خیابان واکینگ استریت

خیابان واکینگ استریت پاتایا

سفر همواره یکی از لذت‌بخش‌ترین اتفاقات زندگی به حساب می‌آید که می‌تواند برای مدتی هر چند کوتاه هر شخصی را از دغدغه‌ها و روزمرگی دور کند. آیا تا به الان به کشور جذاب تایلند سفر کردهاید؟ آیا میدانید کدام شهرهای این کشور برای بازدید و گردشگری مناسب هستند؟ پاتایا یکی از شهرهای دیدنی در کشور تایلند است که هر ساله به دلیل وجود مناطق مختلف و جاذبههای طبیعی، گردشگران مختلفی را جذب خود مینماید. یکی از این مناطق خیابان واکینگ استریت پاتایا نام دارد. این خیابان تنها جاذبه گردشگری در این شهر بوده که مراکز مختلفی را نظیر مراکز تفریحی، مراکز خرید پوشاک و ... شامل می‌شود.

واکینگ استریت پاتایا

خیابان واکینگ استریت، خیابانی پر رفت و آمد در قلب شهر پاتایا

خیابان واکینگ استریت، یکی از مناطق بسیار دیدنی و در عین حال از جاذبههای بسیار مهم شهر پاتایا به شمار می‌رود. افراد زیادی اعم از مردم بومی شهر پاتایا و گردشگران بین‌المللی، گشت و گذار در این خیابان را به عنوان یک تفریح جذاب در نظر میگیرند. به همین خاطر شما در هر زمان به این خیابان مراجعه کنید با انبوهی از گردشگران و افراد بومی مواجه خواهید شد، به گونهای که این خیابان به قلب تپنده شهر معروف شده است. خیابان واکینگ استریت یکی از جاذبههای دیدنی و خاص پاتایا بوده که در کل کشور تایلند از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. اگر جزء از دسته افرادی به حساب می‌آیید که عاشق شب زندهداری و خیابان‌گردی هستند، پیادهروی در خیابان واکینگ استریت در هنگام شب می‌تواند برای شما بسیار دلنشین باشد.

این خیابان علاوه بر برخورداری از جذابیتهای فوقالعاده در روز، شب هنگام میزبان کنسرتهای بی‌نظیر و مهمانیهای مخصوص به تایلندیها نیز خواهد بود. اما در این خیابان چه مراکز تفریحی و رفاهی قرار گرفته‌اند؟ خیابان واکینگ استریت یکی از خیابانهای بسیار پررونق و شلوغ در کشور تایلند است که با ورود به آن با مراکز تفریحی و تجاری مختلفی روبهرو خواهید شد. مراکزی از جمله کافهها، کلابهای شبانه، رستورانهای مختلف، تئاتر و سینماهای مختلف و بزرگ که در این خیابان پرجاذبه جای گرفته‌اند.

با قدم زدن در این خیابان مخصوصا در هنگام تاریکی هوا و شب میتوان انرژی دوبارهای دریافت نمود. علت آن مواجه شدن با چراغها و نورهای مختلفی است که میتوانند به آدمی جان تازه‌ای ببخشند. یکی از نکات بسیار مهم در خصوص سفر به کشور تایلند به همراه داشتن پاسپورت و اصل گذرنامه به هنگام بازدید از این جاذبه دیدنی است. همچنین در این خیابان با تعداد بسیار بالایی پلیس مواجه خواهید شد که همگی اهل کشور تایلند نبوده و وظیفه آنها محافظت از مردم بومی و گردشگرانی است که این خیابان را به عنوان تفریح انتخاب می‌کنند.

خیابان واکینگ استریت

خیابان واکینگ استریت کجاست؟

خیابان واکینگ استریت یکی از خیابانهای بسیار بزرگ، جذاب و دیدنی در کشور تایلند است که در شهر پاتایا واقع گردید. این خیابان در انتهای جاده ساحلی پاتایا و اسکله بالیهای پلازا جای گرفت. می‌توان در ابتدا برای دسترسی به این خیابان که در جنوب شهر قرار داشته، به سمت چپ متمایل شد و پس از گذشتن از جاده ساحلی پاتایا خیابانی به چشم می‌خورد که کف آن تماما از سنگ فرشهای مختلف ساخته شده است  اینجا خیابان واکینگ استریت نام دارد.

خیابان واکینگ استریت کجاست؟

رستوران ها و کافه های خیابان واکینگ استریت

یکی از پرترددترین خیابانهای موجود در کشور تایلند و شهر پاتایا، خیابان واکینگ استریت نام دارد. در هر ساعت از شبانه‌روز که به این نقطه از شهر مراجعه کنید با جمعیت بسیاری مواجه خواهید شد. برخی مواقع این ازدحام به قدری خواهد بود که این خیابان توسط افراد نظامی بسته شده و به گردشگران اجازه ورود نمیدهند. اجازه تردد و بازدید از این خیابان تا زمانی داده وجود داشته که خیابان خلوت بوده و بازدیدکنندگان بتوانند در آن‌جا به راحتی قدم بزنند. این امکان فراهم بوده تا پس از گشت و گذار در این خیابان، دیدن مغازههای پرزرق و برق و خرید در مراکز خرید و پاساژها در کافهها و رستورانهای این خیابان به استراحت  و صرف غذای دلخواه پرداخت. پس از چند متر قدم زدن در این خیابان با رستورانهای مختلف و کافههای متنوع روبهرو خواهید شد.

لازم به ذکر است که غذاهای خیابانی کشور تایلند یکی از معروفترین و خاصترین غذاها در این کشور به شمار می‌روند که طعمی فوقالعاده دارند. این نوع غذاها را میتوان در جای‌جای شهر پاتایا مشاهده نمود. یکی از این مکان‌ها خیابان واکینگ استریت خواهد بود. در گوشه و کنار این خیابان دست‌ فروشان و دکههای تهیه غذای بسیار زیادی به چشم می‌خورند که وظیفه آنها تهیه غذای سالم با بهترین کیفیت برای بازدیدکنندگان و گردشگران است. با خرید انواع غذاها از این دکهها میتوان مزه فوقالعاده غذاهای تایلندی را احساس کرد.

خیابان واکینگ استریت علاوه بر برخورداری از رستورانهای متنوع، رستورانهای محلی بسیاری را نیز در خود جای داده است. با مراجعه به این رستورانها میتوان طعم انواع غذاهای محلی و بومی مردم تایلند و مخصوصا شهر پاتایا را چشید و آن‌ها را صرف نمود. همچنین اگر شما عاشق غذاهای دریایی هستید و قصد سفر به کشور تایلند را دارید، در رستورانها و کافههای مخصوص این خیابان میتوانید انواع غذاهای دریایی را بیابید و از طعم بی‌نظیر آنها لذت ببرید.

خیابان واکینگ استریت

سخن پایانی

خیابان واکینگ استریت پاتایا یکی از خیابانهایی است که با قدم زدن در آن، میتوان جریان زندگی را در هر ساعت از شبانه‌روز احساس کرد. همچنین میتوان در این خیابان از مراکز خرید و تفریحی بسیاری دیدن نموده و از زرق و برق مغازه و فروشگاهها لذت برد. به دلیل نزدیکی این خیابان به ساحل شهر همواره گردشگران بسیار زیادی جذب آن میشوند. این جاذبه دیدنی شهر پاتایا با برخورداری از رستوران‌های بسیار، طعم و مزه دیگری از غذاهای سنتی و محلی تایلند را در کنار منظره زیبای خود در اختیار گردشگران قرار خواهد داد. تنها با یک‌بار گذر از این نقطه شهر، می‌توان برای همیشه خیره این جذابیت ماند و برای دیدن مجدد آن لحظه شماری کرد.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها