محله چمبرلی تاش/چمبرلی تاش/چمبرلی تاش استانبول/چمبرلی استانبول

محله چمبرلی تاش

محله چمبرلی تاش در استانبول ترکیه یکی از مکان‌هایی است که نسبتاً قدیمی بوده و اهمیت تاریخی دارد. این محله دارای خانه‌های قدیمی، خیابان‌ها و کوچه‌هایی است که با معماری تاریخی ساخته‌ شده‌اند. آب و هوای مطبوع این محله در کنار مکان‌های دیدنی و قدیمی چمبرلی تاش می‌تواند شما را لحظه‌ای از زندگی امروزی دور کند. معماری قدیمی مکان‌های دیدنی محله چمبرلی تاش زیبایی و جذابیت بصری فوق‌العاده‌ایی دارند که حتماً باید یک بار از آن‌ها بازدید نمایید.

محله چمبرلی تاش

ستون کنستانتین؛ گل سرسبد محله چمبرلی تاش

ستون کنستانتین در نزدیکی بازار استانبول و در محله چمبرلی تاش قرار دارد. این ستون از بلوک سنگی ساخته ‌شده است و برای گردشگران جاذبه‌ای جالب به ‌شمار می‌آید. این مکان پس از ساخت قسطنطنیه و برای فخر آن ساخته شد. بلوک‌های سنگی ستون کنستانتین یک نمونه همانند نمونه بلوک‌هایی بوده که در مصر به‌کار برده ‌شده است. این ستون در نام‌گذاری محله نیز تأثیر گذاشت. چمبرلی تاش به معنای حلقه است؛ حلقه‌ای که به ستون کنستانتین افزوده شد. افزودن حلقه به بدنه این ستون توسط پادشاه عثمانی عبدالحمید انجام شد.

ستون کنستانتین

حمام قدیمی و معروف محله چمبرلی تاش

حمام چمبرلی تاش مکانی دیدنی است که طراحی و معماری قدیمی دارد. این مکان به شیوه اسلامی طراحی‌ شده است و شباهت بسیاری به حمام‌های یونان و روم دارد. حمام قدیمی شامل سه قسمت حمام، قسمت استراحت و حمام آب سرد است. سیستم گرمایشی این حمام طراحی عجیبی دارد. افرادی که می‌خواهند از حمام محله چمبرلی تاش بازدید نمایند، می‌توانند نحوه کارکرد سیستم گرمایش آن مکان را از نزدیک مشاهده کنند.

حمام قدیمی و معروف محله چمبرلی تاش

کلام آخر

ستون کنستانتین پس از سال‌ها دچار فرسودگی و آسیب‌ شده بود که پادشاه عبدالحمید تصمیم گرفت به منظور محافظت از این معماری با شکوه به آن حلقه اضافه کند. این حلقه توانست از فروریختن ستون جلوگیری نماید. محله چمبرلی تاش استانبول دارای یک حمام قدیمی است که بازدید از قسمت‌های مختلف آن جذابیت‌های خود را خواهد داشت. هنگام سفر به استانبول و خرید از بازار بزرگ آن می‌توانید از این دو جاذبه در محله چمبرلی تاش بازدید نمایید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها