شهر سینمایی بالیوود

شهر سینمایی بالیوود

اگر سراغ خاطرات خود بروید و گشتی در میان آن‌ها بزنید با چیزهای جالبی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانند خنده بر لب‌های شما آورند. یکی از زیباترین خاطراتی که توانسته در ذهن ما جا خوش کند و کوچک و بزرگ را درگیر خود نماید، فیلم‌های هندی هستند. صحنه‌های موجود در این فیلم‌ها بسیار خاص و متفاوت به تصویر می‌کشند که تخیلی بودن آن‌ها را به سر حد اعلا می‌رساند. فیلم‌های هندی در شهر سینمایی بالیوود تولید می‌شوند و صنعت سینمایی هندوستان را بالیوود می‌نامند. ستاره‌های بسیاری در سینمای هند وجود دارد که می‌توان به آمیتاب‌باچان، شاهرخ‌خان آشواریارای و... اشاره کرد.

شهر سینمایی بالیوود

معرفی شهر سینمایی بالیوود

در قلب بمبئی شهرکی وجود دارد که توانسته دنیا را تسخیر کند و با فعالیت‌های خود باعث محبوب‌تر شدن شود. شهر سینمایی بالیوود در بمبئی ایجاد شده و در سال 1978 توسط دولت هند ایجاد شد. مساحت درنظر گرفته شده برای این شهر 350 هکتار است و توانسته شهری باکیفیت و مرغوب با تمامی امکانات طراحی کند. با توجه به اینکه تعداد فیلم‌های تولیدی کشور هند بسیار زیاد است، بدون شک زمانی که به شهر سینمایی بروید با تعداد زیادی از هنرمندان و بازیگران نام‌آشنا روبه‌رو می‌شوید. در حالت عادی گردشگران نمی‌توانند وارد این شهر شوند؛ اما اگر در تورهای بالیوودگردی ثبت نام کرده باشید می‌توانید به داخل شهر بروید و بازیگران محبوب خود را از نزدیک ببینید. باید توجه داشته باشید که بالیوود تنها شامل شهرک سینمایی موجود در بمبئی نمی‌شود و به کل صنعت فیلم‌سازی هند گفته می‌شود.
کشور هند بیش از سه و نیم میلیارد مخاطب دارد و توانسته در این زمینه بسیار موفق باشد. محصولاتی که از کشور هند منتشر می‌شود به دو زبان اردو و انگلیسی هندی هستند. یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در فیلم‌های هندی وجود دارد و باعث می‌شود تا مخاطبان را مجذوب خود کند، رقص‌ها و آوازهای هندی است. به قدری رقص آن‌ها هماهنگ، دلنشین و مجذوب کننده است که توانسته نظر بسیاری را به خود جلب نماید.

معرفی شهر سینمایی بالیوود

دیگر شهرک های سینمایی بالیوود

شهرک‌های سینمایی هند که به بالیوود معروف هستند تنها محدود به شهرک بمبئی نمی‌شوند و می‌توانید شهرهای بسیار دیگر را شاهد باشید. نویدا، حیدرآباد و چنائی از دیگر شهرهای سینمایی هستند که در هندوستان ایجاد شده‌اند و توانسته‌اند در این صنعت هنرنمایی کنند. بر خلاف شهر سینمایی بمبئی که درب آن بر روی عموم باز نیست، می‌توانید همه روزه به شهر سینمایی چنائی بروید و از آنجا بازدید نمایید. چه هندی باشید و چه گردشگر می‌توانید با پرداخت مبلغی کم راهی این شهر سینمایی باکیفیت شوید. یکی از امکانات بی‌نظیر شهر سینمایی چنائی، وجود زمین بازی برای کودکان است. در حقیقت این زمین بازی ایجاد شده تا کودکان بتوانند از آن لذت ببرند و پدر و مادرها بتوانند به راحتی و بدون نگرانی از خسته شدن کودکان، شهرک را مورد بررسی قرار دهند.
در شهرک سینمایی نویدا نیز می‌توانید راهی انواع استودیوهای موجود در این مجموعه شوید. تعداد استودیوهای موجود زیاد است و می‌توانید به بخش لباس‌ها و وسایل صحنه بروید. در این قسمت آرشیوی کامل از لباس‌هایی که افراد معروف برای فیلم‌ها پوشیده‌اند را می‌بینید. سفر به هندوستان بدون بازدید از شهرک‌های سینمایی بالیوود نشدنی است و باید در زمان حضور خود حتما از این زیبایی‌ها نیز لذت ببرید. هندوستان و شهر سینمایی بالیوود معروف به شهر رقص‌ها، آوازها، رنگ‌های شاد و سرزندگی است.

دیگر شهرک های سینمایی بالیوود

تفاوت های بالیوود، تالیوود و هالیوود

صنعت فیلم‌سازی آمریکا را هالیوود می‌گویند که بدون شک نام آن را شنیده‌اید. تفاوت‌های بسیاری میان هالیوود، بالیوود و تالیوود است که باعث متمایز شدن آن‌ها از هم می‌شود. در ادامه به تعدادی از اصلی‌ترین تفاوت‌های شهر سینمایی بالیوود، هالیوود و تالیوود می‌پردازیم.
•    هالیوود وسیع‌ترین و گسترده‌ترین صنعت فیلم‌سازی موجود در ایالات متحده آمریکا است؛ اما بالیوود قسمت کوچکی از صنعت فیلم‌سازی کشور هندوستان را تشکیل می‌دهد.
•    مدت زمان فیلم‌های هالیوود کمتر از بالیوود است و گاهی فیلم‌های هندی به سه ساعت هم می‌رسند.
•    در زمان ساخت فیلم‌های هالیوود از بالاترین و بهترین تکنولوژی موجود و به‌روز بهره می‌برند اما در صنعت فیلم‌سازی بالیوود از تکنولوژی به‌روز استفاده نمی‌شود.
•    ژانر فیلم‌های بالیوود و هالیوود تفاوت‌های بسیاری دارد. در فیلم‌های هالیوود ژانرهایی نظیر درام، کمدی، ترسناک و... همگی به صورت جداگانه ساخته می‌شوند اما در بالیوود فیلم می‌تواند ترکیبی از چند ژانر باشد.
•    تالیوود یا تلوگو بخشی از صنعت فیلم‌سازی هند به‌حساب می‌آید که تفاوتی با بالیوود ندارد. 

تفاوت های بالیوود، تالیوود و هالیوود

سخن پایانی

شهر سینمایی بالیوود مربوط به صنعت فیلم‌سازی کشور هندوستان است. فیلم هندی یکی از زیباترین فیلم‌هایی به‌شمار می‌آید که هر فردی می‌تواند از آن لذت ببرد. در حقیقت بالیوود از چندین شهرک سینمایی تشکیل شده است و تنها یک مجموعه خاص نیست. بالیوود تفاوت‌های بسیاری با هالیوود، صنعت فیلم‌سازی آمریکا دارد. ستارگان بسیاری در فیلم‌های سینمایی هندی حضور داشته‌اند که ما با بسیاری از آن‌ها خاطره داریم. در برخی از شهرک‌ها شرایطی فراهم است که می‌توانید به داخل مجموعه بروید و از آرشیو لباس‌ها و وسایل بازدید کنید. فیلم‌های سینمایی هندی به رقص، آواز، شادی، سرزندگی و انرژی معروف هستند و می‌توانند روحیه را تقویت کنند.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها