بشیکتاش استانبول / منطقه بشیکتاش استانبول / محله بشیکتاش استانبول

بشیکتاش استانبول

سفر همواره یکی از لذت‌بخش‌ترین امور در زندگی به شمار می‌رود، اما سفر تاریخی دوست‌داران بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به تاریخچه و آثار بر جای مانده از دوران باستان، می‌توان گفت یکی از محله‌های استانبول دارای قدمت و اصالتی کهن است. روستای قدیمی بشیکتاش با گذر زمان به منطقه‌ای مورد توجه و علاقه عموم تبدیل گشت. در واقع با توجه به بلیط‌های خریداری شده به مقصد استانبول می‌توان این نکته را دریافت که قطعاً یکی از مقاصد گردشگری افراد، محله بشیکتاش خواهد بود. جالب است بدانید این منطقه حامل جمعیتی متعدد بوده و مساحت آن، تقریباً به ۵۰۰۰ کیلومترمربع می‌رسد.

بشیکتاش استانبول کجاست؟

بشیکتاش از محله‌های با اصالت و قدیمی در قسمت اروپایی شهر استانبول محسوب می‌شود که مخاطبان گردشگری بی‌شماری را به سمت و سوی خود جذب می‌کند. سرانه بیکاری در این منطقه بسیار کم بوده و همچنین می‌تواند محلی خوب برای پیشرفت و ترقی کسب و کار‌های کوچک باشد. در میان مردمان این محله و محله‌های مجاور، امکانات حمل و نقلی آن زبان‌زد خاص و عام است؛ چرا که علاوه بر دارا بودن ترمینالی عمومی، در این محل کشتی و قایق‌های سفری نیز برای رفتن به سواحل ترکیه وجود دارند.

معنا و مفهوم کلمه بشیکتاش چیست؟

معنی این محله که عثمانی‌ها آن را بستاس می‌نامیدند، پنج سنگ بوده و احتمالاً به ۵ ستون استقرار یافته در ساحل اشاره دارد. در واقع این ستون‌ها، برای بستن و نگهداری کشتی‌ها در سواحل کاربرد داشته‌اند. براساس منابع قدیمی دیگر، این لغت را به معنای سنگ گهواره نیز می‌دانستند که قدمت و تاریخچه آن به دوران بیزانس باز می‌گردد. جالب است بدانید ، عثمانی‌ها همانند سدی محکم در برابر دزدان دریایی که قصد تخریب این منطقه را داشتند ‌ایستادگی نموده و این منطقه را مانند جان خود حفظ کردند.

شرایط آب و هوایی بشیکتاش

به منظور داشتن سفری مطلوب و خاطره‌انگیز، توصیه می‌شود تا به تمامی نکات مؤثر و مفید هنگام مسافرت آگاهی داشته باشید؛ چرا که در صورت عدم اطلاع در مورد رویداد‌هایی همچون مناسبت‌ها، آب و هوا، هتل‌های مناسب، انواع وسایل نقلیه و ... ممکن است کار شما دشوار شده و یافتن امکانات و مزایا برای شما دست نیافتنی باشد. یکی از حائز اهمیت‌ترین نکات، اطلاع از وضعیت آب و هوایی این منطقه است.

فصل بهار

بشیکتاش در فصل بهار از آرامش و هوای مطلوبی برخوردار است. شما می‌توانید به منظور استفاده از این آب و هوای مطلوب و دلپذیر، در ماه ‌آوریل به این منطقه سفر کنید. گاهاً دیده شده که میانگین دمایی در این فصل، دچار اختلال گردیده و هوا بارانی می‌شود. اما تماشای منظره بارانی روی برگ درختان و گل‌های نوظهور تصویر جالب و خوشایندی را به رخ می‌کشد. میانگین دمای هوا در این فصل، ۸ الی ۲۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. از آنجایی که اغلب مردم مشتاق به مسافرت در این فصل هستند، مردمان حاضر در بشیکتاش نیز مخاطب ‌شناسی کرده و اکثر مراسم‌های مناسبتی و جشن خود را در این زمان برگزار می‌کنند.

فصل تابستان

اگر علاقه‌مند به گرما، پوشیدن لباس‌های تابستانی، نوشیدنی‌های خنک، آب تنی و ... هستید توصیه می‌شود در این فصل که از اواخر ماه ژوئن آغاز می‌گردد به این منطقه سفر کنید. در شهر گرمای بیشتری را می‌توان احساس کرد؛ اما اگر به وزیدن نسیم و تکان خوردن برگ‌های سرسبز درختان علاقه‌ دارید، در قسمت‌های ساحلی می‌توانید به پیاده‌روی یا گردش بپردازید. اگر نیاز به برآوردی کلی از میانگین هوایی در این فصل باشد، لازم به ذکر است به دلیل مجاورت منطقه با دریا و سواحل اکثر مواقع رطوبت و شرجی بودن هوا احساس خواهد شد.

فصل پاییز

در این فصل هوا رو به خنکی رفته و بسیار دلپذیر می‌شود. در واقع به دلیل دمای هوای مطلوب و نه چندان سرد، شما می‌توانید با خانواده یا دوستان خود به پیاده‌روی بپردازید. این آب و هوا فعالیت و روند دمایی خود را از اوایل سپتامبر آغاز می‌کند. در واقع می‌توان بیان کرد تغییرات دمایی آن به مرور به وجود می‌آید و شما شاهد آب و هوایی دل‌انگیز خواهید بود. جالب است بدانید در این فصل و در این منطقه، تور‌هایی مخصوص پیاده‌روی نیز در نظر گرفته شده‌اند. اگر قصد دارید کمی آرامش و امنیت را به وجود خود تزریق نمایید، این محله به دلیل داشتن امنیت، آرامش، خانوادگی بودن و... می‌تواند روح شما را بی‌نیاز سازد.

فصل زمستان

اگر روحیه شما فصول سرد و یخبندان را می‌طلبد، مسافرت در ماه دسامبر برای شما بسیار مناسب خواهد بود. علی ‌رغم وجود سرما، در این فصل زیبایی‌هایی از محیط و مناظر نیز به چشم می‌خورند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نبوده و به بهترین شکل در خاطر شما ثبت می‌شود. میانگین دمایی در این فصل فاصله‌ای میان ۸ الی ۱۲ درجه سانتی‌گراد است. شما می‌توانید با دارا بودن پوششی مناسب فصل سرما و جلوگیری از جهت بیماری، به مغازه‌ها و فروشگاه‌های مجاور مراجعه کنید؛ چرا که در این زمان به دلیل جشن‌ها و مناسبت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای بر محصولات لحاظ شده‌اند.

بهترین زمان سفر به محله بشیکتاش

انتخاب زمان سفر، به میل و علاقه شما بستگی دارد اما با توجه به آمار به دست آمده از مراجعه گردشگران در فصول مختلف و خریداری بلیط به این نتایج دست یافته‌ایم. بیشترین مراجعه عموم به این منطقه در فصل بهار و پاییز است. فصل بهار آغاز شکوفایی گیاهان بوده و منظره زیبایی را پدید می‌آورد. همچنین فصل پاییز هوا کم کم به سوی سردی و خنکی می‌رود و هوای دل‌انگیزی را برای پیاده‌روی فراهم می‌سازد.

تفریحات و جاذبه های منطقه بشیکتاش استانبول

قطعاً یکی از دلایل حضور و مراجعه افراد به مناطق مختلف گردشگری؛ شرکت در جشن‌ها و مراسمات، حضور در فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که از تخفیف فصلی برخوردار هستند، بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی و ... است. ما در این بخش قصد داریم برخی از مکان‌های دیدنی را به شما معرفی کنیم.

کروز سواری

یکی از مناطق جذاب و دیدنی این جاذبه گردشگری، تنگه بسفر نام دارد. شما می‌توانید با حضور در منطقه بشیکتاش استانبول، سوار بر کشتی‌های کروز شده و از مناظر دریایی مجاور لذت ببرید. برای این تفریح نیاز به صرف هزینه بسیار بالایی نبوده و می‌توان از آن به عنوان سرگرمی مقرون به صرفه یاد نمود. همچنین لازم به ذکر است که با کشتی‌های موجود در صورت تمایل می‌توانید به محله جذاب اسکودار نیز خود را برسانید.

کروز سواری

موزه نیروی دریایی

اگر به سفر در گذشته و مرور تاریخچه یک منطقه علاقه‌مند هستید، مراجعه به موزه نیروی دریایی را به شما توصیه می‌کنیم. این موزه که از زمان احداث آن بیشتر از یک قرن می‌گذرد، به موزه دنیز نیز شهرت دارد. همان‌طور که از نام این موزه آشکار است، وسایلی که درون آن نگهداری می‌شوند مربوط به نیروی دریایی بوده که طرفداران مخصوص به خود را نیز خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت پس از بازسازی این موزه، ابزاری چون قایق‌های جنگی سلطان‌های عثمانی، نمایشگاه مبارزات و نبرد‌های دریایی، توپ‌های جنگی، تجهیزات و ابزارآلات دریانوردی و ماکت‌های مختلف کشتی‌ها و اسناد و مدارک در معرض دید مشاهده‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

موزه نیروی دریایی

موزه اورتاکوی

این موزه براساس سبک معماری قرن نوزدهم، نئوباروک ساخته شده است. در این موزه از برترین و مشهورترین نمونه‌های خطاطی و خوشنویسی اسلامی نگهداری می‌شود. این موزه آنقدر چشم‌نواز و دل‌انگیز بوده که می‌تواند ساعت‌ها چشمان شما را شیفته خود کند. پیشنهاد می‌گردد حتی اگر خط خوبی نیز ندارید و علاقه‌ای در شما مبنی بر حضور در این موزه وجود نداشته، کافیست یکبار مراجعه به آن را امتحان نمایید و سپس در خواهید یافت که چقدر جذاب و خارق‌العاده است.

دلمه باغچه

از مناطق گردشگری باشکوه و مجلل در استانبول می‌توان به کاخ دلمه باغچه اشاره نمود. این بنا که از بزرگ‌ترین قصر‌های موجود در این شهر به شمار می‌رود، در منطقه بشیکتاش قرار داشته و سالانه میزبان گردشگران متعددی است. اگر کمی اهل سبک‌های معماری باشید و در رابطه با انواع آن‌ها بدانید و بشناسید، متوجه خواهید شد که معماری استفاده شده در این ساختمان به سبک نئوکلاسیک بوده که در زمان خود شاهکاری بی‌نظیر به حساب می‌آمد. امپراتور‌های عثمانی از این بنا به جهت دیواری مرکزی استفاده می‌نمودند. اگر قصد مراجعه به این شاهکار تاریخی و هنرمندانه را دارید، قطعاً تور‌های مسافرتی و تفریحی می‌توانند به خوبی شما را با تاریخچه، سبک معماری، فضای داخلی و ... آشنا سازند.

دلمه باغچه

موزه نقاشی و مجسمه

مراجعه به موزه نقاشی و مجسمه را به دوست‌داران هنر و نقاشی پیشنهاد می‌کنیم. اگر از دیدن نقاشی در فضایی آرام، دل‌انگیز، دنج و خلوت لذت می‌برید، قطعاً انتخاب این گزینه بسیار مناسب میل و سلیقه شما خواهد بود. در مجاورت این موزه کافه و رستوران‌هایی قرار دارند که می‌توانید در صورت تمایل به آن‌ها مراجعه نموده و باب میل خود هر چیزی را مایل هستید انتخاب کرده و نوش جان فرمایید.

موزه نقاشی و مجسمه

تماشای مسابقه فوتبال

اگر یکی از تفریحات شما، انجام بازی فوتبال یا مشاهده آن است، انتخاب این گزینه باب میل شما خواهد بود. تیم فوتبال ترکیه که از کهن‌ترین تیم‌های فوتبال به حساب می‌آید با لقب عقاب‌های سیاه به شهرت رسیده است. مردمان این منطقه دارای تعصب و علاقه شدیدی به این تیم هستند و شما می‌توانید در محله‌هایی مخصوص انواع و اقسام پرچم، مجسمه و لوگو‌های فوتبالی این منطقه را مشاهده نمایید.

تماشای مسابقه فوتبال

سخن پایانی

اگر قصد سفر به محله‌ای مهمان‌نواز، آرام و پر از جاذبه‌های گردشگری را دارید، مسلماً یکی از انتخاب‌های موجود می‌تواند بشیکتاش استانبول باشد. این منطقه وسیع دارای تعدد بی‌شماری از مراکز خرید، جاذبه‌های فرهنگی، بازارچه‌ها، موزه‌ها و ... است که باب تمام سلیقه‌ها بوده و اکثر افراد را از سنین کودکی تا کهنسالی به سمت و سوی خود جذب می‌کند. شما می‌توانید در اقصی نقاط این منطقه که در بخش اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته دیدن کنید و خاطرات دل‌انگیزی را برای خود، خانواده و دوستانتان رقم بزنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها