راهنمای سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

کشور ارمنستان که در همسایگی ایران قرار دارد، توانسته با موقعیت عالی خود و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار، مسافران بسیاری را به سمت خود جذب نماید. آثار تاریخی بسیاری در این کشور دیده می‌شود که نشان از اصالت و قدمت آن دارد. مسیرهای ساده‌ای پیش‌روی شما قرار گرفته که می‌توانید با استفاده از آنها خود را در زمانی کوتاه به ارمنستان برسانید. در راهنمای سفر به ارمنستان باید با جاذبه‌های دیدنی این کشور، آب‌وهوا، تفریحات موجود، واحد پولی و... آشنا شوید تا بتوانید اقدامات اولیه را تدارک ببینید و راهی یک سفر مهیج و استثنایی شوید. تورهای مسافرتی بسیاری سالانه راهی این کشور می‌شوند که می‌توانید با کمک آنها نیز به ارمنستان سفر کنید.

راهنمای سفر به ارمنستان

ارمنستان کجاست؟

در منطقه غربی قاره آسیا می‌توانید کشور ارمنستان را شاهد باشید که با وسعت 29800 کیلومتر خودنمایی می‌کند. این کشور در منطقه قفقاز جنوبی قرار گفته و بین دریای سیاه و دریای خزر حضور دارد که ایران از همسایه‌های این کشور به‌حساب می‌آید. ایروان پایتخت این کشور انتخاب شده که در دامنه ارتفاعات آرارات اعلام حضور می‌کند. از پایتخت کشور ارمنستان رود هزازدان عبور می‌کند و توانسته بر شرایط آب‌وهوایی این شهر اثر بگذارد. کشور ارمنستان تنها 3 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده که یک میلیون نفر آنها در پایتخت زندگی می‌کنند. 

ارمنستان کجاست؟

آب و هوا و بهترین فصل سفر به ارمنستان

در راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که این کشور چه آب‌وهوایی را دارا است تا بتوانید اقدامات لازم را پیش از سفر خود انجام دهید. آب‌وهوای بیمه گرمسیری و تقریبا خشک در کشور ارمنستان حاکم است و در مناطقی که نزدیک به ارتفاعات هستند، می‌توانید درجه هوایی پایین‌تر شاهد باشید. در روزهای تابستان هوای گرم را تجربه خواهید کرد و شب‌هایی خنک را پشت‌سر خواهید گذاشت. فصل زمستان شما را مهمان برف‌های سنگین می‌کند و بارش باران را خواهید دید. در این شرایط می‌توان فهمید که بهترین زمان سفر به ارمنستان فصل بهار و پاییز است که هوایی مطلوب و عالی بر کشور حاکم می‌شود و شرایط برای گشت‌وگذار فراهم می‌گردد. 

آب و هوا و بهترین فصل سفر به ارمنستان

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

برای سفر به ارمنستان سه راه پیش‌روی شما قرار دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته خود هر یک را انتخاب کنید. قطار، اتوبوس و هواپیما راه‌های رسیدن شما به ارمنستان هستند. اگر تمایل به استفاده از قطار را دارید، باید بدانید که مسیر مستقیمی از تهران یا هر شهر دیگری از ایران به سمت ارمنستان وجود ندارد و باید در ابتدا خود را با قطار به ایستگاه جلفا برسانید. در این مرحله از قطار پیاده شوید و به سمت مرز نوردوز بروید و مدارک خود را ارائه دهید و سپس با استفاده از وسایل نقلیه و اتومبیل‌های موجود راهی پایتخت ارمنستان شوید.
 برخی افراد نیز به اتوبوس علاقه دارند و می‌توانید این راه را انتخاب کنید. مسیر زمینی در حالت کلی طولانی است و شما باید 22 ساعت در راه باشید تا به ارمنستان برسید. هواپیما می‌تواند هوشمندانه‌ترین انتخاب باشد که با صرف یک ساعت و سی دقیقه می‌توانید خود را به ارمنستان برسانید. انتخاب بهترین روش برای سفر به ارمنستان کمی دشوار است و برخی افراد به مسیر سفر علاقه بسیاری دارند که سفر زمینی برای آنها انتخابی عالی است و برخی دیگر تمایل دارند تا در زمانی کوتاه به مقصد خود برسند.

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟

سیستم حمل و نقل در ارمنستان

زمانی که وارد کشوری جدید می‌شوید بدون شک آگاهی از نحوه حمل‌ونقل می‌تواند هم در هزینه‌های سفر به شما یاری دهد و همچنین می‌توانید با مردم و ویژگی‌های آنها آشنایی پیدا کنید. خوشبختانه تنوع سیستم حمل‌ونقل در این کشور بی‌نظیر است و شما برای جابه‌جایی می‌توانید از هر یک از آنها بهره ببرید. تاکسی، مینی‌بوس، مترو، اتوبوس و ترولی انواع وسایل موجود برای حمل‌ونقل هستند که بدون شک باید با آنها جابه‌جا شوید. تاکسی در مناطق مرکزی و اصلی شهر قیمت بالایی ندارد و می‌توانید بدون نگرانی از گران بودن هزینه تاکسی، به مقاصد موردنظر خود بروید. اتوبوس و مینی‌بوس طرفداران بسیاری دارد و با توجه به هزینه کمتری که می‌گیرند می‌توانند بسیار عالی باشند. اگر به شهر ایروان سفر می‌کنید، بدون شک مترو می‌تواند بهترین و سریع‌ترین راه جابه‌جایی باشد. ساعت کاری مترو از صبح زود تا ساعات پایانی شب است تا بتوانید در هر زمانی به مقصد خود برسید.

سیستم حمل و نقل در ارمنستان

هزینه های سفر به ارمنستان

به دلیل فاصله اندکی که بین ایران و ارمنستان وجود دارد، می‌توان شاهد کم بودن هزینه‌های سفر بود؛ در واقع همین فاصله کم باعث می‌شود تا هزینه بلیط رفت‌وبرگشت شما با قیمت کمتری ارائه شود. علاوه‌بر این، به دلیل عدم نیاز به تهیه ویزا و پرداخت روادید، شما می‌توانید باز هم شاهد کاهش هزینه‌های سفر خود باشید. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در هزینه سفر به ارمنستان موثر باشد، انتخاب تورهای زمینی است که تاثیر چشم‌گیری بر هزینه‌های سفر دارند. در این شرایط می‌توان فهمید که هزینه‌های سفر به ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای همسایه یا اروپایی بسیار کمتر است و می‌توانید به راحتی راهی سفری خاص شوید. 

هزینه های سفر به ارمنستان

اطلاعات کاربردی درباره ارمنستان

در راهنمای سفر به ارمنستان باید به بررسی اطلاعات مهم این کشور بپردازید تا بتوانید خود را برای سفر آماده نمایید. آگاهی از دین، زبان، واحد پولی و... مواردی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه به تمامی اطلاعات مهم و کاربردی اشاره می‌کنیم.
•    زبان: زبان مردم ارمنستان ارمنی است که در خانواده زبان‌های هندو اروپایی جای می‌گیرد. در زمان سفر نگران برقراری ارتباطات نباشید، چراکه می‌توانید هم به زبان انگلیسی و هم روسی صحبت کنید و ارتباط موثر خود را برقرار نمایید.
•    دین: در کشور ارمنستان می‌توانید شاهد حضور دین مسیحیت باشید و این کشور جزو اولین کشورهایی است که به دین مسیحیت روی آورده است.
•    زمان محلی: کشور ارمنستان و ایران تنها سی دقیقه با هم اختلاف ساعت دارند و ایران سی دقیقه از ارمنستان جلوتر است.
•    واحد پول: واحد پول رایج ارمنستان درام است که می‌توانید هم اسکناس و هم سکه را جزو پول‌های آنها شاهد باشید.
•    ویزا: برای سفر به ارمنستان به ویزا نیازی ندارید و می‌توانید به سادگی راهی این کشور شوید. تنها وجود پاسپورت مدت‌دار کافی است.
•    شماره تماس آتش نشانی در ارمنستان : 101
•    شماره تماس اداره پلیس در ارمنستان : 102
•    شماره تماس اورژانس در ارمنستان : 103
•    کد تلفن کشور ارمنستان: ۳۷۵+
•    آدرس سفارت ایران در ارمنستان : ارمنستان، ایروان، خیابان کومیتاس – بوداغیان، شماره 1
•    شماره های تماس: 230006 – 234900
•    نشانی سفارت ارمنستان در ایران: تهران، خیابان جمهوری، خیابان رازی، نبش خیابان شهریار، پلاک ۱
•    شماره تلفن سفارت ارمنستان در ایران: ۶۶۷۰۴۸۳۸-۰۲۱
•    فرودگاه‌های ارمنستان: فرودگاه بین‌المللی زوارنتوس، فرودگاه بین‌المللی شیراک، فرودگاه سیونیک، فرودگاه گوریس و...

اطلاعات کاربردی درباره ارمنستان

امنیت در ارمنستان

در راهنمای سفر به ارمنستان باید به امنیت نیز پرداخته شود و شرایط کشور مقصد را مورد بررسی قرار داد. کشور ارمنستان جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و باعث شده تا گردشگران بسیاری این کشور را مقصد خود قرار دهند. شما پس از سفر به ارمنستان با یکی از کشورهای بسیار جذاب، با مردمان خونگرم و مهربان روبه‌رو می‌شوید که توانسته‌اند شرایط بسیار عالی را برای مسافران ایجاد کنند.

امنیت در ارمنستان

سوغاتی ‌های ارمنستان

خرید سوغاتی از جذاب‌ترین رسوم ایرانیان به‌حساب می‌آید که در زمان سفر به ارمنستان نیز می‌توانید زیباترین اقلام را تهیه کنید و برای عزیزان خود ببرید. تنوع سوغاتی‌های این کشور بسیار است و می‌توان به انار نمادین، جواهرات نقره، لباس و پوشاک سنتی، قالی ارمنی، خاچکار، عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای، دودک، قهوه و شکلات ارمنستان، مربای گردو، میوه‌های خشک و... اشاره کرد که از جذاب‌ترین سوغاتی‌های موجود هستند.

سوغاتی ‌های ارمنستان

مهم ترین قوانین ارمنستان

قوانین مختلفی در کشور ارمنستان حاکم است که باید همه آنها را رعایت کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نگردید.
•    همراه داشتن داروهای حاوی کدوئین یکی از اقلام ممنوع است و اگر این نوع داروها را به همراه داشته باشید، همانند مواد مخدر با آن برخورد می‌کنند.
•    کلیسا جزو مقدس‌ترین مکان‌های موجود در ارمنستان است که باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرید که توهین، رفتار ناهنجار، توهین به موضوعات دینی و... را انجام ندهید؛ همچنین در کلیسا رعایت حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید لباس مناسبی برتن داشته باشید.
•    گواهینامه مورد تایید ماموران ارمنستان، گواهینامه بین‌المللی است. در این شرایط اگر گواهینامه بین‌المللی ندارید نمی‌توانید در این کشور به رانندگی بپردازید.
•    درگیری خیابانی یکی از عواملی است که کشور امنستان برای آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای را تعیین کرده تا کشور در آرامش قرار داشته باشد.
•    اگر به بانوان در کشور ارمنستان بی‌احترامی کنید یا مزاحمتی ایجاد نمایید، مجازات سختی درپیش دارید و حتی باید جریمه نقدی نیز بپردازید.
•    در کشور ارمنستان نمی‌توانید در ساعات نامتعارف مانند ظهر یا نیمه‌شب آواز بخوانید. در واقع مردم در این ساعات در حال استراحت هستند و شما برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کنید.
•    در کشور ارمنستان باید و باید از خط عابر پیاده استفاده کنید و به هیچ عنوان شرایط فراهم نیست که هر زمان که تمایل داشتید از خیابان عبور کنید. در این صورت پلیس با شما برخورد خواهد کرد.

مهم ترین قوانین ارمنستان

خرید سیم کارت در ارمنستان

در زمان سفر به ارمنستان باید شرایطی را فراهم کنید که بتوانید امکان برقراری ارتباط را با دیگران را داشته باشید. در راهنمای سفر به ارمنستان بیان می‌شود که شما می‌توانید هم از خدمات سرویس رومینگ بر روی سیم کارت اصلی خود استفاده کنید و هم به خرید سیم کارت جدید در کشور ارمنستان بپردازید. سرویس رومینگ از هزینه بسیار بالایی برخوردار است و قطعا صرفه اقتصادی برای مسافران ندارد. در این شرایط بهترین اقدام، تهیه سیم کارت در کشور ارمنستان است. برای دریافت سیم کارت به یکی از شعب فروش سیم کارت مراجعه کنید و اصل پاسپورت خود را نیز به همراه داشته باشید. برای تهیه سیم کارت‌های اعتباری هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود و تنها نیاز است تا مبلغی برای شارژ سیم کارت بپردازید. ویواسل (Vivacel)، بی لاین (Beeline) و یوکام (Ucom) اپراتورهای اصلی کشور امنستان هستند که پیش شماره‌های مختلفی دارند. با انتخاب هر یک می‌توانید صاحب سیم کارت شوید.

خرید سیم کارت در ارمنستان

جشن ها و مناسبت های ملی ارمنستان

کشور ارمنستان به جشن‌ها و مناسبت‌های مختلفی که هر ساله برگزار می‌کند بسیار پایبند است و توانسته با همین جشن‌های پرشور گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشاند. جشن سال نو، روز جاز در ایروان، جشنواره دولمه، جشن وارداوار یا آب پاشان، جشنواره دویدن رنگی در ایروان، جشنواره بین‌المللی بالون، جشنواره تاراز ایروان و... از جذاب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین جشن‌های موجود در کشور ارمنستان هستند که می‌توانند خاطرات زیبایی را برای شما به ثبت برسانند.

جشن ها و مناسبت های ملی ارمنستان

جاهای دیدنی و گردشگری کشور ارمنستان

بدون شک اصلی‌ترین دلیل سفر به هر کشوری، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری آن کشور است. در کشور ارمنستان نیز می‌توانید دیدنی‌های بسیاری را شاهد باشید که توانسته‌اند دست‌دردست هم دهند تا بهترین سفر را برای شما تدارک ببینند. کلیسای جامع زوارتنوتس، مجسمه مادر ارمنستان، کاسکاد ایروان (هزار پله ایروان)، دریاچه سوان، موزه تاریخ ارمنستان، خانه موزه مارتیروس ساریان، دژ اربونی، بازار ورنیساج، گورستان یرابلور، باغ گیاه‌شناسی، یادمان نسل‌کشی ارمنی‌ها، صومعه گغارد و... از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این کشور به‌حساب می‌آیند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.
•    کلیسای جامع زوارتنوتس: کهن‌ترین کلیسای جهان بدون شک در ارمنستان قرار دارد و دلیل این موضوع، پذیرش دین مسیحیت در این کشور، زودتر از دیگر کشورها است. این کلیسا در 15 کیلومتری از پایتخت یعنی ایروان قرار گرفته و قدمتی طولانی آن شما را متحیر می‌سازد.
•    مجسمه مادر ارمنستان: نماد کشور ارمنستان و زنان این منطقه، مجسمه مادر است که شجاعت و شهامت را به رخ می‌کشد. این مجسمه در شهر ایروان قرار دارد و از هر بخش شهر بنگرید، بدون شک بخشی از مجسمه را خواهید دید.
‌    دریاچه سوان: یکی از وسیع‌ترین دریاچه‌های جهان که دارای آب شیرین است، در کشور ارمنستان قرار دارد. دریاچه سوان منظره‌ای چشم‌نواز را تقدیم شما می‌کند که می‌توانید در کنار ساحل چادر بزنید و به شنا، غواصی، قایق‌سواری و... بپردازید.

جاهای دیدنی و گردشگری کشور ارمنستان

بهترین هتل ها و محل های اقامت در ارمنستان

برای بازدید از جای‌جای ارمنستان باید اقامتگاهی عالی داشته باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت بهره را ببرید. هتل‌های لوکس بسیاری در پایتخت این کشور یعنی ایروان ایجاد شده که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی را انتخاب کنید. در ادامه به انواع هتل‌های موجود می‌پردازیم.
•    هتل‌های 5 ستاره: هتل رادیسون بلو ایروان، هتل قفقاز، هتل گرند، هتل مولتی گراند فارائون، هتل نشنال، هتل الکساندر و...
•    هتل‌های 4 ستاره: هتل توفنکیان، هتل دابل‌تری بای هیلتون، هتل مرکزی ایروان، هتل ریپابلیکا، هتل نوا، هتل ارمنیا ماریوت، هتل پاریس ایروان و...
•    هتل‌های 3 ستاره: هتل آپریکات ایروان، هتل کامفورت، هتل ایبیس ایروان سنتر، هتل دنیل بوتیک، هتل دی دی دی، هتل لیلیا، هتل والنسیا و...

بهترین هتل ها و محل های اقامت در ارمنستان

مراکز خرید و بازار های ارمنستان

برای خرید و گشت‌وگذار در دل کوچه‌وخیابان‌های ارمنستان، مراکز خرید و بازارها بهترین انتخاب هستند. شما می‌توانید در بازارها و مراکز خرید به تهیه سوغاتی بپردازید و محصولات لوکس مختلفی را از برندهای مطرح جهانی تهیه کنید. دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall)، تاشیر استریت شاپینگ گالری (Tashri Street Shopping Gallery)، ایروان مال (Yerevan Mall)، بازار خیابان شمالی ایروان و... بهترین گزینه‌های پیش‌رو هستند. در مراکز خرید موجود می‌توانید از امکانات ایجاد شده استفاده کنید و در صورت نیاز به سینما، رستوران، کافی‌شاپ و... بروید. در بازارهای محلی نیز می‌توانید با مردم آشنا شوید و از نوازندگان خیابانی و دل‌سپردن به آنها لذت ببرید.

مراکز خرید و بازار های ارمنستان

غذاهای معروف ارمنستان

بدون شک در راهنمای سفر به ارمنستان باید به غذاهای لذیذ و خوش‌طعم این کشور نیز پرداخت و شما را با آنها آشنا ساخت. اغلب غذاهای موجود در این کشور عالی و خوش‌طعم هستند و می‌توانند طعمی عالی را به شما هدیه دهند. غذاهایی نظیر دلمه (Dolma/Tolma)، چورچخلا (Churchkhela)، چولومبور آپور (Chulumbur apur)، گاتا (Gata)، کباب لولا ارمنستان (Armenia Lule Kebab)، پلو ارمنی (Armenia Rice Plif)، مانته (Mante) و... از متفاوت‌ترین غذاهای موجود به‌حساب می‌آیند که می‌توانید طعمی متفاوت را بچشید و لذت ببرید.

غذاهای معروف ارمنستان

سخن پایانی

در راهنمای سفر به ارمنستان می‌توانید به نکات بسیار مثبت و عالی پی ببرید و سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید. راه‌ها و مسیرهای دسترسی به ارمنستان که به دو طریق هوایی و زمینی امکان‌پذیر است، سوغاتی‌های این کشور، شرایط آب‌وهوایی و جوی حاکم بر کشور، بررسی هزینه‌های مربوط به سفر و... عواملی هستند که می‌توانید از آنها آگاهی پیدا کنید.در حالت کلی به دلیل عدم نیاز به ویزا و نزدیکی به کشور می‌توانید شاهد هزینه‌های کمتری نسبت به دیگر کشورها باشید. شرایط جوی بسیار عالی در این کشور حاکم است که می‌توانید بهار یا پاییز را انتخاب و راهی این کشور رویایی شوید. جاذبه‌ها دیدنی و تاریخی بسیاری در ارمنستان وجود دارند که نشان از قدمت و صلابت این کشور هستند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها