راهنمای سفر به اندونزی

راهنمای سفر به اندونزی

اندونزی که شامل 17.5 هزار جزیره بزرگ و کوچک می‌شود، توانسته به یکی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی برای گردشگران و مسافران بدل شود. در این کشور جذاب و منحصربه‌فرد می‌توانید بی‌نظیرترین خاطرات را به ثبت برسانید. پیش از سفر به اندونزی باید با قوانین، ویژگی‌ها، شرایط آب‌وهوایی، اطلاعات مهم این منطقه و... آشنا شوید. در واقع با بررسی راهنمای سفر به اندونزی می‌توانید سفری بی‌نقص و عالی را پشت‌سر بگذارید. آگاهی پیدا کردن از هزینه‌های سفر باعث می‌شود تا دغدغه‌های شما برای ادامه مسیر به کمترین حد خود برسد و با بررسی تفریحات موجود در کشور اندونزی می‌توانید وسایل و تجهیزات مورد نیاز را برای خود تهیه کنید. 

راهنمای سفر به اندونزی

اندونزی کجاست؟

اندونزی که از مجموع 17.5 هزار جزیره کوچک و بزرگ ایجاد شده، در جنوب شرقی آسیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته است. این کشور دقیقا در مسیر خط استوا قرار دارد که توانسته بر آب‌وهوای این منطقه اثر بگذارد. وجود جزایر متنوع و زیبا با شن‌های سفید و وجود کوه‌های آتش‌فشانی بسیار، سبب شده تا جذابیت‌های اندونزی بسیار افزایش پیدا کند. پایتخت این کشور جاکارتا است که می‌توانید چیزهای دیدنی بسیاری را در این شهر کشف کنید. این کشور از 33 استان تشکیل شده که گفته می‌شود وسعت آب‌های آن سه برابر بیشتر از خشکی‌های موجود در کشور است. مساحت کشور اندونزی 1 میلیون و 919 هزار و 440 کیلومتر به‌شمار می‌آید که جزو بزرگ‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. 

اندونزی کجاست؟

آب و هوا و بهترین فصل سفر به اندونزی

تنها دلیلی که می‌تواند تغییرات آب‌وهوایی گسترده‌ای را در اندونزی و جزایر این کشور ایجاد کند، بارندگی‌های احتمالی است. خط استوا توانسته اندونزی را به دو قسمت تقسیم کند و آب‌وهوایی گرم و استوایی را تقدیم مردم خود و گردشگران نماید. در مناطق کوهستانی این کشور می‌توانید درجه حرارت 26 و در مناطق ساحلی شاهد درجه حرارت 28 باشید. دلیل ایجاد بارندگی، وزش بادهای موسمی است که می‌تواند بارندگی را به بیشترین میزان برساند و باعث ایجاد بارش شود. فصل خشک در اندونزی از ژوئن تا سپتامیر را شامل می‌شود و فصل بارانی از دسامبر تا مارس ادامه دارد.
با توجه به بارندگی‌های گسترده و عدم وجود شرایط مناسب برای حضور پیدا کردن در مناطق تفریحی و گردشگری، بهترین زمان برای حضور پیدا کردن در این کشور، فصل خشک سال است. به جز این ماه، دیگر فصول سال شرایط مناسبی دارند و می‌توانید از جذابیت‌های منطقه لذت ببرید. تغییرات دمایی در اندونزی اندک است و در حالت کلی این کشور تغییرات شدید دمایی را شاهد نیست.

آب و هوا و بهترین فصل سفر به اندونزی

چگونه به اندونزی سفر کنیم؟

برای سفر به کشور رنگارنگ اندونزی باید مسیری عالی را انتخاب کنید تا بتوانید از سفری تکرارنشدنی لذت ببرید. راه‌های سفر به هر کشوری شامل سفر زمینی، هوایی و آبی می‌شود. برای رسیدن به اندونزی تنها راه موجود که صرفه اقتصادی نیز دارد، راه هوایی به‌حساب می‌آید. شما با طی کردن مسافت هوایی حدود 7406 کیلومتر می‌توانید به جاکارتا، پایتخت اندونزی برسید. در واقع تنها 9 ساعت زمان نیاز است تا به مقصد خود رسیده و از جزایر معجزه‌آسا این کشور لذت ببرید. تورهای مسافرتی بسیاری برپا می‌شوند که می‌توانید با استفاده از آنها راهی اندونزی شوید. تهیه بلیط اندونزی بسیار ساده و شرکت‌های هواپیمایی بسیاری آماده خدمت‌رسانی به شما هستند. هزینه بلیط شما به فاکتورهای مختلفی نظیر فصل سفر، نوع ایرلاین و... وابسته است. 

چگونه به اندونزی سفر کنیم؟

مدارک مورد نیاز برای سفر به اندونزی

برای سفر به اندونزی به مدارک مختلفی نیاز است تا بتوانید به سفر خود ادامه دهید. یکی از مهم‌ترین مدارک، ویزای توریستی است که باید پیش از سفر صادر شود. ویزای توریستی به مدت زمان اقامت شما در کشور اندونزی وابسته است و به 7 روزه، 14 روزه و 48 ساعته تقسیم می‌گردد. وجود پاسپورت، شناسنامه، عکس، کپی تمامی صفحات شناسنامه، بلیط رفت‌وبرگشت و... مواردی هستند که باید در اختیار داشته باشید. اگر با تور تمایل به سفر داشته باشید تنها نیاز به پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه و همچنین شناسنامه است. مسئولین برگزار کننده تور تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهند تا بتوانید از سفری عالی بهره ببرید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به اندونزی

هزینه های سفر به اندونزی

در راهنمای سفر به اندونزی باید به هزینه‌های سفر به این کشور پرداخته شود و هزینه‌های مورد نیاز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع شما برای سفر به هر منطقه‌ای باید مبلغی را بابت حمل‌ونقل و رفت‌وآمد، اقامت، خوردوخوراک، تفریحات و... بپردازید. میانگین هزینه روزانه کاملا متغییر است و به نیازات و شرایط شما بستگی دارد اما شما بین 400 تا 670 هزار روپیه نیاز دارید تا بتوانید امرارمعاش کنید. در ادامه به بررسی هر یک از موارد مورد نیاز برای سفر و هزینه‌های مربوطه می‌پردازیم.
•    اقامت: هاستل‌های موجود حدود 120 هزار روپیه نیاز دارند و هتل‌های ارزان از شبی 200 هزار روپیه آغاز می‌شوند. 
•    خوردوخوراک: غذاهای ارزان قیمت در رستوران‌های محلی شامل 14 هزار روپیه می‌شوند و برای میل کردن غذایی بهتر در رستورانی میان‌رده باید 80 هزار روپیه بپردازید.
•    رفت‌وآمد: برای سفر بین جزیره‌ای، فرابرها 7 هزار روپیه طلب می‌کنند و اتوبوس‌ها برای 8 ساعت سفر 70 هزار روپیه نیاز دارند.
•    فعالیت‌های تفریحی: جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در اندونزی بالا نیست و برای مثال ورودی معبد بوروبودور 275 هزار روپیه درنظر گرفته شده است.

هزینه های سفر به اندونزی

اطلاعات ضروری درباره اندونزی

پیش از سفر به اندونزی باید اطلاعات ضروری و مهم این کشور را مورد بررسی قرار دهید و راهنمای سفر به اندونزی را مطالعه کنید. برای مثال، آگاهی از اختلاف ساعت بین اندونزی و ایران، زبان رسمی این کشور، واحد پول و... فاکتورهایی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.
•    اختلاف ساعت تهران با مناطق غربی:  UTC +۷ 
•    اختلاف ساعت تهران با مناطق مرکزی: UTC +۸
•    اختلاف ساعت تهران با مناطق شرقی: UTC +۹
•    زبان رسمی: اندونزیایی
•    واحد پول: روپیه اندونزی
•    کد کشور: +۶۲
•    شماره‌ پلیس/ موارد اضطراری عمومی: ۱۱۰/۱۱۲ اس‌ام‌اس: ۱۷۱۷
•    شماره آمبولانس و امداد و نجات: ۱۱۸
•    شماره آتش‌نشانی: ۱۱۳
•    شماره فوریت‌های پزشکی: ۱۱۹
•    جهت رانندگی: چپ
•    فرودگاه‌های بین‌المللی: بالیک‌پاپان (فرودگاه سلطان آجی محمد سلیمان)، باندا آسه (فرودگاه سلطان اسکندر مودا)،    باندونگ (فرودگاه بین‌المللی حسین ساسترانگارا)، جاکارتا (فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو- هتا)، ماتارام (فرودگاه بین‌المللی لومبک)، مدان (فرودگاه بین‌المللی پولونیا)، پالم‌بانگ (فرودگاه سلطان محمود بدرالدین دوم)، سورابایا (فرودگاه بین‌المللی یواندا)، سوراکارتا (فرودگاه بین‌المللی ادیسومارمو) و...
•    شماره سفارت اندونزی در تهران: ۸۸۷۱۶۸۶۵
•    آدرس سفارت اندونزی در تهران: قائم مقام فراهانی، نرسیده به خیابان بهشتی ‏‏(عباس آباد)، پلاک ‏‏۱۷۰‏
•    شماره سفارت ایران در اندونزی: ۰۰۶۲۲۱۳۱۹۳۴۶۳۷
•    آدرس سفارت ایران در اندونزی: Jl. HOS. Cokroaminoto No.110, Menteng, Kota Jakarta Pusat, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 10310, Indonesia

اطلاعات ضروری درباره اندونزی

امنیت و آداب و رسوم در اندونزی

یکی از مهم‌ترین مسائل در راهنمای سفر به اندونزی، بررسی امنیت این کشور است. بدون شک در اماکن شلوغ و پرازدحام باید مراقبت اشیاء و لوازم گران‌قیمت خود باشید. در این کشور جیب‌بری و دزدی رواج بسیاری دارد و باید بسیار مراقب باشید. یکی دیگر از نکات در زمان سفر به اندونزی این است که در این کشور جرایم بسیار سنگینی در خصوص حمل مواد مخدر وجود دارد و باید مراقب باشید تا در دردسر نیافتید. افراد مسن در کشور اندونزی از اهمیت و احترام بالایی برخوردار هستند و باید در زمان سفر خود به آنجا به افراد مسن احترام بگذارید. مردم اندونزی در زمان سلام و خداحافظی کردن دست راست خود را بالا می‌برند و تکان می‌دهند؛ شما نیز می‌توانید در این شرایط دست خود را تکان دهید. در این کشور صدای بلند تحقیرآمیز است و نباید صدای خود را بلند کنید.

امنیت و آداب و رسوم در اندونزی

سوغاتی‌های اندونزی

سوغاتی خریدن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است که می‌توانید برای عزیزان خود زیباترین چیزها را تهیه کنید و یادگاری بی‌نظیری را تقدیم آنها نمایید. تنوع سوغاتی‌های موجود در این کشور بسیار است و می‌توانید با توجه به سلیقه خود زیباترین‌ها را فراهم آورید. وایانگ گولک (Wayang Golek)، صابون، کرم و بخورهای ارگانیک، شکلات، استمپ طراحی روی پارچه، ساری های Endek بالی، جواهرات Celuk، بازی رومیزی dakon، نقاشی های باتیک و... انواع سوغاتی‌های خاص و جذاب این کشور هستند.

سوغاتی‌های اندونزی

جاهای دیدنی و گردشگری کشور اندونزی

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری در کشور اندونزی قرار دارند که بیشتر این تفریحات مربوط به جزایر مختلف اندونزی می‌شوند. شما به هر جزیره زیبا و بی‌نظیر اندونزی بروید با دنیای جدیدی روبه‌رو می‌شوید. کوه کراکاتوآ (Krakatau)، دریاچه‌ توبا (Toba)، کالیمانتان (Kalimantan)، تانا تراجا (Tana Toraja)، باغ‌های بوتاینکال بوگور (Bogor Botanical Gardens)، کالیبارو (Kalibaru) و... از جاذبه‌های دیدنی و جذاب موجود در اندونزی هستند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.
•    جزیره بالی: معروف‌ترین جزیره اندونزی بالی است که بهشتی بر روی زمین به‌حساب می‌آید. چشم‌اندازهای بالی نفس‌گیر هستند و می‌توانند دیدگان را به سمت خود بکشانند. در این جزیره می‌توانید به رقص‌های محلی، شنا و... بپردازید و از سوغاتی‌های محلی آن دیدن کنید.
•    جزیره گیلی: برای تماشای مناظر خیره کننده باید به سمت گیلی بروید. در این جزیره استفاده از اتومبیل ممنوع است و برای گشت‌وگذار باید از دوچرخه استفاده کنید. شنا با لاک‌پشت‌های دریایی، شرکت در کلاس‌های یوگا، قایق‌سواری و... از سری سرگرمی‌های این جزیره هستند. 
•    پارک ملی برومو تنگر سمرو: بدون شک تماشای طلوع خورشید در پارک ملی برومو تنگر سمرو ضربان قلب را برای چند ثانیه نگاه می‌دارد. در این پارک می‌توانید آتش‌فشان‌هایی را ببینید که در میان دریایی از شن خودنمایی می‌کنند و می‌تواند منظره اعجاب‌انگیزی از طلوع خورشید را تقدیم شما کنند. 
•    معبد پرامبانان: این معبد به آیین هندو تعلق دارد و در قرن دهم میلادی ایجاد شده است. معماری این معبد بسیار خاص و زیبا طراحی شده و قدرت مردمان زمان‌های قدیم را به نمایش می‌گذارد. 
•    بروبردور: یکی از معروف‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های دیدنی موجود در اندونزی به بروبردور تعلق دارد. این معبد بودایی به قرن نهم باز می‌گردد و می‌توانید مجسمه‌های بسیاری را در این معبد شاهد باشید.

جاهای دیدنی و گردشگری کشور اندونزی

بهترین هتل ها و محل های اقامت در اندونزی

تنوع هتل‌های موجود در این کشور بسیار زیاد است و می‌توانید از هتل‌های باکیفیت بسیاری بهره ببرید. هتل‌های موجود از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانید اقامتی باکیفیت را پشت سر بگذارید. از سری هتل‌های مرغوب و استاندارد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.
•    هتل‌های پنج ستاره: گرند هایت بالی، د لاگونا لاکچری کالکشن ریزورت، دیسکاوری کارتیکا پلازا، کوتا پارادیسو، پولمن بالی لژیان بیچ، سوفیتل نوسا دوا بیچ ریزورت
•    هتل‌های چهار ستاره: سابانا ابود، واستانتی کوتا، آتانایا، آلام کول مول بوتیک ریزورت، بالی رانی، سکتی گاردن ریزورت و اسپا، آلوفت بالی کوتا ات بیچ واک، ادن کوتا بالی
•    هتل‌های سه ستاره: ایزی سرف کمپ، آیودیا ریزورت، باکونگ ساری ریزورت اند اسپا، نئو + کوتا لگیان

بهترین هتل ها و محل های اقامت در اندونزی

بهترین مراکز خرید و بازارها در اندونزی

تنوع بازارها و مراکز خرید موجود در اندونزی باعث شده تا بتوانید سوغاتی لوکسی را در این کشور تدارک ببینید. مراکز خرید موجود از کیفیت بالایی برخوردار هستند و علاوه‌بر محصولات خود کشور اندونزی می‌توانید از برندهای مطرح جهانی خریداری کنید. از سری مراکز خرید موجود می‌توان به مرکز خرید بزرگ اندونزی (GRAND INDONESIA SHOPPING TOWN)، مرکز خرید پوندوک ایندا (PONDOK INDAH)، لیپو (LIPPO MALL)، سمینایک (SEMINYAK VILLAGE)، مرکز خرید دیسکاوری بالی (DISCOVERY SHOPPING MALL)، مرکز خرید گالریا بالی (MAL BALI GALERIA)، مرکز خرید کاتا بیچ واک بالی (BEACHWALK SHOPPING CENTER)، تامان انگرک (TAMAN ANGGREK)، گانداریا سیتی (GANDARIA CITY)، پلازا سنایان (PLAZA SENAYAN) و... اشاره داشت.

بهترین مراکز خرید و بازارها در اندونزی

جشن ها و جشنواره های اندونزی

در کشور اندونزی می‌توانید جشنواره‌های بسیار باشکوهی را ببینید که شما را به خوبی سرگرم می‌کنند و جذابیت‌های کشور و آداب‌ورسوم خود را نمایش می‌گذارند. جذاب‌ترین جشنواره‌های موجود شامل موارد زیر هستند.

جشنواره مد جمبر

در کاوه شرقی شهر کوچکی به نام جمبر وجود دارد که میزبانی جشنواره مد جمبر را برعهده دارد. در این جشنواره می‌توانید وارد صنعت مد و پوشاک کشور اندونزی شوید و لباس‌های زیبایی را ببینید. این جشنواره جذاب و رنگارنگ از سال 2001 شروع شده و توانسته علاه‌بر جلب نظر اهالی و مردم کشور، گردشگران و مسافران بسیاری را به سمت خود بکشاند.

جشنواره رامبو سولو

در جشنواره رامبو سولو هدف، احترام به روح مردگان است که مراسم تدفینی سنتی در تانا توراجا برپا می‌شود. این مراسم چندین روز طول می‌کشد و مردم و اهالی در کنار هم هستند و گردشگران بسیاری برای تماشای این تشیع جنازه راهی می‌شوند.

جشنواره سکاتان

به مناسبت تولد حضرت محمد (ص) جشنواره سکاتان برپا می‌شود که نمایشگاه و بازاری شبانه است و به مدت 7 روز ادامه دارد. در این مراسم می‌توانید انبوهی از خوراکی‌ها نظیر شیرینی، میوه، سبزیجات و... را شاهد باشید که توسط محافظان مورد توجه هستند. پس از پایان یافتن دعا و نیایش، مردم به سمت این خوراکی‌ها حمله می‌کنند تا با برداشتن آنها، خیر و برکت بر زندگی‌شان جاری شود.

جشنواره ماپانرتاسی

ماپانرتاسی یا غذا دادن به دریا، مراسمی سنتی به‌حساب می‌آید که مربوط به قبیله بوگیس است. این مراسم در پاگاتان، در جنوب کالیمانتان برپا می‌گردد که دلیل ایجاد این مراسم، قدردانی از خداوند برای برکات و خیری که ساحل به مردم می‌دهد، است. در آن مراسم مرغ‌هایی قربانی می‌شوند و سپس به دریا می‌ریزند و همچنین موز، انواع برنج و... نیز در برنامه قرار دارند. 

جشنواره گل توموهون

هر ساله در توموهون سولاوسی شمالی جشنواره گل برگزار می‌شود. اولین باری که این جشن جذاب برگزار شد، به سال 2006 بازمی‌گردد که در آن زمان هر دو سال یک‌بار این مراسم برپا می‌شد. از سال 2014 دولت دستور داد تا جشن گل توموهون به صورت سالیانه برپا گردد. در این مراسم چهار اقدام اصلی صورت می‌گیرد. رژه خودروهای گل‌کاری شده، مسابقه ملکه گل، نمایشگاه پرورش گل و اجراهای فرهنگی و هنری چهار اقدام اصلی هستند.

جشن ها و جشنواره های اندونزی

غذاهای معروف اندونزی

در کنار جاذبه‌های رنگارنگ و دیدنی بسیار، غذاهای بسیار متنوع و عالی در کشور اندونزی وجود دارد که می‌توانند شکم‌گردی بی‌نظیری را تقدیم شما کنند. در غذاهای محلی این کشور از ادویه‌جات مختلفی استفاده شده که توانسته‌اند طعمی عالی و قوی را ایجاد کنند. ناسی گورنگ یکی از معروف‌ترین غذاهای موجود به‌شمار می‌آید که به معنای برنج سرخ شده است و با کچاپ مانیس که نوعی سس به‌حساب می‌آید تهیه می‌شود. تمپه (tempeh) و کروپوک (krupuk) نیز دو خوراکی جذاب اندونزیایی هستند که بدون شک نظر شما را نیز جلب می‌کنند. تیمپه با استفاده از کشک طبیعی تولید می‌شود که سویا نیز در این خوراکی حضور دارد و مانند کیک یا شبیه برگر است. ناسی آیام و ناسی کامپور، ببک و آیام بتوتو، غذای دریایی جیمباران و... از دیگر غذاهای لذیذ و خوش‌طعم این کشور هستند که می‌توانند طعمی بی‌نظیر را تقدیم شما کنند.

غذاهای معروف اندونزی

سخن پایانی

راهنمای سفر به اندونزی می‌تواند شما را در کاهش استرس‌ها و نگرانی‌ها یاری دهد. با بررسی تمامی نکات و آگاهی از کشور اندونزی می‌توانید سفری بی‌نظیر را تجربه کنید. کشور اندونزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و از بیش از 17 هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که یکی از دیگری جذاب‌تر، منحصربه‌فردتر و بی‌نظیرتر است. در این کشور رنگارنگ می‌توانید به جشنواره‌های مختلفی بروید و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیاری را در برنامه خود بگنجانید. غواصی، قایق سواری، شنا و... از تفریحات عالی موجود در این کشور هستند. مراکز خرید بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید انواع سوغاتی‌های مدنظر خود را از آنها فراهم کنید. آب‌وهوای اندونزی معتدل است و شرایط یکنواختی در کل سال وجود دارد و تنها در چند ماه می‌توانید شاهد باران‌های موسمی باشید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها