راهنمای سفر به کوش آداسی

راهنمای سفر به کوش آداسی

با یک سرچ ساده می‌توانید به کل نقاط جهان دسترسی داشته باشید و با برخی از ویژگی‌های موجود در آن منطقه آشنا شوید. بدون شک برای کشف جاها و مکان‌های جدید باید کمی ریسک کنید و دل خود را به دریا بزنید. در زمان سفر به ترکیه همه افراد به فکر آنتالیا و استانبول هستند، غافل از این که بهشت دیگری نیز در این کشور وجود دارد و می‌تواند سفری رویایی را برای شما رقم بزند. در راهنمای سفر به کوش آداسی می‌بایست با موقعیت جغرافیایی، آب‌وهوای این منطقه، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، تفریحات،سوغاتی‌ها و... آشنا شوید تا بتوانید سفری بی‌نقص را پشت‌سر بگذارید. 

راهنمای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی کجاست؟

پیش از آگاهی پیدا کردن از هر چیز باید بدانید که کوش آداسی در کدام بخش قرار دارد. این شهر جزو استان آیدین و بخشی از سواحل دریای اژه را به خود اختصاص داده است. در همسایگی این شهر می‌توان سلجوق از شمال، سوکه از جنوب شرق و گرمنجیک در شمال شرق را شاهد بود. اگر بخواهید از ازمیر به کوش آداسی سفر کنید باید 95 کیلومتر و اگر از مرکز شهر آیدین تمایل به حرکت به سمت کوش آداسی را داشته باشید باید 71 کیلومتر را پشت‌سر بگذارید. 

کوش آداسی کجاست؟

آب و هوای کوش آداسی در فصول مختلف

بدون شک کوش آداسی در هر فصلی یک شرایط خاص و متفاوتی دارد و باید پیش از سفر به این شهر از شرایط جوی و آب‌وهوای حاکم آگاهی پیدا کرد. در ادامه به بررسی آب‌وهوای کوش آداسی در فصول مختلف می‌پردازیم.
•    فصل بهار: فصل بهار از مارس شروع و به می می‌انجامد. با توجه به آمار‌های نشان داده شده از سال‌های قبل می‌توان شاهد میانگین دمای 20 درجه‌ای بود که هوایی بسیار معتدل و عالی را ارائه می‌دهد.
•    فصل تابستان: ماه‌های جون تا آگوست مربوط به تابستان هستند که در این فصل دمای هوا به 26 درجه می‌رسد؛ اما می‌توان شاهد بارندگی در برخی از روزهای این فصل بود.
•    فصل پاییز: ماه سپتامبر تا نوامبر به فصل پاییز اختصاص دارند که میانگین دمای 10 درجه‌ای در شهر حاکم است. در این فصل می‌توانید شاهکار خلقت را به تماشا بنشینید و منظره‌ای بسیار دل‌انگیز را در ذهن خود به ثبت برسانید.
•    فصل زمستان: ماه دسامبر تا فوریه به زمستان‌های خلوت کوش آداسی اختصاص دارند که میانگین هوا به  5 درجه می‌رسد. در این فصل بارش باران و برف حتمی است و اگر به باران علاقه‌ای ندارید پس فکر سفر در این فصل را از سر بیرون کنید.

آب و هوای کوش آداسی در فصول مختلف

مدارک مورد نیاز برای کوش آداسی

یکی از بهترین موضوعات که باعث شده تا توجه افراد به شهرهای ترکیه جلب شود، عدم نیاز به ویزا است. شما می‌توانید بدون نیاز به صدور ویزای توریستی راهی ترکیه شوید و به شهر کوش آداسی سفر کنید. سفر با تور می‌تواند دغدغه‌های شما را بسیار کاهش دهد و شرایط برای سفری عالی فراهم شود. از سری مدارک مورد نیاز می‌توان به پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار، فیش پرداخت عوارض خروج از کشور و شناسنامه اشاره داشت. 

مدارک مورد نیاز برای کوش آداسی

راه‌ های رسیدن به کوش آداسی

فاصله کوش آداسی تا ایران بسیار زیاد است و سفر زمینی امری غیر معقول به‌حساب می‌آید؛ اما می‌توانید به مسیر زمینی بپردازید و راهی کوش آداسی شوید. باید توجه داشته باشید که تورهای زمینی شهر کوش آداسی را مقصد قرار نمی‌دهند و شما باید با خودرو شخصی راهی این شهر شوید. بهترین و رایج‌ترین راه، هواپیما است که با رزرو بلیط می‌توانید راهی کوش آداسی شوید. نکته مهم این است که این شهر فرودگاه ندارد و شما باید بلیط فرودگاه یکی از شهرهای نزدیک را تهیه کنید و سپس با طی مسیری کوتاه خود را به کوش آداسی برسانید. معمولا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر مقصد بسیاری از مسافران است و با طی 90 کیلومتر می‌توانید خود را به کوش آداسی برسانید. برای طی مسیر فرودگاه تا کوش آداسی نیز تاکسی، اتوبوس و قطار بهترین وسایل حمل‌ونقل هستند. 

راه‌ های رسیدن به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

در راهنمای سفر به کوش آداسی باید گفت که انتخاب بهترین زمان سفر به سلیقه شما وابسته است. برخی افراد به گرمای هوا و دل‌سپردن به آفتاب علاقه دارند و برخی دیگر به تماشای بارش برف و قدم زدن در هوایی سرد علاقه‌مند هستند. در حالت کلی، بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی تابستان، بهار و اوایل پاییز است. در تابستان می‌توانید شاهد برپایی تورهای مسافرتی بسیاری باشید که به سمت این شهر روانه می‌شوند تا زیبایی‌های منحصربه‌فردی را به نمایش بگذارند. شلوغ‌ترین ماه‌های این شهر به جولای، ژوئن و می اختصاص دارند و در این ماه‌ها می‌توانید شاهد گران‌تر بودن اجناس، هتل‌ها و... باشید. در ماه نوامبر خلوت‌ترین شرایط را می‌بینید که در این فصل قیمت‌ها نیز کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

بهترین جاذبه های دیدنی موجود در کوش آداسی

تنوع جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در این شهر و در راهنمای سفر به کوش آداسی بسیار است و می‌توانید با توجه به سلیقه خود جاذبه‌های بسیاری را مقصد خود قرار دهید و در برنامه خود بگنجانید. در ادامه به بررسی جاذبه‌های موجود در این شهر می‌پردازیم. 

بهترین مکان‌های تاریخی کوش آداسی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید کوش آداسی شهری غنی و دیرینه است و قدمتی طولانی دارد و توانسته جاذبه‌های تاریخی بسیاری را در خود جای دهد. در سفر به این شهر می‌توانید مکان‌های تاریخی بسیاری را ببینید و از آن همه قدرت و تمدن به وجد آیید. در ادامه به بهترین مکان‌های تاریخی موجود در کوش آداسی اشاره می‌کنیم.
•    قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle)
•    کادیکالسی آنایا اکسکویشنز (Kadikalesi Anaia Excavations)
•    غار زئوس (Cave Zeus)
•    مجسمه دست صلح (Hand of Peace Sculpture)
•    مجسمه آتاتورک (کوش آداسی) (Ataturk Statue)
•    حمام ترکی اوتومان (Ottoman Turkish Bath)
•    مجسمه پوزئیدون (Statue of Poseidon)

زیباترین سواحل کوش آداسی

سواحل رویایی و چشم‌نواز کوش آداسی زبان‌زد همگان است و می‌توانند در کنار آب‌های زلال، هوایی پاکیزه، موجودات دریایی و... زیباترین تصویر را به دیدگان شما تقدیم کنند. در سواحل کوش آداسی می‌توانید زیباترین عکس‌ها را به ثبت برسانید و تنی به آب زنید و نهایت لذت را ببرید. لیدیز بیچ (Ladies Beach)، سیلور سند بیچ (Silver sands beach)، داون تاون بیچ (Downtown Beach)، اوزون پلاژ (Uzun Plaj)، سوی بیچ (Sevgi Beach) و جزیره پیجن (جزیره کبوتر) بهترین سواحل موجود هستند که شما را به دنیای آرامش و فراغت‌بال سوق می‌دهند.

بهترین پارک‌ های آبی کوش آداسی

کشور ترکیه به پارک‌های آبی جذاب و مجهز معروف است و توانسته در این زمینه سنگ‌تمام بگذارد. شهر کوش آداسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توانید پارک‌های آبی بسیار باکیفیت و مجهزی را در آن شاهد باشید. این پارک‌های آبی می‌توانند روز شما را بسازند و خاطرات بسیار جالبی را برای شما رقم زنند. پارک آدالند (Adaland)، آکوا فانتزی (Aquafantasy) و لانگ بیچ آکواریزورت (Longbeach Aquaresort) از بهترین پارک‌های آبی موجود در کوش آداسی هستند.

بهترین پارک‌ های آبی کوش آداسی

فستیوال های کوش آداسی

فستیوال‌ها بدون شک از جذابیت‌های سفر هستند که می‌توانند سفری مهیج و عالی را برای ما رقم بزنند. برخی افراد علاقه بسیاری به حضور در فستیوال را دارند و تجربه این مراسم‌ها می‌تواند جذاب باشد. در ادامه به معرفی بهترین فستیوال‌های کوش آداسی می‌پردازیم.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی (Golden Pigeon Music Festival)

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی قدمت حدود 25 ساله دارد و هر سال در ماه ژوئن می‌توانید شاهد برپایی این فستیوال باشید. بدون شک فستیوال موسیقی کبوتر طلایی مورد پسند علاقه‌مندان به موسیقی است و این فستیوال توانسته به یکی از بهترین فستیوال‌های موسیقی پاپ در ترکیه تبدیل شود.

جشن عروج (Feast of Assumption)

در جشن عروج حضرت مریم به عرش می‌توانید در یکی از خاص‌ترین‌ فستیوال‌ها شرکت کنید. این فستیوال برپای عقیده و سنت دیرینه‌ای است که به کلیسای کاتولیک و ارتودوکس شرقی مربوط می‌شود. عقیده بر این است که پس از پایان یافتن زندگی حضرت مریم، روح و جسم ایشان به سمت عرش رفته و شهر کوش آداسی هر سال در اواسط ماه آگوست این جشن را برپا می‌کند.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی

وسایل حمل و نقل در کوش آداسی

برای جابه‌جا شدن در کوش آداسی می‌توانید هم از تاکسی و هم از دلموش استفاده کنید. این دو وسیله نقلیه جزو اصلی‌ترین وسایل حمل‌ونقل شهر به‌حساب می‌آیند که قیمت تاکسی در این شهر همانند دیگر شهرهای جهان بالا است. اگر بخواهید تا خود را به شهرهای دیگر ترکیه برسانید نیز شرایط فراهم شده تا بتوانید بدون نگرانی راهی دیگر شهرها شوید. ترمینال کوش آداسی می‌تواند شما را راهی شهرهایی نظیر ماماریس، ازمیر، آنتالیا، استانبول، آنکارا و... کند.

وسایل حمل و نقل در کوش آداسی

اطلاعات ضروری کوش آداسی

پیش از سفر باید راهنمای سفر به کوش آداسی را مورد بررسی قرار دهید و از اطلاعات ضروری این شهر آگاهی پیدا کنید. در ادامه به اطلاعات ضروری کوش آداسی می‌پردازیم.
•    دین رسمی: اسلام
•    اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب‌تر
•    جمعیت کوش آداسی: 64,359 نفر
•    پول رایج: لیر
•    زبان رسمی: ترکی
•    کد شماره گیری ترکیه: ۹۰+
•    پیش شماره کوش آداسی: 256
•    شماره پلیس: 155
•    شماره آمبولانس: 122
•    شماره آتش نشانی: 110

 

بهترین هتل های کوش آداسی

تنوع هتل‌های موجود در کوش آداسی بسیار است و دلیل این موضوع، توریستی بودن شهر است. در کنار آن همه زیبایی و چشم‌اندازهای مدهوش کننده می‌توانید شبی آرامش‌بخش و عالی را در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید و خود را برای گشت‌وگذاری جانانه آماده نمایید. در ادامه به برخی از بهترین هتل‌های موجود در کوش آداسی می‌پردازیم.

هتل رامادا ریزورت بای ویندهام کوش آداسی Ramada Resort by Wyndham Kusadasi

اگر به دنبال اقامتی رویایی و خاص هستید، بدون شک هتل رامادا ریزورت بای ویندهام بهترین انتخاب است. در این هتل 5 ستاره می‌توانید از امکانات بسیار ویژه‌ای بهره ببرید و مهر تاییدی بر سفر لوکس خود زنید. آرایشگاه زنانه و مردانه، سالن بازی مخصوص کودکان، سالن بیلیارد، تنیس روی میز، دارت، ورزش‌های آبی، خدمات ماساژ، سونا، حمام بخار، باشگاه ورزشی، در دسترس بودن اینترنت بی‌سیم رایگان، خدمات تبدیل ارز، ترانسفر فرودگاهی، اتوکشی، خشکشویی، فروشگاه و... از انواع خدمات موجود هستند که با بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌شوند. این هتل تنها 80 کیلومتر با فرودگاه عدنان مندرس ازمیر فاصله دارد و 485 اتاق بزرگ و مجلل، آماده خدمت‌رسانی هستند. 

هتل پالمین Palmin Hotel

هتل پالمین یکی از بهترین هتل‌های موجود در کوش آداسی است که چهار ستاره را به خود اختصاص داده و امکانات بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. پارکینگ خصوصی رایگان، مرکز آبگرم و سلامتی با حمام ترکی، جکوزی و اتاق ماساژ، رستوران سلف سرویس و کافه برای سرو انواع نوشیدنی، بازی‌های تنیس روی میز، بیلیارد و دارت، امکان استفاده از اینترنت رایگان، استخر بزرگ روباز به همراه سرسره‌های آبی و... از امکانات عالی موجود در این هتل به‌حساب می‌آیند. این هتل تنها 500 متر با ساحل لیدیز فاصله دارد و می‌توانید به سادگی خود را به ساحل برسانید؛ همچنین فاصله 84 کیلومتری با فرودگاه عدنان مندرس ازمیر باعث شده تا این هتل مورد توجه قرار گیرد. 

هتل ‌اند ریزورت لی بلو Le Bleu Hotel & Resort

در هتل پنج ستاره ‌اند ریزورت لی بلو 263 باب اتاق ایجاد شده که این هتل می‌تواند خاطره‌انگیزترین سفر را برای شما رقم بزند. ‌اند ریزورت لی بلو امکاناتی نظیر پینگ پنگ، تنیس، بیلیارد، مینی گلف، استخرهای روباز و آب گرم، پارک آبی، حمام ترکی، مرکز اسپا، زمین تنیس، زمین بازی اختصاصی کودکان، رستوران و... را به شما ارائه می‌دهد. این هتل در 70 کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس قرار دارد و می‌تواند بهترین و لوکس‌ترین اقامت را برای شما رقم بزند.

هتل ‌اند ریزورت لی بلو Le Bleu Hotel & Resort

بهترین غذاهای کوش آداسی

در کنار لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری، شکم‌گردی می‌تواند جانی به سفر ببخشد و شما را پرانرژی نماید. کشور ترکیه و شهر کوش آداسی از آن مقاصدی هستند که برای ما ایرانیان که به غذاهای لذیذ عادت داریم، بهترین انتخاب است. در این شهر می‌توانید انواع غذاهای ترکی، بین‌المللی و... را امتحان کنید. صدف شکم پر، کباب ترکی، غذاهای دریایی، دلمه برگه مو، پیتزا ترکی، سیمیت و چای، بادمجان شکم پر (کارنیاریک)، سوپ عدس، پلو ترکیه‌ای، کومرو و... از جذاب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای موجود در کوش‌ آداسی به‌حساب می‌آیند.

بهترین غذاهای کوش آداسی

بهترین رستوران های کوش آداسی

بدون شک شنیده‌اید که غذاهای ترکی جزو لذیذترین، خوش‌طعم و عطرترین و بهترین غذاهای جهان هستند. تجربه میل غذاهای ترکی در رستورانی باکیفیت و عالی می‌تواند جذابیت شکم‌گردی شما را بیشتر کند. بهترین رستوران‌های موجود در کوش آداسی می‌توانند انواع کباب، دلمه و... را با بالاترین کیفیت به شما ارائه دهند. این رستوران‌ها شرایط ویژه بیرون‌بر نیز دارند و می‌توانید غذای خود را به صورت بیرون‌بر سفارش دهید. از بهترین رستوران‌های موجود در کوش آداسی می‌توان به رستوران آولو Avlu، رستوران قصر saray، کبابی حسن کولکوقلو Hasan Kolcouglu، رستوران مارینت کیچن استیک هاوس Marinet Kitchen Steak House، رستوران اوکسا مارینا Oksa Marina، رستوران لیمن بالیک Liman Balik و... اشاره داشت.

بهترین رستوران های کوش آداسی

سوغاتی های کوش آداسی

پیش از عزیمت به سمت شهر خود، خرید سوغاتی می‌تواند جذابیت بسیاری برای تمامی ایرانیان داشته باشد. در راهنمای سفر به کوش آداسی می‌بایست به سوغاتی‌های موجود در این شهر پرداخت تا بتوانید محصولی زیبا و خاص را برای عزیزان خود تهیه کنید. طلا و جواهرات، قالیچه و گلیم، کالاهای چرمی، شال پشمینه، ظروف سفالی، سنگ چشم‌نظر، ادویه‌های ترکی، چای سیب، باقلوا، لوکوم و... بهترین سوغاتی‌های پیش‌رو هستند که با توجه به سلیقه خود می‌توانید آنها را تهیه کنید.

سوغاتی های کوش آداسی

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

در راهنمای سفر به کوش آداسی باید بدانید که مراکز خرید موجود در این شهر از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما همانند دیگر شهرهای ترکیه نیستند و ممکن است اجناس موجود را با قیمت بسیار بالایی عرضه کنند. مراکز خرید موجود شامل بازار اورینت کوش آداسی (Orient Bazaar Kusadasi)، مرکز خرید AVM کوش آداسی، بازار بزرگ (کوش آداسی) (Grand Bazaar) و مرکز خرید اسکالانووا می‌شوند. شما می‌توانید در صورت نیاز به خرید یا گشت‌وگذار در دل شهر و حضور پیدا کردن در کنار مردم، به سمت کوش آداسی مارکت که بازاری خیابانی به‌حساب می‌آیند، بروید.

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

سخن پایانی

در راهنمای سفر به کوش آداسی به هتل‌های لوکس این شهر یعنی هتل ‌اند ریزورت لی بلو Le Bleu Hotel & Resort، هتل پالمین Palmin Hotel و... پرداختیم. شما در این شهر می‌توانید از سواحلی بسیار زیبا و تمیز بهره ببرید و در پارک‌های آبی مجهز تنی به آب زنید و خاطره‌سازی کنید. بازار اورینت کوش آداسی (Orient Bazaar Kusadasi)، مرکز خرید AVM کوش آداسی و... از بهترین مجموعه‌ها هستند که می‌توانید اجناس مورد نیاز خود را فراهم آورید. در کوش آداسی سوغاتی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان به قالیچه و گلیم، کالاهای چرمی، شال پشمینه، ظروف سفالی، سنگ چشم‌نظر، ادویه‌های ترکی، چای سیب و... اشاره داشت. در زمان تهیه بلیط هواپیما باید به یاد داشته باشید که این شهر فرودگاه ندارد و نزدیک‌ترین فرودگاه، عدنان مندرس ازمیر به‌شمار می‌آید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها