محله های استانبول

محله های استانبول

استانبول شهری قدیمی در ترکیه است که با توجه به دو قسمتی بودن آن یعنی نواحی مربوط به آسیایی و اروپایی، محله‌هایی با سبک‌های مختلف ایجاد کرده است. آیا تا به حال شما اسامی محله‌های استانبول را شنیده‌اید؟ از ویژگی‌های مختلف آن‌ها و دیگر مسائل آن اطلاعی دارید؟ این محله‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. محله‌های استانبول محله‌هایی هستند که هر کدام از آن‌ها بیانگر اطلاعات و آداب و رسوم خاصی بوده که به ما ارائه می‌شوند.

محله های استانبول

استانبول شهری با داشتن محله های اروپایی

یکی از عمده‌ترین سوالات و ابهاماتی که افراد به هنگام سفر به کشورهای دیگر داشته و می‌تواند افکار افراد را به خود درگیر کند، بدون شک اطلاعات تاریخی، فرهنگی هر ناحیه و منطقه و دیگر مسائل است. شما با دانستن این اطلاعات می‌توانید شناخت کاملی نسبت به محله‌های مختلف این شهر در ترکیه داشته باشید. محله‌های استانبول به دو دسته‌ کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل ساختمان‌های فوق‌العاده لاکچری مربوط به محله‌های اروپایی و محله‌های قدیمی و تاریخی در بخش آسیا هستند. هر کدام از این محله‌ها در درون خود ناحیه و مناطق مختلفی را جای داده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بدون شک شهر استانبول یکی از شهرهای لاکچری و پرطرفدار در بین گردشگران ایرانی و دیگر ملیت‌ها در جهان است. از آنجایی که در درون آن ساختمان‌ها و آپارتمان‌های لاکچری و فوق‌العاده‌ای قرار گرفته‌اند، توانسته چشم‌اندازی بسیار خاص و در عین حال نزدیک به شهرهای اروپایی ایجاد کند. محله‌های موجود در این شهر بزرگ به‌طور کلی شامل محله سلطان احمد، گالاتا، کارا کوی، محله بشیکتاش، محله گاگیتان، ساری یر، شیشلی، فاتح، بی اغلو و محله‌ باغجیلار و... می‌شود.

محله های استانبول

محله سلطان احمد، محله ‌ای قدیمی در استانبول

محله سلطان احمد، محله‌ای است که در قدیمی‌ترین مناطق شهر استانبول قرار گرفته و بناهای تاریخی بسیار زیادی را در درون خود جای داده است. این محله ظاهری متفاوت داشته و می‌تواند برای شما سفری هیجان‌انگیز ایجاد کند. اگر شما می‌خواهید خاطره‌ای خوش از این محله‌ دیدنی در ناحیه‌ اروپایی شهر استانبول داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که به هنگام غروب به این شهر برسید چرا که شما در این ساعت می‌توانید تصاویری بسیار خاص از غروب آفتاب و همچنین مناطق مربوط به آن مشاهده کنید.

محله سلطان احمد

گالاتا، محله ای بومی در قلب مناطق اروپایی در استانبول

اگر شما می‌خواهید سفری پر هیاهو داشته باشید، سفر به محله‌ی گالاتا را پیشنهاد می‌کنیم. گالاتا نام یک برج بسیار مشهور در کشور استانبول بوده که از قضا روی یکی از شهرهای اروپایی نیز قرار گرفته است. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی در این شهر قرار گرفته که جلوه‌هایی بسیار جذاب و خاص را به آن می‌دهد. یکی از این بناها، بنای تاریخی برج گالاتا بوده که در تنگه بسفر استانبول واقع شده است.

اگر شما می‌خواهید محله‌ای پر جنب و جوش را ببینید به طوری که سکوت در آن معنی نداشته باشد، بازدید و تفریح در این محله اروپایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر قصد دارید از کشور ترکیه سوغاتی‌های مختلف و متنوع همراه با یک قیمت بسیار به صرفه خریداری کنید، خرید در این منطقه مناسب‌ترین گزینه برای شما است. شما می‌توانید سوغاتی‌های بسیار مناسب با قیمتی بسیار به صرفه نسبت به محله سلطان احمد پیدا کرده و خریداری کنید.

گالاتا

کارا کوی، بندری تاریخی در استانبول

محله‌ کارا کوی، یکی از بندرهای بسیار مهم و پرطرفدار در بین گردشگران و اهالی بومی این شهر است. چرا که در خود مناطق دیدنی بسیار زیادی جای داده و همچنین بافتی بسیار جذاب و قدیمی دارد. داشتن این بافت باعث شده تا محلی متفاوت از دیگر محله‌های اروپایی شهر استانبول به حساب می‌آید. این منطقه از سال ۲۰۱۲ به بعد تحت تاثیر بازسازی‌های مختلفی قرار گرفت. در این بازسازی‌ها، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های موجود در آن رنگ و روی دیگری پیدا کرد. اگر شما عاشق کافه گردی و گشت‌وگذار هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به کافه‌ی «کارا کوی یا نام دیگر آن، کاراباتاک» بزنید.

کارا کوی

محله بشیکتاش، محله‌ای معروف در بین محله های اروپایی استانبول

بدون شک نام محله‌ بشیکتاش به گوش شما در طول سفرتان خواهد خورد. نام این محله از کجا آمده است؟ این محله‌ی بسیار معروف، نام یکی از تیم‌های فوتبال ترکیه‌ای بوده که به دلیل محبوبیت مردم این منطقه به این تیم، روی این ناحیه نام گذاری شده است. بشیکتاش محله‌ای  که در نزدیکی مناطق مختلف اروپایی از جمله شیشیلی، ساری یر و کاگیتا قرار دارد. این موضوع باعث می‌شود تا شما به راحتی و تنها با اتوبوس یا مترو در این مناطق سفر کنید. اگر شما قصد گشت‌وگذار در این منطقه را دارید می‌توانید از مناطق دیدنی آن که شامل موزه نیرو دریایی، مسجد اورتا کوی، پارک یلدیز، کاخ دلمه باغچه و بازار محلی می‌شود، دیدن کنید.

محله بشیکتاش

محله کاگیتان، محله ای خاص در دوران عثمانی

اگر بخواهیم از قدیمی‌ترین مناطق شهر استانبول نام ببریم که از قضا در مناطق اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است، می‌توان به محله کاگیتان اشاره کرد. این منطقه، منطقه‌ای استراتژیک و جنگلی در دوران عثمانی بوده که سلطان‌های دوره عثمانی همراه با خانواده‌های خود جهت تفریح و استراحت به آن مراجعه می‌کردند و در نزدیکی گلدن هورن قرار گرفته است. پس از سال 1920 به منطقه‌ای صنعتی تبدیل شد.

محله کاگیتان

ساری یر، محله ای شمالی در محله ی اروپایی شهر استانبول

ساری بر منطقه‌ای بسیار خاص، جذاب و دیدنی در شمال استانبول بوده که در کنار آب‌های آزاد قرار گرفته است. این موضوع باعث شده تا تبدیل به نقطه‌ای خاص در این شهر شود و افراد بسیار زیادی جهت صید ماهی به این منطقه سفر کنند. پس اگر می‌خواهید به یکی از بهترین مناطق تفریحی در این شهر سفر کنید، ساری یر انتخابی مناسب پیش روی شما است.

ساری یر

شیشلی، محله ‌ای لوکس در مناطق اروپایی

شیشلی محله‌ای بوده که به دلیل داشتن ساختمان‌های لوکس و آپارتمان‌های آن بسیار خاص معروف است چرا که شما با ورود به این منطقه با ساختمان‌های آسمان خراش مواجه خواهید شد. این منطقه در اوایل قرن گذشته با ورود فرانسه و سکونت فرهنگ‌های مختلف تغییر پیدا کرده و تبدیل به شیشلی امروزه گشت. شیشلی در انتهای پل بسفر و شمال میدان تقسیم قرار دارد.

شیشلی

فاتح، بزرگ ترین محله در استانبول

محله فاتح، محله‌ای است که وسعتی بسیار بزرگ داشته و به عنوان شبه جزیره‌ای در شهر استانبول به حساب می‌آید. از طرفی دیگر شبه جزیره فاتح یکی از شبه جزیره‌های تاریخی و باستانی در شهر استانبول است. چرا که شما می‌توانید شوهاد و آثارهای مختلف تاریخی از دوران روم، بیزانس و عثمانی در آن پیدا کنید. این منطقه جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی داشته که می‌توان به مساجد سلطان احمد و ایا صوفیه، کاخ قدیمی توپکاپی، بازار بزرگ آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره کرد.

فاتح

بی اوغلو، محله ای هنری

این محله، محله‌ای است که در بین دیگر مناطق اروپایی در بین مردم بومی و گردشگران معروف و خاص به شمار می‌آید. این منطقه در خود ساختمان‌های تجاری و در عین حال مهم، هتل‌های بسیار لاکچری و رستوران‌هایی با غذاهای فوق‌العاده جای داده است. پل گالاتا منطقه بی اوغلو را به بافت قدیمی شهر متصل می‌کند. خیابان استقلال و میدان تقسیم هر دو در محله بی اوغلو قرار دارند.

بی اوغلو

محله‌ باغجیلار

محله‌ باغجیلار محله‌ای جدید و تازه ساخت در مناطق اروپایی شهر استانبول است. محله‌ی باغجیلار محله‌ای بوده که در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و به دلیل داشتن مترو و اتوبوس، دسترسی بسیار راحتی به دیگر نقاط شهر استانبول دارد. در سال‌های اخیر این شهر در بین سرمایه گذاران معروف شده است. در این شهر امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی وجود داشته که می‌توان به سینما، مراکز خرید متعدد، سالن‌های بازی و... اشاره کرد.

باکرکوی

محله‌ای دیگر در بین شهرهای اروپایی و لاکچری این منطقه، محله باکرکوی است. این محله در ساحل دریای مرمره قرار گرفته و جزو قدیمی‌ترین مناطق بندری در شهر استانبول به حساب می‌آید. این منطقه مناسب برای زندگی قشر متوسط جامعه کنونی ترکیه است. به گونه‌ای که افراد با یک درآمد ثابت می‌توانند خانه‌ خود را خریداری کنند. شما با سفر در این بندر و گشت‌وگذار در آن می‌توانید از کافه‌های متنوع و رستوران‌های مختلف آن بازدید کنید و از طعم غذاهای فوق‌العاده عالی ترکیه‌ای و استانبولی لذت ببرید. همچنین علاوه‌بر مراکز بالا در این منطقه باغ گیاه شناسی بسیار بزرگی همراه با مراکز خرید متعددی نیز قرار گرفته است.

باکرکوی

محله های مختلف شهر استانبول در بخش آسیایی

بخش آسیایی شهر استانبول، بخشی قدیمی‌تر همراه با امنیتی بسیار بالاتر از بخش اروپایی است. این بخش همانند بخش اروپایی شهر استانبول، دارای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و مراکز خرید متعددی است که هر کدام از آن‌ها در محله‌ای قرار گرفته‌اند. این بخش از استانبول دارای جمعیتی بسیار کم و فضای سبز بسیار زیادی است. محله‌های مختلفی در بخش آسیایی شهر استانبول قرار گرفته‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند.

منطقه اسکودار

مناطق و ناحیه‌های مختلفی در قسمت منطقه‌ی آسیایی شهر استانبول قرار گرفته که هر کدام از آن‌ها جمعیت‌های مختلف و البته زیادی را دارند. منطقه‌ی اسکودار یکی از اصلی‌ترین نواحی در بخش آسیایی استانبول است. اسکودار منطقه‌ای که از غرب همجوار با تنگه بسفر و همسایه‌ی محله‌ی امینونو به حساب می‌آید.

کادیکوی، ناحیه ای خاص و شیک در منطقه ی آسیایی

کادیکوی یا نام دیگر آن محله قاضی کوی، یکی از شهرهای بسیار قدیمی و خاص در شهر استانبول است که تاریخی بسیار طولانی دارد. براساس شواهد باستان شناسی از این ناحیه، کادیکوی یک ناحیه‌ی خاص در قرن ۵ میلادی بوده است. این ناحیه یکی از ناحیه‌های جذاب و خاصی بوده که در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته و گردشگران می‌توانند از طریق آب‌های آزاد به این منطقه مراجعه کنند. موقعیت جغرافیایی این ناحیه باعث شده تا جذابیت‌های مختلف این منطقه از بخش آسیایی شهر استانبول افزایش پیدا کند.

 

محله کانلیکا، بندری در کنار جاذبه های گردشگری استانبول

بندرهای مختلفی در ناحیه آسیایی شهر استانبول قرار دارند که یکی از معروف‌ترین ناحیه‌ها بندر کانلیکا است. کانلیکا یکی از روستاهای شهر استانبول بوده که منطقه‌ای استراتژیک و مهم از نظر اقتصادی به حساب می‌آید. در این ناحیه دو بنای بسیار دیدنی و خاص وجود دارد که می‌توان به اسکندر پاشا و قهوه‌خانه اسماعیل آقا اشاره کرد.

مودا، منطقه ای جذاب و قدیمی

این ناحیه از شهر استانبول هم مرز با ناحیه‌ی اروپایی شهر استانبول است که چشم اندازی بسیار جذاب و خاصی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. تنها کافی است تا شما روبه‌روی مسجد‌های عثمانی واقع شده در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، ایستاده و از بالا آن‌ها را ببینید. همچنین برای رفتن به این منطقه می‌توانید از طریق کشتی‌های مختلف از منطقه‌ی اروپایی شهر استانبول وارد بخش آسیایی و یا برعکس شوید.

محله چکور کوما، منطقه ای جهت دانستن حقایق مختلف درباره فرهنگ ترکیه

چکور کوما منطقه‌ای جذاب و خاص در بخش آسیایی شهر استانبول است. شما با سفر به این منطقه می‌توانید با حقایق مختلفی در خصوص فرهنگ و تمدن شهر استانبول آشنا شوید. تمامی این حقایق بر اساس شواهد باستان شناسی است. از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی موجود در این نقطه از استانبول می‌توان به ساختمان‌هایی با معماری قدیمی، مغازه‌های عتیقه‌فروشی و کافه‌هایی با فضای دنج اشاره کرد. همچنین در این شهر علاوه‌بر وجود کافه‌های مختلف، رستوران‌هایی وجود داشته که غذاهایی با طعم‌های مختلف ارائه می‌دهند.

آرناووت کوی، منطقه ای برای شب زنده داران

عاشق پیاده‌روی کردن در شب در یک محیط شاد و مفرح هستید؟ سفر به ناحیه‌ آرناووت کوی از بخش آسیایی شهر استانبول مناسب‌ترین راه برای تفریحات لازم در شب و لذت بردن از آن‌ها است. این ناحیه به دلیل داشتن جاذبه‌های تفریحی شبانه همواره مورد توجه گردشگران در شب هنگام بوده تا از جاذبه‌های این منطقه و تفرج‌گاه‌های شبانه آن دیدن کنند. آرناووت کوی محله‌ای آسیایی است که در کنار تنگه بسیار جذاب بسفر قرار گرفته و شما می‌توانید برای سفر به آرناووت کوی، از استانبول با کشتی‌های تفریحی به این منطقه بیایید.

آرناووت کوی

اسکودار، محله ای دیگر در مقابل قسمت های اروپایی

محله اسکودار محله‌ای بسیار جذاب بوده که درست در مقابل محله‌ی بشیکتاش قرار گرفته است. این منطقه به دلیل داشتن تاریخی با قدمت بالا، دارای جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی متفاوتی است که همواره گردشگران را برای بازدید از آن‌ها به محله‌های آسیایی شهر استانبول و مخصوصا اسکودار می‌کشاند. این بناهای تاریخی شامل برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha می‌شود.

اسکودار

محله آتا شهیر

اگر شما قصد دارید در محله‌ای آسیایی در شهر استانبول آپارتمانی لوکس با قیمت بسیار عالی همراه با امکانات رفاهی کامل خریداری کنید، زندگی در محله‌ آتا شهیر مناسب برای شما است. محله آتا شهیر یکی از محله‌های بسیار خاص در قلب شهر استانبول بوده که به دلیل داشتن پروژه‌های مختلف ساختمانی که برخی از آن‌ها در حال ساخت و برخی دیگر به اتمام رسیده‌اند، به محله‌ای اقتصادی و خاص معروف گردیده؛ به طوری که این محله در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پیشرفته‌ترین مناطق در بین مناطق آسیایی شهر استانبول شده است.

محله آتا شهیر

سخن پایانی

اگر قصد دارید به شهر زیبای استانبول سفر کنید، پیاده‌روی در کوچه پس کوچه‌های شهر استانبول و در محله‌های آسیایی و اروپایی آن می‌تواند لذتی خاص به شما دهد. شما با پیاده‌روی و سفر به هر کدام از این نواحی استانبول می‌توانید با آداب و رسوم، فرهنگ، تاریخ هر قسمت و... آن بیشتر آشنا شوید. محله‌های استانبول، محله‌هایی با رنگ و بوی متفاوت و خاص بوده که می‌توانند بناهای تاریخی بسیار زیادی را برای دیدن شما داشته باشند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها