راهنمای سفر به بالی

راهنمای سفر به بالی

بدون‌شک سفر به جزیره‌ای در میان دو اقیانوس پهناور می‌تواند جذابیت‌های بسیاری داشته باشد. پس از سفر به بالی می‌توانید در بهشتی به تمام معنا اقامت داشته باشید و طعمی متفاوت را بچشید. در ابتدای راهنمای سفر به بالی باید به موقعیت این جزیره اشاره شود که می‌توان گفت بالی یکی از مجمع‌الجزایرهای کشور اندونزی به‌شمار می‌آید. این جزیره منحصربه‌فرد در میان دو اقیانوس هند و آرام قرار گرفته و شهرت خود را مدیون سواحل خاص خود است. تجربه افراد نشان داده که جاذبه‌های دیدنی بالی به قدری بهتر و جذاب‌تر است که سواحل آن زیاد به چشم نمی‌آید. وجود آتش‌فشان‌های در حال خروش، مزارع باطراوت برنج، آبشارهای پر آب و... مواردی هستند که می‌توانند شما را شگفت‌زده سازند.

راهنمای سفر به بالی

آب و هوا و بهترین فصل سفر به بالی

آگاهی از شرایط آب‌وهوایی و بهترین فصل سفر به بالی مهم‌ترین بخش سفر به‌حساب می‌آید. در بالی دو نوع شرایط آب‌وهوایی وجود دارد؛ یعنی در فصل خشک که بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر قرار گرفته خورشید بر جزیره می‌تابند و هوایی گرم و دل‌پذیر بر منطقه حاکم می‌شود. این فصل از سال مورد علاقه گردشگران است و طرفداران بسیاری دارد و بدون‌شک می‌توانید گردشگران بسیاری را در بالی ببینید. آب‌وهوای دیگر موجود در بالی مربوط به فصل مرطوب می‌شود که گرمای آن با گرمای موجود در فصل خشک تفاوتی ندارد. فصل مرطوب بین ماه‌های اکتبر تا مارس است و همه روزه وجود باران قطعی خواهد بود. بارندگی‌ها چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد اما باعث سرسبزی و طراوت بالی می‌شوند. با توجه به وجود گرما و رطوبت، گردشگران کمتری این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. در حالت کلی جولای و آگوست شلوغ‌ترین ماه‌های سال هستند و شما جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی‌کنید.

آب و هوا و بهترین فصل سفر به بالی

سیستم حمل و نقل در بالی

وضعیت حمل‌ونقل و جابه‌جایی در بالی چندان مساعد نیست و تنوع بالایی در این جزیره به چشم نمی‌خورد. در حقیقت نه مترو وجود دارد و نه اتوبوس و تنها می‌بایست از موتور برقی و تاکسی استفاده کنید. برای کاهش هزینه‌های مربوط به سفر می‌توانید از دو برنامه Go-Jek و Grab بهره ببرید و موتور برقی موردنظر خود را سفارش دهید. در صورتی که موتور سواری بلد باشید می‌توانید موتور تهیه کنید و خود رانندگی نمایید. تاکسی‌های محلی برای تردد قیمتی بالا دارند و تاکسی‌های اینترنتی را نیز باید از دو برنامه مذکور تهیه کنید. تهیه تاکسی اینترنتی در تمامی مناطق بالی امکان‌پذیر نیست و دلیل این موضوع، عدم ارتباط مناسب تاکسی‌ها با اینترنت است.

سیستم حمل و نقل در بالی

چگونه به بالی سفر کنیم؟

تنها راه رسیدن به بالی که می‌تواند در هزینه‌ها شما را یاری دهد و سفری سریع و بهینه باشد، سفر با هواپیما است. شما می‌توانید در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد راهی فرودگاه بالی شوید و به سفر خود ادامه دهید. اگر سفر شما دو قسمت باشد و نیاز به توقف داشته باشید، معمولا در کوالالامپور، سنگاپور یا دوحه توقف خواهید داشت. با احتساب این توقف، شما باید 15 ساعت از زمان خود را درنظر بگیرید تا به مقصد برسید.
نکته مهم در زمان سفر به بالی، تهیه ویزا است. شما باید اقدام به تهیه ویزای توریستی بالی را کنید تا بتوانید به این جزیره سحرآمیز قدم بگذارید. این ویزا 30 روز اعتبار دارد و نیازمند مدارکی نظیر پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار، عکس رنگی 4×6، فرم درخواست ویزا و رزرو هتل و بلیط رفت‌وبرگشت است. درخواست شما طی تنها 5 روز بررسی می‌شود و در صورت صدور ویزا می‌توانید تا 90 روز بعد اقدام به سفر نمایید.

چگونه به بالی سفر کنیم؟

هزینه های سفر به بالی

یکی از سخت‌ترین بخش‌ها در راهنمای سفر به بالی، تعیین هزینه‌های سفر به این جزیره است. این موضوع به هر فرد وابسته بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر بخواهید سه روز در بالی به گشت‌وگذار بپردازید و سفری مناسب را تجربه کنید، باید برای هر روز 450 تا 500 هزار روپیه را درنظر بگیرید. در ادامه به صورت جزئی‌تر به هر یک از هزینه‌های ممکن اشاره می‌کنیم.
•    هزینه اقامت در بالی: حدود ۹۶ تا ۱۱۶ هزار روپیه اندونزی
•    هزینه غذا در بالی: حدود ۱۰۰هزار تا ۱۲۰ هزار روپیه اندونزی
•    هزینه حمل و نقل در بالی: حدود ۱۵۰ هزار روپیه اندونزی
•    هزینه سرگرمی در بالی: حدود ۹۰ هزار روپیه اندونزی

هزینه های سفر به بالی

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

در زمان سفر به بالی باید از برخی موضوعات مطلع باشید تا بتوانید در حین سفر با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. این موضوعات به شما کمک می‌کنند تا آرامش‌خاطر بالاتری را تجربه نمایید و تنها از سفر خود لذت ببرید. در ادامه به اطلاعات و دانستنی‌های کاربردی بالی اشاره می‌کنیم.
•    اختلاف ساعت با تهران: بالی در منطقه‌ زمانی UTC/GMT +8 قرار دارد و از تهران ۴ و نیم ساعت عقب‌تر است.
•    زبان رسمی: اندونزیایی
•    واحد پول: روپیه (IDR)
•    نوع برق شهری: برق شهری در اندونزی ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. 
•    کد کشور: +۶۲
•    جهت رانندگی: چپ

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

امنیت در بالی

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمان سفر به بالی، توجه به امنیت این جزیره است. در راهنمای سفر به بالی باید بیان داشت که این جزیره دارای افرادی با پیشینه نامساعد است که می‌توانند امنیت سفر شما را برهم زنند. در این راستا باید از وسایل، پول‌ها، مدارک و... مراقبت نمایید و دقت بسیاری را به خرج دهید. گاهی ممکن است بدون اطلاع شما، مقداری مواد مخدر در وسایل شما قرار دهند و مشکلات بسیاری را ایجاد نمایند. با این اوصاف توجه به وسایل از اهمیت بالایی برخوردار است.

امنیت در بالی

سوغاتی‌ های بالی

اصلی‌ترین بخش سفر برای ایرانیان، خرید سوغاتی است. در بالی می‌توانید سوغاتی‌های بسیاری را ببینید که برای عزیزان شما مناسب هستند و می‌توانند سوغاتی متفاوتی باشند. قهوه بالی، ماسک های چوبی حکاکی شده، لباس‌های رنگارنگ، زیورآلات نقره دست‌ساز، موسیقی سنتی گاملان، پارچه باتیک، صنایع دستی چوبی، عود معطر، ادویه‌های معطر، مجسمه‌های سنگی، نقاشی‌های بالیایی و وسایل اسپا بالیایی بهترین سوغاتی‌های موجود هستند که برای خرید انتخابی بی‌نظیر به‌حساب می‌آیند. 

سوغاتی‌ های بالی

مهم ترین قوانین بالی

قوانین بسیار مهمی در بالی حاکم است که باید بی‌چون‌وچرا آنها را رعایت نمایید. این قوانین مربوط به هر بخش و فضایی می‌شود و رعایت آنها حائز اهمیت است. در ادامه به مهم‌ترین قوانین اشاره می‌کنیم.
•    هرگز با کفش‌ وارد معابد بالی نشوید.
•    از شیر آب ننوشید و برای میل آب به سراغ آب معدنی بروید.
•    در معابد بالی لباس پوشیده بر تن کنید.
•    در زمان دادن یا گرفتن چیزی از دست چپ استفاده نکنید.
•    با پا به سمت مجسمه یا نماد بودا اشاره ننمایید.
•    هرگز اعتقادات مذهبی مردم بالی را مسخره نکنید.
•    از صحبت کردن در مورد سیاست بپرهیزید.

مهم ترین قوانین بالی

شماره تلفن های ضروری

پیش از سفر و با بررسی راهنمای سفر به بالی باید شماره‌های ضروری این جزیره را در اختیار داشته باشید تا در زمان نیاز بتوانید از آنها بهره ببرید. در ادامه به مهم‌ترین شماره‌ها اشاره می‌کنیم.
•    پلیس: ۱۱۰ 
•    آتش‌نشانی: ۱۱۳ 
•    آمبولانس: ۱۱۸

شماره تلفن های ضروری

مناسبت ها و جشن های بالی

در کنار تمامی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری موجود در بالی می‌توانید در مناسب‌ها و جشن‌های برپا شده در این جزیره نیز شرکت کنید. این مراسم‌ها شور و شوق بسیار زیادی دارند و می‌توانند شما را در داشتن روزی مهیج یاری دهند. تنوع مراسم‌ها بی‌نظیر است و برخی از آنها به رقص و پایکوبی می‌پردازند. فستیوال نوسا دوعا، هنرهای بالی، روستای سانور، فستیوال بهاری بالی، پرانگ پاندان و... از انواع فستیوال‌های موجود هستند  که در ادامه به برخی از مناسب‌ها و جشن‌های بالی اشاره می‌کنیم.

فستیوال هنر های بالی

فستیوال هنرهای بالی محبوب‌ترین مراسم برپا شده است که در آن به اجرای موسیقی و رقص می‌پردازند. در میدان معروف بالی این فستیوال برپا می‌شود اما در کل جزیره می‌توانید شادی و موسیقی را شاهد باشید. بومیان بالی همگی به سمت میدان در حرکت هستند تا در این فستیوال شورانگیز شرکت نمایند.

فستیوال بادبادک بالی

سرگرم‌ کننده‌ترین فستیوال بالی به فستیوال بادبادک مربوط است که در ماه‌های ژوئن یا آگوست برپا می‌شود. به قدری این فستیوال مهیج و با اهمیت است که مردم بالی در زمینه ساخت بادبادک مهارت بسیاری کسب کرده‌اند. هر کس بادبادکی مطابق سلیقه و نظر خود می‌سازد و مردم آنها را به هوا می‌فرستند. 

فستیوال گالونگان و کونینگان

یکی از جشن‌های محلی که در راهنمای سفر به بالی باید به آن اشاره داشت، فستیوال گالونگان و کونینگان است. این فستیوال دو بار در سال برپا می‌شود و زنان با سبدهایی پر از میوه پشت‌سر هم در شهر شروع به حرکت می‌کنند. این مراسم به مدت 10 روز طول می‌کشد و دلیل برپایی این مراسم، نمادی از پیروزی همیشگی خوبی بر بدی است.

مناسبت ها و جشن های بالی

جاهای دیدنی و گردشگری کشور بالی

جاذبه‌های دیدنی و مناطق بسیار منحصربه‌فردی در بالی وجود دارد که می‌توانید از هر یک از آنها نهایت لذت را ببرید. در ادامه راهنمای سفر به بالی، به معروف‌ترین و مشهورترین جاهای دیدنی و مناطق گردشگری موجود در جزیره اشاره می‌کنیم.

منطقه کوتا

یکی از جذاب‌ترین سواحل موجود در بالی به منطقه کوتا تعلق دارد که اغلب افرادی که این منطقه را انتخاب می‌کنند به فکر گشت‌زنی در ساحلی منحصربه‌فرد هستند. کافه‌ها و کلوپ‌های پرهیجان بسیاری نیز در کوتا وجود دارد که به جذابیت این منطقه افزوده‌اند. تجربه یک شب کنار ساحل و حضور در کلوپ‌هایی پر هیجان می‌تواند نادر و بی‌نظیر باشد.

منطقه ساحلی سمینیاک

برای اقامت می‌توانید منطقه ساحلی سمینیاک را انتخاب کنید و دلیل این موضوع، دسترسی ساده به دیگر مناطق است. در حقیقت این منطقه در نواحی مرکزی بالی قرار گرفته و در زمانی کوتاه می‌توانید به سواحل یا مناطق مختلف بالی دسترسی پیدا کنید. در منطقه ساحلی سمینیاک می‌توانید در کنار سواحل بسیار عالی از رستوران‌های باکیفیت و متعدد، هتل‌های ارزان قیمت، مراکز خرید متنوع و... بهره ببرید. 

کانگو

در همسایگی منطقه سمینیاک و در جنوب بالی می‌توانید کانگو را شاهد باشید که با سواحل منحصربه‌فرد خود توانسته نفس را در سینه گردشگران حبس کند. برای گذراندن زمان خود در کافه‌های لوکس بالی باید به سراغ کانگو بروید و مجلل‌ترین کافه‌ها را ببینید. ویلاهای لوکس و مزارع سرسبز و سرزنده برنج نیز باعث شده تا این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

اولوواتو

در میان لیست جاذبه‌های دیدنی و گردشگری و بررسی راهنمای سفر به بالی، باید معبد اولوواتو را نیز قرار داد. جزیره اولوواتو توانسته این معبد را در خود جای دهد و وجود سواحل آرامش‌بخش و آب‌های زلال، برنده‌ترین ترکیب را ایجاد کرده‌اند. اگر تمایل دارید تا به آرامش‌بخش‌ترین و زیباترین منطقه در بالی سر بزنید باید اولوواتو را در لیست خود قرار دهید.

منطقه ابود بالی

با گشت‌زنی در ابود بالی می‌توانید به این موضوع پی ببرید که این منطقه، مرکز فرهنگی بالی به‌حساب می‌آید و هنرمندان و صنعت‌گران بسیاری را در آن مشاهده می‌کنید. وجود آرامش و امنیت در ابود یکی از متداول‌ترین موضوعات است و دلیل این موضوع، وجود شالیزارهای برنج و سرسبزی و طراوت بی‌کران به‌شمار می‌آید.

جاهای دیدنی و گردشگری کشور بالی

بهترین هتل ها و محل های اقامت در بالی

کسب اطلاعات درباره بالی بسیار گسترده‌ است و باید به تمامی جوانب آن پرداخت. در راهنمای سفر به بالی باید به هتل‌های موجود در آنجا نیز اشاره کرد و بهترین هتل‌ها را برای سفر خود برگزید. در ادامه به لیست بهترین هتل‌های موجود در این جزیره اشاره می‌کنیم.
•    استراحتگاه ساحلی فیرمونت سانور؛ یکی از استراحتگاه‌های بی‌نظیر ساحلی
•    هتل آناتارا سمیناک؛ هتل لوکس پنج ستاره
•    هتل سوری؛ هتل ویلایی زیبای پنج ستاره
•    هتل فور سیزن؛ هتل ‌های پنج ستاره بالی
•    هتل مولیا ویلا؛ هتل چهار ستاره با ویلاهای لوکس
•    هتل گرند حیات؛ هتل پنج ستاره ساحلی بالی
•    هتل اینترکانتیننتال ریزورت؛ هتل پنج ستاره در دل جنگل‌های گرمسیری بالی
•    هتل فبری؛ هتل سه ستاره با امکانات رفاهی مطلوب
•    هتل پرامانا ‌واتو‌ کورونگ؛ هتل پنچ ستاره مجلل در دل طبیعت بالی
•    هتل فونتانا؛ هتل چهار ستاره باکیفیت در قلب کوتا
•    ‌هتل گرند ‌پالاس سانور؛ هتل چهار ستاره در وسط شهر
•    هتل اودارا؛ هتل سه ستاره در ساحل

بهترین هتل ها و محل های اقامت در بالی

غذاهای محلی بالی

تجربه میل غذاهای محلی هر منطقه و کشور بخش جذاب سفر بوده و می‌تواند شما را با دنیایی جدید روبه‌رو سازد. در بالی می‌توانید انواع غذاهای محلی نظیر پیسانگ گورنگ (موز سرخ شده)، می گورنگ (ترکیب نودل، سبزیجات و انواع گوشت)، ساته (یک نوع کباب مرغ)، ناسی کامپور (ترکیبی از برنج، سبزیجات و گوشت)، اسپرینگ رول‌های متنوع، گادو گادو (یک سالاد متفاوت) و بِبِک بِتوتو (اردک یا مرغ کبابی پر ادویه) را امتحان نمایید. این غذاها با ذائقه ما ایرانیان در تناسب هستند و می‌توانند شما را در شکم‌گردی بی‌نظیری یاری دهند. 

غذاهای محلی بالی

رستوران های معروف بالی

پس از گشت‌وگذار در بالی، میل غذایی دل‌انگیز و خوش‌طعم انرژی شما را بازمی‌گرداند و شما را سرشار می‌کند. پیدا کردن رستورانی باکیفیت با غذاهایی متنوع کاری سهل است و می‌توانید در دل بالی چندین رستوران بی‌نظیر را پیدا کنید. رستوران بامبو (دارای منو غذاهای دریایی)، رستوران لوکاور، رستوران کوکا، رستوران راجا (رستورانی برای حلال خورها)، رستوران باله اودانگ مانگ انگکینگ (ارائه غذاهای محلی بالی)، رستوران ایام باکار وانگ سولو، رستوران حلال بویز، رستوران ساحالی باوانگ مِراه، رستوران سایان هاوس، رستوران کات کچ کاسینا و رستوران کوبو (رستورانی با غذاهای اروپایی و مدیترانه‌ای) بهترین رستوران‌های موجود هستند که می‌توانید با توجه به ذائقه غذایی خود بهترین رستوران‌ها را انتخاب نمایید.

رستوران های معروف بالی
 

سخن پایانی

در اندونزی می‌توانید یکی از مجمع‌الجزایرهای خاص و منحصربه‌فردی به نام بالی را ببینید که با طبیعت معجزه‌آسای خود توانسته همه را مجذوب کند. در راهنمای سفر به بالی باید به شرایط آب‌وهوایی این منطقه، بهترین زمان سفر، اطلاعات مهم و عمومی بالی، وضعیت حمل‌ونقل، هتل‌ها و رستوران‌های موجود، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری و... بپردازید. سفر به بالی می‌تواند یکی از بهترین و مهیج‌ترین سفرهای شما باشد و دلیل این موضوع، وجود سواحل بی‌نظیر و طبیعت و شالیزارهای سرسبز است که می‌توانند نفس را در سینه شما حبس کنند و باعث متحیر ساختن شما شوند.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها