مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو

در جهان امروزی سمبل‌های زیادی وجود دارند که بر اساس داستانی واقعی ایجاد شده‌اند و می‌توانند یادآور نکات بسیاری باشند. در کشور گرجستان می‌توانید یکی از این سمبل‌ها را ببینید که می‌تواند عشق واقعی را ابراز کند. زمانی که شما راهی این کشور بی‌نظیر و خارق‌العاده شوید باید از مکان‌های دیدنی و تفریحی مختلفی دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید. یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین آن‌ها، بازدید از مجسمه علی و نینو است. پشت این مجسمه داستانی آتشین وجود دارد و عشق موجود توانسته برای همیشه پایدار باقی بماند و خود را به همگان نشان دهد. شاید حضور علی و نینو غیر ممکن باشد اما حضور عشق آن‌ها برای همیشه در گرجستان پابرجا است.

مجسمه علی و نینو

داستان آتشین مجسمه علی و نینو

در حقیقت در سال 1937 رمانی در سراسر جهان توزیع شد که توانست قلب بسیاری از خوانندگان را به درد آورد و چشمان آنان را نمناک کند. این رمان داستان عاشقانی را روایت می‌کرد که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند و از عشق خود دست بر نداشتند. علی و نینو با عشقی آتشین در باکو غوغا برپا کردند و توانستند دنیا را فتح کنند و آوازه عشق آن‌ها در سرتاسر عالم بپیچد. علی پسری از کشور آذربایجان بود که دین اسلام داشت و نینو دختری مسیحی و از کشور گرجستان بود. دو مذهب جدا نمی‌توانند با هم ازدواج کنند و همین موضوع باعث شد تا شما بتوانید با نمادی عاشقانه روبه‌رو باشید. علی و نینو با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند و شما در آن رمان می‌توانید تمامی جزئیات را شاهد باشید. نویسندگان کتاب قربان سعید و یوسف وزیر هستند که توانسته‌اند به زیبایی هر چه تمام‌تر این عشق را ابراز نمایند. 
در ابتدای امر علی به همراه خانواده خود به خواستگاری نینو می‌رود. بنا به دلایلی علی از خانواده نینو جدا و دور می‌شود و علی راهی کشور ایران می‌گردد. دلیل ورود علی به ایران، پناه گرفتن آن است که پس از آن نینو نیز برای پیدا کردن علی راهی ایران می‌شود. پس از پرس‌وجوهای بسیار نینو می‌تواند علی را پیدا کند و به قسمت شمال غرب کشور می‌روند و پس از ازدواج کردن با هم، 3 سال در آنجا زندگی می‌کنند. دقیقا این سه سال همزمان با جنگ جهانی اول است که پس از آرام شدن وضعیت، آن‌ها ایران را به مقصد باکو ترک می‌کنند. آن‌ها پس از ورود به باکو شاهد جنگ‌های مجدد بودند و در نهایت علی در یکی از مبارزات کشته می‌شود.

داستان آتشین مجسمه علی و نینو

طراحی خاص مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو که به جادوی وصال نیز معروف است توسط فردی طراحی شده که به خوبی توانسته عشق میان آن دو جوان را به نمایش بگذارد. در واقع این دو مجسمه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به داخل هم می‌روند و دوباره از هم دور می‌شوند. گویی علی و نینو مکمل هم هستند و می‌توانند در کنار هم خود را کامل کنند. مجسمه به صورت شیاردار است و حرکت دورانی دارند. یکی از نکات جالب توجه در مورد این مجسمه، نورپردازی هوشمندانه آن است. در واقع نورپردازی این مجسمه به گونه‌ای است که می‌تواند احساسات و احوالات علی و نینو را به تصویر بکشد و این مجسمه را زنده نشان دهد. زمانی که این دو مجسمه به هم نزدیک می‌شوند و با هم ادغام می‌گردند شما رنگ قرمز را می‌بینید که نشان دهنده عشق میان آن‌ها است؛ زمانی که از هم دور می‌شوند نیز می‌توانید رنگ‌های سرد را ببینید که نشان دهنده دوری و ناراحتی است.
مجسمه علی و نینو 8 متر ارتفاع دارد و شما می‌توانید آن‌ها را در کنار ساحل دریای سیاه ببینید که به زیبایی خودنمایی می‌کنند. بسیاری از گردشگران ابراز داشته‌اند که با دیدن این مجسمه رویایی، مشتاق به خواندن کتاب اصلی شده‌اند و حسی خاص در وجود آن‌ها ایجاد شده است. هنرمندی که با خلاقیت خود این مجسمه خاص را طراحی کرده است تامار کوسیتادزه بوده و توانسته هنرنمایی کند. یکی از دلایلی که این مجسمه را طوری طراحی کرده‌اند که از هم دور می‌شوند و مجدد به آغوش هم در می‌آیند این است که علی و نینو چندین بار در طول زندگی از هم جدا شده‌اند و دوباره به هم بازگشته‌اند. در دوران جنگ ایجاد شده در باکو و در پی مبارزه با دشمنان، این عاشقان چندین بار از هم دور شدند و دوباره همدیگر را پیدا کردند. 

طراحی خاص مجسمه علی و نینو

رمز و راز های مجسمه علی و نینو

در پشت طراحی و اجرای مجسمه علی و نینو نکات بسیار مهمی وجود دارد و همه چیز با تحلیل و بررسی ایجاد شده است. رمز و رازهایی که باعث شده‌اند شما با مجسمه‌ای خاص و منحصربه‌فرد روبه‌رو باشید و باعث مجذوب شدن نه تنها شما بلکه تمامی گردشگران می‌شود. این مجسمه به سمبلی تبدیل شده که علاوه‌بر اینکه عشق میان علی و نینو را بیان می‌کند می‌تواند عشق میان تمامی جوانان را ابراز دارد. یکی از مهم‌ترین نکات، محل نصب مجسمه علی و نینو است. اگر این مجسمه در دل شهر و در یکی از میدان‌ها قرار داشت، بدون شک جذابت حال را نداشت و شما نمی‌توانستید به خوبی پیام عشق آن‌ها را دریافت کنید؛ اما این مجسمه را در کنار دریای بیکران قرار داده‌اند که بتوانید از عشق و حرارت آن‌ها لذت ببرید و به دریای آبی چشم بدوزید.

رمز و راز های مجسمه علی و نینو

جاذبه های دیدنی نزدیک مجسمه علی و نینو

با توجه به اینکه مجسمه علی و نینو در معروف‌ترین پارک شهر یعنی پارک میراکل قرار گرفته، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز بهره ببرید. پارک مذکور در مرکز شهر قرار دارد و خط ساحلی آن توانسته جذابیت بی‌نظیری به شهر بدهد. وجود چرخ و فلک بزرگ و مجهز، برج معروف الفبا، برج چاچا، فانوس دریایی و... مواردی هستند که در خدمت گردشگران قرار دارند و می‌توانید در زمانی کوتاه خود را به آن‌ها برسانید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی که می‌توان بهره برد و روزی متفاوت و خاص را ایجاد کرد به شرح زیر هستند.
•    تله کابین آرگو: ۱ کیلومتر
•    دلفیناریوم باتومی: ۲٫۱ کیلومتر
•    بلوار معروف باتومی: ۷۰۰ متر
•    میدان تئاتر (پارک شهر): ۸۵۰ متر
•    پارک آبی باتومی: ۵٫۴ کیلومتر
•    کلیسای جامع مادر مقدس: ۱٫۸ کیلومتر

جاذبه های دیدنی نزدیک مجسمه علی و نینو

هتل های نزدیک به مجسمه علی و نینو

با توجه به اینکه مجسمه علی و نینو در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد، پس می‌توانید به راحتی هتل‌های مختلفی را در اطراف آن پیدا کنید. هتل‌های موجود همگی کیفیت بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و می‌توانید اقامتی عالی را تجربه کنید. هتل‌های مورد نظر به شرح زیر هستند.
•    هتل باتومی ورلد پالاس: ۸۰۰ متر
•    هتل اینتوریست پالاس باتومی: ۹۰۰ متر
•    هتل مای وارم گست هاوس: ۸۰۰ متر
•    هتل دیوان سوئیت باتومی: ۱٫۱ کیلومتر

هتل های نزدیک به مجسمه علی و نینو

لیست رستوران های نزدیک مجسمه علی و نینو

برای میل کردن غذایی گرجستانی و لذیذ می‌توانید پس از بازدید از مجسمه علی و نینو، به یکی از رستوران‌های موجود مراجعه کنید. کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه موجود در این رستوران‌ها سبب می‌شود تا بتوانید تجربه‌ای خاص را داشته باشید و از طعمی متفاوت لذت ببرید. لیست رستوران‌های موجود در اطراف مجسمه علی و نینو به شرح زیر است.
•    رستوران لاگوس باتومی: ۹۵۰ متر
•    رستوران مونیخ: ۱٫۲ کیلومتر
•    رستوران اسپیسی کورنر: ۱ کیلومتر
•    رستوران استانبول: ۱٫۳ کیلومتر
•    رستوران گریل تاون: ۱ کیلومتر

لیست رستوران های نزدیک مجسمه علی و نینو

راه های دسترسی به مجسمه علی و نینو

اگر بخواهید در بعدازظهری دل‌انگیز راهی شوید و مجسمه علی و نینو را تماشا کنید، باید در ابتدای امر خود را به خیابان روستاولی برسانید. پس از رسیدن به این خیابان، به خیابان گوگهباشویلی بروید و به تقاطع دایره‌ای مانندی که وجود دارد برسید. بعد از تقاطع مذکور، منطقه وسیعی وجود دارد که فانوس باتومی، چرخ و فلک و هتل کیمپینسکی بزرگ در آنجا هستند. پس از رسیدن به خط ساحلی می‌توانید 100 متر از چرخ و فلک موجود فاصله بگیرید و در نهایت مجسمه علی و نینو را ببینید.

راه های دسترسی به مجسمه علی و نینو

سخن پایانی

مجسمه‌های بسیاری در دنیا هستند که توانسته‌اند داستان و ماجرایی را بیان کنند و یادبودی برای اتفاقی مهم باشند. یکی از بهترین و زیباترین مجسمه‌های موجود در گرجستان، مجسمه علی و نینو است. دو جوانی که با عشق خود توانستند یادگاری بزرگی برجای بگذارند. این مجسمه از جنس فلز ضد زنگ است و در پارک میراکل قرار دارد. شما با حضور در کنار مجسمه علی و نینو می‌توانید از دریای بیکران لذت ببرید. در کنار لذت بردن از تماشای مجسمه می‌توانید از امکانات موجود در پارک نیز لذت ببرید و از بالای چرخ و فلک، مجسمه و شهر را نظاره کنید.

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها