بهترین زمان سفر به گرجستان

بهترین زمان سفر به گرجستان

در حال حاضر یکی از کشور‌هایی که سالانه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران را میزبانی می‌کند کشور گرجستان است. گرجستان به عنوان کشوری چهار فصل شناخته می‌شود و به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین آب و هوایی که دارد، همیشه مورد استقبال گردشگران و مسافران بوده است. از نظر آب و هوایی کشور گرجستان یک کشور نیمه گرمسیری به حساب می‌آید و به همین علت در بیشتر ایام سال می‌توان به آن سفر کرد؛ اما بهترین زمان سفر به گرجستان چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به گرجستان

قبل از سفر به گرجستان بهتر است موارد زیر را بدانید

کشور گرجستان جاذبه‌های طبیعی و همچنین تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داد. به عنوان مثال این کشور دارای کوه‌های مرتفع و همچنین طبیعتی بکر و چشم‌نواز است. وجود غذا‌ها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم و متنوع در کنار رستوران‌های بسیار باکیفیت و مردم خونگرم از مهم‌ترین گزینه‌های گردشگران جهت سفر به این کشور به‌شمار می‌آیند. شهر‌های توریستی بسیار زیادی در کشور گرجستان جای گرفته‌اند که شامل تفلیس، باتومی و اوپلیس و بسیاری از شهر‌های دیگر که جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد دارند، می‌شوند. بازدید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و همچنین فرهنگی و تاریخی مستلزم شناخت گردشگران و مسافران برای یک سفر خاطره‌انگیز است.

جاذبه‌های گردشگری مانند برج چاچا باتومی و همچنین کلیسای متخی، سامبا، مسجد جامع تفلیس و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر مانند قلعه ناریکالا، پیست اسکی گوداری و باکوریانی تنها بخشی از جاذبه‌های این شهر زیبا به‌حساب می‌آیند. از دیگر مواردی که باعث شده که این شهر به عنوان یک شهر توریستی شناخته شود، وجود رستوران‌ها و همچنین کافی‌ شاپ‌های بسیار باکیفیت و مشهوری است که با ارائه غذا‌های محلی و غذا‌های گرجی به همراه آواز‌های سنتی این کشور، باعث جذب گردشگران زیادی شده است. سالانه تعداد بسیار زیادی از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مطرح در این کشور برگزار می‌شود.

از مهم‌ترین جشنواره‌هایی که هر ساله در کشور گرجستان در حال برگزاری هستند می‌توان به جشنواره پنیر و جشنواره جشن تولد تفلیس یا جشن تولد پایتخت گرجستان اشاره کرد. همچنین جشنواره‌های متنوع موسیقی و جشنواره رنگ‌ها و جاده ابریشم تنها بخشی از فستیوال‌ها و جشنواره‌های سالانه این کشور به‌شمار می‌آیند. این کشور سالانه پذیرای تعداد بسیار زیادی از گردشگران بوده و در تمامی طول سال مملو از بازدیدکنندگان از سراسر دنیا است. وجود امکانات تفریحی بسیار مناسب و مراکز خرید معتبر در کشور گرجستان می‌تواند به جذب گردشگران بیش از پیش بی‌افزاید. بسیاری از مراکز خرید معتبر و برند‌های مطرح دنیا در گرجستان در حال فعالیت هستند که می‌توانید علاوه‌بر تفریح و استفاده از امکانات تعبیه شده، یک خرید بی‌نظیر را تجربه کنید.

قبل از سفر به گرجستان بهتر است موارد زیر را بدانید

بهترین زمان سفر از نظر آب ‌و هوا

به دلیل قرارگیری کشور گرجستان در کناره دریای سیاه و همچنین در مجاورت کوه‌های قفقاز می‌توان شرایط جوی و جغرافیایی متنوعی را برای این کشور در نظر گرفت که در واقع برخورداری از آب‌وهوای متنوع یکی از فاکتور‌های مهم این کشور به‌شمار می‌رود. از نظر آب‌وهوایی شرق این کشور در مقایسه با غرب آن آب‌وهوای خشک‌تر و سردتری دارد؛ اما قسمت غرب دارای هوای معتدل است. در رابطه با بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر آب‌وهوایی می‌توان گفت که ماه‌های می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) و ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) بهترین زمان برای سفر به این کشور خواهند بود.

لازم به ذکر است که ماه سپتامبر (۱۰ اردیبهشت تا ۸ مهر) نیز یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به این کشور به‌حساب می‌آید. در این ماه‌ها هوا مرطوب و دمای معتدل تابستانی است. با توجه به این‌که شرایط جوی این کشور به سرعت تغییر می‌یابد؛ در فصل پاییز این تغییر دما بیشتر احساس می‌شود به این صورت که فاصله زمانی آفتابی بودن هوا تا بارش باران، بسیار کم خواهد بود. به همین منظور بهتر است که اگر در فصل پاییز قصد سفر به گرجستان را دارید، وسایل مورد نیاز مانند چتر و لباس‌های مناسب را با خود به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر از نظر فصل

به‌طور کلی تمامی گردشگران و مسافران به‌ دنبال فصلی هستند که از نظر آب‌وهوایی دارای هوای معتدلی باشد به ای مهنا که نه خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد؛ لذا برای معرفی بهترین زمان سفر از این نظر، فصول بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این کشور به‌حساب می‌آیند.

ژوئیه تا آگوست:

این فصل از اواسط تیرماه تا اواسط ماه شهریور ادامه داشته که این دو ماه به عنوان تعطیلات کشور گرجستان شناخته می‌شوند. در این ماه‌ها تمامی مناطق تفریحی و همچنین جاذبه‌های گردشگری مملو از مسافر خواهند بود. به‌طور کلی در این زمان می‌توان از مناطق کوهستانی برای گشت‌و‌گذار استفاده کرد؛ چراکه این مناطق در مقایسه با سایر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی کشور گرجستان خلوت‌تر هستند.

سپتامبر:

ماه سپتامبر از ۱۰ شهریور شروع می‌شود و تا ۸ مهر ادامه دارد. در این ماه شاهد بارش برف در کشور گرجستان خواهیم بود که سرمای بسیار شدیدی در مناطق کوهستانی احساس خواهد شد؛ اما در این فصل می‌توان به گشت‌و‌گذار در دشت‌های این کشور پرداخت و از جاذبه‌های طبیعی آن نهایت بهره را برد. در ماه سپتامبر دشت‌های کشور گرجستان دارای هوایی معتدل و خنکی هستند؛ لذا بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا در این ماه به کشور گرجستان سفر کنند.

بهترین زمان سفر از نظر فصل

نوامبر تا ‌آوریل:

در این ماه که به عنوان کم توریست‌ترین ماه کشور گرجستان نیز شناخته می‌شود، آب‌وهوای این کشور به شدت سرد و یخبندان است؛ به همین دلیل گردشگران و مسافران اندکی در این ماه به سفر به گرجستان علاقه‌مند هستند؛ اما علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی کوهستانی می‌توانند در این فصل به کشور گرجستان سفر کنند و از امکانات تفریحی کوهستانی این کشور نهایت لذت را ببرند. لازم به ذکر است که برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های زمستانه در ماه نوامبر تا‌ آوریل به اوج خود خواهد رسید.

ماه می‌:

در این ماه کم‌کم از سرمای هوا کاسته می‌شود و هوا رو به معتدل شدن می‌رود. با بارش‌های باران پراکنده در ماه می و هوای معتدل این ماه، شاهد رویش بسیاری از گیاهان و درختان خواهیم بود؛ لذا این زمان یکی از بهترین ماه‌هایی است که می‌توان به کشور گرجستان سفر کرد. بسیاری از مسیر‌های کوهستانی که در ماه‌های زمستان امکان تردد در آن‌ها وجود نداشته، در این ماه قابل استفاده خواهند بود و امکان بازدید از بسیاری از مناطق بکر و دست‌نیافتنی کشور گرجستان فراهم بوده است. این ماه از یازدهم اردیبهشت تا دهم خرداد ادامه دارد.

ژوئن:

نوبت به بهترین ماه سال برای سفر به کشور گرجستان می‌رسد. این ماه بدون شک بهترین زمان برای سفر به کشور گرجستان خواهد بود. در ژوئن از گرمای شدید تابستان خبری نبوده و هوا کاملاً معتدل است. بسیاری از گردشگران و مسافران ترجیح می‌دهند تا در این ماه به گرجستان سفر نمایند و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این کشور دیدن کنند. در حقیقت در این ماه بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان صورت می‌پذیرد.

ژوئن

بهترین زمان سفر به گرجستان بر اساس برگزاری جشنواره ‌ها

کشور گرجستان دارای بیشترین آمار برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف است. بر همین اساس فصل بهار یکی از فصل‌هایی بوده که جشنواره‌های متنوع و گوناگونی در این کشور برگزار می‌شوند. عید پاک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جشنواره‌هایی است که در فصل بهار در گرجستان برگزار می‌گردد. این جشنواره در ماه ‌آوریل برگزار خواهد شد و در برگزاری آن، کلیسا‌های کشور گرجستان برنامه‌های گوناگون و متعددی را به گردشگران و مسافران ارائه خواهند داد؛ لذا توصیه می‌شود در صورتی که در این ماه به گرجستان سفر می‌کنید از جشنواره عید پاک بهره ببرید.

  • توشوبا:

این جشنواره به عنوان یک جشنواره کوهستانی شناخته می‌شود که در اوایل آگوست یا مرداد ماه در منطقه توشی برگزار خواهد شد. در این جشنواره بسیاری از ورزش‌های سنتی مانند اسب‌ سواری و رقص‌های محلی تیراندازی برگزار می‌گردند. در صورتی که به تاریخ و همچنین فرهنگ‌های کهن کشور‌های مختلف مخصوصاً گرجستان علاقه‌مند هستید، بازدید از این جشنواره بسیار مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

  • جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی:

در صورتی که علاقه‌مند به موسیقی هستید، می‌توانید در فصل تابستان به کشور گرجستان سفر کنید؛ چراکه در این فصل جشنواره‌های بسیار متنوع و جذاب موسیقی و فرهنگی برگزار می‌گردند. این جشنواره‌ها شامل جشنواره جاز و آرت ژن می‌شود. هنرمندان بسیاری از کشور‌های مختلف و گوناگونی مانند چین و فرانسه و همچنین اوکراین در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند و فعالیت‌های بسیار جذابی را ارائه می‌دهند.

به‌طور کلی می‌توان گفت جشنواره‌هایی که تحت عنوان جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی در کشور گرجستان برگزار می‌شوند، بر فعالیت‌های فرهنگی و سنتی تمرکز دارند. در صورتی که آشنایی با فرهنگ‌های مختلف کشور‌های جهان برای شما جالب و جذاب به‌ نظر می‌رسد، می‌توانید از این جشنواره‌ها بهره ببرید.

  • جشنواره تولد تفلیس:

یکی دیگر از جشنواره‌هایی که در ماه اکتبر (۹مهر تا ۹ آبان) در کشور گرجستان برگزار می‌شود، جشن تولد تفلیس نام دارد. در این جشن مراسمات شاد و بسیار مفرحی همراه با نواختن موسیقی و رقص و آواز به چشم می‌خورند. این جشنواره در میدان گرگاسالی برگزار شده و در طول این برگزاری مراسم انواع غذا‌های گرجی و همچنین آتش‌بازی ارائه می‌گردند. در این ماه حال و هوایی بسیار وصف‌نشدنی در گرجستان مخصوصاً در شهر تفلیس وجود دارد؛ لذا بسیاری از گردشگران علاقه‌مند هستند تا در جشنواره تولد تفلیس شرکت نمایند.

جشنواره تولد تفلیس

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه

به‌طور کلی می‌توان گفت اگر به دنبال سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی کشور گرجستان هستید، باید در ماه‌های کم توریست برای مسافرت به این کشور اقدام نمایید. در واقع در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد، هزینه‌های سفر به گرجستان به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابند.

همچنین به دلیل وجود شرایط آب‌وهوایی، بسیاری از جشنواره‌ها و همچنین فستیوال‌ها در این کشور برگزار نمی‌شوند؛ اما از نظر هزینه، از بهترین ماه‌های سال برای سفر به این کشور به‌شمار می‌آیند. به‌طور کلی هزینه‌های سفر به کشور گرجستان خیلی بالا نبوده؛ اما در صورتی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر را دارید می‌توانید در ماه‌های کم رفت‌و‌آمد به این کشور سفر کنید.

بهترین زمان سفر به گرجستان از نظر هزینه

هزینه روزانه توریستی در تفلیس

به‌طور کلی می‌توان گفت هزینه اقامت یک شبانه روز در تفلیس معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. این هزینه براساس هزینه‌های خورد و خوراک و همچنین هزینه شام در رستوران سه ستاره و یک شب اقامت در هتل سه ستاره در نظر گرفته شده است. این هزینه با در نظر گرفتن ماه‌هایی که برای مسافرت به کشور گرجستان اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود و براساس ماه‌های مختلف سال قیمت‌ها دچار نوسان و تغییر می‌شوند.

هزینه روزانه توریستی در تفلیس

کلام پایانی

کشور گرجستان یکی از کشور‌های توریستی محسوب می‌شود که سالانه میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران است؛ لذا امکانات و تفریحات متفاوت و گوناگونی در این کشور در نظر گرفته شده‌اند که سبب می‌گردند تا گرجستان به عنوان یک مقصد گردشگری مناسب معرفی شود. با توجه به این‌که گرجستان دارای آب‌وهوای متغیری بوده، بنابراین برای سفر به این کشور لازم است تا در بهترین ماه‌های سال اقدام کنید. در این ماه‌ها این کشور دارای آب‌وهوای بسیار معتدل و مطبوع خواهد بود.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها