منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از زیباترین شهر‌های کشور ترکیه بوده که سالانه تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. یکی از زیباترین مناطقی که در این شهر وجود دارد منطقه کمر آنتالیا بوده که سواحل بسیار زیبا و جذابی دارد. علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند به این منطقه سفر کنند. همچنین در این منطقه بسیار زیبا مراکز خریدی متعددی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها خرید نمایید. در خصوص دسترسی به این منطقه زیبا لازم است ذکر کنیم که بسیار ساده بوده و حتی می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس به آن دسترسی پیدا کنید.

معرفی منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر یکی از زیبا‌ترین مناطق آنتالیا در کشور ترکیه بوده که در خلیج آنتالیا و در نزدیکی رشته کوه توس واقع شده است. همچنین جالب است بدانید که در این منطقه سواحل بسیار زیبا و جذابی وجود دارد و همین امر سبب شده تا آب و هوای این منطقه گرم و مدیترانه‌ای باشد. به سبب وجود این سواحل گردشگران قادر خواهند بود در تفریحات آبی و دریایی آن شرکت کرده و نهایت لذت را ببرند. به علاوه در این منطقه کوهستان‌های بسیار زیبایی نیز وجود دارند که جلوه بسیار خاصی به آن بخشیده‌اند. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به سواحل و تفریحات دریایی و ساحلی دارید، می‌توانید در این منطقه که در غرب آنتالیا واقع شده است سفر کنید و از تفریحات موجود در آن نهایت لذت را ببرید.

همچنین به سبب استقبال بی‌نظیر گردشگران از منطقه کمر، در سال‌های اخیر امکانات رفاهی فراوانی در آن به وجود آمده است‌. شما قادر خواهید بود در بهترین هتل‌های این منطقه اقامت نموده و همچنین در رستوران‌های بی‌نظیر این شهر، غذا‌های مورد علاقه خود را سرو نمایید. به علاوه اگر شما علاقه بسیار زیادی به انجام خرید در مراکز خرید دارید، لازم است ذکر کنیم که در این منطقه مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند به انجام خرید در آن بپردازند. در واقع منطقه کمر یکی از بهترین مناطق در آنتالیا بوده که برای اغلب افراد علاقه‌مند به تمامی تفریحات مناسب است‌. بنابراین اگر شما نیازمند گذراندن مدت زمانی برای تعطیلات و تفریح هستید، این منطقه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

تاریخچه منطقه کمر آنتالیا

در خصوص تاریخچه این منطقه لازم است ذکر کنیم که در گذشته این شهر متعلق به یونان باستان بوده و در آن زمان ایدروس یونانی نام داشت. پس از اینکه دولت عثمانی این شهر‌ را از یونان دریافت کرد، نام آن را به کمر تغییر داد و سپس یک دیوار سنگی دور آن ساخت تا از سیلاب‌ها و جریانات کوهستانی جلوگیری شود‌. از جمله دیگر از مزایای این دیوار‌ها جلوگیری از حملات دشمنان بود‌. طول این دیوار در حدود ۳۳ کیلومتر بوده و افراد تا سال‌های پیش تنها با قایق می‌توانستند به این منطقه دسترسی بیابند. پس از گذشت سال‌ها به این سبب که ترکیه به قطب گردشگری مهمی تبدیل شد، این منطقه نیز تغیرات بسیار زیادی در این راستا پیدا کرد. جالب است بدانید که منطقه کمر قدیمی دارای ۸ شهر و روستای بسیار زیبا بوده که امروزه جزو مناطق گردشگری به حساب می‌آیند.

تفریحات منطقه کمر آنتالیا

همان طور که پیش از این نیز ذکر شد منطقه کمر آنتالیا دارای مناطق و امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران با هر سلیقه‌ای بوده و افراد می‌توانند برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر سفر نمایند. یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که در این منطقه وجود دارد، خرید کردن است. مراکز خرید و پاساژ‌های بسیار زیادی در کمر وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند به خرید از آن‌ها بپردازند‌.

به علاوه فستیوال‌های بین‌المللی همچون فستیوال غواصی و فستیوال قایق رانی هر ساله در این منطقه برگزار می‌شوند. البته برخی افراد نیز می‌توانند به عنوان تماشاگر در این فستیوال‌ها شرکت کنند. همچنین اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به اسکی دارند، جالب است بدانید که پیست اسکی بسیار بزرگ و جذابی در این منطقه وجود دارد.

جاذبه ‌های تفریحی منطقه کمر آنتالیا

کمر یکی از مناطق آنتالیا است که همچون این شهر دارای مناطق تفریحی و جاذبه‌های بسیار زیادی است. گردشگران می‌توانند با بازدید از مناطق طبیعی این شهر زیبا، نهایت لذت را ببرند‌‌. از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌توان به مزارع اسب سواری، غواصی، بندرهای قایق و... اشاره کرد. همچنین در این منطقه پارک بسیار زیبایی نیز برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند به این پارک رفته و دوچرخه سواری کنند. همچنین این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی همچون جنگل‌های کاج و باغ‌های لیمو است که بسیار خاص و جذاب هستند. به طور کلی شما قادر خواهید بود مناطق زیبا و قدیمی را در این منطقه کشف نمایید.

روش ‌های دسترسی به منطقه کمر آنتالیا

به طور کلی برای دستیابی به منطقه کمر آنتالیا لازم است به مدت یک ساعت از مرکز شهر فاصله بگیرید و به سمت سواحل بروید. آنتالیا دارای وسایل حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته‌ای بوده که مسافران و گردشگران می‌توانند به راحتی و با استفاده از آن‌ها به منطقه کمر دسترسی پیدا کنند. همچنین با پرداختن کرایه ۱۵ لیر قادر خواهید بود از این اتوبوس‌ها استفاده نمایید. البتهناگفته نماند استفاده از این اتوبوس‌ها تنها در تابستان امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

منطقه کمر آنتالیا یکی از زیباترین مناطق در این شهر بوده که در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار زیادی در آن به وجود آورده‌اند. به سبب وجود امکانات رفاهی کافی، تعداد گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، افزایش یافته است. همان طور که ذکر شد این منطقه دارای سواحل بسیار زیبا و تفریحات دریایی بسیاری است. علاوه بر این سواحل و تفریحات آبی، مراکز خرید بسیاری نیز در آن وجود دارند که گردشگران می‌توانند اقدام به خرید سوغاتی و دیگر اقلام مورد نیاز خود از این پاساژ‌ها و مراکز خرید نمایند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها