تونک تپه

تونک تپه آنتالیا

همگی ما تعریف طبیعت و زیبایی‌های آنتالیا را شنیده‌ایم و درصدد آن بوده و هستیم که راهی ترکیه و شهر آنتالیا شویم. برای حضور در این شهر منحصربه‌فرد باید از قبل لیستی مناسب از جاذبه‌های دیدنی آن تهیه کنیم. در این میان تونک تپه همانند الماس می‌درخشد و می‌تواند لوکیشنی بسیار خاص برای شما باشد. در این تپه سرسبز شما با چشم‌اندازی بسیار خاص و تکرار نشدنی روبه‌رو می‌شوید که چشمان شما را به خود خیره می‌کند. هوایی بسیار مطلوب در این محیط حاکم است تا بتوانید شش‌های خود را پر از هوای تازه کنید و حسی خاص را تجربه نمایید. 

تونک تپه آنتالیا

معرفی تونک تپه

تونک تپه یکی از مکان‌های تفریحی در شهر آنتالیا است که توانسته با چشم‌اندازه و جذابیت‌های خاص خود گردشگران را به سمت خود جذب کند. این تپه با ارتفاع 618 متر به دریای مدیترانه می‌رسد. تپه تونک در غرب آنتالیا واقع شده و از بالای آن می‌توانید بر دریا و کوه‌های آنتالیا مشرف باشید. زمانی که به بالای تپه برسید می‌توانید رستورانی را شاهد باشید که گردان است و انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی را طبخ و ارائه می‌دهد. شما با هر سلیقه و ذائقه‌ای می‌توانید از رستوران موجود در بالای تونک تپه لذت ببرید. باید بدانید که رستوران‌ها و کافه‌هایی که در بالای تپه هستند قیمتی مناسب ارائه می‌دهند و دلیل این موضوع، وابسته بودن آنها به شهرداری آنتالیا است.
تونک تپه تنها با طبیعت بکر و منحصربه‌فرد خود شما را متحیر نمی‌سازد، بلکه در این مکان می‌توانید از تنوع تفریحات هیجان انگیز لذت ببرید. تفریحات کوهستانی از جذاب‌ترین تفریحات در میان افراد است که باعث می‌شود شما به بالاترین حد آدرنالین خود برسید. وجود تله کابین، پرش از ارتفاع، زمین بازی و... مواردی هستند که شما را سرگرم می‌سازند و خاطره‌ای ناب را ایجاد می‌کنند. تونک تپه برای کودکان نیز مناسب است و می‌توانید بدون نگرانی آنها را نیز به همراه خود به این لوکیشن ببرید.

معرفی تونک تپه

امکانات تونک تپه

دلایل بسیاری وجود دارد که دست به دست هم داده‌اند و باعث شده‌اند تا شما بتوانید از تونک تپه لذت ببرید. امکانات تفریحی و رفاهی استاندارد و مهیج یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگر است و باعث شده تا افراد زیادی راهی این مکان سرسبز شوند. از امکانات مختلفی که در تونک تپه آنتالیا وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

تله کابین تونک تپه

یکی از بهترین و جذاب‌ترین کارها برای آنکه بتوانید بر زیبایی‌های آنتالیا مشرف باشید و بتوانید کل این شهر خارق‌العاده را ببینید، رفتن به مرتفع‌ترین قسمت شهر است. در این میان تله کابین می‌تواند به راحتی این نیاز را رفع کند و باعث شود تا بتوانید هم از زیبایی‌های موجود لذت ببرید و هم هوایی پاکیزه را استشمام کنید. نام تله کابین تونک تپه Tünektepe Teleferik است که 36 کابین دارد و هر کابین با ظرفیت 8 نفر می‌تواند اوقاتی خوش را برای شما رقم بزند. شما برای بالا رفتن و رسیدن به بالای تپه تنها به 9 دقیقه نیاز دارید؛ در واقع این تله کابین مسافت 1706 متر را تنها در 9 دقیقه طی می‌کند و شما را به بالای تپه می‌رساند.
شاید برای شما جالب باشد اما باید بدانید که این تله کابین در هر ساعت 1200 نفر را به بالای تپه می‌رساند. اگر کودک زیر 6 سال دارید باید بدانید که نیازی به پرداخت هزینه برای تهیه بلیط نیست و کودکان زیر 6 سال می‌توانند به صورت رایگان از تله کابین لذت ببرند؛ همچنین افراد بین 7 تا 16 سال باید 15 لیر و افراد بالای 16 سال نیز باید 30 لیر بپردازند. در روزهای شنبه تله کابین تعطیل است و در روزهای دیگر می‌توانید در ساعات بین 10 صبح تا 6 بعدازظهر به آنجا سر بزنید.

تله کابین تونک تپه

رستوران تونک تپه

غذا خوردن در فضایی دنج و لوکس که چشم‌انداز دریا را از ارتفاع بسیار به شما هدیه می‌دهد می‌تواند بسیار خاص و منحصربه‌فرد باشد. رستوران در بالاترین قسمت تونک تپه قرار دارد تا بتوانید از آن لذت ببرید. در این قسمت از تپه شرایط ایده‌آلی برای کودکان ایجاد شده تا آنها نیز از سفر خود استفاده کنند. وجود سرسره، تاب، زمین بازی و... مواردی هستند که باعث می‌شوند کودکان لذت ببرند. تنوع غذاهای موجود در این رستوران بالا است و جای نگرانی از بابت نوع ذائقه وجود ندارد. زمانی که به این قسمت از تپه رسیدید دوربین چشمی وجود دارد تا بتوانید از ارتفاعات، زیر پای خود را تماشا کنید. امکانات دیگری نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، تیم پزشکی، سرویس بهداشتی برای معلولین و... از مواردی هستند که ارائه خدمت می‌کنند.

رستوران تونک تپه

دیگر جاذبه های موجود در تونک تپه

در این موقعیت دل‌انگیز شما می‌توانید شاهد مسیر پیاده‌روی باشید. در واقع مسیری ایجاد شده تا در دل طبیعت به پیاده‌روی بپردازید و هوایی تازه و مطلوب را استشمام نمایید. زمانی که به تونک تپه آنتالیا بروید جاذبه‌های دیدنی بسیاری در اطراف این لوکیشن وجود دارد که شما را شگفت‌زده می‌کنند. اگر بخواهیم به تعدادی از مکان‌های تفریحی اشاره کنیم می‌توان به موزه باستان شناسی، پارک اوزدیلک و... اشاره داشت.

دیگر جاذبه های موجود در تونک تپه

نکات مهم پیش از رفتن به تونک تپه

با توجه به کوهستانی بودن تونک تپه باید نکات مختلفی را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین نکات، استفاده از کفش مناسب و راحت است. این تپه پیاده‌روی دارد و شما برای بازدید از قسمت‌های مختلف آن باید پیاده‌روی کنید که در این شرایط باید از راحت‌ترین کفش استفاده نمایید تا بتوانید نهایت لذت را ببرید. نکته مهم دیگر آن است که حتما لباس نسبتا گرم با خود همراه داشته باشید تا اگر هوا کمی سر شد بتوانید خود را گرم نگاه دارید. به همراه داشتن دوربین عکاسی باکیفیت نیز بسیار مهم است و شما می‌توانید زیباترین عکس‌ها را به ثبت برسانید.

نکات مهم پیش از رفتن به تونک تپه

راه های رسیدن به تونک تپه 

برای رفتن به تونک تپه راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی از بهترین راه‌های رسیدن به تونک تپه هستند. اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید باید 30 لیر بپردازید و اگر بخواهید از اتوبوس بهره ببرید باید 3.5 لیر پرداخت کنید تا به تپه برسید. 

راه های رسیدن به تونک تپه 

سخن پایانی

آنتالیا جزو شهرهای جذاب در کشور ترکیه است که خواهان بسیاری دارد. دلیل این موضوع وجود طبیعت و مکان‌های خاص است که یکی از آنها تونک تپه به‌حساب می‌آید. این مکان تفریحی شما را سرگرم می‌کند و باعث می‌شود تا بتوانید خاطرات خوشی را به ثبت برسانید. وجود تفریحات مختلف نظیر تله کابین، رستوران گردان، مسیر پیاده‌روی و... مواردی هستند که خدمت‌رسانی می‌کنند. شما برای حضور در تونک تپه باید کفش مناسب و راحت داشته باشید تا بتوانید به خوبی از طبیعت بکر موجود در آنجا لذت ببرید. شرایط برای حضور کودکان نیز فراهم است تا بدون نگرانی آنها را نیز به همراه خود به این تپه دل‌انگیز ببرید.
 

تور های ویژه


نظرات و تجربیات


ثبت نظر

محبوبترین ها


جدید ترین ها