جا‌های دیدنی پاتایا

جا‌های دیدنی پاتایا

مناطق تفریحی و جا‌های دیدنی پاتایا به قدری زیاد است که برای معرفی و شناخت آن‌ها نیاز به زمان بسیاری دارید. شهر پاتایا یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری کشور تایلند شناخته می‌شود و مهاجرانی که به این شهر سفر می‌کنند باعث یک تغییر و دگرگونی اساسی در این شهر شده‌اند. بسیاری از درآمد‌های کشور تایلند به واسطه صنعت گردشگری است و شهر پاتایا نیز یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی برای سپری کردن تعطیلات به شمار می‌آید. با ما همسفر باشید تا از مناطق بکر و جا‌های دیدنی پاتایا بازدید کنیم و از این شهر لذت ببریم.

 

خیابان واکینگ استریت

این خیابان یکی از پر شور‌ترین و پر سر و صداترین خیابان‌های دنیا محسوب می‌شود. در واقع اگر به جهانگردی علاقه دارید قطعا این را شنیده‌اید که هیچ خیابانی به شلوغی و پر سر و صدایی واکینگ استریت وجود ندارد. طول این خیابان ۵۰۰ متر است و پس از ساعت ۶ بعد از ظهر هیچ وسیله نقلیه دیگری نمی‌تواند وارد آن شود. در خیابان واکینگ استریت انواع مغازه‌های مختلف مانند رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و همچنین میوه فروشی‌ها مشاهده قابل مشاهده هستند. زمانی که هوا به سمت تاریکی می‌رود تمامی چراغ‌های این خیابان روشن می‌شوند و یک صدای بلند موسیقی در سرتاسر آن به گوش می‌رسد.

 

باغ استوایی نانگ نوچ

اگر علاقه‌مند به گل و گیاه و همچنین درختان زیبا هستید در شهر پاتایا یک مکان دیدنی به این منظور تعبیه شده است. این باغ یک فضای ۲۴۰۰ متری دارد و زیباترین گل‌های جهان را در این باغ استوایی می‌توانید مشاهده کنید. طراحی باغ به واسطه بهترین طراحان انجام شده و شرایط بسیار منحصربه‌فردی برای نگهداری انواع گیاهان و گل‌ها در نظر گرفته شده است. بیش از ۶۷۹ گونه از انواع گیاهان مختلف و گل‌های بی‌نظیر مانند ارکیده در این باغ استوایی وجود دارد.

بازار روی آب یا بازار شناور پاتایا

بازار‌های شناور بسیار زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که یکی از زیباترین و خاص‌ترین آن‌ها بازار‌ روی آب در پاتایا است. این بازار به چهار منطقه در شمال و شمال شرقی، جنوب و مرکز تقسیم‌بندی می‌شود و هر کدام از بخش‌های مختلف آن مربوط به فروش یک کالای منحصربه‌فرد است. لازم به ذکر است تمامی غرفه‌های موجود در این بازار شناور نیستند و برخی از آن‌ها در قایق‌هایی تعبیه شده‌اند که در طول کانال در حال رفت و آمد هستند. برای دیدن و تجربه این بازار باید یک قایق کوچک کرایه کنید و از محصولات بسیار بی‌نظیری که در این بازار به فروش می‌رسند تهیه نمایید.

 

گالری هنر

گالری هنری که در شهر پاتایا وجود دارد یک گالری هنر معمولی نیست. در این گالری هنر بخشی از آثار هنری با استفاده از توهمات نوری و سایر حقه‌های هوشمندانه اجرا شده است. در طراحی این گالری به صورت کاملاً هوشمندانه‌ای عمل شده و در زمان مشاهده این آثار هنری دروازه‌های جدید از هنر به سوی شما گشوده خواهد شد.

 

پله‌ های wat phra khao yai

به دلیل مجسمه بزرگی که در انتهای این پله‌ها وجود دارد، از آن‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و حائز اهمیت‌ترین جاذبه‌های پاتایا یاد می‌شود. این مجسمه در بالای یک تپه ۱۸ متری قرار گرفته و به طور کلی در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دریا نصب شده است. در صورتی که از پله‌های موجود بالا بروید می‌توانید چشم‌اندازی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد را از کل شهر مشاهده کنید.

زیپ لاین فلایت اف گیبون

پرواز در میان شاخ و برگ درختان بسیار جذاب به نظر می‌رسد. زیپ لاین فلایت اف گیبون بین پاتایا و بانکوک قرار دارد و یک روز پر ماجرا را برایتان رقم می‌زند. هنگامی که سوار بر آن شوید می‌توانید جنگل‌های زیبا را تماشا کنید و سه کیلومتر در مسیر لذت ببرید. این تفریح هیجان‌انگیز ۲۲ خط زیپ لاین دارد و ایمنی آن بسیار بالا است.

 

موزه Anek Kusala Sala

یکی از جا‌های دیدنی پاتایا که به عنوان دوستی چین و تایلند ساخته شده است موزه Anek Kusala Sala نام دارد. در این موزه حدود ۳۰۰ قطعه از آثار هنری کشور چین قرار گرفته است. اکثر این اثر‌ها مجسمه‌هایی از جنس برنز و برنج هستند که به شکل شخصیت‌های مهم تاریخ چین ساخته شده‌اند. این موزه دارای دو طبقه است و در طبقه دوم مجسمه‌های بسیار بزرگی نگهداری می‌شود. از زیباترین و قابل توجه‌ترین آن‌ها می‌توان به مجسمه‌های راهبان شائولین اشاره کرد که در هنر‌های رزمی فعالیت می‌کردند.

 

جنگل فیل سواری پاتایا

یکی از حیواناتی که در کشور تایلند اهمیت بسیار زیادی دارد فیل است. در شهر پاتایا جنگلی قرار دارد که فقط فیل‌ها در آن جا نگهداری می‌شوند. این جنگل مکان بسیار مناسبی برای دیدن و سوار شدن بر روی این فیل‌ها است.

 

پارک آبی پاتایا

تنها پارک آبی پاتایا که در کنار یکی از زیباترین سواحل آن قرار دارد این پارک آبی است که می‌توانید ساعات بسیار خوشی را در آنجا سپری کنید. در این پارک آبی یازی‌های بسیاری مختص بزرگسالان و کودکان قرار گرفته که باعث شده تا با هر سن و سالی از آنجا لذت ببرند. یکی از جذابیت‌های این مکان رستوران ساحلی و گردانی بوده که در طبقه ۵۵ این برج واقع شده است و پس از آب بازی می‌توانید در آنجا غذای بسیار خوش‌مزه‌ای نوش جان کنید.

 

ساختمان حقایق پاتایا

آیا تا به حال ساختمانی از جنس چوب ساج در ارتفاع ۱۰۵ متری آسمان دیده‌اید؟ بر روی این ساختمان حکاکی‌های بسیار زیبایی شده و سازنده آن یکی از صاحبان ثروتمند کسب و کار است. تمامی قسمت‌های این ساختمان چه داخلی و چه خارحی کنده کاری شده و زیبایی بسیار زیادی دارند. پس از گذشت سال‌های بسیار هنوز هم این کنده کاری‌ها ادامه دارند و هرگز تمام نخواهد شد.

 

اروپای کوچک پاتایا

اگر از شلوغی‌های شهر پاتایا خسته شده‌اید کمی به بیرون از شهر سیام و یا همان اروپای کوچک بروید. در این مکان تمامی جاذبه‌های کشور تایلند به طور کوچکی طراحی شده‌اند و کل اروپا در سایز کوچک قابلیت مشاهده دارد. زمان غروب آفتاب روی بنا‌های ساخته شده نور پردازی روشن می‌شود و موقعیت بسیاری مناسبی برای عکاسی است.

 

جزیره مرجان

یکی از جزایر بسیار دیدنی پاتایا که فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب است، جزیره مرجان نام دارد. ساحل این جزیره پر از مرجان بوده و به دلیل آب شفافی که دارد این منظره را بسیار تماشایی کرده است. در جزیره مرجان‌ها سرگرمی‌هایی مانند: قایق‌هایی با کفه شیشه‌ای، موج سواری و اسکی بر روی آب وجود دارند.

 

باغ وحشی انبوه از ببر

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به حیوانات علاقه بسیاری دارند، می‌توانید از این باغ وحش دیدن کنید. در این مکان حدود ۲۰۰ ببر بنگال و بسیاری تمساح قرار دارد که به یکی از مکان‌های پر طرفدار در پاتایا تبدیل شده است.

 

ساحل بن آمفور، مکانی برای ماهیگیری

یکی از سواحل بسیار آرام که مکان مناسبی برای ماهیگیری است، ساحل Ban Amphur نام دارد. در این ساحل ماسه‌ها بسیار درخشان هستند و درختان پالم در آنجا قرار گرفته‌اند. همان طور که گفته شد این روستا به ماهی‌هایش معروف است و رستوران‌هایی در این منطقه قرار دارد که غذا‌های دریایی را به بهترین شکل طبخ می‌کنند. این شهر به دلیل ناشناخته بودن، شلوغ نبوده و قیمت غذا نیز در این روستا پایین‌تر از دیگر نقاط است.

 

مرکز خرید سنترال فستیوال

مرکز خرید سنترال فستیوال به عنوان یک مرکز خرید بسیار شلوغ در شهر پاتایا شناخته می‌شود. در این مرکز خرید تمامی اجناس قیمت بالایی دارند و هیچ فروشگاه ارزان قیمتی را مشاهده نخواهید کرد؛ چرا که بسیاری از برند‌های معروف مانند آرمنی و کالوین کلین در این مرکز خرید دارای شعبات متعددی هستند. این مرکز خرید از چندین طبقه و صد‌ها مغازه تشکیل شده است و از امکانات و سرگرمی‌هایی که در آن وجود دارند می‌توان به سینما و سالن بولینگ و همچنین فودکورت مجهز و باکیفیت اشاره کرد.

 

ساحل جامتین

ساحل جامتین به عنوان یکی از جا‌های دیدنی شهر پاتایا شناخته می‌شود که دارای ۶ کیلومتر خط ساحلی است و چهار کیلومتر با شهر شلوغ پاتایا فاصله دارد. ساحلی بسیار آرام و منحصربه‌فرد که از ماسه سفید تشکیل شده است. این خصوصیت باعث شده تا در مقایسه با سایر ساحل‌های موجود در شهر پاتایا متمایز باشد. در این ساحل انواع رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین انواع تفریحات آبی مانند موج سواری و جت اسکی در این ساحل انجام خواهد شد.

 

کوه بودا

یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مناطق گردشگری در پاتایا کوه بودا است. این کوه در فاصله ۶ کیلومتری شهر پاتایا قرار گرفته و معبد کوه بودا در نوع خود بی‌نظیر است. در واقع این معبد که در کوه بودا قرار گرفته یکی از بی‌نظیر‌ترین و محصور‌کننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پاتایا محسوب می‌شود. در بیرون این کوه بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌های تایلندی به ارائه خدمات می‌پردازند. همچنین در محوطه بیرونی امکان فیل سواری نیز برای مسافران و گردشگران مهیا است.

 

موزه هنری بطری ‌های شیشه ‌ای پاتایا

موزه‌های بسیار زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارند اما یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین موزه‌هایی که دارای جاذبه بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران است؛ موزه هنری بطری‌های شیشه‌ای پاتایا نام دارد. شخصی به نام پیتر بدلایس اثر‌های هنری دست خود را در داخل بطری‌های شیشه‌ای قرار داده است. انواع ماکت‌های مینیاتوری و همچنین ماکت‌های مراکز معتبر و شناخته شده مانند کاخ‌ها و معابد و کلیسا‌ها در داخل بطری‌های رنگی به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه بطری‌های شیشه‌های پاتایا به دست هنرمندی از کشور هلند در سال ۱۹۹۵ میلادی ساخته شد. در حقیقت این موزه در اوایل برای آموزش هنرجویان تایلندی به وجود آمد و به مرور زمان تبدیل به یک موزه گشت. ساعات کاری موزه بطری‌های شیشه‌های پاتایا از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۵ بعد از ظهر است.

 

دریاچه نقره‌ ای پاتایا

اگر اهل گشت و‌ گذار در طبیعت هستید حتماً نام دریاچه نقره پاتایا را شنیده‌اید. این منطقه یکی از زیباترین مناطق طبیعی شهر پاتایا بوده که مکان بسیار زیبایی برای استراحت و نوشیدن یک نوشیدنی گوارا است. دریاچه نقره‌ای پاتایا دارای یک منظره بسیار زیبا و آرامش‌بخش است که در باغ انگور تاکستان قرار دارد. برای گردش و گشت و‌ گذار در این منطقه امکانات و تجهیزات بسیار زیادی در نظر گرفته شده است.

در واقع شما در هنگام استفاده از امکانات دریاچه نقره‌ای پاتایا می‌توانید از درشکه، اتوبوس و همچنین امکانات مناسب برای گردش در دور دریاچه استفاده کنید. آلاچیق‌هایی در دریاچه نقره‌ای پاتایا تعبیه شده است که مکان بسیار مناسبی را برای استراحت مهیا می‌کنند. تلفیق فضای سبز و همچنین گل‌های سرخ در کنار یک آسمان صاف منظره‌ای بسیار زیبا را ایجاد کرده است.

 

آکواریوم زیر آب پاتایا

آکواریوم زیر آب پاتایا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان محسوب می‌شود که ظرفیت ۳. ۸ میلیون لیتر آب را دارد. این آکواریوم، جهان بیش از ۵۰۰۰ جانور آبزی و ۲۰۰ گونه متفاوت از جانداران دریایی را به نمایش می‌گذارد. در برخی از فضا‌های تعبیه شده در این آکواریوم می‌توانید به برخی از حیوانات آبزی نزدیک شوید و حتی به آن‌ها دست بزنید. بسیار جالب است که می‌توانید پوست جانوران آبزی را مانند ستارگان دریایی و خرچنگ‌ها لمس کنید و حرکت آن‌ها را احساس نمایید.

صخره‌های رنگارنگ و شقایق‌های دریایی به وضوح قابل مشاهده هستند و همین طور که از تونل شیشه عبور می‌کنید می‌توانید کوسه‌های بسیار بزرگ را در بالای سر خود ببینید و با حیوانات دریایی که در اعماق بسیار زیاد آب زندگی می‌کنند آشنا شوید. برای دسترسی به آکواریوم زیر آب پاتایا باید به قسمت جنوبی این شهر سفر کنید. ساعات کاری آکواریوم از ساعت ۹ تا پنج و نیم بعد از ظهر است.

کلام پایانی

پارک آبی پاتایا و همچنین سواحل موجود در این شهر به عنوان جا‌های دیدنی پاتایا شناخته می‌شوند. همچنین تفریحات بسیار زیادی مانند پارک آبی رامایانا و باغ استوایی نانگ نوچ به عنوان معروف‌ترین مکان‌های شهر پاتایا معرفی می‌شوند. در واقع مکان‌ها و مراکز بسیار زیادی در شهر پاتایا وجود دارند که برای دیدن تمامی آن‌ها باید زمان کافی داشته باشید. جاهای دیدنی پاتایا می‌توانند مدتی شما را از دغدغه‌ها دور کنند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها