خیابان روستاولی

خیابان روستاولی

شما در هر شهر و کشوری که به جست‌وجو بپردازید می‌توانید به یک نکته واحد برسید. در حقیقت همه شهرها، خیابانی معروف و مشهور دارند که با قدم زدن در آن خیابان می‌توانید دلایل معروفیت آن را شاهد باشید. در پایتخت گرجستان یعنی شهر تفلیس نیز می‌توانید به خیابانی متفاوت و پرشور برسید که توانسته معروف‌ترین خیابان این شهر باشد. خیابان روستاولی با معماری‌های بی‌نظیر و وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع باعث شده تا شما با قلب تپنده تفلیس روبه‌رو شوید. در این خیابان زندگی در جریان است و می‌توانید با معنای واقعی زندگی آشنا شوید.

خیابان روستاولی

آشنایی با خیابان روستاولی

در گذشته‌های نچندان دور، خیابان روستاولی با نام گولوین شناخته می‌شد که با گذر زمان، نام این خیابان به افتخار شاعر نامی گرجستان، به روستاولی تغییر یافت. در این خیابان ساختمان‌های دولتی بسیاری وجود دارند و همچنین وجود ساختمان‌های عمومی، فرهنگی، تجاری و... باعث شده که به خیابانی با اهمیت بدل شود؛ برای مثال موزه سیمون جاناشیا، کلیسای کاشوتی، پارلمان سابق گرجستان و... همگی از مهم‌ترین بناهای موجود در این خیابان هستند. خیابان روستاولی از میدان آزادی شروع می‌شود و طولی معادل با 1.5 کیلومتر دارد.
زمانی که در خیابان روستاولی قدم می‌زنید با شبک معماری ترکیبی و خاص روبه‌رو می‌شوید. در حقیقت در این خیابان ساختمان‌ها سبک معماری تلفیقی دارند که مربوط به قرن بیست و معماری مدرن می‌شوند. بناهای موجود نظیر بنای تئاتر روستاولی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند و باعث مجذوب شدن گردشگران می‌شود. اگر بخواهید از اولین ساختمان بنا شده در این خیابان آگاهی پیدا کنید، باید به سراغ ساختمان سینمای روستاولی بروید. بنایی با ابهت و با اصالت که می‌تواند هوش را از سر شما ببرد. شما به راحتی می‌توانید خود را به خیابان روستاولی برسانید یا از آنجا به دیگر نقاط شهر دسترسی پیدا کنید. در حقیقت وسایل نقلیه عمومی بسیاری در این شهر در حال رفت‌وآمد هستند که می‌توانید از آنها بهره ببرید.
 زمانی که به تفلیس سفر کنید، یکی از جاذبه‌های دیدنی جذاب موجود در این شهر، همین خیابان است که می‌تواند شما را به شور و اشتیاق وادارد. قدم زدن در میان مغازه‌ها و پاساژها، وجود رستوران و کافه‌های متنوع و خاص، اجراهای خیابانی و گوش سپردن به نوای سازها و... همگی می‌توانند در شما انگیزه و شوری متفاوت را جاری سازند. این خیابان تا پاسی از شب زنده است و می‌توانید به راحتی تا هر زمان که تمایل دارید در خیابان روستاولی پرسه زنید. یکی از نکات مثبت و حائز اهمیت در خصوص خیابان روستاولی، برگزاری نمایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در زمینه‌های متنوع است. این نمایشگاه‌ها نقاط قوت خیابان هستند که به باعث شده‌اند گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کنند.   

آشنایی با خیابان روستاولی

جاذبه های دیدنی اطراف خیابان روستاولی

با توجه به اینکه خیابان روستاولی در قلب شهر قرار دارد، راه ارتباطی بسیار راحتی با دیدنی‌ها و جاذبه‌های موجود در شهر دارد. وجود وسایل نقلیه متنوع باعث می‌شود تا بتوانید به سادگی خود را به مقصد موردنظر دیگر برسانید و سپس به این خیابان بازگردید. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی که در نزدیکی خیابان قرار دارند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

تئاتر روستاولی

معروف‌ترین و مهم‌ترین سالن تئاتر موجود نه تنها در تفلیس بلکه در گرجستان، تئاتر روستاولی است. این سالن نمایش، نمایش‌های مهم و باشکوه بسیاری را به خود دیده و گردشگران و مهمانان بسیاری را به دل خود راه داده است. برای طراحی سالن روستاولی از طراحی فرانسوی کمک گرفته شد که با خلاقیت و ابتکار خود و بهره بردن از پارچه‌های ابریشم، مخمل و طلاکاری‌های مختلف، سالنی بی‌نظیر و باشکوه را ایجاد کرد. نقاشی کردن سالن تئاتر بر عهده گریگوری گاگارین بود که توانست دیوار اپرای امپریال تفلیس را به زیبایی بیاراید. متاسفانه این سالن باشکوه در سال 1874 دچار آتش‌سوزی شد و بسیاری از تجهیزات و وسایل موجود در آن از بین رفتند.

کلیسای کاشوتی

یکی از باقدمت‌ترین بناهای موجود در تفلیس و خیابان روستاولی، کلیسای کاشوتی به‌حساب می‌آید. این کلیسای قدیمی تا سال 1753 میلادی یکی از مخروبه‌های موجود در شهر بود که هیچ رفت‌وآمدی به آن نمی‌شود. خانواده امیخوی در سال 1947 تصمیم گرفتند تا با هزینه خود این کلیسا را مرمت کنند. در پی این اقدام افراد بسیاری نیز دست‌به‌دست هم دادند و این کلیسای ارزنده را بازسازی نمودند. یکی از نکات قابل توجه در مورد کلیسای کاشوتی این است که این کلیسا جزو تنها کلیساهایی به‌حساب می‌آید که توانسته همچنان پابرجا بماند؛ چراکه در زمان شوروی، تمامی کلیساها تخریب می‌شدند و این کلیسا توانست باقی بماند. 
از دیگر مکان‌های دیدنی که می‌توانید از وجود آنها لذت ببرید به شرح زیر هستند.
•    مجسمه شوتا روستاولی: 397 متر
•    گالری تی بی سی: 654 متر
•    خانه اپرا پالیاشویلی: 637 متر
•    مجسمه نوازنده ساکسیفون: 693 متر

جاذبه های دیدنی اطراف خیابان روستاولی

مراکز خرید خیابان روستاولی

با توجه به آن که خیابان روستاولی، مهم‌ترین خیابان تفلیس است مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده تا گردشگران بتوانند بهترین اقلام را خریداری کنند. مراکز خریدی لاکچری و لوکس که اجناس برند و باکیفیت را عرضه می‌کنند. تنوع اقلام ارائه شده در هر فروشگاه بالا است و می‌توانید پوشاک، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی و... را شاهد باشید. تعدادی از ساختمان‌های بلند موجود در خیابان روستاولی، مرکز خرید هستند و به غیر از آنها، در نزدیکی میدان آزادی و خیابان روستاولی بازار بزرگی ایجاد شده که وسایل متنوعی را عرضه می‌کنند. یکی از مراکز خرید تازه تاسیس در خیابان روستاولی، مرکز خرید گالریا تفریس است. این مجتمع تجاری با نمای سفید و شیشه‌ای توانسته یکی از نماهای متفاوت را در این خیابان به خود اختصاص دهد. در این مرکز خرید می‌توانید تمامی نیازات خود را رفع کنید و از اجناس باکیفیت موجود در گالریا تفریس بهره ببرید. 
یکی دیگر از مراکز خرید بی‌نظیر که برای سوغاتی خریدن بسیار عالی است، مرکز خرید درای مارکت به‌حساب می‌آید. این مرکز خرید جزو معروف‌ترین مراکز موجود در تفلیس است که اجناسی باکیفیت و همچنین کم‌نظیر را عرضه می‌دارد. ظروف چینی، انواع فرش و گلیم، ظروف نقره و... از عمده‌ترین اجناس موجود در مرکز خرید درای مارکت هستند. مراکز خرید دیگری نیز در خیابان روستاولی هستند که با قدرت ارائه خدمت می‌کنند. مراکزی نظیر کیدوبانی، ایست پوینت، کارواسلا و... از بهترین‌ها هستند که می‌توانید مرغوب‌ترین محصولات را خریداری کنید.

مراکز خرید خیابان روستاولی

هتل ها و رستوران های نزدیک خیابان روستاولی

اگر به خیابان روستاولی شهر تفلیس سر زدید بدون شک به فکر میل غذایی لذیذ خواهید بود. در رستوران‌های موجود در هر شهر می‌توان به سادگی فرهنگ غذایی مردمان را مورد بررسی قرار داد و تا حدودی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم و کشور مقصد آشنایی پیدا کرد. کیفیت رستوران‌های موجود در این خیابان بالا است و می‌توانند غذایی با کیفیت و استاندرد را به شما ارائه دهند. از جمله رستوران‌های نزدیک به خیابان می‌توان به رستوران برد اند واین، رستوران کتو اند کوته، خانه خینکالی و کافه ایوریا اشاره کرد.
هتل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در هنگام سفر، اقامتگاه مناسبی برای خود و خانواده تدارک دید. هتل‌های متنوعی در خیابان روستاولی قرار دارد که خدمات بی‌نظیری را به شما عرضه می‌کنند. هتل‌هایی نظیر هتل سنترال، هتل آوا، هتل تریپل ایت، هتل روستاولی پالاس و... بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهند. باید توجه داشته باشید که احتمالا قیمت هتل‌های مذکور کمی بالا باشد. 

هتل ها و رستوران های نزدیک خیابان روستاولی

سخن پایانی

تفلیس، پایتخت گرجستان خیابانی معروف و مشهور دارد که توانسته به یکی از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران تبدیل شود. در این خیابان می‌توانید جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیاری را شاهد باشید و از آنها لذت ببرید. وجود ساختمان‌های مدرن و جذاب، وجود ساختمان‌های دولتی، رستوران‌ها و کافه‌های متفاوت، مغازه‌ها و پاساژهای متنوع و... همگی توانسته‌اند کیفیت و معروفیت این خیابان را بالا برند. در خیابان روستاولی نمایشگاه‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که می‌توانید با مراجعه به آنها از زیبایی‌های هر نمایشگاه بهره ببرید. 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها