تپه های گنجشک مسکو

تپه های گنجشک مسکو

بدون شک کشور روسیه و پایتخت آن، مسکو توانسته‌اند با وسعت بی‌نظیر خود جاذبه‌های دیدنی مدهوش کننده‌ای را در خود جای دهند و زیبایی را به گردشگران عرضه دارند. در این میان، تپه‌های گنجشک مسکو می‌تواند نظر شما را جلب کند و سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. تپه‌های گنجشک بر روی تپه‌ای بلند قرار دارد که به رودخانه مسکو مشرف است و می‌توانید زیباترین منظره را از آن بالا شاهد باشید. منظره پانوراما شهر و لمس نسیم باد و حضور دل‌نواز خورشید می‌تواند تجربه‌ای عالی را برای شما رقم بزند. در تپه‌های گنجشک مسکو در کنار آرامشی وصف نشدنی می‌توانید خیابان‌های پر تردد، ساختمان‌های سر به فلک کشیده شده، مردمان شاد و... را شاهد باشید.

تپه های گنجشک مسکو

موقعیت تپه های گنجشک مسکو

یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی مسکو و روسیه، تپه‌های گنجشک به‌حساب می‌آید که جزو دیدنی‌های طبیعی و گردشگری این شهر و کشور به‌شمار می‌آید. این تپه تا ارتفاع 85 متر نیز می‌رود و در بلندترین نقطه شهر ایجاد شده تا به خوبی شهر، زیر پاهای اهالی و گردشگران قرار بگیرد. تپه‌های گنجشک توانسته همانند پارک جنگلی باشد و در دل خود درختانی را جای داده که سر به فلک کشیده‌اند و محیطی سرسبز را ایجاد نموده‌اند. این فضای آرامش‌بخش و رویایی برای قرارهای عاشقانه بهترین موقعیت را دارد و می‌تواند آرامشی خاص را به شما القا کند. آب‌وهوای حاکم بر این منطقه بسیار مطلوب است و می‌توانید زیباترین خاطرات را در تپه‌های گنجشک مسکو برای خود رقم بزنید. 

موقعیت تپه های گنجشک مسکو

پیشینه تپه های گنجشک مسکو

شهرت تپه‌های گنجشک مسکو از دیرباز همگان را به خود درگیر ساخته و توانسته نامی آشنا برای گردشگران و اهالی روسیه باشد. روستایی با نام "ووروبیوو" در شهر مسکو وجود دارد که این تپه در نزدیکی آن ایجاد شده و دقیقا همین نام را به زبان روسی بر روی آن نهاده‌اند. همسر تزار روسیه در قرن پانزدهم، این روستای بی‌نظیر را خریداری نمود تا بتواند برای خود عمارتی لوکس را ایجاد کند. یک صومعه در قرن هفدهم و یک کارخانه در قرن هجدهم در این روستا ایجاد شد و با گذر زمان کلیسای مسیح نیز بنا گردید که به رونق بیشتر منطقه انجامید.
دلیل اصلی تپه‌های گنجشک و ایجاد آن چیست؟ در واقع این تپه‌ در طول زمان محلی عالی برای نظارت و بررسی شهر بود و وظیفه حفاظت از شهر را بر عهده داشت. در حال حاضر تپه‌های گنجشک مسکو در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است و جزو مجموعه‌های تاریخی و محافظت شده به‌شمار می‌آید. تپه‌های گنجشک توانسته به عنوان شاهکاری معماری و تاریخی به‌شمار آید و دل‌ها را تسخیر کند.

پیشینه تپه های گنجشک مسکو

معرفی بخش‌های مختلف تپه های گنجشک مسکو

در دل تپه‌های گنجشک می‌توانید بخش‌های مختلفی را شاهد باشید که هر یک از بخش‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا بهترین لحظات را برای شما ایجاد نمایند. در ادامه به تمامی بخش‌های این تپه می‌پردازیم.

تراس

بر روی تپه‌های گنجشک تراسی ایجاد شده تا محیطی عالی و دل‌انگیز برای گردشگران به وجود آید و از ارتفاعی بالغ‌بر 85 متر، شهر را نظاره نمایند. از این ارتفاع می‌توانید نمایی از شهر را به دیدگان خود تقدیم کنید و همچنین از طبیعت و سرسبزی و هوایی مطبوع سرشار شوید. در این بخش از تپه‌های گنجشک امکانات رفاهی نیز وجود دارد تا بتوانید نیازات خود را رفع نمایید. زمانی که بر روی تراس قرار می‌گیرید می‌توانید استادیوم المپیک 1980 که در مقابل شما وجود دارد را ببینید یا کلیسای مسیح نجات‌بخش که یکی از آثار برجسته مسکو به‌شمار می‌آید را نظاره نمایید.

پارک جنگلی

در دامنه تپه، پارکی جنگلی خودنمایی می‌کند که دشت‌هایی پوشیده از درختان سر به فلک کشیده را در خود دارد. این پارک کاملا طبیعی ایجاد شده و بیش‌از 1000 نوع گیاه مختلف و جانور در آن زندگی می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه، جاری بودن چشمه‌ها و دریاچه‌های مختلف است که توانسته جذابیت پارک جنگلی و تپه‌های گنجشک مسکو را افزایش دهد. در این پارک جنگلی فضاهایی ایجاد شده تا بتوانید در آنجا استراحت نمایید و به تفریح بپردازید. در قسمت جنوبی پارک می‌توانید قایق‌رانی کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر کسب نمایید. در حالت کلی، این پارک منحصربه‌فرد می‌تواند بهترین مکان برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت باشد.

صومعه آندریوسکی

بدون‌شک یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی موجود در مسکو که در سال 1648 به عنوان مدرسه مذهبی تاسیس شد، صومعه آندریوسکی به‌شمار می‌آید. می‌توان گفت که این صومعه یکی از اولین موسسات آکادمیک در شهر مسکو بوده و معماری باروک توانسته جلوه‌ای خاص به بنای صومعه ببخشد. دورواطراف صومعه پوشیده از باغ‌های شاداب و باطراوت است که جذابیت این مکان را چندین برابر نموده‌اند. در این مکان آرامشی وصف‌نشدنی در انتظار شما قرار دارد که می‌تواند روح را جلا دهد.

برپایی جشن‌ ها و مراسم های فرهنگی

با توجه به وسعت بسیار در تپه‌های گنجشک و وجود محیطی آرامش‌بخش و دل‌انگیز، مراسم‌های بسیاری در ماه‌های مختلف در این محیط عالی برپا می‌شوند. انواع فستیوال‌ها، مراسم‌های مذهبی و... باعث شده‌اند تا محبوبیت تپه‌های گنجشک مسکو افزایش پیدا کند. در واقع این تپه‌ها به عنوان مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز شناخته می‌شوند و مردم از آن استقبال بی‌نظیری می‌کنند.

رستوران های متنوع

یکی دیگر از بخش‌های تپه‌های گنجشک مسکو، انواع رستوران‌ها است که می‌توانید در هر یک از آنها غذایی لذیذ و دل‌انگیز را میل کنید. رستوران‌های موجود انواع غذاهای دریایی، بین‌المللی و محلی مسکو را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با فراغت بال بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

صومعه آندریوسکی

چگونگی دسترسی به تپه های گنجشک مسکو

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد تپه‌های گنجشک مسکو، راه‌های دسترسی مختلفی برای این منطقه قرار داده‌ شده تا افراد بتوانند بدون دغدغه راهی تپه‌های گنجشک شوند. یکی از ساده‌ترین و همچنین مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این مجموعه، استفاده از مترو است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو موجود، ایستگاه وروبیوو گوری به‌شمار می‌آید که دقیقا کنار پل و در پایین تپه خودنمایی می‌کند. پس از رسیدن به ایستگاه باید حدود 15 الی 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به تپه برسید. اگر شرایط پیاده‌روی ندارید می‌توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به نزدیکی تپه برسانید. برای رسیدن به بالای تپه دو راه وجود دارد؛ استفاده از تله‌کابین یا پیاده‌روی. افرادی که تمایلی به راه رفتن دارند اما شرایط مناسبی برای پیاده‌روی ندارند می‌توانند از تله‌کابین بهره ببرند. مسیر تله‌کابین دوطرفه است و می‌توانید برای بازگشت نیز از آن بهره ببرید و به سرعت به پایین تپه برسید.

چگونگی دسترسی به تپه های گنجشک مسکو

امکانات اطراف تپه‌های گنجشک مسکو

با توجه به آنکه تپه گنجشک جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر به‌حساب می‌آید و در حاشیه رود مسکو قرار گرفته، امکانات مختلفی را دورواطراف خود جمع نموده که می‌توانید از آنها بهره ببرید. یکی از جذاب‌ترین امکانات موجود در اطراف تپه گنجشک‌ها، دانشگاه دولتی مسکو است. این دانشگاه با ساختمان زیبای خود جزو مهم‌ترین نمادهای شهر به‌حساب می‌آید و با تاریخچه غنی و خاص خود توانسته نظرها را به خود جلب کند. علاوه‌بر این، امکانات دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به هر یک از آنها اشاره می‌شود. 

کافه ‌ها، رستوران‌ ها و فروشگاه‌ های مختلف

علاوه‌بر وجود دانشگاه می‌توانید کافه‌ها، رستوان‌ها و فروشگاه‌های مختلفی را ببینید و از وجود آنها لذت ببرید. فروشگاه‌های موجود امکانات عالی را به شما عرضه می‌کنند و همچنین می‌توانید خریدی لوکس و عالی از بهترین برندها داشته باشید. رستوران‌های موجود نیز از کیفیت بسیار عالی برخوردار هستند و غذاهای متنوعی را طبخ می‌کنند.

امکانات ورزشی

در اطراف تپه‌های گنجشک مسکو می‌توانید امکانات ورزشی زمستانی را شاهد باشید که به اسکی و پیست اسکی می‌توان اشاره داشت. علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی این شرایط مناسب را در پیش دارند که بتوانند در پیست موجود که از کیفیت بسیار عالی برخوردار است لذت ببرند و هیجانی وصف نشدنی را تجربه نمایند. 

مسیرهای دوچرخه سواری

به دلیل سرسبزی و هوایی مطبوع، دوچرخه‌سواری در تپه‌های گنجشک می‌تواند روح را به پرواز درآورد. در واقع، اطراف این تپه‌ها مسیری برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و از مسیر و شرایط موجود لذت ببرید.

امکانات اطراف تپه‌های گنجشک مسکو

هزینه و ساعت بازدید از تپه های گنجشک

با توجه به عمومی بودن تپه‌های گنجشک، شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای به این لوکیشن بی‌نظیر بروید و لذت ببرید. ساعت ورود نیز کاملا آزاد است و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید راهی تپه‌های گنجشک شوید. توجه داشته باشید که غروب آفتاب می‌تواند از روی تراس تپه‌های گنجشک بسیاری دیدنی و جذاب باشد.

هزینه و ساعت بازدید از تپه های گنجشک

جاذبه های دیدنی نزدیک به تپه‌ های گنجشک

پس از گشت‌وگذار و لذت بردن از منظره و طبیعت می‌توانید راهی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف شوید و از روز خود استفاده کنید. در ادامه به برخی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نزدیک تپه‌های گنجشک مسکو اشاره می‌کنیم.
•    کلیسای مسیح نجات دهنده: حدود ۷٫۵ کیلومتر 
•    کلیسای جامع سنت باسیل: ۹٫۲ کیلومتر
•    آرامگاه لنین: حدود ۹٫۳ کیلومتر 
•    میدان سرخ: ۹٫۴ کیلومتر
•    کاخ کرملین: ۱۰٫۸ کیلومتر
•    میدان مانژ: حدود ۱۱٫۲ کیلومتر

جاذبه های دیدنی نزدیک به تپه‌ های گنجشک

رستوران های نزدیک به تپه های گنجشک

با توجه به اهمیت بسیار زیاد تپه‌های گنجشک و تردد گردشگران و مسافران، رستوران‌های متعددی در این بخش از شهر ایجاد شده‌اند تا رفاه گردشگران و اهالی به خوبی تامین گردد. رستوران جوجو یکی از رستوران‌های باکیفیت نزدیک به تپه است که در فاصله ۱.۷ کیلومتری قرار دارد و به غذاهای ایتالیایی و باکیفیتی که ارائه می‌دهد مشهور است. رستوران لاستوچکا نیز یکی دیگر از رستوران‌های حائز اهمیت نزدیک تپه به‌شمار می‌آید که ۴.۹ کیلومتر از تپه فاصله دارد و در صورت تمایل به چشیدن غذاهای لیتوانیایی می‌توانید این رستوران بی‌نظیر را مقصد خود قرار دهید. رستوران‌های المپین و آلماز نیز جزو رستوران‌های مطرح هستند که به ترتیب در فاصله‌های ۵ و ۵.۵ کیلومتری از تپه قرار دارند و غذاهای آسیایی و مدیترانه‌ای مرغوبی را ارائه می‌کنند.

رستوران های نزدیک به تپه های گنجشک

هتل های نزدیک به تپه های گنجشک ها

تنوع هتل‌های نزدیک به تپه‌های گنجشک مسکو بسیار است اما بهترین و شاخص‌ترین هتل‌های موجود به شرح زیر هستند.

هتل رادیسون

هتل رادیسون با 5 ستاره خود و امکانات بی‌نظیری که ارائه می‌دهد بدون‌شک می‌تواند شبی منحصربه‌فرد را برای شما ایجاد کند. این هتل لوکس و مجلل در 6.7 کیلومتری از تپه قرار گرفته و می‌توانید خود را در زمانی کوتاه به مقصد برسانید. خشک‌شویی، سونا، جکوزی، ماساژ، ترانسفر فرودگاهی، باشگاه بدنسازی، اینترنت رایگان، رستوران، گاو صندوق و... از انواع امکاناتی به‌حساب می‌آیند که در اختیار شما قرار می‌گیرند.

هتل پاریس

یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره موجود در شهر مسکو که به تپه‌های گنجشک نیز نزدیک است و در فاصله 2.6 کیلومتری از آن قرار گرفته، هتل پاریس به‌حساب می‌آید. تنوع اتاق‌های موجود در این هتل مطلوب است و می‌توانید از امکانات مختلفی نظیر سالن کنفرانس، اینترنت رایگان، رستوران، کافی‌شاپ، انبار چمدان، خشک‌شویی، صندوق امانات (در اتاق)، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته و... بهره ببرید.

هتل هیلز

در فاصله 2.8 کیلومتری از تپه می‌توانید هتل هیلز را شاهد باشید که جزو هتل‌های باکیفیت و خوش‌قیمت شهر به‌شمار می‌آید. این هتل امکاناتی نظیر اتاق کنفرانس، پذیرایی نوشیدنی، اینترنت اتاق، پارکینگ، رستوران، بدنسازی، خشک‌شویی و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هتل رادیسون

سخن پایانی

شهر مسکو همیشه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری خود نظیر تپه‌های گنجشک توانسته زیبایی‌های بسیاری را نمایان سازد. این تپه در قرن پانزدهم میلادی در نزدیکی روستایی با نام ووروبیوو ایجاد شد و با احداث کلیسا، کارخانه و... رونق بسیاری گرفت. در این منطقه از شهر می‌توانید زیباترین صحنه را شاهد باشید. در واقع تپه‌های گنجشک مسکو به شهر مشرف است و می‌توانید در میان انبوهی از گل‌وگیاه و درختان سر به فلک کشیده، به تماشای شهر بنشینید و آرامشی خاص را تجربه کنید. وجود تله‌کابین راه را سهل نموده تا بتوانید به سادگی به بالای تپه بروید و از آن بالا، زیبایی را به دیدگان خود تقدیم کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها