راهنمای سفر به عمان

راهنمای سفر به عمان

مقاصد بسیاری برای سفر به کشورهای مختلف وجود دارد تا بتوانید از طبیعت چشم‌نواز و جاذبه‌های دیدنی و تاریخی موجود در کشور مدنظر لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین کشورهای عرب‌زبان موجود در جهان که توانسته جزو بهترین کشورها برای سفر باشد، عمان به‌شمار می‌آید. پیش از سفر به عمان باید از وضعیت این کشور اطلاعات مفیدی در اختیار داشته باشید و با شرایط آب‌وهوایی، بهترین زمان سفر به عمان، چگونگی سفر و... آشنا شوید. کسب اطلاعات دقیق و مفید باعث می‌شود تا بتوانید سفری بی دردسر و بدون دغدغه را تجربه کنید و در حین سفر با کمبودی مواجه نشوید. بررسی راهنمای سفر به عمان انتخابی عالی و بی‌نقص به‌حساب می‌آید و می‌تواند شما را برای سفری مهیج و عالی آماده سازد.

راهنمای سفر به عمان

عمان کجاست؟

در میان کشورهای عرب‌زبان و مهم خاورمیانه، کشور عمان خودنمایی می‌کند که در دهانه خلیج فارس و همچنین حاشیه دریای عمان قرار گرفته و جلب توجه می‌کند. از نظر استراتژی این کشور جزو مهم‌ترین کشورها در جهان به‌حساب می‌آید و این موضوع به موقعیت و قرارگیری عمان وابسته است. در کنار همسایگی ایران می‌توان شاهد همسایگانی نظیر امارات، عربستان سعودی نیز بود. در بیشتر بخش‌های مرکزی عمان می‌توانید شنزارهای بزرگ را ببینید که با کوهستان‌های بسیار منحصربه‌فرد ترکیب شده‌اند و منظره‌ای زیبا را ایجاد نموده‌اند. پایتخت کشور عمان مسقط به‌شمار می‌آید که شهری ترکیبی بوده و از مدرنیته و سنت ایجاد شده است. در این شهر معماری‌ بسیار باشکوهی را شاهد خواهید بود و مساجد منحصربه‌فرد و طبیعت بکر و خاصی به‌چشم می‌خورند که باعث جلب توجه می‌شوند.

عمان کجاست؟

آب و هوا و بهترین فصل سفر به عمان

کشور عمان جزو آن دست از کشورها به‌حساب می‌آید که آب‌وهوایی گرم را شامل می‌شود و گرمایی طاقت‌فرسا در برخی از روزهای سال بر کشور یا برخی از مناطق حاکم می‌گردد. با توجه به این موضوع، زمستان می‌تواند بهترین زمان برای سفر به عمان باشد. حتی در برخی از مناطق این کشور در فصل زمستان وجود گرما احساس می‌شود؛ اما گرمای موجود قابل تحمل است. سردترین و بهترین زمان برای سفر به عمان آبان تا اوایل فروردین خواهد بود. در سردترین روزهای سال دمای هوا به 17 درجه می‌رسد.

آب و هوا و بهترین فصل سفر به عمان

سیستم حمل و نقل در عمان

بررسی سیستم حمل‌ونقل و توجه به آن در راهنمای سفر به عمان یکی از ملزومات به‌حساب می‌آید و باید به آن پرداخت. سیستم حمل‌ونقل در عمان تنوع بالایی ندارد و همانند دیگر کشورهای جهان نیست؛ در همین راستا معمولا مسافرانی که راهی این کشور می‌شوند اقدام به اجاره خودرو می‌نمایند. اجاره خودرو یکی از متداول‌ترین اقدامات به‌شمار می‌آید و می‌تواند در ترددهای شما بهترین انتخاب باشد. باید توجه داشت که اجاره خودرو هزینه نسبتا بالایی دارد و در صورت عدم تمایل به پرداخت مبلغ بالا، می‌توانید به سراغ تاکسی و اتوبوس روید.

سیستم حمل و نقل در عمان

چگونه به عمان سفر کنیم؟

در راهنمای سفر به عمان باید به چگونگی سفر به این کشور پرداخت و راه‌های دسترسی به آن را مورد بررسی قرار داد. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان به هوایی، دریایی و... اشاره نمود. شما با بررسی هر یک از آنها می‌توانید بهترین راه را متناسب با شرایط و ویژگی‌های خود انتخاب و راهی عمان شوید. در ادامه به بررسی هر یک از انواع روش‌های سفر به این کشور اشاره می‌کنیم.

سفر هوایی به عمان

ساده‌ترین راه سفر به هر شهر و کشوری، سفر هوایی به‌حساب می‌آید و می‌تواند در زمانی کوتاه شما را به مقصد برساند. برای پرواز هوایی از ایران می‌توانید دو راه را انتخاب کنید. پرواز مستقیم و پرواز غیرمستقیم دو راه پیش‌رو هستند که در پرواز غیرمستقیم، باید با شرکت‌های هواپیمایی اماراتی وارد این کشور شوید و برای مدتی کوتاه در امارات بمانید و سپس راهی عمان شوید. برای سفر هوایی مستقیم شما حدود 2 ساعت و ربع زمان نیاز دارید تا به مسقط، پایتخت عمان برسید. در پروازهای غیرمستقیم که توقفی میان پرواز صورت می‌گیرد، باید 6 ساعت از زمان خود را درنظر بگیرید.

سفر دریایی به عمان

اگر تمایل دارید تا با کشتی راهی عمان شوید باید بگوییم که مسیری متفاوت در انتظار شما قرار دارد. برای سفر دریایی باید در ابتدا با بندری که تمایل دارید تا در کشور عمان در آن حضور پیدا نمایید تماس بگیرید و اطلاعات دقیق آن را دریافت کنید. برای سفر دریایی باید از بندرعباس راهی شوید و این لوکیشن را به مقصد بندر خصب عمان ترک کنید. از جزیره قشم نیز شرایط برای سفر به عمان وجود دارد. در هر دو مسیر شما به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارید تا به عمان برسید. سفر دریایی به عمان ارزان‌تر از سفر هوایی به‌حساب می‌آید اما این روش کمی دشوارتر از مسیر هوایی خواهد بود. 

چگونه به عمان سفر کنیم؟

لزوم وجود ویزا برای سفر به عمان

در زمان بررسی راهنمای سفر به عمان، باید به این نکته توجه داشت که ایرانیان برای حضور در این کشور نیاز به ویزا دارند. اگر سفر شما کمتر از 14 روز به طول می‌انجامد پس نیازی به اخذ ویزا نیست و می‌توانید بدون ویزا راهی این کشور شوید. در شرایطی که نیاز به حضور بیشتر از 14 روز دارید پس باید ویزا تهیه کنید و جزو مهم‌ترین مراحل سفر به این کشور به‌حساب می‌آید. اخذ ویزا این کشور یکی از ساده‌ترین ویزاها در میان تمامی کشورهای دنیا به‌شمار می‌آید و به سادگی می‌توانید آن را دریافت کنید. اخذ ویزای الکترونیکی نیز قابل اجرا است و می‌توانید اینترنتی اقدام به دریافت ویزای عمان نمایید.

•    آدرس سفارت عمان در تهران: بلوار آفریقا، کوچه تندیس، پلاک 12
•    ساعت کاری سفارت عمان در تهران: شنبه تا چهارشنبه ساعت 8.5 صبح تا 2.5 بعدازظهر
•    شماره ‌تلفن سفارت عمان در تهران: 02122057641

لزوم وجود ویزا برای سفر به عمان

هزینه های سفر به عمان

با یک بررسی سر انگشتی می‌توانید به این موضوع پی ببرید که عمان کشوری ارزان نیست و باید برای اقدامات مختلف در این کشور، مبالغ متفاوتی بپردازید. بالا بودن قیمت حمل‌ونقل، اقامت در هتل، غذا و... دست‌دردست هم داده‌اند تا هزینه‌های سفر را افزایش دهند. به‌طور میانگین شما برای سفر به عمان و عدم ریخت‌وپاش باید 250 دلار برای هر روز درنظر بگیرید. این مبلغ مربوط به گشت‌وگذار، غذا و انواع تفریحات می‌شود.

هزینه های سفر به عمان

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

با بررسی اطلاعات و دانستنی‌های کاربردی عمان می‌توانید سفری بی‌نقص را تجربه کنید. در ادامه به برخی از اطلاعات مهم و کاربردی اشاره می‌کنیم.
•    فاصله زمانی با ایران: +۳۰ دقیقه
•    واحد پول: ریال عمانی
•    زبان رسمی: عربی
•    پیش شماره: +۹۶۸
•    شماره تماس اضطراری: ۹۹۹
•    نوع حکومت: سلطنتی
•    دین رسمی: اسلام

اطلاعات و دانستنی های کاربردی

امنیت در عمان

در میان تمامی کشورهای جهان عمان توانسته رتبه بالایی از لحاظ امنیتی داشته باشد. در این کشور قوانین سخت‌گیرانه بسیاری وجود دارد که اجازه تخلف و ناامنی را به هیچ فردی نمی‌دهد؛ در این شرایط امنیت بسیار بالایی بر کشور حاکم است و می‌توانید با خیالی آسوده سفر خود به عمان را کلید بزنید. توجه داشته باشید که برای برقراری امنیت در این کشور، باید تمامی نکات را رعایت کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نگردید.

سوغاتی‌های عمان

تنوع سوغاتی‌های موجود در عمان شما را شگفت‌زده می‌سازد و می‌توانید رنگارنگ‌ترین و بهترین اجناس را در این کشور تهیه کنید. خوراکی‌های مختلفی نیز به عنوان سوغاتی وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز بهره ببرید. خرمای عمان، لیکمات یا شیرینی عمانی، سفال، ادویه‌جات خاص، مندو یا صندوقچه تزیین شده، کندر، جواهرات عمانی، لباس سنتی عمان، خنجر، لوازم نقره با کنده‌کاری‌های خطوط عربی، مگنت، کوما یا کلاه مردانه، عطر آمواج و... انواع سوغاتی‌های موجود در کشور عمان به‌شمار می‌آیند.

سوغاتی‌های عمان

مهم ترین قوانین و نکات در عمان

قوانین مختلفی در هر کشور برقرار است که گردشگران باید آنها را رعایت کنند. کشور عمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید قوانین موجود را مورد توجه قرار دهید؛ همچنین توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا کیفیت سفر بالا رود و با مشکلات خاصی روبه‌رو نشوید. در ادامه راهنمای سفر به عمان به مهم‌ترین قوانین و نکات اشاره می‌کنیم.
•    در کشور عمان پوشش آزاد است و می‌توانید هر لباسی را بر تن کنید اما بهتر است که در انتخاب لباس کمی رعایت نمایید و لباس مناسب بپوشید.
•    شوخی کردن با فرهنگ و تاریخ این کشور یکی از خطوط قرمز به‌حساب می‌آید و بی احترامی به سلطان قابوس عواقب چندان جالبی ندارد.
•    در زمان نوشیدن آب باید به سراغ بطری‌های آب معدنی روید و از آنها استفاده کنید.

مهم ترین قوانین و نکات در عمان

شماره تلفن های ضروری

در راهنمای سفر به عمان باید به شماره‌های ضروری و مهم این کشور پرداخت و لیست آنها را تهیه کرد. در ادامه به مهم‌ترین شماره‌های موجود در این کشور اشاره می‌کنیم.
•    عمومی/کمک پلیس: 9999
•    مقر پلیس مسقط: 24560021
•    اورژانس بیمارستان سلطنتی: 96824599457
•    اتاق اورژانس KIMS عمان: 96824760123
•    آمبولانس شرکت توسعه نفت عمان: 96824677444

شماره تلفن های ضروری

جاهای دیدنی و گردشگری کشور عمان

در ادامه راهنمای سفر به عمان باید به جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این کشور پرداخت. کشور عمان نیز همانند دیگر کشورهای خاورمیانه از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری برخوردار است و توانسته با معماری‌های زیبا و تاریخچه‌ای غنی گردشگران را به سمت خود بکشاند. در ادامه به برخی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این کشور می‌پردازیم.

مسجد سلطان قابوس

بدون‌شک دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه در کشور عمان، مسجد سلطان قابوس به‌حساب می‌آید که بزرگ‌ترین مسجد در این کشور است. معماری حاکم بر مسجد سلطان قابوس مدرن و منحصربه‌فرد بوده و با ظرفیت 20 هزار نفری که دارد توانسته گردشگران را متحیر سازد. همین ویژگی مسجد سلطان قابوس است که باعث شده تا به جاذبه‌ای بی‌بدیل تبدیل شود و در میان کشورهای عربی حرفی برای گفتن داشته باشد. در این مسجد می‌توانید یکی از زیباترین، خوش نقش‌ونگارترین و بزرگ‌ترین فرش‌های جهان را ببینید که به دست ایرانیان بافته شده و باعث زیباتر شدن مجموعه گردیده است.

شهر صلاله

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که بر این باور هستند کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس بیابانی و خشک به‌حساب می‌آیند، اما این موضوع درباره شهر صلاله صادق نیست و با شهری بسیار سرسبز و عالی روبه‌رو هستید. در این منطقه می‌توانید آبشارهای بهشتی و دریاچه‌های مختلفی را ببینید که چشم‌اندازی بسیار زیبا را به شما تقدیم می‌کنند. شهر صلاله مرکز استان ظفار است و توانسته به لوکیشنی بسیار ایده‌آل برای گردشگران تبدیل شود.

وادی شاب

در کشور عمان وادی‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و توانسته‌اند یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری باشند. این دره‌ها و حوضچه‌ها بر زیبایی شهر و کشور افزوده‌اند و محیطی بی‌نظیر را ایجاد نموده‌اند. وادی شاب در نزدیکی شهر مسقط قرار گرفته و از چندین بخش تشکیل شده است. وجود چندین بخش حوضچه و بخش‌های صخره‌ای، که گردشگران در حوضچه‌های موجود به آب‌تنی می‌پردازند و تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کنند.

خانه اپرای سلطنتی

به دستور سلطان قابوس یکی از شاهکارهای معماری در عمان ایجاد شد که به خانه اپرای سلطنتی شهرت دارد. این مجموعه یکی از باشکوه‌ترین بناهای ایجاد شده به‌حساب می‌آید که می‌تواند 1100 نفر را در خود بگنجاند. در این مجموعه فاخر تنها اپرا برپا نمی‌شود و می‌توان از صحنه تئاتر آن بهره برد.

خانه اپرای سلطنتی

بهترین هتل ها و محل های اقامت در عمان

اقامت در عمان یکی از مهم‌ترین اقدامات به‌حساب می‌آید تا شرایط برای سفری عالی مهیا شود. تنوع هتل‌های موجود در این کشور بسیار است و همین موضوع باعث شده تا دست شما برای انتخاب باز باشد. 
•    هتل کمپینسکی: در دل شهر مسقط می‌توانید تجربه‌ای بسیار لوکس داشته باشید و از امکانات بسیار منحصربه‌فردی نظیر استخر روباز و بسته، سالن‌های ورزشی، رستوران‌های متنوع و... بهره ببرید.
•    هتل صلاله گاردنر: در کنار طبیعت بکر و بی‌نظیر شهر صلاله می‌توانید اقامت در هتل گاردنر را انتخاب کنید و از مناظر زیبا، خدمات باکیفیت و اقامتی بی‌نقص بهره ببرید.
•    هتل اینترکنتیننتال: یکی دیگر از هتل‌های لوکس موجود در عمان که در منطقه القرم قرار گرفته، می‌تواند امکانات بی‌نقصی را به شما ارائه دهد. نزدیکی این هتل به مراکز تجاری و تفریحی باعث شده تا یکی از بهترین اقامتگاه‌ها به‌حساب آید.

بهترین هتل ها و محل های اقامت در عمان

بهترین مراکز خرید و بازارها در عمان

بازارگردی و خرید یکی از عالی‌ترین قسمت‌های سفر به‌شمار می‌آید و می‌تواند سفر ما را مهیج‌تر نماید. مراکز خرید و بازارهای مختلفی در دل عمان ایجاد شده که برخی از آنها بافتی سنتی دارند و جزو بازارهای قدیمی کشور به‌شمار می‌آیند. اجناس موجود در این بازارها شما را متحیر می‌سازند و سبب می‌شوند تا بتوانید بهترین سوغاتی‌ها را تهیه کنید.
•    بازار سیب: واقع در شهر صلاله که مناسب برای خرید سفال، حصیر، صنایع دستی و... است.
•    بازار نیزوا: واقع در شهر نیزوا که برای خرید خرما، ادویه‌جات، صنایع دستی، خنجرهای عمانی و... انتخابی عالی به‌حساب می‌آید.
•    بازار مطرح: بازاری قدیمی در مسقط که برای تهیه پارچه‌های رنگارنگ، سوغاتی‌های سنتی، صنایع دستی محلی و... انتخابی هوشمندانه است.

بهترین مراکز خرید و بازارها در عمان

غذاهای معروف عمان

کشور عمان را به غذاهای لذیذ و خوش‌طعم می‌شناسند و می‌توانید در زمان سفر به این کشور از طعم بهشتی غذاهای موجود لذت ببرید. نان عمانی، کباب شووا، شاورما، هریس، حلوا، مشوی و... از پرطرفدارترین غذاها و خوردنی‌های عمان هستند که در ادامه به بررسی چندین غذای معروف و عالی این کشور می‌پردازیم.

مجبوس

مجبوس یا کبسا و مکبوس، یکی از غذاهای بی‌نظیر موجود در عمان است که از ترکیب برنج، گوشت و... ایجاد می‌شود. وجود زعفران، ادویه‌های مختلف و... باعث می‌شود تا ترکیبی بهشتی ایجاد گردد و طعمی نزدیک به غذاهای ایرانی ایجاد شود.

کباب شووا

کباب شووا یکی از غذاهای خاص و عالی موجود در عمان به‌حساب می‌آید که طرفداران بسیاری دارد و برای مراسم‌های مهم مثل عید فطر از آن استقبال می‌شود. این کباب نوعی کباب بره به‌حساب می‌آید و فرآیند تهیه آن کمی دشوار و طولانی است. طعم لذیذ این کباب شما را متحیر می‌سازد و بافت نرم و عالی آن همیشه در ذهن باقی می‌ماند.

کباب مشکاک

کباب و انواع آن در کشور عمان طرفداران بسیاری دارد و می‌توانید در کباب مشکاک شاهد گوشت گوسفند، مرغ یا گاو باشید. در کنان کباب مشکاک نان مخصوص عمانی نیز وجود دارد که ترکیبی عالی را ایجاد می‌کنند. این کباب خوش‌طعم نیز در مراسم‌ها و جشن‌ها و مهمانی‌ها تهیه و ارائه می‌شود.

غذاهای معروف عمان

سخن پایانی

در راهنمای سفر به عمان می‌بایست به فاکتورهای مختلفی توجه کنید تا بتوانید سفری آرامش‌بخش و عالی را تجربه نمایید. بررسی زبان و آداب‌ورسوم مردم عمان، نوع پوشش، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری موجود، شرایط آب‌وهوایی و... فاکتورهایی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. برخلاف تصور بسیاری از افراد که بر این باور هستند که کشورهای حاشیه خلیج فارس کشورهایی بیابانی به‌حساب می‌آید، می‌توانید در کشور عمان شاهد آبشارها و دریاچه‌های مختلفی باشید که مناطق سرسبز و عالی را ایجاد کرده‌اند. کشور عمان شرایط مناسبی دارد تا با کشتی راهی این کشور شوید و از خلیج فارس و آب‌های آرامش‌بخش آن لذت ببرید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها