خیابان خائوسان بانکوک

خیابان خائوسان بانکوک

اگر به دنبال معروف‌ترین خیابان بانکوک تایلند هستید باید گفت که این خیابان، خائوسان است. به نظرتان دلیل محبوبیت این خیابان چیست؟ خیابانی که آنقدر هم طولانی نبوده و تنها 400 متر طول دارد! در این خصوص باید گفت که قرار داشتن خیابان خائوسان بانکوک در مرکز شهر، آن را به مهم‌ترین خیابان بانکوک تبدیل کرده است. خیابان معروف بانکوک در سال ۱۸۹۲ به وسیله پادشاه امپراتوری راما ساخته شد. اگر قصد داشته باشید از این خیابان به مراکز مهمی مانند معبد زمرد بودا بروید فقط حدود یک کیلومتر فاصله دارید. به همین دلیل بی‌شک در زمان رفتن به بانکوک از این خیابان عبور کنید.

خیابان خائوسان بانکوک

خیابان خائوسان را بشناسید

اگر علاقه بسیاری به غذا‌های خیابانی دارید و از امتحان کردن چیز‌های عجیب و غریب لذت می‌برید، می‌توانید شبانه به این خیابان رفته و آن‌ها را مزه کنید. این غذا‌ها شامل حشرات کبابی و تخمه‌های داغ هستند. در روبه‌روی این خیابان یک معبد بودایی قرار دارد که حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته شده است. در یکی از محله‌های نزدیک خیابان خائوسان، مسلمانان زندگی می‌کنند و یک مسجد بسیار قدیمی در آن وجود دارد. نکته جالبی که در خصوص این خیابان وجود دارد این است که در تمام جهان آن را به نام مرکز پیاده‌روی می‌شناسند. انتهای خیابان خائوسان بن بست بوده و یک رستوران بسیار عالی در آن وجود دارد که در ادامه بیشتر با این رستوران آشنا می‌شوید.

خیابان خائوسان بانکوک را بشناسید

معنای خیابان خائوسان بانکوک چیست؟

خائوسان یک کلمه محلی به معنای برنج آسیاب شده است. این نامگذاری نشأت گرفته از شغل مردمان قبلی آنجا بوده، زیرا این محل به عنوان بزرگ‌ترین بازار برنج شناخته می‌شود. حدوداً ۴۰ سال پیش، ساخت این خیابان آغاز شد و اکنون یکی از معروف‌ترین خیابان‌های سطح شهر بانکوک به حساب می‌آید. خیابان خائوسان بانکوک دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر داشته و همچنین هتل‌های بسیار ارزان قیمتی در این محل وجود دارند. یکی از نویسندگان معروف آمریکایی به نام سوزان اورلین در کتاب خود از این خیابان به عنوان محلی برای غیب شدن نام برده است.

معنای خیابان خائوسان بانکوک چیست؟

جذابیت‌ های خیابان خائوسان بانکوک

یکی از زیبایی‌های این خیابان که سبب شده تا مردم بسیاری از آن دیدن ‌کنند، کافه‌ها و رستوران‌های موجود در آنجا است. می‌توانید پس از گشت وگذار در خیابان خائوسان در یکی از کافه‌های آنجا اقدام به نوشیدن قهوه کنید. علاوه بر این، صرف غذا‌های با کیفیت و استفاده از غذا‌های خیابانی قطعاً شما را به وجد می‌آورد. یکی دیگر از زیبایی‌های خیابان خائوسان در شب، وجود چراغ‌های نئونی و فانوس‌های کاغذی بوده که از جاذبه‌های دیدنی این خیابان نیز محسوب می‌شود. از مهم‌ترین مشخصه‌های خائوسان وجود هتل‌ها و مراکز اقامتی آنجا است.

جذابیت‌ های خیابان خائوسان بانکوک

رستوران ها و کافه‌ های خیابان خائوسان بانکوک

لازم به ذکر است که در این خیابان غذا‌های دست‌فروش‌ها، به عنوان یکی از غذا‌های معروف شناخته می‌شوند که طرفداران بسیاری دارند. شاید به عقیده برخی افراد غذا‌های خیابانی دارای کیفیت پایینی باشند اما در این خیابان انواع غذا‌ها با رعایت موارد بهداشتی و بسیار لذیذ طبخ می‌شوند. به علت وجود‌ ایستگاه‌های مترو، امکان دسترسی راحت و آسان به این خیابان وجود دارد. علاوه بر این، گردشگران و مسافران به سادگی می‌توانند از وسایل حمل و نقل مناسبی برای بازدید از این خیابان استفاده کنند. به بیان دیگر، رستوران‌های خیابانی از بهترین مکان‌ها در شهر بانکوک به شمار می‌آیند. همسفر ما باشید تا برخی از با کیفیت‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های معروف این خائوسان بانکوک را بشناسیم.

فابیلوس دیزت کافی

این کافه به دلیل سرو قهوه شهرت زیادی پیدا کرده است. انواع قهوه‌های با کیفیتی که در فابیلوس دیزت کافی به مشتریان ارائه می‌شوند، جزء بهترین قهوه‌های موجود در منطقه به شمار می‌آیند. محیط این کافه بسیار گرم و صمیمی با طراحی کلاسیک بوده که فضای بسیار دلنشینی را به وجود آورده است.

کافی شاپ میکایدیز

در این کافی شاپ انواع غذا‌های گیاهی و سبزیجات با طعمی بی‌نظیر وجود دارند. علاوه بر این، میوه‌ها و سالاد‌های کافی شاپ میکایدیز دارای شهرت زیادی هستند. نوع طراحی و چیدمان دکوراسیون این کافی شاپ باعث به وجود آمدن تفاوت زیادی با سایر کافی شاپ‌های موجود در تایلند گردید. در صورتی که به خیابان خائوسان بانکوک سفر کردید، پیشنهاد می‌شود طعم غذاهای موجود در میکایدیز را بچشید.

رستوران تام یام کانگ

یکی از مهم‌ترین و مشهور‌ترین رستوران‌های خیابان خائوسان بانکوک تایلند، رستوران تام یام کانگ نام دارد. این رستوران در انتهای خیابان قرار داشته و طعم غذا‌های آنجا بسیار لذیذ و به یاد ماندنی است. برای سرو انواع غذا‌های دریایی تند و همچنین انواع حلزون‌ها می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید.

رستوران ها و کافه‌ های خیابان خائوسان بانکوک

هتل ‌ها و اقامتگاه ‌های خیابان خائوسان بانکوک

یکی از مزایا و مشخصه‌های خیابان خائوسان، وجود هتل‌ها و مسافرخانه‌های ارزان بوده که این موضوع موجب مشهوریت آن شده است. زمانی که به این خیابان بروید، می‌توانید به صورت چشم‌گیری در هزینه‌های اقامت سفر خود صرفه‌جویی کنید. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به این خیابان اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌های مناسب است.

ریوا سوریا بانکوک

یکی از مشهور‌ترین هتل‌های خیابان خائوسان که دارای ۶۸ اتاق مجزا است، هتل ریوا سوریا نام دارد. این هتل بسیار لوکس و مدرن طراحی و اجرا شده و از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار زیادی بهره می‌برد. وجود سالن کنفرانس در آن یکی از امکانات موجود به شمار می‌آید. از دیگر مشخصه‌ها و ویژگی‌های این هتل، دسترسی آسان آن است؛ چراکه به مرکز شهر نزدیک بوده و حتی می‌توان با وسایل حمل و نقل عمومی به آن دسترسی داشت.

هتل ‌ها و اقامتگاه ‌های خیابان خائوسان بانکوک

کلام پایانی

خیابان خائوسان یکی از خیابان‌های مشهور بانکوک است که بسیاری از گردشگران و افرادی که به دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستند، از این خیابان برای اقامت استفاده می‌کنند. هتل‌های با کیفیت و ارزان و غذاهای لذیذ خیابانی از ویژگی‌های این خیابان محسوب می‌شوند. انواع میوه‌ها و سوغاتی‌های این شهر با قیمت‌های بسیار مناسب در خیابان خائوسان بانکوک قابل خریداری هستند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها