دهکده جهانی

دهکده جهانی دبی

تا چندین دهه قبل شهر دبی یکی از شهر‌های معمولی به‌حساب می‌آمد که امکانات بسیاری در خود جای نداده بود. با گذر زمان همه چیز تغییر پیدا کرده و این شهر جاذبه‌های گردشگری و تفریحی منحصربه‌فرد و اعجاب‌انگیز بسیاری را در خود جای داده است. یکی از خاص‌ترین مکآن‌ها و لوکیشن‌های موجود در این شهر لوکس و مجهز، دهکده جهانی دبی به‌حساب می‌آید که سبب شده تا گردشگران بسیاری این دهکده را مقصد خود قرار دهند. زمانی که به دهکده جهانی مراجعه کنید و موقعیت‌ها و قسمت‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید، گویی به کل جهان رفته‌اید و تمامی قسمت‌های آن را دیده‌اید. دهکده جهانی یکی از خاص‌ترین تفریحات دبی به‌حساب می‌آید و بخش‌های مختلفی که در خود جای داده به هر شهر و کشوری اختصاص دارند.

دهکده جهانی دبی

معرفی دهکده جهانی دبی

دهکده آبی یا گلوبال ویلیج که جزو خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری در شهر دبی به‌حساب می‌آید، توانسته فرهنگ و آداب‌ورسوم یا محصولات کشورهای مختلفی را در خود جای داده است را به‌نمایش بگذارد. در این مجموعه وسیع می‌توانید بیش از 90 کشور را شاهد باشید که صنایع‌ دستی و محصولات مختلفی از آن را ارائه می‌دهند. دلیل اصلی تاسیس چنین مجموعه‌ای، بالا رفتن روابط بین کشورها و مردمان آن‌ها با هم است که هدفی بسیار عالی به‌حساب می‌آید. مجموعه دهکده جهانی رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های مختلفی را در خود جای داده تا در کنار شکم‌گردی بی‌نظیری بتوانید خریدی عالی داشته باشید. این مکان به‌قدری جذاب است که همه افراد با هر شرایط سنی می‌توانند به آن مراجعه کنند و روزی خاص را پشت سر بگذارند. غرفه‌های مختلفی در دهکده وجود دارد که مختص به کشورهایی نظیر ایران، اسپانیا، چین، افغانستان، کره‌جنوبی، سوریه، ترکیه، فیلیپین، روسیه، فرانسه و... هستند. با مراجعه به هر یک از این غرفه‌ها می‌توانید با فرهنگ مردمان و آداب‌ورسوم آن‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی دهکده جهانی دبی

تاریخچه دهکده جهاین دبی

ایده ساخت‌وساز چنین مجموعه‌ای سال‌های پیش مطرح شد که با بررسی‌های بسیار در نهایت در سال 1997 در قالب یک فستیوال رنگ واقعیت به خود گرفت. در ابتدای امر، این فستیوال جذاب و خاص در اقسا نقاط شهر و در زمان از پیش تعیین شده برگزار می‌شد و از استقبال بی‌نظیری نیز بهره می‌برد. زمانی که مسئولین این استقبال و شوروهیجان را دیدند، تصمیم بر آن گرفته شد تا فستیوال خارج از شهر برگزار شود تا نیازی به از بین بردن موانع مختلف نباشد. همین موضوع سبب شد تا در سال 2005 دهکده جهانی خارج از شهر ایجاد شود و به یک شهربازی بزرگ و همیشگی بدل گردد.

قسمت های مختلف دهکده جهانی دبی

در دهکده جهانی دبی می‌توانید بخش‌های مختلفی را شاهد باشید و در هر قسمت، انواع نیازات خود را رفع نمایید. بخش‌های موجود در دهکده جهانی شامل غرفه‌های مجموعه، غذاخوری‌ها، منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه، موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی و... می‌شوند.

غرفه ‌های هیجان انگیز دهکده جهانی دبی

در حالت کلی 26 غرفه مختلف در این مجموعه وجود دارد که هر یک از آن‌ها به شهر و کشوری در جهان تعلق دارند. در سال 2022 بر تعدادی از غرفه‌های موجود افزوده شد که به کشورهایی نظیر سریلانکا، اندونزی، کامبوج، مالزی، برونئی، نپال، بوتان، میانمار، قطر، لائوس، هنگ‌کنگ، تایوان، ویتنام و... تعلق دارند. در این غرفه‌ها می‌توانید شاهد به‌نمایش گذاشتن جاذبه‌های فرهنگی هر کشور باشید که بخش جذاب آن را تشکیل می‌دهند. علاوه‌بر این، شما در هر غرفه می‌توانید مهارت‌های هر منطقه را ببینید که به تصویر کشیده شده‌اند. در هر غرفه می‌توانید علاوه‌بر بازدید و بالا رفتن آگاهی خود، از آثار و اقلام موجود خریداری کنید و سوغاتی جذابی را برای عزیزان خود تدارک ببنید.
•    غرفه ایران: یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین غرفه‌های موجود در دهکده جهانی، غرفه ایران است که همانند یک کاج جلوه می‌کند. محصولات عرضه شده در این غرفه بسیار باکیفیت و مرغوب هستند و خوراکی‌ها را شامل می‌شوند؛ اما شما می‌توانید سنگ‌های قیمتی و باارزش بسیاری را نیز در این غرفه تهیه کنید.
•    غرفه پاکستان: علاوه‌بر آنکه می‌توانید با فرهنگ و سنت مردمان این کشور آشنا شوید، شرایط فراهم است تا بتوانید از اقلام موجود نظیر کالاهای چرمی، مصنوعات سنتی، پارچه‌های پنبه‌ای و ابریشمی و... خریداری نمایید. در غرفه پاکستان می‌توانید از خوراکی‌های خوش‌طعم مختلفی نظیر سمبوسه، چات، شیرینی و... نوش‌جان کنید و تمامی خستگی‌های موجود را بزدایید.
•    غرفه ترکیه: غرفه ترکیه شما را به خریدی متفاوت دعوت می‌کند. شما در این غرفه می‌توانید از میان صنایع دستی مختلف نظیر انواع ظروف شیشه‌ای و... بهترین و لوکس‌ترین اقلام را انتخاب نمایید. در نهایت، در دل بازارهای این غرفه، خود را به غذاهای لذیذ ترکی بسپارید تا از طعم بی‌نظیر آن‌ها سرمست شوید.
•    غرفه مراکش: اگر عاشق امتحان و میل قهوه اصل و ناب هستید، غرفه مراکش را از دست ندهید. در غرفه مراکش می‌توانید انواع مختلف قهوه نظیر قهوه با طعم هل را امتحان کنید و لذت ببرید.
•    غرفه هند: در غرفه رنگارنگ هند شرایط فراهم شده تا با زیبایی‌هایی این کشور آشنا شوید و خود را متحیر سازید. اقلام سنتی بسیاری در غرفه هند وجود دارند که مربوط به هر منطقه از این کشور پهناور هستند که می‌توانید با فرهنگ، تمدن و اعتبار این کشور آشنا شوید.
•    غرفه آفریقا: در کنار غرفه مصر می‌توانید غرفه آفریقا را شاهد باشید که خودنمایی می‌کند. در این غرفه شرایط فراهم آمده تا با انواع و اقسام محصولات سنتی این قاره پهناور و عظیم روبه‌رو شوید و از حصیرهای رنگارنگ، کالاهای چرمی، سوغاتی‌های چوبی سنتی و... خریداری نمایید.

غرفه ‌های هیجان انگیز دهکده جهانی دبی

غذاخوری های دهکده جهانی دبی

در دل دهکده جهانی دبی می‌توانید بخش‌هایی را ببینید که به رستوران‌ها و غذاخوری‌ها اختصاص دارند. علاوه‌بر رستوران‌ها و کافه‌های موجود در دهکده، می‌توانید از بخش‌های دیگری بهره ببرید که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
•    خیابان جشن: علاوه‌بر شکم‌گردی و چشیدن طعمی متفاوت و دل‌انگیز، می‌توانید به شادگی و سرگرمی بپردازید و جشن بگیرید. در خیابان جشن می‌توانید از انواع غذاهای خیابانی نظیر سیب‌زمینی سرخ شده، ساندویچ مرغ سوخاری و... سفارش دهید.
•    خیابان شادی: نامگذاری این خیابان بی‌دلیل نیست و به هر بخش از این خیابان که سر می‌زنید، خنده بر لب‌های شما قرار می‌گیرد. غذاهای موجود در این خیابان از نوع پنیری هستند که می‌توان به سیب‌زمینی پنیری، پیتزای پنیری، مک اند چیز و... اشاره داشت. این خیابان در چند سال اخیر وسعت پیدا کرده است و در آن فضاهای مختلف بسیاری برای شکم‌گردی ایجاد شده است.

غذاخوری های دهکده جهانی دبی

منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه

در سال 2021 یکی دیگر از بخش‌های جذاب و منحصربه‌فرد به دهکده جهانی دبی اضافه شد و در سال 2022 فعالیت خود را آغاز کرد که «منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه» (Peter Rabbit Adventure Zone) نام دارد. پیتر خرگوشه که یکی از شخصیت‌های کارتونی ماندگار و قدیمی است و در دل همه افراد جای دارد، امروز در دل دهکده برای خود خامه‌ای ساخته‌ است. دوستان او یعنی لیلی دم کوتاه و ناتکین سنجابه نیز حضور دارد. در منطقه ماجراجویی پیتر خرگوشه می‌توانید بخش‌های مختلفی را شاهد باشید که هر یک از این قسمت‌ها خدمات مختلفی را به شما ارائه می‌دهند. کافه آقای خرگوش، باغ آقای مک گرگور، هزارتوی تربچه، شهربازی ناتکین سنجابه، شکار گنج و فروشگاه خرده‌فروشی قسمت‌های مختلف این مجموعه هستند. در کافه آقای خرگوش می‌توانید لبی تر کنید و از نوشیدنی‌های دل‌انگیز موجود لذت ببرید. در باغ آقای مک گرگور کودکان می‌توانند باغبانی کنند و انواع گیاهان و گل‌ها را بکارند و سوغاتی سرزنده‌ای را با خود به منزل ببرند. هزارتوی تربچه یک پازل هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز است که کودکان در این بخش به خوبی سرگرم می‌شوند.

موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی

یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین مجموعه‌های طبیعی، علمی، هنری و انسانی که در دل دهکده جهانی دبی ایجاد شده و همانند آن نه تنها در امارات متحده عربی، بلکه در خاورمیانه وجود ندارد، موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی به‌حساب می‌آید. موزه باور می‌کنی یا نه ریپلی بیش از 250 اثر هنری کمیاب و ناب را در خود جای داده که مجسمه‌های مومی افراد عجیب، بازی‌های تعاملی، نمایشگاه‌های متحیر کننده و... را به نمایش گذاشته است. علاوه‌بر این، می‌توانید در سینما چهار بعدی موجود در کنار تماشای فیلم، بپرید و بچرخید و از فیلم لذت ببرید.

نمایش های دهکده

در کنار تمامی این بخش‌ها و قسمت‌ها می‌توانید از انواع نمایش‌های برگزار شده در دهکده جهانی دبی لذت ببرید و سرگرم شوید. تنوع این نمایش‌ها بسیار است و این مجموعه در سال، میزبان 40 هزار نمایش خاص و فوق‌العاده خواهد بود؛ اجراهایی که می‌توانند شما را متحیر سازند و به خوبی سرگرم نمایند. نمایش هنرمندان، نمایش کودکان، نمایش بدلکاری، نمایش‌های خیابانی و آتش‌بازی و رقص فواره از انواع نمایش‌های موجود هستند که هر یک از آن‌ها در زمینه‌ای فعالیت می‌کنند.

کارناوال های دهکده جهانی دبی

کارناوال دهکده جهانی بیش از 170 بازی و سرگرمی مختلف و مهیج را در خود جای داده که محبوب‌ترین بخش دهکده به‌حساب می‌آید. این پارک تفریحی برای تمامی سنین حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند تمامی افراد را به هیجان وادارد. بازی‌های موجود در این مجموعه شامل «شانگ های» (Shang High)، «اسلینگ‌شات آتن» (Athens Slingshot)، «فلای فرانس» (Fly France)، «برج جهانی» (Global Burj)، «هونولو لوپ» (Honolo-Loop)، «جامائیکا درام» (Jamaica Drum)، «مسکو مکس» (Moscow Max)، «جزیره خیال»‌ (Fantasy Island)، «لوپ فایتر» Loop Fighter))، «کریزی گلف راید» (Crazy Golf Ride)، «بمبمئی اکسپرس» (Mumbai Xpress)، «اسب عربی» (Arabian Horse)، «موج‌سواری میامی» (Miami Surf)، «گردش در رم»‌ (Roaming Rome)، ماشین کوبنده یا «وی‌روم امارات» (Vroom UAE)، «تای توئیست» (Thai Twist)، «نیویورک جامپ» (New York Jump)، «برج‌های ترانسیلوانیا» (Transylvania Towers)، پیست تگزاس (Texas Track)، «دزد دریایی هفت دریا» (Seven Sea Pirate) و «بانجی پکن» (Beijing Bungee) هستند.

کارناوال های دهکده جهانی دبی

دلیل اهمیت دهکده جهانی دبی

لایل بسیار و مختلفی وجود دارد که باعث شده تا دهکده جهانی دبی مورد توجه قرار بگیرد و طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. زمانی که به دهکده جهانی دبی مراجعه می‌کنید می‌توانید با فرهنگ، هنر و ادب بسیاری از کشورهای جهان آشنا شوید. دهکده جهانی سرگرمی و بازی‌های متنوعی را در خود جای داده و مکانی عالی و بی‌نظیر برای خانواده‌ها به‌شمار می‌آید. از نظر بسیاری از گردشگران این مکان بی‌نظیرترین جاذبه گردشگری و تفریحی دبی است و جزء برترین‌ها به‌شمار می‌آید. دهکده جهانی دبی نه تنها در شهر و کشور امارات، بلکه در کل جهان یکی از مکان‌های توریستی بی‌نظیر به‌حساب می‌آید.

دلیل اهمیت دهکده جهانی دبی

هزینه و زمان مورد نیاز برای بازدید از دهکده جهانی دبی

برای ورود به دهکده جهانی دبی باید هزینه‌ای پرداخت شود تا ورود شما به مجموعه قطعی گردد. مبلغ درنظر گرفته شده در بازه‌ها و فصول سال مختلف است و با پرداخت این مبلغ می‌توانید حداقل 3 الی 4 ساعت از زمان خود را در آن صرف کنید. بازه زمانی حضور در مجموعه دست خودتان است و می‌توانید هر ساعت که نیاز دارید در دهکده باقی بمانید. برخی افراد تنها با 3 الی 4 ساعت به تمامی بخش‌های مجموعه سر می‌زنند اما برخی افراد چندین روز متوالی به دهکده مراجعه می‌کنند تا  به خوبی به همه غرفه‌های موجود مراجعه نمایند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در طی 15 سال اخیر، این مجموعه ستودنی هر ساله میزبان حداقل 5 میلیون گردشگر بوده است.
در حالت کلی قیمت بلیط دهکده جهانی در سال 2022 معادل با 20 درهم درنظر گرفته شده است. اگر بتوانید بلیط مورد نظر را از اپلیکیشن یا وب‌سایت مجموعه تهیه کنید، این مبلغ به 15 درهم نیز کاهش پیدا می‌کند. جالب است بدانید که افراد بالای 65 سال و کودکان زیر 3 سال نیازی به پرداخت مبلغ بلیط ندارند. شما می‌توانید از ساعت 16 تا نیمه شب را در دهکده سپری کنید که این ساعت برای یکشنبه تا چهارشنبه است؛ اما برای پنجشنبه و جمعه، دهکده از 16 تا 1 بامداد میزبان شما خواهد بود.

هزینه و زمان مورد نیاز برای بازدید از دهکده جهانی دبی

بهترین زمان حضور در دهکده جهانی دبی

شهر دبی آب‌وهوایی بسیار گرم و خشک دارد و با توجه به عدم سرپوشیده بودن این مجموعه، باید در زمانی بسیار مناسب راهی دهکده شوید. بهار و تابستان گزینه‌هایی هوشمندانه نخواهند بود و دلیل این موضوع، گرمی هوا و ایجاد مشکلات مختلف برای شما است. بهترین زمان برای حضور در دهکده جهانی دبی، فصل‌های خنک سال است که می‌توانید از هوایی دل‌انگیز و تفریحات مختلف لذت ببرید.

بهترین زمان حضور در دهکده جهانی دبی

چگونه خود را به دهکده جهانی دبی برسانیم؟

با توجه به موقعیت قرارگیری عالی دهکده جهانی دبی، می‌توانید به سادگی خود را به مجموعه برسانید. بهترین وسیله نقلیه که می‌توانید از آن بهره ببرید، تاکسی است. با استفاده از تاکسی در زمانی کوتاه خود را به دهکده خواهید رساند. پس از نشستن در تاکسی، تنها کافی است تا نام دهکده جهانی دبی را بگویید تا بعد از چند دقیقه خود را جلو درب دهکده ببینید. در کنار تاکسی، اتوبوس نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اتوبوس‌های خطوط 102، 103 و 104 که نام‌هایی معادل با رشیدیه، یونیون و الغوبایبا را دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خود را به دهکده جهانی دبی برسانید. برخی افراد تمایل دارند تا با مترو به دهکده بروند. متاسفانه هیچ یک از خطوط مترو دبی در نزدیکی دهکده قرار ندارند و باید به وسیله تاکسی و اتوبوس خود را به دهکده جهانی برسانید.

چگونه خود را به دهکده جهانی دبی برسانیم؟

سخن پایانی

یکی از بهترین، خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری موجود در شهر دبی که توانسته دیدگان را به سمت خود بکشاند، دهکده جهانی به‌حساب می‌آید. این مجموعه وسیع و منحصربه‌فرد با هدف توسعه روابط بین کشورها ایجاد شده، بیش از 90 کشور را در خود جای داده است. در حقیقت زمانی که به دهکده جهانی دبی مراجعه کنید گویی به کل جهان سفر کرده‌اید. در هر یک از غرفه‌های موجود می‌توانید با صنایع دستی، فرهنگ، آداب‌ورسوم و محصولات کشور مقصد آشنا شوید. کشورهایی که غرفه‌های دهکده جهانی را به خود اختصاص داده‌اند شامل اسپانیا، روسیه، فرانسه، افغانستان، کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، کشورهای اروپای شرقی، آفریقا و... می‌شوند.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها