  • اواسط دسامبر
  • آوریل

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید کردن

بهترین زمان سفر به ترکیه برای یک سفر اقتصادی

بعضی از گردشگران تمایل دارند تا یک سفر اقتصادی داشته باشند. سفر اقتصادی به این معناست که هزینه رفت و آمد به کشور خارجی، کاهش پیدا کند. معمولاً زمانی که گردشگران تمایلی به سفر ندارند، قیمت‌ها کاهش می‌یابند. سفر کردن در این بازه زمانی می‌تواند قسمت قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش دهد. در فصول سرد سال که احتمال بارش و سرمای سخت در ترکیه وجود دارد، گردشگران کم‌تری به این کشور سفر می‌کنند. ترکیه از کشورهای اروپایی است که بارش‌های زیادی در پاییز و زمستان دارد. این بارش‌ها بازدید گردشگران را محدود می‌کنند.

گاهی مسافران قصد دارند تا در یک هتل با کیفیت بالا و هزینه نسبتاً پایین اقامت داشته باشند؛ این افراد باید در اواخر پاییز تا اواسط زمستان نسبت به سفر اقدام کنند. در این بازه زمانی گردشگران کاهش می‌یابند و در نتیجه نرخ قیمت هتل‌ها پایین می‌آید. این کاهش قیمت برای توریستان به‌صرفه خواهد بود. در ماه‌های آذر، دی و بهمن هزینه یک اتاق در هتل 5 ستاره با هزینه یک اتاق هتل 3 ستاره در روزهای شلوغ، برابر است.

بهترین زمان سفر به ترکیه برای یک سفر اقتصادی

بهترین زمان سفر به جاذبه های دیدنی و مشهور ترکیه

جاذبه‌های دیدنی و مشهور ترکیه در شهرهای به‌خصوصی قرار دارند. گردشگران قبل از اقدام به سفر مقصد خود را انتخاب می‌کنند. این شهرها می‌توانند دارای طبیعت زیبا، جاذبه تاریخی، فرهنگی یا... باشند. اغلب مسافران شهرهای آنتالیا و استانبول را برای سفر برمی‌گزینند؛ اما بهترین زمان سفر به این دو شهر زیبا چه زمانی است؟ استانبول از زمان‌های گذشته یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرهای ترکیه در جهان بوده که در فصل بهار بیشتر از همیشه می‌درخشد. استانبول در فصل‌های دیگر سال هم زیبا است اما در فصل بهار آب‌و‌هوایی دل‌چسب و معتدل دارد.

دومین شهر محبوب ترکیه نزد ایرانیان، آنتالیا است. این شهر سواحل زیبا همراه با تفریحات آبی متنوعی را دارد که موجب نشاط گردشگران می‌شود. برای استفاده از تفریحات آبی آنتالیا باید در فصول بهار یا تابستان به این شهر سفر کرد. اواخر فصل بهار بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است. مسافران در تور آنتالیا از تمام تفریحات آبی بهره‌مند می‌شوند و از فستیوال‌های بی‌نظیر دیدن می‌کنند. تهیه تور آنتالیا در فصل بهار و تابستان هزینه بیشتری نسبت به سایر فصول دارد.

بهترین زمان سفر به جاذبه های دیدنی و مشهور ترکیه

تعطیل بودن جاذبه های دیدنی شهرهای مختلف ترکیه

برای سفر به ترکیه باید از زمان تعطیلی جاذبه‌های دیدنی این کشور مطلع بود. اگر اطلاعی از تعطیلی جاذبه‌ها نداشته باشید ممکن است با بسته ‌بودن آن‌ها روبه‌رو شوید. در ایام تعطیلات بسیاری از مکان‌های دیدنی ترکیه تعطیل هستند. بهترین راهکار آگاهی از برنامه تعطیلی جاذبه‌های این کشور است. کاخ توپکاپی از باشکوه‌ترین مکان‌های تاریخی ترکیه بوده که گردشگران در تمام روز‌های هفته به جز سه‌شنبه می‌توانند از آن بازدید کنند. مکان‌های تاریخی و مذهبی مانند مسجد آبی ترکیه هم شامل تعطیلی می‌شوند. گردشگران خارجی نمی‌توانند برای بازدید در ساعات نماز وارد مسجد شوند.

بازار بزرگ استانبول برای خرید ادویه و سایر لوازم مورد نیاز گردشگران در تمامی روزهای سال به جز 15 ژوئن، 20 آگوست و 29 اکتبر باز است؛ اگر مسافران قصد خرید ادویه یا بازارگردی در گرند بازار را دارند، باید در روزهایی به جز این تاریخ‌ها به ترکیه سفر کنند. موزه‌ها، مکان‌های دیدنی تاریخی و فرهنگی ترکیه همگی ساعات بازدید مشخصی دارند. 15 ژوئن و 20 آگوست از روزهایی هستند که هیچ مکان دیدنی در ترکیه باز نیست.

تعطیل بودن جاذبه های دیدنی شهرهای مختلف ترکیه

کلام آخر

سفر به ترکیه یکی از تفریحات شگفت‌انگیز ایرانیان است که می‌تواند برای اهداف متفاوتی انجام شود. خرید، بازدید از جاذبه‌های دیدنی، تفریحات آبی و... از اهداف سفر به ترکیه هستند. اغلب گردشگران، شهرهای آنتالیا و استانبول را برای اقامت انتخاب می‌کنند. این شهرها از نظر آب‌وهوا و جاذبه‌های مختلف بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند. بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر درجه هوا، اوایل فصل بهار و اواخر پاییز است. در فصل تابستان نقاط شرقی ترکیه هوایی خشک و گرم دارند و در روزهای زمستانی سرما بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود؛ بنابراین سفر به ترکیه در این ایام توصیه نمی‌شود.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها