بازار ها و مراکز خرید بمبئی

بازار ها و مراکز خرید بمبئی

در دل شهر بمبئی بازارهای پرشوری وجود دارد که می‌توانند رنگ‌ولعابی خاص به روز شما دهد. در سفر خود به بمبئی می‌توانید از این بازارهای پرشور و هیجان بهره ببرید و با مردم این شهر نیز آشنا شوید. در واقع بازارها بهترین موقعیت برای آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان شهر و کشور مقصد هستند و باعث می‌شوند تا بتوانید به تمامی عقاید و تفکرات آن‌ها پی ببرید. تنوع بازارهای موجود در شهر بالا است و می‌توانید هم بازارهای سنتی و هم پاساژهای لوکس و مدرن را شاهد باشید. اقلام موجود در بازارهای سنتی و پاساژها به قدری پرزرق‌وبرق و رنگارنگ هستند که می‌توانید تمامی سوغاتی‌های مدنظر خود را از همین بازارها و مراکز خرید بمبئی تهیه نمایید. هیاهو و شلوغی بازارها شما را به شور وامی‌دارد و می‌توانند شما را با مفهوم زندگی و حیات روبه‌رو سازند.

بازار ها و مراکز خرید بمبئی

معرفی بازارهای بمبئی

بازارهای سنتی موجود در سطح شهر به‌گونه‌ای برگذار می‌شوند که می‌توانید انواع و اقسام اجناس و کالاها را در آنجا شاهد باشید. در کنار این همه زیبایی و اجناس سنتی و محلی، افرادی وجود دارند که غذاهای سنتی و محلی بمبئی و هندی را آماده می‌کنند. پس از گشت‌وگذار و خریدی عالی می‌توانید از طعم غذاهای موجود بهره ببرید و با طعمی متفاوت روبه‌رو شوید. حتی اگر اقلامی مدنظر ندارید و فکر خرید کردن و تهیه اجناس مختلف را در سر خود نمی‌پرورانید باز هم می‌توانید از این جنب‌وجوش و این جریان حیات لذت ببرید. بدون شک حضور داشتن در این محیط‌های سنتی و سرزنده خاطرات بسیار عالی در ذهن شما به ثبت می‌رساند. در ادامه به بازارهای سنتی موجود در شهر بمبئی می‌پردازیم.

کولابا کاسوی (Colaba Causeway)

کولابا کاسوی از آن دست بازارهایی به‌حساب می‌آید که هر روز هفته پابرجا است و می‌توانید در میان صدها غرفه موجود، راه خود را پیدا کنید. این بازار دقیقا مسافران و گردشگران را هدف خود قرار داده تا بتواند نظر آن‌ها را جلب و روزی خاص را ایجاد نماید. این بازار پرهیاهو مملو از افراد محلی است و می‌توانید با استفاده از نقشه‌های موجود، مسیر و غرفه‌ها را پیدا کنید. در کولابا شرایط فراهم است تا چیزهای جدید و خاص را امتحان کنید؛ برای مثال می‌توانید نام خود را بر روی دانه برنج حک کنید که اقدامی بسیار منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آید. در این بازار کافه‌ها و دست‌فروشان بسیاری وجود دارند تا بتوانید از نوشیدنی‌ها یا غذاهای بمبئی لذت ببرید.

بازار چور

بازار چور قدیمی‌ترین بازار شهر بمبئی به‌شمار می‌آید که با قدمتی 150 ساله مقصدی عالی برای گردشگران و مسافران است. بازار چور در دل منطقه مسلمان نشین این شهر قرار گرفته و می‌توانید به راحتی خود را به آنجا برسانید. در زبان انگلیسی نام این بازار به "بازار دزدها" معنی می‌شود که اشتباهی صورت گرفته و معنی این بازار "بازار شلوغ" می‌شود. در بازار شلوغ می‌توانید به دل اجناس آنتیک و قدیمی و برنز بروید و اجناسی بسیار منحصربه‌فرد و لوکس را در آنجا ببینید.

بازار چور

بازار مانگالداس و مولجی جتها

برخی افراد به پارچه‌های هندی و همچنین لباس‌های این کشور علاقه بسیاری دارند. در این شرایط می‌توانید خود را به بازار مانگالداس و مولجی جتها بسپارید و از تنوع و کیفیت پارچه‌های هندی موجود نهایت لذت را ببرید. پارچه‌های این بازار تنوع بی‌نظیری دارند و می‌توانید در طرح‌ها، رنگ‌ها و کیفیت‌های بسیار عالی آن‌ها را تهیه کنید. هر دو بازار مانگالداس و مولجی جتها در نزدیکی بازار زاوری قرار دارند و می‌توانید به سادگی از هر سه بازار دیدن کنید. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین بازار منسوجات آسیا، بازار مانگالداس به‌شمار می‌آید که خاص و منحصربه‌فرد بودن این بازار کاملا مشهود است.

بازار کرافورد

اگر تمایل دارید تا به بازاری پرشور بروید که پر از خوراکی، میوه و گل باشد، بازار کرافورد بهترین انتخاب است. در بازار کرافورد ورودی و بخش‌های آن به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌ که فضایی کلاسیک و خاص را ایجاد نموده است. عمده اقلام موجود در بازار به خوراکی، میوه و گل ختم می‌شود و می‌توانید میوه‌های خوش‌طعم، گل‌وگیاه‌های متنوع و سرزنده و خوراکی‌های مرغوب را شاهد باشید. بیشتر گردشگران و مسافرانی که این بازار را انتخاب می‌کنند و در آن قدم برمی‌دارند به دلیل زیبایی بی‌حدومرز و طراحی چشم‌نواز بازار است. در بازار کرافورد می‌توانید ادویه‌جاتی بسیار مرغوب و عالی را خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به عزیزان خود تقدیم نمایید.

بازار کرافورد

بازار زاوری

قدم زدن در دل بازار طلا و تماشای اقلامی که در هیچ کجای دنیا نظیر آن را نخواهید دید، می‌تواند جذاب و عالی باشد. در بازار زاوری که بازسازی بازار طلای بمبئی به‌حساب می‌آید می‌توانید با معاملات بسیاری روبه‌رو شوید. تمامی فروشگاه‌ها و مغازه‌های موجود در سطح شهر، طلای خود را از بازار زاوری خریداری می‌کنند و منبع اصلی طلای بمبئی، این بازار به‌شمار می‌آید. محصولات موجود در این بازار بسیار کم‌نظیر و خاص هستند و همانند آن را در عمر خود نخواهید دید. گردشگران در بازار زاوری ریسک نمی‌کنند؛ یعنی ممکن است طلاهای موجود در این بازار برای گردشگران با قیمت بالایی حساب ‌شود و گاهی اجناس تقلبی و نامرغوب را به آن‌ها بفروشند. در این شرایط می‌توانید تنها از این بازار پرزرق‌وبرق لذت ببرید و به طلاهای لوکس موجود بنگرید.

بازار سی پی تنک

یکی از رنگارنگ‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازارهای موجود در شهر بمبئی، بازار سی‌پی تنک به‌شمار می‌آید. این بازار بزرگ به طور کامل به النگوهای هندی اختصاص دارد و بدون شک حضور پیدا کردن در این بازار برای بانوان و دختران بسیار هیجان‌انگیز است. تنوع بالای النگوهای موجود سبب شده تا بتوانید با هر لباس خود، یک النگو خاص و مجذوب کننده را دست کنید و ستی عالی را ایجاد نمایید. در حالت کلی این بازار برای تهیه سوغاتی‌های جذاب انتخابی بسیار بی‌نظیر به‌شمار می‌آید.

بازار کالا گودا آرت پلازا پاومنت گالری

همان طور که از نام این بازار مشخص است، بازار کالا گودا آثار هنری و نقاشی‌های بسیار ارزنده‌ای را در دل خود جای داده است. در این بازار که در یکی از پیاده‌روهای معروف شهر قرار دارد و بدون شک ترکیب تماشای آثار هنر، قدم زدن و نوشیدن قهوه‌ای جانانه می‌تواند روز را برای شما بسازد و آرامش را تقدیم شما کند. شرایط برای خرید آثار هنری موجود نیز وجود دارد و می‌توانید به عنوان سوغاتی در صورت نیاز از آن‌ها بهره ببرید.

خیابان کتاب

با توجه به نام این خیابان می‌توان به مغازه‌های موجود در آن پی برد. یکی از خیابان‌های حائز اهمیت در بمبئی که می‌توانید کتاب‌های باارزش بسیاری را در آنجا پیدا کنید، خیابان کتاب است. در این خیابان انواع کتاب‌های نو و دست دوم در زبان‌های مختلف وجود دارد تا گردشگران بتوانند از خرید خود لذت ببرند. عمده کتاب‌های موجود به زبان انگلیسی است؛ اما دیگر زبان‌ها نیز در این بازار به چشم می‌خورند. ژانرهای مختلفی برای کتاب‌های موجود درنظر گرفته شده و شما به هر سبکی که علاقه داشته باشید می‌توانید چندین کتاب مهیج را در زمینه موردنظر خود پیدا کنید.

خیابان کتاب

بازار گل دادار

یکی از بازارهای مورد توجه در قلب بمبئی که گردشگران به جای خرید در آن به گردش می‌پردازند و جانی دوباره می‌گیرند، بازار گل دادار به‌حساب می‌آید. این بازار پرزرق‌وبرق مملو از گل‌وگیاهان مختلف است و می‌توانید تنوع بالایی از گل‌ها را در آنجا شاهد باشید. بدون شک به دلیل وجود گیاهان، روحیه شما تقویت می‌شود و شادابی به سراغ شما می‌آید.

بازار چرم

برخی افراد به محصولات چرمی علاقه بسیاری نشان می‌دهند و در سفر خود به بمبئی نیز می‌توانند از بازار چرم موجود در این شهر بهره ببرند. در این بازار بیش از 200 فروشگاه مختلف وجود دارد که اقلام متنوعی از جنس چرم را ارائه می‌دهند. تنها نکته منفی این بازار این است که باید بسیار مراقب اصل یا مصنوعی بودن چرم باشید. برخی افراد چرم مصنوعی را به جای چرم اصل به شما ارائه می‌دهند و قیمتی گزاف را طلب می‌کنند.

بازار چرم

مراکز خرید لوکس بمبئی

پس از گشت‌وگذار در دل بازارهای سنتی شهر می‌توانید به مراکز خرید بروید و در میان مغازه‌ها و طبقات موجود زمان خود را سپری نمایید. خوشبختانه شهر بمبئی در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و به دلیل توریستی بودن شهر، پاساژها و مراکز خرید لوکس و باکیفیت بسیار را دایر نموده است. در ادامه به تعدادی از بهترین پاساژها و مراکز خرید شهر بمبئی اشاره می‌کنیم.

های استریت فینکس یا خیابان اصلی سیمرغ (High Street Phoenix)

های استریت فینکس با وسعت 306.5 هزار مترمربع در سال 2008 ساخته و توانست محلی لوکس برای برندهای مطرح جهانی باشد. در زمان‌های قدیم در این محل کارخانه نساجی دایر بود که بعدها جای خود را به پاساژی لوکس داد. در های استریت فینکس می‌توانید انواع برندهای داخلی و خارجی را شاهد باشید که با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. از دیگر امکانات موجود در پاساژ می‌توان به رستوران، سالن بولینگ، اتاق بازی برای کودک و... اشاره داشت. یکی دیگر از امکانات موجود در های استریت فینکس، وجود هتلی 5 ستاره است که می‌توانید اقامتی مجهز را تجربه کنید.

فینکس مارکت سیتی (Phoenix Market City)

فینکس مارکت که یکی از مگامال‌های تازه تاسیس در بمبئی به‌حساب می‌آید، اواخر سال 2011 افتتاح گردید. وسعت این مرکز خرید 371 هزار مترمربع درنظر گرفته شده و راهروهای وسیع و بزرگ آن در آرامش و سکوتی مطلق قرار دارند. در واقع بر خلاف تمامی مغازه‌های موجود که تعداد آن‌ها کم هم نیست اما در سکوت خاصی قرار دارند و گویی کسی در آنجا حضور ندارد. بیش از 300 مغازه متنوع در فینکس مارکت سیتی وجود دارد و اجناس هندی و بین‌المللی مختلفی را در آنجا خواهید دید. در کنار مغازه‌های مختلفی که در این پاساژ وجود دارد می‌توانید از امکانات بسیاری نظیر 88 غذاخوری و رستوران، 8 سالن سینما، محوطه تفریحی و... بهره ببرید.

سیتی سنتر بمبئی (City Center Mumbai)

شهر بمبئی به دلیل تمرکز بسیاری از شرکت‌های مختلف و برندهای معروف تجاری، پایتخت تجاری هند به‌شمار می‌آید. در همین راستا سیتی سنتر بمبئی یکی از مهم‌ترین مراکزی به‌شمار می‌آید که برندهای مطرح و معروف جهانی به وفور در آن به چشم می‌خورد. شهر بمبئی به تجارت الماس شهرت دارد و شما در پاساژهای این شهر می‌توانید انواع الماس و مشتقات آن را ببینید. در سیتی سنتر بمبئی نیز مغازه‌هایی وجود دارد که شرایط برای بازدید از انواع الماس فراهم شده و می‌توانید از زیبایی و چشم‌نوازی آن‌ها لذت ببرید.

مرکز خرید اینفینیت یا بی ‌نهایت (Infiniti Mall)

در مرکز خرید اینفیمنت می‌توانید بی‌نهایت تجربه جدید و جالب کسب کنید. در این مرکز خرید می‌توانید از ترن هوایی بهره ببرید. در واقع اولین مرکز خریدی که در شهر بمبئی مجهز به ترن هوایی شد، مرکز خرید بی‌نهایت به‌حساب می‌آید. وسعت این مرکز خرید 92 هزار متر مربع درنظر گرفته شده و در سال 2011 به بهره‌برداری رسید. مغازه‌های موجود در این مرکز خرید انواع اجناس نظیر کتاب، کفش، منسوجات، جواهرات و... را عرضه می‌دارند. در مرکز خرید اینفیمنت می‌توانید از رستوران، سالن سینما و... بهره ببرید.

مرکز خرید اینفینیت یا بی ‌نهایت (Infiniti Mall)

سخن پایانی

پس از لذت بردن از تمامی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری موجود در شهر بمبئی می‌توانید خود را به دل بازارهای این شهر بسپارید. بازارهای سنتی موجود در شهر پرهیاهو و پررونق هستند که می‌توانید جریان داشتن زندگی را در آن‌ها شاهد باشید. در بازارهای شهر اقلام و اجناس مختلف بسیار وجود دارند که در انتظار شما هستند تا بتوانید بهترین آن‌ها را تهیه نمایید. اقلامی نظیر ادویه‌جات، پارچه، طلا، گل‌ و گیاه، میوه، لباس و... مواردی هستند که به وفور وجود دارند و می‌توانید از کیفیت آن‌ها بهره ببرید. وجود غرفه‌های اغذیه فروشی نیز در این بازارها توانسته نظر گردشگران را به خود جلب کند. می‌توانید از این فروشنده‌ها غذاهای مختلفی را تهیه و از طعم متفاوت و عالی آن‌ها لذت ببرید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها