محله ‌های تفلیس

محله ‌های تفلیس

تفلیس یک شهر زیبا و قدیمی با جاذبه‌های گردشگری متعدد بوده و در کنار رود کورا قرار دارد. این شهر، پایتخت کشور گرجستان است و جزو شهر‌هایی بوده که روز به روز پیشرفت می‌کنند. اگر قصد مهاجرت یا سفر به این شهر با اقامت چند روزه را دارید لازم است تا با محله‌های تفلیس آشنا شوید. البته اگر جزو دسته گردشگران هستید باید مطالب بیشتری درباره محله‌ها بدانید و هتل‌های آن را بشناسید. شهر تفلیس نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد که با مترو و اتوبوس یا وسیله شخصی بین محله‌ها جابه‌جا می‌شوند.

محله ‌های تفلیس

محله آولاباری

محله آولاباری از محله‌های قدیمی و تاریخی شهر تفلیس بوده که به‌علت قرار گرفتن کلیسای متخی، کلیسای تثلیث و همچنین تئاتر ارمنی در آن، معروف شده است. هنگامی که به تاریخ این محله نگاهی می‌اندازید متوجه می‌شوید که این محله توسط ارامنه تشکیل شده و یک منطقه فوق‌العاده و منحصربه‌فرد نسبت به دیگر محله‌های تفلیس است.کافه‌هایی که اکنون در ریک پارک و آبانوتوبانی قرار دارند در گذشته در این محله قرار داشته‌اند. از نظر کافه‌ دوستان، محله آولاباری در تفلیس محبوب بوده و تعداد متعددی قهوه‌خانه، کافه‌ و ناهارخوری در آن قرار دارند.

این محله به مرکز شهر نزدیک است و باید حالت گردشگری داشته باشد اما این گونه نبوده، چرا که یک محله مسکونی در تفلیس شمرده می‌شود. با توجه به اینکه در کدام ناحیه این محله اقامت دارید می‌توانید با گذر از خیابان براتاشویلی به میدان آزادی پایتخت گرجستان بروید. همچنین اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی نیز نیستید می‌توانید به کمک مترو و اتوبوس به هر نقطه از شهر که در نظر داشته باشید بروید و تفریح کنید.

محله آولاباری

محله آبانوتوبانی

این محله به‌طور کامل در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد، به‌گونه‌ای که اگر هتلی برای اقامت در این محل در نظر دارید یا رزرو کرده‌اید؛ باید مطمئن باشید که انتخاب درستی داشته‌اید. با اینکه این محله در میان محله‌های تفلیس از معماری مدرن استفاده کرده اما هنوز حالت سنتی خود را حفظ کرده و در میان مردم مانند گذشته محبوب است. در محله آبانوتوبانی جاذبه‌های گردشگری زیادی به‌چشم می‌خورد که مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود. از جاذبه‌های محله آبانوتوبانی باید به گنبد‌های حمام گوگردی، قلعه ناریکالا، خانه‌های رنگارنگ با بالکنی چوبی که مانند نقاشی هستند، اشاره کرد.

هنگامی که در این منطقه اقامت داشته باشید برای رفتن به دیگر منطقه‌های تفلیس مشکلی نخواهید داشت، زیرا فاصله کمی با جاذبه‌ها دارد. این موضوع باعث شده تا با کمی پیاده‌روی به مقصد خود برسید، برای مثال به‌راحتی می‌توانید به میدان آزادی و خیابان روستاولی بروید و از دیدن مناطق لذت ببرید. همچنین اگر قصد پیاده‌روی در پارک ارم را داشتید لازم است تا به پارک لایک که در طول رودخانه بروی قرار دارد، بروید. البته باتوجه به اینکه این محله در مرکز شهر بوده و دسترسی آسانی به دیگر مناطق دارد، قیمت خانه و هتل‌های آن بالاتر است.

محله آبانوتوبانی

محله متاتسمیندا

از بزرگ‌ترین محله‌های قرار گرفته در تفلیس محله متاتسمیندا است که خیابان‌های آن در قسمت مدرن تفلیس واقع شده‌اند. بازسازی این محله گرجستان طی انقلاب صنعتی انجام شد. نام محله مذکور از کوهی به نام متاتسمیندا که در گرجستان قرار دارد گرفته شده است و این کوه جزو مهم‌ترین منظره گرجستان شمرده می‌شود. با تماشای کوتاه این محله متوجه قدیمی بودن کشور گرجستان خواهید شد. با اینکه محله متاتسمیندا در تفلیس معروف نیست اما به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرکز شهر، قیمت خانه‌ها و هتل‌های آن بالا است.

محله متاتسمیندا

محله ویک

محله ویک را باید یک محله مهم تفلیس معرفی کرد، زیرا بیشتر نخبگان، سیاستمداران و دانشمندان گرجی در این منطقه سکونت دارند. در گذشته شاید معماری این محله کمی سنگین به‌نظر می‌آمد اما با گذشت زمان و تغییراتی که در آن صورت گرفت امروزه به یک محله فانتزی تبدیل شده است. کافه‌ها و مغازه‌های زیبایی در محله ویک قرار داشته که خود باعث بالا بردن قیمت‌های خانه‌ها و هتل هستند. همچنین به‌دلیل طبیعت بکر، مکانی مناسب برای پیاده‌روی است.

این منطقه دارای پرچمی بزرگ به‌نام ویک بوده که یک مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در عصر و هنگام شب است. در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی محله ویک، چند دانشگاه شهر تفلیس قرار دارند. جدای از این مناطق، محله ویک مانند محله سابورتالو هیچ جاذبه فرهنگی و تاریخی برای کشف ندارد. این محله در نزدیکی خیابان روستاولی بوده و شما می‌توانید با کمی پیاده‌روی در آن به مرکز شهر برسید. همچنین برای رسیدن به مرکز شهر می‌توانید از مینی بوس و اتوبوس استفاده کنید، زیرا این محله ایستگاه مترو ندارد.

محله ویک

محله سابورتالو

این محله یکی دیگر از محله‌های بزرگ تفلیس بوده و هیچ جاذبه فرهنگی و تاریخی را در خود جای نداده است. همچنین جزو محله‌های متوسط تفلیس که دارای ساختمان‌های مسکونی با تعداد بالایی از فروشگاه‌های مواد غذایی هستند، محسوب می‌شود. البته تعدادی رستوران و مغازه در محله سابورتالو قرار دارد که سبب محبوبیت آن میان جوانان شده‌اند. این محله برای خود یک ایستگاه مخصوص به‌نام سابورتالو دارد. خیابان‌هایی به‌نام پکینی و کوستاو جزو خیابان‌های اصلی این محله شمرده می‌شوند اما برای رزرو هتل بهتر است از این خیابان‌ها اتاقی انتخاب نکنید. به‌دلیل آنکه قیمت‌ هتل‌ها بسیار بالا بوده و همچنین ترافیک سنگینی نیز دارد.

این دو خیابان جزو شلوغ‌ترین و پر ترافیک‌ترین خیابان تفلیس شمرده می‌شوند. تعدادی پارک بزرگ و کوچک نیز در این محله قرار داشته که یکی از پارک‌های مورد علاقه مردم محلی آن، پارک دریاچه لیسی است. تنها مکانی که می‌توانید کمی از شلوغی فاصله بگیرید همین پارک خواهد بود. محله قدیمی اسب دوانی نیز در سابورتالو قرار داشته و مکانی عالی برای پیاده‌روی شبانگاهی در فصل تابستان است.

سابورتالو

محله مرجانیشویلی

این محله روز به روز در میان مردم محلی و گردشگران در حال محبوب شدن است. خیابانی به‌نام آقمشنبلی که به‌تازگی تغییرات پیدا کرده و منظره‌ای زیبا از نما و بناهای گذشته را برای شما به تماشا می‌گذارد، در این محله قرار دارد. حتماً بازدید از بناهای این محله تفلیس را در برنامه گردش خود بگذارید. در قسمت ابتدایی این خیابان، محلی برای عابرین تعبیه شده که پر از کافه‌ها و رستوران‌ها بوده و تعدادی مغازه جهت خرید سوغاتی در این محل قرار گرفته‌اند. در کوچه پشتی این خیابان، ساختمان‌هایی وجود دارند که شما را به هنگام تماشا به قرن نوزده دعوت می‌کنند و خانواده‌های آلمانی که در تفلیس سکونت دارند، در این منطقه زندگی می‌کنند. در اطراف محله مرجانیشویلی ایستگاه راه‌آهن، بازار روباز و بازار کشاورزان به‌چشم می‌خورد.

محله مرجانیشویلی

محله ورا

محله ورا معروف به محله سبز تفلیس است که برروی یک دامنه قرار داشته و افرادی که در این محل سکونت دارند و یا هتلی برای اقامت رزرو کرده‌اند، می‌توانند در هر زمان برای پیاده‌روی به تپه‌های اطراف بروند و از هوای مطبوع و منظره زیبا لذت ببرند. به ‌شما پیشنهاد می‌شود برای رزرو هتل این محله را انتخاب کنید، زیرا منظره‌ای فوق‌العاده را به شما هدیه می‌دهد. در مقایسه با سایر محله‌های تفلیس، این محله دارای تعداد بالایی باغ و حیاط در هر خانه بوده، به‌گونه‌ای که معماری در آن براساس همین باغ‌ها صورت می‌گیرد.

در معماری ساختمان‌های این منطقه از قرن نوزدهم کمک گرفته شده به طوری که می‌توان گفت این محله مانند زمان‌های گذشته خود است و معماران سعی کرده‌اند تا تغییرات زیادی در آن به‌وجود نیاورند. اگر به معماری قرن نوزدهم گرجستان و همچنین عکاسی علاقه‌مند هستید می‌توانید به سراغ محله ورا بروید و با قدم زدن میان کوچه پس کوچه‌های آن، عکس‌های زیبایی بگیرید.

محله ورا

محله واکه

محله واکه جزو محله‌های گران قیمت و لوکس تفلیس است که تعداد زیادی از سفارت‌خانه‌های خارجی و دانشگاه‌های تفلیس در این محله واقع شده‌اند. این محله روز به روز در حال پیشرفت بوده و آسمان خراش‌های بسیاری در آن ساخته می‌شوند و پارک واکه در این محله یک مکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خواهد بود. محله واکه جزو مدرن‌ترین محلههای‌ تفلیس شمرده می‌شود. به همین دلیل جاذبه‌هایی مانند پارک واکه و دریاچه لاک پشت را در دل خود جای داده و همچنین تفریحات متعدد دیگری نیز دارد.

محله واکه

محله دیدوبه

از شلوغ‌ترین و پر سر و صداترین محله‌های تفلیس که محله ترمینال نیز نامیده می‌شود، محل دیدوبه است. این محله مکان اتوبوس‌هایی بوده که قصد رفتن به شهرهای دیگر گرجستان مانند باتومی، ماستیا و کازبگی را دارند. همچنین در این محل یک بازار بزرگ میوه و تره‌بار قرار دارد و چندین فروشگاه بزرگ با محصولات متنوع را دارا است. بهترین راه برای دسترسی به محله دیدوبه استفاده از مترو بوده و شما به راحتی می‌توانید در ایستگاه دیدوبه به مقصد خود سفر کنید.

محله دیدوبه

کلام آخر

اگر قصد سفر به تفلیس گرجستان را دارید هر محله به ‌نوبه خود پر از جاذبه بوده و هرکدام از آن ها شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند. این قضیه در تفلیس باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. به طوری که افراد زیادی علاقه‌مند به اقامت دائم در این شهر هستند. اگر به این شهر سفر کردید حتماً عکس‌های زیبایی از خود در کنار خانه‌های رنگارنگ محله ورا بگیرید. یکی از مواردی که سفر شما را به گرجستان آسان می‌کند، عدم نیاز به ویزا است.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها