سیاره سبز دبی

سیاره سبز دبی

بدون شک شنیده‌اید که در دبی جذابیت‌های بسیاری وجود دارد و توانسته‌اند زیباترین و لوکس‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری را ایجاد کنند. در این راستا سیاره سبز دبی می‌تواند خودنمایی کند و باعث جذب گردشگران شود. در این مجموعه باشکوه تنوع بالایی از گیاهان و جانوران وجود دارد که می‌تواند لوکیشنی عالی برای کودکان و بزرگسالان باشد. سیاره سبز در منطقه سیتی واک ایجاد شده که پروژه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و به‌منظور به نمایش گذاشتن محیط زیست ایجاد شده است. دلیل اصلی ایجاد این مجموعه بهبود زندگی مردمان شهر دبی، حفظ محیط زیست و توسعه آن‌ها است.

سیاره سبز دبی

دلیل ایجاد سیاره سبز دبی

پروژه بلندمدت سیاره سبز دبی (the green planet dubai) به‌منظور بهبود زندگی و کیفیت آن ایجاد شده است. جالب است بدانید که وسعت سیاره سبز دبی 1900 هکتار است و در زمان ایجاد آن از جدیدترین و بروز‌ترین تکنیک‌های کشاورزی و آبیاری استفاده شده است. بهره بردن از روش هیدروپونیک، کشت انواع گیاهان، نگهداری از جانوران و... از بهترین و گسترده‌ترین اقدامات سیاره سبز دبی است. فعالان حوزه کشاورزی و جغرافیا به این پروژه امیدوار هستند؛ چراکه می‌تواند تاثیرات مثبتی بر تغییرات اقلیم و حفاظت از منابع طبیعی بگذارد.

دلیل ایجاد سیاره سبز دبی

تاریخچه سیاره سبز دبی

شهر دبی یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان در زمینه تنوع جاذبه‌های گردشگری و دیدنی است. سیاره سبز نیز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین این جاذبه‌ها باشد. ایجاد سیاره سبز و استارت آن به سپتامبر سال 2016 باز می‌گردد. طراحی و اجرای این پروژه ارزنده توسط شرکت مراس بوده و تمام تلاش خود را کرده تا بتواند اکوسیستم کره زمین را کوچک کند و در ابعاد کمتری به‌نمایش بگذارد. با توجه به این شرایط می‌توانید حدس بزنید که چیزهای جذابی در انتظار شما قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. سیاره سبز در خیابان شیخ زاید دبی ایجاد شده و از سال 2016 افراد می‌توانند از درب‌های آن وارد شوند و با چشم‌اندازی فوق‌العاده روبه‌رو شوند.

تاریخچه سیاره سبز دبی

بخش های سیاره سبز دبی

برای طراحی و دیزاین سیاره سبز دبی از جنگل‌های بارانی و استوایی بهره برده شده است. شرایطی ایجاد شده که گیاهان بتوانند در بهترین موقعیت قرار بگیرند و رشد مساعدی داشته باشند. رطوبت سیاره سبز همیشه حدود 70 درصد درنظر گرفته می‌شود که شرایط استانداردی را ایجاد کرده است. پس از ورود به سیاره سبز اولین چیزی که خودنمایی می‌کند درختی مصنوعی است که 25 متر ارتفاع دارد و بلندترین درخت مصنوعی جهان همین درخت است. درختان طبیعی بسیاری دورواطراف این درخت غول‌پیکر هستند و برخی از گیاهان نیز بر روی آن کاشته شده‌اند. در سیاره سبز بیش از 3 هزار گونه متنوع و مختلف وجود دارد که حیوانات نیز در همین دسته قرار دارند. 

کف جنگل (forest floor)

در کف جنگل موجود در سیاره سبز انواع و اقسام گونه‌های حیوانی وجود دارند. پرندگان و خزندگانی نظیر لاک‌پشت، طوطی، آفتاب‌پرست، کروکودیل، سمندر و... وجود دارند و می‌توانید از حضور این موجودات لذت ببرید. این تمام ماجرا نیست و تعدادی آکواریوم بزرگ وجود دارد که حیوانات آبزی نیز در آن خودنمایی می‌کنند و توانسته‌اند بر زیبایی این بخش از سیاره سبز اثر بگذارند.

قسمت میانی جنگل (The midstory)

در بخش میانی می‌توانید جانوران و حیواناتی را ببینید که به مناطق استوایی مربوط هستند. میمون‌ها، سنجاب، مورچه‌خوار، لمور، تنبل درختی و... از جذاب‌ترین و خاص‌ترین حیوانات موجود در سیاره سبز هستند. خرس‌های درختی و کوالاهای موجود در مجموعه می‌توانند آزادانه بگردند و بر روی شاخه‌های درخت به استراحت بپردازند.

سایبان سیاره (The Canopy)

تنوع بالا گونه‌های گیاهی و جانوری شما را شگفت‌زده می‌سازد. کاکادو چتری سفید یا طاووس‌های بسیار خاص در حال زیستن هستند و توانسته‌اند بر اعتبار سیاره سبز دبی افزایند. شما می‌توانید پرواز و گردش این حیوانات را به وضوح شاهد باشید.

بخش های سیاره سبز دبی

کمپینگ در سیاره سبز دبی

افراد بسیاری وجود دارند که عاشق ماندن در دل طبیعت و برپایی کمپ هستند. در این شرایط می‌توان یکی از امکانات خارق‌العاده سیاره سبز را شاهد بود. در سال‌های اخیر تدابیری اندیشیده شده که این افراد می‌توانند به مدت یک شب در دل جنگل‌های بارانی بمانند. شما می‌توانید پس از پایان یافتن ساعت کاری سیاره سبز یعنی 7 بعدازظهر اقامت خود را آغاز کنید و تا ساعت 8 صبح روز بعد در این سیاره متفاوت حضور داشته باشید. امکانات بی‌نظیر بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و از انواع غذاهای گرم و سرد استفاده کنید. شرایط کمپ به‌گونه‌ای است که کودکان نیز می‌توانند در آن حضور داشته باشند و نهایت لذت را ببرند. نکات ایمنی و مراقبتی به دقت رعایت شده و می‌توانید بدون دردسر شبی بی‌نظیر را سپری کنید. تماشای ستارگان و گوش سپردن به آواز پرندگان می‌تواند زیبایی‌های سفر شما را بیشتر کند. باید توجه داشته باشید که تنها در روزهای جمعه و شنبه می‌توانید از کمپینگ بهره ببرید.

کمپینگ در سیاره سبز دبی

نکات مهم در زمان بازدید از سیاره سبز دبی

زمانی که بخواهید در مجموعه سیاره سبز قدم بردارید و از این موقعیت بی‌نظیر لذت ببرید می‌بایست نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین نکات در خصوص بازدید از سیاره سبز به شرح زیر است.
•    رعایت قوانین و مقررات سیاره سبز برعهده همه مراجعه کنندگان است و همه باید آن‌ها را رعایت کنند. 
•    برای ورود به سیاره سبز باید بلیط تهیه کنید و بلیط ارائه شده باید برای همان روز باشد. بلیط‌ها همگی انفرادی هستند.
•    کودکان باید در کنار بزرگسالان قرار داشته باشند و افراد بالای 16 سال باید در کنار آن‌ها باشند.
•    کودکان بین 2 تا 10 سال نرخ قابل پرداخت متفاوت‌تری نسبت به بزرگسالان دارند. 
•    میل کردن غذا و نوشیدنی در سیاره سبز ممنوع است.
•    امکان بسته بودن سیاره سبز بدون اطلاعات قبلی وجود دارد؛ پس ممکن است به مجموعه بروید و آن بسته باشد.
•    اجازه دست زدن به حیوانات و گیاهان موجود برای افراد وجود ندارد.
•    تنها در صورتی که بدون فلش عکاسی می‌کنید می‌توانید عکس‌های زیبایی بگیرید.
•    به‌طور کلی استعمال دخانیات ممنوع است.
•    هیچ مسئولیتی در قبال گم شدن وسایل شما وجود ندارد و در هنگام حضور در سیاره باید مراقب وسایل خود باشید.

نکات مهم در زمان بازدید از سیاره سبز دبی

چگونگی دسترسی به سیاره سبز دبی

باید بدانید که سیاره سبز دبی در تقاطع جاده الوصل قرار دارد و مجاور مرکز خرید سیتی واک ایجاد شده است. به سادگی می‌توانید با استفاده از مترو دبی خود را به سیاره سبز برسانید. رنگ قرمز خط مترو را باید پیش بگیرید و در ایستگاه مترو برج خلیفه پیاده شوید. پل کنار مترو را دنبال کنید تا به سیاره سبز برسید. با 20 دقیقه پیاده‌روی کردن می‌توانید خود را به سیاره سبز برسانید. شرایط برای رسیدن به سیاره با استفاده از وسایل نقلیه شخصی، اتوبوس، تاکسی و... نیز فراهم است.

چگونگی دسترسی به سیاره سبز دبی

ساعت فعالیت سیاره سبز دبی

شما در هفت روز هفته می‌توانید به سیاره سبز بروید و از تماشایی‌ترین چیزهای موجود لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که تنها تا ساعت 15:30 می‌توانید بلیط تهیه کنید و پس از این ساعت بلیطی فروخته نمی‌شود؛ همچنین از ساعت 17 به بعد نیز درب‌های مجموعه بسته می‌شود. ساعت کار سیاره سبز به شرح زیر است.
•    روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۶:۰۰ بعد از ظهر
•    روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۶:۰۰ بعد از ظهر

ساعت فعالیت سیاره سبز دبی

فاصله سیاره سبز تا مکان‌های مهم دیگر

در کنار بازدید از سیاره سبز می‌توانید به دیگر جاذبه‌های دیدنی یا گردشگری موجود در دبی نیز سر بزنید. در ادامه به برخی از مکان‌های موجود در شهر دبی اشاره می‌کنیم.
•    فاصله سیاره سبز دبی تا دبی مال: حدود ۲.۵ کیلومتر
•    فاصله سیاره سبز دبی تا ساحل جمیرا: ۳.۵ کیلومتر
•    فاصله سیاره سبز دبی تا پارک آبی لاگونا : ۳.۵ کیلومتر

فاصله سیاره سبز تا مکان‌های مهم دیگر

سخن پایانی

سیاره سبز دبی می‌تواند شما را با دنیای گیاهان و موجودات آشنا سازد و جهان را در ابعاد کوچک به نمایش بگذارد. در این مجموعه بزرگ می‌توانید درختان بسیاری را ببینید و انواع جانوران نیز وجود دارند. وجود چندین آکواریوم باعث می‌شود تا بتوانید با دنیای آبزیان نیز آشنا شوید. دسترسی به سیاره سبز بسیار ساده است و می‌توانید با استفاده از مترو، اتوبوس یا هر وسیله دیگری خود را به این مجموعه برسانید. سیاره سبز چندین بخش مختلف دارد و شرایط برای کمپینگ ایجاد شده تا شما بتوانید شبی به‌یاد ماندنی را تجربه کنید. کودکان نیز می‌توانند در سیاره سبز دبی بهترین خاطرات را برای خود ایجاد کنند.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها