خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شده گردشگران، شهر پوکت در کشور تایلند را انتخاب کنند. وجود جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری که شاید در هیچ کجای جهان همانند آن‌ها را نبینید. منظره و قابی که در انتظار شما قرار دارد، خلیج فانگ نگا است که می‌تواند چشم‌اندازی جادویی را تقدیم دیدگان شما کند. خلیج فانگ نگا در قلب شهر پوکت تایلند قرار دارد و با صخره‌های آهکی، مرجان‌ها، ساحلی رنگارنگ و آبی، همانند مرواریدی درخشان تزئین شده است. خلیج فانگ نگا دو جزیره رویایی را در خود جای داده که شامل جزیره باند و کو پانیی می‌شود.

خلیج فانگ نگا

آشنایی با خلیج فانگ نگا؛ بهشتی بر روی زمین

خلیج فانگ نگا در شهر پوکت قرار گرفته و با مساحت 400 کیلومتری خود پذیرای گردشگران است. در این خلیج بیش از 100 جزیره وجود دارد که برخی از آن‌ها به‌قدری دل‌انگیز و منحصربه‌فرد هستند که در گینس به ثبت رسیده‌اند. یکی از معروف‌ترین جزایر موجود در این خلیج رویایی، جزیره جیمز بانگ است که به دلیل ساخت فیلم مردی با تپانچه طلایی که از سری فیلم‌های جیز باند بود، به شهرت رسید و سبب ورود سیلی از گردشگران شد. خلیج فانگ نگا از آن دست جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است که حتی افرادی که به پوکت سفر نکرده‌اند نیز با آن آشنایی دارند و عکس‌های زیبای آن را در فضای مجازی دیده‌اند. عکس‌هایی که می‌توانند شما را مست کنند و وارد رویایی عمیق نمایند. حضور در خلیج فانگ نگا باعث می‌شود تا نفس خود را در سینه حبس کنید و از تماشای چنین صحنه رویایی لذت ببرید.

آشنایی با خلیج فانگ نگا؛ بهشتی بر روی زمین

معرفی جزایر موجود در خلیج فانگ نگا

در خلیج فانگ نگا جزایر بسیاری وجود دارند که یکی از دیگری جذاب‌تر، خاص‌تر و منحصربه‌فردتر است. جزایر موجود تصویری را به شما هدیه می‌دهند که تنها در تصور خود با آن‌ها روبه‌رو بوده‌اید. در ادامه به برخی از معروف‌ترین جزیره‌های موجود اشاره می‌کنیم.

جزیره جیمز باند

اگر بخواهید با نام‌آشناترین و بی‌نظیرترین جزیره موجود در خلیج فانگ نگا آشنا شوید و به آنجا بروید و خاطره‌سازی کنید باید جزیره جیمز باند را انتخاب نمایید. این جزیره در سال 1974 شناخته شد و از آن سال به بعد گردشگران بسیاری در فصل‌های مختلف راهی پوکت و این جزیره اسرارآمیز می‌شوند. به‌قدری جزیره جیمز باند معروف است که توریستی‌ترین بخش پوکت به‌حساب می‌آید. قایق‌رانی در آب‌های این بخش از خلیج می‌تواند تکرارنشدنی و بی‌همتا باشد و برای زوج‌ها بهترین خاطره را به‌ارمغان می‌آورد. تورهای مختلفی در پوکت برگزار می‌شوند که این جزیره را مقصد خود قرار می‌دهند. شما در این تورها می‌توانید از دیگر جزایر موجود دیدن کنید و در دهکده ماهیگیری مسلمان‌نشین کو پانیی توقف نمایید و ناهاری بی‌نظیر و خوش‌طعم از حیوانات دریایی میل کنید. در اسکله سوراکل شرایط به گونه‌ای فراهم است تا بتوانید از قایق‌های موجود بهره ببرید و با اجاره کردن آن‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر از قایق‌سواری را داشته باشید.

کو پانیی Koh Panyee

همیشه و در همه جای دنیا با سازه‌هایی مهندسی شده و اصولی روبه‌رو بوده‌اید؛ اما در جزیره کو پانیی سازه‌هایی وجود دارند که هیچ اصولی از علم مهندسی را پیش نگرفته‌اند و سازه‌های عجیب را به نمایش می‌گذارند. در این جزیره یک سنگ آهکی کوچک وجود دارد که نماد این جزیره خاص است. گردشگران پس از گشت‌وگذار در این منطقه برای صرف ناهاری لذیذ راهی جزیره می‌شوند تا طعمی بی‌نظیر را بچشند. دهکده شناور در جزیره کو پانیی قرار دارد که علاوه‌بر آن، رستوران‌ها، خانه‌ها و کلبه‌های دیگری نیز وجود دارد و همگی بر روی آب ایجاد شده‌اند. عمق آب زیر این بناها کم است و می‌توانید از منظره، جریان آب، جانوران دریایی، نسیم و هزاران فاکتور جذاب دیگر لذت ببرید. در بخش ساحل شرقی این جزیره مغازه‌هایی وجود دارد که شرایط مناسبی فراهم آمده تا بتوانید از اشیاء زینتی، صدف‌های دریایی و... بازدید کنید و سوغاتی‌های جذابی خریداری نمایید.

کو پانیی Koh Panyee

سامِت نانگ شِی (Samet Nangshe)

در میان جزایر فانگ نگا، جزیره سامت نانگ شی با چشم‌انداز منحصربه‌فرد خود خوش می‌درخشد. این جزیره تنها 30 دقیقه با شهر پوکت فاصله دارد و در قسمت‌های مرتفع خلیج قرار گرفته تا بتواند زیبایی‌های خود را به‌نمایش گذارد. زمانی که پای خود را در میان طبیعت بکر سامت نانگ شی می‌گذارید، گویی در جهان دیگر قدم گذاشته‌اید و حسی رویایی خواهید داشت. در زمان فرا رسیدن طلوع آفتاب می‌توانید منظره‌ای تماشایی را از بین صخره‌های آهکی ببینید که قطعا رویایی و مسحور کننده است.

هانگز آو فانگ نگا (Hongs of Phang Nga)

جزیره‌ای مرموز و عجیب‌وغریب که در انتظار حضور انسان‌ها و شروع اکتشافات آن‌ها است. در جزیره هانگز آو فانگ نگا اتاق‌هایی کشف شده که زیر این جزیره قرار دارند و این موضوع طبق نقشه‌ها و بررسی‌های هوایی به اثبات رسیده است. ماجراجویی هیجان‌انگیزی که نمی‌توانید چنین حسی را در هیچ کجای دنیا تجربه کنید. بعد از انتخاب برنامه قایقرانی می‌توانید با قایق‌های پدالی موجود، به دل این همه هیجان و شگفتی بروید و در دل جزیره‌ای پر از رمزوراز حسی خاص را تجربه نمایید.

جزیره ماک

یکی دیگر از جزایر زیبا و منحصربه‌فرد موجود در خلیج فانگ نگا، جزیره ماک به‌شمار می‌آید. مردمانی که در این جزیره ساکن هستند تعداد کمی دارند و فعالیت عمده آن‌ها ماهیگیری است. این افراد به روش قدیمی و سنتی زندگی و امرارومعاش می‌نمایند. شما پس از رسیدن به جزیره ماک می‌توانید با استفاده اسکوتر یا دوچرخه از چشم‌انداز جزیره لذت ببرید و به گوشه‌وکنار جزیره سر بزنید. در ادامه نیز شرایط فراهم است تا بتوانید از فعالیت‌هایی نظیر قایق‌رانی، تماشای بوکس، تماشای پرندگان، غواصی و... بهره ببرید.

جزیره ماک

حقایق جالب خلیج فانگ نگا

در سفر یک روزه به خلیج فانگ نگا باید از میان صخره‌های آهکی موجود عبور کنید و دل خود را به دریا بسپارید. آبی که در این منطقه در جریان است هیچ‌گاه متلاطم نمی‌شود و حتی در فصول بارانی نیز دریا امن و مطمئن است. به همین منظور، قایق‌رانان می‌توانند به راحتی در دریا لنگر اندازند و از هر خطر و آسبی در امان باشند. همین موضوع یکی از عجیب‌ترین بخش‌هایی به‌حساب می‌آید که همه افراد ‌را به تعجب وامی‌دارد. صخره‌هایی که ایجاد شده‌اند از جنس سنگ آهک یا کربنات کلسیم هستند که رنگی سفید و منحصربه‌فرد دارند. باران‌های شیمیایی که در بازه‌های زمانی مختلف شروع به باریدن می‌کنند بر روی این صخره می‌بارند و رسوبات ضخیمی ایجاد می‌کنند. در نهایت، حرارت و فشاری که ناشی از این لایه‌ها هستند باعث می‌شوند تا با گذر زمان ضخامت لایه‌ها و ضخره‌ها رو به افزایش باشد.

حقایق جالب خلیج فانگ نگا

تفریحات خلیج فانگ نگا

تفریحات بسیاری در دل خلیج فانگ نگا وجود دارد که باعث سرگرم شدن بیش‌ازپیش شما می‌شوند. تفریحاتی که برخی از آن‌ها آرامش‌بخش و برخی دیگر هیجان‌انگیز است که آدرنالین را به بالاترین حد خود می‌برد. در ادامه به برخی از تفریحات موجود در خلیج فانگ نگا می‌پردازیم.

قایق سواری در خلیج فانگ نگا

یکی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز که قلب شما را به تپش می‌اندازد قایق‌سواری در دل خلیج فانگ نگا است. تصور آن را کنید که در میان آبی به روشنایی و صخره‌های آهکی سر به فلک کشیده و طبیعی بهشتی، سوار بر قایقی هستید که می‌تواند شما را سرشار کند و قلب را تسخیر نماید. در بخش‌های امن و مطمئن خلیج می‌توانید لنگر اندازید و به تفریحات دیگر یا ماهی‌گیری مشغول شوید. در فصل‌های موسمی و در شرایطی که باران‌های شدیدی باریده می‌شود، باز هم آب خلیج آرام و ستودنی است.

ماهیگیری

یکی از تفریحات عالی و آرامش‌بخش در دل خلیج فانگ نگا، ماهیگیری به‌حساب می‌آید. فعالیت بیشتر مردم این منطقه ماهیگیری است و دلیل این موضوع، وجود ماهی‌های متنوع و عالی برای صید هستند. به همین منظور شما نیز پس از حضور در خلیج فانگ نگا می‌توانید در کنار تماشای چشم‌اندازی مسحور کننده، ماهی‌های درشت و خوش‌طعمی را صید کنید و تجربه‌ای متفاوت را احساس نمایید.

ماهیگیری

اقامت در خلیج فانگ نگا

با توجه به آنکه خلیج فانگ نگا وسعت بسیاری ندارد و می‌توانید در عرض یک روز تمام زیبایی‌های آن را مشاهده کنید، برخی افراد تمایل دارند تا یک یا چند شب از سفر خود را در این بهشت رویایی سپری کنند و تجربه‌ای خاص را احساس نمایند. اقامت در خلیج فانگ نگا به سلیقه و خواسته شما وابسته است. برخی افراد تمایل دارند تا در اقامتگاه‌های محلی باشند و شرایطی متفاوت را تجربه کنند و برخی دیگر به هتل علاقه‌مند هستند. در این میان هتل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با بهره بردن از آن‌ها اوقاتی عالی را پشت سر بگذارید.
هیو خالاک بیچ ریزرت، بر سان ویلا اند اسپا و د گلری گولد هتل از بهترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های موجود در این منطقه به‌شمار می‌آیند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شبی به‌یاد ماندنی را تجربه کنید. امکانات بسیار عالی در هر یک از هتل‌های مذکور وجود دارد تا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید. در هتل هیو خالاک بیچ ریزورت رستورانی ایجاد شده تا بتوانید از طعم بی‌نظیر غذاهای تایلندی لذت ببرید و خاطره‌سازی کنید. برخی از امکانات موجود در هتل شامل باشگاه ورزشی، رستوران، جکوزی، استخر، صندوق امانات، خشکشویی، ماساژ و... می‌شوند.

اقامت در خلیج فانگ نگا

بهترین زمان بازدید از فانگ نگا

تمامی فصول و ماه‌های سال، خلیج فانگ نگا دیدنی و جذاب است و می‌توانید از این بهشت زمینی لذت ببرید. در شرایطی که بادهای موسمی شروع به وزیدن می‌کنند و بعد از آن‌ها، بارش‌های شدید آغاز می‌شود، شاید شرایط مناسبی برای گردشگران نباشید؛ چراکه این آب‌وهوا اجازه تفریح و گردش را از مسافران صلب می‌کند و باعث می‌شود تا آن‌ها در اقامتگاه خود حضور داشته باشند. بهترین زمان برای لذت بردن از این همه زیبایی و جذابیت، فصول خشک سال یعنی نوامبر تا آوریل به‌حساب می‌آید. در این بازه زمانی می‌توانید از آرامش دریا، آفتابی دل‌انگیز و منظره‌ای تماشایی لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از فانگ نگا

زمان مورد نیاز برای بازدید از خلیج فانگ نگا

با توجه به آنکه خلیج فانگ نگا وسعت زیادی ندارد، معمولا تورهای گردشگری که برای گردش در خلیج برگزار می‌شوند، طی یک روز کل خلیج را به مسافران نشان می‌دهند. هر لنگرگاهی که در ساحل شرقی پوکت قرار دارد شما را به خلیج فانگ نگا می‌رساند تا بتوانید به سرعت از عجایب موجود در خلیج لذت ببرید. در این بخش از شهر پوکت جزایر خالی از سکنه یا غارهایی نیز وجود دارد که می‌توانید در صورت علاقه به آن‌ها نیز سر بزنید و شگفتی‌های موجود را کشف کنید.

زمان مورد نیاز برای بازدید از خلیج فانگ نگا

چگونگی دسترسی به خلیج فانگ نگا

اگر بخواهید از تمامی زیبایی‌های خلیج فانگ نگا بهره ببرید باید یک روز را به طور کامل به این جزیره اختصاص دهید. با صرف 45 دقیقه از زمان، می‌توانید خود را از شهر پوکت به خلیج فانگ نگا برسانید. برای رسیدن به مقصد مسیری وجود دارد که هم وسایل نقلیه را می‌توانید انتخاب کنید و هم از اتومبیل کرایه‌ای بهره ببرید. تورهای مختلفی همه روزه برگزار می‌شوند و می‌توانید با کمک آن‌ها نیز به خلیج بروید.

چگونگی دسترسی به خلیج فانگ نگا

سخن پایانی

خلیج‌ها و سواحل بسیاری در دنیا وجود دارند که هر یک در دل خود اسرار بسیاری را نگاه داشته‌اند. خلیج فانگ نگا از آن دست خلیج‌هایی است که توانسته با جذابیت‌های بسیار خود دل بسیاری از گردشگران را بلرزاند و نفس را در سینه آن‌ها حبس کند. شگفتی‌های بسیاری در انتظار شما قرار دارد و این بخش از شهر پوکت شما را وارد جهانی دیگر می‌کند. در خلیج فانگ نگا حدود 100 جزیره وجود دارد که هر یک از آن‌ها شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند و می‌توانید از حضور در آن‌ها لذت ببرید. تورهای مختلفی برگزار می‌شوند که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و راهی خلیج فانگ نگا شوید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها