بازار های شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا پاتایا و کشور تایلند مورد توجه گردشگران قرار گرفته و سالانه تعداد بالایی مسافر راهی این کشور می‌شوند؟ یکی از حائز اهمیت‌ترین دلایل این موضوع، وضعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی آن به‌حساب می‌آید. تفریحات آبی همیشه مورد استقبال قرار گرفته و می‌گیرند که در شهر پاتایا به دلیل ساحلی بودن آن، این موضوع اهمیت بسیاری پیدا کرده است. حال اگر بخواهید از تفریحات آبی پاتایا لذت ببرید و فضایی خاص و تکرارنشدنی را شاهد باشید، بازار شناور پاتایا بهترین انتخاب برای شما است. بدون شک بازار شناور تنها یک بازار ساده و معمولی نیست و شما با لوکیشنی کاملا متفاوت روبه‌رو هستید که در کمتر جایی از جهان می‌توانید از این نوع بازارها مشاهده نمایید. 

بازار شناور پاتایا

معرفی بازار شناور پاتایا

زمانی که راهی بازار شناور پاتایا می‌شوید نه تنها به بزرگ‌ترین بازار شناور پاتایا مراجعه می‌کنید بلکه به بزرگ‌ترین بازار تایلند نیز سر می‌زنید. این بازار در بخش جنوبی شهر و در نزدیکی ساحل جامتین قرار گرفته است. یکی از جذابیت‌های بازارهای شناور، جابه‌جا شدن میان غرفه‌ها با استفاده از قایق است و همین موضوع باعث متفاوت و خاص بودن این نوع بازارها می‌شود. تاریخچه تاسیس و ایجاد این نوع بازارها به سال‌های دور باز می‌گردد و بازارهای شناور بر روی کانال‌ها و دریاچه‌های ایجاد می‌شوند. در بازار شناور پاتایا تنها مغازه و غرفه وجود ندارد و شما می‌توانید فروشگاه و رستوران نیز ببینید. در این بازار 4 بخش مجزا وجود دارد و در خود 114 مغازه و رستوران و فروشگاه را جای داده است. وسعت این بازار 100 هزار مترمربع درنظر گرفته شده و شما می‌توانید در آنجا تنوع بالایی از محصولات را شاهد باشید. 
در بازار شناور پاتایا می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار و تفریح، با تاریخ و تمدن این کشور نیز آشنا شوید؛ چراکه در هر بخش از این بازار می‌توانید محصولات و صنایع دستی مربوط به هر قسمت و منطقه از تایلند یعنی بخش شمالی، شمال شرقی و... را شاهد باشید. در حقیقت محصولاتی نظیر مجسمه، ظروف نقره، کیف چوبی، منسوجات و... وجود دارند که به شما ارائه می‌شوند. در این بازار می‌توانید بومیان منطقه را ببینید که هر یک در قایقی قرار دارد و محصولات خود را به فروش می‌رساند و چه چیز جذاب‌ترین از این قاب است؟ 

معرفی بازار شناور پاتایا

دیدنی های جذاب بازار شناور پاتایا

در کنار خرید و فروش و آشنایی با تاریخ کهن این شهر و کشور می‌توانید دیدنی‌های دیگری را مورد بررسی قرار دهید. تنوع دیدنی‌های این منطقه بسیار زیاد است و باعث می‌شود تا بتوانید روزی خاص را تجربه نمایید. از دیدنی‌های بی‌نظیر بازار شناور می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

دهکده تایلندی 

یکی از دلایل اصلی سفر کردن، آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردمان آن کشور است. شما نیز اگر بخواهید به نحو احسنت با مردمان تایلند آشنایی پیدا کنید، دهکده تایلندی بهترین گزینه برای شما است. زمانی که در این بخش از بازار قدم برمی‌دارید می‌توانید با نحوه زیستن مردمان قدیم آشنا شوید و سبک زندگی آنها را از نزدیک ببینید. علاوه‌بر این، در این بخش مشاغل قدیمی مردم نیز به نمایش گذاشته شده که شامل آشپزی کردن آنها، دوخت و دوز، پرورش گیاهان، ماساژ تایلندی و... می‌شود. 

دهکده تایلندی 

بازار بامبویی

بازار بامبویی به دلیل پیاده‌رویی که در آنجا وجود دارد به این نام خوانده می‌شود. در واقع پیاده‌رو موجود از چوب بامبو ایجاد و ساخته شده که به همین دلیل این نام بر آن نهاده شده است. این پیاده‌رو دقیقا کنار دریاچه قرار دارد و مسیر را برای رسیدن به یک بازار واقعی تایلندی هموار می‌کند. بازاری که بهترین موقعیت برای شکم‌گردی است و می‌توانید دستفروشان بسیاری را ببینید که غذاهای بین‌المللی، میوه و... را عرضه می‌کنند.

بازار بامبویی

نمایش های بازار شناور

در بازار شناور که خاص و متفاوت است و در قلب پاتایا قرار دارد می‌توانید نمایش‌ها و مسابقات مختلفی را شاهد باشید که توانسته‌اند محیط بازار را گرم و صمیمی نمایند. مسابقه بوکس دریایی یکی از جذاب‌ترین مسابقات است که در این بخش از بازار اجرا می‌شود. این ورزش یکی از ورزش‌های قدیمی تایلندی به‌حساب می‌آید که با بوکس معمولی متفاوت است. در مسابقه بوکس، دو مبارز بر روی میله‌ای لغزان قرار می‌گیرند و می‌نشینید. فردی برنده است که بتواند هم خود را بر روی میله نگاه دارد و هم حریف خود را مغلوب نماید و او را به داخل آب اندازد. مسابقات و اجراهای دیگری نظیر نمایش طبل زن‌های شناور، موسیقی مدرن تایلندی، باند موسیقی تایلندی نیز اجرا می‌شوند که هر یک زمان خاصی را به خود اختصاص می‌دهند.

نمایش های بازار شناور

نمایش میمون ها

اگر تمایل دارید که به نمایشی خاص و هیجان‌انگیز بروید، نمایش میمون‌ها بهترین گزینه است. برگزاری این نمایش بر عهده گروهی معروف به نام پراکیت سیتپاراکان بوده و هست که توانسته‌اند با باهوش‌ترین حیوانات، نمایشی متفاوت را اجرایی کنند. یکی از میمون‌های موجود در این مجموعه در تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون نقش آفرینی کرده و می‌تواند گره باز کند و مسئله‌های ساده را حل نماید. زمانی که به بازار شناور رفتید می‌توانید در 6 سانس نمایش آنها را مشاهده کنید. 

نمایش میمون ها

قفس پرندگان

در ادامه گشت‌وگذار در بازار شناور می‌توانید با قفس پرندگان روبه‌رو شوید. در واقع شما می‌توانید وارد هر قفس شوید و با پرندگان زیبا و رنگارنگ موجود در آنها عکس بگیرید. با برداشتن مقداری دانه و میوه می‌توانید پرندگان را به سمت خود بکشانید و آنها را بر روی دست یا شانه خود قرار دهید. این قفس یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های بازار شناور پاتایا به‌حساب می‌آید. برای بازدید از این قسمت باید از ساعت 9 تا 20 به بازار مراجعه نمایید.

قفس پرندگان

پل عشق

اگر می‌خواهید به پلی همانند پل عشاق پاریس بروید، پل عشق موجود در بازار شناور پاتایا شما را به آنجا می‌برد و تصویر سازی خوبی انجام می‌دهد. دلیل نام‌گذاری این پل به این خاطر است که زوج‌های بسیاری بر روی این پل قرار عاشقانه گذاشته‌اند. زمانی که بر روی پل قدم برمی‌دارید، قفل‌های بسیاری را شاهد خواهید بود. در واقع زمانی که عشاق بر روی پل قرار می‌گذارند، قفلی را به همراه خود می‌آورند و آن را به پل وصل می‌کنند و کلید آن را به داخل آب می‌اندازند. به این صورت می‌توانند عشق خود را پایدار و پیمان خود را محکم‌تر نمایند. این پل در نزدیکی رستوران‌های بازار و در بخش شمالی آن قرار دارد که می‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

پل عشق

نمایش بافت ابریشم

کشور تایلند به داشتن پارچه‌های ابریشم مرغوب و باکیفیت معروف است و توانسته آوازه خود را به گوش همگان برساند. حال در بازار شناور پاتایا می‌توانید نمایشی باشکوه از بافت ابریشم را شاهد باشید. در حقیقت نحوه تولید و بافت پارچه ابریشم به طور دقیق و واضح قابل مشاهده است تا بتوانید از روند تولید این پارچه گران‌بها آگاهی پیدا کنید. این قسمت از بازار نیز از ساعت 9 تا 20 فعالیت دارد و شما می‌توانید به آن مراجعه نمایید.

نمایش بافت ابریشم

سخن پایانی

پاتایا که قلب تپنده تایلند است با سواحل و آب‌وهوای بی‌نظیر خود توانسته جذابیت‌های خاصی را ایجاد کند. یکی از خاص‌ترین آنها، بازار شناور پاتایا است که بزرگ‌ترین بازار شناور هم در پاتایا و هم در تایلند به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید با سوار شدن بر قایق به غرفه و فروشگاه‌های موجود در بازار سر بزنید و از محصولات آنها دیدن نمایند. شما در این بازار می‌توانید به راحتی با فرهنگ و تاریخ و تمدن کهن تایلند آشنا شوید. این بازار بخش‌های مختلفی دارد و شرایط برای تماشای مسابقات مختلف، نمایش‌های جذاب و بازدید از قفس پرندگان موجود است.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها