شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت

شاید با شنیدن نام شهر قدیمی پوکت به مکانی قدیمی، بدون زرق و برق و ساده فکر کنید که هیچ تفریحی در آن وجود ندارد و همه چیز در عین یکنواختی قرار دارد. باید عرض کنیم که دقیقا چیزی خلاف ذهنیت شما در این قسمت از شهر پوکت در انتظار است. در این بخش از شهر می‌توانید فرهنگ‌های مختلفی را شاهد باشید؛ در اصل شهر قدیمی پوکت اکثر جمعیت خود را از مهاجران تشکیل می‌دهد و همین موضوع باعث شده تا فرهنگ‌های مختلفی را در این بخش از پوکت شاهد باشید. وجود بازارهای متعدد و رنگارنگ جلوه خاصی به شهر داده و باعث شده تا با شهری پرتکاپو و زنده روبه‌رو باشید. وجود رستوران‌ها و کافه‌هایی با سبک‌ها و دیزاین‌های مختلف باعث شده تا به جهانی دیگر سفر کنید و در هر کافه یا رستوران، تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشید.

شهر قدیمی پوکت

تاریخچه شهر قدیمی پوکت

بدون شک شهر قدیمی پوکت یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است که در انتظار مسافران و گردشگران قرار دارد. قدمت این شهر به اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیست باز می‌گردد. در حقیقت شهرت شهر قدیمی پوکت تا حدود صد سال پیش چندان زیاد نبود و با گذر زمان توانست اعتماری جهانی پیدا کند. تعداد خیابان‌های موجود در شهر قدیمی کمتر از حال بود و در حال حاضر می‌توانید با گسترش شهر روبه‌رو باشید. برای مثال خیابان تالانگ محلی بود که کارگران معدن قلع در آن به استراحت می‌پرداختند و معمولا مردم برای گذر و عبورومرور از کانال‌های موجود در سطح شهر که کنده شده بود استفاده می‌کردند.

تاریخچه شهر قدیمی پوکت

معماری شهر قدیمی پوکت

زمانی که پای در شهر قدیمی پوکت بگذارید و معماری و سازه‌های موجود در این بخش از شهر را شاهد باشید، می‌توانید به متمایز بودن سبک معماری آن پی ببرید. خانه‌ها و ساختمان‌های موجود در شهر قدیمی به سبک سینو پرتقالی ایجاد شده‌اند. پس از جنگ جهانی دوم این سبک معماری گسترش پیدا کرد و باعث شد تا بناهایی بسیار رنگارنگ و منحصربه‌فرد ایجاد شود. یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی که باعث می‌شود از سفر خود لذت ببرید، قدم زدن در خیابان‌های شهر قدیمی پوکت است. در این شرایط می‌توانید زیبایی‌هایی را کشف کنید که هیچگاه در زندگی خود احساس نکرده‌اید. 

معماری شهر قدیمی پوکت

خیابان های شهر قدیمی پوکت

در شهر قدیمی پوکت خیابان‌های مختلفی وجود دارد که هر یک چیزهای منحصربه‌فرد و جذابی را در خود جای داده‌اند. با قدم زدن در هر یک از این خیابان‌ها می‌توانید تجربیات جدیدی را داشته باشید و از سفر  روز خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه خیابان‌های شهر قدیمی پوکت را معرفی می‌کنیم.

خیابان تالانگ

معروف‌ترین خیابان موجود در شهر قدیمی پوکت، خیابان تالانگ به‌حساب می‌آید. این خیابان هیجان‌انگیز مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران است و در زمان تردد در این خیابان می‌توانید گردشگران بسیاری را شاهد باشید. خیابان تالانگ در مرکز شهر قرار دارد و شهرداری برای بالا بردن زیبایی شهر دست به اقدامی بی‌نظیر زده است. در حقیقت در این خیابان هیچ کابل برقی وجود ندارد و همه کابل‌ها زیر زمین قرار دارند. یکی از زیباترین چیزهایی که در خیابان تالانگ شاهد خواهید بود، نقاشی‌های خیابانی است که هنرمندان با ظرافت بسیاری بر روی دیوار ایجاد کرده‌اند. در این خیابان می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی را ببینید که دیزاین مختلفی دارند. یکی از کافه‌ها دیزاینی تایلندی دارد و شما را به نوشیدن قهوه و کیکی تایلندی دعوت می‌کند. یکی از جاذبه‌های دیدنی بسیار منحصربه‌فرد موجود در خیابان تالانگ، وجود معبدی کوچک است که در گوشه‌ای از خیابان خودنمایی می‌کند. وجود کتاب‌فروشی‌های مختلف، بوتیک‌های رنگارنگ و کوچک، کافی‌شاپ‌های باکیفیت و... همگی در این خیابان هستند و می‌توانند روزی متفاوت را برای شما ایجاد کنند. 

خیابان رومنس

خیابان رومنس را می‌توانید دقیقا کنار خیابان تالامگ پیدا کنید. زمانی که پا در خیابان رومنس بگذارید با ساختمان‌های رنگارنگ روبه‌رو می‌شوید و بدون شک عکاسان را نیز در آنجا می‌بینید که در حال عکاسی و ثبت زیبایی‌های این خیابان هستند. زمانی که در خیابان رومنس قدم بزنید می‌توانید چندین معبد بزرگ را شاهد باشید. مردمان پوکت برای برگزاری مراسمات خود از این معابد کمک می‌گیرند. این معابد در میان مردم محلی بسیار مهم و با اهمیت هستند. عاشقان بسیاری را خواهید دید که در حال قدم زدن در این خیابان هستند و می‌توانند از رنگارنگی خیابان رومنس انرژی بگیرند.

خیابان رومنس

خیابان فانگ نگا

در خیابان فانگ نگا در شهر قدیمی پوکت می‌توانید با زیارتگاه نور آرام روبه‌رو شوید که یکی از برجسته‌ترین معابد در این شهر است. وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر در خیابان فانگ نگا باعث شده تا جذابیت این شهر بیش‌ازپیش شود. هتلی معروف در این خیابان قرار دارد که فیلم‌های بسیاری در آن گرفته‌اند. زیارتگاه نور آرام در گذشته‌های نه‌چندان دور پشت یک ساختمان پنهان بود؛ اما با بازسازی‌های صورت گرفته ساختمان تخریب شد و نمای زیارتگاه خودنمایی می‌کند.

خیابان دیبوک

در خیابان دیبوک نیز همانند خیابان تالانگ هیچ کابل برقی وجود ندارد. خیابان دیبوک با طرح‌های سنتی و رنگ‌های باشکوهی تزئین شده و توانسته خیابانی بی‌نظیر ایجاد شود. وجود مغازه‌ها و طاق‌های باشکوه باعث می‌شود تا گردشگران از تماشای این همه زیبایی لذت ببرند. مغازه‌های شیرینی و نان فروشی و همچنین وجود دست‌فروشان بسیار باعث می‌شود تا بتوانید با انواع نان و شیرینی موجود در این شهر و کشور آشنا شوید.

خیابان دیبوک

چگونگی دسترسی به شهر قدیمی پوکت

شهر پوکت با استفاده از اتوبوس‌هایی که در خود دارد شما را به سادگی به حاشیه و همچنین جزایر موجود در اطراف شهر می‌برد. اتوبوس‌های موجود مسیر خود را از خیابان تانونگ شروع می‌کنند. دسترسی به این خیابان بسیار ساده است و می‌توانید به سادگی خود را با استفاده از اتوبوس‌ها به شهر قدیمی برسانید. باید توجه داشته باشید که تنها اتوبوس‌ها شما را به این منطقه از شهر نمی‌برند، بلکه تاکسی و دیگر وسایل نقلیه موجود نیز می‌توانند شما را به شهر قدیمی برسانند.

چگونگی دسترسی به شهر قدیمی پوکت

رستوران های شهر قدیمی پوکت

در پی گشت‌وگذار در دل شهر قدیمی پوکت می‌توانید رستوران‌های باکیفیت بسیاری را پیدا کنید و با دیزاین و طراحی خاصی که دارند شما را متعجب می‌سازند. معمولا سعی بر این بوده تا رستوران‌های موجود در این منطقه از شهر بسیار متفاوت باشند تا شما حسی ناب را تجربه کنید. رستوران ایسان، رستوران دی بوک، رستوران دو کاب خائو، رستوران آرون و... از بهترین‌های موجود در شهر قدیمی پوکت هستند که می‌توانند غذایی لذیذ و مرغوب را به شما ارائه دهند.

هتل‌های موجود در شهر قدیمی پوکت

با توجه به آنکه این بخش از شهر پوکت بسیار زیبا و اعجاب‌انگیز است، اقامت داشتن در آن می‌تواند سفر را رویایی و بی‌نظیر نماید. هتل‌های باکیفیت بسیاری در این منطقه از شهر وجود دارند که باعث می‌شوند بتوانید به سادگی به زیباترین جاذبه‌های دیدنی موجود در شهر پوکت دسترسی داشته باشید. هتل‌هایی نظیر  مینگ شو بوتیک، نا سیام،  اویو ۳۰۰ و هاستل آی بهترین‌های موجود در شهر قدیمی پوکت هستند.

هتل‌های موجود در شهر قدیمی پوکت

سخن پایانی

شهر قدیمی پوکت توانسته با معماری، جاذبه‌های دیدنی و خاص بودن خود باعث شود تا معروفیت جهانی کسب کند. این قسمت از شهر شما را به دنیایی متفاوت می‌برد و سبب می‌شود تا بتوانید تجربه‌ای متفاوت کسب کنید. شهر قدیمی خیابان‌های مختلفی را در دل خود جای داده و هر یک از آنها دیدنی‌های بسیاری دارند. خیابان‌هایی نظیر تالانگ، راتسادا، کرابی و... از برجسته‌ترین خیابان‌های این بخش از شهر هستند. رستوران‌های بسیاری در شهر قدیمی وجود دارند که هر یک دیزاین و طراحی داخلی متفاوتی دارند تا شما بتوانید در کنار میل کردن غذایی لذیذ، تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشید. یکی از دلایلی که باعث شده شهر قدیمی معروفیت بسیاری کسب کند، معماری بناهای موجود در این بخش از شهر است.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها