منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر آنتالیا

آنتالیا از آن دست شهرهایی است که همه مسافران آرزوی حضور در آن را دارند و دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد که به راستی قانع کننده نیز هستند. در دل شهر آنتالیا منطقه‌ای وجود دارد که به سواحل بکر و طبیعت منحصربه‌فرد معروف است. در منطقه کمر شهر آنتالیا می‌توانید هفته‌ای تکرارنشدنی را سپری کنید و دفترچه خاطرات خود را رنگی و خاص نمایید. سواحل بسیار منحصربه‌فرد و لذت بردن از نسیم ملایم و همچنین تماشای مرغان دریایی و دل سپردن به آبی دریا، همگی جذابیت‌هایی به‌شمار می‌آیند که هر کجایی نمی‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. در منطقه کمر آنتالیا می‌توانید جذابیت‌ها و دیدنی‌های بسیاری را شاهد باشید که همگی دست‌دردست هم داده‌اند تا بتوانند رویای شما را به واقعیت تبدیل نمایند.

منطقه کمر آنتالیا

آشنایی با منطقه کمر؛ بکر و جذاب

یکی از مناطق اعجاب‌انگیز آنتالیا منطقه کمر است که در فاصله 55 کیلومتری مدیترانه قرار گرفته و توانسته گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشاند. این منطقه در حوالی رشته کوه توروس قرار دارد و به منطقه‌ای ساحلی و بکر معروف است. آب‌وهوای حاکم بر این منطقه گرم مدیترانه‌ای به‌شمار می‌آید که به دلیل نزدیک بودن به ساحل، در زمان تابستان شرایط جوی بسیار خوبی دارد. در این شرایط، منطقه کمر بهترین انتخاب برای سفرهای تابستانه به‌حساب می‌آید. یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود اکثر گردشگران منطقه کمر را مقصد سفر خود قرار دهند، وجود طبیعت بسیار بی‌نظیر، وجود چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد، تفریحات ورزشی و آبی بسیار مهیج، تنوع در شکم‌گردی و... است که همگی این‌ها شما را به سفری تکرارنشدنی نزدیک می‌کنند. کمر دقیقا در منطقه غربی آنتالیا قرار گرفته و با تجهیزات و امکانات رفاهی بسیار باکیفیت پذیرای مسافران و گردشگران است.

آشنایی با منطقه کمر؛ بکر و جذاب

تاریخچه منطقه کمر

زمانی که امپراتوری یونان پابرجا بود، نام منطقه کمر را ایدروس درنظر گرفته بودند. پس از روی کار آمدن دیگر پادشاهی‌ها، نام این منطقه به کمر تغییر پیدا کرد و با گذر زمان، قلعه‌های بسیاری در این منطقه ایجاد شد. ایجاد همین قلعه‌ها که به منظور محافظت از شهر در برابر انواع خطرها و سیل بود، سبب شد تا این منطقه رونق خوبی بگیرد. قلعه‌ای که به منظور محافظت از شهر ایجاد شده بود 20 کیلومتر طول داشت و جالب است بدانید که این منطقه تا قبل از سال 1960 هیچ مسیر خاکی نداشت. در حقیقت تا این زمان مردم تنها از طریق آب و با استفاده از قایق به منطقه کمر رفت‌وآمد داشتند. بعد از سال 1980 دولت ترکیه بر این فکر فرو رفت که با گسترش و پیشرفت منطقه می‌تواند موقعیتی عالی برای گردشگران فراهم آورد. در این شرایط به آبادانی این منطقه پرداختند و محیطی عالی برای مسافران و گردشگران را ایجاد نمودند.

تاریخچه منطقه کمر

جاذبه های دیدنی منطقه کمر

پس از آنکه تصمیم به حضور در منطقه کمر را گرفتید باید بدانید که جاذبه‌های دیدنی و گردشگری جذابی در انتظار شما قرار دارند. این منطقه توریستی توانسته در زمینه سرگرم کردن گردشگران و مسافران دست پر باشد و بهترین‌ها را به آن‌ها ارائه دهد. در ادامه به برخی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این منطقه می‌پردازیم.

منطقه باستانی فاسلیس

منطقه باستانی فاسلیس به دست رودیان ایجاد شده که شهری قدیمی و باستانی است و به‌جای مانده از حکومت رومیان و یونانیان به‌شمار می‌آید. بندری که به منطقه باستانی فاسلیس منتهی می‌شود، یکی از بنادر اصلی و مهم آنتالیا به‌شمار می‌آید که می‌توانید مخروبه‌های فاسلیس را در این قسمت مشاهده کنید. این مخروبه‌ها در میان درختان سر به فلک کشیده و بلند قرار دارند و باقی مانده‌اند. در این منطقه از کمر می‌توانید حمام آهکی، کوچه‌های زیبا و آمفی تئاتری را شاهد باشید که باعث خاص‌تر شدن منطقه فاسلیس شده است.

منطقه باستانی فاسلیس

پارک آبی دولوسو

اگر بخواهید به تفریحی مهیج و دلهره‌آور روی آورید، باید به سراغ پارک آبی دولوسو بروید. بدون شک همین پارک آبی یکی از دلایل عمده گردشگران برای سفر به منطقه کمر به‌شمار می‌آید. در پارک آبی دولوسو می‌توانید بیش از 30 فعالیت آبی مختلف را تجربه کنید و از ترن هوایی معروف این پارک آبی نهایت لذت را ببرید. دولوسو از سال 2015 توانست فعالیت بی‌نظیر خود را آغاز کند و میزبان مسافران خود باشد.

تله کابین المپوس

در دل منطقه کمر آنتالیا پارک ملی‌ای با نام Beydaglari وجود دارد که در دل خود تله کابینی را قرار داده تا مناظر و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را به نمایش بگذارد. تله کابین المپوس یکی از مهیج‌ترین تله کابین‌های موجود در آنتالیا به‌شمار می‌آید. اگر تمایل دارید تا بی‌نظیرترین صحنه را با چشمان خود ببینید، بهترین اقدام سفر در زمان زمستان و سوار شدن بر تله کابین است. در این شرایط می‌توانید با دیدن منظره پوشیده از برف کمر، آرامشی وصف نشدنی را تجربه کنید که در هیچ جای دیگر آن را احساس نخواهید کرد.

پارک دینو

جذاب‌ترین و اعجاب‌انگیزترین تفریحی که می‌تواند در منطقه کمر آنتالیا آن را تجربه کرد، پارک دینو یا پارک دایناسورها است. در فاصله 10 کیلومتری منطقه کمر و شرق این شهر می‌توانید پارک دینو را شاهد باشید که تفریحات جذابی را در خود جای داده است.

پارک فولکوریک نومد

در میان لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی و گردش در دل طبیعت بکر این منطقه و همچنین تماشای آب‌های زلال، آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم منطقه کمر نیز یکی از واجبات است. علاوه‌بر سرشار شدن از تفریحات و دیدنی‌های منطقه، نیاز است تا با فرهنگ مردمان نیز آشنا شد تا بتوان سفر خود را تکمیل نمود. در پارک فولکوریک نومد می‌توانید در زمان‌های مشخصی که نمایشگاه‌های بزرگ برپا می‌شود، با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم محلی کمر آشنایی پیدا کنید.

پارک فولکوریک نومد

بازار های هفتگی کمر

یکی از رایج‌ترین موضوعات در منطقه کمر، برپایی بازارهای هفتگی به‌حساب می‌آید که طرفداران بسیاری دارند. در این بازارها می‌توانید اقلام خاص و بی‌نظیر بسیاری را پیدا کنید و در این هیاهوی لذت‌بخش به زندگی و حیات پی ببرید. بازارهای خیابانی همیشگی نیستند و تنها در روزهای خاصی دایر می‌شوند. یکی از روزهای هفته که بهترین بازار موجود در منطقه در آن برگزار می‌شود، روز دوشنبه است. در این روز باید به میدان جمهوری و با امتداد دادن بلوار آتاتورک به سمت جنوب بروید، دقیقا در کنار هتل Viking Star دوشنبه بازار را خواهید دید.
این بازار بزرگ‌ترین بازار موجود در زمینه انواع مواد غذایی، مخصوصا سبزیجات مرغوب و میوه تازه است. برای رفتن به دوشنبه بازار می‌توانید از ابتدای صبح تا اویل غروب خود را به آنجا برسانید و از محصولات محلی و مرغوب کمر بهره ببرید. برخی افراد به منسوجات خاص و منحصربه‌فرد علاقه‌مند هستند که در این شرایط می‌توان روز بعد، یعنی سه شنبه به همان مسیر رفت و در دل سه شنبه بازار از منسوجات ترکی موجود استفاده کرد و خریدی عالی را تجربه نمود. در همین مسیر فروشندگان، انواع لباس‌ها و لوازم جانبی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را می‌فروشند. سه شنبه بازار جزو بزرگ‌ترین بازارهای کمر به‌حساب می‌آید و می‌توانید در این بازار تجربه‌ای متفاوت را در میان مردم کمر احساس نمایید.

تور قایق سواری

سوار شدن بر قایق آن هم در طبیعت بکر و چشم‌‌نواز کمر می‌تواند بسیار عالی و هیجان‌انگیز باشد. در امتداد ساحل کمر قایق سواری تجربه‌ای خاص به‌حساب می‌آید تا بتوانید در کنار لذت بردن از آن همه شگفتی، به جزایری دست پیدا کنید که راه زمینی برای آن‌ها وجود ندارد و تنها از مسیر آبی می‌توان به آن‌ها دست یافت. این جزایر بکر و دست نخورده هستند و منظره‌ای چشم‌نواز را به شما تقدیم می‌کنند. شرایط فراهم است تا پس از کشف تمامی جزایر موجود، تنی به آب بزنید و از تماشای غروب آفتاب دل‌انگیز سرشار شوید.

تور قایق سواری

مرکز اسپا بابل پالاس (Babel Palace SPA)

یکی از بزرگ‌ترین مراکز آبگرم موجود در منطقه کمر و حتی آنتالیا که با وسعت 9 هزار مترمربع خودنمایی می‌کند، مرکز اسپا بابل پالاس به‌شمار می‌آید. در این مجموعه ده‌ها واحد درمانی و ماساژ وجود دارد که در یک منطقه سربسته با مساحت 4 هزار مترمربع و فضای باز با مساحت 5 هزار مترمربع ایجاد شده است. در مرکز اسپا می‌توانید از خدمات باکیفیت و بی‌نظیر بسیاری بهره ببرید که باعث از بین رفتن خستگی سفر و کسب انرژی مضاعف می‌شود. امکان و بخش‌های موجود در این مرکز شامل موارد زیر می‌شوند.
•    وجود 2 حمام ترکی با ظرفیت 40 نفر به صورت جداگانه
•    4 سونا با ظرفیت 15 نفر
•    2 جکوزی با ظرفیت 30 نفر
•    2 سالن VIP (150 متر مربع)
•    حمام ترکی ویژه سالن‌های VIP
•    سونا ویژه و اتاق‌های ماساژ ویژه
در قسمت باغ و بخش مرکزی، 8 خانه ماساژ بالی وجود دارد که می‌توان استخر حمام گلی را نیز در آنجا شاهد بود که با معماری جذابی خودنمایی می‌کند. این باغ به سبک خاور دور طراحی و ایجاد شده که یک استخر 300 مترمربعی برای بزرگسالان و یک استخر 50 متری برای کودک را نیز دارا است تا کودکان نیز تنی به آب زنند و فعالیتی بی‌نظیر داشته باشند.

دره گوینوک (Goynuk Canyon)

دره گوینوک که در 4 کیلومتری روستای گوینوک در منطقه کمر قرار دارد در داخل پارک ملی ساحلی Beydaglari خودنمایی می‌کند. در این دره اعجاب‌انگیز می‌توانید آبشارها و برکه‌های بسیار تمیز و رویایی را ببینید که بدون شک باعث شگفت‌زده شدن شما می‌شوند. پس از حضور پیدا کردن در این دره می‌توانید از تفریحات بسیاری لذت ببرید و تجدید قوا کنید. پیاده‌روی در دل طبیعت بکر و خاص منطقه که به صورت گروهی و تورهای مختلف اجرا می‌شود بسیار اعجاب‌انگیز است. با توجه به خواهان بسیار و وجود گردشگران مختلف در دره گوینوک، در سال 2009 تصمیم بر این گرفته شد که این منطقه از تجهیزات ویژه برخوردار باشد تا گردشگران بتوانند بدون دغدغه و در صحت و سلامتی به تفریح بپردازند. در دره گوینوک منطقه کمر آنتالیا می‌توانید از استخرهای فیروزه‌ای رنگ و چشمه‌های روان در کنار درختان سر به فلک کشیده لذت ببرید و از این طبیعت مسحور کننده سرشار شوید. از تفریحات مهیج در دل این منطقه، سافاری با جیپ و شنا کردن در یکی از رودخانه‌های کوهستانی موجود است که می‌تواند آدرنالین را به بالاترین مقدار خود برساند.

دره گوینوک (Goynuk Canyon)

راه های دسترسی به منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر تنها یک ساعت با شهر آنتالیا فاصله دارد تا بتوانید به سواحل خیره کننده و منحصربه‌فرد موجود در این منطقه دست یابید. وسایل نقلیه متفاوتی وجود دارد تا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید؛ در واقع شهر آنتالیا از آن دست شهرهایی به‌حساب می‌آید که در زمینه حمل‌ونقل از بهترین‌ها است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. بهترین، ارزان‌ترین و بی‌دغدغه‌ترین وسیله حمل‌ونقل برای گردشگران که بتوانند به سادگی خود را به منطقه کمر برسانند اتوبوس دریایی به‌حساب می‌آید. برای کرایه این اتوبوس‌های دریایی می‌توانید 15 لیر برای بزرگسالان و 9 لیر برای کودکان بپردازید. در فصل زمستان از ساعت 9 تا 18 عصر شرایط برای بهره بردن از این اتوبوس‌ها فراهم است تا بتوانید به لذتی وصف نشدنی دست یابید.

بهترین هتل های منطقه کمر آنتالیا

بهترین هتل های منطقه کمر آنتالیا

پیش از رفتن به منطقه کمر باید اقامتگاه خود را تعیین کنید. در میان تمامی اقامتگاه‌ها و هتل‌های موجود، هتل‌های 5 ستاره موجود در این شهر انتخاب‌هایی عالی و مقرون‌به‌صرفه هستند. در ادامه به چندین هتل باکیفیت و با اصالت اشاره می‌کنیم.
•        Maxx Royal Kemer Resort
•        NG Phaselis Bay
•        Club Med Palmiye
•        Rixos Beldibi
•        DoubleTree by Hilton Antalya-Kemer

بهترین هتل های منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر یا بلک؟

گردشگران بسیاری در دو راهی مبهمی قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند بهترین انتخاب میان کمر و بلک کدام است. بلک نیز همانند کمر یکی از مناطق حائز اهمیت و منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید که توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. در ادامه با مقایسه‌ای اصولی می‌توانید به بهترین مورد پی ببرید.
•    کمر یک شهر به‌حساب می‌آید اما بلک یک منطقه است.
•    منطقه بلک نسبت به کمر از آنتالیا فاصله دورتری دارد.
•    طبیعت و جاذبه‌های دیدنی منطقه کمر بیشتر از بلک است.
•    منطقه بلک کمی به سمت لوکس و مدرن بودن متمایل شده است.
•    در منطقه بلک زمین‌های گلف بزرگ و وسیعی یافت می‌شود که در کمر وجود ندارد.

منطقه کمر یا بلک؟

سخن پایانی

همیشه شهر آنتالیا کشور ترکیه مقصد گردشگران بوده و هست و دلیل این موضوع، وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار خاص به‌شمار می‌آید. در دل این شهر لوکس و باکیفیت، مناطق بسیاری وجود دارند که می‌توانند مهر تاییدی بر سفری خاص برای گردشگران باشند. منطقه کمر آنتالیا در کنار سواحل بسیار تمیز و بی‌نظیری که دارد توانسته جذابیت‌های بسیار دیگری را در خود جای دهد. وجود تله کابین، پارک آبی و... مواردی هستند که می‌توانند در سفر یک هفته‌ای شما باعث سرشار شدن شما گردند. زمانی که به منطقه کمر آنتالیا برسید می‌توانید از آب‌های آبی، موجودات دریایی، نسیم و وزش بادی آرامش‌بخش و آفتابی دل‌انگیز نهایت لذت را ببرید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها