منطقه اسکودار استانبول/اسکودار استانبول/منطقه اسکودار

منطقه اسکودار استانبول

امروزه استانبول یکی از مقاصد پرمخاطب برای گردشگران به حساب می‌آید پس بهتر است کمی بیشتر با این منطقه که در کشور ترکیه قرار گرفته است آشنا شویم. یکی از مناطقی که باعث مشهوریت استانبول شده و توجه بیشتر گردشگران را به خود جلب کرده است، منطقه اسکودار استانبول بوده که این منطقه در قسمت آسیایی این شهر قرار دارد. منطقه اسکودار استانبول جزء پرجمعیت‌ترین مناطق استانبول است که در کنار ساحل شرقی تنگه بسفر واقع شده و مردم ساکن این منطقه به وسیله کشتی‌ها خود را به قسمت اروپایی استانبول می‌رسانند.

منطقه اسکودار استانبول

آشنایی با منطقه اسکودار استانبول

منطقه اسکودار استانبول از قدیمی‌ترین بافت‌ها در کشور ترکیه است که در حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد. این منطقه از سمت شمال با بیکوز، از سمت شرق خود با عمرانیه، از سمت جنوب شرقی با آتا شهیر و از سمت جنوب با کادیکوی همسایه است. به صورت کلی منطقه‌های کاراکوی و بشیکتاش درست روبه‌روی منطقه اسکودار و بعد از ساحل بسفر قرار گرفته‌اند. بی‌شک منطقه اسکودار یکی از زیباترین مناطق در استانبول است که به دلیل قرار گرفتن در کنار ساحل بسفر، رفت و آمد در آن زیاد خواهد بود و یک منطقه پررونق به شمار می‌رود.

اگر شما قصد سفر کردن به قسمت آسیایی استانبول را دارد برای بازدید از این منطقه حتما 3 الی 4 روز وقت بگذارید. در این منطقه سه محله وجود دارد که یکی از آن‌ها منطقه چنگلکوی است که این محله امروزه شاهد بسیاری از ایرانی‌هایی است که در آن ساکن شده‌اند. محله بیلربی استانبول هم مکان بسیار مناسبی برای میل کردن یک غذای اصیل ترکی است و حتما در هنگام رفتن به این محله بازدید از کاخ آن را فراموش نکنید. محله دیگر منطقه اسکودار استانبول نیز کوزگونجوک است که وجود خانه‌های کوچک و سنگ‌فرش کوچه‌ها دلیلی بر زیبایی این محله خواهد بود.

تاریخچه منطقه اسکودار استانبول

برای توضیح راجع به تاریخچه منطقه اسکودار استانبول باید گفت که قدمت منطقه اسکودار استانبول به قرن هفتم قبل از میلاد می‌رسد و در آن زمان این منطقه بسیار زیبا در دست یونانی‌ها بوده و آن‌ها نام این منطقه را شهر طلائی گذاشته بودند. در این هنگام برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا یونانی‌ها چنین نامی را برای منطقه اسکودار استانبول انتخاب کرده بودند. در مورد انتخاب این نام اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما دو روایت وجود دارد که کمی معتبرتر به نظر رسیده‌اند که در ادامه برای شما ذکر کرده‌ایم.

یکی از روایت‌ها از این خبر می‌دهد که به دلیل پیدا شدن انبار طلا به دست یونانیان در این منطقه این نام برای منطقه اسکودار انتخاب شده است. روایت دیگر نیز به این صورت گفته شده که یونانیان به دلیل اینکه این منطقه موقعیت جغرافیایی بسیار عالی دارد آن را به طلا تشبیه کرده‌اند.

در گذشته بندر این منطقه در شمار بهترین مناطق برای تجارت و زندگی به شمار می‌رفت و اکثر مسیحیان یا مسلمانان این منطقه را برای زندگی انتخاب می‌کردند، اما زمان زیادی نگذشت که اوضاع این منطقه به یکباره دچار تغییرات بسیاری شد و به دلیل شورش‌های قومی و مذهبی که در سال 1955 اتفاق افتاد این افراد را مجبور به ترک کشور ترکیه کرد. این اتفاقات باعث شد تا شور و نشاط از منطقه اسکودار استانبول گرفته شده و تا مدت‌ها این منطقه به انزوا کشده شود؛ اما امروزه شاهد تغییرات بسیار زیاد و برگشت همان شور و نشاط و پرجمعیتی سابق این محله هستیم.

تاریخچه منطقه اسکودار استانبول

چطور به منطقه اسکودار استانبول برویم؟

یک مسئله بسیار مهم که دانستن آن باعث آسودگی خیال هر گرشگری می‌شود این است که چطور به منطقه اسکودار استانبول بریم که در این بابت باید گفت دسترسی به این منطقه بسیار آسان است و اصلا نیازی به نگرانی نیست. برای رساندن خود به منطقه اسکودار استانبول هیچ تفاوتی ندارد که شما در بخش ارویایی استانبول یا در بخش آسیایی استانبول هستید.

اگر شما بخواهید از سمت فرودگاه صبیحا که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده به سمت منطقه اسکودار استانبول بروید می‌توانید به دو روش این کار را انجام دهید. در این هنگام شما می‌توانید از خطوط SG-1 استفاده کنید که بعد از گذشت 2 ساعت به مقصد انتخابی خود می‌سید. همچنین می‌توانید رفتن با تاکسی را انتخاب کنید که در این روش زمان رسیدن شما کمتر خواهد بود و شما بعد از گذشت 40 دقیقه به منطقه اسکودار استانبول خواهید رسید.

اگر شما در قسمت اروپایی استانبول هسنید و قصد دارید که خود را به منطقه اسکودار استانبول برسانید می‌توانید به سمت اسکله‌های بشیکتاش، امینونو یا کاراکوی بروید و با استفاده از کشتی 20 دقیقه بعد به اسکله منطقه اسکودار استانبول برسید. در این زمان یک روش دیگر نیز امکان‌پذیر است و آن هم استفاده از مترو مارمارای استانبول خواهد بود. که این مترو با عبور از زیر تنگه بسفر شما را به منطقه اسکودار استانبول می‌رساند و یکی از پروژه‌های جهانی برای حمل و نقل به شمار می‌رود. پس امتحان آن را فراموش نکنید.

چطور به منطقه اسکودار استانبول برویم؟

جاذبه ‌های گردشگری منطقه اسکودار استانبول

اغلب گردشگران در هنگام سفر به استانبول بخش آسیایی آن را انتخاب نمی‌کنند و این قسمت تا حدودی برای گردشگران ناشناخته است، اما آن‌ها از وجود حال و هوایی اصیل و محلی در این بخش بی‌خبرند، پس پیشنهاد می‌شود اگر شما قصد سفر به استانبول را دارید حتما به منطقه آسیایی آن نیز سری بزنید. در واقع شهر استانبول جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که دیدن هر یک از آن‌ها می‌تواند یک تجربه جدید در ذهن بازدید کننده به وجود آورد.

در هنگام رفتن به منطقه اسکودار استانبول زیبایی منحصر به فرد این مکان هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. همین زیبایی‌ها باعث می‌شود تا این منطقه شما را در سفرهای بعدی به سمت خود بکشاند. منطقه اسکودار استانبول جاذبه‌های طبیعی و بکر بی‌شماری دارد و جاذبه‌های تاریخی در این منطقه شما را با فرهنگ مردم ساکن آن‌جا بیشتر آشنا خواهد کرد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری را برای شما نام ببریم تا در سفر خود هیچ یک از آن‌ها را فراموش نکنید.

جاذبه ‌های گردشگری منطقه اسکودار استانبول

برج دختر

اگر بخواهیم معروف‌ترین جاذبه را در منطقه اسکودار استانبول به شما معرفی کنیم برج دختر بهترین گزینه است. در خصوص نام‌گذاری این برج افسانه‌های بسیار جذابی وجود دارد اما این برج در ابتدا به عنوان یک برج دیدبانی ساخته شد و بر اثر بلاهای طبیعی بارها تخریب شد. آخرین بازساری مربوط به این برج در سال 1999 بود که در مکان داخلی آن نیز یک کافه تاسیس شد.

ساحل اسکودار

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در این منطقه از استانبول مربوط به ساحل اسکودار آن است که قدم زدن در کنار ساحل بسفر بی‌شک حال و هوایی بسیار دلنشین برای هر فردی را به ارمغان خواهد آورد. در کنار ساحل اسکودار کافه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها از نوشیدن یک فنجان قهوه ترک اصیل لذت ببرید.

مسجد مهرماه سلطان

در کنار ساحل اسکودار یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید مشاهده کنید و آن هم مسجد مهرماه سلطان است. طراحی بسیار خاص این مسجد هر بیننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد و بهتر است بدانید که سلطان سلیمان عثمانی این مسجد را با یاد دخترش که مهرماه نام داشت، ساخته است. این مسجد به دست معمار سینان ساخته شد که او بعد از انجام این امر، مسجد گنبدی شکل دیگری با همچین ظاهر و معماری نساخت و این دلیل تمایز مسجد مهرماه نسبت به دیگر مساجد در استانبول شد.

مسجد مهرماه سلطان

مسجد شاکرین

نام دیگر بهترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه اسکودار استانبول را مسجد شاکرین توانسته به خود جذب کند. این مسجد به دست اولین معمار زن در ترکیه که زینب اوغلو نام داشت ساخته شد و خانواده شاکرین مسئولیت ساخت این مسجد را به وی دادند. در هنگام رفتن به این مسجد از نگاه به سقف و لوسترهای نصب شده در آن غفلت نکنید.

کاخ عادله سلطان

عادیه دختر سلطان محمود عثمانی بوده که جزء سلاطین عثمانی است و به دلیل اینکه دخترش تنها شاعر زن در آن دوره بود این کاخ را برای وی ساخته است. این زن نامدار 40 سال در این کاخ مشغول به زندگی بوده و بعد از مرگ او این مکان تبدیل به یک مدرسه دخترانه شد. امروزه نیز مردم استانبول برای برگزار کردن مراسم‌های خود از این کاخ باشکوه استفاده می‌کنند.

کاخ عادله سلطان

کاخ بیلربی

منطقه اسکودار استانبول به این دلیل که آب و هوایی بسیار مطبوع دارد و در همسایگی با خلیج شاخ قرار گرفته است در ایام گذشته یک تفریحگاه برای پادشاهان عثمانی به حساب می‌آمد. به همین دلیل بود که این پادشاهان دست به ساختن کاخ‌های متعدد در این منطقه برمی‌داشتند و کاخ بیلربی نیز یکی از همین کاخ‌ها است. این کاخ در گذشته اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی بوده و در سال 1829 ساخته شد و دیزاین داخلی آن باعث تمایز این کاخ از دیگر کاخ‌ها در استانبول شده است.

تپه چاملیجا

تپه چاملیجا در واقع بام استانبول است و با ایستادن بر روی آن می‌توانید تمامی نقاط این شهر را ببینید. این تپه بهترین و اولین گزینه برای افراد ساکن استانبول بوده که تعطیلات آخر هفته خود را در این مکان برگزار کنند. بر روی این تپه یک مسجد به نام چاملیجا همچون یک نگین قرار گرفته است و در کنار آن رستوران‌ها و کافه‌های بسیار باکیفیتی قرار دارد.

پارک فاتح پاشا کوروسو

شاید برخی از افراد به بازدید از پارک و تماشای درختان سر به فلک کشیده علاقه بسار زیادی داشته باشند. پارک فاتح پاشا کوروسو یک انتخاب بسیار مناسب برای چنین افرادی خواهد بود که می‌توانند ساعاتی را به استراحت و لذت از مناظر اطراف بگذرانند.

پارک فاتح پاشا کوروسو

هتل ‌ها در منطقه اسکودار استانبول

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مناطق گردشگری امکانات رفاهی ارائه دهنده توسط آن منطقه به افراد گردشگر است که نظر هر گردشگری را جلب خواهد کرد. به همین منظور هتل‌ها نقش بسیار مهمی در رضایت گردشگران از آن منطقه و آرامش خاطر آن‌ها دارند. بی‌شک هر فردی بعد از بازدید از جاذبه‌های گردشگری علاقه دارد که در یک مکان تمیز به استراحت بپردازد. در منطقه اسکودار استانبول نیز تعداد بسیار زیادی هتل بسیار لوکس و زیبا وجود دارد. اگر شما قصد سفر به این محله قدیمی را دارید و نگران یک مکان مناسب برای اقامت خود هستید ادامه این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه نمایید.

از مهم‌ترین دلایل رزرو یک هتل در نظر مشتری قیمت آن است و باید امکانات و خدمات آن با قیمت هتل متناسب باشد. یکی دیگر از دلایل یک هتل مناسب نزدیک بودن آن به جاذبه‌های گردشگری منطقه خواهد بود و درصد انتخاب هتلی که این شرایط را داشته باشد نسبت به هتل‌های دورتر و اطراف شهر بیشتر است. از دیگر دلایل انتخاب هتل خوب داشتن آرامش، نظافت و حفظ سلامتی مسافران آن هتل خواهد بود.

هتل ‌ها در منطقه اسکودار استانبول

هتل Address

اگر شما به دنبال اقامت در یک هتل بسیار لوکس در منطقه اسکودار استانبول هستید باید گفت که هتل address بهترین انتخاب برای شما است. با اقامت در این هتل دسترسی شما به جاذبه‌های گردشگری مانند تپه چاملیجا، برج دختر و کاخ بیلربی بسیار آسان خواهد بود. فاصله فرودگاه صبیحا تا این هتل نیز تنها 30 کلیومتر است و به راحتی می‌توانید خودتان را به آن‌جا برسانید.

هتل Mercure Istanbul altunizade

هتل Mercure Istanbul altunizade یک هتل پنج ستاره در منطقه اسکودار استانبول است که یک انتخاب بسیار مناسب برای اقامت در این منطقه خواهد بود. شنا کردن در استخرهای این هتل می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای رفع خستگی شما باشد. سالن‌های ورزشی موجود در این هتل نیز یکی از مزیت‌های بسیار مناسب برای افراد ورزشکار است که باعث علاقه‌مندی این افراد به این هتل می‌شود.

هتل Antwell

اگر برای شما مهم است که در هتلی اقامت داشته باشید که به مکان‌های تفریحی در منطقه اسکودار استانبول نزدیک باشد می‌توانید هتل antwell را انتخاب کنید. در واقع این هتل یک هتل بسیار معروف در این منطقه است و اکثر گردشگران از خدمات آن راضی هستند. یک مزیت بسیار عالی که این هتل دارد فاصله بسیار کم آن با کاخ بیلربی است.

کلام آخر

اگر شما قصد دارید تا به شهر استانبول در کشور ترکیه سفر کنید بهتر است که بخش آسیایی آن را به هیچ وجه از دست ندهید. برای بازدید از این بخش با صفا بهتر است که یک هفته زمان بگذارید تا تمامی جاذبه‌های گردشگری منطقه اسکودار استانبول را در اسرع وقت مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. در هنگام رفتن به این منطقه زیبا حتما با حافظه دوربین خالی بروید؛ زیرا مکان‌هایی برای عکاسی در این مکان به وفور یافت می‌شود.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها