راهنمای سفر به مسقط

راهنمای سفر به مسقط

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به دلیل زیبایی‌های بسیاری که در خود جای داده‌اند مورد توجه قرار گرفته‌اند و گردشگران را به سمت خود می‌کشانند. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های موجود، تماشای غروب دل‌انگیز خورشید و تماشای خلیج‌فارس خواهد بود. در کشور عمان می‌توانید پایتختی منحصربه‌فرد را ببینید که از سه شهر کوچک‌تر تشکیل شده است. بر خلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می‌کنند کشورهای اطراف حوزه خلیج‌فارس بیابانی و کویری هستند، باید بیان داشت که این موضوع درباره مسقط صادق نیست. یکی از مزایای عالی سفر و بررسی راهنمای سفر به مسقط، فاصله کم و وجود راه‌های مختلف برای حضور در این شهر است.

راهنمای سفر به مسقط

مسقط کجاست؟

مسقط که پایتخت کشور عمان به‌شمار می‌آید، از سه شهر کوچک تشکیل شده است. این شهرها از هم فاصله دارند اما تشکیل شهری بزرگ را داده‌اند. خود مسقط که به عنوان شهر دیوار شناخته می‌شود و کاخ‌های سلطنتی عمان در آنجا بنا شده است، دومین شهر کوچک مطرح به‌شمار می‌آید که در اصل دهکده ماهیگیری بوده و بازارهای تودرتو بسیاری را در خود جای داده است. سومین شهر کوچک نیز به راوی تعلق دارد که مرکز تجاری و سیاسی به‌حساب می‌آید. 

مسقط کجاست؟

آب و هوا و بهترین فصل سفر به مسقط

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان سفر به هر شهری، توجه به آب‌وهوا و بهترین فصل سفر به‌شمار می‌آید. آب‌وهوای حاکم بر شهر مسقط استوایی با هوایی بسیار گرم و شرجی است که در طول سال این شرایط وجود دارد. آب‌وهوای مسقط و دبی تقریبا یکسان هستند و هر یک شرایطی را ارائه می‌دهد. برای سفر به مسقط بهتر است که فصل سرد سال را انتخاب کنید. این فصل می‌تواند هوایی معتدل‌تر و بهتر را به شما تقدیم کند. انتخاب اردیبهشت تا اوایل مهر بدترین انتخاب برای سفر به‌حساب می‌آید که باید فکر سفر در این ماه‌ها را از ذهن خود بیرون کنید. شما از اواسط مهر تا اوایل فروردین می‌توانید بهترین آب‌وهوا را شاهد باشید و از آن لذت ببرید. 

آب و هوا و بهترین فصل سفر به مسقط

سیستم حمل و نقل در مسقط

بررسی سیستم حمل‌ونقل و توجه به آن در راهنمای سفر به مسقط یکی از ملزومات به‌حساب می‌آید و باید به آن پرداخت. سیستم حمل‌ونقل در مسقط تنوع بالایی ندارد و همانند دیگر کشورهای جهان نیست؛ در همین راستا معمولا مسافرانی که راهی این شهر می‌شوند اقدام به اجاره خودرو می‌نمایند. اجاره خودرو یکی از متداول‌ترین اقدامات به‌شمار می‌آید و می‌تواند در ترددهای شما بهترین انتخاب باشد. باید توجه داشت که اجاره خودرو هزینه نسبتا بالایی دارد و در صورت عدم تمایل به پرداخت مبلغ بالا، می‌توانید به سراغ تاکسی و اتوبوس روید.

سیستم حمل و نقل در مسقط

چگونه به مسقط سفر کنیم؟

برای سفر به مسقط چند راه مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود هر یک را به دلخواه انتخاب کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل در زمان سفر به مسقط، تهیه ویزا است. خوشبخانه کشور عمان تهیه ویزا را برای 103 کشور دنیا لغو کرده و شما می‌توانید بدون نیاز به تهیه ویزا راهی مسقط شوید. در حالت کلی سه راه برای سفر به مسقط وجود دارد که می‌توانید آنها را برگزینید.

سفر به مسقط از راه هوایی

راه هوایی و استفاده از هواپیما برای رسیدن به مسقط راهی ساده و راحت به‌شمار می‌آید که شما را در زمانی کوتاه به مقصد می‌رساند. پروازهای مختلفی به سمت فرودگاه بین‌المللی مسقط راهی می‌شوند که می‌توان به هواپیما عمان ایر، گلف ایر، بریتیش ایرویز، ایر عربیا و... اشاره داشت. فرودگاه این شهر با مرکز شهر تنها 15 الی 20 دقیقه فاصله دارد و با تاکسی‌های موجود می‌توانید خود را به محل اقامت در مسقط برسانید.

سفر به عمان از راه زمینی

استفاده از اتوبوس نیز می‌تواند جذابیت‌های سفر و راه را برای شما چندبرابر کند. گردشگران بسیاری متمایل هستند که با استفاده از اتوبوس راهی مقصد شوند تا جذابیت‌های سفر آنها افزایش پیدا کند. برای این اقدام می‌توانید از اتوبوس‌های شرکت حمل‌ونقل ملی عمان بهره ببرید که از دبی و ابوظبی به سمت مسقط حرکت می‌کنند. 

سفر به مسقط از راه آبی

شاید بتوان به جرات گفت که ارزان‌ترین راه رسیدن به مسقط، انتخاب راه آبی خواهد بود. شما می‌توانید به قشم سفر کنید و از آنجا با صرف 80 دقیقه زمان به بندر خصب عمان برسید. شما از چابهار نیز می‌توانید راهی عمان شوید و این مسیر نیز قابل استفاده است. سفر با کشتی برای تمامی افراد مناسب نیست و باید شرایط حضور در کشتی را داشته باشید و دچار حالت تهوع نگردید.

چگونه به مسقط سفر کنیم؟

هزینه های سفر به مسقط

پیش از سفر باید به بررسی راهنمای سفر به مسقط بپردازید تا بتوانید مبلغ موردنیاز برای سفر خود را تامین کنید. در حقیقت تعیین دقیق هزینه‌های سفر امری دشوار به‌شمار می‌آید و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. نوع هتل انتخابی، خریدهای شما، تفریحات موردپسند، رستوران‌های مراجعه شده و... عواملی هستند که بر قیمت نهایی سفر تاثیر می‌گذارند و آن را دگرگون می‌سازند. 

هزینه های سفر به مسقط

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

برای سفر به مسقط باید اطلاعات و دانستنی‌های مختلفی را بدانید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نگردید. در راهنمای سفر به مسقط به اطلاعات مهم این شهر می‌پردازیم.
•    فاصله زمانی با ایران: +۳۰ دقیقه
•    واحد پول: ریال عمانی
•    زبان رسمی: عربی
•    پیش شماره: +۹۶۸
•    شماره تماس اضطراری: ۹۹۹
•    نوع حکومت: سلطنتی
•    دین رسمی: اسلام

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

امنیت در مسقط

یکی از جذاب‌ترین نکات درباره عمان و شهر مسقط، امنیت این منطقه به‌حساب می‌آید. در میان تمامی کشورهای دنیا، شهر مسقط و کشور عمان جزو ایمن‌ترین مناطق به‌شمار می‌آیند و می‌توانید بدون نگرانی راهی این شهر شوید. توجه داشته باشید که ایمن بودن این شهر تضمین کننده عدم توجه به پول و مدارک نیست و شما باید در نگهداری از آنها کوشا باشید و توجه خود را به‌کار گیرید. 

امنیت در مسقط

سوغاتی‌های مسقط

تنوع سوغاتی‌های موجود در مسقط شما را شگفت‌زده می‌سازد و می‌توانید رنگارنگ‌ترین و بهترین اجناس را در این شهر تهیه کنید. خوراکی‌های مختلفی نیز به عنوان سوغاتی وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز بهره ببرید. خرمای عمان، لیکمات یا شیرینی عمانی، سفال، ادویه‌جات خاص، مندو یا صندوقچه تزیین شده، کندر، جواهرات عمانی، لباس سنتی عمان، خنجر، لوازم نقره با کنده‌کاری‌های خطوط عربی، مگنت، کوما یا کلاه مردانه، عطر آمواج و... انواع سوغاتی‌های موجود در مسقط به‌شمار می‌آیند.

سوغاتی‌های مسقط

مهم ترین قوانین مسقط

قوانین و خطوط قرمز مختلفی در شهر مسقط وجود دارد که همانند دیگر کشورهای دنیا باید آنها را رعایت نمایید. یکی از مهم‌ترین مسائل، آزاد بودن پوشش در مسقط است که می‌توانید هر لباسی را بر تن کنید اما به دلیل مسلمان بودن مردمان این شهر بهتر است که کمی در انتخاب لباس‌های خود دقت کنید و لباس‌های نسبتا پوشیده بر تن نمایید. یکی دیگر از موارد مهم، شوخی و بحث نکردن درباره تاریخ و فرهنگ مردم عمان و مسقط است. مردمان این شهر و کشور بر روی سلطان قابوس نیز حساس هستند و نباید با این شخصیت مهم نیز شوخی نمایید. در راهنمای سفر به مسقط باید بیان شود که برای نوشیدن آب بهتر است که از آب معدنی استفاده کنید و بطری‌های خود را در هتل پر و همراه خود ببرید.

مهم ترین قوانین مسقط

شماره تلفن های ضروری

در راهنمای سفر به مسقط باید به شماره‌های ضروری و مهم این شهر پرداخت و لیست آنها را تهیه کرد. در ادامه به مهم‌ترین شماره‌های موجود در این شهر اشاره می‌کنیم.
•    عمومی/کمک پلیس: 9999
•    مقر پلیس مسقط: 24560021
•    اورژانس بیمارستان سلطنتی: 96824599457
•    اتاق اورژانس KIMS عمان: 96824760123
•    آمبولانس شرکت توسعه نفت عمان: 96824677444

جاهای دیدنی و گردشگری مسقط

در راهنمای سفر به مسقط باید لیست جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر را پیدا کنید و هر یک را در زمان سفر مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به لیست جاذبه‌های دیدنی و گردشگری مسقط می‌پردازیم.
•    كورنيش مطرح: نواری ساحلی در شهر مسقط به‌حساب می‌آید که مکانی گردشگری برای اهالی و گردشگران است. در این مکان می‌توانید از منظره موجود لذت ببرید و به استراحت یا پیاده‌روی بپردازید. وجود باغ‌های سرسبز، امکانات رفاهی، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع و... باعث شده تا مورد توجه قرار گیرد.
•    مسجد جامع مسقط: مسجد جامع یا مسجد جامع اعظم سلطان قابوس، مسجدی بزرگ و وسیع در مسقط است که در جهان نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این مسجد به نام سلطان اسبق عمان نامگذاری شده و در سال 1995 روند ساخت آن شروع و تا 2001 پایان یافت. بنای خیره کننده مسجد و استفاده از معماری ترکیبی باعث چشم‌نواز شدن آن شده است.
•    خانه اپرای سلطنتی مسقط: مرکز اپرا و هنرهای نمایشی مسقط در خانه اپرای سلطنتی برپا می‌شود. این مجموعه اولین خانه اپرا در منطقه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان به‌حساب می‌آید. سلطان قابوس دستور افتتاح چنین مجموعه‌ای را داد که در سال 2011 روند ساخت آن به پایان رسید.
•    وادی بنی‌خالد: در حدود 2.5 کیلومتری مسقط می‌توانید فضایی طبیعی و منحصربه‌فرد را ببینید که در جنوب شرقی شهر قرار دارد. وجود آبشارهای خنک، برکه‌های پرآب، نخلستان‌های سرسبز و... باعث شده تا فضایی بی‌نظیر ایجاد گردد. 

جاهای دیدنی و گردشگری مسقط

بهترین هتل ها و محل های اقامت در مسقط

به دلیل آنکه مسقط پایتخت کشور عمان است، می‌توانید تنوع بالایی از هتل‌ها و محل‌های اقامت را در این شهر پیدا کنید. هتل البوستان پالاس، هتل چدی، هتل اینترکنیننتال، هتل گرند حیات، هتل بست وسترن پریمیر، هتل ال بهجه، هتل رویال کراون، هتل پلازا و... انواع هتل‌های موجود هستند که ادامه به بهترین هتل‌های موجود اشاره می‌کنیم.

اسپا و ریزورت شانگری- لا الحسن | Shangri-La Al Husn Resort & Spa

یکی از بهترین هتل‌های مسقط که با آب‌های زلال دریای عمان احاطه شده، اسپا و ریزورت شانگری به‌حساب می‌آید. در این هتل 180 عدد اتاق وجود دارد که ترکیب آن با ساحل اختصاصی، بهترین شرایط را ایجاد می‌کند. تزئینات و دکور این هتل مجلل و چشم‌نواز است و از کاخ‌های سلطنتی عربی الهام گرفته شده تا هتلی لوکس به‌حساب آید.
آدرس:  P.O Box 644,, 100 Muscat, Oman

هتل کمپینسکی مسقط | Kempinski Hotel Muscat

هتل کمپینسکی در سواحل خلیج فارس قرار گرفته و هتلی 5 ستاره به‌حساب می‌آید. در این هتل می‌توانید 310 باب اتاق و سوئیت را شاهد باشید که امکانات و تجهیزات بسیار مدرن و به‌روزی را به شما ارائه می‌دهند. اتاق‌های اصلی موجود در هتل بالکنی بزرگ دارند که شما را به چشم‌اندازی زیبا دعوت می‌کنند. وجود وای فای رایگان، استخر، ترنسفر فرودگاهی، پارکینگ رایگان و... از امکانات ارائه شده در این هتل به‌شمار می‌آیند.
آدرس:  Street 6 335 Al Mouj,, Muscat, Oman

هتل کورال مسقط | Coral Muscat Hotel & Apartments

هتل کورال یک هتل آپارتمان مجلل به‌حساب می‌آید که با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری مسقط فاصله بسیار کمی دارد. تمامی اتاق‌های موجود دارای آشپزخانه‌ای کوچک هستند تا بتوانید در صورت نیاز، به آشپزی بپردازید. این هتل 4 ستاره امکانات قابل قبولی اعم‌از سالن تناسب اندام، اتاق‌های ایروبیک، ماساژ و... را به شما ارائه می‌دهد.
آدرس: ۱۳۷, Al Qurum, Sabco, Muscat, Oman

بهترین هتل ها و محل های اقامت در مسقط

بهترین مراکز خرید و بازارها در مسقط

اگر در کنار گشت‌وگذار و لذت بردن از طبیعت مسقط تمایل به خرید و تهیه سوغاتی دارید، می‌توانید بازارها و فروشگاه‌های بسیار باکیفیتی را ببینید. در هر یک از این مراکز خرید برترین برندهای دنیا در حال فعالیت هستند و می‌توانید مرغوب‌ترین اجناس را فراهم آورید. Oman Avenues Mal، Muscat Grand Mall، Muscat City Centre، Panorama Mall، Qurum City Centre، Oasis Mall و... انواع مراکز خرید موجود در مسقط به‌حساب می‌آیند.

بهترین مراکز خرید و بازارها در مسقط

غذاهای معروف مسقط

شهر مسقط را به غذاهای لذیذ و خوش‌طعم می‌شناسند و می‌توانید در زمان سفر به این شهر از طعم بهشتی غذاهای موجود لذت ببرید. نان عمانی، کباب شووا، شاورما، هریس، حلوا، مشوی و... از پرطرفدارترین غذاها و خوردنی‌های عمان هستند که در ادامه به بررسی چندین غذای معروف و عالی این شهر می‌پردازیم.

•    مجبوس: مجبوس یا کبسا و مکبوس، یکی از غذاهای بی‌نظیر موجود در عمان است که از ترکیب برنج، گوشت و... ایجاد می‌شود. وجود زعفران، ادویه‌های مختلف و... باعث می‌شود تا ترکیبی بهشتی ایجاد گردد و طعمی نزدیک به غذاهای ایرانی ایجاد شود.
•    کباب شووا: کباب شووا یکی از غذاهای خاص و عالی موجود در عمان به‌حساب می‌آید که طرفداران بسیاری دارد و برای مراسم‌های مهم مثل عید فطر از آن استقبال می‌شود. این کباب نوعی کباب بره به‌حساب می‌آید و فرآیند تهیه آن کمی دشوار و طولانی است. طعم لذیذ این کباب شما را متحیر می‌سازد و بافت نرم و عالی آن همیشه در ذهن باقی می‌ماند.
•    کباب مشکاک: کباب و انواع آن در کشور عمان طرفداران بسیاری دارد و می‌توانید در کباب مشکاک شاهد گوشت گوسفند، مرغ یا گاو باشید. در کنان کباب مشکاک نان مخصوص عمانی نیز وجود دارد که ترکیبی عالی را ایجاد می‌کنند. این کباب خوش‌طعم نیز در مراسم‌ها و جشن‌ها و مهمانی‌ها تهیه و ارائه می‌شود.

غذاهای معروف مسقط

سخن پایانی

پایتخت منحصربه‌فرد عمان با امکانات بسیار و جذابیت‌های مختلفی که در خود جای داده توانسته گردشگران را به سمت خود بکشاند. یکی از مهم‌ترین دلایل حضور گردشگران در این شهر، عدم نیاز به ویزا است که می‌توانید به راحتی راهی مسقط شوید. وجود راه‌های مختلف برای سفر به مسقط نیز توانسته جلب توجه کند و دست افراد را برای انتخاب باز بگذارد. سوغاتی‌های بسیار هیجان‌انگیزی در این شهر وجود دارد که می‌توانید برای عزیزان خود فراهم کنید. در راهنمای سفر به مسقط بیان می‌شود که خوراکی‌ها و غذاهای موجود در این شهر با ذائقه ما ایرانیان در هماهنگی قرار دارد و بدون‌شک طعم عالی آنها با شما برای مدت طولانی همراه خواهد بود. مسقط جزو شهرهای پیشرفته به‌حساب می‌آید و می‌توانید دیدنی‌های بسیاری در ذهن خود حک کنید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها